Minä näin hyvin suojatun ja lujan joukon, joka ei antanut vähäistäkään apua niille, jotka tahtoivat horjuttaa Kristuksen seurakunnan uskoa. Jumala katseli heitä mielisuosiolla. Minulle osoitettiin kolme porrasaskelta - ensimmäisen, toisen ja kolmannen enkelien sanomat. Enkeli seuralaiseni sanoi: "Voi sitä joka näistä sanomista siirtää lankun tai liikuttaa naulaakaan. Näiden sanomien ymmärtäminen on ratkaisevan tärkeä. Sielujen kohtalo riippuu tavasta, millä sanomat vastaanotetaan." Minä sain jälleen seurata näitä sanomia, ja minä näin, miten kalliilla hinnalla Jumalan kansa oli ostanut kokemuksensa. Ne oli saatu suurten kärsimysten ja ankarien taistelujen kautta. Jumala oli johtanut heitä porras portaalta eteenpäin, kunnes hän oli asettanut heidät kiinteälle, liikkumattomalle korokkeelle. Minä näin ihmisten lähestyvän koroketta tarkastellen sen perustuksia. Muutamat astuivat iloiten sille heti. Toiset taas alkoivat etsiä vikoja perustuksessa. Heidän mielestään siihen olisi pitänyt tehdä parannuksia, jotta koroke olisi saatu täydellisemmäksi. Muutamat astuivat pois korokkeelta ruveten sitä tutkimaan, ja he selittivät, että se oli laskettu väärin. Mutta minä näin, että melkein kaikki seisoivat lujina korokkeella kehottaen niitä, jotka olivat sieltä lähteneet pois, lopettamaan syyttämisensä, sillä Jumala oli rakennusmestari, ja he olivat nyt ryhtyneet taisteluun häntä vastaan. -- Tämä vaikutti muutamiin, jotka nöyrinä astuivat sille uudestaan.
Ne jotka hylkäsivät ensimmäisen sanoman, eivät voineet saada hyötyä toisesta sanomasta; eivätkä liioin hyötyneet keskiyön huudostakaan, minkä tarkoituksena oli valmistaa heitä seuraamaan Jeesusta uskon kautta pyhäkön kaikkein pyhimpään. Hylätessään kaksi ensimmäistä sanomaa he pimittivät ymmärryksensä, niin etteivät voineet nähdä mitään valoa kolmannessa sanomassa, mikä osoittaa tietä kaikkein pyhimpään. Minä näin, että niin kuin juutalaiset ristiinnaulitsivat Jeesuksen, niin nimiseurakuntalaisetkin ristiinnaulitsevat nämä sanomat, ja siitä syystä ei heillä ole vähäisintäkään tietoa tiestä kaikkein pyhimpään, eivätkä he saa mitään hyötyä Jeesuksen esirukouksista siellä. Kuten juutalaisetkin uhrasivat hyödyttömiä uhrejaan, samoin nämäkin lähettävät rukouksia siihen osastoon, mistä Jeesus on jo poistunut; ja saatana, mielistyneenä petokseen ja omaksuen uskonnollisuuden leiman, suuntaa itseensä nimikristittyjen huomion ja vaikuttaa voimallaan, tunnusteoillaan ja valheellisilla ihmeillään kietoakseen heidät ansaansa. -- Seurakunnat pöyhkeilevät uskoen että Jumala ihmeellisellä tavalla työskentelee heidän hyväkseen, vaikka se onkin toinen henki, mikä tekee työtään. Innostus raukeaa tyhjään jättäen maailman ja seurakunnat entistä pahempaan tilaan.
Minä näin, että Jumalalla on vilpittömiä lapsia nimiadventistien ja langenneiden seurakuntien joukossa, ja ennen kuin vitsaukset vuodatetaan, kutsutaan sekä saarnaajia että kansaa ulos näistä seurakunnista, ja he ottavat iloiten totuuden vastaan. Saatana tietää tämän, ja ennen kolmannen enkelin voimakkaan huudon kaikumista, hän synnyttää herätystä näissä uskonnollisissa ryhmissä, jotta totuuden hylänneet sielut luulisivat Jumalan olevan heidän kanssaan. Hän toivoo voivansa eksyttää vilpittömiä heidän seassaan ja johtaa heitä ajattelemaan, että Jumala edelleenkin toimii näissä seurakunnissa. Mutta valo loistaa, ja kaikki vilpittömät jättävät langenneet seurakunnat asettuen Jumalan jäännöskansan puolelle.
Näin siis Ellen G.White kirjassa "Hengellisiä kokemuksia" (lyhennetty)
Olemme lujalla korokkeella
5
135
Vastaukset
- korokkeeltasi
2.Tessalonikalaiskirje:
2:4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
Jaakobin kirje:
4:10 Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.- kolme-enkeliä
Kyllä valitettavasti on niin, että jotkut ovat pudonneet adventtitotuuden parista maailmaan. Pelastus kun vapaaehtoista, ei Jumala väkisin pidä ihmisiä korokkeellaan!
- tuo
kolme-enkeliä kirjoitti:
Kyllä valitettavasti on niin, että jotkut ovat pudonneet adventtitotuuden parista maailmaan. Pelastus kun vapaaehtoista, ei Jumala väkisin pidä ihmisiä korokkeellaan!
Jotkut ovat nähtävästi tajunneet, että mitään adventtitotuutta ei ole olemassakaan.
Johanneksen evankeliumi:
1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi."
14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
- kolme perkelettä
Kovaa menee.olisikohan mania vaihe päällä......
LYHYT VASTAUS kolmen_enkelin MASSAPOSTITUKSEEN - 6 kohtaa
1. Raamattu on selkokielinen ja riittävä.
Paavalin ja Johanneksen ilmestykset takaa Jumala, mutta noita Ellenin juttuja ei ole takaamassa edes hän itse - tai selittämässä niitä. Pyhä Henki yhä antaa ymmärrystä, niin että Raamatun äärellä "te ette ole (välttämättä) kenenkään opetuksen tarpeessa".
2. Selvästi on Ellenin sepustuksessa lujasta korokkeesta - koskien Ilm 14:6-13 selitystä - kyse omasta turhanpäiväisestä unimaailmasta.
Sillä Ellen sanoo noita 8 jaetta ratkaisevan tärkeiksi ja kuitenkin on kyse vain yhdestä yleisluontoisesta pikku näystä, jonka Johannes sai.
3. Mikään näky ei saa syrjäyttää Raamatun ilmoitusta tai lisätä niihin. Ilmestyskirjaan lisäämisestä tulee erityinen rangaistus.
Jumala voi jopa todeta, ettei sellaisia lisäyksiä sepustanut ole koskaan ollut kutsuttukaan osalliseksi elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin. Älkää levittäkö Ellenin lisäyksiä!
Johanneksen Ilmestys 22:18-21 :
18 Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu. [22:18,19: 5. Moos. 4:2, 13:1]
19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.
20 Hän, joka todistaa tämän, sanoo: "Tämä on tosi, minä tulen pian." Aamen. Tule, Herra Jeesus!
21 Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa.
4. Meillä on vapaa pääsy Kristuksessa kaikkein pyhimpään, anomaan kaikkea, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, 2.Piet.1:3.
Kolmannen enkelin sanoma (Ilm 14:6-13) muka osoittaa tietä kaikkein pyhimpään. Mutta mehän seisomme - Kristuksessa - kaiken aikaa kaikkein pyhimmässä, kun rukoilemme - kiitos siitä Ylimmäiselle Papillemme, Kristukselle. Hbr 9:24, 7:25, Matt 27:51, Mark 15:38, Luuk 23:45.
5. Ellenin unen mukaan parantumiset ovat "valheellisia ihmeitä", vaikka jo Jes 53 ennustaa niistä sekä Pietari vahvistaa 1.Piet.2:21-24.
JEESUS SANOO :
Matt. 10:8 Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
Luuk. 10:9 ja parantakaa sairaat siellä ja sanokaa heille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle'.
Mutta Ellen tuomitsee jo edeltä käsin saatanan työksi kaiken yliluonnollisen parantamstoiminnan.
6. Herätyksen ajatkin Ellenin tekstissä on jo edeltä leimattu saatanan aikaan saamiksi - se kolmas saatanan enkeli muka ne vaikuttaa.
Joka tuollaiseen Ellenin tekstiin yhtyy, hän saattaa jopa syyllistyä Pyhän Hengen pilkkaan - Herra sen tietää.
Ellen G. Whiten kirja "Hengellisiä kokemuksia", ei ole mikään kokemuskirja, vaan valheunikirja. Sen kirjan levittäminen on saatanallista ja siitä saa pahan palkan.
Varoitus Hengen työtä koskevasta pilkasta: Matt 12:22-32.
_AnttiVKantola_
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad961565- 541053
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että403971- 164913
- 57772
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124737- 51688
- 57651
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38645- 76642