Nainen johtajana

inssi

Mitä mieltä ollaan yleisesti siitä, että nainen toimii esimiehenä tai johtajana?
Teen seminaarityötä, jossa käsitellään naista johtajan asemassa. Mielenkiinnolla odotan kommenttejanne, millaiset ovat asenteenne?

12

3112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Ei toimi nainen eikä mies johtajana. Ihmisen pitää ohjata itse itseään jos...

    • Niilo YS

      Itselläni ei ole ollut, kuin yhden kerran naispomo. En halua yleistää, mutta hän oli täysin hoopo. Ei aina oikein tuntunut käsittävän päivänselviäkään asioita. Tehtäväänsä hän oli ylkoulutettu ( diplomi-insinööri työnjohtajana) ja
      se varmaan aiheutti ongelmia. Tehtävien tuntemus oli liian teoreettista. Eikä uskaltanut koskaan panna itseään todella peliin ja pyrkiä tutustumaan omaan vastuualueeseensa.

    • mieltä asiasta

      Ei sukupuolella ole mitään tekemistä onko pomo vaiko eikö, paitsi että naiselta tietty vaaditaan hurjasti paljon enemmän kuin mieheltä vastaavasta duunista. Minulla ollut nainen esimiehenä suurimman osan työurastani, mutta sitten olikin äkkiä mies ja voi vitsit miten hommat sujui paremmin. Ei enää niuhotusta milloin piti ruokatunnin tai milloin piti lähteä aikaisemmin...hommat vaan toimi. Luulisin että suurin syy on siinä että kun on akka esimies, hänen pitää näyttää olevan enemmän "esimies" kuin miehen koskaan. Ällötystä.

    • haloo haloo

      et kai tosissas kysy "millaiset ovat asenteenne?"
      Mee muualle tekeen "seminaari" työtäsi, paljastit jo kaiken itestäs.

    • EsimiesMies

      Alkuun itestä. Toimin suuressa yrityksessä käynnissäpidon esimiehenä alaisia tuotantotilanteesta vaihdelleen noin 20.

      Omat kokemukseni naisesimiehistä on vähäiset mutta töissäni näen miten muiden osastojen naisesimiehet onnistuvat myrkyttämään niuholla käytöksellään työilmapiirin.
      Maailmalla on varmasti ok naisesimiehiä mutta itse en ole tavannut.
      Huippuasiantuntioita olen kyllä tavannut.

      Naiset esimiehenä:
      Keskitytään epäolennaisuuksiin ja pilkkuihin. Siinä vaiheessa jää yleensä jousto työntekijän päästäkin vähäiseksi.
      Tekniikan alalla olen törmännyt myös naisesimiehiin joilla on aivan järkyttävä pätemisen tarve.
      Itse näen tilanteen niin että
      todellinen arvostus ja auktoriteetti ansaitaan luontaisilla johtajataidoilla ja osaamisella.
      Ja sillä, että esimies todella arvostaa alaistensa erilaista osaamista. Naisesimiehillä tämä arvostuksen osoitus jää yleensä epäolennaisten pilkunviilailujen varjoon.

      T: Työssäviihtyvyys tutkimuksessa todetusti viihtyisimmän osaston miespuolinen esimies.

      • Ansa 2345

        On ollut eräs asiallinen, joka tosin käytti naisellisia avujaan omien työasioidensa hoitamisessa. Esimiehen työnsä hoiti moitteettomasti. Hänellä oli asianmukainen koulutus ja kokemus.

        On myös ollut eräs työn sankaruuden kautta ylennyt esimies joka kamppaili vaihdevuosivaivojensa kanssa ja liehitteli muita samanikäisiä kaksilahkeisia. Työyhteisön myrkyttäjä oli hän. Tarve päteä ja olla oikeassa vaikka paukut ei riittänyt. Hankala tapaus.

        On ollut esimiehenä myös eräs persettä jakamalla yhdessä yössä ylennyt. Jonkin ajan jälkeen tapahtuneesta rva sitten yleni johtajaksi vaikka ansiot eivät todellakaan riittäisi. Esimiehenä tämä torttunsa avulla ylennyt ei tietenkään osaa hoitaa puolueettomasti ja kunnolla. Rva kerää myötämielisten hovia ympärillensä omaa päätöksentekoansa tukemaan. Esimiehenä kelvoton tapaus vaikka rva itse ehkä kuvittelee jotain ihan muuta. Vaihdevuodet alkaa vaivata ja ongelma sekä näkyy että kuuluu.

        Jos esimiesasemassa toimivalla naisella on tehtävän edellyttämä koulutus ja kokemus esimiestyö sujuu yleensä yhtä hyvin kuin mieheltäkin. Yksilöllisiä vaihteluita esiintyy normaalissa määrin. Ansiotta ylenneillä esimiestehtävässä tarvittava osaaminen yleensä puuttuu. Kun osaamista puutuu, pitää keskittyä sitten naurettaviin pikkuasioihin.


    • tekn. akat.

      No parista naispuolisesta esimiehestä on kokemusta. Mieluummin työskentelen miehen alaisuudessa.

    • minävvv

      Minulla on pelkästään hyvää sanottavaa naisista esimiehinä. Siitä on kymmenisen vuotta kun olin työssä parissakin paikassa, jossa kaikki olivat naisia, lähin ja ylin esimies myös. Esimiehet toimivat hyvin ja asiallisesti, eikä minulla ollut mitään valittamista.

      Nykyisessä työpaikassa naispuolisia esimiehiä ei juuri ole, lasikatto on aika matalalla. Ne, jtka ovat esimiehiksi päässeet, ovat jollain tavalla hyvinkin tomeria ja ehkä vähän jätkämäisiä. Eivätkä kuuntele ininää eikä paskapuheita.

    • Olen huomannut

      Olen itse työelämässä oleva nainen, esimiehinäni ovat olleet sekä miehet että naiset.
      En oikeastaan ole huomannut paljoakaan eroa paitsi siinä suhteessa, että jos alkaa taidot mennä ohi esimiehen, niin miehet ehkä pelästyvät helpommin, pelkäävät oman paikkansa menetystä tms. ja ylentävät sitten sellaisen josta ei ole vaaraa (ei koske pelkästään itseäni vaan olen huomannut saman käyttäymismallin etevien työkaverienikin suhteen, eli miespomo ei ylennä heitä vaan ns. vaarattomamman tapauksen).
      Naiset taas eivät ehkä niinkään pelkää oman paikkansa menetystä johtuen ehkä siitä että naiset eivät ole niin uraorientoituneita.
      Nämä olivat siis vain minun kokemuksiani.

    • Nuorimiess

      "Siitä ei vain yksikertaisesti tule mitään…"

      Näin totesi 25 vuotta kokeneempi naispuoleinen työtoverini. Itse olen nuori mies. Omat kokemukseni naisesimiehestä ovat toistaiseksi melko neutraalit.

    • ...

      Ei nainen pomona oo paha,mutta mulla oli homo esimiehenä,tosin vitun neitimäinen ja ärsyttävä kimittäjä..Pistettiin duunikaverin kanssa haisemaan ja savustettiin pihalle ja samalla sen homosuhdekin meni poikki,sitä en tiedä,että onko suhde taas kasassa,mutta ei hurveesti kiinnostakkaan.

      • sisko ja sen veli

        Iskikö poikiin homofobia. Asiahan piti koskea naisjohtajuutta. Olette olleet aika ilkeitä ja tyhmä työnantaja, kun saitte savustettua jonkun ulos. Itse olen naiseläjä ja parisuhteessa miehen kanssa, en siis lesbo. Olen lisäksi yritysjohtaja ja veljeni on homo. Mutta mitä sitten, ei se työelämää ole ainakaan häirinnyt ja vapaa aikanakin veljeni ja hänen kavereiden kanssa on hauskaa, ihan tavallisia ihmisiä, niin kuin minäkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe