Adventistin ja kristityn ero!

Johan on Brovo

Adventisti luottaa adventismiin kuten juutalaiset luottivat juutalaisuuteensa. Kristityillä on usko ja adventisteilla adventismi johon he toivonsa perustavat. Ero on järisyttävän suuri! Ilmestyskirja:
2:9 Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.       

Ilmestyskirja:
2:20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.       

Ilmestyskirja:
2:20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.

18

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lakihenkiset

körttiläiset kulkevat syytäjän asialla ja vääristelevät kaiken korvasyyhynsä mukaan. Sensijaan heluntalaiset, vapaakirkolliset, baptistit ja adventistit ymmärtävät ettei Jumalan käskyistä ole yhtään poistettu. He luottavat Jeesukseen! Jeesus sanoi: Matt. 5: 17-19.

17. "Älkää luulko että minä olen tullut lakia tai profeetoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

18. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

19. Sitä joka jättää laista pois yhtenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

• Tarkoitin

tietenkin näitä kaunaisia ja itseriittoisia pietistejä, vanhan ajan kunnon "körtitkin" ovat paljon suvaitsevaisempia, eikä tuollaisi laittomuuden opettajia.

• laista!

Juutalainen sinä et ole, etkä voi juutalaiseksi tulla!

• ja hänessä olen
        laista! kirjoitti:

pelastettu. (Juutalaiset eivät usko Jeesukseen Vapahtajanaan, mutta minä USKON, sinä on SE ero, ja se riittää eroittamaan KAIKKI kristiuskovaiset juutalaisista.) Senvuoksi sydämeni riemuitseekin Herrassa ja sen minkä ennen oli laille mahdotonta, teenkin nyt ilolla uskon kautta Herraani ja Vapahtajaani. On ilo tehdä rakkaudesta, eikä pelosta. Me uskovaiset adventistit OLEMME SYDÄMEN USKOSSA ja riemulla palvelemme Jumalaa ja pidämme HÄNEN käskynsä, eivätkä ne ole raskaat. Koska Kristus itse täyttää meissä uskovaisisissa koko lain! Senvuoksi VOIMME SANOA TÄYDESTÄ SYDÄMESTÄMME, että ME emme ole lain alla, vaan ARMON ALLA!
        KIITOS HERRA JEESUS ETTÄ SINÄ OLET USKON TÄYTEYS MINUNKIN SYDÄMESSÄNI:) AAMEN.

• niin....
        Tarkoitin kirjoitti:

tietenkin näitä kaunaisia ja itseriittoisia pietistejä, vanhan ajan kunnon "körtitkin" ovat paljon suvaitsevaisempia, eikä tuollaisi laittomuuden opettajia.

Vastasit, mutta et vastannut! Miksi sinä vaihdat puheenaihetta? Eikö aloitusviestiin kuulu vastata samalla aihepiirillä? Miksi tämä asioiden kiertäminen on adventistien tapaa? Tekeekö adventismi ihmisestä noin epärehellisen? Ei kai ihan sentään noin epärehellistä?

• mielestäsi
        laista! kirjoitti:

kymmenessä käskyssä jotain vikaa? Sehän on Jumalan luonteen ilmaisu. Käsket siis suoraan unohtamaan Jumalan. Emme voi niin tehdä.

• TÄMÄ...
        mielestäsi kirjoitti:

kymmenessä käskyssä jotain vikaa? Sehän on Jumalan luonteen ilmaisu. Käsket siis suoraan unohtamaan Jumalan. Emme voi niin tehdä.

Matteuksen evankeliumi:
        5:1 Kun hän näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä.
        5:2 Niin hän avasi suunsa ja opetti heitä ja sanoi:
        5:3 "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
        5:4 Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.
        5:5 Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.
        5:6 Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
        5:7 Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
        5:8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
        5:9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
        5:10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
        5:11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
        5:12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
        5:13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
        5:14 Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
        5:15 eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
        5:16 Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        5:20 Sillä MINÄ SANON TEILLE: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
        5:21 Te olette kuulleet sanotuksi VANHOILLE: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
        5:22 Mutta MINÄ SANON TEILLE: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
        5:23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
        5:24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
        5:25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
        5:26 Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.
        5:27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin.'
        5:28 Mutta MINÄ SANON TEILLE: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
        5:29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
        5:30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
        5:31 On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan.'
        5:32 Mutta MINÄ SANON TEILLE: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
        5:33 Vielä olette kuulleet sanotuksi VANHOILLE: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi.'
        5:34 Mutta MINÄ SANON TEILLE: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
        5:35 älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
        5:36 äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
        5:37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei.' Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
        5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta.'
        5:39 Mutta MINÄ SANON TEILLE: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
        5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
        5:41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
        5:42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
        5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi.'
        5:44 Mutta MINÄ SANON TEILLE: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        5:48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

HUOMAATKO SAPATISTA EI MAINITA MITÄÄN!

• kysyä?
        ja hänessä olen kirjoitti:

pelastettu. (Juutalaiset eivät usko Jeesukseen Vapahtajanaan, mutta minä USKON, sinä on SE ero, ja se riittää eroittamaan KAIKKI kristiuskovaiset juutalaisista.) Senvuoksi sydämeni riemuitseekin Herrassa ja sen minkä ennen oli laille mahdotonta, teenkin nyt ilolla uskon kautta Herraani ja Vapahtajaani. On ilo tehdä rakkaudesta, eikä pelosta. Me uskovaiset adventistit OLEMME SYDÄMEN USKOSSA ja riemulla palvelemme Jumalaa ja pidämme HÄNEN käskynsä, eivätkä ne ole raskaat. Koska Kristus itse täyttää meissä uskovaisisissa koko lain! Senvuoksi VOIMME SANOA TÄYDESTÄ SYDÄMESTÄMME, että ME emme ole lain alla, vaan ARMON ALLA!
        KIITOS HERRA JEESUS ETTÄ SINÄ OLET USKON TÄYTEYS MINUNKIN SYDÄMESSÄNI:) AAMEN.

Kuulutko sinä "hengelliseen Israeliin"?

• provo.

kuten itse sanot. Johan von Brovo = johan oli provo.

• kainosti

Tarvitaanko tuohonkin advarin tulkkaus?HEHheh!

• erosta on kyse

Adventisti uskoo, että Jeesus opetti niinkuin adventistit, ja kristitty uskoo niinkuin Jeesus opetti. Erohan on ratkaisevaa!

• Valitse tänä päivänä, ketä tahdot palvella.

Adventistit laulavat tällä kristityllä foorumilla adventismia, vaikka tulisi Kristuksen säkeitä toistaa. Tökeröä massapostitusta en viitsi edes mainita - Ellenin sivujen suoraa kopiointia pitkinä pätkinä.

Ilm. 3:18
      Annan sinulle neuvon: osta minulta tulessa puhdistettua kultaa, niin tulet rikkaaksi, osta valkoiset vaatteet ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, osta silmävoidetta ja voitele silmäsi, niin näet. [Jes. 55:1; Matt. 13:44; 1. Piet. 1:7]

antti

• Seraja-m55

Juuri tuolla tavalla te paljastatte sen, että teillä ei ole todellista uskonsuhdetta Jeesukseen.

Sillä uskon, että jokaisella, jolla on elävä uskonsuhde Jeesukseen, rakastaa myös toisia Jeesukseen uskovia, kuten me rakastamme.
      Jeesus halusi jopa että rakastamme vihollisiammekin.

Meistä esitetyn pilkkaavan valheen korjaukseksi mainittakoon jälleen, että me adventistit perustamme uskomme yksin Jeesuksen Kristuksen ristinuhrin ansioihin.
      Perustamme uskomme myös siihen (toisin kuin valtaosa kristityistä), että Kristus kuoli ristillä totaalisesti, KOKO SIELUNSA OSALTA sapatin valmistuspäivänä ja herätettiin eloon viikon ensimmäisenä päivänä, sunnuntaina.

Tuo Ilm. 2:9 sopii kovin hyvin pilkkaajillemme, sillä juuri pilkkaa me joudumme kärsimään niiltä, jotka kuuluvat vastustajamme synagoogaan.

• Israelia"

Ilmestyskirja:
        2:9   Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka SANOVAT OLEVANSA JUUTALAISIA, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

• mihin tarvitaan?

Kukaan ei ole innostunut siitä oheistarjonnasta, joka adventismissa on kerätty Raamatun opetusten lisiksi. Teillä on mahdoton sekasotku sellaista röyhelöä ympärillänne joita kukaan ei halua itselleen riipakseen ottaa. Kyllä minä adventisteja tunnen. Olisi kummallista, jos minä suostuisin advarien perinteisiin taivuttamaan oman kristityn vapauteni. Jo yksistään teidän historianne on sellaista, että kukaan järkevä ei ota samaistuakseen niihin.Apostoleilta ei vastaavaa painolastia jäänyt seurakunnan hartioille.

• katsokaapa!
        Israelia" kirjoitti:

Ilmestyskirja:
        2:9   Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka SANOVAT OLEVANSA JUUTALAISIA, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.

Kun otamme huomioon sen kuinka harvat pitävät itseään "hengellisinä juutalaisina" on helppoa heidän joukostaan etsiä myös nuo väärät. Tätäkin kautta tulemme toteamaan asdventismin vääräksi uskonnoksi! JA TAAS RAamatun opastuksella. Kaikilla muilla tavoinhan Raamattu on johtabnut samalle sylttytehtaalle (a-kirkko).

• Seraja-m55
        mihin tarvitaan? kirjoitti:

Kukaan ei ole innostunut siitä oheistarjonnasta, joka adventismissa on kerätty Raamatun opetusten lisiksi. Teillä on mahdoton sekasotku sellaista röyhelöä ympärillänne joita kukaan ei halua itselleen riipakseen ottaa. Kyllä minä adventisteja tunnen. Olisi kummallista, jos minä suostuisin advarien perinteisiin taivuttamaan oman kristityn vapauteni. Jo yksistään teidän historianne on sellaista, että kukaan järkevä ei ota samaistuakseen niihin.Apostoleilta ei vastaavaa painolastia jäänyt seurakunnan hartioille.

Minä vaan en näe koskaan kristillisenä vapautena vapautta Jumalan laista synnintunnon esiintuojana.

Silloinhan näkisin kristillisen vapauden vapautena tehdä vapaasti syntiä eli vapaasti rikkoa Jumalaa vastaan, mikä ei kuitenkaan ole mitään muuta kuin Saatanan valhetta!

Sitten on tietysti suositusluonteista opetusta terveyden alueelta, jota tukee esim. 3. Joh. 1:2 "Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy."
        Minäkään en hyväksy kuitenkaan sitä, että tämän alueen rikkomuksia kutsutaan synniksi, sillä pitäydyn edelleen siinä, että Jumalan laki näyttää synnin, ks. Room. 3:20.

Tämän jälkeen en tiedä muita "röyhelöitä", ja voin siis väittää, että minä elän kristillisessä vapaudessa, joka pääosin raamatullisesti ymmärrettynä tarkoittaakin vapautta Jumalan lain tuomioista, jotka Kristus otti minunkin osaltani kokonaan päälleen kerran Golgatan keskimmäisellä ristillä. Siksi saan tässä vapaudessani odottaa sitä loputonta tulevaisuutta synnittömyyden eli Jumalan lain rikkomattomuuden ja kaikkien hyvien mahdollisuuksien täydellisyydessä, jossa mikään Jumalan tahdon mukainen ei ole meille mahdotonta!

Väitän siis, että sinun esityksesti adventismin "riipoista" on pelkkää valheellista tai väärinymmärrykseen perustuvaa panettelua.
        Jumala sinuakin armahtakoon.

• kuten sinä
        Seraja-m55 kirjoitti:

Minä vaan en näe koskaan kristillisenä vapautena vapautta Jumalan laista synnintunnon esiintuojana.

Silloinhan näkisin kristillisen vapauden vapautena tehdä vapaasti syntiä eli vapaasti rikkoa Jumalaa vastaan, mikä ei kuitenkaan ole mitään muuta kuin Saatanan valhetta!

Sitten on tietysti suositusluonteista opetusta terveyden alueelta, jota tukee esim. 3. Joh. 1:2 "Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy."
        Minäkään en hyväksy kuitenkaan sitä, että tämän alueen rikkomuksia kutsutaan synniksi, sillä pitäydyn edelleen siinä, että Jumalan laki näyttää synnin, ks. Room. 3:20.

Tämän jälkeen en tiedä muita "röyhelöitä", ja voin siis väittää, että minä elän kristillisessä vapaudessa, joka pääosin raamatullisesti ymmärrettynä tarkoittaakin vapautta Jumalan lain tuomioista, jotka Kristus otti minunkin osaltani kokonaan päälleen kerran Golgatan keskimmäisellä ristillä. Siksi saan tässä vapaudessani odottaa sitä loputonta tulevaisuutta synnittömyyden eli Jumalan lain rikkomattomuuden ja kaikkien hyvien mahdollisuuksien täydellisyydessä, jossa mikään Jumalan tahdon mukainen ei ole meille mahdotonta!

Väitän siis, että sinun esityksesti adventismin "riipoista" on pelkkää valheellista tai väärinymmärrykseen perustuvaa panettelua.
        Jumala sinuakin armahtakoon.

Eivät Fariseuksetkaan tunteneet oloaan sidotuksi. Hekin tunsivat olevansa vapaita. Fariseusten Syntihän olikin Jeesuksen mukaan se, että he paimensivat muiden tekemisiä säännellen niitä komennoillaan ihan niinkuin adventistit nyt. Voisikin vain arvata, mikä olisi tilanne jos adventisteilla olisi sama asema kuin Fariseksilla oli juutalaisessa yhteiskunnassa. Sehän meillä on mielessämme osin, kun adventismin luonnetta pähkäilemme. Sinä olet jäävi siitä puhumaan yhtään mitään. Tosiasiahan on, että me emme ole adventistien sääntöjen alaiset. Meille ei mikään adventistien pääkonfferenssin päätös eikä ohje ole merkityksellinen. Raamatun seurakuntaohjetta käyttäen adventtikirkon mielipiteellä ei ole lainkaan kristikunnassa virallista eikä laillista asemaakehenkään ulkopuoliseen nähden. Tässä te myös poikkeatte apostolisuudesta. Niin monta opetusta kuin on tähän meille Uudessa Testamentissa annettu, kaikkiin nähden te olette meille"ulkopuolisia" . Siksi joutuu ihmettelemään teidän ponnisteluanne osoittamaan meille toista. Ja aina ilman perustelua Raamatulla. Profeetat olivat sisäpuolisia niihin nähden joille heidän profetiansa oli kohdennettu. Mutta EGW esimerkiksi on suojattu jopa copyrightin kanssa. Tällainen sanoma, joka on copyrightin suojaama ei tulisi Jeesuksenkaan opetusten mukaan olemaan maailman kaikkia ihmisiä varten. Jesaja 55:1 Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa. Teidät on meille havaittu perin köykäisiksi! "2.kor:10:18 Sillä ei se ole koetuksen kestävä, joka itse itseään suosittelee, vaan se, jota Herra suosittelee."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      100
      1753
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      59
      1150
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      440
      1117
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1043
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      58
      821
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      130
      804
    7. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      753
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      47
      741
    9. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      708
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      671
    Aihe