lasten vaatteiden mitoista

kaisa_

hei, mietin tässä alkavani käyttää lasten housuja, kun aikuisien valikoimista on vaikea löytää sellaisia, jotka sopisivat jotenkuten joka kohdasta. Lasten vaatteiden isoimmat koot, 164 ja 170 sopisivat muuten, mutta niistä ei yleensä ilmoiteta reiden ympärysmittaa, mistä housut voisi sitten jäädä kiinni.. :D Kuinkahan leveiksi ne reisikohdat yleensä tehdään? Jos joku sattuu omistamaan kapeanmalliset 170-koon farkut, kertokoon ihmeessä niin saisin edes suuntaa-antavaa informaatiota :D

6

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaavoituskirjoista

      löytynee vastaus kysymykseesi. Kaavalehtiä löytyy isoista kaupuoista, ammattiopintoihin tarkoitettuja kaavoituskirjoja ainakin ns. maakuntakirjastoista.

    • ja merkistä

      Sovittamalla varmasti selviää parhaiten, ellei jollakin ole vihjata tiettyä farkkumallia.

      Paidoissakin on hirveästi heittoja, kuinka pitkä on helmaosa tai kuinka tiukka rinnusta vai onko telttaa ympärillä reilustikin. Paitoja olen ostellut aina vähän eteeni nostellen ja katsoen tiukkuuden, hyvin on osunut arviot. Housuja olen ostanut vain yhdet lasten koot, nekin verryttelypökät varmuuden vuoksi jotta joustoa löytyy. Hameita suosittelen lämpimästi, paljon trendikkäitä kuoseja eikä varmasti jää pepusta tai reisistä hannaamaan :)

    • Aikuinen nainen

      Lasten vaatteista löytyy harvoin sopivia,koska aikuisella on melkein aina vatsaa, reisiä tai takamusta enemmän. Olen 158 cm / 52 kg, ja jo ennen lasten syntymiä ja raskauksia kroppani istui huonosti lasten vaatteisiin, nyt vielä huonommin. Myös verkkarit ovat niin kapeita senttimitoissa.

      • nnnnniiina

        Lasten housut sopivat hyvin sellaiselle "tasapaksun" malliselle, siis hoikalle kapealanteiselle.

        Itse oon löytänyt paremmin istuvat housut juuri lastenosastolta, oon n. 165cm ja hiukan alle 50 kg, eli hoikka ja tällainen perseetön malli..
        Lasten 164 yleensä hyvä, joskus liian lyhyet lahkeet, mutta 170cm on yleensä sitten liian väljä ylhäältä.

        Naisten housuissa tuppaa tulemaan aina jotain pussitusta lantion kohdalle ja/tai reisiin, kun ne on tehty naisellisemmille muodoille..

        Mutta jos olet siis vain lyhyt, mutta kuitenkin ns. naisellisen mallinen (siis kapea vyötärö, lanteikas), en tiedä miten lasten mallit istuu.
        Kapean mallisille sopivat usein paremmin kuin naisten mallit.

        Niin ja 2 lasta mullakin, 3vuotias ja 5kk vauva, eikä se vartalon perusrakenne ole muuttunut, olen tosin säästynyt "raskauskiloilta", jostain syystä pikemminkin laihdun entisestäni raskausaikana..


      • nnnnniiina
        nnnnniiina kirjoitti:

        Lasten housut sopivat hyvin sellaiselle "tasapaksun" malliselle, siis hoikalle kapealanteiselle.

        Itse oon löytänyt paremmin istuvat housut juuri lastenosastolta, oon n. 165cm ja hiukan alle 50 kg, eli hoikka ja tällainen perseetön malli..
        Lasten 164 yleensä hyvä, joskus liian lyhyet lahkeet, mutta 170cm on yleensä sitten liian väljä ylhäältä.

        Naisten housuissa tuppaa tulemaan aina jotain pussitusta lantion kohdalle ja/tai reisiin, kun ne on tehty naisellisemmille muodoille..

        Mutta jos olet siis vain lyhyt, mutta kuitenkin ns. naisellisen mallinen (siis kapea vyötärö, lanteikas), en tiedä miten lasten mallit istuu.
        Kapean mallisille sopivat usein paremmin kuin naisten mallit.

        Niin ja 2 lasta mullakin, 3vuotias ja 5kk vauva, eikä se vartalon perusrakenne ole muuttunut, olen tosin säästynyt "raskauskiloilta", jostain syystä pikemminkin laihdun entisestäni raskausaikana..

        Niin, ja meille "tasapaksuille" (tai perseettömille..) se mahdollinen ekstrapainokin yleensä kertyy tasaisemmin jokapuolelle, eikä sinne takapuoli/reisiosastoon erityisesti.
        'Ja nuo lasten housutkin taitaa mennä vaan n. 36 kokoisille, ei ainakaan paljon isommille.


    • mallista...

      siis housujen mallista, ei vain vartalon mallista ;)

      testaamalla se selviää. Itsellä on parit 158/164cm housut, Seppälästä ostettuja. Oon 160cm ja 45kg. En mitenkään perseetön, mutta melko kapealanteinen ja -reitinen. 158/164cm housut kinnaa multa ainoastaan hiukan takapuolesta, mutta näin naisten kesken tunnustettakoon että itse asiassa se näyttää aika kivalta;) lahkeenpituus on suht sopiva ja lanteilta on aivan passeli, ei lökötä. Vyötärö on kyllä löysä, mutta vyöllä sen saa hoidettua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5385
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3337
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1840
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe