Minulla on ihan järkyttävä hammaslääkäripelko ja vielä järkyttävämpi reikä poskihampaassa (varmaan jo leukaluuhun asti)! Lisäksi kaikki 4kpl:tta viisaudenhampaita odottaa poistoa (alahampaat jo tulehtuneet) ja lisäksi vielä yksi "normaali" reikä, joka täytyisi paikata.
Suuni on siis aika mätä, mutta kun ei uskalla hampilääkäriin!
Onkos kellään kokemusta hammashoidosta sedaatiossa tai sitten ihan nukutuksessa? Osaisiko joku minulle suositella Tampereelta hyvää paikkaa? Kattelin netistä hintoja, sedaatio 240€ ekalta tunnilta ja sit 140€ seuraavilta alkavilta tunneilta..
Voikohan koko suun hoitaa samalla? (Mahd. hampaan poisto, paikkaus ja viisaudenhampaiden poistot). PAljonkohan tuommonen lysti sitten kokonaisuudessaan maksaisi?
Sedaatio / hammashoito nukutuksessa
3
1260
Vastaukset
- ..............................
Minulta on paikattu hampaita tampereella sedaatiossa hammashoitola Oralissa. Toimenpiteestä jäi todella positiivinen muisto. Kipua kun ei joutunut kärsimään ollenkaan! Itseltäni paikattiin aika monta hammasta, ja lasku oli alle 1000euron, en muista tarkkaa summaa. Hammastarkastuksessa voidaan varmaan sinullekin laskea kustannusarvio, ja voihan sitä itsekin laskea. Parin tunnin nukutuksen aikana jo varmaan paljon saadaan tehdyksi. En tosin tiedä että kuinka paljon aikaa vie viisureiden poisto, mutta etkohän sinäkin siitä koko hommasta yhdellä nukutuskerralla selviä. Suosittelen kyllä lämpimästi. Itse olen nyt myös varailemassa hammaslääkäriaikaa, varmaankin hämeenpuistossa sijaitsevasta biohammaslääkäriasemalta, ovat erikoistuneet pelkopotilaiden hoitoon. Oral hammaslääkäriaseman hammaslääkäristä en henkilökohtaisesti pahemmin tykännyt. tsemppiä sulle!
- mikäon
Onko sedaatio sama kuin nukutus vai joku kevytnukutus missä tuntee kaikki rusahdukset vaikka ei kipua tuntiskaan?
- on esim
rauhoittavat lääkkeet ulkoisesti tai vielä paremoaa sisäisesti annettuna.
Ilokaasukin on sedaatiota ja alkoholi, muttei lääkärit sitä anna tarkoitan alkoholia.
Nukutus taas on nukutusta eikä silloin tästä maailmasta mitään tiedä.
Mikäli ihan hirvittävästi pelkää ei se nukutus ole huono vaihtoehto.
Juurihoitoa ei taideta kylläkään saada valmiiksi yhdellä hoitokerralla, mutta muuen ehken kyllä. Lääkäri tietää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi423047Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs452867100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es502495Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo472297Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks302081Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa581840- 451749
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä381600- 461525
- 261361