Mulla siis on todella kuiva iho!Joudun käyttään erittäin kallista ja tehokasta kosteuvoidetta ja hyvin hellävaraisia puhdistusaineita.En haluis käyttää meikkivoidetta ja puuteria,mut iho punoittaa paikoitellen rumasti...onko kenelläkään neuvoa,miten päästä meikkaus-kierteestä ja saada iho terveeksi?
Kuiva iho...
4
764
Vastaukset
- mutu
Mulla on sekaiho, mutta tuli mieleen muutama ajatus.
-ruokavalion muuttaminen
(kalanmaksaöljy)
-halvempi kosteusvoide aamuin illoin
ja vielä kerran päivän aikana
-avoin vesiastia huoneeseen -
ilmankosteus
-tuuletus kotona ja kevät-kesä-syksy ulkoilu - tyytyväinen
Oletko koskaan kokeillut Aqualan L perusvoidetta, jota saa ostaa apteekista. (Pienin tuubi non 14 mk)
Kostuta kasvot vedellä, levitä voide kasvoihin silmät mukaanlukien. Pyyhi meikit ja voide pois pumpulilapuilla. Pese kasvot vedellä, kuivaa ja laita uusi kerros Aqualan L voidetta ja jätä se kasvoihin. Ei taatusti kirvele.- näppylä
Tämä talvi teki minulle hemmetin kuivan ihon, näppyjä, punoitusta... Apteekista olen saanut vaikka mitä rasvoja Aqualan L ja Aqualan perusrasva, sebamed... mutta mikään ei tunnu auttavan. Hilseily on kyllä huomattavasti helpottunu, mutta ongelmaksi tuli näpyt. Niitä esiintyy vain otsan alueella, joka on kuivinta aluetta naamastani. Ne kutiavat siis pistelevää kutiaa. Toisinaan ne mätivät ja pesu (pelkkä vesikin) laittaa ihon kirvelemään. Tuskaa! Pesuun käytän rasvaa tai puhdistusemulsiota, sitten kasvovedellä vielä viimeistelen (otsan jätän väliin) ja lopuksi rasvaa. Silti mikään ei tunnu tehoavan näppyjä tulee ja menee, mutta otsassa ne pysyy... jos olet keksinyt jonkun hyvän keinon niin vihjeet olisivat minullekkin tarpeen?! Lääkäri antoi vain kutinaa lievittäviä lääkkeitä, jotka eivät tunnu auttavan. Onko ihotautilääkäri, sen diagnoosi ja avut ainoa vaihtoehtoni?
- herkkusuu
näppylä kirjoitti:
Tämä talvi teki minulle hemmetin kuivan ihon, näppyjä, punoitusta... Apteekista olen saanut vaikka mitä rasvoja Aqualan L ja Aqualan perusrasva, sebamed... mutta mikään ei tunnu auttavan. Hilseily on kyllä huomattavasti helpottunu, mutta ongelmaksi tuli näpyt. Niitä esiintyy vain otsan alueella, joka on kuivinta aluetta naamastani. Ne kutiavat siis pistelevää kutiaa. Toisinaan ne mätivät ja pesu (pelkkä vesikin) laittaa ihon kirvelemään. Tuskaa! Pesuun käytän rasvaa tai puhdistusemulsiota, sitten kasvovedellä vielä viimeistelen (otsan jätän väliin) ja lopuksi rasvaa. Silti mikään ei tunnu tehoavan näppyjä tulee ja menee, mutta otsassa ne pysyy... jos olet keksinyt jonkun hyvän keinon niin vihjeet olisivat minullekkin tarpeen?! Lääkäri antoi vain kutinaa lievittäviä lääkkeitä, jotka eivät tunnu auttavan. Onko ihotautilääkäri, sen diagnoosi ja avut ainoa vaihtoehtoni?
Mulla kanssa epätoivoien kuiva iho. Mutta asia aina helpottuu jos maltan olla syömättä sokeri sen eri moudoissa. Ihmeellistä mutta totta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774442Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112363- 1691544
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2431466- 1211321
- 1151237
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721159Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik81136- 641072
- 35956