Onko kenelläkään kokemusta siitä että miten esimies suhtautuu palkankorotuspyyntöön jos sen tekee kirjallisena?
palkankorotuspyyntö
9
8041
Vastaukset
- rohkeasti vaan
Jos itse todella olet (tai joku työkavereistasi) sitä mieltä, että ansaitset palkankorotuksen niin siitä vaan paperia koneeseen.
Perustele pyyntösi hyvin eli mihin se perustuu. Ei siis että on niin ja niin paljon velkaa tai pesukone just hajosi tms.
Perusteita voisi olla esimerkiksi työtaitosi (annattitaitosi kehittyminen), työtehosi, hankkimasi työtäsi tukeva lisäkoulustus tai erityisosaaminen jne.
Kun perustelet hyvin korotuspyyntösi niin työnantajasi saatta itsekin huomata sinun hyvyytesi. Jokatapauksessa hän joutuu pohtimaan ja ottamaan kantaa perusteluihisi ja tuolloihan saat tärkeää tietoa siitä miten työnantajasi sinua arvostaa.
Kirjallinen pyyntö on huomattavasti tehokkaampi. Työnantajan on vaikeampi torjua se suoraltaan. Hän joutuu oikeasti pohtimaan asiaa. Luonnollisesti annat paperin hänelle henkilökohtaisesti(jos henkilö) saatesanat valmiiksi mietittynä.- joka määrää palkan
eli onko sellaisilla aloilla edes mahdollista mennä pyytämään palkankorotusta? Siis kun palkka nousee vuosien mukaan. 2. vuotta töissä 5. vuosi töissä jne...
Rupesi vaan mietityttämään tälläinen asia. Onko se vaan odotettava sitä vuosien täyttymistä vai hankkiuduttava töihin jossa mitään euromääriä ei ole ennalta sovittu. Onko sellaisia aloja? - sitä
joka määrää palkan kirjoitti:
eli onko sellaisilla aloilla edes mahdollista mennä pyytämään palkankorotusta? Siis kun palkka nousee vuosien mukaan. 2. vuotta töissä 5. vuosi töissä jne...
Rupesi vaan mietityttämään tälläinen asia. Onko se vaan odotettava sitä vuosien täyttymistä vai hankkiuduttava töihin jossa mitään euromääriä ei ole ennalta sovittu. Onko sellaisia aloja?palkkaa voi nostaa vaikka on tes.. Mun palkkaryhmän alin palkka on 7.60€ ja nyt mulla on 9.5€..
- datqa
joka määrää palkan kirjoitti:
Rupesi vaan mietityttämään tälläinen asia. Onko se vaan odotettava sitä vuosien täyttymistä vai hankkiuduttava töihin jossa mitään euromääriä ei ole ennalta sovittu. Onko sellaisia aloja?TES on alin palkka,TESsin päälle pitäisi tulla vielä henkilökohtainenlisä.....!!!!
- Ins.
Samaa mieltä, kirjallinen pyyntö on hyvä ajatus. Perustele miten olet kehittynyt sitten edellisen kerran kun palkkaa on tarkistettu, ja miten paljon enemmän tuotat lisäarvoa.
Vinkki: Älä ajattele kirjoittavasi kirjettä pomollesi, vaan pomosi pomolle. Pomosi nimittäin joutuu perustelemaan esimiehelleen miksi palkkaa pitää tarkistaa ylöspäin. Esimies kun todennäköisesti kysyy että eikö sitä vielä voisi lykätä tai muuten vedättää.
- pyytäjää
Tee pehmeälle paperille, hyvä pyyhkiä perse
- riippuu vähän
Se kannattaako tehdä kirjallisena vai suullisena riippuu varmaan aika paljon siitä miten "läheinen" olet pomosi kanssa ja miten hyvin hän sinut tuntee. Suullisesti kannattaa varmaan kysyä jos olet muutenkin suhteellisen paljon pomosi kanssa tekemisissä.
Itse kysyin muutama viikko sitten suullisesti palkankorotusta esimieheltäni. Perusteluina sanoin parantuneen ammattitaitoni, vastuullisemmat tehtävät yms. Esimies esitti korotusta eteenpäin ja n. viikko pyynnön jälkeen sain 300€ kuukausipalkkaan lisää... - Palkanperijä
Luulisi, että se on ihan yhtä pätevä myös kirjallisena. Monesti perustelut ehtii myös jäsennellä hiukan paremmin jos sen tekee paperille.
Itse tekisin ensin paperille ja menisin henkilökohtaisesti toimittamaan pyynnön. Voi olla, ettei koko lappua sitten tarvitsisi ojentaa vaan homma menisi keskustellen
http://palkankorotus.fi/palkankorotushakemus/ tuolta on mahdollista saada jonkinlainen ilmainen palkankorotuspohja, jos sellaisen välttämättä tarvitsee. - näin minä sain
siististi tehty anomus jossa perustelet palakankorotuksen omalla osaamisellasi ja työpanoksesi paranemisella ym. niin palakankorotus tulee, itsekin sain 168 € korotuksen huolellisesti kirjoitetulla anomuksella jossa perustelin miksi olen korotuksen ansainnut, en laittanut mukaan mitään euro määräi vaan työnantaja itse päätti lisätä palkkaa 168 € / kk
tsemppiä sanojen muotoiluun
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391