Lueskelen Tietä Kristuksen luo. Olisin kiinnostunut tutustumaan muihinkin Ellenin kirjoittamiin kirjoihin. Paljonko kirjoja on ilmestynyt suomeksi ja mistä niitä voi hankkia?
Mitä kirjoja suosittelette? Haluaisin saada kokonaiskuvan Ellenin näkemyksistä ja opetuksista.
Mistä Ellenin kirjoja?
10
327
Vastaukset
- kadumies vaan
http://www.kirjatoimi.fi/etusivu.html
Tietysti netistäkin voi latailla ihan ilmaiseksi kunhan vähän penkoo. - tietää
Oletko jo Raamatun lukenut, että osaat suhtautua riittävällä kriittisyydellä Ellenin taruihin?
- päinvastoin, eli
Fanny Boltton, vai mikä se nyt olikaan,kuitenkin Ellenin kirjan puhtaaksi kirjoittaja, eli Ellenin kirjuri,
kun hän oli kirjoittanut kirjan Ellenin sanelun mukaan, aikoi hän sen sitten julkaista omissa nimissään, koska "hän oli sen kirjoittanut" tosin Ellenin sanelun mukaan. Näinpäin minä olen asian kuullut? Eikös siitä käyty jonkinasteinen oikeusjuttukin, ja Boltton hävisi sen jutun, vai kuis on?
On jokatapauksessa aivan turha lähteä tutustumaan valhelinkin, eli "kytin sivujen" kautta.
Katso mieluumminkin se Kadunmiehen linkki, luulisin olevan enemmänkin asiatietoa? - kadunmies vaan
päinvastoin, eli kirjoitti:
Fanny Boltton, vai mikä se nyt olikaan,kuitenkin Ellenin kirjan puhtaaksi kirjoittaja, eli Ellenin kirjuri,
kun hän oli kirjoittanut kirjan Ellenin sanelun mukaan, aikoi hän sen sitten julkaista omissa nimissään, koska "hän oli sen kirjoittanut" tosin Ellenin sanelun mukaan. Näinpäin minä olen asian kuullut? Eikös siitä käyty jonkinasteinen oikeusjuttukin, ja Boltton hävisi sen jutun, vai kuis on?
On jokatapauksessa aivan turha lähteä tutustumaan valhelinkin, eli "kytin sivujen" kautta.
Katso mieluumminkin se Kadunmiehen linkki, luulisin olevan enemmänkin asiatietoa?Koskaan ei pidä muodostaa omaa mielipidettään jonkin yksittäisen kritiikkisivuston avulla. Sama pätee tähän keskustelupalstaankin.
Ostakaa tai lainatkaa noita adventtikirkon kirjoja ja lukekaa ne. Sitten voitte alkaa muodostamaan omaa mielipidettänne. - noita Ellenin
kadunmies vaan kirjoitti:
Koskaan ei pidä muodostaa omaa mielipidettään jonkin yksittäisen kritiikkisivuston avulla. Sama pätee tähän keskustelupalstaankin.
Ostakaa tai lainatkaa noita adventtikirkon kirjoja ja lukekaa ne. Sitten voitte alkaa muodostamaan omaa mielipidettänne.alkuperäisiä kirjoja ole vähän siistitty nykyaikaan paremmin sopiviksi poistamalla pahimpia "pukkeja" alkuperäisistä?
- kadunmies vaan
noita Ellenin kirjoitti:
alkuperäisiä kirjoja ole vähän siistitty nykyaikaan paremmin sopiviksi poistamalla pahimpia "pukkeja" alkuperäisistä?
Olen toisinaan törmännyt antikvariaatissa todella vanhoihin painoksiin noista Ellen G. Whiten teoksista. Netistä löytää myös alkuperäiset hyvin helpolla sekä pdf, että html muodossa.
Jos intoa riittää, niin voit itse tutkia asiaa. - sunnuntaista ja lauantaista
tässä linkissä. Kannattaa jokaisen lukea raamatun mukaiset perusteet siitä, että kumpiko se sitten onkaan se raamatun mukainen lepopäivä? Ja miksi?
"Mistä Ellenin kirjoja?", kyseli joku kiinnostunut.
Noita paksuja kirjoja odotellessasi voit tästä lukea ajankohtaisen pääkohdan kirjassa "Suuri taistelu".
"Tuomitseminen on parhaillaan käynnissä taivaan pyhäkössä", s. 482.
Mitä se on ?
Joka hetki kiivas Jumala etsii virheitä sinusta. Vaikka Hänen pitäisi muistaa sinut tomuksi, Ps 103:14.
---------------------------------------------
Mutta vastapainoksi, tässä Raamatun todistus tuomiosta ja nykyhetkestä. Raamattu vastaa itsestään, Ellenin kirjat eivät. Raamatun kirjoittaja, Jeesus, elää.
Uuden liiton uhri HEBR 9:11-16
11 Kristus, meitä odottavan hyvän ylipappi, on kuitenkin jo tullut. Hän on kulkenut suuremman ja täydellisemmän teltan kautta, jota ei ole tehty ihmiskäsin ja joka siis ei kuulu tähän luomakuntaan. [Hepr. 3:1, 4:14, 8:1]
12 Hän ei ole tuonut uhrina pukkien eikä sonnien verta, hän on uhrannut oman verensä. Näin hän on kertakaikkisesti täyttänyt tehtävänsä, astunut sisään kaikkeinpyhimpään ja hankkinut meille ikiajoiksi lunastuksen. [Hepr. 10:10]
13 Jos jo pukkien ja härkien veri ja saastuneiden päälle vihmottava hiehon tuhka puhdistaa ihmisen ulkonaisiin menoihin kelvolliseksi, [4. Moos. 19:9]
14 kuinka paljon paremmin puhdistaakaan Kristuksen veri! Ikuisen henkensä voimalla hän on antanut itsensä virheettömänä uhrina Jumalalle, ja hänen verensä puhdistaa meidän omantuntomme kuoleman teoista, niin että voimme palvella elävää Jumalaa. [Room. 6:13; Gal. 2:20; Tit. 2:14]
15 Sitä varten Kristus on tullut uuden liiton välittäjäksi, että hänen kuolemansa vapauttaisi kaikki ensimmäisen liiton aikana tapahtuneista rikkomuksista ja että kutsutut niin saisivat heille luvatun iankaikkisen perinnön. [Room. 3:25,26; 1. Tim. 2:5]
16 Liitto on myös testamentti, ja testamentin tekijän kuolema on aina voitava näyttää toteen. [9:16,17: Gal. 3:15]
Jeesus on jo tuomittu puolestamme, on ikuinen ylipappimme ja meillä syntisillä on Hänen kauttaan alati pääsy kaikkein pyhimpään ja keskustelemaan Isän kanssa. Jeesus on ainoa ja pysyvä välimies Jumalan ja ihmisen välillä, niin ettei laki ja syntikään estä vuorovaikutusta. On vain riiputtava kiinni Kristuksessa, uskottava Hänen välimiestehtävänsä riittävyyteen.- kirjoja
Suuri taistelu pokkarina on jaettu, Tie Jeesuksen luo, joka on uudempi painos, on jaettu. Huomautan, etteivät painokset voi muuttua sisällöltään, vaikka kieliasus muuttuu uudemmaksi.
Sisältö pysyy, koska sitä valvotaan.
Seurakunnissa on kirpputoreja, joihin tuodaan jäämistöjä hyvinkin vanhista adventistien kirjoittamista kirjoja. Olen itse ostellut kirjojaniistä aika usein. Esim. Tampereen Ilomäentiellä on hyvä valikoima kirjallisuutta.
Kirjatoimen ihmiset tietävät kaiken kirjavarastoista suomalaisissa seurakunnissa, joten sieltäkin voi kysyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961565- 541053
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että403971- 164913
- 57772
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 51688
- 57651
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 76642