Olen tuntenut tunisialaisen poikaystäväni kaksi vuotta. Rakastamme toisiamme ja haluamme olla yhdessä, ja ainut mahdollisuus siihen on mennä naimisiin. Haluamme asua Suomessa, ainakin niin pitkään kuin opiskelen. Olemme keskustelleet kaikista mahdollisista asioista, mutta haluaisin kysyä muiden kokemuksia. Kuinka vaikeaa on saada miehelleni oleskelulupa Suomeen, kun olemme menneet naimisiin? Millä tavalla oleskelulupa hankitaan? Me molemmat haluamme tulevista lapsistamme kristittyjä, onko se mahdollista vaikka mieheni on uskonnoltaan muslimi? Lueskelen mielelläni myös muita kokemuksia, niistä olisi minulle paljon apua!
naimisiin tunisialaisen kanssa
31
4362
Vastaukset
- muslima.
Perinteisesti (islamin mukaan) lapsista tulisi isän mukaan muslimeja. Mutta jos tämä perinteinen näkemys ei teitä estä kasvattamasta lapsia kristityiksi, niin mikäs siinä... (Käsittääkseni lapset voi kastattaa kirkossa, vaikka vanhemmat eivät olisi kristittyjä?) Niin, ja miehen perhe voi tietysti olla asiaa vastaan. Tietävätkö muuten sinusta, ovatko ihan ok asian kanssa?
- Sivusta seurannut
Hyvä ystäväni meni jokun vuosi sitten naimisiin Tunisialaisen miehen kanssa. Hän ei ollut ollenkaan uskonnollinen ja vaikutti muutenkin kivalta tyypiltä.
Tänne muutto oli kuitenkin melkoinen kultturishokki. Talvella oli pimeää ja kylmää. Töitä ei tietenkään löytynyt, aika kävi pitkäksi, koti-ikävä vaivasi ja kiistaa alkoi tulla jo kotitöiden ja rahan jakamisestakin.
Kaveri alkoi pyöriä kaupungilla muiden muslimien kanssa, alkoi käydä moskeijassa ja lakkasi seurustelemasta ystäväni sukulaisten ja kaverien kanssa. Eikä olisi halunnut ystävänikään tapaavan kavereitaan yksin.
Erohan siitä tuli.
En halua lannistaa, mutta kannattaa puhua nämä asiat etukäteen selväksi eikä rakkauden huumassa olettaa kaiken sujuvan ruusuilla.
- _,Anna,_
Kerrot, että olette keskustelleet kaikista mahdollisista asioista, mutta et edes tiedä, että muslimiuskonnon mukaan lapsista tulee muslimeja. piste. Miehen suku varmasti pitää kiinni asiasta. Jos olist miehesi kanssa edes jutellut asiasta, tietäisit miten nämä asiat menee. Tai pelottava vaihtoehto on, että miehesi on tahallaan jättänyt kertomatta sinulle asian oikean laidan? Tulet vielä pettymään valehtelevaan mieheesi.
- jklo
Hei! Ensiksi haluaisn toivottaa oikein paljon onnea teille molemmille! Viestistäni ymmärisn, että olette menossa naimisiin, jotta miehesi saisi oleskeluluvan. Asia ei kuitenkaan ole niin yksinkertainen, naimisiin ei ole pakko mennä oleskeluvan saadakseen, eikä naimiisiinmeno takaa oleskeluluvan saamista. Lain mukaan kahden vuoden yhdessä asuminen ennen suomeen muuttoa on riittävä peruste oleskeluluvan myöntämiselle perhesiteiden perusteella, vaikka ette olisikaan naimisissa.
Näin meidänkin kohdalla, vaika emme ihan sitä kahta vuotta voineetkaat ulkomailla asua ennen tänne muuttoa, opiskeluiden aloittamisen takia. Välillä olin itse myös joitakin kuukausia suomessa tuon kahden vuoden aikana. Nyt tulee kohta kolme vuota suomessa ja avoliitossa ollaan edelleen.
Kannattaa katsoa lisätietoa netistä www.uvi.fi ja www.poliisi.fi Oleskelulupaa omien kokemusten mukan kannattaa hakea paikallispoliisilta, eikä uvilta...
Onnea matkaan! - Avioliiton
Kirjoitit:
"Rakastamme toisiamme ja haluamme olla yhdessä, ja ainut mahdollisuus siihen on mennä naimisiin."
Kyllä yhdessä voi olla muutenkin kuin että on avioliitossa!
Jos taas poikaystäväsi metsästää avioliiton kautta oleskelulupaa ja sen takia olette naimisiin menossa niin saattaapa olla turhaa. Naimisiin meno ei nimittäin automaattisesti oleskelulupaan oikeuta.- Ikävä kyllä.
Tunnen pari tapausta läheisesti, nainen mennyt avioon ulkomaalaisen kanssa ja vaimo on sitten muuttanut miehen synnyinmaille. Ja kuinka sitten käynytkään. Toinen nainen karkasi salaa toisen lapsensa kanssa Suomeen. Joutui ikävästi miehen kotimaassa alistettuun asemaan =(
- Suhina67
Ikävä kyllä. kirjoitti:
Tunnen pari tapausta läheisesti, nainen mennyt avioon ulkomaalaisen kanssa ja vaimo on sitten muuttanut miehen synnyinmaille. Ja kuinka sitten käynytkään. Toinen nainen karkasi salaa toisen lapsensa kanssa Suomeen. Joutui ikävästi miehen kotimaassa alistettuun asemaan =(
Onneksi kaikki tarinat eivat kuitenkaan paaty kuvailemallasi tavalla. Itse olen ollut naimisissa tunisialaisen miehen kanssa 14 vuotta ja nyt reilut kaksi vuotta ollaan taalla myos asuttu.
Meilla elama ei ole muuttunut suuntaan tai toiseen asuinmaan vaihtuessa, vaan ihan omana itsena sita on saanut taallakin olla ja tottakai molemmat kaydaan toissa :)
Mieti ap tarkasti naimisiin menoa, varsinkin, jos miehesi ei asu talla hetkella Suomessa. Yhdessa elamista (seurustelua) kannattaa kokeilla siina maassa, jossa aikoo asustaa, koska usein suomalainen "vapaus" on nuorelle, tunisialaiselle miehelle aika outo asia. Monet asiat ovat Suomessa hyvaksyttyja, jotka taalla Tunisiassa eivat sita ole ja kun ei ole ympariston kontrollia, saattaa tottumaton "humaltua" uudesta kokemuksesta.
Toivotan ap:lle paljon onnea tulevaan, malttia vaan matkaa, kiire teilla ei ole mihinkaan :)
- Charmalie
Hei haloo - jos olet tosiaan syntynyt -87, niin mietihän vielä. En toki epäile ettetkö rakastaisi sitä nuorukaista ja hän sinua, mutta niin monta varoittavaa esimerkkiä nähneenä ja muutenkin elämää kokeneena, niin jäitä hattuun. Mieti potenssiin kymmenen...ja kysypä vaikka omien sukulaistesi mielipiteitä, ehken ovat mielestäsi fossiileja, mutta kypsempiä kuin sinä.
- käy myös monikulttuuriset s...
vaikka sielläkin on sellaisia puskastahuutelijoita että hoh hoh.
Ymmärrän tilanteesi; itse menin naimisiin tunisialaiseni kanssa reilu vuosi sitten. Tunisialaisen on melko helppo saada oleskelulupa, ainakin verrattuna esim. nigerialaisiin. Me olemme, tuntemani suomi-tunisia-parit siis, saaneet miehen Suomeen turistiviisumilla, suosittelevat sitä suurlähetystössä Tunisissa, mutta oleskeluluvan voit myös sinä hakea miehellesi ennen tämän Suomeen tuloakaan.
Olisin todella mielelläni yhteydessä sinuun henk.koht. vaikkapa sähköpostilla. Käy kääntymässä moku-palstalla (suhteet&tunteet -> monikulttuuriset suhteet) ja jätä joku merkki käynnistäsi (tässä esittämäsi kysymys käy hyvin) niin laitan sinne sähköpostiosoitteen.
Ja ulkopuolisille: naimisiinmeno voi olla ainoa mahdollisuus myös siksi, että avoliitto ajatuksena on liian villi. Sellaista varmasti vastustavat vähintäänkin vanhemmat sukulaiset Tunisiassa. Tunisiassa työllisyystilanne on parempi kuin naapurimaissa, eikä Tunisiasta siksi tule siinä määrin pelkästään oleskeluluvan toivossa liikkuvia nuorukaisia. Toinen syy määrille on tietenkin vaatimaton 10-miljoonainen kansa, ei juuri mitään verrattuna vaikkapa Marokon massoihin.
Äidin uskonto on varsin helppo antaa lapsille Suomen lainsäädännön mukaan. Islamhan moista vastustaa ja monet muslimimiehet, mutta kun kerran olette asiasta keskustelleet niin se on sitä myöten selvä.
Muita kokemuksia saat sitten sähköpostilla; odotan innolla.. - kirjoitin tuon äskeisenkin
ja tuota.. ajattelin, että voinhan sen osoitteen tähänkin laittaa. (Zawgi tunsi.)
[email protected] - suomalainen nainen
voi voi
- sille nyt enää
mitään voi voi, mutta tuskinpa on sinulta pois. Rajansa silläkin, millä tavoin ajattelevia kukin huolii.
- arska
sille nyt enää kirjoitti:
mitään voi voi, mutta tuskinpa on sinulta pois. Rajansa silläkin, millä tavoin ajattelevia kukin huolii.
Siinä vaiheessa on pois, kun toi mulatti on suomessa, dumppaa ton ämmän ja alkaa elää sossun rahoilla. Pitääkö niitä tänne raahata? Tossa ylempänäkin luki ettei duunia löydy.
Jos se on kerran niin ihana, mene sen perässä sinne tunisiaan ja pysy siellä
- tekemässä elämäsi
suurinta virhettä.tiedän neljä samanlaista suhdetta. kaikki ovat päättyneet surkeasti.kulttuurien törmäys.elämässä ei ole muuta niin katoavaista kuin raha ja rakkaus.usko minua!
- kokenut..
Olette tunteneet jo pari vuotta -se on hyvä.
Mutta oletteko tavanneet toistenne perheet? Kuinka miehet ja naiset kohtelevat toisiaan hänen perheessään? Millaisessa asemassa naiset siinä ovat? Se kertoo paljon myös hänen käsityksistään noista asioista. Ja sehän tulee olemaan myös sinun tulevaisuuttasi.
Eikö hänelle oma uskonto ole tosiaankaan niin tärkeä, että antaisi lastensa todella kasvaa kristityiksi? Pääsääntöisesti muslimimiehen lapsista tulee myös muslimeja. Se on itsestäänselvyys suurimmalle osalle, eikä siinä ole edes mitää keskustelemista. Alkuun moni tietenkin yrittää esittää suvaitsevaisempaa mitä on..
Jos asuisitte Suomessa, mitä tuleva miehesi tekisi? Onko hän käynyt Suomessa? Viihtyisikö? Ymmärtääkö hän Suomalaisen kulttuurin erilaisuuden?
Miksi ainut mahdollisuus on mennä naimisiin? Ainut mahdollisuus hänen..vai sinun mielestä?
Älä mene naimisiin ainakaan ennenkuin olet ottanut asioista paremmin selvää.- aurinko87
kiitos kaikille vastauksista! Koska en kertonut asioistani yksityiskohtaisemmin, on helppo lähteä arvostelemaan valintojani. Vastaan vain nopeasti tähän, että olen tavannut hänen perheensä ja hän on tavannut minun perheeni, ja kyllä olen tietoinen siitä, että perinteisesti lapsista tulee muslimeja, mutta miehelläni-eikä hänen perheellään- olen mitään kristittyjä lapsia vastaan. Naimisiinmeno on meidän molempien yhteinen päätös, ja meidän tapauksessamme se on ainoa ratkaisu. Hyvää kevättä kaikille
- viksut lisääntyy
"Me molemmat haluamme tulevista lapsistamme kristittyjä, onko se mahdollista vaikka mieheni on uskonnoltaan muslimi?"
Ei miehellesi, mutta sehän ehtii sitten muuttaa mielesi, kun olette naimisissa ja maassaololupa taskussa.- mene avoimin silmin
Joo, olen täti-ikäinen ja kauan muualla kuin Suomessa asunut.
Edellä monet jo sanoivatkin sen tärkeimmän. Miehesi tulee olemaan erilainen häiden jälkeen, älä yhtään muuta luule.
Yhdentekevää mitä teet, mutta tee avoimin silmin. Ja sinua on varoitettu. Itsehän tulit tänne kyselemään, aistin vastauksistasi, ettet ole saamiisi kommentteihin tyytyväinen, koska ne poikkeavat valmiiksi ajatelluista luuloistasi.
Yksi asia helpottaa huomattavasti sopeutumista. Jos olette molemmat hyvin kouluttuneita ja ette ihan varattomiakaan, sopeutuminen on puolin ja toisin helpompaa. Jos omat vanhempasi ovat nähneet maailmaa ja hallitsevat jossain määrin esim englannin, hyvä enne.
Mutta jos olet sortunut täkäläiseen "liikemieheen" tai hotellissa työskentelevään "johtajaan", olet vaikeuksissa jo parin vuoden päästä.
Muistathan myös lapsiasian. Tunisialainen suku haluaa avioeron sattuessa lapset.
Käy tosiaan katsastamassa em sivustolla. Ja huomaapa samalla avioerojen määrä ja hankaluus. - aurinko87
mene avoimin silmin kirjoitti:
Joo, olen täti-ikäinen ja kauan muualla kuin Suomessa asunut.
Edellä monet jo sanoivatkin sen tärkeimmän. Miehesi tulee olemaan erilainen häiden jälkeen, älä yhtään muuta luule.
Yhdentekevää mitä teet, mutta tee avoimin silmin. Ja sinua on varoitettu. Itsehän tulit tänne kyselemään, aistin vastauksistasi, ettet ole saamiisi kommentteihin tyytyväinen, koska ne poikkeavat valmiiksi ajatelluista luuloistasi.
Yksi asia helpottaa huomattavasti sopeutumista. Jos olette molemmat hyvin kouluttuneita ja ette ihan varattomiakaan, sopeutuminen on puolin ja toisin helpompaa. Jos omat vanhempasi ovat nähneet maailmaa ja hallitsevat jossain määrin esim englannin, hyvä enne.
Mutta jos olet sortunut täkäläiseen "liikemieheen" tai hotellissa työskentelevään "johtajaan", olet vaikeuksissa jo parin vuoden päästä.
Muistathan myös lapsiasian. Tunisialainen suku haluaa avioeron sattuessa lapset.
Käy tosiaan katsastamassa em sivustolla. Ja huomaapa samalla avioerojen määrä ja hankaluus.kiitos, menen varmasti avoimin silmin enkä kuvittelekaan, etteikö elämämme muuttuisi häiden jälkeen.
Olen tyytyväinen saamiini kommentteihin, paitsi sellaisiin kuten " voi voi kun on taas yksi suomalaisnainen pilattu", jotka eivät mielestäni kuulu tänne ollenkaan. Kyselin kokemuksia, ja niitä myös sain. En ole ollenkaan tyytymätön, pystyn kuitenkin lopulta itse arvioimaan oman elämäni ja tilanteeni. On kiva saada kuitenkin muiden ihmisten kokemuksia, jotka ovat/olivat samassa tilanteessa. - sousse
aurinko87 kirjoitti:
kiitos, menen varmasti avoimin silmin enkä kuvittelekaan, etteikö elämämme muuttuisi häiden jälkeen.
Olen tyytyväinen saamiini kommentteihin, paitsi sellaisiin kuten " voi voi kun on taas yksi suomalaisnainen pilattu", jotka eivät mielestäni kuulu tänne ollenkaan. Kyselin kokemuksia, ja niitä myös sain. En ole ollenkaan tyytymätön, pystyn kuitenkin lopulta itse arvioimaan oman elämäni ja tilanteeni. On kiva saada kuitenkin muiden ihmisten kokemuksia, jotka ovat/olivat samassa tilanteessa.Avoimet silmäsi eivät tunnu näkevän islamin vaatimuksia aviollisesta elämästä. Oli miten oli, yksiasia pitää muistaa, ja se on se, että muslimimiehen lapset kasvatetaan muslimeiksi.. Ja sinä tulet kääntymään Islamiin. Miehesi ei voi irroittautua Islamista.
- aurinko87
sousse kirjoitti:
Avoimet silmäsi eivät tunnu näkevän islamin vaatimuksia aviollisesta elämästä. Oli miten oli, yksiasia pitää muistaa, ja se on se, että muslimimiehen lapset kasvatetaan muslimeiksi.. Ja sinä tulet kääntymään Islamiin. Miehesi ei voi irroittautua Islamista.
Kiitos tiedosta. Sen tiedän kuitenkin, että muslimit saavat mennä naimisiin kristityn tai juutalaisen kanssa.
- näin tunisialaisen vaimona
sousse kirjoitti:
Avoimet silmäsi eivät tunnu näkevän islamin vaatimuksia aviollisesta elämästä. Oli miten oli, yksiasia pitää muistaa, ja se on se, että muslimimiehen lapset kasvatetaan muslimeiksi.. Ja sinä tulet kääntymään Islamiin. Miehesi ei voi irroittautua Islamista.
että vaikka aiempi kirjoittaja totesi, että tunisialainen suku haluaa eron tullessa lapset, niin ei kyllä halua. Harva tuntemani tunisialaismies haluaisi lapsia vastuulleen, ellei olisi vaimoa niistä huolehtimassa. Ja vaimon ei tarvitse kääntyä muslimiksi, vaikka jotkut sen päätöksen tekevätkin.
Tunisia (uutisena osalle teistä, jotka täällä kommentoitte) on kuitenkin varsin länsimainen muslimimaaksi ja yksilöt ovat keskenään erilaisia sielläkin. Ja tunnen (auringolle lupaan myös yksityiskohtia halutessaan) perheen, jossa isä on tunisialainen, äiti suomalainen ja lapset kristittyjä. Tämähän riippuu taas vanhempien uskonnollisuudesta; omista lapsistani tulee muslimeja, eikä se haittaa minua pätkääkään. - aurinko87
näin tunisialaisen vaimona kirjoitti:
että vaikka aiempi kirjoittaja totesi, että tunisialainen suku haluaa eron tullessa lapset, niin ei kyllä halua. Harva tuntemani tunisialaismies haluaisi lapsia vastuulleen, ellei olisi vaimoa niistä huolehtimassa. Ja vaimon ei tarvitse kääntyä muslimiksi, vaikka jotkut sen päätöksen tekevätkin.
Tunisia (uutisena osalle teistä, jotka täällä kommentoitte) on kuitenkin varsin länsimainen muslimimaaksi ja yksilöt ovat keskenään erilaisia sielläkin. Ja tunnen (auringolle lupaan myös yksityiskohtia halutessaan) perheen, jossa isä on tunisialainen, äiti suomalainen ja lapset kristittyjä. Tämähän riippuu taas vanhempien uskonnollisuudesta; omista lapsistani tulee muslimeja, eikä se haittaa minua pätkääkään.kuulisin mielelläni yksityiskohtaisempaa tietoa ja kokemuksia.
- Merhaba-70
aurinko87 kirjoitti:
kuulisin mielelläni yksityiskohtaisempaa tietoa ja kokemuksia.
Hei!
Olen ollut naimississa turkkilaisen kanssa.Ja meillä on kaksi lasta.Nyt olen naimisissa Kurdin kanssa.Mieheni on ollut vasta 2kk suomessa.Eli lupa asiat ovat tuoreessa muistissa.Jos kiinnostaa niin otta yhteyttä suoraan sähköpostin kautta.(Kerron sen myöhemmin jos haluat kirjoitella lisää.)Hyvää kevään alkua! - tunisialaissuhteesta
Merhaba-70 kirjoitti:
Hei!
Olen ollut naimississa turkkilaisen kanssa.Ja meillä on kaksi lasta.Nyt olen naimisissa Kurdin kanssa.Mieheni on ollut vasta 2kk suomessa.Eli lupa asiat ovat tuoreessa muistissa.Jos kiinnostaa niin otta yhteyttä suoraan sähköpostin kautta.(Kerron sen myöhemmin jos haluat kirjoitella lisää.)Hyvää kevään alkua!Olen mennyt naimisiin kahden vuoden tuntemisen jälkeen tunisialaisen miehen kanssa. Se oli ainoa ratkaisu jatkaa yhdessäoloa ja aluksi kaduin ratkaisua. Alku oli todella vaikeeta. Hän muutti Suomeen ja aluksi ei ollut työpaikkaa, ei suomenkielen taitoa, eri kulttuuri yms. Kuitenkin ajan myötä kaikki on tasaantunut ja suhde on parempi kuin yksikään aiempi suomalaisen miehen kanssa kokemani.
Antaisin kuitenkin ohjeeksi, että monia yllätyksiä tulet kokemaan. Tunisialainen perhe tekee mitä vain toistensa eteen auttaakseen perheenjäseniä... Ei kannata kuitenkaan olla sinisilmäinen...
Voin meilata sinulle lisää, jos haluat... - muslimiukko
tunisialaissuhteesta kirjoitti:
Olen mennyt naimisiin kahden vuoden tuntemisen jälkeen tunisialaisen miehen kanssa. Se oli ainoa ratkaisu jatkaa yhdessäoloa ja aluksi kaduin ratkaisua. Alku oli todella vaikeeta. Hän muutti Suomeen ja aluksi ei ollut työpaikkaa, ei suomenkielen taitoa, eri kulttuuri yms. Kuitenkin ajan myötä kaikki on tasaantunut ja suhde on parempi kuin yksikään aiempi suomalaisen miehen kanssa kokemani.
Antaisin kuitenkin ohjeeksi, että monia yllätyksiä tulet kokemaan. Tunisialainen perhe tekee mitä vain toistensa eteen auttaakseen perheenjäseniä... Ei kannata kuitenkaan olla sinisilmäinen...
Voin meilata sinulle lisää, jos haluat...ensin mä en tarkotta loukkata ketään,minä asun suomessa ja tykkään asua, käyn työssä maksaan veroa ja olen onnellinen, kyllä ymmärrän tilanne kulttuuriero on tärkeä ja uskonto voi vaikottaa mutta ei aina minulla on monta muslimia kavereita ovat naimisissa suomalaisten naisen kanssa kaikki menne hyvin avio kestin yli 20 vuotta lapset tehty ja ovat aikuisia siis kaikki menee hyvin..
mitä ihmettelen miksi aina kun asiaa koske muslimia tai arabialaisia kaikki suomalaiset miehet ja naiset haukkuu ?!!! ulkomaalaiset haluavat vain rahaa haluavat vain paperit jne....eikä teille tulee avioero ? eikä teillä petetään ? eikä teille miehet hakka naisia ? tai vain ulkomaalainen vaivaa asua ja elää suomessa ???? ongelmia joka paikkassa koko maailmassa ...antakaa ihmisia elää kuten ne haluu je kenen kans he haluat... - aurinko87
tunisialaissuhteesta kirjoitti:
Olen mennyt naimisiin kahden vuoden tuntemisen jälkeen tunisialaisen miehen kanssa. Se oli ainoa ratkaisu jatkaa yhdessäoloa ja aluksi kaduin ratkaisua. Alku oli todella vaikeeta. Hän muutti Suomeen ja aluksi ei ollut työpaikkaa, ei suomenkielen taitoa, eri kulttuuri yms. Kuitenkin ajan myötä kaikki on tasaantunut ja suhde on parempi kuin yksikään aiempi suomalaisen miehen kanssa kokemani.
Voin meilata sinulle lisää, jos haluat...kiitos, kuulisin mielelläni lisää. Lähetäpä sähköpostia osoitteeseen [email protected]
- aurinko87
aurinko87 kirjoitti:
kiitos, kuulisin mielelläni lisää. Lähetäpä sähköpostia osoitteeseen [email protected]
viestini oli siis tarkoitettu sinulle, joka olet naimisissa tunisialaisen miehen kanssa
- aurinko87
Merhaba-70 kirjoitti:
Hei!
Olen ollut naimississa turkkilaisen kanssa.Ja meillä on kaksi lasta.Nyt olen naimisissa Kurdin kanssa.Mieheni on ollut vasta 2kk suomessa.Eli lupa asiat ovat tuoreessa muistissa.Jos kiinnostaa niin otta yhteyttä suoraan sähköpostin kautta.(Kerron sen myöhemmin jos haluat kirjoitella lisää.)Hyvää kevään alkua!kirjoitan mielellään sähköpostia. Voit kertoa sähköpostiosoitteesi, tai lähettää postia osoitteeseen jonka kerroin vähän ketjua alempana.
- Vaimo66
aurinko87 kirjoitti:
kirjoitan mielellään sähköpostia. Voit kertoa sähköpostiosoitteesi, tai lähettää postia osoitteeseen jonka kerroin vähän ketjua alempana.
Olen onnellisesti naimisissa muslimin kanssa, me kylläkin asumme Etelä-Euroopassa, täkäläinen ilmasto ja mentaliteetti sopivat meille paremmin kuin Suomen vastaavat. Töitä ja oleskeluluvan saa ympäri Eurooppaa, ei ole pakko valita jommankumman kotimaata, vinkiksi tulevaisuutta ajatellen.
- Anonyymi
Oleskeluluvan saanti vaihtelee.meillä odotettiin 8kk oleskelulupaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1233134Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen372496Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302435Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631112159- 1141700
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1721406Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .261345Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2911239Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2791231- 621077