Niin...siis kyllä se töissä käyminen on kuin olis vankilassa...meinaan sillä, että kun pakko joka aamu mennä sinne "hurmaavaan" työpaikkaan ja herran jestas sentään, jos et mene, niin pitää olla lääkärintodistus siitä, että olet kipee, eihän sitä voi pois töistä olla miten vaan !!! Eli siinä se vankilamaisuus tulee hyvin esiin...pakko, pakko.....en ole itse vankilassa onneksi ollut, mutta pakostahan sielläkin pääasiassa kaikki tehdään, näin olen asian ymmärtänyt...toki aina poikkeuksiakin alalta löytyy, sehän on selvä.
Se on kuin vankilassa ois...
170
42735
Vastaukset
- vooiii
sentäään. ole sit työttömänä
jos ei työ kelepooo tai mene semmoseen työhön mistä tykkääät.
se on kuule elämää tämä työ teko ja siihen on opittava.....
mutta ei sulla mene hyvin töissä jos tolleen aattelet ja valitat- pinokkiotar
töissä. On tuo lausunto niiiiin korkealta ja kovaa!! Et ilmeisesti tiedä tämän päivän työelämän kovuutta??? Olen itse hoiva alalla töissä ja siellä jos missä vedetään "löysät" pois. Kun teen kolme vuoroa peräkkäin, välillä muutaman tunnin nokoset.....tulee aika pehmee olo;(( Kun mikään ei riitä ,sijaisia ei oteta...ei kuulema saa. Kuka hullu tulisikaan sillä palkalla itseään rääkkäämään!!
Kun tolleen aattelee ja valittaa HEH HEH!!! Taidat olla niitä ruskeekielisiä :)) - rikkana rokassa
pinokkiotar kirjoitti:
töissä. On tuo lausunto niiiiin korkealta ja kovaa!! Et ilmeisesti tiedä tämän päivän työelämän kovuutta??? Olen itse hoiva alalla töissä ja siellä jos missä vedetään "löysät" pois. Kun teen kolme vuoroa peräkkäin, välillä muutaman tunnin nokoset.....tulee aika pehmee olo;(( Kun mikään ei riitä ,sijaisia ei oteta...ei kuulema saa. Kuka hullu tulisikaan sillä palkalla itseään rääkkäämään!!
Kun tolleen aattelee ja valittaa HEH HEH!!! Taidat olla niitä ruskeekielisiä :))vastavalmistuneiden nuorten osa ovat henkilöstövuokrausyritykset. Kun minä olin nuori löysin sopivan työpaikan työvoimatoimistosta hain paikan ja sain koko palkan itselleni. Nyt Henkilöstövuokrausyritykset ovat röstämässä jokaisen aloittelijan paikan. On helppoa kääriä rahaa hyväyskoisilta nuorilta ja leikata palkasta osa, kun nuoret eivät välttämättä edes tajua elättävänsä loisyritystä.
- SUPERSentinel
rikkana rokassa kirjoitti:
vastavalmistuneiden nuorten osa ovat henkilöstövuokrausyritykset. Kun minä olin nuori löysin sopivan työpaikan työvoimatoimistosta hain paikan ja sain koko palkan itselleni. Nyt Henkilöstövuokrausyritykset ovat röstämässä jokaisen aloittelijan paikan. On helppoa kääriä rahaa hyväyskoisilta nuorilta ja leikata palkasta osa, kun nuoret eivät välttämättä edes tajua elättävänsä loisyritystä.
Itse olin hommissa jotka oli ulkoistettua ja henkilöstövuokrattu niin pitkälle, että välikäsiä siihen firmaan jossa olimme kirjoilla ja sen firman välillä jolle hommia tehtiin oli kuusi yritystä ja jokainen veti välistä jotakin. Sitä ei tietty kerrottu kenellekään vaan piti pikkuhiljaa ottaa asioista selvää jos tajusi sen verran.
Joillakin työntekijöillä alkoi, pienenpalkan, huonon kohtelun, epämääräisten työsopimusten takia takia pitemmänpäälle työmoraali laskea niin alas, että he alkoivat varastelemaan asikasfirmoilta. Itse en osallistunut varasteluun, mutta en käräyttänytkään työkavereitani ihan vittumaisuuttani noille kusetusfirmoille. Lakiteknisistä syistä täytyy todeta, että tämä kaikki on vain unennäköä, satua ja interenet provoa. Kiistän syyllistyneeni mihinkään rikoksen, en tunnistanut henkilöitä ja muuta en kommentoi paitsi, että näin unta. - jos ei työ kelpaa
Monilla työpaikoilla on humoristinen kyltti, jossa lukee jotenkin näin: Täytyy olla hullu tehdäkseen töitä täällä. Tämä taitaa olla nykyään totisinta totta monissa työpaikoissa, eikä mitään huumoria. Hoitoalalla on pomoina monia pikkuhitlereitä, jotka ovat kaikkea muuta kuin ihmisystävällisiä. Poissaoloja ei sallita esim. jos lapsi on sairas. Sanotaan, että työ on tärkeämpää kuin perhe. Rakentavaa kritiikkiä ei voi sanoa kärsimättä siitä. Ole nöyrä, kiltti, hiljainen ja ahkera eli yli-ihminen niin hyvä tulee. Ennen pitkää tällaiset vaatimukset kaatuvat pomon itsensä niskaan, kun alaiset alkavat oireilla ja ovat sairaslomilla. Herkät ihmiset ovat työpaikoilla "ilmastopuntareita", jotka reagoivat ensimmäisinä. Syy vain on yleensä heissä itsessään. Tällaisia "sairaita" työyhteisöjä on Suomessa paljon, mutta toivottavasti asia muuttuu tutkimuksen ym. seurauksena.
- SUPERSentinel
jos ei työ kelpaa kirjoitti:
Monilla työpaikoilla on humoristinen kyltti, jossa lukee jotenkin näin: Täytyy olla hullu tehdäkseen töitä täällä. Tämä taitaa olla nykyään totisinta totta monissa työpaikoissa, eikä mitään huumoria. Hoitoalalla on pomoina monia pikkuhitlereitä, jotka ovat kaikkea muuta kuin ihmisystävällisiä. Poissaoloja ei sallita esim. jos lapsi on sairas. Sanotaan, että työ on tärkeämpää kuin perhe. Rakentavaa kritiikkiä ei voi sanoa kärsimättä siitä. Ole nöyrä, kiltti, hiljainen ja ahkera eli yli-ihminen niin hyvä tulee. Ennen pitkää tällaiset vaatimukset kaatuvat pomon itsensä niskaan, kun alaiset alkavat oireilla ja ovat sairaslomilla. Herkät ihmiset ovat työpaikoilla "ilmastopuntareita", jotka reagoivat ensimmäisinä. Syy vain on yleensä heissä itsessään. Tällaisia "sairaita" työyhteisöjä on Suomessa paljon, mutta toivottavasti asia muuttuu tutkimuksen ym. seurauksena.
Toisaalta noissa valtion- ja kuntienhommissa on niin pitkät työsuhteet ja vakinaisen työntekijän asema on niin vahva, että häirikköä tai epäpätevää työntekijää ei saada poistettua työyhteisöstä melkeimpä mitenkään ja hän saa häiriköidä siellä ja pilata jopa muiden ihmisten mielenterveyttä jopa vuosien ajan.
Sen takia pitäis saada joku sellanen systeemmi, että jos vaikka puolet saman osaston työntekijöistä haluaa, että joku häirikkö irtisanotaan niin sen saisi irtisanoa vaikka onkin vakinaisessa virassa tai esimies. Toi pomojen valta voi olla tuhoisaa häirikön tai epäpätevän käsissä.
Määräaikaiset ja vuokratyötekijät yleensä vielä nuoret ja kaikkein pätevimmät ja ahkerimmat ovat taas ihan koiran asemassa. Työ loppuu heti kun teet lapsen, sairastut ja takasin ei ole tulemista ja kuukausi palkka on kaikkein pienin, riskit suurimmat. Sen takia varmaan monet alkaa varastaa työnantajiltaan kun tympiintyvät olemaan sen työyhteisön koira, jolle sysätään paskimmat hommat ja jota kohdellaan kuin koiraa. - hoitsu kans
pinokkiotar kirjoitti:
Kun tolleen aattelee ja valittaa HEH HEH!!! Taidat olla niitä ruskeekielisiä :))Mitähän ajoit takaa moisella lausunnollas! Mieti vähän... On niitä muitakin raatajia kuin me hoitoalalla työtä tekevät. Ja sitä paitsi, ei ole hyvin asiat meidänkään alalla. Vai oletko itse mahdollisesti tyytyväinen??? Ihan kuin olisit leuhkinut sillä, että meillä vedetään löysät pois!!!
Me saadaan kaikki akat hävetä omaa sukupuoltamme, kun ei osata vaatia parempia työoloja eikä parempaa palkkaa niinkin vastuullisesta työstä kuin ihmisten hoitaminen on.
Rankkaa on meillä, mutta niin on monella muullakin nykyaikana. Tehokkuusajattelu on edelleen vallalla monilla aloilla. - hoitopoika70
rikkana rokassa kirjoitti:
vastavalmistuneiden nuorten osa ovat henkilöstövuokrausyritykset. Kun minä olin nuori löysin sopivan työpaikan työvoimatoimistosta hain paikan ja sain koko palkan itselleni. Nyt Henkilöstövuokrausyritykset ovat röstämässä jokaisen aloittelijan paikan. On helppoa kääriä rahaa hyväyskoisilta nuorilta ja leikata palkasta osa, kun nuoret eivät välttämättä edes tajua elättävänsä loisyritystä.
Se on vaan niin että vuokravälitysfirmat ainakin hoitoalalla maksaa parempaa palkkaa jopa kuin olisi vaikka helsingin kaupungilla sairaalassa töissä. Olen eräässä vuokravälitysfirmassa keikkalistalla ja se maksaa melkein kaksi euroa parempaa tuntipalkkaa.
- Mielityö
Enemmistö varmasti haluaisi työtä josta nauttii ja saa hurrrrrjan hyvää palkkaa vielä sen lisäksi. Et voi sanoa, että mene työttömäksi - olet aika yksinkertainen siinä suhteessa. Se ei todellakaan ole helppoa useimmille, varsinkin jos on kunnianhimoa ja halua tehdä töitä. Työttömiä työtä haluamattomia riittää kyllä.
- columbo 2007
pinokkiotar kirjoitti:
Kun tolleen aattelee ja valittaa HEH HEH!!! Taidat olla niitä ruskeekielisiä :))Oma on vikas kun teet 3 vuoroa peräkkäin.
Kukaan ei sinua pakoita siihen! Muista se äläkä
valita siinä sijaisten puutteesta.
Anna esimiestesi tehdä ne sijaispuutteet älä sinä
tee niitä niin sitten näkevät ettei siitä tule
mitään ja palkkaavat sijaisia.
Sinun kirjoitus on yleistä naisvaltaisilla aloilla.
Sitten ne ihmettelevät miksi ne ei saa samaa palk-
kaa kuin miehet? JUSt SIKSI EIVÄT SAA! - pinokkiotar
columbo 2007 kirjoitti:
Oma on vikas kun teet 3 vuoroa peräkkäin.
Kukaan ei sinua pakoita siihen! Muista se äläkä
valita siinä sijaisten puutteesta.
Anna esimiestesi tehdä ne sijaispuutteet älä sinä
tee niitä niin sitten näkevät ettei siitä tule
mitään ja palkkaavat sijaisia.
Sinun kirjoitus on yleistä naisvaltaisilla aloilla.
Sitten ne ihmettelevät miksi ne ei saa samaa palk-
kaa kuin miehet? JUSt SIKSI EIVÄT SAA!lukaseppa hiukan kvtessiä...sieltä löytyy myös pykäliä ,joista et ilmeisesti ole tietoinen. Asialla ei mitään tekemistä onko mies vai nainen.Kaukaa on helppo olla viisas...näin on aina :))
- Nimetön
pinokkiotar kirjoitti:
lukaseppa hiukan kvtessiä...sieltä löytyy myös pykäliä ,joista et ilmeisesti ole tietoinen. Asialla ei mitään tekemistä onko mies vai nainen.Kaukaa on helppo olla viisas...näin on aina :))
> Miksi olette KVLÄISET kuten väität hyväksynyt sen,
> että teette VÄITTEESI mukaan 3 työvuoroa >peräkkäin
> liian vähällä levolla?
> Epäilen että puhut/kirjoitat puuta heinää!
> Sillä nimittäin on olemassa työ - aika laki jos
> et ole sitä sattunut huomaamaan tai jos esi-miehesi ei sitä tiedä!
> Otappa välittömästi yhteyttä omaan ammatti-
> liittoosi ja raportio sinne tilanne työpai-
> kallasi.
> Vaikuttaa siltä, että kyseessä on Helsingin
> kaupungin työpaikka ei voi muuta kun onnitella
> " hyvästä" työpaikan valinnasta.
> Ja vielä lopuksi ohje/ neuvo.
> Ammattiliitto on te kaikki jäsenet!
> Kokoontukaa yhteen ja tehkää asialle jotain
> älkääkä aina valittako huonoista työolosuhteis-
> ta joka paikassa, jos ette ITSE tee asialle
> mitään niin ei sitä kukaan muukaan tule teille
> tekemäänkään!
> Teillä jäsenillä on olemassa liitossa valittu
> puheenjohtaja ym. henkilöt olkaa heihin yhtey-
> dessä ja vaatikaa asiaan pikaisia muutoksia!
> Mikäli tämäkään ei auta vaihtakaa liiton pu-
> heenjohtaja ym. liiton henkilöstö!
> Ilmoittakaa työsuojeluvaltuutetulle asiasta!
> Hänen velvollisuus on olla yhteydessä ammatti-
> liittoon ja raportoida asiasta, sekä kaynnistää
> liiton työsuojeluhenkilöiden kanssa tutkimus
> asiassa.
> Mikäli työsuojeluvaltuutettu ei tee asialle
> mitään vaihtakaa toinen henkilöt tilalle!
> Jos taas olette aikanaan liittokohtaisissa
> neuvotteluissa ( niissä missä alanne TES neu-
> votellaan) menneet hyväksymään sen asian, että
> teette 3 työvuora peräkkäin vähällä levolla
> niin sekin on JÄSENISTÖN OMA VIKA! - SUPERSentinel
hoitopoika70 kirjoitti:
Se on vaan niin että vuokravälitysfirmat ainakin hoitoalalla maksaa parempaa palkkaa jopa kuin olisi vaikka helsingin kaupungilla sairaalassa töissä. Olen eräässä vuokravälitysfirmassa keikkalistalla ja se maksaa melkein kaksi euroa parempaa tuntipalkkaa.
Oliskin maksanu taidat vaan olla joku näiden firmojen omistajista kyllä siellä maksetaan sellasta jopa 500 euroa pienempää kuukausiliksaa kuin alalla tavallisesti ja sahataan nuoria työntekijöitä linssiin jätetään esim. monia lakisääteisiä maksuja maksamatta jos nuorityöntekijä ei niitä tajua vaatia. On ihan normaalia toimintaa...
- Tiina...
hoitopoika70 kirjoitti:
Itse olin eräässä metallifirmassa jo vuosia ollut töissä ja tein yksinäni kaikkein vaativinta hommaa.
Sinne tuli kaikkein helpoimpaan hommaan vuokrafirmasta nuori tyttö joka sai pari euroa parempaa palkkaa kuin minä!
Kun hän sai sen kuulla tuli hänelle niin paha mieli minun puolestani että lähti tyttöparka kokonaan pois=/
Jos luet tämän Piia, muistan sinut aina ja olet tosi solidaarinen ja ihana ihminen=) - Nimetön
pinokkiotar kirjoitti:
lukaseppa hiukan kvtessiä...sieltä löytyy myös pykäliä ,joista et ilmeisesti ole tietoinen. Asialla ei mitään tekemistä onko mies vai nainen.Kaukaa on helppo olla viisas...näin on aina :))
Nainen ei osaa pitää puoliaan. Mies osaa!
KVTESSILLÄ ei ole tässä asiassa mitään tekemistä.
Tessi ei ovi pakottaa ketään rikkomaan työaikala-
kia.
Miksi valitat täällä, jos et sinä ja muut työpaikal-
lasi osaa pitää puolias??!! - RUOTUUN HETI
ja vanginvartioita ovat nämä aivan normaalit suomalaiset, joiden mielestä "se on kuule elämää tämä työ teko ja siihen on opittava" heh
Ihania - mukava hissukka
Nimetön kirjoitti:
Nainen ei osaa pitää puoliaan. Mies osaa!
KVTESSILLÄ ei ole tässä asiassa mitään tekemistä.
Tessi ei ovi pakottaa ketään rikkomaan työaikala-
kia.
Miksi valitat täällä, jos et sinä ja muut työpaikal-
lasi osaa pitää puolias??!!Minä yritin pitää naisena puoliani, pompoteltavana kun en halunnut olla. Työsopimus purettiin koeajan ihan lopussa kun oikeesti ei saa mielipiteitään sanoa. Ammattitaidosta ei ollut kyse. Kannattaa olla hiljaa vaan meidän fiksujen naisten ainakin joissain vanhoillisissa työpaikoissa . Joku voi tulla kateelliseksi.
- Valopää
jotta sen etteen jottain tekkeekin.
Toista se oli ennen työpaikkoja, kun urokset vaelsi päiviä, jopa viikkoja sopiuvan saliin löytämiseksi...Kyllä niilläkin varmaan joskus vitutti, niin että koitahhan jaksaa. Niin me muutki... - vastaavaa kokenut
valitettavasti osa johtavissa asemissa olevista henkilöistä eivät (nykyäänkään) osaa johtaa alaisiaan positiivisesti vaan turvautuvat vihjailuihin, vääristeltyyn informaatioon ja jopa suoranaiseen uhkailuun ja kiristykseen saadakseen alaisista irti maksimaalisen työpanoksen - ja mikä on lopputulos: alaiset ahdistuvat ja heidän työmotivaationsa laskee tai suorastaan romahtaa. Eli tulos on juuri päinvastainen kuin tavoite.
- Suorat sanat
Osuit asian ytimeen! Minun työpaikassani on aivan täsmälleen tuollainen meininki!!!!
- pinokkiotar
Olet aivan oikeassa. Tätä taktiikkaa käytetään ja työntekijät uupuvat, kerron kokemuksesta.
- Saman minäkin kokenut
Kuulostaan niin tutulta, että vieläkin palaa mieleen aiempi työpaikka. Olin enimmäkseen pomoni kanssa kahelleen toimistossa. Hän huusi suurin piirtein joka toinen päivä naama punaisena, jos minä olin tehnyt jonkin (pienekin) virheen tai jos joku muu oli toisaalla tehnyt jotain hänelle epämieluista. Hän haukkui minulle muut työntekijät ja minut muille. Mikään ei ollut oikein. Hän kyttäsi työaikoja, jopa ruokatuntiakin. Hän tekin tarkistutsoittoja, jos ei ollut itse paikalla. Paljon esimerkkejä löytyy.
Olin paljon sairaslomilla. PAhimmillaan sain sydämen rytmihäiriöitä ja paniikkikohtauksia. Strsessistä puhumattakaan. Koskaan en nukkunut maanantain vastaisia öitä kunnolla... huh huh, ihan puistattaa kun ajattelenkin asiaa.
Onneksi olin fiksu ja hakeuduin entisen ammattini pariin ja sanouduin siitä hullusta (miesvaltaisesta) työpaikasta irti. Nyt elämä taas hymyilee ja sydänkin lyö normaalisti :)) - Mie vaan...
Suorat sanat kirjoitti:
Osuit asian ytimeen! Minun työpaikassani on aivan täsmälleen tuollainen meininki!!!!
Toy:ssä pelolla johtaminen voi olla myös johdon osaamattomuutta, kun globalisaatiouhkien annetaan valua työntekijöiden niskaan.Nykyinen henkilöstöjohtaja harrastaa henkilöstöjen alasajoa!!!
- väsynyt
yritän koko ajan löytää uutta työpaikkaa, koska mikään ei toimi! uhkaillaan ja vittuillaan vaan.
- niinpänii
Itse sain esimieheni(nainen) kiinni puhumassa minusta pahaa selkäni takana toisen työ"kaverin" kanssa, jonka kanssa jaan saman huoneen. Kävin asiasta huomauttamassa, mutta välit esimieheen ovat edelleen kireät. Vaihdoin työpisteeni erään miehen kanssa samaan huoneeseen ja olen tullut erittäin hyvin toimeen hänen kanssaan. Näiden kahden naishenkilön kanssa joudun tulemaan toimeen vielä 4kk. Onneksi pääsin parin oven päähän heistä. Pitää vissiin hommata työpaikka jossa enemmistö on miehiä... aikaisemmat kokemukset ainakin puhuu puolesta.
- nainen mä oon
Saman minäkin kokenut kirjoitti:
Kuulostaan niin tutulta, että vieläkin palaa mieleen aiempi työpaikka. Olin enimmäkseen pomoni kanssa kahelleen toimistossa. Hän huusi suurin piirtein joka toinen päivä naama punaisena, jos minä olin tehnyt jonkin (pienekin) virheen tai jos joku muu oli toisaalla tehnyt jotain hänelle epämieluista. Hän haukkui minulle muut työntekijät ja minut muille. Mikään ei ollut oikein. Hän kyttäsi työaikoja, jopa ruokatuntiakin. Hän tekin tarkistutsoittoja, jos ei ollut itse paikalla. Paljon esimerkkejä löytyy.
Olin paljon sairaslomilla. PAhimmillaan sain sydämen rytmihäiriöitä ja paniikkikohtauksia. Strsessistä puhumattakaan. Koskaan en nukkunut maanantain vastaisia öitä kunnolla... huh huh, ihan puistattaa kun ajattelenkin asiaa.
Onneksi olin fiksu ja hakeuduin entisen ammattini pariin ja sanouduin siitä hullusta (miesvaltaisesta) työpaikasta irti. Nyt elämä taas hymyilee ja sydänkin lyö normaalisti :))Onkohan tuollaiset yritysten johtajat niitä narsisteja..nehän haluu pompottaa toisia ja alistaa tehä toisen elämä helvetiksi..ite en ole ollut sellasessa työpaikassa mutta suhteessa mieheen joka oli narsisti.Luin että tällaisen persoonan omaavat saattavat olla yritysten johtjia hyvin menestyviä ihmisiä.heitä on kaikissa yhteiskunta luokissa..heidän edessään ei vain pitäis näyttää heikkouttaan vaan olla rohkea ja vahva..ne kiusaavat yhä vaan enemmän kun näkevät heikon puolen toisessa.
- nainen mä oon
väsynyt kirjoitti:
yritän koko ajan löytää uutta työpaikkaa, koska mikään ei toimi! uhkaillaan ja vittuillaan vaan.
Ole vahva.yritä ettet vie työasioita kotiin vaan ajattelet aivan muita asioita..koeta näyttää työssäsi että et ota itseesi kaikkea.Tee työsi moitteettomasti.ja anna tyhjänpäiväisen mennä toisesta korvasta sisään toisesta ulos.Näytä vahvuutesi,kulje rinta rottigilla..Älä anna itseäsi lannistaa..Voimia
- voikkamaikka
Meillä on juuri noin esimiestaidot, vanha voimistelunopettaja esimiehenä. Luulee varmaankin että olemme yläastelaisia.
- Nimetön
Mukisematta tältä työpaikkasi pikkuhitleriltä!
Opetele sanomaan ääneen mielipiteesi!
Ja sit joku vielä ihmettelee sitä miksi naisia
ei ole paljoa suuryrityksien johtajina!?!
> Juuri siksi etteivät ne kykene siihen vaativaan
> tehtävään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- pelottaa....
Ymmärrän Kaarina. Minun työpaikallani on ehkä myös noin, mutta seläntakana. Minulla on pieniä lapsia ja joudun jo heidänkin takiaan olemaan poissa töistä aina silloin tällöin. Ja auta armias kun palaan töihin, sen ihan aistii miten katsotaan ja puntaroidaan. Väliin heitetään jotain v..... kommenttia ja, että "minä se ole töistä pois jos ei pää irtoa"-juttuja. Kyllä se sattuu ja rassaa. Eihän se ole väärin lastansa hoitaa, tiedän sen mutta kun tämä jatkuu ja jatkuu niin ei sitä jaksa. Menee kotona vapaalla ajatukset aina siihen asiaan ja hermostuttaa. Eniten tätä kiusaamista harrastaa jo omat lapsensa pellolle lennättänyt itsestään liikoja luuleva nainen joka on antanut itselleen luvan sanoillaan ja jutuillaan muita satuttaa, mutta auta armias jos joku sanoo vastaan. Heti syyttää työpaikkakiusaajaksi. Aina sillä on v...mäinen ilme kasvoilla ja kaiken se tietää, tai ainakin luulee niin. Vaahtoaa omasta täydellisyydestän niin että oksettaa.
- jos kiusataat
Suosittelen vaihtamaan työpaikkaa. tietysti voit yrittää saada kiusaajat kuriin,mutta helpommalla pääset jos otat hatkat ja äkkiä
- ehkä noi
jos kiusataat kirjoitti:
Suosittelen vaihtamaan työpaikkaa. tietysti voit yrittää saada kiusaajat kuriin,mutta helpommalla pääset jos otat hatkat ja äkkiä
yksinkertaista ole. työpaikan vaihto ei kuitenkaan käy
sormia napsauttamalla. - Nimetön
ehkä noi kirjoitti:
yksinkertaista ole. työpaikan vaihto ei kuitenkaan käy
sormia napsauttamalla.Työpaikan vaihto käy todella helpolla!
Pätevistä hoitajista on pulaa kuten olet varmaankin
huomannut lehdissä kirjoitettavan.
Alan työnantajat haalivat suomalaisia työntekijöitä
maailmalta Suomeen.
- Jepulis
En oo ihan samaa mieltä eka kirjoittajan kanssa, mut joskus se on vaa tehtävä sitä työtä jota sattuu saamaan, et ei niitä mieluisia työpaikkoja ihan puussa kasva...
Mut tottahan lääkärintodistus pitää olla jos töistä pois on, eihän siit mitää tulis et porukka olis miten sattuu pois töistä, joku joutuu sit aina venymään ja se rassaa työilmapiiriä, et haloo!
Mut minuu ainaki ketuttaa se omalla työpaikalla et koskaan ei saa kiitosta työstään. Vaik kui hyvi oisit tehny työs ja ylimäärästäkin, ni koskaa ei saa positiivista palautetta. Kannustaako se siis muka sit tekemään viel paremmin? En ymmärrä. Kuka jaksaa painaa töis jos aina annetaan keppiä eikä porkkanaa?- työnantaja
tunge se porkkana perseesees tai ihan mihin vaan reikään äläkä ruikuta. duunari on aina alapuolella. sikari porras on sentään jotain saanu aikaan kun tyhmät tontut tekee meille voittoo. raha se on joka ratkaisee äly.
- kaarina
Niin tosta kiitoksen saamisesta työpaikalla....muistan kuinka minulle ihan ekassa työpaikassa v.1981 sanottiin, että muista Kaarina se, että silloin kun ei kuulu mistään mitään marinaa eikä valitusta, niin ota se aika kiitoksena itsellesi hyvin tehdystä työstä...koska kiitoksia ei juurikaan kuulu ja niinhän se on, että sen kiitoksen antaminen on vielä tänäkin päivänä kovin vaikeeta, valitettavasti.
- kaali
kaarina kirjoitti:
Niin tosta kiitoksen saamisesta työpaikalla....muistan kuinka minulle ihan ekassa työpaikassa v.1981 sanottiin, että muista Kaarina se, että silloin kun ei kuulu mistään mitään marinaa eikä valitusta, niin ota se aika kiitoksena itsellesi hyvin tehdystä työstä...koska kiitoksia ei juurikaan kuulu ja niinhän se on, että sen kiitoksen antaminen on vielä tänäkin päivänä kovin vaikeeta, valitettavasti.
Miksi ihmeessä tota kiitosta kaivataan? Kaikki siellä leivän takia käy ja ei se esimieskään kiitoksia saa!!! Jos työnsä tekee ja rahasta niin hittoon kiitokset. Johan siellä saisi yksi ihminen kulkea perässä kiitoksia jakamassa, ei ymmärrä!!!!!!!
- Hyvä näin
Olen kahden lapsen yksinhuoltaja, ja tällä hetkellä teen kahta osa-aikatyötä. Välist vaikee yhdistää työ ja lapset, mut hyvin ollaan pärjätty ja ihanaa kun joskus voi ostaa muutakin kuin jauhelihaa ja hernesoppaa.Olen tyytyväinen, mulla hyvät työkaverit, ja mukavat työt.Kun yhtä 8-tunnin työtä ei ole, pakko ottaa rahat kahdesta paikasta, et saa laskut maksettua, ja jonkinmoista hyvinvointia pidettyä yllä. Mitään pakkopullaa en alkais tehdäkään, jos töissä huono olla, sitten yritän etsiä uuden, ainakin osa-aikasii on tarjolla... Kesään saakka näin ja sitten helpottaa. Sitten palkitsen perheeni, ja lähdetään yhdessä reissuun. Mukavaa kesän odotusta, ja viihtykää työssänne.
- kamikaze33
nimittäin kun lainat painaa päälle ja jos ei maksa lentää ulos asunnosta.Ku suomalaisten on ihan pakko sotaa asunto vaikka se maksaa 3 kertaa enemmän kuin 1987 ennen lamaa. Nyt mulla on iso laina ja kun korot nousi oon turhaan maksanut 3 vuotta kun se koronnousu söi jo lyhhennetyn. Jos korot vielä nousee 1 % laina on ikuinen.Ajatelkaa en koskaan saa sitä maksetuksi ja senhän työnantaja ja tämä kapitalistinen järjestelmä tietää.Näin tehdään nykypäivän ORJIA.Pakko tehdä töitä huonolla palkalla ja maksaa asunto, auto lasten koulut ja kaikki.
Tulispa äkkiä se ilmastonmuutos ja vesi nousis kaulaan asti niin ei tarttis muuta ku pulikoida aamusta iltaan ja illasta aamuun.- stadilainen
Ei tarvitse nöyristellä pankeille eikä työnantajalle, kun on vaihtoehtoja eikä ole sidottu asuntolainan vuoksi mihinkään orjuuteen. Yleishyödyllisessä aravavuokra-asunnossa meren rannalla halvalla asuessa ei ole hullumpaa...
- pokka
Lainaa pitää ottaa sen verran, että pystyy se maksamaa ja hei korkokatot lainoihin on nyt tuleet markkinoille, kannattaa ottaa sellainen.
Asun pikku kaksiossa joka siis pankin lainoittaman, olen yh, käyn töissä ja opiskelen, kaikki järjestyy, kun vaan realististisesti asioita ajattelee. Kun sain tiedän opiskelupaikastani, niin samoin tein vaihdoin pienenmpään ja halvempaan asuntoon, eli ihan ruutupaperilla laskee mihin on varaa. - sinulla mielessä
ettei korko pysy ikuisesti kahdessa prosentissa?? Jos otat vaihtuvakorkoisen lainan, niin pitäisi myös varautua korkomuutoksiin. Jos pari vuotta sitten korot oli talvisotaa edeltävänä tasona, niin tokkopa ne siitä ainakaan laskee. Myy asunto ja vaihda pienempään tai mene vuokralle. Itsellänikin muutama vuosi sitten otettu asuntolaina ei ole pahemmin lyhentynyt, mutta ei sitä lainaakaan ole kuin 40% asunnon tämänhetkisestä arvosta, sen alle ei ainakaan asuntojen hinnat tule tippumaan. Ei pidä ottaa 200 000 euroa lainaa, kun naapurit ja kaveritkin ottaa;)
- kamikaze33
sinulla mielessä kirjoitti:
ettei korko pysy ikuisesti kahdessa prosentissa?? Jos otat vaihtuvakorkoisen lainan, niin pitäisi myös varautua korkomuutoksiin. Jos pari vuotta sitten korot oli talvisotaa edeltävänä tasona, niin tokkopa ne siitä ainakaan laskee. Myy asunto ja vaihda pienempään tai mene vuokralle. Itsellänikin muutama vuosi sitten otettu asuntolaina ei ole pahemmin lyhentynyt, mutta ei sitä lainaakaan ole kuin 40% asunnon tämänhetkisestä arvosta, sen alle ei ainakaan asuntojen hinnat tule tippumaan. Ei pidä ottaa 200 000 euroa lainaa, kun naapurit ja kaveritkin ottaa;)
yksiö kruunuhaassa.Palkka 2500 e josta verot vielä menee, nii ei paljoo naurata. No ku hinnat on 16000e / neliö niin minkäs teet.Toivottavasti tää hinta tästä nousee niin myyn pois.Tämmöstä tää on velallisen elämä.Työmatkakin on pitkä ku oon Vantaan Korsossa töissä. No kyllähän sitä hernekeitollakin pärjää kunhan muistaa vaan aina lisätä siihen vettä sekaan(vinkki: yksi purkki riittää viikoksi kun lisää vettä). No mutta onneks asuntojen hinnat vaan nousee ja nousee, Vanhana sitten myyn ja muutan Espanjaan
- Ei mikään sadomaso
kamikaze33 kirjoitti:
yksiö kruunuhaassa.Palkka 2500 e josta verot vielä menee, nii ei paljoo naurata. No ku hinnat on 16000e / neliö niin minkäs teet.Toivottavasti tää hinta tästä nousee niin myyn pois.Tämmöstä tää on velallisen elämä.Työmatkakin on pitkä ku oon Vantaan Korsossa töissä. No kyllähän sitä hernekeitollakin pärjää kunhan muistaa vaan aina lisätä siihen vettä sekaan(vinkki: yksi purkki riittää viikoksi kun lisää vettä). No mutta onneks asuntojen hinnat vaan nousee ja nousee, Vanhana sitten myyn ja muutan Espanjaan
Onpa osuva nimimerkki! Onko ihan pakko asua Kruunuhaassa pienessä yksiössä jos työpaikka on Korsossa, jossa saisi omakotitalon samaan hintaan? Täytyy olla kyllä aikamoinen Kamikaze, että viitsii... Yksiö Korsossa olis sun kohdallasi järkevä ratkaisu :)
- suski76
kamikaze33 kirjoitti:
meidän 150 neliön omakotitalo maksoi 139000, kun ei tarvi näytellä kovaa, rikasta ja muuteskin parempaa ja kituutta ton hintasissa kämpissä..
- Krunikkalainen Nainen
kamikaze33 kirjoitti:
Me täällä Kruunuhaassa olemme tottuneet parempaan palkkatasoon. 2500e tienataan 2 viikossa, käteen nettona. Sinun kannattaisi miettiä muuttamista palkkatasollesi sopivampaan asuinalueeseen. Vantaa ja Korso on varmasti sinulle ihan hyvä paikka asua (repeilee).. Kuitenkin siellä on samanlaisia kohtalotovereita ;o)
- Goodwin
kamikaze33 kirjoitti:
Näin tossa netti tv:ssä äsken Fortumin? karmaisevan tulevaisuudenkuvan, sanotaan nyt 10-15 vuoden ilmastonmuutoksesta.
Kuten olen jo aikoja sitten aavistellut, skenaarion mukaan lähes koko eteläinen Espanja olisi korventunutta autiomaata.
Ei tarvita enää Costa de Petosta lomaparatiisiksi.
Tai jos haluaa harjoitella beduiinielämää, paikka voisi olla paikallaan - sillä kämppien hinnat laskevat kohtapuoliin kuin koiran häntä. Jos niikseen menee.
Eihän täällä enää viitsi pässikään asustaa, mutta voisi mahd. suositella Portugalia, keski-eurooppaa tai jotain muuta. - velaton
kamikaze33 kirjoitti:
Älä nyt sentään ylidramatisoi, kunnon velkavankeus pitää mielen virkeänä kun ei ole varaa lipsua ;-)
- neuvoton_mies
Työelämässä vallitsee kysynnän ja tarjonnan laki! Ketään ei pakoteta juuri siihen työhön missä on. kyllä se työnantaja oppii miten työntekijää kohdellaan, kun alkaa oleen pula tekijöistä. Me suomalaiset tahdotaan vaan olla niin hyvä sydämmisiä että alistutaan liian helpolla kohtaloomme, eikä uskalleta sanoa et " se on moro ny " ja vaihtaa työpaikkaa. Jos halutaan että työpaikalla on hyvä henki ja että kaikki toimii, täytyy olla kunnon esimiehet. Yrityksen johto ei huomaa huonoja esimiehiä muuta kuin tuottavuuden laskun kautta. Tuottavuus laskee pakostakin jos työntekijöiden vaihtuvuus on suurta ja kokoajan joudutaan kouluttamaan uutta väkeä tehtäviin. Eiköhän siinä ala epäpätevän esimiehen palli heilumaan, jos ei tulosta tule. Valitettavasti elämä on nykyään niin lyhyt katseista että harvassa yrityksessä osataan katsoa riittävän pitkälle...
Älä siis valita vaan ala nostella! Aina löytyy parempi työpaikka :)- ............
Täysin totta, voimme kiukutella näistä asioista vaikka kuinka paljon täällä netissä tai töissä mutta mitään muutoksia niihin ei tule, jokaisen työntekijän joka tuntee olonsa väärinkohdelletuksi syystä niin kannattaa ajatella ihan vaan itseään ja ottaa lopputili ja suunnata jonnekkin muualle, meilläkin töissä moni olisi perässäni lähtemään mutta hyvin usein kuulee sitä että ei halua viel lähtä kun ei ole otollinen hetki kostaa, firmalla menee liian hyvin, eiköhän jokaisen kannata elää omaa elämää eikä kostamaan.
- melissa23
............ kirjoitti:
Täysin totta, voimme kiukutella näistä asioista vaikka kuinka paljon täällä netissä tai töissä mutta mitään muutoksia niihin ei tule, jokaisen työntekijän joka tuntee olonsa väärinkohdelletuksi syystä niin kannattaa ajatella ihan vaan itseään ja ottaa lopputili ja suunnata jonnekkin muualle, meilläkin töissä moni olisi perässäni lähtemään mutta hyvin usein kuulee sitä että ei halua viel lähtä kun ei ole otollinen hetki kostaa, firmalla menee liian hyvin, eiköhän jokaisen kannata elää omaa elämää eikä kostamaan.
Itse lähden lätkimään jos jossain tarjolla parempi palkka, paremmat edut tai olot. Olen lähtenyt mm. kusipäisen pomon takia, liian pienen liksan takia, sen takia, ettei vakinaistettu ja työtehtävät kävivät tympimään. Kannattanut on! Päivääkään ei ole tarvinnut olla työtön. En koe sitä kostamisena, ei vaan pätkääkään kiinnosta alkaa maailmanparantajaksi. Miksi tarvitsisi olla lojaali kellekkään ja jäädä valittavaksi marttyyriksi kun vaihtoehtoja on?
- oravanpyörästä jo pudonnut
Entinen työpaikkani oli opetusministeriön alainen iso yksikkö. Sinne tuli tavoitejohtaminen, tuloksellisuus ja nyt lopulta "pärstäkerroinpalkka". Tärkeitä asioita toki kaikki, mutta ne jotka olivat toteutusvastuussa, käyttäytyivät kuten ihmiset pruukaa. Ihminen on ihmiselle susi. Kaiholla muistan niitä aikoja ennen 90 -lukua, kun työkavereista välitettiin, meillä saattoi olla jopa mukavaa töissä. Aamulla ei ollut ankea astella duuniin. Viimeiset vuodet sitten olivatkin hirveitä. Nyt voin sanoa, että ONNEKSI putosin sieltä vek. En vain kertakaikkiaan nähnyt mitään mielekkyyttä siinä kyttäilyssä, tohinassa ja oman arvonsa (ja yksikkönsä arvon - siis oikein rahallisen) korottamisessa taivaisiin. Esimiehet pomotti ja laski tulosta. Ilkeitä juoruja alettiin levitellä yhdestä sun toisesta, joka ei sopeutunut kaavaan. Rahaa, rahaa, kansainvälisyyttä, mainetta, kunniaa .. Esimies sanoi, että työuupumus hänen nähdäkseen johtuu yksityiselämästä, ei työstä. Sillä hän manipuloi minuakin ... pitkään. Kasvoni säilyttääkseni irtisanouduin, en jäänyt sairaslomalle. Onneksi oli puoliso, rakas vaimoni, joka "elätti" kunnes taas jaksoin itse hakeutua leivän syrjään. Muutaman vuoden tulimme toimeen tosi pienillä tuloilla. Nyt teen työtä vain "leipäpappina", en anna kaikkeani työlle. Vain sen verran, että elanto on taattu ja pysyy mielenterveys tasapainossa :) Onneksi sain työtä, ei mitään hienoa/arvostettua, mutta arvostan itse itseäni, että olen selviytynyt näinkin. Enkä vaipunut itsesääliin - vaikka sekin vaihe tuli "surutyössä" työpaikan menettämisen jälkeen käytyä läpi. Välillä todella vihasin entisiä esimiehiä ja osittain työtovereita. Nyt olo on aika neutraali, välillä tunnen jopa myötätuntoa.
- Hoitoalalla
Meillä onneksi on töissä loistava ilmapiiri, pomoa myöten. Kaikki huolehtii toisen jaksamisesta ja muistetaan kysellä kuinka menee ja onko kaikki hyvin ja tarviiko apua... Sairastapaukset ymmärretään jos ei pääse kertakaikkiaan hakemaan todistusta lääkäriltä.
Palkatonta lomaa jos tahtoo, niin senkin saa ja päivät sovitellaan sopivaan rakoon... Kaikki siis toimii moitteetta ja henkilökunta pysyy virkeänä. Lisäksi työpaikka järjestää työntekijöilleen kiitokseksi hyvästä työstä erilaisia juttuja. Nyt ollaan menossa kylpylään päiväksi parin viikon päästä, työpaikan kustannuksella :)- puuro@hki
no hyvä teille!!!! meillä HKI;n kaupunki tarjos lautasellisen puuroo joulun ja koko vuoden kunniaks, vittu että maistu paskalle se puuro.( se puuro ei sisältäny mitään lisukkeita, ei kanelii, sokerii, eikä rusina/luumu keittoo/soppaa, eikä yleensäkään mitään.)
- Lääkäri yksityisellä
puuro@hki kirjoitti:
no hyvä teille!!!! meillä HKI;n kaupunki tarjos lautasellisen puuroo joulun ja koko vuoden kunniaks, vittu että maistu paskalle se puuro.( se puuro ei sisältäny mitään lisukkeita, ei kanelii, sokerii, eikä rusina/luumu keittoo/soppaa, eikä yleensäkään mitään.)
Kaupunkien työpaikat ovat julkinen vitsi! Muistanette sananparren:" Miksi kaupungin duunarin lapiossa varsi on kettingistä?" vastaus:" siksi, ettei siihen pysty nojailemaan".
Työtehot julkisella sektorilla onnettomia. Julkinen sektori muistuttaa edesmennyttä naapurimaatamme, Neuvostoliittoa. Julkisen sektorin työntekijät ei edes pärjää yksityisellä sektorilla. Siksi puuroa, ilman lisukkeita.. - Nimetön
puuro@hki kirjoitti:
Niin nyt tiedät!
Helsingin kaupunki työnantajana on kuin Neuvosto-
liitto, Neuvostoliitonpi kuin mitä se maa oli ai-
kanaan.
Se on sama juttu joakisessa Helsingin kaupungin
työpaikassa ollut jo useita vuosikymmeniä!
Kaupungin työpaikat ovat olleet tunnetusti aina
suojatyöpaikkoja ja näiden työpaikkojen työnteki-
jät eivät ole koskaan työpaikan vaihdon myötä
pärjänneet yksityisellä sektorilla!
- työntekijä
vedetään tiukoille nykyään monissa työpaikoissa. On kaikenlaisia tehotaulukoita missä työläisiä laitetaan "arvojärjestykseen" ja parhaille maksetaan sitten muutama sentti enempi tunnissa, siis ei oikeastaan mitään. Tarkoitus onkin saada kilpailua tehokkuudesta aikaan.
Rivien välistä voi lukea että jos et tee niin ja niin hyvin ja tehokkaasti on maailmalla ihmisiä jonoissa valmiit sen tekemään ja halvemmalla.
No sitten kun tämä kiltti työläinen tekee kaiken ja vähän yli oikein tehokkaasti ja päälle ylityöt on vaarana ajaa itsensä loppuun. Ja moni ajaa. Näitä lukuja ja muita poissaoloja sitten tutkitaan huulipyöreänä että mikä niitä vaivaa?
Entä jos lapsi on sairas? Siitä työnantaja on tehnyt oikein taidetta että kotiin jääminen oilsi oikein mahdollisimman vaikeaa. Mahti temppu saada työläinen tuntemaan itsensä firman ainoaksi työntekijäksi, tosin useampi tuhat heitä kyllä on.
Ai loppuun jotain hyvää nooo..ööö..ei nyt näin äkkiä tule mieleen. - Pohjan-Akka
Kun nykyään pitäisi olla koko elämä suunniteltu jo ihan sieltä alkutaipaleelta, ei saisi olla aukkoja siinä cv:ssä. En oikein tiedä, että ymmärtävätkö ihmiset sitä, että täältä kuollaan pois. Monet keräävät eläkettäkin, jotta sitten joskus eletään...Mikä logiikka kaikessa on?
- ruuu
Joo, aivan sama mieltä.
Ihmis. kiusataan työpäik. ja what next? kiuslle ei mitään, mutta toiselle masennusta ja mieleter.sairalaan. - Pohjan-Akka
ruuu kirjoitti:
Joo, aivan sama mieltä.
Ihmis. kiusataan työpäik. ja what next? kiuslle ei mitään, mutta toiselle masennusta ja mieleter.sairalaan.Olen miekin ollut aika monessa työpaikassa: osa ollut kuin hullujenhuoneita, vain yksi paratiisi. Olisi pitänyt ehkä jäädä sinne, mutta kotiseutu veti. Pari enkeliä, eikä yhtään pirua....se on hyvä se.
Sekopäitä on paljon normaalin kirjoissa: kauheaa kateutta, urkkimista ja energian hukkaamista itsensä kehumiseen ja muiden mustaamiseen. Ei niitä ihmisiä millään ihmissuhdekursseilla muuteta. Kieroon kasvaminen on alkanut jo siitä, kun äiti katsoi kellosta koska sitä velliä annetaan.
- PahaNahkuri
Mut koko homman juju piilee siinä et meitä suomalaisia on ruoskittu jo sen verran kauan et me nöyrrytään ihan mihin vaan. Barrikaadeille tässä pitäis nousta asiasta jos toisestakin. Muuta ku Molotovit lentämään...
- HYVÄ TYÖMIES
JOS KAIKKI TEKISIVÄT VAIN TYÖNSÄ HYVIN JA LÄHTISIVÄT KOTIIN SEN SIJAAN ETTÄ NUOLESKELEVAT PERSETTÄ OMAA ETUAAN AJAAKSEEN, NIIN TYÖNTEKO OLISI SUOMESSAKIN IHAN OK. JA NYKYISIN KUN TYÖNTEKIJÄN PITÄÄ OLLA 24/7 TYÖNANTAJAN KÄYTETTÄVISSÄ SIKSI, KOSKA ERÄÄT OVAT SILLE LINJALLE LÄHTENEET. NYT KUN TYÖVOIMAPULA TULEE, NIIN POTETATTE PERSEENNUOLEMISEN SAATANA! ME MÄÄRÄTÄÄN SITTEN EIKÄ TYÖNANTAJA. JA JOKAINEN NEUVOTTELEE PALKAN KOHDALLEEN JA TYÖAJAT NIIN ETTÄ EI PÄÄSE TYÖ RASKAAKSI KÄYMÄÄN:) OK, SOVITTU?
- PERSUKSEN NUOLIJAT
JA MIELISTELIJÄT ON KAIKEN PAHAN ALKU JA JUURI.
MUT EI ENÄÄ HAITTAA KUN SAIVAT POIS KUN PALOIN LOPPUUN,NUOLKOOT TAI KIEMURRELKOOT MITEN LYSTÄÄ.
MULL ON NYT KAIKKI OK.
TYÖSTÄNI PIDIN JA ILOAKIN SAIN MUT,,,,,, - ei enää niin nöyrä
Naiset varsinkin naisvaltaisilla aloilla, saavat itse syyttää itseään pakkotahtisesta työstään ja huonosta palkasta. Nöyrästi vaan tehdään kaikki mitä työnantaja sanoo. Naristaan sitten kahvipöydästä, siihen keskusteluun en jaksa enää ottaa osaa. Täytyy tehdä jotain konkreetista, ei valitus pelkästään auta. Työnjohdolle sitten hymyillään maireasti, että kyllä on ihanaa.
Jaloilla olen minä äännestänyt tätä ylivaltaa vastaan ja vaihtanut työpaikkaa. Parempi työttömänä kuin orjana. Ja opiskelu aina kannattaa ja lapsetkin voi ottaa huomioon. - Lomautettu opiskelija!
Juu kyllä hoitoallakin voisi siirtyä 6 tunnin työvuoroihin, nelivuorotyöhön ja palkkaus pysyisi/muuttuisi 2000-3000 €/kk. Lomaa 1,5 kk yhteensä vuodessa per henkilö. Työvoimaa lisää työpaikoille aina potilasmäärän nousun mukaisesti. Reservissä olisi halukkaita määräaikaisen työn työntekijöitä. Työntekijät voisi toivoa minkälaista vuorotyötä haluavat tehdä ja siitä räätälöidään työpaikalle sopiva paketti. Jokainen koulutetaan vastaamaan omasta hoidon osa-alueesta eli työt jaetaan tasaisesti, eikä pelkästää kaikki tekee kaikkea yhtäaikaa -meininkiä. Näin kehitetään työkulttuuri-ilmastoa nykyaikaisemmaksi.
Perheelliset ihmiset sitä työtä eniten kaipaavat, vaikka toisaalta lapsi tarvitsee aikaa myös omilta vanhemmiltaan, mutta näin työaika 6 tuntia 24:stä = 2 tuntia vähemmän kuin 8 tuntia 24:stä, eli aikaakin jää perheelle, puolisolle, lapsille, kotieläimille, kotitöille ja harrastuksille.
Antakkee hyvät työnantajat lommaa välillä ja näin tekijät saa akkujaan ladata eli rentoutumaan vuan ja työtkin sujuu taas. - duunari itä-suomesta
TERÄSTÄ SELKÄRANKAAN, ei maailmassa oikeutta saa , jos ei sitä itse hanki.Ylitöitä ei ole pakko tehdä, tai jos on, sellasesta firmasta pitää päästä heti eroon. Työntekijä myy aikaansa firmalle ja omaa vapaa-aikaa on pakko olla, muuten on pisipää alta aikayksikön.
- myös hyvä työmies
Kyllä perkeleillä ja saatanoilla on vahva mahti näköjään sinunkin maailmassasi. Ja noilla perkeileillä ja saatanoilla ohjataan suomalaista työelämääkin - tosi outoa, mutta taruakin todellisempaa... Olen työskennelellyt vaativissa tehtävissä eräässä "konsulttitoimistossa" ja ainoa ulosanti pomolla oli perkeleen säkeet. Arvaa onko motivoivaa. Työt on tehty hyvin muttei sekään ei siis enää riitä. Tämän päivän Suomea.
- Työnantaja
Kommarit taas pullistelee! Sinun kaltaisia vesseleitä riittää myös tulevaisuudessa. Paina poika duunia tai tulee kengänkuva perseeseen!
- omistaa työpaikka
ensin voidaksesi tehdä oman mielesi mukaan ja kantaa vastuu tuloksesta ja kannattavuudesta! Ettei sinua syytettäisi firman kaappaamisesta. Ja kas, kun omistat firman, voit määrätä oman palkkasi ja kavereidesi palkan mielesi mukaan? NIINHÄN?
- pokka
Olen työskennellyt narsistisen pomon alaisuudessa, eikä ollut herkkua se, juuri tuota tiedon pantaamista ja ammattitaidon mitätöimistä hänen taholtaan tapahtui alaisiaan kohtaan jatkuvasti. Työnohjauksessa suurimmaksi ongelmaksi nousi juuri tuo työhönsä sopimaton esimiehemme. Tosin se taas aukaisi minun silmäni myöskin ja totesin, että häntähän me emme voi muuttaa. Lähdin siis työnkiertoon ja nyt olen löytänyt oman ihanan kotipesäni, missä työtä (hoitotyötä) saa tehdä esimiesten arvostavassa ilmapiirissä, mukavassa työyhteisössä, missä saa jokainen työntekijä olla oma persoonansa.
Neuvoksi antaisin kaikille työssään pahoinvoiville, että ottakaa yhteys esim. työterveyshuoltoon jos koette joutuvanne kiusaamisen uhriksi. Luottamusmies on myös hyvä taho ja hänellä on vaitiolovelvollisuus myöskin. Itselläni oli tuohon aikaan kouluaan aloitteleva lapsi, niin tein myös vajaata työaikaa jaksaakseni, osittainen hoitovapaa kannattaa käyttää, pidin sillä yhden ylim. vapaan viikossa ja sekös esimiestä pannuun otti, kun se on annettava tavalla tai toisella.
Älkää jääkö yksin ongelmienne kanssa, vaan hakekaa apua ja karu totuus on, että kannattaa vaihtaa työpaikkaa, jos asiat ei muutu, miksi jäädä poljettavaksi, kun ei kuitenkaan ihan niin "pakko" ole, aina muutoksen voi tehdä jos halua ja tahtoa löytyy. - Puhelintyttö
Hei, minä olen puhelimessa, tämä nykyinen on viides työpaikka ja täällä meinään olla vielä 30 vuotta (apua)
Minusta töihin on joka aamu kiva tulla ja meillä on mukavaa porukkaa. Mutta kyllä se on hieman omasta asenteesta kiinni, jos lasi on aina puoliksi tyhjä, se rupeaa kyllä näkymään.
Miksi olla työpaikassa jos ei viihdy, eikö voi vaihtaa työnantajaa tai alaa, tai asennetta?- Nimetön
Aika erikoinen ala?
- Puhelintyttö 74
Hei, minä olen puhelimessa, tämä nykyinen on viides työpaikka ja täällä meinään olla vielä 30 vuotta (apua)
Minusta töihin on joka aamu kiva tulla ja meillä on mukavaa porukkaa. Mutta kyllä se on hieman omasta asenteesta kiinni, jos lasi on aina puoliksi tyhjä, se rupeaa kyllä näkymään.
Miksi olla työpaikassa jos ei viihdy, eikö voi vaihtaa työnantajaa tai alaa, tai asennetta? - PASI334
Joo! Oma työnantajani on ainakin ihan kamala. Kyttää joka sekuntia ja suunnittelee vaan keinoja, miten voisi paremmin vahtia työntekijöitä. Kaikki työntekijät voivat täällä pahoin.
Ilkeä tyyppi muutenkin!
Haen jatkuvasti muita töitä!- Vapaus on ihanaaaaaaaaaaa
työnantajanne nöyristelijät tajua, että on olemassa sellainen erittäin paljon rahaa takova sampo, eli pörssi.
Tietysti se edellyttää pitkiä opintoja ja kansantalouden tuntemusta ja jatkuvaa seurantaa, mutta kukaan ei puhalla selkään.
Voi aamulla nukkua niin pitkään kuin haluttaa ja
lähteä lomalle silloin kun haluttaa ja mennä mökille, koska on sitä paitsi kannettavat tietsikat etc.
Ihanin uravalinta mitä olla voi.
Vaatii kyllä alkuun luonteenlujuutta.
Tyhmä ei saa olla, mutta on vapaaaaaaaaaaaaaaaa
- pomo heittäytyi
Laiskuriksi ja komenteli minua koko ajan ja syytti kaikennäköisistä asioista jotka olivat hänen vastuullaan, olihan pieni yritys hänen ja päätöksenteko hänen vastuullaan eikä minun, katselin touhua 4 vuotta ja sain tarpeekseni, sanouduin irti siitä paskasta ja nyt olen onnellisempi kun koskaan, stressi on tiessään ja kaikki asiat tuntuvat jälleen mukavilta ja kiinnostavilta. yrityksellä sen sijaan ei kuullemma mene enää kovin hyvin... kannattaisi arvostaa hyvää työntekijää sillä kun tämän mittatäyttyy sillä saattaa olla isojakin seurauksia jopa koko yrityksen olemassaololle...!
- köppö
Olette ihme vinkujia....
- eläkeläismummo
Olin kansainvälisessä firmassa toimistotyössä tuotannon puollella. Lähimmät työtoverini olivat miehiä ja minut pidettiin piirin ulkopuolella. Esimieheni oli nuorehko "tuuliviiri", jonka toimeksiannot ja ohjeet muuttuivat miten sattuu ja teetti toisilla itselleen kuuluvia töitä kovasti mielistelleen.Eräs mies tuli seisokelemaan huoneeni ovelle tai ikkunan taa ei puhunut mitään vaan tuijotti ja vahti tekemisiäni. Makeili pomelle niin, että siirappi melkein valui suuupielistä. Toisella osastolla oli kaksi nuorempaa naista, jotka kovasti puuttuivat töihin vaikka ne eivät mitenkään liittyneet heidän töihinsä. Kun firmassa piti vähentää henkiläkuntaa olin valmis jäämään työttömäksi, sillä niiden 500:n sadan päivän aikan täytin 60-v ja pääsin työttömyyseläkkeelle. Se oli parhaimpia ratkauisuja mitä olen tehnyt. En mienkään kadehsi sinne jääneitä.
- loppuun palanut
köppö kirjoitti:
Olette ihme vinkujia....
Vai ihme vinkujia, Minkäköhänlainen on oma työpaikkasi, olet ilmeisesti hyvää pataa pomojen ja muiden esimiesten kanssa ja varpaillesi ei juuri hypellä töissä ja tunnet olosi kovinkin mukavaksi. Itselläni oli 8 v putki suomen laajuisessa firmassa ja olin vaihdellut yksiköitä ja paikkakuntia jo kolmesti kunnes nyt päätin että muuttaminen saa riittää. Työssä olo kävi kovinkin sietämättömäksi, yksikön johtoon nostettiin työntekijä joka oli lähtöisin saman yksikön miehistöstä ja mies muuttui täysin alkuajoistaan, hyväksyy vaan työtovereita jotka ovat hyvää pataa hänen kanssa, ei pienintäkään vastalausetta oli ne sitten vaikka kuinka totta saa ilmaista. Puhelimeni soi päivittäin myös vapaapäivinä työntekijöiden ja esimiehen johdosta ja kyselevät aivan turhia työhön liittyviä asioita mitkä ei vaikuttanut vapaapäivääni mitenkään, lopetin vastaamisen puhelimeen ja varmasti pomoa joka ei asiaa tietysti myönnä sapetti se kun joutui itse vastaamaan työntekijöiden turhiin kysymyksiin ja ei saannut itsekkään minulle puheluja läpi Tuntipalkkani oli 8,5 €/h, saadakseni lisää minun piti tehdä vapaa-ajallani ylimääräisiä töitä, enää ei riittänyt että oli monen vuoden kokemus töistä ja ikää alkoi olla sen verta enempi että menojakin oli huomattavasti enempi kuin nuorempina aikoina. Viimeinen piste iin päälle oli se kun olin yövuoron jälkeen 2 h ylitöissä, olin tosiaan huonolla tuulella ja esimies ilmoitti tullessaan että jos ei homma maita niin ota lopputili uusi mies löytyy tilalle, jos jollakulla on niin varaa sanoa niin asiahan täytyi niin hoitaa.
- vinkuja
mutta edellisessä työpaikassani olin henkisesti aivan raunioina, ja loppuaikoina fyysisestikin. Tein ajallaan kaikki omat työni ja suuren osan myös pomolle kuuluvista töistä, ja haukut sain palkakseni. Joko päin naamaa tai yleisemmin vielä selän takana.
Pomo hehkutti kaikkialla miten meillä on niin ihana ilmapiiri ja olemme kuin yhtä suurta rakastavaa perhettä, mutta lähinnä suurelta perheriidalta se tuntui. Koskaan minua ei kuunneltu, kysyttiin toki (mm. kehityskeskusteluissa) mitä mieltä olen asioista, ja kun olin päässyt virkkeen puoliväliin saakka pomo jo keskeytti ja kirjasi papereihin oman iloisen mielipiteensä. Ja taas näyttää ulospäin siltä, että työntekijät ovat tyytyväisiä.
Ylitöistä ei luonnollisestikaan maksettu, mutta viikonloppuisin ja iltaisin oletettiin tehtävän kotitöitä. Jos ei ollut maanantaina valmista, niin haukut sai palkakseen. Joustoa ei tullut eräälle työkaverille edes siitä, kun hänen omaisensa oli juuri kuollut yllättäen. Ei kuulemma saa vaikuttaa työaikatauluihin.
Pomolla oli aina yksi ihminen hampaissaan, ja tämän alaisensa elämän hän pyrki tekemään helvetiksi. Haukkumista, mollaamista, aliarvostusta. Kun edellinen kurmotettava sai tarpeekseen ja lähti muualle, pomo valitsi seuraavan ja rumba jatkui. Minä jaksoin puolisen vuotta, minua edeltävä sinnitteli vuoden. Lisäksi pomolla on työpaikalla oma pikkupikku bestiksensä, jonka kanssa yhdessä he pohtivat ja juoruavat meidän muiden työntekijöiden asioita.
Ja miksikö tuollaista kohtelua sietää? Sen kun tietäisi, mutta jostainhan on ihmisen elantonsa ansaittava. Pätkätyötä kun teki, niin jatkosopimuksen allekirjoittajan silmille ei auta paljon hyppiä, tai työsuhde oli siinä.
Minä sain onneksi kerättyä niin paljon rohkeutta, että irtisanoin itseni. Rankkaa se oli, mutta nyt alkaa taas elämä hymyillä. Varmaa tietoa uudesta työpaikasta ei ollut silloin kun sanoin etten halua pätkäsopimusta enää jatkaa, mutta se oli varmaa, että terveenä en olisi enää kauaa tuolla entisessä paikassa jaksanut. Nyt olen työpaikassa, jossa on hyvä olla, jossa minua arvostetaan ja kuunnellaan. Saan nukuttua yöllä enkä ole enää jatkuvasti ahdistunut ja itkun partaalla. Nyt on hyvä olla. - Pomona firmassa
loppuun palanut kirjoitti:
Vai ihme vinkujia, Minkäköhänlainen on oma työpaikkasi, olet ilmeisesti hyvää pataa pomojen ja muiden esimiesten kanssa ja varpaillesi ei juuri hypellä töissä ja tunnet olosi kovinkin mukavaksi. Itselläni oli 8 v putki suomen laajuisessa firmassa ja olin vaihdellut yksiköitä ja paikkakuntia jo kolmesti kunnes nyt päätin että muuttaminen saa riittää. Työssä olo kävi kovinkin sietämättömäksi, yksikön johtoon nostettiin työntekijä joka oli lähtöisin saman yksikön miehistöstä ja mies muuttui täysin alkuajoistaan, hyväksyy vaan työtovereita jotka ovat hyvää pataa hänen kanssa, ei pienintäkään vastalausetta oli ne sitten vaikka kuinka totta saa ilmaista. Puhelimeni soi päivittäin myös vapaapäivinä työntekijöiden ja esimiehen johdosta ja kyselevät aivan turhia työhön liittyviä asioita mitkä ei vaikuttanut vapaapäivääni mitenkään, lopetin vastaamisen puhelimeen ja varmasti pomoa joka ei asiaa tietysti myönnä sapetti se kun joutui itse vastaamaan työntekijöiden turhiin kysymyksiin ja ei saannut itsekkään minulle puheluja läpi Tuntipalkkani oli 8,5 €/h, saadakseni lisää minun piti tehdä vapaa-ajallani ylimääräisiä töitä, enää ei riittänyt että oli monen vuoden kokemus töistä ja ikää alkoi olla sen verta enempi että menojakin oli huomattavasti enempi kuin nuorempina aikoina. Viimeinen piste iin päälle oli se kun olin yövuoron jälkeen 2 h ylitöissä, olin tosiaan huonolla tuulella ja esimies ilmoitti tullessaan että jos ei homma maita niin ota lopputili uusi mies löytyy tilalle, jos jollakulla on niin varaa sanoa niin asiahan täytyi niin hoitaa.
Hohohooo! Todellakin luulette itsestänne liikoja.. Työntekijä on helposti korvattavissa, koneet ei. Teille riittää seuraajia eikä työt niin vaativia ole, etteikö muutaman tunnin perehdyttämisellä saisi samaa jälkeä.
- minunkin pomoni
Pomona firmassa kirjoitti:
Hohohooo! Todellakin luulette itsestänne liikoja.. Työntekijä on helposti korvattavissa, koneet ei. Teille riittää seuraajia eikä työt niin vaativia ole, etteikö muutaman tunnin perehdyttämisellä saisi samaa jälkeä.
kovasti hehkutti, että uusia työtekijöitä tulee, entistä parempia. Kumma vaan, että on muutama projektikin heiltä peruuntunut, kun ei ole enää riittävästi ammattitaitoa tehdä. Ehkä töihin voisikin perehdyttää muutamassa tunnissa, mutta silloin kenties vaadittaisiin, että olisi joku joka suorittaisi perehdyttämisen. Pomosta ei itsestään siihen ole, hänellä ei ammattitaito riitä kuin kahvinjuontiin, hymyilemiseen ja pompottamiseen.
- hommiin?
Pomona firmassa kirjoitti:
Olen se ex-yrittäjä jolle kävi huonosti neljäntenä vuonna terveyden puolesta ja oli raskas yrityshomma pakko lopettaa kun en jaksanut tarpeeksi. Mutta myös muita töitä tehneenä veikkaisin pärjääväni paremmin kuin nuo marisijat. Laitappa tähän jos kiinnostaa, annan sitten sähköpostini.
- meilläkin
Olen julkisella puolella töissä ja on tosi kamalaa. Esimiehiksi valitaan vain tosi vanhoja tyyppejä joilla ei substanssin hallintaa eikä mitään johtamistaitoja. Johtajat kohteleevat meitä alaisia nöyryyttävästi. Haukutaan ja mitätöidään ja julkisesti häpäistään.
- dr.phil..
kyllä se nyt vaan on niin että siellä duunis täytyy käydä jos sattuu oleen normaali pers-aukinen. jos ei duunit huvita niiin suomessa on älyttömän hieno sosiaali huolto, sieltä saa tekemättä mitään kaikki peruspalvelut n: 1000e näppiin. kyllä se siitä.
- konstisi
niin minäkin voisin jotain saada? Olen ex-yrittäjä enkä ehtinyt petata pahanpäivän varalle joten en saa yhtään mitään mitä itse keksi jostain tienata, siis mihin nyt jotenkin pystyn. Yleensä ei ole mitään tarjolla huonokuntoiselle. Mutta Kela ei anna senttiäkään! Revi siitä! Anna mulle se tonnisi ja muut edut!
- tanjuska
konstisi kirjoitti:
niin minäkin voisin jotain saada? Olen ex-yrittäjä enkä ehtinyt petata pahanpäivän varalle joten en saa yhtään mitään mitä itse keksi jostain tienata, siis mihin nyt jotenkin pystyn. Yleensä ei ole mitään tarjolla huonokuntoiselle. Mutta Kela ei anna senttiäkään! Revi siitä! Anna mulle se tonnisi ja muut edut!
Täysin samaa mieltä!!
Onkohan tuo kyseinen ihminen joutunut koskaan käymään sossun luukulla?!? Jos jostain saa tonnin, niin kertokaapa minullekin missä semmonen sossu on??!! - tanjuska
Kerro ihmeessä minullekin, missä sellainen sossu on että saa n 1000 käteen???
- Nimetön
Tein 8 vuotta töitä pienellä palkalla luvattiin, että kun vakituinen jää eläkkeelle niin saisin hänem paikkansa, mutta näin ei käynytkään olisi pitänyt olla kirjallinen sopimus suullinen kun ei käynytkää ,että sellaisia työpaikkoja Oppisopimustyöntekijä
- Duunarina
Saat palkkaa siitä, huvittelu on erikseen. Oletko älyllisesti hieman rajoittunut?
- ..........
Onkos siul pissii päässä? Varo ny vähän, se valuu näppiksel jo ja kirjuuttaa siun puolest =)
- turpaan
Vedin pomoa turpaan kun kuvitteli päättävänsä mun yksityiselämästä.
Vitut välitän mitä siitä seuraa,mulla on parempi olo kun tiedän että siltä on nenäluu murtunut.- Tapauss
Jossa esimies on saanut puukosta,henki pois,kuukausien kiusaaminen ja painostus johti esimiehen työmaan vaihtoon,maan multiin,jostain syystä tämä tapaus ei ole päässyt uutisotsikoihin,sensuuri pelaa ilmeisemmin ?
- 4 lapsen äiti
Niin jokainen sen tietää että töissä on käytävä, mutta näistä kaikista kommenteista on luettavissa se että työntekiät ovat kääntyneet työnantajien puolelle, eikä osata pitää puoliaan, jos asenne on se että työntekijä joka sanoo että työnteko on pakkoa, ahdistavaa tai ihmiseltä vaaditaan nykyään niin paljon on laiska tai muuten ruikuttaja, niin kyllä ollaan menossa väärään suuntaan. Työntekijä on arvokas ja siitä pitäisi myös tynantajien pitää huolta.Niin ja ihminen se on työnantajakin ja hänellä on myös elämä.Mutta monen työpaikan kovuus on tullut kaikkien pörssien myötä... Elämä on jokaisella elettävänä, mutta kaikkeen ei vaan tarvii alistua. Ja jos näin tehdään niin kohta on kaikki työpaikat sellasiia pakkolaitoksia... työntekijät ottakaa oikeuksistanne vaarin ja pitäkää niistä kiinni
- duunari itä-suomesta
TERÄSTÄ SELKÄRANKAAN, ei maailmassa oikeutta saa , jos ei sitä itse hanki.Ylitöitä ei ole pakko tehdä, tai jos on, sellasesta firmasta pitää päästä heti eroon. Työntekijä myy aikaansa firmalle ja omaa vapaa-aikaa on pakko olla, muuten on pisipää alta aikayksikön.
- pällinen
Poikkeavat tässä suhteessa,ylimmältä tasolta ,työmarkkinajohtajista alkaen, suomalaiseen johtamistapaan kuuluu uhkailu,pelottelu ja kiristys,ruotsalainen työilmapiiri on aivan toinen ,siellä tekijöitä arvostetaan ja palkitaan.Siellä hyväksytään erilaisuus ja erikulttuurisuus ,meillä työnantajilla on vielä isännän ote,rengille ei arvoa anneta.
Huomaa kokoomuksen vaalipropaganta,puheet toista kuin teot!- Toteamus
Toimiihan se toisinkin päin,ruvetaan hiillostamaan ja vaatimaan enemmän esimiehiltä/pomoilta,veikkaisin että ei ole kohta mukavaa pomollakaan,joukoissa on voimaa,jos vain halutaan
- Sitä kokemusta en unohda
Itselläni on 6 vuoden takaa painajaismaiset muistot esimiehestä, joka häiriköi, painosti, huusi, rähisi ja pelotteli minua pari vuotta ennen kuin sain voimia lähteä talosta. Olin hänen sihteerinsä, jota hän palvoi ja ylisti siihen saakka, kunnes perinnön jälkeen rakensimme mm. uuden talon, vaihdoimme autoa.
En ole nähnyt muuta syytä kuin loputon kateus, joka muutti käytöksen kuin yhdessä yössä. Ensimmäinen räjähdys oli toisen alaisen matkalasku, jonka matkan keston muuttamiseen en suostunut ilman asianomaisen lupaa. Näin pienestä se voi alkaa. Olinkin 3.sihteeri joka
lähti lopulta pois ja minun jälkeeni ei ketään palkattukaan, annoin lähtiessäni niin rankat palautteet. Tiedän mitä on mennä työpaikalleen pelosta vapisten ja painajaisia nähden ja elää suoranaisen fyysisen väkivallan uhan alla.- Arbeiter
Upseerikouluista tulee vain luonnevikaisia simputtavia pikkuhitlereitä, jotka tulisi hirttää, ja korkealle.
- Nimetön
Meidän firmassa on tullut uusi käytäntö. kun firma kasvaa ja saa lisää valuuttaa näkyy se peilikuvana duunareissa. Ennen saatiin joululahjoja ja kiitosta tehdystä työstä vaikka firma oli pieni, nytkun firma on yksi suomen johtavia ei meille duunareille anneta enää lahjoja tai kiitosta fyysisestä työstä. Valkokauluksisilla on lirahtanut niinsanotusti kusi huppuun ja ainoa mitä he osaavat meidän eteen tehdä on maksaa palkat.. nekään ei ajoissa aina ja korotuksista on turha keskustella.. omia palkkojaan he kyllä nostavat ja ostavat uusia autoja ja taloja yms.. no omapahan on asiansa, mutta mielestäni olemme tehneet puolet työstä jolla he ne pystyvät ostamaan ja kiitoksena saamme haukut ja syytökset niskaamme. Jos firmamme asiakkaat tietäisivät millaista toimintaa firmamme harrastaa asiakaskehityksessä lähtisivät he varmaan lätkimään ja firma lähtisi korkkiruuvikierteeseen alaspäin. Pitäisi varmaan kirjoittaa valtion virastoille ja muille asiakkaillemme pieni kirjelmä jossa kerromme miksi nousevissa firmoissa kuten meidän ei ole hyvä olla töissä ja miksi lopputili häämöttää niin monella. Olemme näet kyllästyneet sortoon ja epäinhimilliseen käyttäytymiseen meitä kohtaan.
- Iiro V is back
"Vastakkainasettelun aika on ohitse" - tuotahan oikeistolaiset ovat yltyneet julistamaan omahyväisinä. Ja mikä ettei, koska tarkoitushan on vaientaa opposition = työntekijäpuolen soraäänet - tämähän on työnantajien ikiaikainen toive ja valitettavan usein kuultu tavoite nykyään.
Nyt kokomustat ovat huomanneet hetkensä tulleen ja tavallisille työntekijöille on tiedossa kovat ajat, kun "duunari"-Sauli pistää tuulemaan Viinasen Iiron huudellessa kannustustaan takaoikealta. Pidemmät työpäivät ja -viikot , lyhyemmät irtisanomisajat ja -edut, pienemmät työttömyyskorvaukset ynnä iso joukko muita jo haudatuiksi luultuja patruunasääntöjä nostetaan vaatimuksiksi mm. ET:n taholta.
Näin sitä vastakkainasettelua hillitään, joten ...barrikaadeilla tavataan, sanon minä... - Pohjan-Akka
Iiro V is back kirjoitti:
"Vastakkainasettelun aika on ohitse" - tuotahan oikeistolaiset ovat yltyneet julistamaan omahyväisinä. Ja mikä ettei, koska tarkoitushan on vaientaa opposition = työntekijäpuolen soraäänet - tämähän on työnantajien ikiaikainen toive ja valitettavan usein kuultu tavoite nykyään.
Nyt kokomustat ovat huomanneet hetkensä tulleen ja tavallisille työntekijöille on tiedossa kovat ajat, kun "duunari"-Sauli pistää tuulemaan Viinasen Iiron huudellessa kannustustaan takaoikealta. Pidemmät työpäivät ja -viikot , lyhyemmät irtisanomisajat ja -edut, pienemmät työttömyyskorvaukset ynnä iso joukko muita jo haudatuiksi luultuja patruunasääntöjä nostetaan vaatimuksiksi mm. ET:n taholta.
Näin sitä vastakkainasettelua hillitään, joten ...barrikaadeilla tavataan, sanon minä...mitä minä olen ns. pomoina kohdannut, ovat olleet vasemistolaiset akat. Eivät tee muuta kuin ovat kokouksissa tai suunnittelevat kokousta tai syövät pullaa kahvilassa, että perse leviää entisestään. Mielipiteitä kysellään joka palaverissa, mutta niitä ei oikeasti saa olla.
Lapsellista kuvitella, että se jäsenkirjaistamalla tilanne paranisi...se vain huononee.
Uskon, että tilanteet muuttuu kun nuoret tulevat erilaisine asenteineen työelämään. Työvoiman pieni vajekin tekisi kutaa työilmapiirille.
- väsynyt
Osuitpa oikeaan. Olen pitkällä sairaslomalla simputuksen ja työstä aiheutuneen ahdistuksen vuoksi, ei työrauhaa, ei lomia, ei edes ruokataukoon aikaa, sikamaista käytöstä pomon puolelta, joka hyppää joka toinen minutti kiljumaan milloin mitäkin aiheetonta työhön kuulumatonta.
Liikaa tekemistä, muistamista, huolehtimista, ja mitä enemmän teet sen enemmän saat lisätehtävää. Lomista tapellaan, sairastaa ei saisi missään tapauksessa, koska toiset joutuu silloin vielä kovemmalle. Jos olet sairaslomalla pomo soittelee milloin tulet töihin. No, raja tulee lopulta vastaan ja mikään raha ei korvaa menetettyä terveyttä. Sen jälkeen ihmistä kohdellaan kuin ääliötä, etenkin mielenterveyden diagnoosit on lupa ryhtyä kiusaamaan ja polkemaan vähättelyllä maustettuna entistä enemmän.
Parempi olisi olla hylkiötyötön tai hullun kirjoissa, tai vaikka kuollut, saisikohan silloin olla rauhassa? En tiedä.- paskavaltiossa
Sentään vielä jonkinlaiset määräykset tauooista etc. Joten pitäkää niistä kiinni tai ottakaa yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun. Älkää satana tehkö enemmän kuin jaksatte, kyllähän ahneet omistajien perseennuolija esimiehet/naiset teetättävät aina vaan lisää kun se kerran marisematta niellään. Onhan työntekijöillä oikeuksia, miksi olette helvetin pelkureita jotka eiväs sano vastaan ja omaia mielipiteitään ilmaise. PAskaa kaadetaan niskaan niin paljon kuin kestät jos annat mulkkujen, ahneiden vallanhaluisten perskarvojen tehdä näin. EI pomot sinusta välitä, vaan rahasta ja vallasta joten jumalauta hasitata paskat ja vedä vaikka oikeuteen.
- Työnantaja
Ihmiset pillittää käsittämättömistä syistä! Vaihtakaa hyvät ihmiset työpaikkaa, mikäli ette viihdy. Itse työllistän 7 henkilöä. Työn teko on työn tekoa, vapaa-aika on vapaa-aikaa. Työpaikan ei pidäkään olla mikään lepo-koti. Itse kuitenkin olen hyvä ja pidetty työnantaja. Nyky-yhteiskunnan työikäiset ihmiset passaa unohtaa sen tosiasian, joka työnteon tarkoituskin on; työnantaja ostaa osaamista tietyllä hinnalla työntekijältä. Työntekijä antaa vastineeksi sen osaamisen, jonka osaa. Työpaikan ei kuulu olla seurustelupaikka. Tottakai työilmapiirin on hyvä olla kunnossa. Hyvässä työilmapiirissa työtehokin on parempi. Joskus työyhteisöön eksyy näitä ilmapiirin myrkyttäjiä. Sellaisten ihmisten irtisanominen pitäisi tehdä helpommaksi. Näin kaikki hyötyisivät!
Sellaiset ihmiset, jotka eivät viihdy toisen alaisuudessa tai eivät sopeudu työyhteisöön, kannattaisi harkita yrittäjyyttä. Sillä tavoin voi "ongelmallinen" työntekijä itse vapaammin määritellä työmaansa..- ja vielä itkevätkin
Kuten hyvin tiedät työpaikan vaihtaminen ei ole ihan helppoa nykypäivänä. Toisille iän myötä jo mahdotontakin. Äläpäs kukkoile.
Työpaikka, työtoverit ja työ on iso osa elämää. Siihen elämään kuuluu ja pitää sisällyttää myös ihmissuhteet ja niiden vaaliminen, kahvipaussit, ruokatunnit. Tuntuu että sikariporras on sitä mieltä että pieni duunari on kone joka raksuttaa niin kauan kuin raksuttaa. Sitten vaan uusi halpa kone tilalle. MUTTA niin sen ei kuulu olla.
Työpaikkaan on jokaisella oikeus. Asunto ja ruoka on jokaisen oikeaus. Sairastuminen ja sitä seuraava huolenpito sairauslomineen on jokaisen oikeus. Hyvään työpäivään pitäisi sisältyä tehokasta työaikaa noin 2 tuntia päivässä. Loppu on vähemmän tehokasta, keskimäärin. Sellainen on ihminen. Ihminen ei ole kone. Jos älykkyyteen lasketaan myös sosiaaliset taidot on niihin silloin jokaisella ihmisellä oikeus myös työpaikallaan panostaa aikaa sosiaalisuuteen.
Herrat ja tohtorit, insinöörit yms. Kun te lounastatte yhdessä ja ns. suunnittelette suuria, puhutte puhelimessa, ajatte autolla tapaamaan kollegojanne, osallistutte ulkomailla suuriin tiedetapaamisiinne ja kiipeilette vuorilla yhteishengen pönkittämiseksi firmassanne, on se sitä tehotonta työaikaa. Väitän, että tehokkaita työtunteja teille tulee maksimissaan se 2 tuntia päivässä. Joku pieni konttorirotta saattaa työpaikallanne osa-aikaisen määräaikaisena tehdä yli puolet enemmän tehokasta työaikaa pelkästä pelosta ettei saa pitää työtään. Kun hän sairastuu työperäiseen stessiin, kenen on vastuu?
Kuule, kyllä työnteko opittiin jo ennenkuin itse olit vaippaikäinen. Silti, inhimillisyys ja työpaikalla viihtyminen oli osa elämää. Useimmat pysyvät ystävyys-ihmissuhteet luotiin ennen vanhaan työpaikolla, nykyisin sieltä löytää vaan vihaisia luonnehäiriöisiä narsisteja, kyylääjiä ja kateellisia panettelijoita. Tai johtajia joilla ei ole mitään käsitystä inhimillisestä johtajuudesta. Pöh. - panostuksella
ja vielä itkevätkin kirjoitti:
Kuten hyvin tiedät työpaikan vaihtaminen ei ole ihan helppoa nykypäivänä. Toisille iän myötä jo mahdotontakin. Äläpäs kukkoile.
Työpaikka, työtoverit ja työ on iso osa elämää. Siihen elämään kuuluu ja pitää sisällyttää myös ihmissuhteet ja niiden vaaliminen, kahvipaussit, ruokatunnit. Tuntuu että sikariporras on sitä mieltä että pieni duunari on kone joka raksuttaa niin kauan kuin raksuttaa. Sitten vaan uusi halpa kone tilalle. MUTTA niin sen ei kuulu olla.
Työpaikkaan on jokaisella oikeus. Asunto ja ruoka on jokaisen oikeaus. Sairastuminen ja sitä seuraava huolenpito sairauslomineen on jokaisen oikeus. Hyvään työpäivään pitäisi sisältyä tehokasta työaikaa noin 2 tuntia päivässä. Loppu on vähemmän tehokasta, keskimäärin. Sellainen on ihminen. Ihminen ei ole kone. Jos älykkyyteen lasketaan myös sosiaaliset taidot on niihin silloin jokaisella ihmisellä oikeus myös työpaikallaan panostaa aikaa sosiaalisuuteen.
Herrat ja tohtorit, insinöörit yms. Kun te lounastatte yhdessä ja ns. suunnittelette suuria, puhutte puhelimessa, ajatte autolla tapaamaan kollegojanne, osallistutte ulkomailla suuriin tiedetapaamisiinne ja kiipeilette vuorilla yhteishengen pönkittämiseksi firmassanne, on se sitä tehotonta työaikaa. Väitän, että tehokkaita työtunteja teille tulee maksimissaan se 2 tuntia päivässä. Joku pieni konttorirotta saattaa työpaikallanne osa-aikaisen määräaikaisena tehdä yli puolet enemmän tehokasta työaikaa pelkästä pelosta ettei saa pitää työtään. Kun hän sairastuu työperäiseen stessiin, kenen on vastuu?
Kuule, kyllä työnteko opittiin jo ennenkuin itse olit vaippaikäinen. Silti, inhimillisyys ja työpaikalla viihtyminen oli osa elämää. Useimmat pysyvät ystävyys-ihmissuhteet luotiin ennen vanhaan työpaikolla, nykyisin sieltä löytää vaan vihaisia luonnehäiriöisiä narsisteja, kyylääjiä ja kateellisia panettelijoita. Tai johtajia joilla ei ole mitään käsitystä inhimillisestä johtajuudesta. Pöh.että siitä vaan pois käskytettävien puolelta käskyttäjiin! Maailma on pullollaan erilaisia pienyritysmahdollisuuksia. Mutta sen sanon kokeneena että jos yrittäjälle sattuu jotain alkuvaiheessa, jäät kaiken yhteiskunnan tuen ulkopuolelle! Onnea uuteen työpaikkaan!
- Pieretys
Kyllä totuus on että viimeisen viidenvuoden aikana on yleensäkkin työilmapiiri melkein alalla kuin alalla kiristynyt.Raha on yhtiölle ainut mikä meinaa,se revitään duunarin nahasta entistä häpeilemättömämmin.Ainut mikä meinaa on osakekurssi.Oma työpaikka alan lippulaiva ruostumattoman teräksen tekijänä,firma takoo hillitöntä voittoa mutta työntekijät vedetään aina vain tiukemmalle porkkanasta ei tietoa.Keppiä niinki riittää ja optiomalleja isoille herroille.Eikä tätä ahneutta enää edes yritetä peitellä kuten ennenvanhaan.
- yritän jaksaa töissä
Ymmärrän sinun ja monen muun tunteita. Itse työskentelen turvallisuusorganisaatiossa julkisella sektorilla ja meno on aivan helvetillistä. Hyvät veljet pomppivat ja tekevät mitä haluavat, ja kiltille ja ahkerille työntekijöille kaadetaan työt. Olen yrittänyt vaikuttaa asiaan keskustelemalla esimieheni kanssa asiasta asiallisesti, sillä työtoverini alkoholin käyttö työajalla on aiheuttanut kaikenlaista ikävää. Eihän sitä saisi turvallisuusorganisaatiossa olla kännissä töissä... Muutosta ei ole tullut asiaan. Parisen viikkoa sitten pomoni tyrmäsi uteluni ilmoittamalla, että kohta aletaan keskustella minun siirtämisestäni muihin tehtäviin, jos vielä avaan suuni. Lisäksi kuulin olevani mielenterveysongelmainen ja muutenkin hankala. Tehostipas se työmotivaatiota kovasti... Tämä haukkuminen varmisti sen, että tällä työnantajalla en jatka enää kuin sen välttämättömimmän, mitä kuluu seuraavan työnantajan löytämiseen. Onneksi eräästä kiinnostavasta paikasta ovat neuvottelut olleet käynnissä kulissien takana.
Miksi ihmeessä nykyajan työpaikat ovatkaan kuin vankila? Miksi pitää johtaa pelolla? Pakottaminen ja pelolla vaientaminen ei ole hyvä tapa johtaa - päinvastoin, sillä murennetaan ihmisen motivaatio kokonaan.- luulotautiset
ja terveet. Luulotautiset huomaa vaikka mitä jos joutuu työpanoksellaan kuittaamaan palkkansa. Mutta huomatkaa, suojatyöpaikat vähenevät koko ajan koska yhteiskunnalla ei ole varaa työllistää vetelyksiä ahkerien kustannuksella. Ei ainakaan samalla palkalla. Palkka pitää aina olla keskivertotulokseen pystyvän mukaan tulospalkkaus. Eli ahkera tienaa hyvin ja laiska tai osaamaton vähemmän; hyvin luonnollista. Hoidettavat tapaukset ei tietenkään tuota. Kiinnittäisitte ennemminkin huomiota tämän yhteiskunnan ulkopuolelle sairauden tai työn loppumisen takia jääviin oikeasti huonossa asemassa oleviin. Tuolta kuulostaviin töihin olisi kyllä tulijoita valita vaan että vapautuu meille työpaikkasi!
- -.-
Irwin lauloi joskus "raha ratkaisee" ja sehän se jokaisella työpaikalla ratkaisee.Perustetaan kaikenlaisia tiimejä joiden perimmäinen tarkoitus on saada pienipalkkaisimmille lisää työtä ja vastuuta vaan palkka tietysti pysyy samana.Ja ne "tyhjäntoimittajat" joilta töitä ja vastuuta siirretään yllättäen pysyvätkin talossa eli säästöä ei tule.No tiimi ainakin on hyvin työllistetty.Ja kummallisinta kaikessa on että tämä tapahtuu liiton/luottamusjohdon siunauksella.
- Köyhä reijämies.
Niinpä,tuli mentyä pankin kanssa naimisiin ja tässä sitä ollaan pakkotyössä, ainakin 25vuotta vielä. Karenssin takia ei voi sanoutua irti tai lähtis talo alta. Toisaalta, kyllähän mä sen tiesin kun lainaa otin että elinkautinen tulee.
Välillä naurattaa kun puhutaan työn arvostamisesta, se arvostus on helppo nähdä kun kattoo tilinauhaansa, siinä työnantaja kertoo arvostuksensa ihan henkilökohtaisesti.
No, joka tapauksessa ei ne voi antaa mulle potkujakaan, orjat myydään.- ahneutesi ilmentymä
Kun kerran et jaksa ahertaa, tyydy vähempään! Nykyajan palkoilla ei ole mitään hätää jos se tulee yhtä suurena joka kuukausi. Vaihdetaan osia! pääset pois töistä ja maksat minun muijalle vuokraa, ja minä otan sinun työsi, JOOHAN?
- köyhä reijämies
ahneutesi ilmentymä kirjoitti:
Kun kerran et jaksa ahertaa, tyydy vähempään! Nykyajan palkoilla ei ole mitään hätää jos se tulee yhtä suurena joka kuukausi. Vaihdetaan osia! pääset pois töistä ja maksat minun muijalle vuokraa, ja minä otan sinun työsi, JOOHAN?
maksanko luonnossa, että vaimos sais kerrankin muuta kun ruskeeta kieltä. Sä taidat olla niitä ressukoita jotka nöyrästi nuolee pomon varpaatkin jos se pyytää. No joo, kyllähän mä tiedän että jokut on työttömiä siks ettei ne osaa/opi mitään. Mua taas vituttaa se ettei työnantajat tajua vieläkään että ajat on muuttuneet, meistä ammatti-ihmisistä alkaa olla pulaa, paskafirmoilla alkaa olla nyt jo ongelmia työntekijöiden saamisessa.
Jutuistas päätellen sun puolueen miehet voitti vaalit, niin että kyllä ne varmaan sulle kohta hommia järjestää. - sairastuneena
köyhä reijämies kirjoitti:
maksanko luonnossa, että vaimos sais kerrankin muuta kun ruskeeta kieltä. Sä taidat olla niitä ressukoita jotka nöyrästi nuolee pomon varpaatkin jos se pyytää. No joo, kyllähän mä tiedän että jokut on työttömiä siks ettei ne osaa/opi mitään. Mua taas vituttaa se ettei työnantajat tajua vieläkään että ajat on muuttuneet, meistä ammatti-ihmisistä alkaa olla pulaa, paskafirmoilla alkaa olla nyt jo ongelmia työntekijöiden saamisessa.
Jutuistas päätellen sun puolueen miehet voitti vaalit, niin että kyllä ne varmaan sulle kohta hommia järjestää.tapaturman jälkivaivana luuydinvaivaan. On kokemusta molemmilta puolilta. Nyt olisin hyvin pyörivän rakennusfirman omistaja jos ei olisi ollut huono tuuri, ahneus ja kiire. Mutta teillä kaikilla menee hyvin, minä kun en saa senttiäkään mistään apuja! Saisitte hävetä natinaanne! Pystyn vielä kuitenkin kaikenlaiseen kevyempään työhön, mutta sitten tulee ikä vastaa; kukaan ei ota enää ensi vuonna 60 täyttävää hommiin, kun ei ole muuta koulutusta kuin se pienyrittäjän kokemus.
- köyha reijämies
sairastuneena kirjoitti:
tapaturman jälkivaivana luuydinvaivaan. On kokemusta molemmilta puolilta. Nyt olisin hyvin pyörivän rakennusfirman omistaja jos ei olisi ollut huono tuuri, ahneus ja kiire. Mutta teillä kaikilla menee hyvin, minä kun en saa senttiäkään mistään apuja! Saisitte hävetä natinaanne! Pystyn vielä kuitenkin kaikenlaiseen kevyempään työhön, mutta sitten tulee ikä vastaa; kukaan ei ota enää ensi vuonna 60 täyttävää hommiin, kun ei ole muuta koulutusta kuin se pienyrittäjän kokemus.
Ex-yrittäjähän se minäkin, mutta olen ollut jo vuosia muiden leivissä. Se ei ole koskaan turhaa rutinaa jos perää oikeuksiaan, Suomalaiset vaan on opetettu nöyristelemään ja kulkemaan lakki kädessä niinkuin aikanaan maaorjat. Jos ei itse ole ylpeä itsestään ja taidoistaan eikä vaadi mitään, niin ei kukaan huolikkaan. Jos kerran olet vanha ammattimies niin kyllä sun tietotaitos kelpaa vielä varmasti monille. Nyt nöyryys pois ja nyrkki pöytään. Yrittäjällähän on kyllä aina se riski että jos hommat loppuu lähtee matto alta heti, ellet ole maksanut helvetin kalliita vakuutuksia. Siksipä minä liityin heti liittoon ettei heti rahat loppuis.
- keräilijä
Olen opiskelun ohessa töissä eräässä kaupanalan yrityksen varastolla. Työpäivien venymisestä ei etukäteen ilmoiteta mitään, kumminkin on aika fyysistä hommaa työ kun joutuu käsillään nostelemaan illassa jopa 2000 kollia tavaraa ja yksi kolli painaa keskimäärin 20 Kg. Ei osaa varautua ylipitkiin päiviin, että ottaisi tarpeeksi evästä mukaan kun yritys ei tarjoa edes kahvia työntekijöilleen.
Tulee aika pitkiä päiviä kun aamut olet koulussa ja illat töissä varastolla ja jos venyy niin olet kotona vasta joskus aamuyöllä. Ennätys on viiden aikaan aamulla kotona nukkumassa. Kesken kaiken kun lähdet pois vaikka vetoat, että on aamulla menoa niin, tulee hirveät moraalisaarnat ja kerrankin työpaikan keräilyosaston pomo sanoi, että tänään ollaan sitten loppuun asti meni miten myöhään meni. Ei uskalla kauheasti vastaan pistää kun sen jälkeen vähennetään vuoroja kun on opiskelijasopimuksella.
Kuitenkaan 8 euron perustuntipalkka ei vastaa työn kovuutta kun yhden selän kautta saattaa mennä yhden työvuoron aikana jopa 25 000 Kg tavaraa. Meillä on tietyt rajat mitä pitäisi tunnissa tehdä mutta välillä käy pomot huutelemassa, että tehkää kovempaa vaikka tehdään 150 % tehoilla verrattuna tuntirajoihin.
Eikä sairaanhoitajan sairaslomatodistus kelpaa työnantajalle vaan pitää olla lääkärintodistus. On se vähän pyllystä lähteä esimerkiksi oksennustaudissa istumaan moneks tunniks lääkäriin vastaanotolle.
Enkä ymmärrä, että miksi helvetissä meillä on kaupanalan työehtosopimus käytössä kun ollaan töissä varastolla! Eikö meillä pitäisi olla joku logistiikan alan sopimus?
Ainoa positiivinen asia on kuitenkin työntekijöiden välinen hyvä yhteishenki.. - NoRehab
No jos ei nyt ihan vankilassa tunne olevansa niin ahdistusta on kyllä ilmassa. Periatteessa töissä menee mukavasti. Hommat toimii joustavasti, eikä tarvitse paljon kysellä tai selitellä. Lähimmät pomot ovat rentoja ja kuuntelevat, kun heitä vähän herättelee, mutta seuraava porras onkin sitten se, joka tunkee niitä numerotavoitteita eteen, irtisanoo ja ulkoistaa porukkaa.
Vaikka ei oman paikan puolesta pelotakaan, niin yleinen ilmapiiri johtoa kohtaan on niin ahdistavaa, että osa on jo lähtenyt omasta tahdosta ja koko ajaan tulee uusia ilmoituksia ja itselläkin käy samat mietteet mielessä.
Onneksi työkaverit ovat mukavia ja joukossa on jopa ihan 'huipputyyppejä'. Yhdessä siis tarvotaan ja odotetaan paremapaa huomista. - butthole surfers
mikä pakko sielä töissä on käydä??? ota loparit niin helpottaa.
- Päivästä toiseen
Työpaikkaa enemmän mua vituttaa se että joka päivä on samaan aikaan samat naamat samassa bussissa! Tänään olisi jo tehnyt mieli vetäistä lättyyn muita kun pitää aina niitä hevosnaamoja nähdä! Joka ikinen päivä niitä samoja paskoja joista ei ole yhtään kiinnostunut!
- kiinnostavien
naamojen kanssa pelatessasi! Paljonko tulee kuu´kaudessa näppiin?
- krk
pitäisi tulla työntekijä puolelta joustoa jouston perään, ei ihme että masennuslääkkeiden ja sairaslomien määrä kasvaa työväestössä.
Eräs vakuutusyhtiön pomo sanoi että masentuneenkin pitäisi palata työpaikalle joka hänen mukaan nopeuttaa selviytymistä sairaudesta?
Entä jos tämä työ/ työpaikka on aiheuttanut tämän sairauden? - minulle tarjottiin
"työpaikkaa", jossa olisin saanut urakoida niin paljon kuin haluan. okei. kuullosti hyvältä. kunnes kuulin hinnan: kasata tietokone sekä asentaa sovellukset sun muuta = 5€. ja ei tietenkään pohjapalkkaa. pidin sitä lähinnä vitsinä ja poistuin nauraen.
- -virtaheboinen-
Ahneella paskainen loppu. Ihminen saa vielä ansionsa mukaan takaisin luonto äidilta jota se kaltoin kohtelee.. Siinä vaiheessa sikarinpolttajillakin voi iskeä paskat housuun ja se ylimielisyys katoaa..
- Pelottavaa
pakkopullaa nykyisin työ kun työ.Onneksi sairastuin ja pääsin väliaikaisesti pois.
- KevätNasu
Kyllä sulla on tylsää!
Mulla on kiva työpaikka. Ei tartte ilmoitella mitään, jos ei jaksa tulla töihin, tai on kipeenä. Pomo ei kysele mitään. Viime viikonkin olin kotona, kun en viittiny lähtee aamulla.
Kesken työpäivänkin voi lähtee pois, jos ei huntsita istuu toimistossa. Nyt kun on kivat ilmatkin, niin on paljon kivempi olla jossain kahvilassa kavereitten kaa.
Tosin mun työ voi loppuu kohta, kun ei oo oikein töitä. Pomo sano, että asiakkaat menee muualle, kun meillä ei oo kukaan koskaan paikalla. Eikä kuulemma voi mitään suunnitella viikolle, kun ei tiedä, tuleeko kukaan töihin. Ihan outoo. Voihan se olla ite siellä. Ja mä voin tehdä niitä paperihommia sitten kun jaksan tulla töihin. Ottas ihan rennosti vaan. Niin me muutkin tehdään.
Kivaa kevättä sulle! Koita jaksaa, tai lähe pois. - PAKOLLE
Tämä on selvä seuraus ja syy-yhteys rahanvaltaan ja ihmisyyden sovittumattomuus siihen.
Kun keinoja ei ole eikä kykyä ns: käyttää työntekijöinä ihmisiä on enä jäljellä PAKKOKEINOT.
Esimiehet, pomot, omistajat, kaikki ovat ihmisiä ja kun heille tulee ahneuden tai muuta paine näyttää taitonsa sekä osaamisensa RAHAN heistä tulee eläimiä itseään kohtaan sekä muita kohtaan.
Tosin eläimiin veraaminen on huono sillä ne ovat sentää reiluja kun vaikka tappaa syödäkseen.
Tavoite asettelu on aivan selvä sillä robotteja työelämä hakee ja huomattavasti laajentunut koulutus jo alaasteelta (markkinroboteiksi) kasvattaa hyvin kapeilla eväillä olevia ja muottiin pakattuja kyynikoita ja pyrkyreitä ahneudessaan siinä on se auktoriteetti millä työelämässä "menestytään".
Koulu kertoo jos suuresti miten nuoret on lähes raatoja ja vlinpitämättömiä kouluajan jälkeen. LAITOS on syönyt jo heidät kuiviin ennen aikuisuutta.
Työelämässä alkaa pätkä, pika, yrittäjä, ym epavarmuudet opintolainoineen sekä kauhea paine samaan aikaan väitellä vaikka miksi olakseen robotti , robottiraatoläjässä.
Sen jälkeen kun työpaikkan saa jota tekee hyvin on jatkuvava uhka sen menetyksestä ja paine kilpailusta tulostavoitteineen. Mittari on vain RAHA.
Kasvatettu ahneus ja kulutushysteria on jo alistanut arvot siihen uskoon ja luuloon että sillä voit ostaa elämän itsellesi (MATERIAALILLA) johon nämä alistuiset "pyhiinvaeltajat" vannoo kun työtä ym siiretään kiinailmiönä ym itään ja länteen mutta ei tänne missä meidän on elettävä.
Paine tuo pakkoa ja pakko tuo pahaa.
HAjoita ja hallitse on aina ollut se periaate miten saadaan vastuu siirrettyä henkilöstölle ja täten piloitettua se kyvyttömyys mikä työelämän johtajilta puuttuu. Arvottaa ja näyttää toteen se taito millä ihmiset tuottaisi paljon enemmän kuin PAKOLLA.! Kärsimykset vähenisi ja jokainen jaksaisi paremmin ja pitempään sekä tehokkaammin.
Ahneella on paskanen loppu.- TROPIIKKIIN
sillä jäljellä olevalla kahdella tonnilla ja unohdan teidän marinat ja tämän sosiaalitanttojen vallankäytön joka estää minua saamasta sairauspäivärahaa tai mitään muutakaan KELAN etuutta.
- töihin
niin ei tule pakkoa. Robotit ei valittele s24:ssa.
- UHKANA
töihin kirjoitti:
niin ei tule pakkoa. Robotit ei valittele s24:ssa.
Kuitenkin taitas olla että, robotit keksisi pian keinot laittaa nää johtajat ja ahneet pyrkyrit nöyryyttäjä alistajat töihin ja sehän olisikin jes juttu. Pian selviäis että ei ne robotitkaan ole ihmisiä?!?!?
Olishan se pakko robottienkin saada kunnon johtojuus sillä ei tuottavuus riitä pitämään yllä tätä optiojärjestelmää kun raha vain ei riitä mitenkään. (harmi kun se on niin tärkeää hyvinvoinnille)
No onhan tuohon nyt pian luvassa hepotusta kunhan tää asuntolaina ym vippi kupla puhee niin taas maksetaan porukalla kuin robotit.
Ei tuu devalvaati eikä revalvaatio inflaatiosta puhumattakaan. Vaan selvää rahaa pitää olla nikuin aikoinaan "mustaanaukkoon". - järkeä jaettiin?
UHKANA kirjoitti:
Kuitenkin taitas olla että, robotit keksisi pian keinot laittaa nää johtajat ja ahneet pyrkyrit nöyryyttäjä alistajat töihin ja sehän olisikin jes juttu. Pian selviäis että ei ne robotitkaan ole ihmisiä?!?!?
Olishan se pakko robottienkin saada kunnon johtojuus sillä ei tuottavuus riitä pitämään yllä tätä optiojärjestelmää kun raha vain ei riitä mitenkään. (harmi kun se on niin tärkeää hyvinvoinnille)
No onhan tuohon nyt pian luvassa hepotusta kunhan tää asuntolaina ym vippi kupla puhee niin taas maksetaan porukalla kuin robotit.
Ei tuu devalvaati eikä revalvaatio inflaatiosta puhumattakaan. Vaan selvää rahaa pitää olla nikuin aikoinaan "mustaanaukkoon".Ota asioista selvää ennenkuin kuvittelet. tee joku pikkujobi yrittäjänä, tajuat varmaan tilanteen?
- hoo
no eikös yleensä ole tapana, että töihin mennään ja siellä ollaan. ja lääkärintodistus on hankittava jos on pois. Olispa tosiaan luksusta jos vois pitää "omaa lomaa" aina sillon tällön ilman minkäänlaista saikkulappua! :) eiköhän se ole meidän jokaisen omasta asenteesta kiinni ja siitä mitä on korvien välissä, miten sitten ikinä töihinsä suhtautuu... lungisti vaan niin on helpompaa, eikä ota turhaa stressiä! työ on vain välttämättömyys, ei tärkeintä elämässä. Tärkeintä ovat terveys ja rakkaus. Raha tuo vain toimeentulon. Että relax vaan äläkä stressaa siellä!!!!!!!!!
- tämä keskustelu
Jos näkee sadistisessa johtamistavassa huonoa ja uskaltaa siitä sanoa, niin heti leimataan marisijaksi, laiskaksi ja turhaksi ihmiseksi, jonka kuuluukin olla pomon tossun alla potkittavana.
Mikä ihmisiä vaivaa? Onko se jotain huonoa huumoria jota en vaan kykene ymmärtämään vai mihin perustuu se, että lyötyä pitää lyödä lisää? Jos ei ole kuin pahaa sanottavaa, niin onko leipäläpi ihan mahdotonta pitää kiinni? Tai onko kyky antaa vastakkainen kommentti asiallisesti jotenkin puutteellista?
Varmasti moni marisee turhastakin, mutta joidenkin elämä työpaikoilla on ihan oikeastikin täyttä helvettiä. Eikä se sillä parane, jos ympäristöstä tulevat kommentitkin ovat pelkkää marisemiseksi haukkumista ja silkkaa vittuilua.- MIELTÄ
Sanoit että on surullista luettavaa ja niin kyllä on.
Se että tuo sana suru ja muu mikää ihmiseen liittyvä luonnollinen kohtuullistaja tunne ihmisiä itseään varten ei ole vaan arvossa! Sille ei ole pörssissä sitä hintaa joka nostaisi sen hintaa ansiottomasti. Niinkuin tämä markkinavetoisuus muuten toimii.
Suurin osa ihmisistä noteraa vastuun ja arvot sekä surun ja kivun sitten kun se tei on kuljettu loppuun buranat ei enää auta.
No silloinhan on jo sitten elämän ja sietämisen eväät syöty!!
Ei varmaan ole marinaa ja turhaa kun monta sataa tuhatta on työttömän, puolimiljoonaa ihmistä on työuupumuksen vuoksi masennus ym lääkkeillä ja kymmeniä tuhansia vuorottelu ym vapailla paossa tätä tuulimyllyä.
Koulunsa lopettaa iso joukko, ala-asteella on jo kamala hätä.
Jossain on mätää ja paljon?!
- "Työnantajina"
Sotilasesimiehistä sen verran että, siellä on useimmiten "ääripäitä" henkilöinä.
Joko täysin kyvytön luottamaan mihinkään sekä tekemään yhteistyötä siis isoja nollia mutta ainut keino on uhota sotilasarvoilla ja siten pystyä terrorisoimaan muita ihmisiä.
Sitten on toinen ääripää, eli jotka ovat erinomaisia ja on silmää ja korvaa sekä sisäistä sielun ääntä nähdä ja kuulla sekä kohdella ihmiset niin alaiset kuin kaikki ihmiset erittäin onnistuneesti.
Molemmista on laaja kokemus ja se on pahinta kun "paskakasa" voi olla missä vain niinkuin keväällä lumien lähdettyä. - Duuniin duuniin Suomen uuniin
Osa vastasikin jo (mm. terveysalalla...), mutta entäs muut?
- jonnu
ITSE OLEN SMART CONTACT OY:SSA... jossa palkkaa ei makseta.... itse olen huomenna siellä enää viimosta päivää!!!
- kössi
ITSE OLEN SMART CONTACT OY:SSA Eli myyntineuvottelijana ...
- Duuniin duuniin Suomen uuniin
kössi kirjoitti:
ITSE OLEN SMART CONTACT OY:SSA Eli myyntineuvottelijana ...
Opiskelen kaupallista ja vuoden päästä duuniin.
- Nimetön
Voi surku.rupea yrittäjäksi ja palkkaa samanlaisia kuin itse olet.Laiskurit ja valittajat somaliaan.
- Huoli Hillevi
Keskeiset ideologiset periaatteet osoittavat, että deadlinen ja statuksen kohtaaminen kvartaalin loppupuolella näyttää todeksi nykysukupolvia henkisesti rasittavaa elämäntyyliä.
- ikugh
Kiva kuulla et en oo yksin sitämieltä et töissä on ku olis vankilassa. Pomo on kuin hitleri töitä on pakko painaa ku hullu koska tilauksia on niin vitun paljon. Ja yritys on niin nuori et kaikki tilaukset on tehtävä mitä tarjotaan. Pomo sanoo et pitäis työntekiöiden joustaa ja tehdä ylitöitä mut se mulkku ei maksa ylityökorvauksia et miksköhän ne ei kiinnosta! Ei kyllä mikään ihme sinänsä ku pekkasetkaan ei kerry jos firma ei ole tarpeeksi tehnyt tulosta. Kuka siinä muu kärsii ku työntekiä. Työntekiöiden terveydellä ei ole väliä kun sen edistämiseen tarvitaan rahaa mut kun tehdasta pitää laajentaa yli puolella vuodensisään niin siihen löytyy kyllä rahaa. Ite pomo ajelee uusilla autoilla ja rakentaa lukaalia missä on poreammeet ja kaikki. Kyllä niin sieppaa.
- JUKOLISTE
JA ÄKKIÄ!!!
- Jetkele
Jokainen tietääkseni on vapaaehtoisesti tehnyt työsopimuksen työnantajan kanssa. Siellä ollaan omasta tahdosta! Olet myynyt vapaa-aikaasi työnantajan käyttöön sovittua korvausta vastaan. Jos ei työt maita, niin poishan sieltä pääsee.
- sosialismiin
JUKOLISTE kirjoitti:
JA ÄKKIÄ!!!
jossa johto rosvoaa vielä enemmän kenenkään tietämättä. Kai olet huomannut mitä Venäjä oli ennen ja Kiinakin? Ei ainakaan sen paremmin kokonaisuutena, oli kyllä henki silloin tosi höllässä niillä main. Terve menoa pois kapitalismista!
- Justin M.
JUKOLISTE kirjoitti:
JA ÄKKIÄ!!!
Arkielämä on opettanut meille, että vanha kunnon sosialismi kuvaa hyvin toimintamenetelmiä parannettaessa ilmiöiden liiallista nonfiguratiivisuutta.
- Olen Suomalainen
Pelolla Johtaminen (jahtaaminen) on törkeetä toimintaa Työnjohdolta heimolaisia kohtaan,kyllä olisi asiaan tosissaan puuttujia jos samaa käytäntöä harjoitettaisiin maahan muuttajia kohtaan. Asunto / Kulutusluotto tekee teidät liian nöyräksi.
- vapaaehtoisuus
työssäkäynti tulee vapaaehtoiseksi kaikille tasan sitten kun asuminen ja ruoka ja vaatteet on ilmaisia. Ne eivät ole ilmaisia, joten töissä käyminen ei ole vapaaehtoista. Kyllä nousee veri kattoon joka kerta kun kuulee tuon saatanan vapaaehtoisuuden, jokainen tietää että siinä mitään vapaata ole. Me otataan työtä mitä saadaan ja yritetään parhaamme siellä ja kärsitään hiljaa. Ja turha tulla äkisemään että työpaikkansa voi valita, käsi pystyyn kuinka moni oikeasti voi. Ei moni. Eikä tarvi tulla elvistelemään että olisitte käyneet kouluja ja muutenkin eläneet synnytyssalilta lähtien niin ettei ole siinä vitun CV:ssä niitä kuuluisia AUKKOJA ja muita VIRHEITÄ jotka viittaavat siihen että kyseinen henkilö on myös halunnut elää ja päättää itse miten sen tekee. On se kumma kun ei mene järkeen ettei kaikilla voi olla akateeminen koulutus, paitsi jos tapetaan 4,5 miljoonaa suomalaista, ehkä lopuille puolelle miljoonalle sitten riittäisi niitä koulutuspaikkoja. Ja hienoja titteleitä. Olisi planneria ja muuta assisstanttia. Ja sitten vaan virosta ja venäjältä sitä osaavaa ja ahkeraa työvoimaa. Parakit riviin pihalle, kenttäkeittiö porisemaan 2 kertaa päivässä. Halvaksi tulee ja kitinä loppuu,vai?
- KOULUTUS
vapaaehtoisuus kirjoitti:
työssäkäynti tulee vapaaehtoiseksi kaikille tasan sitten kun asuminen ja ruoka ja vaatteet on ilmaisia. Ne eivät ole ilmaisia, joten töissä käyminen ei ole vapaaehtoista. Kyllä nousee veri kattoon joka kerta kun kuulee tuon saatanan vapaaehtoisuuden, jokainen tietää että siinä mitään vapaata ole. Me otataan työtä mitä saadaan ja yritetään parhaamme siellä ja kärsitään hiljaa. Ja turha tulla äkisemään että työpaikkansa voi valita, käsi pystyyn kuinka moni oikeasti voi. Ei moni. Eikä tarvi tulla elvistelemään että olisitte käyneet kouluja ja muutenkin eläneet synnytyssalilta lähtien niin ettei ole siinä vitun CV:ssä niitä kuuluisia AUKKOJA ja muita VIRHEITÄ jotka viittaavat siihen että kyseinen henkilö on myös halunnut elää ja päättää itse miten sen tekee. On se kumma kun ei mene järkeen ettei kaikilla voi olla akateeminen koulutus, paitsi jos tapetaan 4,5 miljoonaa suomalaista, ehkä lopuille puolelle miljoonalle sitten riittäisi niitä koulutuspaikkoja. Ja hienoja titteleitä. Olisi planneria ja muuta assisstanttia. Ja sitten vaan virosta ja venäjältä sitä osaavaa ja ahkeraa työvoimaa. Parakit riviin pihalle, kenttäkeittiö porisemaan 2 kertaa päivässä. Halvaksi tulee ja kitinä loppuu,vai?
Ole tehnyt mitään sen suuntaista mikä laittaisi koulutetut ihmiset huolehtimaan tai vastaamaan mistään.
He ovat aina kouluttautuneet ja Suomessa yhteiskunnan varoilla ja aivan omaa ahneuttaan varten ja päästäkseen alistamaan toisten ihmisarvoa.
Oon se nähty kun ökyrikaalta menee näkö, kuulo, tai muu lähtee pako,luulo ja luu.
Jokainen tekee työtä elääkseen ja hyvinvoinnin vuoksi mutta aito hyvinvointi työ tehdään tosiaankin vapaehtoisesti,,,, ei pakolla.
Kukaan ei kuole kun vapaehtoisuus on sen motiivi eikä ahneuden ja uhopolitisoinnin öykkäröinti.
- On duunarin arki
Mutta kaikkiia he eieät voi pelotella, minä sanaon vastaan ja haistatan paskat kun koettavat kiristellä.
- Tie ylös
Olet tosiaan näin tyhmäpäinen että ymmärtämätön psyyke ohjaa sinua sekä alitajunta, on asia jota et tajua koiratkin on sinua viisaampia tänään, pystytkö aattelemaan kuka sinut on tehnyt omanpääsi vangiksi ? ajatella että olet pakkotyössä, minä tajuan kaikki lakijutut, mutta tajuatko sinä ? mikä on kun sinulla on hyvä työ, ja kaikki rahat eli palkkasi ja ylityöt on sulla rautainen paikka painaa duunia vaikka kipeenä jos siltä tuntuu, olet luulotellut itsestäsi painajaisen ja ja siksi tunnet että olet kipee vaikka kuume , tms, Jos uskot minua saat elämäsi takaisin heti kun annan tajua eli neuvon niin usko se todeksi tai kaadut tällä taistelu kentällä pelkurina joka on istunut ajattelematta kuin omaa tyhjää päätäsi, älä menetä enää mitään niin painat hommia. jos olet laillisesti työssä on laki turvasi ja poliisi tulee juttuun mukaan kun ja jos on aihetta sekä käräjänoikeus tuomitsee työnantajasi ehkä vankilaan, mutta en usko sitä. Täytä pääsi ja ja kynällä listaat kaikki asiat mitä olet tehnyt ja usko että kun luet lakia netissä ym, tietoa, mutta täysi pelkuri saat olla loppuikäsi itsesi takia koska et älyä kysyä neuvoa. Minä tuun heti tekemään työtäsi 100% kiinnolla ja painan pitkää päivää jos tunnen että jokin on kipee ei haittaa teen aina työtä joka säällä, olen työtön mutta en tyhjäpää, teen kaikki hyvin ja heti kun pomo sanoo, juoksujalkaa ten lisääkin olen ollut työssä jossa sai palkaksi toimeentulotuen ja bussi KK/kortin, 2 x ruoka per,päivä olin viisi vuotta palkatta ja hakkasin isoja halkoja kirveellä joka päivä, oli kova työhalu ja oikeassa pysyy se kynä vaikka vuoden jos urakalla saisi ja kipeenä saa onneksi tehdä työtä ja olet viisas kun otat pakon ilonaiheeksi kun pomo juttelee ylitöistä sanot että nyt painetaan ei jäädä tuleen makaamaan, psyykkaa itseäsi että rakkaus työhöni on rajaton että tänne vain töitä ja teet ne nopsaan ja ja eka oikeelle on voitto mutta ole siisti kiinnostava ja lue liittosi kaikki jutut, sekä lue netistä alasi työjutut, ja alannne kaikki työt tankkaat päähän lue ne kotona että jää mieleen, tämä kaikki vahvistaa sinua henkisesti ja ei mikään muu kuin ylityö ole 8 h on ilo ja olet ekana työssä muutut ja tajuat että olet firman paras urakka työntekijä koska se on pian tapasi olla työssä, ennen pomoa ja muita näet koko jutun kun tunnet joka jutun ja ihmisen ja et kysele vaan kuuntelet silloin olet työsi huippu osaaja joka ei ole ikinä pois työstä etkä sano jos ootkin kipee, on tärkein juttu kestää painetta ja tottua että jo vuodessa on tajuttu että olet firman varmin ja tehokkain ja sinuun voi aina luottaa varmasti ja rehellisyys on avain, jonka annat kuulua vaikka löäydät jotain ja palautat sen ja tv lupakin on onneksi mukana "sanot ja iloitset stä että kuuluu, kun olet 5 v ja teet työtä ja et voi elää ilman rakastamaasi ylityötä, ja tärkeä pointti on että kaikki ovat jotain kuullet että puhut rehellisestä elämästä ja että olet oikeuden mukainen ja pidät että olet tehnyt parhaalla tavalla että jutun kun väitellään ja rikotaan lakia sanot" vain rehellisyys maan perii" ja firman laillisesti rehellisin duunari olet sinä, ja puutut aina keskusteluun ja sano että on rikos tehdä tuota, että vain yksi tapa" laillisesti oiken eletty elämä on sinun ainoa tapa hoitaa omat asiat ja kun joku väittää ei perkele tv lupia kannata hoitaa niin sano että ei ole sinulle tule tehty elämä ja vakuutat että rehti on luonne sinun elämässä on voiman lähde, seon kun puhut siitä ja saat sen jos jotain on tullu tehtyä joskus, et vie koskaan työ paikan mitään tavaraa vaikka itse pomo niin sanoo että siittä vaan, et väitä vastaan van sanot ostavasi aina kirjakaupan tarvikkeita, koska monet ei ymmärrä rajoja vaikka olisi muuten rehti, mutta on rikos ottaa työstä kotiin ei ees yhtä nastaa, pomon luvalla ei ole valtaa antaa mitään, vain omistaja päättää sen, mutta sitä älä ikinä tee. elät itsellesi uuden elämän jonka saat joskus kun uskot ja teot ovat oikeita, usko että työ on tärkein ote elämään, älä koskaan petä itseäsi se alkaa syömään ihmistä pienikin valkoinen vale on sinulle todella raivostuttava ja hermoilet jos joku muuta väittää, voitat aina, sekä olet aina oikessa ja jopa pomon paikka on tulossa, nyt kun olet päättänyt että ei alko ole elämäsi vain raitis pystyy tekoihin jota juomari ei voi oikeasti tajuta, vaikka otat muutaman lomalla ä'lä koskaan puhu siitä , etkä anna koskaan negatiivistä asenetta syödä päätäsi, kun teet näin ja et osallisturiitajuttuihin etkä puhu niistä ja kun joku sanoo pahaa toisesta korjaa että on vain yksi tapa elää ilman pelkoja on tehdä ihmisten asiat oikein ja ja kerrot että se työkamu on tosi mukava ihminen, sanot aina niin vaikka se olisi haukkunut juuri sinua et käsitä riitoja kun on laki ja rehtielämätapa, siinä on neuvot sulle. jos haluat tietoa saat sitä minulta et lääkäriltä etkä ystäviltä koska jokainen ihminen on rikkonut lakia ja toiset elää pimeällä työllä ym, kaupalla. ja muista että tässä elämässä ihmiseen ei voi luottaa, kuuntelu tuo enemmän kuin eli kuuntelulinja, ajan myötä kaikki hakeutuvat seuraasi jokainen tulee yllytämään tai haluaa vain rehtiä ystävääse mitä sanot on jokatakaraivossa heti eli ei sitten muuta kuin hymyllä ja huomenta kun sanot seuraavaksi työssä niin olet jo muuttunut ihminen ja muutos kestää vuosia takuu on se että nouset työssä ja perheen kanssa tankkaa lakia lapsille, muistutan että laki sallii paljon myös pikku juttuja mutta se on osaamista ja tietoa vain voi käyttää kun on avoin hyvälle ja ahkerana se on sun elämäsi tapa. Uskon että kun ja älyät vain kun tieto on itsesi lukemaa vain se on totta, ja laissa on sovellutus jos on tarve ylittää sallittuja asioitasi niin vakava on että ei tiedä mitä laki tuomitsee jos haluat elää ja silti ilman rikosta koska pikkujutut on rikkeitä, sakkoa. laita viesti kun tajuttu juttu toimii tms. [email protected]. Hyvää kesän makua ja pelkuriksi tulee ja se vie kaiken on tässä oljenkorsi joka on takuuni että ihminen saa kaiken mitähän todella haluaa on tosi mutta siinä on vuosien opiskelua tankata ja olla rehellisesti paras kaikessa mitä sinulta vaaditaan, näin saat kostosi kun et voinut tajuta silloin tätä että oli lähellä mennä hukkua kaikkeen entisessä elämässä, joskus käsitys tulee että oli vain yksi tapa tehdä oiken on ja sanot kiitos on hyvä elo ja työ.
- niin...
Hyvä että tämä asia otetaan esille.
Kaiken pitäisi olla vapaaehtoista, eikä noin. :( Kyllä ihminen haluaa tehdä työtä jos saa valita paikan, ja tietää sen oman alan. Yksinkin, kaksin tai pienessä ryhmässä voi joku haluta olla yrittäjä -tasaveroisena.
Koulutuksen sisällöissä ja opetustavoissa on myös ongelmaa.
Meitä on erilaisia ihmisiä ja yksilönä pitää ihminen ottaa myöskin.
Nyt on merkkinatalous vallalla, se ei tuo ihmisen tarpeita ensin. - kuritushuonetta
On pakko kirjoittaa,vaikka olen ollut jo eläkkeellä viitisen vuotta.Toimin Hlesingissä erikoissairaanhoitajan yli 40 vuotta ja vieläkin muistellessa työvuosiani iho nousee kananlihalle.Sairaalatyö työnä on raskasta,mutta vielä raskaammaksi sen tekee epäsasialliset esimiehet, (kouluttamattomat) osastonhoitajat.
Nuorena hoitajana osastonhoitjana toimi tuomarin rouva ja sen me hoitust saimme nahoissamme tuntea.Esimies uhkaili miehellään kaikkea,jos eivät asiat menneet rouvan mielenlaadun mukaan."Prinsessakaarti" piti huolen,että lomaaikoinaankin esimies pysyi "ajan tasalla".Työvuorot ja lomat jaettiin suosikkien kesken ensin ja sitten muille jäljelle jäävät osuudet.
Vuosien mittaan ei osastohoitaja-aines mitenkään parantunut vaan samantyylinen epäasiallinen johtaminen pärstäkertoimen mukaan jatkui.- Make
laista se tuntuu olevan muillakin aloilla perseen nuoliat saavat kaikista suurimmat palkankorotukset osaamisella ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa.
- Pat Garret
On vain äänestäjien aktiivisuudesta kiinni, millaista yhteiskuntapolitiikkaa maassa suvaitaan.
Ei muuta kuin yritysjohtajilta optiot pois ja pahimmat linnaan lusimaan. Kun muutama suurempi kiho saadaan kiinni, niin kyllä pienemmät rauhoittuvat kummasti.
Turha sitä nyt on valittaa, kun ökykeisarit äänestettiin valtaan oikein äänivyöryn kanssa. Odotettavissa on vain lisää kyykytystä. - Työ on työtä on
Jos työ on pakko, esim. lainojen yms asioiden takia, hyväkin työpaikka on kuin vankila, mutta vankila se ei silti ole, vapaushan on sentään valita, jollaista vapautta ei vankilassa taida olla.
Kymmenen vuotta takaperin painotettiin vanhoista johtamis tavoista luopumista, sanottiin patruunoiden aika on ohi yms. ja pyrittiin pehmeämpään linjaan. Ei ole uusi asia, jos Suomessa johtaminen palaa kovempaan linjaan, mutta se on tavallaan uusi asia, että työhön sidonnaisuus on lisääntynyt viime vuosina alalla kuin alalla. Mistä tämä johtuu? Tehokkuus ja tulos tavoitteluisuus tietenkin vaatii, että aina joku on tuottamassa ja mieluummin jokainen tuottaa mahdollisimman tehokkaasti koko ikänsä, mutta se on jo filosofiointia, eikä teorian tunteminen ketään lohduta.
Mikä käytännössä on johtanut työ ilmapiirin muutokseen? Onko se seurausta yleisestä ilmapiirin muutoksesta yhteiskunnassa, vai vaikuttaako tässä ulkomaisen työvoiman lisääntyminen vai onko se vain johtuvaa kiltistä kansan luonteesta, tehdään enemmän ja ylityötäkin jopa omalla ajalla, sisulla vaan vaikka koville ottaa. Pikku hiljaa tuo tietenkin on vain liukunut pahempaan suuntaan, kiristyy kiristymistään, jotta aina vaaditaan vain enemmän ja enemmän ja kyllä se vaikuttaa sekä yksilön jaksamiseen, työ motivaatioon sekä koko työ yhteisöön.
Mukava olisi olla työssä joka on kuin harrastus ja sujuisi kuin leikki vain, mutta sellaiseen ei taida palkansaajilla olla mahdollisuuksia, ja puhuttu luokkajako vai kasvaa kasvamistaan, ellei taloudellisesti niin ainakin henkisessä mielessä. - Pekopee
Sitä se on.
Kamalaa, mutta totta, että narsistit ovat "tehokkaita" johtaja tyyppejä. Myöskin tuppaa olla, että sairas ilmapiiri kerää kiusaajat johdossa enemmistöksi.
Myöskin työntekijöinä menestyy silloin vain samantapainen tyyppi, tai hännystelijä. Terve työntekijä voi siinä ympäristössä vain sairastua.
Parasta on, että hyvästelee mahdollisimman nopeasti sellaisen työpaikan. Kyllä suomesta löytyy terveittenkin ihmisten johtamia työpaikkoja riittämiin.
Tutustukaa narsismiin, siitä löytyy netistä nyt jo paljon tietoa. Heti työhön pyrkimis haastattelussa on hyvä merkillepanna, mitä työhönottaja sanoo? Mitä hän kertoo työstä ja hyvä olisi kysyä myös työympäristön ilmapiiristä ja seurata tutustumiskierroksella työnantajan edustajan katsekontakteista tai niitten puuttumista. Jos osa työntekijöistä kyräilee, eikä vastaa. Muista katsoa vielä taaksesikin siitä, mitä silloin tapahtuu voit saada tärkeitä vinkkejä. Jos vähänkin epäilet, ettei työpaikassa oo kaikki kunnossa on parasta sulkea ulko-ovi perässään lopullisesti. Se työpaikka ei oo sinuavarten. Jos karenssia pelkäät, muista tehdä koeajasta kirjallinen sopimus, niin että voit lähteä lätkimään, jos huomaat, ettet viihdy. Jos työpaikassa sairastetaan paljon, niin kierrä se kaukaa, tai ennenpitkää sinäkin lisäät sairaiden tilastoa.
Muista kysellä nuo asiat ihan suoraan, työnantaja ja työnantajan edustaja on velvollinen puhumaan totta. Pane tarkkaan merkille kysyessäsi vastapuolen käytös. Jos hän ei sinua katso silmiin, tai vilkaisee olkasi yli sanojensa jälkeen, voit epäillä vastauksen todenperäisyyttä.
Pane tarkkaan merkille vastapuolesi ruumiin kieli, niin häkin sinua tarkkailee. Älä myöskään pälyile itse vaan toimi rehellisesti ja avoimesti, vaikka jännittäisitkin.- Vakiintunut hallintatapa
Nämä yritykset missä johto ei katso puhuessaan silmiin, ei tervehdi eikä kättele alaisiaan, johdossa usein narsisteja yksineläjiä, tekevät perustelemattomia päätöksiä, eivät pidä sopimuksista eikä työntekijöistään huolta, tulevat menettämään tulevaisuudessa hyvät työntekijänsä parempiin työpaikkoihin. Usein työntekijästä johtoon kiipinyt on pahin alaisten epäilijä.
- J-usas
Pakko mikä pakko. Enpä nyt ihan heti ymmärrä, mitä pakkoja vastaan tässä pyristelet; pakko tehdä töitä ja pakko ilmoittaa poissaoloista. Jos haet sitä, mitkä käytännöt ja mikä ilmapiiri sääntökirjan kanssa vallitsee, niin se kai on yleisemmin ongelma. Että pohjalla luottamusta vai kyykyttämistä. Enpä toisaalta halua työkaveriksi sitä, jolle kaikki on 'laissez-fairea'.
- rynnärillä
laiskoja ja tahallaan vahinkoa tekeviä passataan työmaalla. Se on kivaa! Ja siinä vielä pärjäisinkin vaikken nauloja tiuhaan pystykään lyömään!
- minä vain
rynnärillä kirjoitti:
laiskoja ja tahallaan vahinkoa tekeviä passataan työmaalla. Se on kivaa! Ja siinä vielä pärjäisinkin vaikken nauloja tiuhaan pystykään lyömään!
Teen vuorotyötä, minua ottaa todella päähän kun pomo tekee kaikki sunnuntaivuorot vaikka me muutkin haluaisimme. Käsittääkseni työvuorot pitäisi tehdä tasapuolisesti.Vi....taa. Hän merkkaa kaikki sunnuntait pitkälle jo etukäteen itselleen. Tämän vuoksi työilmapiirikin on alkanut kärsiä.
- huh.
Voi herran jestas, oikeinko pitää todistaa lääkärin lausunnolla ettet ole työkykyinen juuri sinä päivänä. Onpa hurja vaatimus firmalta joka maksaa palkkasi. Ja se palkka juoksee myös sinä päivänä kun et ole töissä.
Kiittämätöntä. Ota loparit ja anna työsi ihmiselle joka sen ansaitsee ja osaa arvostaa. Ole työttömänä ja työkkärin riepoteltavana pari vuotta ja mieti uudestaan oliko se työ niin hirveää.
Tämä nykyajan työmoraali on kammottavaa, työn teko häiritsee vapaa-aikaa. Ja palkka ei tietenkään kata elämänlaatua jonka haluaisit.
Sinunlaisia on Suomi pullollaan. Motivaatiota tehdä töitä ei ole ja työajalle tehdään kaikkea muuta kuin töitä, lusmutaan mikä keretään. Ja sitten älähdetään kun firma miettii henkilöstö vähennyksiä. Sitten on omakin työ niin arvossaan arvaamattomassa.
Jumankeuta että korpeaa tuollaiset lusmut. - MitäKukako
Ompa komiaa lukea taas näitä AATTEEN mukaan meneviä duunareita, joiden elämässä ei ole muuta kuin työ ja pomon PERSE. Ei vittu vois työt, saatikka kapitalismi aate kiinnostaa pätkääkään. Kyllä, olen duunari, ja lähes päivittäin mietin, miten pääsisi tästä vitun oravan pyörästä eroon. Aina pitää olla lentämässä jonnekkin, ja kello kaulassa, nyt alkaa riittämään. Elämä on elämistä varten, EI TYÖTÄ varten. Toinen seikka mikä ihmetyttää, on tyypit jotka kieli ruskeana mielistelee pomoja, ja raukkamaisesti haukkuu seljän takana muita duunareita päästäkseen suosioon. Mua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään jos saan kenkää, lähden hyvillä mielin, sillä työni olen aina tehnyt. Nuoleskelemaan en silti ala, enkä nuoleskelijoita voi SIETÄÄ!
- 12vk kotona
Kyllä alkaa tehdä mieli jo töihin kun on ollut tänä vuonna vasta 3vk yhteensä töissä. Ennen kesälomaa(heinkuu) en taida tehdä yhtään päivää duunia. Paikat menee puukolla remonttiin, ei sekään ole mukavaa, ennemmin olisin töissä.
- Juulia
Olen töissä suunnittelu-toimistossa. Kaikki palaute annetaan. Siis se nekatiivinen huutamalla. Mitään positiivista ei puhuta. Aika menee varmistellessa ettei tule virheitä ettei tarvitse kuunnella huutoa!!!
- näkyypähän
lopullisesti jos se vaan seisoo tumput suorina
eikä tee mitään,Katsoo sivusta kun työ valuu
orjafirmoille (= vuokratyönvälitysfirmoille).
Nämä firmat eivät maksa eläkemaksuja joten tulevat
lopulta yhteiskunnalle todella kalliiksi, sitä
vaan ei haluta vielä myöntää.Hoetaan vaan kuin mantraa että mikä tahansa työ on parempi kun ei työtä ollenkaan.Mutta ei se niin ole.Orjatyö kiellettävä lailla ja sen teettäjille hilut kinttuihin!- toroter
Se on kaatunut aikoja sitten. Eihän siellä ole muita kuin korulauseita puhuvia suuripalkkaisia johtajia.
- Liian kiltti
toroter kirjoitti:
Se on kaatunut aikoja sitten. Eihän siellä ole muita kuin korulauseita puhuvia suuripalkkaisia johtajia.
Kaupanala on kans tiukentunut nykyäikana. Ei enää välitetä työntekijöistä vaan pääasia kulkee johtoportaikon isommassa herrassa joka haluaa vaan tulosta talolle. Joka vuos saadaan jotain satku tulos palkkiota, no mistä se on vedetty? Työntekijän selkänahasta. Ei ihme jos uutisissa sanottiin että merkonomeista huutava pula, kuka haluaa enään kauppaan josta ei voi edetä ylemmäksi. Istut 10 tuntisii kassa vuoroja. En yhtään ihmettele jos kohta virolaiset ja venäläiset tulevat ja tekevät senkin työn. Ei me suomalaiset kuitenkaan tyhmii olla että ruvettais itseämme repiin rikki.
- ensimäinen
joka puhuu asiaa tällä palstalla.Mistä helevetistä ja kuka on hyväksynyt nämä välistävetäjäfirmat työmarkkinoille.
Ne ovat puhtaasti tehty keplottelumielessä eikä todellisesta tarpeesta.
Sokea reettakin näkee korvillaan,että tässä on työnantajien salaliitto mukana, näin ollen päästään kaikista sosiaalimaksuista ja ylityökorvauksista eroon.Hirteen kaikki keplottelijat.
Minä kyllä ihmettelen tämän kansan pitkää pinnaa kun antavat kusettaa itseään jatkuvasti.Jossakin muussa maassa olisi alkanut kidnappaukset ja murhat ym. aivan varmasti toteutua.Sisällissota olisi kai todennäköisin tai yleislakko.
Ammattiyhdistysliike on aivan hampaaton.Lapsellisia mainoskampanjoita vaan tekevät ja paskivat niillä omaan pesäänsä.
Me suomalaiset olemme aloitekyvytön kansa.Uhoamme kun ketään ei ole kuulolla, mutta kun tarvittaisiin tekoja niin silloin menee kurat housuun.Hame päälle kaikille uhoajille ei niistä mihinkään ole.
- ngönhsphpnpe
Joo.. Toi on kyllä niin totta mitä Kaarina kirjoitti. Mietin itse ihan samaa, kun olin pahasti työpaikkakiusattu ja aina vaan piti jaksaa sinne töihin lähteä. Ei siihen tilanteeseen mikään meinannut auttaa. Aina oli vaan pakko kestää ja mennä sinne töihin. Olin jatkuvasti sairaana, heräilin yöllä, muutuin ihmisenä ärtyisäksi ja ahdistuneeksi. Kokoajan työasiat pyörivät mielessä. Olisi ollut parempi kuin aamua ei olisi tullutkaan. Jos olisin lopettanut työt olisin joutunut karenssille ja rahantulo olisi loppunut. On se niin ihanaa tämä työnteko :( Kyllä ne ovat onnekkaita, joille kolahtaa hyvä työpaikka mukavine työkavereineen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k963878On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole402415Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi722383Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732292Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.392036Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma781620- 761517
Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl71226Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581081Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?711077