1.9 TD kulutuksesta!

Jannehoolanen

Hei!

Vaihdoin juuri 2.5 TD autoni 1.9 TD autoon. Myyjän puheissa pirteä. Testasin, en tosin mäkisessä maastossa.

No nyt on ongelma. Ei oikein pirteästi liikahda vitosella ylämäkeen ja kulutskin on lähellä 13 litraa. Onko mitää tehtävissä vai tyydyttävä tähän?

Kiitos kokemuksista!

18

5983

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt vaikka

edes auton merkki. Kun tuolla koneella on niin monia.

• Janneho

Hei!

Autoni on Ci-Fiat 1.9 TD, paino 2600 kg, pituus 580 cm, alkovimallilla.

• Jerbanderos

Nimesi janne Hoo- moilaseksi, sillä tyrän teit kun ostit vajaa tehoisen kotteron.

• karvanaamari

Onko Ducaton 1,9 TD, ja vielä alkoviautossa? Ei ole ihmekään jos meno tökkii ylämäessä. Vitosella ei muutenkaan ole terveelliastä vedätellä tiukasti. Rauhallisella ajolla kuluu polttoainettakin vähemmän. Alkovin ilmanvastuksella olevan auton kulutukseksi vielä menettelee, jos autoa käsketään raskaalla jalalla.

• vastikään

tuo 13 on normaali kulutus,vastatuuleen menee enemmänkin ,älä aja vitosella,laita mieluumin vakionopeussäädin aja nelosella se kulkee sillä ajonopeutta hyvin ja rengaskehä isommaks,kestää vaikka 500 tuhatta kone.

• Normaalia

Minulla oli 1.9 td vm 2000. Kulutus oli 12-13 litraa satasella. Vauhtia ei saanut juurikaan yli satasen. Auto oli alkovimalli. Oli muuten huomattavasti hijaisempi kuin 2.8 litrainen.

• on...

Ducato 1,9 td alkovimalli vm 2001,ei mitään ongelmia (mitä järkeä muuten on yrittää ajaa millään matkailuautolla 100 km/h,takaan,että kulutus noilla nopeuksilla on millä merkillä tahansa monta litraa suurempi kuin 80-85 nopeuksilla ja mihin helv...iin lomalla on kiire),autoni kulutus on n.10-11 lt/100 km tasaisella nopeudella 80-85 Km/h,hyvin on perille aina päästy,muuten viitosvaihteesta:käytän sitä vain ajaessani n.85 km/h,ja mäkeen tullessa ennakoin jo ajossani,eli kiihdytys jne

• menoon vain
        on... kirjoitti:

Ducato 1,9 td alkovimalli vm 2001,ei mitään ongelmia (mitä järkeä muuten on yrittää ajaa millään matkailuautolla 100 km/h,takaan,että kulutus noilla nopeuksilla on millä merkillä tahansa monta litraa suurempi kuin 80-85 nopeuksilla ja mihin helv...iin lomalla on kiire),autoni kulutus on n.10-11 lt/100 km tasaisella nopeudella 80-85 Km/h,hyvin on perille aina päästy,muuten viitosvaihteesta:käytän sitä vain ajaessani n.85 km/h,ja mäkeen tullessa ennakoin jo ajossani,eli kiihdytys jne

Midän ensimmäinen auto oli 1,9Td Fiat ja se toimi hienosti vaikka olikin alkovi. Tietysti ylämäkeen sai vaihta ja vitonen tuntui vähän turhalta vaihteelta. Kulutus 1,9:llä oli 12-13l.
        Nykyinen auto on vastaavasti vähän isompi alkovi ja kone on 2.8l. Kulutus on laskenut noin parilla litralla, vaikka autossa on pituutta ja painoa tullut vähän lisää.
        Itse olen huomannut saman, että 1,9 oli hiljaisempi, kuin 2,8. En tiedä jotuuko se siitä, että sillä tuli ajettua ehkä vähän hiljempaa, kuin nykyään. Edellisellä autolla ajettiin 130t. km ilman mitään suurempaa ongelmaa, mistä ei omin taidoin olis selvitty ja nykyisellä on ajettu 75t. km ongelmitta. jää nähtäväksi kestääkö uudempiauto samoille luvuilla.
        Olen ihmetellyt keskustelua autojen kestävyydestä. Yleensä meillä ainakin asunto-osan kuluminen on huomattavampaa, kuin alustan tai auton tekniikan pettäminen. Tästä johtuen auton vaihtoiän määrää muut tekiät kuin moottori, alusta tai vaihteet.

• Jannehoolanen
        on... kirjoitti:

...on minullakin. Mutta syönti on kyllä lähempänä 13 litraa. Käytän pajalla, että voivat katsoa. Mitenköhän 2.5-2.8 TD, kulkeeko ylämäet vaivatta ja kulutukset? Ne kiinnostavat erityisesti.

• jerbba
        Jannehoolanen kirjoitti:

...on minullakin. Mutta syönti on kyllä lähempänä 13 litraa. Käytän pajalla, että voivat katsoa. Mitenköhän 2.5-2.8 TD, kulkeeko ylämäet vaivatta ja kulutukset? Ne kiinnostavat erityisesti.

Aloituksessa kerroit vaihtaneesi 2,5:n 1,9:iin mitäs kyselet.

• Jannehoo
        jerbba kirjoitti:

Aloituksessa kerroit vaihtaneesi 2,5:n 1,9:iin mitäs kyselet.

...en oikein muista tai osaa hahmottaa eroa. Muistelen, että vitosella pääsi ylämäkeenkin, mutta en ole varma, koska en kiinnittänyt tähän asiaan silloin huomiota asian sujumisen vuoksi. :-)

Edelleen kaipaan kokemuksia, vaikka olenkin omistanut suuremmalla koneella varustetun alkoviauton.

• karvanaamari
        Jannehoo kirjoitti:

...en oikein muista tai osaa hahmottaa eroa. Muistelen, että vitosella pääsi ylämäkeenkin, mutta en ole varma, koska en kiinnittänyt tähän asiaan silloin huomiota asian sujumisen vuoksi. :-)

Edelleen kaipaan kokemuksia, vaikka olenkin omistanut suuremmalla koneella varustetun alkoviauton.

Paras vääntö on 2.8 idTD koneella 1800 kierosta kohdalla. Itse en vedätä ylämäkiin vitosella, vaikka auto jaksaisi mäet noustakin. Aiemmin jo oli vastaus, jossa kerrottiin nelosella koneen kiertävän yli 3000 kierrosta ja nopeus on silloin 85-90 hujakoilla nousussakin. Ei sillä enää jää toisten jalkoihin.

• karvanaamari

• minulla

Vanha Hanomag vm. 1963, kulutus 14,8.

• mallinen?

Onko sun Hanomagisi alkovimallinen vai onko puoli-integroitu? Ilmeisesti siinä ei ole turboa, se muuttaisi jo paaaljon kulutuksia alaspäin.

• kehveliä
        mallinen? kirjoitti:

Onko sun Hanomagisi alkovimallinen vai onko puoli-integroitu? Ilmeisesti siinä ei ole turboa, se muuttaisi jo paaaljon kulutuksia alaspäin.

kun tuli kauhia vihre otsikkoon, piti olla Minkä eikä mittään Mknkä...

• kulutuksenpienemmäksi

minulla oli juuri 1,9 fiat td asuntoauto,pidin vajaan vuoden,vaihdoin uuteen henkilöautoon,kulutus putosi 6 litraan ,nopeus nousi 200km.iin tunnissa,ei melua ,kerkee mökkiin ,hotelliin ,ym,ei tarvii taivastella melussa koko päivää.

• Justiinsa

Minä joskus kuvittelin pitäväni m-autoa jokapäivän ajokkina, mutta vuoden kokeilu riitti.
        Ajelin pakkasissa kylmällä kopalla ja vesi tuli seuraavana kesänä sisään. Meni takuun piikkiin ja nykyisin ajelen henkilöautolla kaikki ajoni. On sillä tavalla helpompaa ja älykkäämpää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe