kiinalainen ruoka

himotus

Osaatteko sanoa yleisesti ottaen onko kiinalainen ruoka pahaksi laihduttajalle?

5

3287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järjelläsi

      Miten iso ongelma ylipaino on Kiinassa? Kun näet televisiossa kiinalaisia ihmisiä, ovatko he useinkin ylipainoisia? Ja kiinalaista ruokaa kun on aika monenlaista ja monen sisältöistä... Mikään ruoka ei ole pahaksi laihduttajalle kun syö kohtuudella ja kuluttaa enemmän kuin syö, on se sitten minkä maalaista ruokaa tahansa.

      • Tai_ga

        kotona tehty wok ruoka on varmasti yksi terveellisimmistä vaihtoehdoista. Siis sellainen johon et tunge mitään ungle bens tms valmiskastikkeita sekaan.

        Aasialaisissa ravintoloissa syödessäsi et tiedä minkä verran näissä on käytetty sokeria, joka kuuluu osana aasialaista ruokakulttuuria. Esim. Sweet and Sour, mutta muissakin ruokaohjeissa sokeria löytyy.

        Myös aasialaisten suosima vaalea riisi on ravintoarvoltaan kehnompaa kuin täysjyväriisi.

        Kuitenkin miljardeja ihmisiä tuolla ruokavaliolla varsin terveellisesti elää. Kaikki on epäterveellistä liian usein ja liikaa syötynä.


      • voi pöhkö

        Joo, ja saattaa ehkä vaikuttaa sekin että on kommarimaa (Neukuissakin naiset huoras suklaasta, oikeesti)ja teollistumisestaan huolimatta kuitenkin aika kehitysmaa verrattuna meihin lihoneisiin länsimaisiin.

        Mutta aiheeseen vielä myös kommentti: itse olen miettinyt samaa, ja tullut siihen lopputulokseen että ei se nyt ulkona syömisestä voi huonoin vaihtoehto olla (vrt. esim. pastaruoat). Kun sitä syödessä yritin saada intuitiota noin niinku makuhermojen perusteella ravintosisällöstä, niin ei se älyttömän kaloripitoiselta vaikuttanut. Kun siis valitsee yksinkertaista ruokaa riisiä ja liha-,kana- tms. kastikkeen. Öljyä tuntui kyllä olevan käytössä kastikkeessa, mutta onpahan se ainakin pehmeää rasvaa siis.

        Paikkaripisteet joistain näistä peruskastikkeista oli muistaakseni 7p. Tähän ei kuitenkaan kuuluneet ne riisin pisteet, ja siitähän PV verottaa aika rankasti. Jos et noita PV-pisteitä osaa tulkita, niin oikeen oikeen hyvä laihduttajan lounas/päivällinen on kokonaisuudessaan 6p. Tosta kiinalaisesta tulisi siis 2dl riisin kanssa 12p. Mutta edelleenkin, mun mielestä se on aika hyvin jo ulkona syömisestä, sillon kun syö muuta ku salaattia, keittoa tms.


      • Anonyymi
        voi pöhkö kirjoitti:

        Joo, ja saattaa ehkä vaikuttaa sekin että on kommarimaa (Neukuissakin naiset huoras suklaasta, oikeesti)ja teollistumisestaan huolimatta kuitenkin aika kehitysmaa verrattuna meihin lihoneisiin länsimaisiin.

        Mutta aiheeseen vielä myös kommentti: itse olen miettinyt samaa, ja tullut siihen lopputulokseen että ei se nyt ulkona syömisestä voi huonoin vaihtoehto olla (vrt. esim. pastaruoat). Kun sitä syödessä yritin saada intuitiota noin niinku makuhermojen perusteella ravintosisällöstä, niin ei se älyttömän kaloripitoiselta vaikuttanut. Kun siis valitsee yksinkertaista ruokaa riisiä ja liha-,kana- tms. kastikkeen. Öljyä tuntui kyllä olevan käytössä kastikkeessa, mutta onpahan se ainakin pehmeää rasvaa siis.

        Paikkaripisteet joistain näistä peruskastikkeista oli muistaakseni 7p. Tähän ei kuitenkaan kuuluneet ne riisin pisteet, ja siitähän PV verottaa aika rankasti. Jos et noita PV-pisteitä osaa tulkita, niin oikeen oikeen hyvä laihduttajan lounas/päivällinen on kokonaisuudessaan 6p. Tosta kiinalaisesta tulisi siis 2dl riisin kanssa 12p. Mutta edelleenkin, mun mielestä se on aika hyvin jo ulkona syömisestä, sillon kun syö muuta ku salaattia, keittoa tms.

        Kyll tääläki läskit pistäis dogistyliin suklaasta jos sattuis olee paikalla 10 aikaa ilalla koputtelee ovee ?


    • ottaen...

      ...tietenkin esim friteeratut ruokalajit ovat sellaisia, joita kannattaa välttää. Näitä on kiinalaisessa ruoassa runsaasti. Tavalliset "riisi ja kastike" -tyyppiset kiinalaiset ruoat eivät kuitenkaan ainakaan sieltä kaikkein epäterveellisimmästä päästä ole. Mutta et tietenkään voi ikinä tietää miten paljon öljyä yms niihin ravintolassa laitetaan!

      Mutta jos teet ruoan itse, niin voit helposti kontrolloida miten paljon mitäkin ruoka-ainetta sinne laitat. Itse ainakin teen hyvää, terveellistä ja vähäkalorista kiinalaista ruokaa itämaisista kaupoista (Helsingissä useita esim Hämeentiellä) ostamieni mausteiden ja tarvikkeiden avulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe