Papa-kokeeni näytti 3/5 puhtausasteeltaan, joten lääkärini passittaa minut kolposkopiaan ym. ronklauksiin. Hypin seinille pelkästään jo syöpä-pelon takia, saati sitten niiden ronkkimisten...
MITEN KOLPOSKOPIA TEHDÄÄN?
MILLAINEN VEMPAIN SE KOLPOSKOOPPI ON?
SATTUUKO SE?
Olisin TODELLA kiitollinen vastauksista!
KOLPOSKOPIA
3
928
Vastaukset 3
- Kokenut
Käy lukeen Soneraplazalta Ellien Klinikka-keskustelusta tähän aiheeseen liittyvä pitkä tarina!
Sen voin sanoo, et kolposkopia ei käy kipeetä ja kestää vain vähän aikaa. Olet hyvässä hoidossa, kun tuollaiset solumuutokset huomataan ajoissa! Se ei vielä missään nimessä ole syöpää vaikka pelkkä "syövän esiaste" kuulostaa jo tarpeeksi pahalta, tiedän! Syövän kehittyminen kestää about 15 vuotta, ja kun sut on napattu jo näin hyvissä ajoin kiinni,
niin ei ole pelkoa, etä kippaat syövän takia heti huomenna! Olin samassa tilanteessa pari kuukautta sitten ja kiipeilin järkytyksestä pitkin seiniä!
Kolposkopia tarkoittaa tähystystä, joka tehdään alakautta. Se tuntuu suunnilleen samalta kuin papan otto. Jos samalla otetaan koepaloja (kuten usein otetaan) niin se nipistää vähän, mutta senkin kestää! Kotiin pääsee saman tien. Verta saattaa vuotaa pikkiriikkinen tippa. Saat kuulla koetulokset, ja asiassa edetään sitten niiden mukaisesti. Itselläni on seuraava käynti muutaman kuukauden kuluttua. Pelottaa vähän, mutta ei auta... Luotan että saan hyvän hoidon.
Voimia sulle! - talk with her
en tiedä koko aiheesta mitään...mutta mitäpä jos kysyisit lääkäriltäsi?älä pelkää..sei ei auta.
- Ota löysin rantein...
Ei satu hirveitä- älä turhaan pelkää, riippuu tekijästä, vähän voi nipistää mutta toiset tekee niin ettei todellakaan tunnu papaa kummemmalta.Itsellänikin oli esiaste, ja hoitojen jälkeen nyt on kolmatta kertaa puhdasta-toivottavasti edelleenkin.Nykyisin melkein kaikki saadaan hoidettua, joten lippu korkealle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3521051- 71728
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37666- 41578
- 41555
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75461
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19461kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459