pelottavia ihmisiä

miiskuliinu

Mitä tekisit jos joutuisit tilanteeseen, jonka koin vähän aikaa sitten kaupassa:

Tilanne oli siis sellainen, että kauppa oli pieni ja käytävät kapeita, joutui siis väistelemään muita asiakkaita, varsinkin niitä isompia. Samaan aikaan kaupassa asioi nainen, joka mutisi itsekseen koko ajan enkä siihen sen suurempia kiinnittänyt huomiota kunnes se yhtäkkiä sanoi vähän kovemmalla äänensävyllä, että taasko siinä olet, seuraatko minua(Murphyn lakia noudattaen törmäiltiin toisiimme koko ajan)? Ajattelin ensin että se vain vitsaili ja nauraen pyysin anteeksi.

No ei hemmetti, päädyin kassajonoon tämän naisen jälkeen ja sieltä alkoi tulla lisää ja vähän pahempaan sävyyn:"Tuo nainen seuraa minua ja on varmaan Hämeenlinnasta karannut." Huh! Nainen oli iso ja pelottava enkä uskaltanut sanoa yhtään mitään. Punastuin ja häpesin ja muut asiakkaat tuijottivat. Olen sen verran herkkä, että meinasi itku tulla. Olisiko siinä tilanteessa pitänyt sanoa jotain vastaan(en uskaltanut kun pelkäsin, että se nainen alkaa riehumaan ihan tosissaan)? Olisitko sinä sanonut jotain vai ollut hiljaa ja yrittänyt vain päästä äkkiä ulos kaupasta? Nyt jälkeenpäin vähän jo naurattaa koko tilanne, mutta ei sillä hetkellä.

38

2794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naikkonen_sanoo

aikoinaan Kalliossa ja kuljin metrolla töihin. Aamulla Hakanimen asemalla oli mitä kummallisempaa kulkijaa. Yhden viikon sisällä tapahtui seuraavaa: luin lehteä ja odotin junaani, mua kohti käveli 2 miestä joista toinen oli todella isokokoinen ja selkeästi näytti siltä että seison hänen reitillään. Tyyppi pysähtyi mun eteen haastavasti seisoen, mä loin katseen ylös lehdestä tähän mieheen(mä olen siis metri kuusikymmentä kengät jalassa)ja päättelin että on viisainta ottaa askel sivummalle. Nää kaks jatkoi poispäin ja sydän hakkas mun rinnassa tuhatta ja sataa.
      Kahden päivän päästä seisoin samalla laiturilla lehteä lukemassa kun yks mun kokoinen laiha mies rupes kiertämään mua joka kierroksella hiukan lähempää. Mua ärsytti se ja kokosin itteni möristen matalalla äänellä: onko sulla jotain kysyttävää? Tän miehen reaktio oli todella hauska, se juoksi rappuset ylös pois mun näköpiiristä ja tuli alas vasta kun metro tuli ja siihen sitten vikkelästi juoksi sisälle.

Tietenkään en olis uskaltanu sanoa sille mitään jos se olis ollut vähänkään isompikokoinen.

Tilanteen mukaan pitää mennä.

• kerran..

sporassa.

Joku känninen ukko mölisi ja huuteli rivouksia koko matkan. Jäin sitten Hakaniemessä pois ja niin oli jäämässä tämä ukkokin. Ukko tunki sieltä ihmisten välistä ja töni muita matkustajia syrjään. Kun tuli kohdalle, niin tuuppasin ukkoa takasin.

Sitten kun jäin sporasta pois, niin joku toinen samalla pysäkillä jäänyt nainen kiitteli, että hyvin tehty.

• pelottaa

ne oikeasti hullut ihmiset. Ettäkö mitä olisin jonossa tehnyt? Ollut vaiti.

• miiskuliinu

Vaiti olin minäkin ja niin olivat muutkin. Yritin katsoa silmiin seuraavia jonossa olevia, mutta kaikki käänsivät katseen pois. Edes kassatyttö ei katsonut silmiini ja kiirus tuli pois kaupasta. Teki mieli sanoa jotain, mutta en pystynyt. Pelkäsin jopa että se nainen odottelee kaupan ulkopuolella ja vetäisee kassilla päähän.

• Novy.most
        miiskuliinu kirjoitti:

Vaiti olin minäkin ja niin olivat muutkin. Yritin katsoa silmiin seuraavia jonossa olevia, mutta kaikki käänsivät katseen pois. Edes kassatyttö ei katsonut silmiini ja kiirus tuli pois kaupasta. Teki mieli sanoa jotain, mutta en pystynyt. Pelkäsin jopa että se nainen odottelee kaupan ulkopuolella ja vetäisee kassilla päähän.

Kassajonon ihmiset tai edes kassaneiti ei katsonut sinua silmiin? Käänsivät jopa päänsä pois kun yritit katseellasi hakea "apua" hullun murinaa vastaan? Auts, raakaa!

Kyllä taas saan kiittää periferian mukavia ja avoimia ihmisiä, jotka voi jututtaa jopa tuntemattomia kassajonossa. Ja täällä uskaltaa kyllä sanoa vastaan sille häiriköivälle avohoidokille, kun suunnilleen kuitenkin tietää saavansa apua muilta ohikulkijoilta jos se käykin kiinni.. ;)

Avohoidon potilaat on täälläpäin itseasiassa ihan mukavaa porukkaa, uskokaa pois. Eräänä torstaina yksi pussikaljaheppu tarjosi jopa mulkkua, mutta enpä sillä kertaa ottanut palveluksiaan vastaan. Mutta siis tarjosi, eikä sillee pahasti vaan ihan rennosti vaan. "Mitäs tytöt?" "Eipä ihmeempiä." Haluatteko mulkkua?" "Ei kiitos." "No, eipä siinä sitten mitään." "Hyvät päivänjatkot vaan." Suunnilleen siinä se. :D

Mutta vakavasti ottaen joutuisin itse kohta avohoitojonoon jos tuommosta olisi kuin Hesassa. Prkl jos ihmisten kanssa ei voisi höpötellä kadulla ja kaupungilla. Tai edes katsoa niihin päin! Huh huh. Voi teitä hesalaisia raukkoja. Vaikka puolensa on toki pääkaupungilla, mutta niin on täälläkin. Eiväthän kai kaikki hesalaiset ole tuommosia? Eiväthän?

Nový most

• sielä
        Novy.most kirjoitti:

Kassajonon ihmiset tai edes kassaneiti ei katsonut sinua silmiin? Käänsivät jopa päänsä pois kun yritit katseellasi hakea "apua" hullun murinaa vastaan? Auts, raakaa!

Kyllä taas saan kiittää periferian mukavia ja avoimia ihmisiä, jotka voi jututtaa jopa tuntemattomia kassajonossa. Ja täällä uskaltaa kyllä sanoa vastaan sille häiriköivälle avohoidokille, kun suunnilleen kuitenkin tietää saavansa apua muilta ohikulkijoilta jos se käykin kiinni.. ;)

Avohoidon potilaat on täälläpäin itseasiassa ihan mukavaa porukkaa, uskokaa pois. Eräänä torstaina yksi pussikaljaheppu tarjosi jopa mulkkua, mutta enpä sillä kertaa ottanut palveluksiaan vastaan. Mutta siis tarjosi, eikä sillee pahasti vaan ihan rennosti vaan. "Mitäs tytöt?" "Eipä ihmeempiä." Haluatteko mulkkua?" "Ei kiitos." "No, eipä siinä sitten mitään." "Hyvät päivänjatkot vaan." Suunnilleen siinä se. :D

Mutta vakavasti ottaen joutuisin itse kohta avohoitojonoon jos tuommosta olisi kuin Hesassa. Prkl jos ihmisten kanssa ei voisi höpötellä kadulla ja kaupungilla. Tai edes katsoa niihin päin! Huh huh. Voi teitä hesalaisia raukkoja. Vaikka puolensa on toki pääkaupungilla, mutta niin on täälläkin. Eiväthän kai kaikki hesalaiset ole tuommosia? Eiväthän?

Nový most

böndellä oli yhtä paljon ihmisiä, niin et sinäkään ehtisi sanoa kuin huhhuh.

Meneeks tää bönde-stadi -taisteluksi? :) Böndeläisii haukkuu vaan uusstadilaiset.

• totuus.(N)
        Novy.most kirjoitti:

Nový most

Fakta on kuitenkin se, että sulla ei ole VARAA asua Hesassa, joten päätit haukkua sen maan rakoon!

Ja mitä teihin bondeihin kylähulluihin tulee, niin hulluimpiin tapauksiin olen itse törmännyt juuri Suomen kylissä ja pikkukaupungeissa - juuri näitä "avohoitotapauksia", vittuilevia keski-ikäisiä eukkoja, kurittomia nuorisorikollisen alkuja, tirkistelijöitä...(en enää jaksa luetella)

Vittumaista sakkia kaikin puolin Suomen pikkukaupungeissa!

Ainiin - P.S. - itse en ole muuten hesalainen, mutta käyn siellä kylläkin usein, koska pidän kaupungin ilmapiiristä.

• dkshjf
        totuus.(N) kirjoitti:

Fakta on kuitenkin se, että sulla ei ole VARAA asua Hesassa, joten päätit haukkua sen maan rakoon!

Ja mitä teihin bondeihin kylähulluihin tulee, niin hulluimpiin tapauksiin olen itse törmännyt juuri Suomen kylissä ja pikkukaupungeissa - juuri näitä "avohoitotapauksia", vittuilevia keski-ikäisiä eukkoja, kurittomia nuorisorikollisen alkuja, tirkistelijöitä...(en enää jaksa luetella)

Ainiin - P.S. - itse en ole muuten hesalainen, mutta käyn siellä kylläkin usein, koska pidän kaupungin ilmapiiristä.

Uskon, että ei meistä kukaan olisi sinua erehtynytkään luulemaan helsinkiläiseksi, sillä Hesasta ja hesalaisistahan eivät muut kuin aidot landet puhukaan. Että älä huoli - maalaisuutesi on turvattu!

• Novy.most
        totuus.(N) kirjoitti:

Se, että kutsun teitä hesalaisia raukoiksi ei mielestäni ole haukkumista. Sääliä se minun mielestäni on tähän asti ollut.

Jos se on haukkumista, että minua vituttaa ihmisten kylmä suhtautuminen ohikulkijoihin, niin olkoon vaan. Oli se sitten Helsingissä, Moskovassa tai Kouvolassa. Pikkukaupungeissa kuitenkin YLEENSÄ ohikulkijat tosiaan ehtivät auttaa toisiaan ja joskus jopa jutella muutaman sanan.

Onneksi Helsingissä käydessäni olen kuitenkin YLEENSÄ kohdannut ihan kivoja ihmisiä, jotka kyllä vastaavat jos heiltä on kysynyt jotain. Ja katsovat kasvoihin päin.

Kiitos muuten sinulle, arvon nimimerkki "totuus (N)", uudesta tittelistä, jonka annoit minulle: "Bonde kylähullu". Se kuulostaakin juuri meikäläiseen istuvalta. Ja varallisuutta on tosiaan täälläpäin hemmetin heikosti, palkka saisi olla parempikin. Mutta en toki kalliiden asuntojen takia hesalaisten kylmyyttä moittinut. Mistäköhän sie sellasta sait päähäsi? Vai oletko itse "bondejen" haukkuja, vaikka minua haukkujaksi moitit?

Nový most

• Mies Helsingistä
        Novy.most kirjoitti:

Nový most

Olen asunut lapsuuteni ja nuoruuteni Helsingissä, sen jälkeen muualla. Helsingissä ei ikinä käynyt mitään kamalan ikävää.

Sen sijaan pikkupaikkakunnalla, jolla asuin vuoden parikymppisenä, meinasin saada pariinkin otteeseen turpaan snagarilla, poliisitkin uhkaili kerran kun kävelin ulkona viikonloppuiltana, ja muutenkin ne vitun landepellet yritti tehdä mun elämästäni mahdollisimman hankalaa.

Nyt asun vähän isommassa kaupungissa (on täällä sentään yli 100 000 ihmistä), mutta kyllä Helsinkiin on pakko päästä takaisin vielä jossain vaiheessa. Helsinki/ Helsingin seutu on Suomen paras paikka asua, ja helsinkiläiset ovat poikkeuksetta miellyttävämpiä ja suvaitsevampia ihmisiä kuin landepellet.

• Myö ollaan maalta
        Mies Helsingistä kirjoitti:

Olen asunut lapsuuteni ja nuoruuteni Helsingissä, sen jälkeen muualla. Helsingissä ei ikinä käynyt mitään kamalan ikävää.

Sen sijaan pikkupaikkakunnalla, jolla asuin vuoden parikymppisenä, meinasin saada pariinkin otteeseen turpaan snagarilla, poliisitkin uhkaili kerran kun kävelin ulkona viikonloppuiltana, ja muutenkin ne vitun landepellet yritti tehdä mun elämästäni mahdollisimman hankalaa.

Nyt asun vähän isommassa kaupungissa (on täällä sentään yli 100 000 ihmistä), mutta kyllä Helsinkiin on pakko päästä takaisin vielä jossain vaiheessa. Helsinki/ Helsingin seutu on Suomen paras paikka asua, ja helsinkiläiset ovat poikkeuksetta miellyttävämpiä ja suvaitsevampia ihmisiä kuin landepellet.

Eipä ihme että nenään tulee jos asenne on tuollainen. "Rauhallinen" tatilainen, niinpä niin :D

• ns.avopotilas

eli kannattaa käsitellä häntä varovasti. Tuttuni mies sairastaa psyykkisesti ja silloin kun on erittäin paranoidinen en tapaa häntä laisinkaan vaan vain silloin kun lääkitys toimii..Muuten voi olla vaarallinen harhojensa vuoksi...hyökännyt kerran vieraan kimppuun..en usko että hyökkää minun kimppuuni koska olen varovainen ja tunnistan oireet ja silloin vältän tilanteita.

Eli tuolla naisella oli lääkitys huonossa jamassa koska oli selvästi paranoidinen.

asiaa on turha ottaa henkilökohtaisesti sillä kyseinen henkilö ei voi käytökselleen mitään.

• että jos

kyseisellä henkilöllä menee erittäin huonosti ja on jo psykoosin partaalla tai on todella vaarallinen voi olla asiallista hakea hänelle apua. Tässä tapauksessa asia ei ollut siinä pisteessä...mutta tosiaan ei kannata provosoida harhaista ihmistä.

• kerran...

baarissa.

Tilasin tuopin ja menin istumaan lehteä lukemaan. Sitten tämä kaljan myynyt henkilö tuli siihen viereen seisomaan ja tuijottamaan. En sanonut mitään, katsahdin takaisin. Sitten tyyppi rupesi huutamaan kuinka hän tietää kuka minä olen ja että varmaan olen se, joka hänelle aina soittelee. En edelleenkään sanonut mitään. Lähti siitä sitten vihdoin takaisin tiskin taakse. Sitten kun join oman tuoppini tyhjäksi ja hain uuden, niin tyyppi olikin taas ihan normaali.

Eli ei kannata puhua mitään.

• miiskuliinu

Kiitos kaikille vastanneille.
      Otin tapahtuneen ehkä vähän liian henkilökohtaisesti ja nyt koetan unohtaa koko jutun.

• Ihmettelen vähän

Miksi sitten kuljit sen ihmisen vanavedessä? Etkö voinut antaa tämän kulkea jonnekin muualle ilman että heti menit samaan paikkaan?

• miiskuliinu

Pienessä kaupassa on vähän vaikeaa olla kulkematta "vanavedessä". Samaan aikaan kauppaan tultiin ja siinä ensimmäisenä on vihannestiski, sen jälkeen lihat ja leikkeleet ja välihyllyissä kuivatavarat ja säilykkeet. Olin siinä sitten juhlamokkaa hakemassa kun tämä nainen tuli siihen ja sanoi "Taas sinä!"(siinä vaiheessa nauroin ja pyysin anteeksi)Sen jälkeen jupinaa ja mutinaa. Olisiko minun pitänyt mennä ulos odottelemaan siksi aikaa kunnes hän saa ostoksensa valkattua?

• sana ja
        miiskuliinu kirjoitti:

Pienessä kaupassa on vähän vaikeaa olla kulkematta "vanavedessä". Samaan aikaan kauppaan tultiin ja siinä ensimmäisenä on vihannestiski, sen jälkeen lihat ja leikkeleet ja välihyllyissä kuivatavarat ja säilykkeet. Olin siinä sitten juhlamokkaa hakemassa kun tämä nainen tuli siihen ja sanoi "Taas sinä!"(siinä vaiheessa nauroin ja pyysin anteeksi)Sen jälkeen jupinaa ja mutinaa. Olisiko minun pitänyt mennä ulos odottelemaan siksi aikaa kunnes hän saa ostoksensa valkattua?

lause pitää erikseen selittää, koska naisista ei ikinä tiedä. Siis mitä tarkoitit sanalla ostos?

• joo.
        miiskuliinu kirjoitti:

Teillä on joko samanlainen maku ja ajoitus ruoan suhteen tai samantyyppiset biorytmit...siitä tuo aina "samalle paikalle joutuminen" johtuu...;)

• vihainen mies

No itse olisin ollut sen verran vittuuntunut että olisi se lutka saanut KUULLA KUNNIANSA! Vittuako sellainen sotanorsu käy vittuilemaan kaupassa??! Mitä pahaa olit muka tehnyt? Saatana että tekis mieli vähän ojentaa niitä ämmiä jotka käy urpoilemaan. Olen todella vihainen, enkä saa unta kun sappi kiehuu prkl!

• ootkin

vaan pieni porsas, joka kiukuttelee netissä :)

• vihainen mies
        ootkin kirjoitti:

vaan pieni porsas, joka kiukuttelee netissä :)

No onneksi vaan netissä, ei ole kivan näköistä kun minun kokoinen mies laittaa isonkin tytön itkemään livessä :/

• kuitenkin
        vihainen mies kirjoitti:

No onneksi vaan netissä, ei ole kivan näköistä kun minun kokoinen mies laittaa isonkin tytön itkemään livessä :/

itse nyyhkiä joka ilta tyynyliinasi märäksi.

• mitään hulluille

Parempi, ettei sano mitään. Hulluista kun ei tiedä. Vetäisee vielä stiletilla kylkiluuhun, niin siinähän sitten olet.

Eli itse ainakin vältän sanomasta hulluille yhtään mitään ja olen kuin en olisi heitä ikinä nähnytkään. Täällä pk-seudulla kun noita näkee lähes päivittäin. Saa olla rauhassa, kun ei noteeraa mitenkään. Eli unohda koko juttu.

• Varttia

tai Satalehteä, niin ei isketä kirveellä päähän :)

• metromatkustaja
        Varttia kirjoitti:

tai Satalehteä, niin ei isketä kirveellä päähän :)

Minullakin on puntari ja vatupassi kun matkustan HKL:llä :)

• Tyttis79

sitä liikkuu. Jaa, itse olisin ehkä sanonu vähän jotain vastaan, mut rauhallisesti ettei nainen olis alkanu riehua enemmän. Olisin varmaan kattonut tyyppiä tahallaan vähä kieroon ja jäätäny omaan arvoonsa sen jälkeen...tyylillä et juu ei paljoo kiinnosta mitä teet...

• katsoa kieroon

häntä jos ihminen on sairas henkisesti..ei ymmärrä hiukan empatiaa mielenterveyspotilaita kohtaan tälläkin palstalla.

Itselläni pari mielenterveyspotilasta tuttunani molemmat älykkäitä hienoja ihmisiä mutta harhojen aikaan on turha provosoida. Eräs vieras henkilö kysyi minulta että teeskenteleekö tuttuni koska on niin älykäs ja tulee toimeen hienosti luuli että käytti sairautta hyväkseen..

ei älykkyys sulje pois sitä että heidän henkinen tasapaino järkkyy helposti ja he eivät silloin voi asialle mitään.

• Tyttis79
        katsoa kieroon kirjoitti:

häntä jos ihminen on sairas henkisesti..ei ymmärrä hiukan empatiaa mielenterveyspotilaita kohtaan tälläkin palstalla.

Itselläni pari mielenterveyspotilasta tuttunani molemmat älykkäitä hienoja ihmisiä mutta harhojen aikaan on turha provosoida. Eräs vieras henkilö kysyi minulta että teeskenteleekö tuttuni koska on niin älykäs ja tulee toimeen hienosti luuli että käytti sairautta hyväkseen..

ei älykkyys sulje pois sitä että heidän henkinen tasapaino järkkyy helposti ja he eivät silloin voi asialle mitään.

en tajuais heti sillä sekunnilla, kun nainen alkais meuhkaamaan mulle kaupas seuraamisestaan, et sillä ei ole ihan kaikki kotona. Pitäisin aluks yksinkertaisesti vaan huonotapaisena rääväsuuna, ja siksi kattoisin aluks kieroon et "Mitä helvettiä". Jos se siinä jatkais mesoamistaan, niin tajuais että ok kaikki ei ole kunnossa tyypillä.

Tos kysyttiin, et mitä tekisin. Rehellisesti sit vastasin, et kattoisin kieroon ja pitäisin huonotapaisena. Tuo olis eka reaktioni. Jossain vaihees aivosolu löytäis toisen mulla ja epäilisin et ok, tyyppi ei ole kunnossa. Tunnen itseni ja tiiän et mulla kyl varmasti nousis eka kulmakarvat ylös, jos joku alkais julkisesti ilman syytä haukkumaan. Sit suhtautumiseni tietty muuttuu empatian puolelle.

• siinä kaikki

Tässä maailmassa pyörii monenlaista ihmistä.

Muistan kun kerran bussiin tuli nainen, joka oli "sekaisin". Käyttäytyi hyvin aggressivisesti ja raivosi kaikille. Minä näin heti, että hän vain halusi testata ihmisiä, katsoa, kuinka moni joutuu pelon valtaan. Kun hän lähestyi minua ja sanoi jotain, minä vain katsoin häntä tiukasti silmiin ja hymyilin. Hän oli sen jälkeen ihan hiljaa.

• miiskuliinu

Olen ujo ja herkkä. Jos joku alkaa minulle huutamaan, menen ihan paniikkiin. Kai se näkyy päältä että olen helppo saalis enkä uskalla sanoa vastaan. En ainakaan yleensä.

• uhrina liian monta kertaa.(N)
        miiskuliinu kirjoitti:

Olen ujo ja herkkä. Jos joku alkaa minulle huutamaan, menen ihan paniikkiin. Kai se näkyy päältä että olen helppo saalis enkä uskalla sanoa vastaan. En ainakaan yleensä.

Joo. Tiedän tunteen. Olen ainakin itse OLLUT samantyyppinen. Mutta nytpäs rupeavat "kiusaajien pikku leikit" olemaan ohitse. Nykyään sanoa paukautan nopeasti takaisin samalla mitalla ellen peräti vielä suuremmallakin mitalla, jos/kun minulle nälvitään milloin missäkin kaupassa/kadulla...!

Katsokoot pitkään, jos ei ole parempaa tekemistä! Minä en kiusaajien kynnysmatoksi (enää) rupea!!!

• olet kokematon

Taidat olla kokematon ihmisten suhteen. Tällainen 'pelottava ihminen' on kuitenkin vain ihminen, joka harhaisena saattaa provosoida, muuten olla ihan ok.

Käsitys mielisairaudesta on valitettavasti Suomessa lapsen kengissä. Pelätään mielisairaita ihmisiä. Jos tuntisit yhdenkin henk.koht., et olisi tätäkään kirjoittanut.

Asuin vuosia ulkomailla, maassa, jossa mielisairautta ei pidetty mitenkään niin kamalana asiana. "Hullutkin" otettiin mukaan kaikeen. Ajateltiin, ettei kukaan ole kumminkaan täydellinen.

• miiskuliinu

Kuka sen nyt sitten ihan varmaksi tietää, että kyseessä oli mielenterveysongelmainen? Jos vain ärsytin jotenkin. Aloin pohtimaan omaa käytöstäni, olin aika hajamielinen ja esim. seisoskelin pitkään tuijotellen tuoretta parsaa miettien että ostaako vai eikö ostaa. Jospa se nainen ihan tosissaan ajatteli että minulla viiraa päässä ja olen joku hullu, joka seuraa häntä? ;)

• tietty...
        miiskuliinu kirjoitti:

Kuka sen nyt sitten ihan varmaksi tietää, että kyseessä oli mielenterveysongelmainen? Jos vain ärsytin jotenkin. Aloin pohtimaan omaa käytöstäni, olin aika hajamielinen ja esim. seisoskelin pitkään tuijotellen tuoretta parsaa miettien että ostaako vai eikö ostaa. Jospa se nainen ihan tosissaan ajatteli että minulla viiraa päässä ja olen joku hullu, joka seuraa häntä? ;)

keskustelu meni uusille urille - kuka meistä on outo? Kyllähän ihmisillä on ärsyyntymiskynnykset, ja joidenkin reaktiot ovat joskus niin voimakkaita, että ensimmäinen ajatus voi olla, että "tuon täytyy olla hullu", kun reagoi noin. Ja niin ei välttämättä ole.

• Noita on...

Voit kyllä olla siinä mielessä rauhassa, että tuskinpa kukaan ajatteli sun olevan joku kyylääjä. Kyllä se vinksahtaneisuus meni sen hullun piikkiin. Eihän kukaan normaali ala tuollaista pitämään kaupassa, vaikka joku seuraisikin.

Tapailin joskus pari vuotta sitten miestä, joka ilmeni aika nopeasti vastaavaksi sekopääksi. Oli myös aggressiivinen. Pelottava tuttavuus. Vieläkin se lähettelee jotain aivan sairaita ja katkeria viestejä mitä omituisimpiin aikoihin ihme psykooseissaan ja todennäköisesti humalassa. Tai nyt ei lähetä enää. Vaihdoin nroni salaiseksi. Mutta kaikki viestit ovat tallella, jos häirintä jatkuu ja täytyy viedä juttu syyttäjälle.

Sinun tapauksessani olisin ollut vain hiljaa ja poistunut ripeästi paikalta. Ei tuollaisia hulluja kannata yllyttää eikä reagoida niiden harhoihin, ei edes hivenen normaalimman kuuloisiin juttuihin. Kun pitää terveen etäisyyden, niin pääsee itsekin paljon helpommalla.

• tässä.

"Olisitko sinä sanonut jotain vai ollut hiljaa ja yrittänyt vain päästä äkkiä ulos kaupasta? Nyt jälkeenpäin vähän jo naurattaa koko tilanne, mutta ei sillä hetkellä."

Jep. Ämmälle olisi pitänyt paukauttaa samalla mitalla tyyliin: "Kukas tässä nyt KETÄ seurailee!?!"

Tai sitten silleen "fiksun coolisti" tarpeeksi kovalla äänellä, että "Kaikkea se maa päällään kantaakin...".

Tuossa pari fraasia jatkon varalta, jos vielä eukkoon törmäät.

• Queen-Of-Hearts

tilanteessa kannattaa olla vaan ihan hiljaa. Säälin tunne ehkä ensimmäisenä olis noussu ko. naista kohtaan sillä ton kuvauksen perusteella ajattelisin hänellä olevan paranoidinen skitsofrenia. Ja fakta on että vain n. 40 % avohoidossa olevista psyk. potilaista ottaa lääkkeensä säännöllisesti.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7065
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3401
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2968
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2088
    Aihe