Kielilävistys

Miksi?

Nyt en jaksa enää issekseni ihmetellä vaan kysyn kun tällaisen palstan löysin.

Minua suorastaan yököttää kaikki lävistykset, ja ilmeisesti niiden tarkoituskin on saada meidät "kalkkikset" yökkäämään.

MUTTA tuo kielilävistys, kertokaa hyvät ihmiset mikä sen tarkoitus on. Sehän ei varsinaisesti välttämättä edes näy ulkopuolelle. Onko se vain suihin ottoon tarkoitettu lisäaromi vai mitä. Jos se ei ole siihen, niinmilloin tulee esim. keuhkon lävistys ja maksan lävistys?

9

3315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joohimopunkkariyy-ym

      Itse ainakin olen lävistyksiä ottanut, koska ne ovat nättejä ja sopivat persoonaani, en kauhistuttaakseni muita.

      Ihmiset ottavat lävistyksiä eri syistä, mutta taidatpa olla niin kalkkis, että et ymmärrä vaikka selitettäisiin. Turha luulla, että maailma pyörii teidän ympärillänne ja kaikki lävistetyt ottavat lävistyksensä teidän takianne.

    • ...

      Ihmiset haluavat toteuttaa itseään ja tuoda persoonaansa esille. Tavaroitakin saatetaan ostaa siksi, koska ne ovat omasta mielestä kivoja vai onko omassa kodissasi vain elämisen kannalta välttämättömiä esineitä?

      Itse olen ottanut lävistykseni siksi, että pidän niistä. Lävistykset eivät todellakaan ole toisille esittelemistä varten tms. vaan ihan puhtaasti omaksi iloksi. Kukaan ei näe kielikorua, napakorua tai nännikoruakaan ellei niitä erikseen halua esitellä. Ne ovat vain omaksi iloksi.

      Ja kyllä se kielikoru on todella miellyttävä kahdenkeskisissä kanssakäymisissäkin ;)

      • sanoit!!

        Todellakin ihan vaan omaksi iloxi :)
        Mutsi kyseli aikoinaan ihan samaa mun kielest ja nännist et kun nehän ei ees näy...
        Meillä on ihan hauskaa niiden kanssa kundikaverin kaa ja se riittää mulle, ei siinä muiden niitä tarvii katella!!!


      • Gydi
        sanoit!! kirjoitti:

        Todellakin ihan vaan omaksi iloxi :)
        Mutsi kyseli aikoinaan ihan samaa mun kielest ja nännist et kun nehän ei ees näy...
        Meillä on ihan hauskaa niiden kanssa kundikaverin kaa ja se riittää mulle, ei siinä muiden niitä tarvii katella!!!

        Täällä jengi jo ilmeisen selväksi tehnyt, että miksi niitä lävistyksiä otetaan... Itse en ainaakaan paljoa muilta kysele, kun lävistystä menen hakemaan, että kait tää ällöttää sua/ei kait tää ällötä sua. Uusin lävistykseni on nyt sitten niskassa ja paljon tulee kommenttia että "ku sulla on niin pitkät hiuksetki niin eihän tuo tuolta mihkään edes näy..." Ei näykkään mutta mitäs se teidän esinahkaanne kaivelee? I LOVE IT :>

        Ei lävistykset/tatuoinnit enää mielestäni todellakaan ole mikään yökötyksen/kummastuksen aihe, itse rinnastan ne ihan norm. koruihin ja asusteisiin. Toiset tykkää, toiset ei. Ihan näin ei välttämättä tähän aiheeseen suoraan liittyen niin tiedoksi, että se, että mulla on reikä jos toinenkin naamassa (tai jossain muualla) ja siitä metallia läpi tai kuva isketty nahkaan niin ei tarkoita sitä, että mullekaan tarvitsee tulla sanomaan ihan mitä tahansa. Muutaman kerran tullut puolivieraita laukomaan typeryyksiä: "eikö noi nyt oo jo vähän ällöttävät?" Mitä jos mä tulisin kysymään jonkun uudesta tukasta "Eikö sua ällötä kulkee tommonen reuhka pässäs?". No tuostakos minut leimattaisiin huonosti käyttäytyväksi rappinuoreksi, itse Luciferin lähetiksi suoraan helvetistä.

        Ja vielä tuohon kieleen, että itselläni oli kielilävistys vielä puoli vuotta taaksepäin ja pidin kovin, mutta otin pois syistä että silloisella poikaystävälläni oli myös kielilävistys ja "kolisivat" pussaillessa ja varsinainen syy miksi sitten lopulta luovuin siitä oli se että kun poikaystävälläni oli myös maailman ihanin PA (Prince Albert) ja suihinotossa koru kolisi kieleni koruun ja kerran jopa jäi pikkusen kiinni (ei siis mitenkään niin, että olisin ollut jumissa jätkän dikki suussani :D) mutta ei tuntunut ilmeisesti kovinkaan mukavalta, joten totesin että homma helpottuu huomattavasti kun otan omani pois ja mikään ei ole mukavampaa kuin kielikorun omaava poika joka osaa vielä käyttää kieltään ;)


      • suurta ikäryhmää edustava
        Gydi kirjoitti:

        Täällä jengi jo ilmeisen selväksi tehnyt, että miksi niitä lävistyksiä otetaan... Itse en ainaakaan paljoa muilta kysele, kun lävistystä menen hakemaan, että kait tää ällöttää sua/ei kait tää ällötä sua. Uusin lävistykseni on nyt sitten niskassa ja paljon tulee kommenttia että "ku sulla on niin pitkät hiuksetki niin eihän tuo tuolta mihkään edes näy..." Ei näykkään mutta mitäs se teidän esinahkaanne kaivelee? I LOVE IT :>

        Ei lävistykset/tatuoinnit enää mielestäni todellakaan ole mikään yökötyksen/kummastuksen aihe, itse rinnastan ne ihan norm. koruihin ja asusteisiin. Toiset tykkää, toiset ei. Ihan näin ei välttämättä tähän aiheeseen suoraan liittyen niin tiedoksi, että se, että mulla on reikä jos toinenkin naamassa (tai jossain muualla) ja siitä metallia läpi tai kuva isketty nahkaan niin ei tarkoita sitä, että mullekaan tarvitsee tulla sanomaan ihan mitä tahansa. Muutaman kerran tullut puolivieraita laukomaan typeryyksiä: "eikö noi nyt oo jo vähän ällöttävät?" Mitä jos mä tulisin kysymään jonkun uudesta tukasta "Eikö sua ällötä kulkee tommonen reuhka pässäs?". No tuostakos minut leimattaisiin huonosti käyttäytyväksi rappinuoreksi, itse Luciferin lähetiksi suoraan helvetistä.

        Ja vielä tuohon kieleen, että itselläni oli kielilävistys vielä puoli vuotta taaksepäin ja pidin kovin, mutta otin pois syistä että silloisella poikaystävälläni oli myös kielilävistys ja "kolisivat" pussaillessa ja varsinainen syy miksi sitten lopulta luovuin siitä oli se että kun poikaystävälläni oli myös maailman ihanin PA (Prince Albert) ja suihinotossa koru kolisi kieleni koruun ja kerran jopa jäi pikkusen kiinni (ei siis mitenkään niin, että olisin ollut jumissa jätkän dikki suussani :D) mutta ei tuntunut ilmeisesti kovinkaan mukavalta, joten totesin että homma helpottuu huomattavasti kun otan omani pois ja mikään ei ole mukavampaa kuin kielikorun omaava poika joka osaa vielä käyttää kieltään ;)

        Tiedän että provosoin(kin)...

        Mutta kyllä me suuri ikäryhmä 50 olemme suurin osa sitä mieltä että noi lävistykset (ja tatskat) yököttää.

        Olen itse ihan tavallinen työtä tekevä ikäryhmäni edustaja. Ja sen verran saanut pihistettyä että nyt omakotitalon yläkerrassa vuokraan nuorille muutamaa opiskeljakämppää. MUTTA en ota sinne yhtään hakaneulaposkea tai naulanaamaa asumaan. Tai ihmistä jonka perusihoa ei näy tatskojen läpi.

        Kyllä nuo (minun) mielestäni kuvaavat vielä sitä kapinointia ja sääntöjen ja auktoriteettien halveksuntaa. Joten odotan että myöskin normaali vuokraeläminen on näiltä liikaa odotettu.

        Onhan nuo lävistykset ja tatskat siis tosiaankin jokaisen oma valinta, mutta uskon vakaasti että kyllä se vaikuttaa niin moneen asiaan elämässä vaikeuttavasti. No, tulee mieleen myös palveluammatissa olevat "piikkisiat"; en todellakaan osta mitään semmoiselta.

        Joskushan saattaa olla jopa ihan fiksukin ihminen joka on erehtynyt "keisarin uusiin vaatteisiin" kavereiden mukana, valitettavasti.


      • CCH
        suurta ikäryhmää edustava kirjoitti:

        Tiedän että provosoin(kin)...

        Mutta kyllä me suuri ikäryhmä 50 olemme suurin osa sitä mieltä että noi lävistykset (ja tatskat) yököttää.

        Olen itse ihan tavallinen työtä tekevä ikäryhmäni edustaja. Ja sen verran saanut pihistettyä että nyt omakotitalon yläkerrassa vuokraan nuorille muutamaa opiskeljakämppää. MUTTA en ota sinne yhtään hakaneulaposkea tai naulanaamaa asumaan. Tai ihmistä jonka perusihoa ei näy tatskojen läpi.

        Kyllä nuo (minun) mielestäni kuvaavat vielä sitä kapinointia ja sääntöjen ja auktoriteettien halveksuntaa. Joten odotan että myöskin normaali vuokraeläminen on näiltä liikaa odotettu.

        Onhan nuo lävistykset ja tatskat siis tosiaankin jokaisen oma valinta, mutta uskon vakaasti että kyllä se vaikuttaa niin moneen asiaan elämässä vaikeuttavasti. No, tulee mieleen myös palveluammatissa olevat "piikkisiat"; en todellakaan osta mitään semmoiselta.

        Joskushan saattaa olla jopa ihan fiksukin ihminen joka on erehtynyt "keisarin uusiin vaatteisiin" kavereiden mukana, valitettavasti.

        Eikö tuo ole hieman lapsellista arvioida ihmistä vain sen perusteella miltä hän näyttää? :) Suurin osa lävistetyistä ja tatuoiduista ihmisistä on ihan tavallisia ja asiansa hyvin hoitavia ihmisiä,mutta totta kai meissäkin on ne ääliöt niinkuin missä tahansa muussakin ihmisryhmässä,niin kuin vaikka sinunkin ikäryhmässä.

        Itseasiassa tuossa taannoin tuli meikäläiseltä raflan vessassa siisti,tavallisen näköinen 40 nainen kysymään että uskaltaako hän lähteä vieraan miehen matkaan joka tahtoo ruoskia tätä naista,ja että haluaisi että joku tappaisi hänet (sen naisen) koska ei itse ole saanut itseltään henkeä veks.Ja tää nainen todellakin oli ulkoisesti aivan jonkun "pankkineidin" näköinen,ei ikinä uskoisi että hänellä sitten sellaisiakin haluja olisi...

        Että ei se ulkonäkö välttämättä kerro ihmisestä yhtään mitään.


      • Gydi
        suurta ikäryhmää edustava kirjoitti:

        Tiedän että provosoin(kin)...

        Mutta kyllä me suuri ikäryhmä 50 olemme suurin osa sitä mieltä että noi lävistykset (ja tatskat) yököttää.

        Olen itse ihan tavallinen työtä tekevä ikäryhmäni edustaja. Ja sen verran saanut pihistettyä että nyt omakotitalon yläkerrassa vuokraan nuorille muutamaa opiskeljakämppää. MUTTA en ota sinne yhtään hakaneulaposkea tai naulanaamaa asumaan. Tai ihmistä jonka perusihoa ei näy tatskojen läpi.

        Kyllä nuo (minun) mielestäni kuvaavat vielä sitä kapinointia ja sääntöjen ja auktoriteettien halveksuntaa. Joten odotan että myöskin normaali vuokraeläminen on näiltä liikaa odotettu.

        Onhan nuo lävistykset ja tatskat siis tosiaankin jokaisen oma valinta, mutta uskon vakaasti että kyllä se vaikuttaa niin moneen asiaan elämässä vaikeuttavasti. No, tulee mieleen myös palveluammatissa olevat "piikkisiat"; en todellakaan osta mitään semmoiselta.

        Joskushan saattaa olla jopa ihan fiksukin ihminen joka on erehtynyt "keisarin uusiin vaatteisiin" kavereiden mukana, valitettavasti.

        Ylistys suvaitsevaisuus ja avarakatseisuus, tapakasvatuksesta puhumattakaan :D

        Mielenkiintoisinta tässä on se, että miten muutama reikä naamassa tai tatuointi iholla muuttaa ihmisen täysin. Olen edelleen sitä mieltä, että eletään 2000-lukua kuiteskin. Tietty hyvä asia tässä on se että, mun ei tarvitse sun yläkertaan tulla asumaan: pidän nykyisestä 24 neliön vuokrayksiöstäni kovin (sekä vuokraisännästä) ja ole ihan mitä mieltä tahansa, mutta tämä "piikkisika" on maksanut aina vuokransa ajoissa eikä muutenkaan ole kyllä ilmeisesti tässä 7 kuukauden aikana ollut sanottavaa. Ja vuokrani maksan ihan palkalla, jonka olen ansainnut rehellisellä työllä lukio-opintojen lomassa (samasta rahasta menee myös rahat muuhun elämiseen ja kun ylimääräistä kertyy niin käyn työntämässä vähän lisää metallia naamaani ihan vain teidän 50 "paremmalle puolelle" ehtineiden, suppeakatseisten ihmisten kiusaksi)

        Ensimmäistäkään lävistystä en ole salaa vanhemmiltani alaikäisenä ottanut. Täysi-ikäisenä nyt ei ole tullut soiteltua että "mamma hei onko ok jos otan uuden lävistyksen?" mutta vaikka niitä 16-vuotiaana saikin jo ilman vanhempien lupaa niin aina olen äidille ainakin ilmoittanut asiasta.

        Vaikka naamastani on rumasti kerran jos toisenkin sanonut, olen vain ottanut nöyrästi hittiä vastaan enkä ruvennut vastaavasti kommentoimaan asiattomasti toisen hirveänä pitämää tyyliä tai hattua tai naamaa tai mitä tahansa. Mä olen onneksi ihan sujut itseni kanssa ja edelleenkin rakastan lävistyksiäni yli kaiken (tatuoinnistani puhumattakaan!)

        Ja voitte mun puolesta olla vaikka kuinka suuri ikäryhmä vielä suurempine egoinenne, mutta tää neulanaama maksaa teidän eläkkeenne palkastaan. Pitäis kyl varmaan ruveta elämään tuilla yms. ja lopettaa se töissä käyminen, kun ei me samperin hakaneulaposket muuta osata ku kapinoida, soittaa suutamme ja lorvia.

        LOVE YOUR PIERCINGS :>


      • Pppo
        Gydi kirjoitti:

        Täällä jengi jo ilmeisen selväksi tehnyt, että miksi niitä lävistyksiä otetaan... Itse en ainaakaan paljoa muilta kysele, kun lävistystä menen hakemaan, että kait tää ällöttää sua/ei kait tää ällötä sua. Uusin lävistykseni on nyt sitten niskassa ja paljon tulee kommenttia että "ku sulla on niin pitkät hiuksetki niin eihän tuo tuolta mihkään edes näy..." Ei näykkään mutta mitäs se teidän esinahkaanne kaivelee? I LOVE IT :>

        Ei lävistykset/tatuoinnit enää mielestäni todellakaan ole mikään yökötyksen/kummastuksen aihe, itse rinnastan ne ihan norm. koruihin ja asusteisiin. Toiset tykkää, toiset ei. Ihan näin ei välttämättä tähän aiheeseen suoraan liittyen niin tiedoksi, että se, että mulla on reikä jos toinenkin naamassa (tai jossain muualla) ja siitä metallia läpi tai kuva isketty nahkaan niin ei tarkoita sitä, että mullekaan tarvitsee tulla sanomaan ihan mitä tahansa. Muutaman kerran tullut puolivieraita laukomaan typeryyksiä: "eikö noi nyt oo jo vähän ällöttävät?" Mitä jos mä tulisin kysymään jonkun uudesta tukasta "Eikö sua ällötä kulkee tommonen reuhka pässäs?". No tuostakos minut leimattaisiin huonosti käyttäytyväksi rappinuoreksi, itse Luciferin lähetiksi suoraan helvetistä.

        Ja vielä tuohon kieleen, että itselläni oli kielilävistys vielä puoli vuotta taaksepäin ja pidin kovin, mutta otin pois syistä että silloisella poikaystävälläni oli myös kielilävistys ja "kolisivat" pussaillessa ja varsinainen syy miksi sitten lopulta luovuin siitä oli se että kun poikaystävälläni oli myös maailman ihanin PA (Prince Albert) ja suihinotossa koru kolisi kieleni koruun ja kerran jopa jäi pikkusen kiinni (ei siis mitenkään niin, että olisin ollut jumissa jätkän dikki suussani :D) mutta ei tuntunut ilmeisesti kovinkaan mukavalta, joten totesin että homma helpottuu huomattavasti kun otan omani pois ja mikään ei ole mukavampaa kuin kielikorun omaava poika joka osaa vielä käyttää kieltään ;)

        Siis ootko normaali...


    • isisisid

      Tietysti nämä kuvat ja korut ovat kamalia. Ja nykyisin miesten korvakorut ovat aivan hyväksyttäviä eivätkä kiinnitä juurikaan huomiota. Toisin kuin joskus jolloin korvakoru miehellä oli selvä merkki seksuaalisesta suuntauksesta vähintäänkin.
      Omat lävistykseni ovat korvia lukuunottamatta piilossa. Ne ovat minun henkilökohtaisia asioitani jotka näytän kenelle halua ja milloin haluan.
      Mutta taidan olla aivan tyytyväinen itsekkin tämän hetkiseen asuntooni ja loistavaan vuokraemäntään joka ei välitä vaikka vuokralaisensa on lävistetty... niin kuin se näkyisi päälle päin...

      Minäkin maksan omat veroni tulevaisuudessa suurten ikäluokkien eläkkeen maksuun. Jos nyt lävistykseni eivät vedä minua magneetinlailla huonoille teille...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2595
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1138
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1044
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      913
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      881
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      822
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      33
      782
    Aihe