STILLNOCT ja sivu-

vaikutukset !

13

2351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • artikkelista...

Ei suuresti yllätä, mutta lehtiartikkelin kuvaukset ovat kyllä aika pelottavia. Lehdessäkin mainittiin, kuinka ongelma on ilmeinen, jos lääke otetaan niin, ettei välitön suunta ole sänky. Itse olen kokenut samantapaista myös toisen uuden polven nukahtamislääkkeen eli Imovanen kanssa.

Yrittäkäämme olla tarkkoina lääkkeiden kanssa.

• ...

Itse en ole uskaltanut moneen vuoteen ottaa Imovanea hieman samansuuntaisten kokemusten takia, joskaan ei ihan noin rajujen kuin artikkelissa. Mutta ei välttämättä auttanut nukahtamiseen ollenkaan vaan meni pää sekaisin.
        Sinänsä ihan "hyvä" kuulla että muillakin on vastaavia kokemuksia.

Niin, ihan oikein niitä käytin ja yritin mennä nukkumaan vaan kun ei aina toiminu, välillä saattoi myös herätä hetken päästä sekavassa tilassa jos ylipäätään nukahti.

Stilnoctia kokeilin kanssa aikoinaan ja muistaakseni ihan samanlaisia molemmat oli. Ei sovi mulle.

• ,,,ja lääkäreistä,,,
        ... kirjoitti:

Itse en ole uskaltanut moneen vuoteen ottaa Imovanea hieman samansuuntaisten kokemusten takia, joskaan ei ihan noin rajujen kuin artikkelissa. Mutta ei välttämättä auttanut nukahtamiseen ollenkaan vaan meni pää sekaisin.

Niin, ihan oikein niitä käytin ja yritin mennä nukkumaan vaan kun ei aina toiminu, välillä saattoi myös herätä hetken päästä sekavassa tilassa jos ylipäätään nukahti.

Stilnoctia kokeilin kanssa aikoinaan ja muistaakseni ihan samanlaisia molemmat oli. Ei sovi mulle.

Alfred Vogel on kehittänyt monia hyviä kasveista valmistettuja luontaislääkkeitä.

Esim.Kärsimyskukkauute hermovaivoihin ja unettomuuteen.
        Echinaforce on hyvä apu flunssan hoidossa ja muutenkin vahvistaa vastustuskykyä.

Moneen vaivaan löytyy luontaista apua,
        kannattaa tutustua luonnon omiin parantaviin aineisiin, niitähän on käytetty jo aikojen alusta.

Mehän olemme kuin koekaniineja lääketeollisuuden tuotteille, joskus selviää vasta vuosien päästä haittavaikutukset, ja mitä on ehtinyt jo tapahtua monellekkin kun vain luottaa uskollisesti valkotakin sanoja.

Kannattaa kuunnella itseään ja kehoaan mikä milloinkin sopii ja on hyväksi.

• noista
        ,,,ja lääkäreistä,,, kirjoitti:

Alfred Vogel on kehittänyt monia hyviä kasveista valmistettuja luontaislääkkeitä.

Esim.Kärsimyskukkauute hermovaivoihin ja unettomuuteen.
        Echinaforce on hyvä apu flunssan hoidossa ja muutenkin vahvistaa vastustuskykyä.

Moneen vaivaan löytyy luontaista apua,
        kannattaa tutustua luonnon omiin parantaviin aineisiin, niitähän on käytetty jo aikojen alusta.

Mehän olemme kuin koekaniineja lääketeollisuuden tuotteille, joskus selviää vasta vuosien päästä haittavaikutukset, ja mitä on ehtinyt jo tapahtua monellekkin kun vain luottaa uskollisesti valkotakin sanoja.

Kannattaa kuunnella itseään ja kehoaan mikä milloinkin sopii ja on hyväksi.

luontaistuotteista sitten tekee turvallisia? Niillehän on vielä vähemmän velvoitteita esittää tutkimusnäyttöä tehosta ja turvallisuudesta kuin lääkkeillä. Jos vain nimi kuulostaa luonnonmukaiselta, niin kutsu vaikka sydänlääke Digoxinia "sormustinkukkauutteeksi", siitähän se on tehty. Sekin on siis "luonnon oma parantava aine". Niinkuin esimerkiksi penisilliinikin...

• Uskon itseeni,,,
        noista kirjoitti:

luontaistuotteista sitten tekee turvallisia? Niillehän on vielä vähemmän velvoitteita esittää tutkimusnäyttöä tehosta ja turvallisuudesta kuin lääkkeillä. Jos vain nimi kuulostaa luonnonmukaiselta, niin kutsu vaikka sydänlääke Digoxinia "sormustinkukkauutteeksi", siitähän se on tehty. Sekin on siis "luonnon oma parantava aine". Niinkuin esimerkiksi penisilliinikin...

Kasvilääkintää on tutkittu jo kautta aikojen ja ihmiset ovat parantaneet itseään.Vanhin tunnettu yrttikirja on ilmestynyt Kiinassa jo n.2800 eKr.

Mielestäni voi ottaa selvää lääkekasveista jos niitä aikoo käyttää,ei luontaislääkkeitäkään tarvitse sokeasti vain ostaa tietämättä niistä mitään.
        Oman järjen käyttö elämässä on muutenkin suotavaa.

• pää sekaisin JOS
        ... kirjoitti:

ei mene heti tabletin ottamisen jälkeen sänkyyn.
        Sehän tainnuttaa tajunnan vartissa, vaikka istuisit keittiön pöydän ääressä. Siitä kun lähdet kävelemään lääkkeen vaikutuksen alaisena, olo on sekava. Silloin kuuluisi olla jo pää tyynyssä, ei enää jalkeilla!
        Silloin tällöin oikein otettuna en ole huomannut mitään sivuvaikutuksia: Usein pienikin annos auttaa, jos ei ole totuttanut itseään nukahtamislääkkeeseen, vaan käyttää sitä vain harvoin "hätäapuna".

Alkoholia ja nukahtamislääkkeitä ei pidä missään nimessä käyttää yht'aikaa, järkikin jo sanoo sen. Pienikin annos alkoholia alkuillasta kestää kauan haihtua. Säännöllinen alkoholinkäyttö, vähäisempikin, on muuten ajan mittaan yksi pahimmista unen häiritsijöistä. Saattaa kyllä nukahtaa paremmin, mutta vain vähäksi aikaa ja sitten unta ei enää saa, vaan alkaa herätyskellon tuijottelu ja pyöriminen hermostuneena ja unettomana.

• esimerkki
        pää sekaisin JOS kirjoitti:

ei mene heti tabletin ottamisen jälkeen sänkyyn.
        Sehän tainnuttaa tajunnan vartissa, vaikka istuisit keittiön pöydän ääressä. Siitä kun lähdet kävelemään lääkkeen vaikutuksen alaisena, olo on sekava. Silloin kuuluisi olla jo pää tyynyssä, ei enää jalkeilla!
        Silloin tällöin oikein otettuna en ole huomannut mitään sivuvaikutuksia: Usein pienikin annos auttaa, jos ei ole totuttanut itseään nukahtamislääkkeeseen, vaan käyttää sitä vain harvoin "hätäapuna".

Alkoholia ja nukahtamislääkkeitä ei pidä missään nimessä käyttää yht'aikaa, järkikin jo sanoo sen. Pienikin annos alkoholia alkuillasta kestää kauan haihtua. Säännöllinen alkoholinkäyttö, vähäisempikin, on muuten ajan mittaan yksi pahimmista unen häiritsijöistä. Saattaa kyllä nukahtaa paremmin, mutta vain vähäksi aikaa ja sitten unta ei enää saa, vaan alkaa herätyskellon tuijottelu ja pyöriminen hermostuneena ja unettomana.

- mieheni syö erittäin harvoin mitään särky- tms. lääkkeitä. Kerran masentuneena hän oli ottanut minun Stilnoct unilääkettä ja heräsin (onneksi!!) siihen kun hän oli keittiössä paistamassa kananmunia yöllä kahden aikan. Laitoin hänet nukkumaan ja paistinpannun pois. Ei mennyt kauaakaan (olin jo taas nukahtanut) kun heräsin ja TAAS hän oli ottanut paistinpannun ja kananmunat ja sanoi minulle, että hän paistaa munia. Luulin hänen tulleen ´hulluksi´ ja soitin ambulanssin, joka vei hänet sairaalaan. Kun sanoin lääkärille, että hän on ottanut ko. lääkettä ehkä 2-3 tablettia, niin lääkäri totesi, ettei se määrä vielä vaarallista ole. Jos en olisi herännyt, levy olisi voinut jäädä päälle ja koko talo palaa... - ei ole vaarallista muka!!!

• nukahtamislääkk+alko
        esimerkki kirjoitti:

- mieheni syö erittäin harvoin mitään särky- tms. lääkkeitä. Kerran masentuneena hän oli ottanut minun Stilnoct unilääkettä ja heräsin (onneksi!!) siihen kun hän oli keittiössä paistamassa kananmunia yöllä kahden aikan. Laitoin hänet nukkumaan ja paistinpannun pois. Ei mennyt kauaakaan (olin jo taas nukahtanut) kun heräsin ja TAAS hän oli ottanut paistinpannun ja kananmunat ja sanoi minulle, että hän paistaa munia. Luulin hänen tulleen ´hulluksi´ ja soitin ambulanssin, joka vei hänet sairaalaan. Kun sanoin lääkärille, että hän on ottanut ko. lääkettä ehkä 2-3 tablettia, niin lääkäri totesi, ettei se määrä vielä vaarallista ole. Jos en olisi herännyt, levy olisi voinut jäädä päälle ja koko talo palaa... - ei ole vaarallista muka!!!

Et varmaankaan lue enää tätä vastausta, mutta kirjoitan tämän varoituksena muille, joilla kenties on sama ongelma. Ihminen joka on ns sekakäyttäjä, joksi tällainen luetaan, on hyvin vaarallinen niin itselleen kuin ympäristölle ja hänen tulisi hakeutua hoitoon mitä pikemmin. Tosin, jos tilanne on jatkunut pitkään ei hän itse tiedosta vättämättä tätä ongelmaa, joten lähimmäisen velvollisuus on hoitaa hänet hoitoon.Hän on nimittäin suuri turvallisuusriski kotona ja voi tiedostomattaan tehdä sekaisena aivan mitä vain. Tämä ruan tekeminen on vaarallista puuhaa tuossa tilassa, sillä liedet jäävät päälle, jääkaapin ja pakastimen ovet auki,samoin keittiö on myös aamulla sen näköinen, että siellä ei ole aivan selvin päin tehty ruokaa. Samoin tällaiselle henkilölle voi syttyä idea lämmittää takkaa ja tulen käsittely tässä tilassa on todella vaarallista.Myös ulko-ovet jäävät yleensä auki, ja ulkopuoliset ovat vapaita tulemaan vierailulle.
        Tällaisen aviomiehen kanssa eläminen ei ole mitenkään helppoa, sillä jatkuva pelko ja stressi tulevasta alkaa ahdistamaan. Samoin jos joutuu valvomaan yöt odotellen sitä hetkeä kun aviomies nukahtaa, on raskaita, sillä töihin olisi herättävä pirteänä. Olen joutunut itse kärsimään tästä jo vuoden verran ja nyt olen tehnyt oman ratkaisuni. Jos ei pakkohoito onnistu, niin sitten on toinen vaihtoehto. Ei kenenkään tarvitse pilata elämäänsä sairaan ihmisen kanssa, joka ei halua tervehtyä. Ja entä jos perheessä on vielä lapsia ??? Tämä ei helpota ainakaan tilannetta. Täytyy aina muistaa, että holhooja, ei ole syyllinen tilanteeseen, vaikka hän sinut syyllistää.
        Siis ei kyseistä nukahtamislääkettä ( eikä muitakaan ) alkoholin kanssa !

• o-dezu

Tuossa ei ole mitään uutta, vastaavia tapauksia on ollut julkisuudessa USA:ssa. Ja muistaakseni yleensä niin että on lähdetty kävelemään unissaan, eli ei ole niin että kun menee nukkumaan niin mitään ei voi tapahtua. Toisaalta se on unilääkkeenä niin mieto ettei siihen välttämättä nukahda varsinkaan normaaliannoksella. Itse en ole saanut noin rajuja vaikutuksia mutta hallusinaatioita kylläkin kun otin tupla-annoksen Somnoria (sama vaikuttava aine).

• kkkkka

Jep, itse menin Stilnoctia käyttäessä sänkyyn odottamaan unen tuloa. Nukahdinkin usein noin tunniksi, mutta sitten nousin maanisena ylös touhuilemaan kaikenlaista. Tähän liittyi myös muistikatkoksia, en aina muistanut mitä olin yöllä tehnyt.

• anellina

stilnoctissta tulee tunne kunolis nosto huumala aika kul

• ~~~~

Otan ½ Stella tabl iltaisin. taitaa olla sama lääke kuin Stilnoc.
      Ei ole ollut muuta vaikutusta kuin se, että nukahdan jonkin ajan päästä. Näin on ollut vuosia, annosta ei ole tarvinnut nostaa.

• gebartti

Kovin erilaiset on vaikutukset. Mulla Stilnoct oli täysin tehoton. Siis sama kuin yrittäisi aspiriinilla nukahtaa. Aivan sama meneekö sänkyyn tai jatkaako puuhia, ei tule uni eikä sekoitu pää. Imovane oli toinen toimimaton, mutta sillä sentään oli jokin vaikutus. Se esti nukahtamisen, pikemminkin vähän piristi. Tyhmä temppu annoksen tuplaus ei vaikuttanut tilanteeseen mitään. Etenkin kun tuollaisia sekavuusoireita on ihmisillä ollut, ei taatusti kannata kokeilla lisätä annostusta, jos ei määrätty tunnu toimivan.

Sitten taas toisaalta lääke, joka toisten mielestä ei ole kovinkaan tehokas, Atarax, auttaa mulla lievästi nukahtamisessa kunhan ottaa ajoissa. Samoin toisten moittima Tenox toimii ihan ok. Ei sekään mikään täystyrmäys ole, mutta kun yrittää olla ajattelematta mitään ja pysyttelee tiiviisti sängyssä, nukahtaa paremmin kuin ilman.

Siihen on kai tyytyminen, että kaikki olemme erilaisia myös lääkkeiden suhteen. Hankala asia lääkärillekin, ja joskus potilaalle, kun joutuu kokeilemaan ison repertuaarin läpi ja lääkäri ei meinaa uskoa. Mullekin tahtoi tulla pientä ongelmaa noiden unilääkkeiden testauksessa, jostain syystä lääkärit ovat aika haluttomia kirjoittelemaan reseptejä yhä uusille lääkkeille heti perään kun ei edelliset tehoa. Se on kyllä minusta väärä tapa toimia, väärinkäyttäjien ei pitäisi antaa vaikeuttaa oikein toimivien elämää. Mulla auttoi se, kun kannoin kelvottomiksi osoittautuneet lääkärille, eipä ainakaan tarvi miettiä menevätkö katukauppaan tms. Käski kyllä viedä apteekkiin eikä ottanut niitä vastaan, mutta ainakaan ei jäänyt epäselväksi etten niitä tarvitse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      5
      1264
    2. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      168
      1183
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      102
      1045
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      987
    5. 131
      884
    6. Me, kaikki suomalaiset, emme pommita Pietaria

Vaikka Suomen tasavalta, yhdessä muun Euroopan sekä USA:n kanssa käykin hyökkäyssotaansa Venäjää vastaan, pommittaen nyt
      NATO
      271
      879
    7. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      71
      874
    8. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      786
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      45
      773
    10. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      395
      753
    Aihe