Miksi poistat/poistit tatuointisi?

merkurius

Punnitsen tässä vähän näitä riskejä.

Haluisin tietää

miksi poistatat/poistatit tatuointisi?

Mitä kaikkia syitä on tatuoinnin poistamiseen?

Itse olen ottamassa tatskaa. Olen sitä mieltä että poistaisin vain jos olis ihan pakko esim. jos väri olis levinnyt

7

1114

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

"Itse olen ottamassa tatskaa."

Jätä ottamatta, jos kerran mietit poistamista jo etukäteen. Jos tatska on otettu ammattilaisella niin eivät ne värit leviä niin että tatska tarvitsisi poistaa pelkästään sen takia. Sitäpaitsi vielä nykyäänkin tatska on periaatteessa ikuinen, eli tatskan poistaminen on pitkä ja kallis prosessi joka ei välttämättä tuota haluttua lopputulosta. Jotkut värit (esim. punainen) eivät lähde helpolla pois parhaallakaan laserilla ja ihonsiirrosta jää todella ruma "jälki". Sitäpaitsi tatskan poistamisprosessi maksaa pienen omaisuuden itse tatuoinnin hintaan verrattuna eikä kaikilla ole siihen varaa.

• merkurius

Taisin kertoa asian vähän väärin.

En mä halua poistaa tatskaa vaan mietin miks ihmeessä jotku haluu poistaa tatskansa ja mitkä on siihen syyt. Itse pidän hyvänä syynä sitä että kuva on epäonnistunut mutta siltikin menisin eka tatskaajan juttusille ja pyytäisin siihen korjausta.

Empä oikeastaan pidä poistoa järkevänä kun silloin jos on terveydellisiä syitä mutta en tiedä poistetaanko niitä terveydellisistä syistä kuinka paljon.

Otan joka tapauksessa tatskan ja sempä takia kaikki siihen liittyvä kiinnostaa. Anteeksi kun olin eka viestissä epäselvä :D

• merkurius kirjoitti:

Taisin kertoa asian vähän väärin.

En mä halua poistaa tatskaa vaan mietin miks ihmeessä jotku haluu poistaa tatskansa ja mitkä on siihen syyt. Itse pidän hyvänä syynä sitä että kuva on epäonnistunut mutta siltikin menisin eka tatskaajan juttusille ja pyytäisin siihen korjausta.

Empä oikeastaan pidä poistoa järkevänä kun silloin jos on terveydellisiä syitä mutta en tiedä poistetaanko niitä terveydellisistä syistä kuinka paljon.

Otan joka tapauksessa tatskan ja sempä takia kaikki siihen liittyvä kiinnostaa. Anteeksi kun olin eka viestissä epäselvä :D

1.Idioottimaisuus
        2.Idioottimaisuus
        3.Ajattelemattomuus

Eipä tuohon paljoa muita syitä ole. Lähinnähän nämä kertomukset ovat niitä, joissa on nuoruudessa otettu kuva ja vanhempana siitä halutaan eroon. Omaa tyhmyyttään on siis ottanut kuvan, jota ei välttämättä ole mietitty ihan loppuun.

• nähnyt ja kuullut
        Nimismies kirjoitti:

1.Idioottimaisuus
        2.Idioottimaisuus
        3.Ajattelemattomuus

Eipä tuohon paljoa muita syitä ole. Lähinnähän nämä kertomukset ovat niitä, joissa on nuoruudessa otettu kuva ja vanhempana siitä halutaan eroon. Omaa tyhmyyttään on siis ottanut kuvan, jota ei välttämättä ole mietitty ihan loppuun.

Monet siniset ja mustat musteet sisältävät mangeettista pigmenttiainetta. Läheltä tälläistä tatuointia ei saa otettua onnistunutta MR - kuvaa. Niitä on poistettu kuvauksia varten mistä tietenkin tulee viive esimerkiksi syöpädiagnoosiin.

Jos ei koskaan ajatellut joutua magneettikuvaukseen vaan tyytyy paljon huonompiin ultraäänikuviin ja röntgenkuviin niin tatskan voi läimästä mihin vaan. Itse en kenellekään suosittele tatuointia elkärangan ja nivelten läheisyyteen tai rintoihin.

• eivät juurikaan
        nähnyt ja kuullut kirjoitti:

Monet siniset ja mustat musteet sisältävät mangeettista pigmenttiainetta. Läheltä tälläistä tatuointia ei saa otettua onnistunutta MR - kuvaa. Niitä on poistettu kuvauksia varten mistä tietenkin tulee viive esimerkiksi syöpädiagnoosiin.

Jos ei koskaan ajatellut joutua magneettikuvaukseen vaan tyytyy paljon huonompiin ultraäänikuviin ja röntgenkuviin niin tatskan voi läimästä mihin vaan. Itse en kenellekään suosittele tatuointia elkärangan ja nivelten läheisyyteen tai rintoihin.

tuota ongelmia magneettikuvaukselle. Itsellä vanhin kuva 20-vuotias, eikä magneettikuvauksissa ole ollut mitään ongelmia.

• magneettikuvauksesta
        nähnyt ja kuullut kirjoitti:

juuri kävin, ja koko selän kuva on. ei mitään haittaa, läväreissä on metallia siinä määrin muttei tatuointivärejä tarvi miettiä.

ja ihan by the highway, alaselän tatuoinnitkaan ei sitten estä epiduraalia tms.

• syyt...

poistin, koska meni ihan vituiks. Ei ollut yhtään sellainen, kuin olisi pitänyt olla, ja teetätin vielä ns. ammattitatuoijalla. Pääsi itku kyllä....

Tai ei sitä nyt poistettu ole, mutta onneksi on nyt sen verran kulunut ( kyllä se kuluu kun tarpeeksi ihoa hinkkaa ), ettei paljon näy. Ja onneksi se on tuolla alhaalla alaselässä. Ennemmin hailakka arpeutuma, kuin musta ja ruma tatuointi.

En ota enää koskaan tatuointeja, mulla on vain huonoja kokemuksia.

Ennemmin lävistyksiä. Ne saa sentäs pois.

Ja ei, en ole mikään teini, ikää melkein 30, ja tatskoja harkitsin kyllä kauan ennen kuin otin. Onnellisia ne ihmiset jotka on oikeasti tyytyväisiä lopputulokseen....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      373
      1574
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1503
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      363
      1467
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      48
      1211
    5. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      63
      1170
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      36
      1039
    7. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      252
      1008
    8. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      908
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      877
    10. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      875
    Aihe