Otetaanko itsemurhan tehneiltä elimiä, jos on elintenluovutustestamentti? Minä en meinaa tehdä enää itsemurhaa, mutta kiinnostaa. Haluan asian pois mielestäni, enkä löydä millään tietoa tästä. :)
Itsemurha ja elintenluovutus
7
2965
Vastaukset
- yksomainen
Tuttavani teki itsemurhan n.10 vuotta sitten, hän sitten loppujen lopuksi eli koneiden varassa ja meiltä kysyttiin että saako mahdollisesti elimiä käyttää elinluovutukseen. Me suostuimme koska siinä pelastuu ihmishenkiä.. Että kaippa niitä elimiä sitten käytetään tuossakin tapuksessa jos on tehnyt sen testamentin..
- näin.
elinluovutusta varten pitää kuolla sairaalassa.
- hmmhm
taitaa olla aika turhaa siis tehdä semmosta testamenttia jos meinaa itsensä saada päiviltä varmasti. :D harmi.
- lisää
Elimiä irroitetaab aivokuolleilta ( Suomen lain mukaan kolullut). Elintoimintoja pidetään yllä heng.koneen turvin niin kauan kun elimet on irrotettu. Lienee sama onko kuolema aiheutunut oman käden kautta tai muuten.
- näin.
eli ruumiin on oltava "elävä".
kuolleilta ei oteta elimiä.
- hmmhm
vastauksista.
- Anonyymi
Onko köyhyyteen pakotetuista, tullut varaosia, veroparatiisirikkaiden terveydenhoitoon ?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17253717/tiedatko-oletko-veroparatiisi-soten-elintenluovuttaja-testamentin-tehnyt-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa903436Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3463017Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1921608Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2461434Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621312Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281061- 791027
- 741020
- 117980
- 72944