että ihmiset tajuaa mitään?
Tiedon puutteeseen ei voi enää nyky aikana vedota.
Pikemminkin on kyse siitä, että ei vaan välitetä.
"Nylkekää vaan elävänä, mun täytyy silti olla fiini ja saada se ihana turkis."
Hitlerin aikainen kohtelu ei koskaan poistunut, se vaan siirrettiin eläimiin!
Miten pitkälle
14
553
Vastaukset
- ihmiset jo tajuaa
mutta ei vaan kiinnosta joku karvaturre... muut asiat ovat tärkeämpiä... oletko elänyt 40-50 luvulla ????
Ei ainakaan sun viestisi perusteella oikein voi puhua tajuamisesta, pikemminkin vastuusta luistamisesta!
Onko se niin hiton vaikea ymmärtää, ettei eläintä tarvitse korottaa jalustalle, jotta siitä(kin) voisi välittää?
Riittää kun tajuaa muutkin eläimet tunteviksi olennoiksi, ja itse omaa kyvyn empatiaan.- 1977
jtguytiooiyhvb kirjoitti:
Ei ainakaan sun viestisi perusteella oikein voi puhua tajuamisesta, pikemminkin vastuusta luistamisesta!
Onko se niin hiton vaikea ymmärtää, ettei eläintä tarvitse korottaa jalustalle, jotta siitä(kin) voisi välittää?
Riittää kun tajuaa muutkin eläimet tunteviksi olennoiksi, ja itse omaa kyvyn empatiaan."Riittää kun tajuaa muutkin eläimet tunteviksi olennoiksi, ja itse omaa kyvyn empatiaan"
mitenkä sinun empatiasi laita on omia lajitovereita kohtaan(otaksun sen olevan ihminen)?afrikan lasten nälkä kuolemat?lapsiorjat/prostituoidut?elin kauppa ym..ym..?mitä olet tehnyt omien HEIKOMPIEN lajitovereidesi puolustamiseksi?on vastuun kiertoa ja yritystä päästä helpolla kun alkaa muka huolehtia jostain haisevasta minkistä kun lapsia vieressä tapetaan. - 1977
1977 kirjoitti:
"Riittää kun tajuaa muutkin eläimet tunteviksi olennoiksi, ja itse omaa kyvyn empatiaan"
mitenkä sinun empatiasi laita on omia lajitovereita kohtaan(otaksun sen olevan ihminen)?afrikan lasten nälkä kuolemat?lapsiorjat/prostituoidut?elin kauppa ym..ym..?mitä olet tehnyt omien HEIKOMPIEN lajitovereidesi puolustamiseksi?on vastuun kiertoa ja yritystä päästä helpolla kun alkaa muka huolehtia jostain haisevasta minkistä kun lapsia vieressä tapetaan.Muistetaan kuitenkin se vanha totuus, että ihmiskunta on juuri niin inhimillinen kuin miten se kohtelee heikoimpiaan. Suomesta kansakuntana puhuttaessa, ihminen ei ole se heikoin, vaan ne ovat eläimet...
Kukaan järjellinen ihmisten oikeuksien puoltaja ei oleta ihmisen elävän tyhjiössä, vaan ympäristössä, jonka osa on luonto ja eläimet.
On kornia väittää, että eläintensuojelijat ovat hylänneet ihmisten oikeudet, sillä he pitävät ihmistä osana eläinkuntaa. Osana jonka oloja parannetaan ympäristön inhimillistämisen kautta... - 1977
1977 kirjoitti:
Muistetaan kuitenkin se vanha totuus, että ihmiskunta on juuri niin inhimillinen kuin miten se kohtelee heikoimpiaan. Suomesta kansakuntana puhuttaessa, ihminen ei ole se heikoin, vaan ne ovat eläimet...
Kukaan järjellinen ihmisten oikeuksien puoltaja ei oleta ihmisen elävän tyhjiössä, vaan ympäristössä, jonka osa on luonto ja eläimet.
On kornia väittää, että eläintensuojelijat ovat hylänneet ihmisten oikeudet, sillä he pitävät ihmistä osana eläinkuntaa. Osana jonka oloja parannetaan ympäristön inhimillistämisen kautta...edellä mainitsemiini ongelmiin:)
- jos
1977 kirjoitti:
"Riittää kun tajuaa muutkin eläimet tunteviksi olennoiksi, ja itse omaa kyvyn empatiaan"
mitenkä sinun empatiasi laita on omia lajitovereita kohtaan(otaksun sen olevan ihminen)?afrikan lasten nälkä kuolemat?lapsiorjat/prostituoidut?elin kauppa ym..ym..?mitä olet tehnyt omien HEIKOMPIEN lajitovereidesi puolustamiseksi?on vastuun kiertoa ja yritystä päästä helpolla kun alkaa muka huolehtia jostain haisevasta minkistä kun lapsia vieressä tapetaan.keksisit vaikka oman nimimerkin...
- aloittaa
1977 kirjoitti:
mitenkä sinun empatiasi laita on omia lajitovereita kohtaan(otaksun sen olevan ihminen)?afrikan lasten nälkä kuolemat?lapsiorjat/prostituoidut?elin kauppa ym..ym..?mitä olet tehnyt omien HEIKOMPIEN lajitovereidesi puolustamiseksi?on vastuun kiertoa ja yritystä päästä helpolla kun alkaa muka huolehtia jostain haisevasta minkistä kun lapsia vieressä tapetaan.Huolehdi sinä vaan ihmisistä kun kiinnostaa, mutta anna myös toisille oikeus huolehtia eläimistä. Se ei ole sinulta pois ollenkaan.
Sanopas mitä tavallinen suomalainen voi tehdä hyödyttääkseen OIKEASTI Afrikan nälkäänäkeviä tai elinkaupan uhreiksi joutuneita? Eikö ole paljon parempi puuttua epäkohtiin,jotka näkee oikeasti tapahtuvan edessään?
Jos ihminen haluaa auttaa eläimiä, joiden näkee kärsivän, niin en ymmärrä mitä pahaa siinä voi olla. Se,että joku suomalainen nyyhkii toisella puolella maailmaa asuvan lapsiorjan kohtaloa, ei hyödytä sitä lasta pätkän vertaa. 1977 kirjoitti:
mitenkä sinun empatiasi laita on omia lajitovereita kohtaan(otaksun sen olevan ihminen)?afrikan lasten nälkä kuolemat?lapsiorjat/prostituoidut?elin kauppa ym..ym..?mitä olet tehnyt omien HEIKOMPIEN lajitovereidesi puolustamiseksi?on vastuun kiertoa ja yritystä päästä helpolla kun alkaa muka huolehtia jostain haisevasta minkistä kun lapsia vieressä tapetaan.Ensinäkin muistuttaisin siitä seikasta, joka tuppaa kovin herkästi unohtamaan, että kyse on eläinsuojelupalstasta!;)
Tiedostan myös ihmiset tunteviksi olennoiksi, ja pyrin edes jollain tasolla vaikuttamaan myös siihen, että ihmisiä kohdeltaisiin oikeudenmukaisemmin - vaikka ihmisiä syvästi inhoankin!:)
Mutta tiedostavilla, haisevilla ja raakalaismaisilla elukoillakin on oikeudet!
Jos ihmisiä alettaisiin tarhata keskitysleireille tässä maassa, niin varmasti olisin valmis liittymään vastarintaliikkeeseen!- 1977
aloittaa kirjoitti:
Huolehdi sinä vaan ihmisistä kun kiinnostaa, mutta anna myös toisille oikeus huolehtia eläimistä. Se ei ole sinulta pois ollenkaan.
Sanopas mitä tavallinen suomalainen voi tehdä hyödyttääkseen OIKEASTI Afrikan nälkäänäkeviä tai elinkaupan uhreiksi joutuneita? Eikö ole paljon parempi puuttua epäkohtiin,jotka näkee oikeasti tapahtuvan edessään?
Jos ihminen haluaa auttaa eläimiä, joiden näkee kärsivän, niin en ymmärrä mitä pahaa siinä voi olla. Se,että joku suomalainen nyyhkii toisella puolella maailmaa asuvan lapsiorjan kohtaloa, ei hyödytä sitä lasta pätkän vertaa.olet OIKEASTI saanut aikaan?veikkaampa että et yhtikäs mitään...paitsi ehkä kultakalasi akvaarion OMASTA mielestäsi mukavaksi..ja ps. hei pässi oletko kuullut avustus keräyksistä ja kansalais yhdistyksistä joita rahoittamalla voi auttaa, mutta pihit ihmiset kuten sinä vouhottaa jostain järjettömistä luontokappaleista koska siinä ei tarvi raottaa kukkaroa.
- 1977
Ensinäkin muistuttaisin siitä seikasta, joka tuppaa kovin herkästi unohtamaan, että kyse on eläinsuojelupalstasta!;)
Tiedostan myös ihmiset tunteviksi olennoiksi, ja pyrin edes jollain tasolla vaikuttamaan myös siihen, että ihmisiä kohdeltaisiin oikeudenmukaisemmin - vaikka ihmisiä syvästi inhoankin!:)
Mutta tiedostavilla, haisevilla ja raakalaismaisilla elukoillakin on oikeudet!
Jos ihmisiä alettaisiin tarhata keskitysleireille tässä maassa, niin varmasti olisin valmis liittymään vastarintaliikkeeseen!ei voi misantropiaan upota kuin sinä:)
- vielä kun
Minkäs sitä luonteelleen voi!
hyväksyt muidenkin suusta tuon "minkäs sitä luonteelleen voi"
- valintani
1977 kirjoitti:
olet OIKEASTI saanut aikaan?veikkaampa että et yhtikäs mitään...paitsi ehkä kultakalasi akvaarion OMASTA mielestäsi mukavaksi..ja ps. hei pässi oletko kuullut avustus keräyksistä ja kansalais yhdistyksistä joita rahoittamalla voi auttaa, mutta pihit ihmiset kuten sinä vouhottaa jostain järjettömistä luontokappaleista koska siinä ei tarvi raottaa kukkaroa.
Mikä sinä olet sanomaan mitä minä olen saanut aikaa eläinten parissa, kun et minusta mitään tiedä??! Veikkaa mitä tahdot, minua ei kiinnosta.
Ja sinä pässi, kuvitteletko oikeasti,että jos joku laittaa euron jonnekin avustuskeräykseen niin siitä on OLEELLISESTI apua kenellekään? Sinne säiliöön pitäisi tunkea useampikin saturainen ( mitä tuskin itsekään teet) että siitä olisi oikeasti kenellekään hyötyä. Ja vaikka nämä jotkut inhoamasi eläinrakkaat ihmiset eläimiä auttavatkin, niin ei se tarkoita etteivätkö hekin silti mainitsemiisi keräyksiin osallistuisi.
Oletko itse rahoittanut auttamisprojekteja kun on varaa tulla toisia neuvomaan?
Enkä minä ole pihi, vaan opiskelija, jolla ei ole varaa eikä myöskään halua osallistua kaiken maailman keräyksiin. Mistä minä voin olla varma,että apu menee varmasti perille eikä jää kerääjien taskuun? - 1977
1977 kirjoitti:
edellä mainitsemiini ongelmiin:)
Jos ihmisoikeudet ovat sinua joskus oikeasti kiinnostaneet, niin ollenet ymmärtänyt että ongelmat eivät ole Suomessa, eli ihmiskauppa ja muut ongelmat ovat lähinnä ongelmia kehitysmaissa, ei niinkään meillä...
Ja kuten ongelmia mainisit, niin mainitsit sen kaiken alun ja juuren, eli köyhyyden. ihmisillä ei ole varaa hankkia edes perustoimeentuloaan tai ravintoaan, joten heillä ei ole mitään mahdollisuuksia edetä elämässään mm. sivistyksen suhteen.
Ihan kokreettisia esimerkkejä siitä miten eläinten- ja luonnonsuojelu liittyy tähän köyhyysongelmaan, on ilmastonmuutos ja eroosio. Tehoeläin tuotanto syö maaperää, se saastuttaa ja vie paljon makeaa vettä...
En usko, että olet niin tyhmä, ettet oikeasti helposti näe yhteyttä; eroosio syö maaperän ja aiheuttaa köyhyyttä, köyhyys aiheuttaa sivistymättömyyttä ja epätoivoa joka altistaa ihmiskaupalle... Esimerkkejä tai tuollaisia sanaketjuja voi helposti kirjoittaa miljoonia; yhteys on selvä, niin kauan kuin tällä maapallolla on ihmisiä ja ympäristöä eläimineen...
Toisen niistä oikeuksien ajaminen ei ole koskaan toiselta pois, kuten sinä taidat kuvitella; vaan molempien paremmat oikeudet hyödyttävät toistakin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1606586Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2064205PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4872891- 322794
- 2012385
- 1862209
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1491528- 611400
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371334Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?961151