Katsotaanpa mitä Jeesus sanoo tähän:

Jessica*

Jeesus ja laki:

(suoraan -92 Luterilaisen kirkon käyttöön ottamasta raamatusta.)

Mat.5:17-20:

17. "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.

18. Totisesti:laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennenkuin taivas ja maa katoavat, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

19. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

20. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paremmin kuin lainopetaajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

-------------------------------------------------------------------

Että näin sanoo Jumalan Sana, kääntäkööt ihmiset sitten miten vain itsekukin korvasyyhylleen sopivaksi, mutta me emme pääse mihinkään siitä, että raamattu ei opeta laittomuuteen. Ei yksikään Jumalan käsky tule poistumaan, vaan vielä silloinkin, kun meidän Herramme saapuu kirkkaudessaan meitä noutamaan, on uskollisia, jotka noudattavat Jumalan käskyjä.

Lue:Ilm.14:12.

31

573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskokaa tämä:
      • Tietystikin!

Tietystikin lain kumoamisella tarkoitetaan sen Liiton lain kumoamista, jolla Israelin ja Jumalan välillä tehtiin liitto. Jeesus ei sitä kumonnut mutta adventistit kumoavat sitä opillaan joka päiovä. Jeesushan jätti Isänsä tekemän liiton voimaan. Hän itsekin tarvitsee tuon liiton voimassaolon. Muutenhan Hänen sovituksensa olisi tullut mitättömäksi. Eihän kumotun lain mukaista sovitustakaan voisi hyväksyä. Siksi Jeesuksen jättämä ISraelin liitto jatkaa olemassaoloaan juutailaisten kautta. Kristinuskossa on Uusi Liitto, joka ei ole vanhaan liitton lakien alainen. Jeesus uudisti kaikki ne lain osat ,jotka kuuluvat Uuden Liiton säädöksiin. Meitä ei tuomita Israelille säädettyjen normien mukaan vaan Jeesuksen uudistaman merkityksen mukaan. (Matteuksen evankeliumi:
        5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        5:28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
        5:32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
        5:34 Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
        5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
        5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        11:22 Mutta minä sanon teille: Tyyron ja Siidonin on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin teidän.
        11:24 Mutta minä sanon teille: Sodoman maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sinun."
        12:6 Mutta minä sanon teille: tässä on se, joka on pyhäkköä suurempi.
        12:36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
        17:12 Mutta minä sanon teille, että Elias on jo tullut. Mutta he eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle, mitä tahtoivat. Samoin myös Ihmisen Poika saa kärsiä heiltä."
        19:9 Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."
        26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä." )

• niin kuin......

Valitettavasti adventisteilla on kiveen kirjoitettuna tämän kodan tulkintansa. Tämä kohtahan olisi varsin hyvä keskustelun aiheeksi, mutta adventistien jääräpäinen tulkinta estää keskustelun. Kristinuskossa tämä kohta on selkeästi ymmärretty tulkevan Jeesuksen jättäneen Vanhan Liiton ennalleen tehdessään itselleen nimiinsä Uuden Liiton Jeremian sanat täyttäen.(Jer.31:31-36). Raamattu selvin sanoin kertoo Vanhan Liiton lakeineen annetuksi Isrelille. Kristus oli kansansa lunastaja sovittaen sen ennentehdyt synnit, joiden johdosta laki tehtiin vaikeaksi noudattaa.(Galatalaiskirje:
      3:19 Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä. ) Adventismiin ei sovi Raamatun totuus. Adventismi itseasiassa kiistää sekä Vanhan että Uuden Testamentin opetukset liitoista ja laista..

• UnaFortuna

Vahvistat liitot ja lait. Vääriä syytöksiä!

• Jeesus nimenomaan

puhui opetuslapsilleen, (eikä "mooses israelille").

• lueskellut noita

kirjoituksia, tuo yllä oleva sanoo adventisteja jääräpäiseksi, ettei heidän kanssa voi keskustella mistään, mutta minusta näyttää että nuo syyttäjät vasta jääräpäitä ovat, ei adventisti voi edes puolustaa itseään aina tulee sinä olet nyt Ellenisti tai nyt olet lain alla ja juutalainen ja vaikka mikä.
        Kuinka voi alkaa mitään keskustella kun saa ensimmäisestä sanasta jo kauhean ryöpyn silmilleen, silloin on parempi vaieta ja antaa syytösten tulla vapaasti.

• et osaa

muuta kuin valehdella. Kristinuskon alkuperäinen näkemys on, että Jeesuksen vuorisaarna on KRISTITYILLE ANNETTU LAIN SELITYS EIKÄ MIKÄÄN LAIN KUMOAMISPUHE. EDUSTAT VÄÄRÄÄ USKOA JA OLET HARHAOPPINEN!

• ollut lakia
        et osaa kirjoitti:

muuta kuin valehdella. Kristinuskon alkuperäinen näkemys on, että Jeesuksen vuorisaarna on KRISTITYILLE ANNETTU LAIN SELITYS EIKÄ MIKÄÄN LAIN KUMOAMISPUHE. EDUSTAT VÄÄRÄÄ USKOA JA OLET HARHAOPPINEN!

Juutalaisilla oli ennestään laki, mutta ei sitä lakia koskaan kristityille asetettu.

Jeesus luettelee vanhoja käskyjä, ja sanoo "MUTTA MINÄ SANON TEILLE, joten nämä Jeesuksen uudet käskyt kuuluvat kristityille.

• tästä?
        lueskellut noita kirjoitti:

kirjoituksia, tuo yllä oleva sanoo adventisteja jääräpäiseksi, ettei heidän kanssa voi keskustella mistään, mutta minusta näyttää että nuo syyttäjät vasta jääräpäitä ovat, ei adventisti voi edes puolustaa itseään aina tulee sinä olet nyt Ellenisti tai nyt olet lain alla ja juutalainen ja vaikka mikä.
        Kuinka voi alkaa mitään keskustella kun saa ensimmäisestä sanasta jo kauhean ryöpyn silmilleen, silloin on parempi vaieta ja antaa syytösten tulla vapaasti.

21:21   Mutta heille on kerrottu sinusta, että sinä opetat kaikkia pakanain seassa asuvia juutalaisia luopumaan Mooseksesta ja kiellät heitä ympärileikkaamasta lapsiaan ja vaeltamasta säädettyjen tapojen mukaan.

• vääristät
        ollut lakia kirjoitti:

Juutalaisilla oli ennestään laki, mutta ei sitä lakia koskaan kristityille asetettu.

Jeesus luettelee vanhoja käskyjä, ja sanoo "MUTTA MINÄ SANON TEILLE, joten nämä Jeesuksen uudet käskyt kuuluvat kristityille.

taas tuon tekstin merkityksen.

• höpöttelet
        vääristät kirjoitti:

taas tuon tekstin merkityksen.

Onko sinulla esittää oma tulkintasi Jeesuksen sanojen tarkoituksesta?

Kuten huomaat, eivät pakanat tieneet mitään sapatista eikä muistakaan käskyistä.

14:16   Menneitten sukupolvien aikoina hän on sallinut KAIKKIEN PAKANAIN vaeltaa omia teitänsä;

• eteenpäin...

MITÄ JEESUS KERTOO SINULLE?

5:20 SILLÄ MINÄ SANON TEILLE: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
      5:21 Te olette kuulleet sanotuksi VANHOILLE: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
      5:22 Mutta MINÄ SANON TEILLE: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
      5:23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
      5:24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
      5:25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
      5:26 Totisesti MINÄ SANON SINULLE: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.
      5:27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin.'
      5:28 Mutta MINÄ SANON TEILLE: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
      5:29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
      5:30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
      5:31 On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan.'
      5:32 Mutta MINÄ SANON TEILLE: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
      5:33 Vielä olette kuulleet sanotuksi VANHOILLE: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi.'
      5:34 Mutta MINÄ SANON TEILLE: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
      5:35 älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
      5:36 äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
      5:37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei.' Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
      5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta.'
      5:39 Mutta MINÄ SANON TEILLE: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
      5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
      5:41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
      5:42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
      5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
      5:44 Mutta MINÄ SANON TEILLE: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
      5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
      5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
      5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
      5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

• ei vilaustakaan

mistään lain kumoamisesta, tai käskyjen tyhjäksi tekemisestä! Jeesus itse antaa VOIMAN uskovillensa, elää Jumalalle kuuliaista elämää, eikä se ole edes taakka. Jokainen uskossa oleva adventistikin tekee kaiken tämän mielellään, koska hän kammoksuu syntiä, sydämen uudessa tilassa.

Sillä uskova ei enää elä omassa voimassaan, vaan hän elää uskon voimalla, jonka Jeesus itse vaikuttaa uskovassa sydämessä."En siis elä enää minä, vaan Kristus minussa"

• väärässä
        ei vilaustakaan kirjoitti:

mistään lain kumoamisesta, tai käskyjen tyhjäksi tekemisestä! Jeesus itse antaa VOIMAN uskovillensa, elää Jumalalle kuuliaista elämää, eikä se ole edes taakka. Jokainen uskossa oleva adventistikin tekee kaiken tämän mielellään, koska hän kammoksuu syntiä, sydämen uudessa tilassa.

Sillä uskova ei enää elä omassa voimassaan, vaan hän elää uskon voimalla, jonka Jeesus itse vaikuttaa uskovassa sydämessä."En siis elä enää minä, vaan Kristus minussa"

Jeesus tekee tässä eron vanhojen ja uusien käskyjen välille. Sapattikäskystä hän ei mainitse mitään.

Tässä esimerkkiä lepäämisestä

6:30   Ja apostolit kokoontuivat Jeesuksen tykö ja kertoivat hänelle kaikki, mitä olivat tehneet ja mitä olivat opettaneet.
        6:31   Niin hän sanoi heille: "Tulkaa te yksinäisyyteen, autioon paikkaan, ja levähtäkää vähän." Sillä tulijoita ja menijöitä oli paljon, ja heillä ei ollut aikaa syödäkään.
        6:32   Ja he lähtivät venheellä autioon paikkaan, yksinäisyyteen.

• lepopäivän
        väärässä kirjoitti:

Jeesus tekee tässä eron vanhojen ja uusien käskyjen välille. Sapattikäskystä hän ei mainitse mitään.

Tässä esimerkkiä lepäämisestä

6:30   Ja apostolit kokoontuivat Jeesuksen tykö ja kertoivat hänelle kaikki, mitä olivat tehneet ja mitä olivat opettaneet.
        6:31   Niin hän sanoi heille: "Tulkaa te yksinäisyyteen, autioon paikkaan, ja levähtäkää vähän." Sillä tulijoita ja menijöitä oli paljon, ja heillä ei ollut aikaa syödäkään.
        6:32   Ja he lähtivät venheellä autioon paikkaan, yksinäisyyteen.

viettämistä. SAPATTI ON *PYHÄ* PÄIVÄ, EI MIKÄÄN PELKKÄ LEVÄTÄÄN TÄNÄÄN PÄIVÄ.

• jos pitää
        lepopäivän kirjoitti:

Milloinkas sitten on levon vuoro, jos kuutena päivänä käy töissä ja lauantaina adventtikirkossa. Adventtikirkossa käynti olisi täältä 80kmn päästä viikon raskain velvollisuus! Ja jos vielä sen tekisi hevoskyydillä tulisi sapattia rikotuksi juhdan osalta?""------sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.""

• kuuluva
        lepopäivän kirjoitti:

Juutalaisten lakiin kuului sapatti. Niitä lakeja ei ole koskaan asetettu kristittyjen noudatettavaksi. Raamatun mukaan Jeesus kumosi sapatin, eikä itsekään pitänyt sapattia.

Eikö sinulle kelpaa Jeesuksen esimerkki lepäämisestä? Sinunko mielestä Jeesus ei osannut edes levätä oikein?

Lue Raamattua, niin huomaat, että Jeesus uudisti muita käskyjä, mutta ei sapattikäskyä.

18:20   Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

• potaskaa
        kuuluva kirjoitti:

Juutalaisten lakiin kuului sapatti. Niitä lakeja ei ole koskaan asetettu kristittyjen noudatettavaksi. Raamatun mukaan Jeesus kumosi sapatin, eikä itsekään pitänyt sapattia.

Eikö sinulle kelpaa Jeesuksen esimerkki lepäämisestä? Sinunko mielestä Jeesus ei osannut edes levätä oikein?

Lue Raamattua, niin huomaat, että Jeesus uudisti muita käskyjä, mutta ei sapattikäskyä.

18:20   Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

Jeesus kumosi juutalaisten perinnäissäännöt koskien sapattia, ei Jumalan sapattikäskyä.

• enhän minä
        jos pitää kirjoitti:

Milloinkas sitten on levon vuoro, jos kuutena päivänä käy töissä ja lauantaina adventtikirkossa. Adventtikirkossa käynti olisi täältä 80kmn päästä viikon raskain velvollisuus! Ja jos vielä sen tekisi hevoskyydillä tulisi sapattia rikotuksi juhdan osalta?""------sinun härkäsi, aasisi tai muu juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on, että palvelijasi ja palvelijattaresi saisivat levätä niinkuin sinäkin.""

sanonut, että sapatti ei ole lepopäivä. Sanoin, että se ei ole *pelkkä* lepopäivä. Se on pyhä päivä. Pyhyys asettaa rajat, levollekin.

Onko joku vaatinut menemään kirkkoon? Ja minä olen monta kertaa ajanut kirkkoon satakin kilometriä. Se nyt ei ole mitään.

• valehtelee?
        potaskaa kirjoitti:

Jeesus kumosi juutalaisten perinnäissäännöt koskien sapattia, ei Jumalan sapattikäskyä.

Johanneksen evankeliumi:
        5:18   Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun HÄN EI AINOASTAAN KUMONNUT SAPATTIA, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

Johanneksen evankeliumi:
        9:16   Niin muutamat fariseuksista sanoivat: "Se mies ei ole Jumalasta, koska HÄN EI PIDÄ SAPATTIA

Kolossalaiskirje:
        2:8   Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

• harras luontosuojelijana
        enhän minä kirjoitti:

sanonut, että sapatti ei ole lepopäivä. Sanoin, että se ei ole *pelkkä* lepopäivä. Se on pyhä päivä. Pyhyys asettaa rajat, levollekin.

Onko joku vaatinut menemään kirkkoon? Ja minä olen monta kertaa ajanut kirkkoon satakin kilometriä. Se nyt ei ole mitään.

Ei kristitty pidä autoa siksi, että voisi käydä sadan kmn päässä adventtikirkossa. Eihän teillä ole kirkkoa edes joka kaupungissa. Ja työn vuoksi en autoa tarvitse.Hevonen kyllä löytyy.Muutenkaan adventisti ei paljoa piittaa muiden kirjoituksista. HÄN NÄYTTÄÄ KESKUSTELEVAN IHAN MUISTA ASIOISTA KUIN KESKLUSTELUKUMPPANINSA. MIKSI TUOLLAISIA IHMISIÄ SITTEN PITÄISI KÄYDÄ KUULEMASSA NAAPURIKAUPUNGISSA?

• pyhyydessä
        enhän minä kirjoitti:

2.Korinttolaiskirje:
        1:12   Sillä meidän kerskauksemme on tämä: meidän omantuntomme todistus siitä, että me maailmassa ja varsinkin teidän luonanne olemme vaeltaneet Jumalan pyhyydessä ja puhtaudessa, emme lihallisessa viisaudessa, vaan Jumalan armossa.

Efesolaiskirje:
        4:24   ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.

Hebrealaiskirje:
        12:10   Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.

• ei Raamattu
        valehtelee? kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi:
        5:18   Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun HÄN EI AINOASTAAN KUMONNUT SAPATTIA, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.

Johanneksen evankeliumi:
        9:16   Niin muutamat fariseuksista sanoivat: "Se mies ei ole Jumalasta, koska HÄN EI PIDÄ SAPATTIA

Kolossalaiskirje:
        2:8   Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

otat nuo tekstit pois lauseyhteydestään ja väität Raamatun väittävän sellaista mitä se ei väitä. Siis SINÄ valehtelet, ei Raamattu.

• tulla
        ei Raamattu kirjoitti:

otat nuo tekstit pois lauseyhteydestään ja väität Raamatun väittävän sellaista mitä se ei väitä. Siis SINÄ valehtelet, ei Raamattu.

Kerro reilusti ihan omin sanoin, että sinä tiedät enemmän kuin Raamattu. Ei tässä tapauksessa lauseyhteys mitenkään muuta tosiasioita.

• kiitos ja

vielä kerran KIITOS! Tuohon ei tarvitse enää mitään lisätä, vaan raamatun sana selittää itse itsensä. Jeesushan puhui siinä opetuslapsileen!

• kokonaisuuksia

Eihän juutalaisten lakeja ole koskaan asetettu kristittyjen noudatettavaksi, eikö meille ole ihan sama onko ne kumottu tai ei?

Lue tekstiä eteenpäin, niin sinulle selviää, että Jeesus antoi kristityille omat käskyt sanoilla "MUTTA MINÄ SANON TEILLE".

• Kumoaminen koskikin vain......
        kokonaisuuksia kirjoitti:

Eihän juutalaisten lakeja ole koskaan asetettu kristittyjen noudatettavaksi, eikö meille ole ihan sama onko ne kumottu tai ei?

Lue tekstiä eteenpäin, niin sinulle selviää, että Jeesus antoi kristityille omat käskyt sanoilla "MUTTA MINÄ SANON TEILLE".

Lakien kumoaminen koskikin vain juutalaisia. Kumoamisen merkitys oli poistaa ne asiat, jotka eivät olleet hyviä juutalaisille. Kolossalaiskirje:
        2:14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän (Israelin) vastustajamme; sen hän otti meidän (israelilaisten)tieltämme pois ja naulitsi ristiin. ------- Pakanoitahan nuo säädökset eivät olleet koskaan koskeneetkaan. Adventismissa tällaista opetusta ei ole, koska heillä kaikki perustuu sellaiseen lakikäsitykseen jota ei ole koskaan ollutkaan. Eikä näistä asioista voi adventistien kanssa edes puhua. Ne ovat adventisteille liian arkaluontoisia tosiasioita. Adventistit haluavat pysyä harhautettuina mieluummin kuin kuulla totuutta.

• voimassa viellä

Neljäs Mooseksen kirja, luvut 5 ja 6.

5:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
      5:2 "Käske israelilaisten karkoittaa leiristä jokainen pitalinen ja jokainen vuotoa sairastava ja jokainen kuolleesta saastunut.
      5:3 Karkoittakaa sellaiset, sekä miehet että naiset, leirin ulkopuolelle, etteivät he saastuttaisi leiriään, jossa minä asun heidän keskellänsä."
      5:4 Ja israelilaiset tekivät niin ja karkoittivat heidät leirin ulkopuolelle; niinkuin Herra oli puhunut Moosekselle, niin israelilaiset tekivät.
      5:5 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
      5:6 "Puhu israelilaisille: Jos mies tai nainen tekee rikkomuksen minkä tahansa, jonka ihminen tekee menettelemällä uskottomasti Herraa kohtaan, ja niin joutuu vikapääksi,
      5:7 tunnustakoon hän rikkomuksensa, jonka on tehnyt, ja maksakoon velkansa täyteen määrään sekä pankoon siihen lisäksi viidennen osan sen arvosta ja antakoon sen sille, jolle hän on velkaa.
      5:8 Mutta jos hänellä ei ole sukulunastajaa, jolle velka olisi maksettava, maksettakoon velka Herralle, se on papille, ja sitä paitsi sovitus-oinas, jolla toimitetaan syynalaiselle sovitus.
      5:9 Ja jokainen anti, mikä hyvänsä israelilaisten papille tuomista pyhistä lahjoista, olkoon papin oma.
      5:10 Ja jokaisen pyhät lahjat olkoot papin omat; mitä joku antaa papille, se olkoon papin oma."
      5:11 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
      5:12 "Puhu israelilaisille ja sano heille: jos jonkun miehen vaimo on pettänyt miehensä ja ollut hänelle uskoton
      5:13 ja joku on maannut hänen kanssaan eikä hänen miehensä ole saanut sitä tietää ja vaimo on saanut sen salatuksi, vaikka hän on saastuttanut itsensä, eikä ole todistajaa häntä vastaan eikä häntä ole teosta tavattu,
      5:14 mutta luulevaisuuden henki on vallannut miehen ja hän luulee vaimoansa, joka onkin saastuttanut itsensä, tahi jos luulevaisuuden henki on vallannut miehen ja hän luulee vaimoansa, vaikka tämä ei ole saastuttanut itseänsä,
      5:15 niin tuokoon mies vaimonsa papin eteen ja uhrilahjana hänen puolestaan kymmenennen osan eefa-mittaa ohrajauhoja, mutta älköön hän sen päälle vuodattako öljyä älköönkä panko suitsuketta, sillä se on luulevaisuusuhri, muistutusuhri, joka johdattaa muistoon pahan teon.
      5:16 Ja pappi tuokoon vaimon ja asettakoon hänet Herran eteen.
      5:17 Ja pappi ottakoon pyhää vettä saviastiaan, ja sitten pappi ottakoon tomua asumuksen lattialta ja pankoon veteen.
      5:18 Ja pappi asettakoon vaimon Herran eteen, päästäköön vaimon tukan hajalle ja asettakoon hänen käsiinsä muistutusuhrin, se on luulevaisuusuhrin, ja papin kädessä olkoon katkera kirovesi.
      5:19 Ja pappi vannottakoon vaimoa ja sanokoon hänelle: 'Jos ei kukaan ole maannut sinun kanssasi etkä ole pettänyt miestäsi saastuttamalla itseäsi, niin älköön tämä katkera kirovesi sinua vahingoittako.
      5:20 Mutta jos olet pettänyt miehesi ja saastuttanut itsesi ja joku muu kuin miehesi on maannut sinun kanssasi,
      5:21 niin' - pappi vannottakoon vaimoa kirovalalla ja pappi sanokoon vaimolle - 'tehköön Herra sinun nimesi kiroukseksi ja sadatukseksi sinun kansasi keskuudessa, kuihduttakoon Herra sinun lanteesi ja paisuttakoon vatsasi;
      5:22 menköön tämä kirovesi sinun sisuksiisi, niin että vatsasi paisuu ja lanteesi kuihtuvat.' Ja vaimo sanokoon: 'Amen, Amen.'
      5:23 Ja pappi kirjoittakoon nämä kiroukset ja huuhtokoon kirjoituksen kiroveteen.
      5:24 Sitten hän juottakoon vaimolla sen katkeran kiroveden, ja menköön kirovesi häneen, tuskaksi hänelle.
      5:25 Ja pappi ottakoon vaimon kädestä luulevaisuusuhrin ja toimittakoon uhrin heilutuksen Herran edessä ja tuokoon sen alttarille.
      5:26 Ja pappi ottakoon uhrista kourallisen alttariuhriosaksi ja polttakoon sen alttarilla ja juottakoon sitten vaimolla veden.
      5:27 Ja kun hän on juottanut vaimolla veden, niin, jos hän on saastuttanut itsensä ja ollut miehelleen uskoton, menee kirovesi häneen, hänelle tuskaksi, ja hänen vatsansa paisuu ja lanteensa kuihtuvat, ja vaimon nimi tulee kiroukseksi hänen kansansa keskuudessa.
      5:28 Mutta jos vaimo ei ole saastuttanut itseänsä, vaan on puhdas, ei hän vahingoitu, vaan pysyy hedelmällisenä.
      5:29 Tämä on laki luulevaisuudesta. Jos vaimo pettää miehensä ja saastuttaa itsensä,
      5:30 tai jos jonkun valtaa luulevaisuuden henki ja hän luulee vaimoansa, niin hän asettakoon vaimonsa Herran eteen, ja pappi tehköön vaimolle kaiken tämän lain mukaan.
      5:31 Niin mies olkoon syyllisyydestä vapaa, mutta vaimo kantakoon syyllisyytensä."

6:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
      6:2 "Puhu israelilaisille ja sano heille: Kun mies tai nainen tekee nasiirilupauksen vihkiytyäksensä Herralle,
      6:3 niin pidättyköön hän viinistä ja väkijuomasta; älköön juoko hapanviiniä tai hapanta juomaa älköönkä mitään viinirypäleen mehua; älköön syökö tuoreita älköönkä kuivia rypäleitä.
      6:4 Niin kauan kuin hänen nasiirilupauksensa kestää, älköön hän syökö mitään, mikä viiniköynnöksestä saadaan, älköön edes raakileita tai köynnösten versoja.
      6:5 Niin kauan kuin hänen nasiirilupauksensa kestää, älköön partaveitsi koskettako hänen päätänsä. Kunnes kuluu umpeen aika, joksi hän on vihkiytynyt Herralle, hän olkoon pyhä ja kasvattakoon päänsä hiukset pitkiksi.
      6:6 Niin kauan kuin hän on Herralle vihkiytynyt, älköön hän menkö kuolleen luo.
      6:7 Älköön hän saastuko edes isästänsä tai äidistänsä, veljestänsä tai sisarestansa heidän kuoltuaan, sillä hänen päässään on Jumalalle-vihkiytymisen merkki.
      6:8 Niin kauan kuin hänen nasiirilupauksensa kestää, hän on pyhä Herralle.
      6:9 Jos joku odottamatta, äkkiarvaamatta kuolee hänen läheisyydessään ja hän niin saastuttaa vihityn päänsä, niin hän ajattakoon hiuksensa puhdistuspäivänään, seitsemäntenä päivänä hän ajattakoon ne.
      6:10 Ja kahdeksantena päivänä hän tuokoon kaksi metsäkyyhkystä tai kaksi kyyhkysenpoikaa papille ilmestysmajan ovelle.
      6:11 Ja pappi uhratkoon toisen syntiuhriksi ja toisen polttouhriksi ja toimittakoon hänelle sovituksen kuolleen tähden tulleesta rikkomuksesta ja pyhittäköön uudelleen hänen päänsä sinä päivänä.
      6:12 Ja hän vihkiytyköön uudelleen Herralle nasiirilupauksensa ajaksi ja tuokoon vuoden vanhan karitsan vikauhriksi. Mutta kulunut aika jääköön lukuunottamatta, koska hän saastutti vihkimyksensä.
      6:13 Ja tämä on nasiirilaki: Sinä päivänä, jona hänen nasiirilupauksensa aika on kulunut umpeen, tuotakoon hänet ilmestysmajan ovelle,
      6:14 ja hän tuokoon uhrilahjanansa Herralle vuoden vanhan virheettömän karitsan polttouhriksi ja vuoden vanhan virheettömän uuhikaritsan syntiuhriksi sekä virheettömän oinaan yhteysuhriksi
      6:15 ynnä korillisen lestyistä jauhoista leivottuja happamattomia leipiä, öljyyn leivottuja kakkuja ja öljyllä voideltuja happamattomia ohukaisia sekä niihin kuuluvan ruoka- ja juomauhrin.
      6:16 Ja pappi tuokoon ne Herran eteen ja toimittakoon hänen syntiuhrinsa ja polttouhrinsa.
      6:17 Mutta oinaan hän uhratkoon yhteysuhriksi Herralle ynnä korillisen happamattomia leipiä; ja pappi toimittakoon myös hänen ruoka- ja juomauhrinsa.
      6:18 Ja nasiiri ajattakoon hiuksensa, vihkiytymisensä merkin, ilmestysmajan ovella ja ottakoon päänsä hiukset, vihkiytymisensä merkin, ja pankoon ne tuleen, joka palaa yhteysuhrin alla.
      6:19 Ja pappi ottakoon oinaan keitetyn lavan ja korista happamattoman kakun sekä happamattoman ohukaisen ja pankoon ne nasiirin käsiin, senjälkeen kuin tämä on ajattanut pois vihkiytymisensä merkin.
      6:20 Ja pappi toimittakoon niiden heilutuksen Herran edessä. Se olkoon pyhä lahja papille, annettava heilutetun rintalihan ja anniksi annetun reiden lisäksi. Sen jälkeen nasiiri saakoon juoda viiniä.
      6:21 Tämä on laki nasiirista, joka tekee lupauksen, ja hänen uhrilahjastaan, jonka hän uhraa Herralle vihkiytymisensä tähden, sen lisäksi, mitä hän muuten saa hankituksi. Tekemänsä lupauksen mukaan hän menetelköön näin, noudattaen vihkiytymistään koskevaa lakia."
      6:22 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
      6:23 "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille:
      6:24 Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua;
      6:25 Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
      6:26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
      6:27 Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä."

• ????

Et näköjään ymmärrä Jeesuksen sovituksesta mitään!

Etkö yhtään enempää löytänyt säädöksiä itsellesi?
        Puuttuu ja puuttuu vielä!

• sanoilla
        ???? kirjoitti:

Et näköjään ymmärrä Jeesuksen sovituksesta mitään!

Etkö yhtään enempää löytänyt säädöksiä itsellesi?
        Puuttuu ja puuttuu vielä!

Kerro tästä Jeesuksen sovituksesta, siihen mitään lisäämättä ja siitä mitään poisjättämättä.

Onneksi meillä on täällä palstalla näitä viisaita adventisteja, joilta voi ymmärtämätön kysyä.

• Jessica* - siitä sitten vaan noudattamaan lakia paremmin kuin lainnoudattajat! Eihän vähempi riitä sinun raamatunkohtasi mukaan?

Kun sinulla ei ole muuta sanottavaa hätääntyneille ihmisille kuin vain tuo kivenkova Matt 5:17-20, niin tässäpä jotain jollekulle.

Sillä monet tosin tahtovat olla omahyväisiä lainnoudattajia - jotka taivasten valtakunnassa ovat pienimpiä, Matt 11:11-15 - mutta monet muut janoavat lahja-autuutta.

Kenen orja on, sen lauluja laulaa, (tämä on lain orjalle, Jessica*:lle); mutta minä olen Lunastajani orja ja laulan Hänen laulujaan, sillä minä tarvitsen alati armahdusta. Siksi laulan seuraavanlaisia Kristuksen orjalle varta vasten sovitettuja lauluja:

Katsotaanpa, mitä Jeesus sanoo laupiaille:

AUTUAAKSIJULISTUS - VUORISAARNA Matt 5:1-12 .

Autuaaksijulistus   
      1 Nähdessään kansanjoukot Jeesus nousi vuorelle. Hän istuutui, ja opetuslapset tulivat hänen luokseen. [5:1-12: Luuk. 6:20-23]   
      2 Silloin hän alkoi puhua ja opetti heitä näin:

3 "Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta. [Ps. 40:18; Jes. 57:15, 61:1, 66:2; Jaak. 2:5]   
      4 Autuaita murheelliset: he saavat lohdutuksen. [Ps. 126:5; Jes. 61:2,3; Joh. 16:20; Ilm. 7:17]   
      5 Autuaita kärsivälliset: he perivät maan. [Ps. 37:11]   
      6 Autuaita ne, joilla on vanhurskauden nälkä ja jano: heidät ravitaan. [Jes. 55:1,2, 65:13; Joh. 6:35]

7 AUTUAITA NE, JOTKA TOISIA ARMAHTAVAT: HEIDÄT ARMAHDETAAN.
      [Ps. 41:2; Matt. 25:35,36; 2. Tim. 1:16; Jaak. 2:13]

8 Autuaita puhdassydämiset: he saavat nähdä Jumalan. [Ps. 24:4; 1. Joh. 3:2,3; Ilm. 22:4]   
      9 Autuaita rauhantekijät: he saavat Jumalan lapsen nimen. [Sananl. 12:20; Room. 12:18; Jaak. 3:18]   
      10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden vuoksi vainotaan: heidän on taivasten valtakunta. [1. Piet. 3:14]

11 "Autuaita olette te, kun teitä minun tähteni herjataan ja vainotaan ja kun teistä valheellisesti puhutaan kaikkea pahaa. [Matt. 10:22; Joh. 15:21; 1. Piet. 4:14]

12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä palkka, jonka te taivaissa saatte, on suuri. Niinhän vainottiin profeettojakin, jotka elivät ennen teitä. [2. Aik. 36:16; Neh. 9:26; Matt. 23:31; Ap. t. 7:52]   

Lue - edellisen kanssa yhteensopiva - viimeinen tuomio, Matt 25:34-35.

Matt 25:34-35 :

34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. [Viis. 5:15,16; Ef. 1:4]

35 Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. [25:35,36: Jes. 58:7; Hes. 18:7; Sir. 7:32-36; Gal. 5:6; Hepr. 13:2; Jaak. 1:27, 2:13,14]   

antti armahdettu syntinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1565
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1053
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      403
      971
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      164
      913
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      772
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      737
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      688
    8. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      645
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      642
    Aihe