Plus kokoisilta kaivataan mielipiteitä ja ideoita!

Laivuri45__

Keskustelua täällä ja muilla keskustelupalstoilla seuranneena olen kiinnostunut aiheesta vaatteiden koko.

Minkälaisia vaatteita te kaipaisitte? Mitä kokoja te käytätte? Jos ajatellaan, että koosta 44 ylöspäin olisi kokoja, niin onko koko 60 Suomessa jo liian iso koko naisten vaatteille, vai olisiko sille kysyntää? Ja mitä hintaa pidätte kohtuullisena esim. farkuille, t-paidalle, hameelle, paitapuserolle jne? Tarkoitan nyt uusia vaatteita. Minkä tyylisiä vaatteita on vaikea löytää Suomesta?

Täällä keskustelevat ovat varmasti tottuneita nettiostajia, mutta mikä helpottaisi ostamista entistä enemmän? Itse olen ajatellut sitä, että koot, esim. rinnanympärys ilmoitettaisiin senttimetreissä. Helpottaisi huomattavasti kaikkien vaateostoksia netissä! Olisi todella kiva, jos voisitte vastata. Kiitos, jos jaksatte auttaa

90

10493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janushka

      Meitä koon 60 käyttäjiä on paljon! Itseasiassa Lorella myy joitakin vaatteita kokoon 64 asti ja aina menevät kaupaksi.

      • Lorella on

        Aikas kallis -opiskelijoille.


    • Nimetön

      itse olen kokoa 48/50 ja mielelläni käyttäisin nuorekkaita ja yksilöllisiä vaatteita, sillä olen nuori ja yksilöllinen. suomessa ei ole markkinarakoa haluamilleni vaatteille, toisin kuin esimerkiksi jenkeissä.

      en kuitenkaan opiskelijana ole kiinnostunut maksamaan ns. sesonkivaatteista kovinkaan suuria summia, joten jenkeistä tilaaminen ei tule kuuloonkaan. tullimaksut ovat liikaa.

      farkuista olen valmis maksamaan 30-50 euroa ja kommervenkittömästä, mutta hyvästä t-paidasta 15 euroa. arkisesta hameesta voisin maksaa 30 euroa ja paitapuserosta saman verran. juhlavaatteista maksaisin 50-70 euroa.

      rahallisen kipukynnykseni ja ikäni vuoksi en siis osta lorellasta tai muistakaan isojen daamien kaupoista yhtään mitään, ja suurin osa seppälän, lindexin ja kappahlinkin vaatteista ovat liian tanttoja. h&m on jokseenkin luotettava, ja joseffsonilta ja ellokselta on joskus tullut tilattua.

      itselleni rinnanympärys ei ole ikinä nettitilaamisessa ollut ongelma. eikä mikään muukaan ympärys. ilmeisesti vastaan omaa kokoani varsin hyvin. kalliimmissa vaatekappaleissa, kuten bleisereissä, olisi silti minunkin mielestäni hyvä olla tarkat ympärysmitat, erityisesti jos kyseessä on täysin joustamaton materiaali ja hyvin tyköistuvaksi tarkoitettu vaatekappale.

      vastoin valmistajien keskuudessa vallitsevaa yleistä käsitystä läskien ei ikinä kannata käyttää pitkiä ja leveitä telttoja ja ankeita tapettiin sointuvia värejä, vaan kauniisti istuvia ja muotoja halaavia värikkäitä, kuvioituja ja yksilöllisiä vaatteita. suomen tarjonta oksettaa minua, yksilönä.

      • Laivuri45__

        Tuon ymmärrän, että varsinkin opiskelijabudjetilla ei viitsi pintamuotivaatteista paljoa maksaa. Mutta miten te muut, ei opiskelijat? Eihän kukaan halua vaatteista kauheasti maksaa, mutta kyllä farkutkin nykyään on siinä 100€ molemmin puolin, merkistä riippuen tietysti. Ns. merkittömiä voi saada halvemmalla, siis ihan peruskokoja.

        Harkitsen nettikaupan perustamista vaatekoolle 44 ja siitä ylöspäin ja yritän kartoittaa tilannetta. Olisiko se siis kannattavaa.

        Kuten jo monesti näillä palstoilla on todettu, niin Suomesta ei aina saa etsimäänsä ja Amerikasta tilaaminen tulee kalliiksi. Kaikki eivät edes toimita tänne Suomeen.

        Olen ollut yhteydessä suoraan tehtaisiin ja uskon että omalla maahantuonnilla homma voisi kannattakin. Nyt vain tarvitsen teidän, mahdollisesti tulevien asiakkaitteni mielipiteitä ja ajatuksia! Kaikki jutut ovat tervetulleita!


      • Helsingissä löytyy....

        mm.Nora, mannerheimintie 98 (todella edullisia vaatteita kaiken ikäisille/kokoilsille).
        Ja sit yrjönkadulla on myös joku liike josta kaverini oli ostanut tosi makeen paidan....
        täältä palstalta saa hyviä vinkkejä jos vaan viitsii selailla.
        Onnea etsintään !


      • *Helsinki*

        Yrjönkatu 1


      • liian iso?
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Tuon ymmärrän, että varsinkin opiskelijabudjetilla ei viitsi pintamuotivaatteista paljoa maksaa. Mutta miten te muut, ei opiskelijat? Eihän kukaan halua vaatteista kauheasti maksaa, mutta kyllä farkutkin nykyään on siinä 100€ molemmin puolin, merkistä riippuen tietysti. Ns. merkittömiä voi saada halvemmalla, siis ihan peruskokoja.

        Harkitsen nettikaupan perustamista vaatekoolle 44 ja siitä ylöspäin ja yritän kartoittaa tilannetta. Olisiko se siis kannattavaa.

        Kuten jo monesti näillä palstoilla on todettu, niin Suomesta ei aina saa etsimäänsä ja Amerikasta tilaaminen tulee kalliiksi. Kaikki eivät edes toimita tänne Suomeen.

        Olen ollut yhteydessä suoraan tehtaisiin ja uskon että omalla maahantuonnilla homma voisi kannattakin. Nyt vain tarvitsen teidän, mahdollisesti tulevien asiakkaitteni mielipiteitä ja ajatuksia! Kaikki jutut ovat tervetulleita!

        Olen (tällä hetkellä) kokoa 52-54 ja alle kolmekymppinen. Tiedän useita ihmisiä, jotka käyttävät kokoa 60 - varmasti on sillekin koolle kysyntää.

        Suurin osa minun koossani kaupoista löytyvistä vaatteista on tylsiä ja mielikuvituksettomia, useimmiten näitä tätimäisiä telttoja. Kaipaisin isoihin kokoihin värivaihtelua (siis oikeita värejä eikä pelkkää mustaa), nuorekkaampia malleja, ja jotain vähän hauskempaa. Erityisesti kaipaisin sellaisia muodikkaampia t-paitoja ja toppeja - se tätimallinen suora t-paita, mitä yleensä isokokoisille kaupataan, on äärimmäisen huonosti istuva ja karmeannäköinen.

        Itse en henkilökohtaisesti kaipaa farkkuihini mitään erityisiä merkkejä, joten en ole koskaan maksanut farkuista 50 euroa enempää. Vähän enemmän voisi tietysti satsata, jos farkuissa olisi oikeasti jotain jujua. Mutta hyvänä esimerkkinä siitä, mitä kaipaisin Suomenkin markkinoille on http://www.torrid.com - valikoimien ja hintojenkin puolesta. Amerikasta asti ei kannata postikulujen ja tullaustouhujen takia ruveta ihan äkkiä tilaamaan, joten olisi aika upeaa saada tuon tyyppisiä vaatteita täältäkin :).


      • nainen!
        liian iso? kirjoitti:

        Olen (tällä hetkellä) kokoa 52-54 ja alle kolmekymppinen. Tiedän useita ihmisiä, jotka käyttävät kokoa 60 - varmasti on sillekin koolle kysyntää.

        Suurin osa minun koossani kaupoista löytyvistä vaatteista on tylsiä ja mielikuvituksettomia, useimmiten näitä tätimäisiä telttoja. Kaipaisin isoihin kokoihin värivaihtelua (siis oikeita värejä eikä pelkkää mustaa), nuorekkaampia malleja, ja jotain vähän hauskempaa. Erityisesti kaipaisin sellaisia muodikkaampia t-paitoja ja toppeja - se tätimallinen suora t-paita, mitä yleensä isokokoisille kaupataan, on äärimmäisen huonosti istuva ja karmeannäköinen.

        Itse en henkilökohtaisesti kaipaa farkkuihini mitään erityisiä merkkejä, joten en ole koskaan maksanut farkuista 50 euroa enempää. Vähän enemmän voisi tietysti satsata, jos farkuissa olisi oikeasti jotain jujua. Mutta hyvänä esimerkkinä siitä, mitä kaipaisin Suomenkin markkinoille on http://www.torrid.com - valikoimien ja hintojenkin puolesta. Amerikasta asti ei kannata postikulujen ja tullaustouhujen takia ruveta ihan äkkiä tilaamaan, joten olisi aika upeaa saada tuon tyyppisiä vaatteita täältäkin :).

        Minulla on tuo yläosa kooltaan tuolla 50 ja vähän yli (mm. talvitakki näyttää olevan 58). Ala-osa voi olla muutamaa numeroa pienempi. Tämä aiheuttaa ongelmia juuri tuolla Lorellassa ja muissa "tätikaupoissa". Vaikka olenkin iältäni noiden myymälöiden kohderyhmää, en halua pukeutua tätimäisesti ja haluan värejäkin (musta ei edes sovi minulle). Kun löydän tarpeeksi ison puseron, takin tms. joka istuu rinnanympärykseltään ja hartioista, niin se näyttää päälläni teltalta koska minulla ei ole sitä valmistajan olettamaa valtavaa mahaa ja lantiota.

        Vaatteet haluan ostaa mieluummin myymälästä, että pääsen sovittamaan juuri tämän "oudon" vartalonmuotoni takia. Verkkokaupassa tulisi vain liikaa palautuksia.

        Vaatteisiin minulla ei ole varaa laittaa valtavasti rahaa. Esimerkiksi farkuissa 50€ on minulla jo kipukynnys. Jokin juhla-asu voi maksaa enemmän, mutta käyttövaatetta pitää saada edullisesti ettei aina tarvitse kulkea samoissa vaatteissa.


      • xxl-namu
        liian iso? kirjoitti:

        Olen (tällä hetkellä) kokoa 52-54 ja alle kolmekymppinen. Tiedän useita ihmisiä, jotka käyttävät kokoa 60 - varmasti on sillekin koolle kysyntää.

        Suurin osa minun koossani kaupoista löytyvistä vaatteista on tylsiä ja mielikuvituksettomia, useimmiten näitä tätimäisiä telttoja. Kaipaisin isoihin kokoihin värivaihtelua (siis oikeita värejä eikä pelkkää mustaa), nuorekkaampia malleja, ja jotain vähän hauskempaa. Erityisesti kaipaisin sellaisia muodikkaampia t-paitoja ja toppeja - se tätimallinen suora t-paita, mitä yleensä isokokoisille kaupataan, on äärimmäisen huonosti istuva ja karmeannäköinen.

        Itse en henkilökohtaisesti kaipaa farkkuihini mitään erityisiä merkkejä, joten en ole koskaan maksanut farkuista 50 euroa enempää. Vähän enemmän voisi tietysti satsata, jos farkuissa olisi oikeasti jotain jujua. Mutta hyvänä esimerkkinä siitä, mitä kaipaisin Suomenkin markkinoille on http://www.torrid.com - valikoimien ja hintojenkin puolesta. Amerikasta asti ei kannata postikulujen ja tullaustouhujen takia ruveta ihan äkkiä tilaamaan, joten olisi aika upeaa saada tuon tyyppisiä vaatteita täältäkin :).

        On kyllä ihania vaatteita suurinosa noista Torridin vaatteista! Saisipa sellaisia suomestakin suht halvalla!!!


      • suomessa

        Suomessa oli vuonna 2007 52% suomalaisista naisista ylipainoisia tai lihavia. Eli markkinarakoa on, mutta ei tarjontaa. Tähän tarjontaan on tulossa lisäyksiä lähiaikoina.

        Ite oon huomannu 52/54 kokoisena naisena, että seppälän ym ketjujen isojen naisten osastot on tungettu yhteen pieneen nurkkaan, ikäänkuin pois silmistä. Tämä on ärsyttävää.

        Lorellassa oli muuten pari vko sitte aika hyvät alet, 70% oli iso osa. farkut tosin oli sen 89€, mutta hyvistä farkuista sen ny maksaaki.


      • Juulia1
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Tuon ymmärrän, että varsinkin opiskelijabudjetilla ei viitsi pintamuotivaatteista paljoa maksaa. Mutta miten te muut, ei opiskelijat? Eihän kukaan halua vaatteista kauheasti maksaa, mutta kyllä farkutkin nykyään on siinä 100€ molemmin puolin, merkistä riippuen tietysti. Ns. merkittömiä voi saada halvemmalla, siis ihan peruskokoja.

        Harkitsen nettikaupan perustamista vaatekoolle 44 ja siitä ylöspäin ja yritän kartoittaa tilannetta. Olisiko se siis kannattavaa.

        Kuten jo monesti näillä palstoilla on todettu, niin Suomesta ei aina saa etsimäänsä ja Amerikasta tilaaminen tulee kalliiksi. Kaikki eivät edes toimita tänne Suomeen.

        Olen ollut yhteydessä suoraan tehtaisiin ja uskon että omalla maahantuonnilla homma voisi kannattakin. Nyt vain tarvitsen teidän, mahdollisesti tulevien asiakkaitteni mielipiteitä ja ajatuksia! Kaikki jutut ovat tervetulleita!

        Pin-up vaaatteita tarvitaan,eli fiftarityyliä. Kokoa 52-54 käytän itse.


      • janetskij
        xxl-namu kirjoitti:

        On kyllä ihania vaatteita suurinosa noista Torridin vaatteista! Saisipa sellaisia suomestakin suht halvalla!!!

        Ei ollut tarpeeksi etnoa mulle. Esim hameet liian kapeita makuuni.


    • Yrittäjänainen

      Koko 60 on uskoakseni vielä ihan kysytty koko.
      Kaipaisin nuorekkaita ulkoilu- ja päällysvaatteita ja business-vaatetusta, laadukkaista materiaaleista ja hyvillä leikkauksilla. Sekä sukkahousuja, joissa olisi kanta-ja kärkivahvikkeet, reiluilla mitoilla. Tarpeeksi isoja ei löydy marketeista.

      Käytän itse kokoja 54-60, riippuen valmistajasta ja mallista. Ostan yleensä Lorellasta ja joskus tilaan Ulla Popkenilta Saksasta. Hinnalla ei ole niin suurta väliä, koska laadukkaitten vaatteiden hankkiminen on vaikeaa, etenkin kun en asu ihan Etelä-Suomessa. Tai tietenkin onhan sillä hinnalla siinä mielessä väliä, että hinta-laatusuhde täytyy olla kohdallaan.

      Suomesta on vaikea löytää yleensäkään sopivia vaatteita esim. isoperäiselle ja reitevälle. Lisäksi lihavalla ihmisellä jalat ovat myös usein pulleat, kenkien löytyminen on vaikeaa.

      Netistä ostamista helpottaisi, kun VAATTEESTA olisi ilmoitettu mitat - pituus, rinnan ympärys, hihan ympärys olkavarresta, mitta lantion kohdalta, reiden ympärysmitta, vyötärö, paidan helman ympärysmitta ym. Yleensä ottaen kriittiset mitat joita voisi verrata entisiin sopiviin vaatteisiin.

      • Laivuri45__

        On kyllä totta, että jos vartalo on erikoisen mallinen, kuten yhdellä keskusteluun osallistujalla, niin silloin ei varmasti netistä tule ostettua. Nuo Helsingin kaupat ovat varmasti hyvät, niitä on moni kehunut, mutta valitettavasti kaikilla ei ole mahdollisuutta käydä ostoksilla niin usein Hkissä, kuin mitä olisi tarvetta ja halua ostella vaatteita. Näin ainakin oletan. Olenko oikeassa?

        Torrid.com myy mielestäni juuri kivan näköisiä vaatteita. Hintaa Suomessa kuitenkin nostaa väkisinkin 22% alv. Esim. Espanjassa se on vain 12%. Ja USAssa vero lisätään kassalla. Sen määrä riippuu alueesta. Osaako joku kertoa, miten on nettikaupassa?

        Jos ostaisitte netistä, niin minkä pituista toimitusaikaa ja toimituskuluja pitäisitte kohtuullisena?


      • liian iso?
        Laivuri45__ kirjoitti:

        On kyllä totta, että jos vartalo on erikoisen mallinen, kuten yhdellä keskusteluun osallistujalla, niin silloin ei varmasti netistä tule ostettua. Nuo Helsingin kaupat ovat varmasti hyvät, niitä on moni kehunut, mutta valitettavasti kaikilla ei ole mahdollisuutta käydä ostoksilla niin usein Hkissä, kuin mitä olisi tarvetta ja halua ostella vaatteita. Näin ainakin oletan. Olenko oikeassa?

        Torrid.com myy mielestäni juuri kivan näköisiä vaatteita. Hintaa Suomessa kuitenkin nostaa väkisinkin 22% alv. Esim. Espanjassa se on vain 12%. Ja USAssa vero lisätään kassalla. Sen määrä riippuu alueesta. Osaako joku kertoa, miten on nettikaupassa?

        Jos ostaisitte netistä, niin minkä pituista toimitusaikaa ja toimituskuluja pitäisitte kohtuullisena?

        Esim. Elloksella toimitusaika on kai pari viikkoa, mutta monen muun alan nettikaupoissa toimitukset ovat viikon sisällä tilauksesta (tai nopeamminkin). Mielestäni olisi parasta, jos voisi vaikka tilatessa valita, että tuleeko tavallisena postipakettina, jolloin aika olisi pidempi, tai sitten lisähintaan jollain nopeammalla vaihtoehdolla. Joskus kun sattuu tulemaan kiire, ja pitäisi saada nopeasti tilaus perille.

        Se on toki ymmärrettävää, että alv nostaa vaatteiden hintoja jonkin verran, mutta alvin joutuu maksamaan myös ulkomailta tilattaessa, helpompaa olisi ostaa Suomesta, kun ei tarvitsisi tulliin mennä. USA:sta en ole vaatteita tilannut, mutta muissa tuotteissa on usein ollut niin, että vero on lisätty vain niihin tilauksiin, jotka on tehty samasta osavaltiosta - eli jos liike on Kaliforniassa, kalifornialaiset maksavat verollisen hinnan. En sitten tiedä, missä vaiheessa muut veronsa maksava - vai maksavatko ollenkaan. Suomeen ovat toimittaneet sillä verottomalla hinnalla (joka on se, joka ilmoitetaan), ja tullissa on sitten mätkäisty arvonlisävero koko tilauksen arvosta.

        Ja olet oikeassa, kaikilla ei ole Helsingissä mahdollista käydä ostoksilla, ainakaan niin usein, että vaatteet sieltä saisi. Nettikauppa olisi ehdottoman hyvä toimintatapa, ja tulisi varmasti tarpeeseen :).


      • Ottawa
        liian iso? kirjoitti:

        Esim. Elloksella toimitusaika on kai pari viikkoa, mutta monen muun alan nettikaupoissa toimitukset ovat viikon sisällä tilauksesta (tai nopeamminkin). Mielestäni olisi parasta, jos voisi vaikka tilatessa valita, että tuleeko tavallisena postipakettina, jolloin aika olisi pidempi, tai sitten lisähintaan jollain nopeammalla vaihtoehdolla. Joskus kun sattuu tulemaan kiire, ja pitäisi saada nopeasti tilaus perille.

        Se on toki ymmärrettävää, että alv nostaa vaatteiden hintoja jonkin verran, mutta alvin joutuu maksamaan myös ulkomailta tilattaessa, helpompaa olisi ostaa Suomesta, kun ei tarvitsisi tulliin mennä. USA:sta en ole vaatteita tilannut, mutta muissa tuotteissa on usein ollut niin, että vero on lisätty vain niihin tilauksiin, jotka on tehty samasta osavaltiosta - eli jos liike on Kaliforniassa, kalifornialaiset maksavat verollisen hinnan. En sitten tiedä, missä vaiheessa muut veronsa maksava - vai maksavatko ollenkaan. Suomeen ovat toimittaneet sillä verottomalla hinnalla (joka on se, joka ilmoitetaan), ja tullissa on sitten mätkäisty arvonlisävero koko tilauksen arvosta.

        Ja olet oikeassa, kaikilla ei ole Helsingissä mahdollista käydä ostoksilla, ainakaan niin usein, että vaatteet sieltä saisi. Nettikauppa olisi ehdottoman hyvä toimintatapa, ja tulisi varmasti tarpeeseen :).

        Hei!

        Jos laitat nettikaupan pystyyn niin ihan varmasti saat asiakkaita jos vaatteet ovat trendikkäitä! Myös koko 60 on käsittääkseni haluttua tavaraa. Itse käytän kokoa 54, mutta esim. takit yms. ei aina mahdu edes koosta 56. Eli jos joku tietää mistä löytyy kivoja isoja kevättakkeja, vinkkejä otetaan vastaan. Minulla vaatteissa on se ongelma, että kilot kertyvät vatsan seudulle, eikä myöskään kaikilla isokokoisilla ole hirmuisen isot rinnat! Sitä vaatteiden valmistajat eivät ole vielä tajunnut.


      • Laivuri45__
        liian iso? kirjoitti:

        Esim. Elloksella toimitusaika on kai pari viikkoa, mutta monen muun alan nettikaupoissa toimitukset ovat viikon sisällä tilauksesta (tai nopeamminkin). Mielestäni olisi parasta, jos voisi vaikka tilatessa valita, että tuleeko tavallisena postipakettina, jolloin aika olisi pidempi, tai sitten lisähintaan jollain nopeammalla vaihtoehdolla. Joskus kun sattuu tulemaan kiire, ja pitäisi saada nopeasti tilaus perille.

        Se on toki ymmärrettävää, että alv nostaa vaatteiden hintoja jonkin verran, mutta alvin joutuu maksamaan myös ulkomailta tilattaessa, helpompaa olisi ostaa Suomesta, kun ei tarvitsisi tulliin mennä. USA:sta en ole vaatteita tilannut, mutta muissa tuotteissa on usein ollut niin, että vero on lisätty vain niihin tilauksiin, jotka on tehty samasta osavaltiosta - eli jos liike on Kaliforniassa, kalifornialaiset maksavat verollisen hinnan. En sitten tiedä, missä vaiheessa muut veronsa maksava - vai maksavatko ollenkaan. Suomeen ovat toimittaneet sillä verottomalla hinnalla (joka on se, joka ilmoitetaan), ja tullissa on sitten mätkäisty arvonlisävero koko tilauksen arvosta.

        Ja olet oikeassa, kaikilla ei ole Helsingissä mahdollista käydä ostoksilla, ainakaan niin usein, että vaatteet sieltä saisi. Nettikauppa olisi ehdottoman hyvä toimintatapa, ja tulisi varmasti tarpeeseen :).

        Hyvä idea tuo, että voisi valita myös nopeamman kuljetustavan. Nettikaupoissa tuntuu olevan aika pitkät toimitusajat.

        Entä, jos jokin tuote olisi tilaustuote, ts. sen saaminen edellyttäisi maksua etukäteen ja tuote tilattaisi sitten? Toimitusaikahan venyisi, mutta olisiko tällaiselle kysyntää, esim. jos puhutaan jostakin spesiaalista juhlapuvusta? Vai onko sellaisessa tapauksessa helpompaa, jos itse tilaa suoraan esim. USA:sta? Varastohan ei voi olla hirvittävän suuri myyjällä, joten erikoisimmat puvut olisi varmasti tilattava yksitellen.

        Entä noista ko'oista? Kävin pyörimässä ruotsalaisten ketjujen isojen kokojen osastoilla ja totesin, että koko 44 on aika pieni! Onko niin pieni kokoinen halukas ostamaan isojen kokojen osastoilta, kun tavallinenkin mallisto on yleensä kokoon 44 saakka? Mitä mieltä olette?

        Minusta vaatteet noissa kaupoissa oli ihan kivoja, mutta vaikutti siltä, että heti kun oli jokin erikoinen leikkaus tms. niin oli vain kukkakuosia tarjolla. En tiedä kuvittelinko vain.

        Esimerkiksi noissa espanjalaisissa kaupoissa on paljon hihattomia toppeja. Mitä mieltä olette niistä? Kaipaatteko hihattomia vaatteita, vai tuntuuko, että haluaa peittää enemmän käsivarsia. Vaikka tuohan on tietysti hyvin yksilöllistä...

        Hienoa, että keskustelu täällä on pysynyt asiallisena! Monella muulla palstalla tässä vaiheessa asia on karannut jo täysin sivuraiteille.


      • Ottawa
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Hyvä idea tuo, että voisi valita myös nopeamman kuljetustavan. Nettikaupoissa tuntuu olevan aika pitkät toimitusajat.

        Entä, jos jokin tuote olisi tilaustuote, ts. sen saaminen edellyttäisi maksua etukäteen ja tuote tilattaisi sitten? Toimitusaikahan venyisi, mutta olisiko tällaiselle kysyntää, esim. jos puhutaan jostakin spesiaalista juhlapuvusta? Vai onko sellaisessa tapauksessa helpompaa, jos itse tilaa suoraan esim. USA:sta? Varastohan ei voi olla hirvittävän suuri myyjällä, joten erikoisimmat puvut olisi varmasti tilattava yksitellen.

        Entä noista ko'oista? Kävin pyörimässä ruotsalaisten ketjujen isojen kokojen osastoilla ja totesin, että koko 44 on aika pieni! Onko niin pieni kokoinen halukas ostamaan isojen kokojen osastoilta, kun tavallinenkin mallisto on yleensä kokoon 44 saakka? Mitä mieltä olette?

        Minusta vaatteet noissa kaupoissa oli ihan kivoja, mutta vaikutti siltä, että heti kun oli jokin erikoinen leikkaus tms. niin oli vain kukkakuosia tarjolla. En tiedä kuvittelinko vain.

        Esimerkiksi noissa espanjalaisissa kaupoissa on paljon hihattomia toppeja. Mitä mieltä olette niistä? Kaipaatteko hihattomia vaatteita, vai tuntuuko, että haluaa peittää enemmän käsivarsia. Vaikka tuohan on tietysti hyvin yksilöllistä...

        Hienoa, että keskustelu täällä on pysynyt asiallisena! Monella muulla palstalla tässä vaiheessa asia on karannut jo täysin sivuraiteille.

        Olen kiinnittänyt huomiota myös siihen, että on paljon kivoja yläosia, mutta usein ne juuri ovat hihattomia toppeja. Itse en todellakaan lähde kotoa hihattomassa vaatteessa, vaikkei kädet hirmuisen suuret olekaan.
        Jos aloitat nettikaupan niin otathan tuotteisiisi myös uimapuvut!!


      • Laivuri45__
        Ottawa kirjoitti:

        Olen kiinnittänyt huomiota myös siihen, että on paljon kivoja yläosia, mutta usein ne juuri ovat hihattomia toppeja. Itse en todellakaan lähde kotoa hihattomassa vaatteessa, vaikkei kädet hirmuisen suuret olekaan.
        Jos aloitat nettikaupan niin otathan tuotteisiisi myös uimapuvut!!

        Hihattomat paidat näyttävät olevan sellaisia, joita tuolla lämpimissä maissa on paljonkin myynnissä isoissa ko'oissa. Mutta ymmärään täysin, jos ei halua lähteä hihattomassa ulos, en minäkään halua, on vaan niin alaston olo ilman hihoja.

        Minkälaiset uimapuvut olisi järkeviä? Ihan uimiseen tarkoitetut, rantauimapuvut jne?
        Minkä värisiä, kuosisia jne?


      • liian iso?
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Hyvä idea tuo, että voisi valita myös nopeamman kuljetustavan. Nettikaupoissa tuntuu olevan aika pitkät toimitusajat.

        Entä, jos jokin tuote olisi tilaustuote, ts. sen saaminen edellyttäisi maksua etukäteen ja tuote tilattaisi sitten? Toimitusaikahan venyisi, mutta olisiko tällaiselle kysyntää, esim. jos puhutaan jostakin spesiaalista juhlapuvusta? Vai onko sellaisessa tapauksessa helpompaa, jos itse tilaa suoraan esim. USA:sta? Varastohan ei voi olla hirvittävän suuri myyjällä, joten erikoisimmat puvut olisi varmasti tilattava yksitellen.

        Entä noista ko'oista? Kävin pyörimässä ruotsalaisten ketjujen isojen kokojen osastoilla ja totesin, että koko 44 on aika pieni! Onko niin pieni kokoinen halukas ostamaan isojen kokojen osastoilta, kun tavallinenkin mallisto on yleensä kokoon 44 saakka? Mitä mieltä olette?

        Minusta vaatteet noissa kaupoissa oli ihan kivoja, mutta vaikutti siltä, että heti kun oli jokin erikoinen leikkaus tms. niin oli vain kukkakuosia tarjolla. En tiedä kuvittelinko vain.

        Esimerkiksi noissa espanjalaisissa kaupoissa on paljon hihattomia toppeja. Mitä mieltä olette niistä? Kaipaatteko hihattomia vaatteita, vai tuntuuko, että haluaa peittää enemmän käsivarsia. Vaikka tuohan on tietysti hyvin yksilöllistä...

        Hienoa, että keskustelu täällä on pysynyt asiallisena! Monella muulla palstalla tässä vaiheessa asia on karannut jo täysin sivuraiteille.

        Mielestäni olisi ihan ok, että erikoisempia juttuja voisi saada tilaustuotteena. Ainakin esim. itselläni ei ole asuinpaikkakunnalla tullia, joten suoraan ulkomailta tilaamalla pitää pakettia lähteä hakemaan 40 km päästä. Vähän kyllä luulen, että tämäntyyppisten vaatteiden kysyntä ei ole suuren suurta, mutta toisaalta tämmöisen palvelun ylläpitäminen ei varmaan yrittäjälle aiheuta kovin suuria ylimääräisiä kuluja, joten mikä ettei!

        Itse muistan kyllä hoikemmilta ajoilta (muutaman vuoden takaa), että en missään nimessä olisi halunnut siirtyä isojen vaatteiden osastoille kaupoissa - enkä sitä tehnytkään ennen kuin oli ihan pakko. Syynä oli kyllä ehkä enemmän se, että pluskokojen vaatteet olivat niin kovin tylsiä, ja yleensä jonkun verran kalliimpia kuin vastaavat vaatteet tavallisella puolella. Toisaalta, esim. tuo koko 44 on malliltaan yleensä aivan erilainen pluskokoisessa vaatteessa kuin tavallisessa mallissa, joten kyllä näillekin varmaan jonkun verran kysyntää voisi olla.

        Itse käytän kyllä useinkin hihattomia vaatteita, tosin useimmiten jonkun hihallisen jutun alla. Vapaa-ajalla, etenkin kesähelteillä kyllä käytän hihattomia vaatteita, ja kirkkaitakin värejä, koska katson, että minulla on siihen yhtäläinen oikeus kuin pienemmilläkin kanssaihmisillä. Eli kyllä hihattomiakin toppeja saa olla, varsinkin kivannäköisiä. T-paidoille olisi myös ainakin täällä kova kysyntä!


      • ne topitkin
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Hihattomat paidat näyttävät olevan sellaisia, joita tuolla lämpimissä maissa on paljonkin myynnissä isoissa ko'oissa. Mutta ymmärään täysin, jos ei halua lähteä hihattomassa ulos, en minäkään halua, on vaan niin alaston olo ilman hihoja.

        Minkälaiset uimapuvut olisi järkeviä? Ihan uimiseen tarkoitetut, rantauimapuvut jne?
        Minkä värisiä, kuosisia jne?

        on tärkeitä jakkujen ja paitiksen alla. Kun on paksut käsivarret ei enää hihoja halua alle.
        Mutta pelkässä topissa en kylille lähtis.


      • 46-48
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Hyvä idea tuo, että voisi valita myös nopeamman kuljetustavan. Nettikaupoissa tuntuu olevan aika pitkät toimitusajat.

        Entä, jos jokin tuote olisi tilaustuote, ts. sen saaminen edellyttäisi maksua etukäteen ja tuote tilattaisi sitten? Toimitusaikahan venyisi, mutta olisiko tällaiselle kysyntää, esim. jos puhutaan jostakin spesiaalista juhlapuvusta? Vai onko sellaisessa tapauksessa helpompaa, jos itse tilaa suoraan esim. USA:sta? Varastohan ei voi olla hirvittävän suuri myyjällä, joten erikoisimmat puvut olisi varmasti tilattava yksitellen.

        Entä noista ko'oista? Kävin pyörimässä ruotsalaisten ketjujen isojen kokojen osastoilla ja totesin, että koko 44 on aika pieni! Onko niin pieni kokoinen halukas ostamaan isojen kokojen osastoilta, kun tavallinenkin mallisto on yleensä kokoon 44 saakka? Mitä mieltä olette?

        Minusta vaatteet noissa kaupoissa oli ihan kivoja, mutta vaikutti siltä, että heti kun oli jokin erikoinen leikkaus tms. niin oli vain kukkakuosia tarjolla. En tiedä kuvittelinko vain.

        Esimerkiksi noissa espanjalaisissa kaupoissa on paljon hihattomia toppeja. Mitä mieltä olette niistä? Kaipaatteko hihattomia vaatteita, vai tuntuuko, että haluaa peittää enemmän käsivarsia. Vaikka tuohan on tietysti hyvin yksilöllistä...

        Hienoa, että keskustelu täällä on pysynyt asiallisena! Monella muulla palstalla tässä vaiheessa asia on karannut jo täysin sivuraiteille.

        Tuo koko44 ns. normaalimallistosta on paljon pienempi kuin koko 44 plus-mallistosta. Monta kertaa olen sen joutunut toteamaan!


    • jedix

      1) mitat pitäisi olla nykyistä tarkemmat, eli rinnanympäryys, vyötärö, lantio JA pituus. Ainakin itselläni ongelmana on se, että kun on pitkä selkä ja iso maha, niin tarpeeksi pitkien paitojen löytäminen on tosi vaikeaa.
      2) koot 46-60 ja ehkä joitakin tuotteita jopa yli 60 (itselläni vaatteita koossa 52-60)
      3) toimitusajat eivät saisi olla pidemmät kuin ulkomailta tilatessa. Viikossa on tavaran pakko olla jo perillä
      4) itse kaipaan eniten kenkiä, sillä vaikka suomesta saa isoja vaatteita jo hyvinkin monesta paikasta, niin leveällä lestillä ei saa kenkiä mistään. Kuitenkin esim. brittievansilla tai vivaladivalla on uskomattoman upeita ja naisellisia kenkiä myös extraleveällä (britit eee ja USA ww) lestillä
      5) hinnan pitää olla kilpailukykyinen, sillä netistä saa isoa vaatetta tosi halvalla. Esim. itse tilasin muutama viikko sitten britti-ebaysta yhdet valkoiset caprifarkut, paitapuseron, biletopin ja kesämekon postikuluineen 68 eurolla.
      6)Itse kaipaisin suurempia kokoja myös asusteisiin. Esim. normaalit rihkamasormukset ja kaulakorut on vähän pieniä, mutta niiden avulla olisi hauska koristaa omaa tyyliä.
      7) Itse tykkään älyttömästi britti-evansista, joka huomioi isot naiset alusvaatteista kenkiin ja asusteisiin. Eli oma ehdotukseni on, että otat yhteyden evansiin ja perustat nettifiliaalin tänne suomeen.

      http://www.evans.co.uk/

      • Laivuri45__

        Evans on hyvä idea, mutta sitä jo yritin, eivätkä he ole kiinnostunieta asiasta. Valitettavasti. Tottakai olisi helpomapaa, kun olisi valmiit tuotteet ja sivut. Omatkin riskit olisivat todella paljon pienemmät.


      • Laivuri45__

        Tosiaan vielä noista toimitusajoista. Viikko on ihan realistinen aika saada tavara perille, jos tavaraa on varastossa. Ongelma on tietysti se, että hirvittävän isoja määriä ei varastossakaan voi pitää, jos ostaa suoraan tehtaalta.

        Tuo Evans ajatus tosiaan oli itsellänikin mielessä, mutta se ei sitten onnistunut. Ongelma siinä olisi ollut (siis jos ylipäätään olisivat kiinnostuneet) pitkät toimitusajat ja hinta. Punta on aika vahva euroon nähden ja siihen päälle toimituskulut, niin vaatteen lopullinen hinta olisi tullut mielestäni liian kalliiksi.

        Ebayssa tosiaan on myytävänä isojakin kokoja, uusia vaatteita siis, mutta Suomalaisen yrityksen plus-puolena näkisin sen, että vaatteella on 14pvän palautusoikeus. Ebayssa sitä mahdollisuutta ei kai ole? En ole varma.

        Tuo asuste juttu onkin ihan hyvä idea. Itse en ole tuollaista edes tullut ajatelleeksi.


      • Laivuri45__
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Tosiaan vielä noista toimitusajoista. Viikko on ihan realistinen aika saada tavara perille, jos tavaraa on varastossa. Ongelma on tietysti se, että hirvittävän isoja määriä ei varastossakaan voi pitää, jos ostaa suoraan tehtaalta.

        Tuo Evans ajatus tosiaan oli itsellänikin mielessä, mutta se ei sitten onnistunut. Ongelma siinä olisi ollut (siis jos ylipäätään olisivat kiinnostuneet) pitkät toimitusajat ja hinta. Punta on aika vahva euroon nähden ja siihen päälle toimituskulut, niin vaatteen lopullinen hinta olisi tullut mielestäni liian kalliiksi.

        Ebayssa tosiaan on myytävänä isojakin kokoja, uusia vaatteita siis, mutta Suomalaisen yrityksen plus-puolena näkisin sen, että vaatteella on 14pvän palautusoikeus. Ebayssa sitä mahdollisuutta ei kai ole? En ole varma.

        Tuo asuste juttu onkin ihan hyvä idea. Itse en ole tuollaista edes tullut ajatelleeksi.

        Lisäkysymys: Olisiko alusvaatteilla menekkiä? Vai löytyykö Internetistä jo tarpeeksi alan yrityksiä? Ainakin Bravissimo taitaa olla suosittu.

        Minkä tyyppisille alusvaatteille/-asuille netissä voisi olla kysyntää? Alusvaatteethan on sellaisia, joita pitäisi aina sovittaa ensin. Tosin myös alusvaatteilla olisi palautusoikeus. Onko netin kautta alusasujen ostaminen liian vaivalloista?


    • Omena50

      jos vihdoin ja viimein saataisiin Suomeenkin isoja kokoja ja netin kautta. Olen itse kokoa 58-60 tai joissakin 62-64 ja vaatteiden löytäminen on hankalaa, olen ns. omenamaha ja isorintainen.

      Ihan mahtava idea, työstä asiaa vain eteenpäin ja avaa nettikauppa, saat varmasti asiakkaita.

      Itse pidän kaikenlaisista vaatteista; farkuista, mekoista, hameista, rennoista ja mukavista päällä. Hankalinta on vaatteiden ostossa yleensä se, että esim. puserot ovat juuri ja juuri vyötärön alle ja iso maha jää näkyviin, eli juuri se minkä haluaisi peittää. Samoin esim. housut on niin leveät lahkeista, että ovat kuin purjeet.

      Toinen asia on kengät. Olin nuorena tyttönä hyvinkin hoikka ja silloin oli kenkäni kokoa 38, nyt 42. Monet kengät loppuvat kokoon 41 ja ovat vielä kapealestisiä. Ikäiselläni (50) on jo jalat ihan luonnostaankin lässähtäneet ja levinneet.

      Olet huomannut, miten innokkaita vastaajat ovat. Toivon onnea yrityksellesi, sehän olisi meidän kaikkien etu.

      • Laivuri45__

        Mukava kuulla, että vaatteille voisi olla kysyntää. Olen todellakin tosissani asiaa miettinyt ja etsin parhaillaan hyviä valmistajia, joilta vaatteita voisi tilata. Ideaa täytyy kuitenkin vielä kypsytellä, koska ihan raakiletta en viitsi muille edes esittää.
        Toisaalta nettikauupa kehittyisi varmasti hyvin myös yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Kiitos kaikista mielipiteistä ja kertokaa lisää! Kaikki ideat ja kommentit ovat erittäin tervetulleita!


    • SuurenmoineN

      Vastailen pikaisesti ja aiempia vastauksia lukematta.

      Itse olen melko nuori (hieman päälle 20-vuotias), joten kaipaisin nuorekkaampia TAI ajattomia vaatteita. Housuissa tuppaa olemaan se vika, että lahkeet ovat auttamatta liian pitkiä kun olen lyhytjalkainen(lahkeen sisäpituus max. 78cm). Lisäksi isojen kokojen housut ovat hirveän leveitä, ja siten näyttää itsekin entistä leveämmältä - ihannehousut olisivat matalahko vyötäröiset, levenevälahkeiset (reidestä ihonmyötäisemmät, polvesta alaspäin hieman levenevät). Toisaalta löytyy rutkasti housuja, jotka vastaavat vyötäröltä jopa kokoa 50 mutta ovat lahkeista niin kapeita, etteivät mahdu edes kokoa 42 olevalle ystävälleni. Tai sitten me vain olemme poikkeuksellisen paksujalkaisia... :-D

      Yläosia löytyy kyllä ihan mukavasti, joskin enemmän saisi olla v-aukkoisia puseroita. Olen myös huomannut, että nämä isot koot ovat turhan usein mallia teltta ja korostavat jo entisestään isokokoisuutta, koska leikkauksetkin ovat usein pielessä.

      Itse käytän kokoja 48 ja 50, joita löytyy kyllä, mutta tyyliltään ovat huomattavasti iäkkäämmille tarkoitettuja. Minä käytän suuria kokoja pääosin suuren luustoni vuoksi; olen harteikas ja lantionympäryskin on lähes 120cm, vaikkei ylimääräistä silavaa olisikaan kertynyt. Rinnan altakin ympärys on yli 100cm, joten en mikään ihan siro olisi hoikempanakaan. Liikakiloja on siis jonkin verran, mutta ne ovat keskittyneet vyötärölle.

      Hinnoista sanoisin vain sen, että lyhythihaisesta paidasta en maksa yli 15 euroa, housut pyrin löytämään 30-40 eurolla ja puserot/ neuleet hintahaarukasta 20-40 euroa.

      Jotta kaikki isokokoiset tulisivat huomioiduksi, saisi esim. housujen lahkeenpituuksissa olla aina 2 tai useampia vaihtoehtoja, kuten useimmissa netAnttilan housuissakin on. Farkkuja valikoimissa on riittävästi, mutta kivoja "kangashousuja" en ole onnistunut juurikaan löytämään.

      • Laivuri45__

        Joo, farkkuja tuntuu olevan, mutta ne mitä itse viime viikolla kaupoissa näin oli ehkä vähän tylsiä. Tosin en minä kaikkia mahdollisia kauppoja kolunnutkaan läpi.

        Toistaiseksi en muuten ole löytänyt valmistajaa, joka tekisi kivoja isokokoisia kangashousuja, tai sitten ne ovat todella leveitä lahkeisiin saakka. Onko se yleistä? Olisko perinteisille suorille housuille kysyntää? Entä jakuille? Siis housupuvuille, kuitenkin niin että jakun ja housut voi valita eri kokoisina.

        Housuvalmistajista olisi todellakin mukava löytää sellainen, joka tekisi eri pituuksilla lahkeita.

        Entäs ne alusvaatteet? Onko jo ylitarjontaa vai puuttuuko tarjonnasta jonkin tyyppisiä malleja, esim. pitsisiä ym. Yöpaitoja tms.?


        Hinnoista vielä sen verran, että tarkoituksenani on löytää kohtuuhintaisia vaatteita myyntiin. Ketjujen kanssa en kuitenkaan voi hinnassa kilpailla. Heillä on suuret sisäänostomäärät ja hinnat saadaan painettua alas sillä tavalla.

        Kertokaa lisää ajatuksianne, täällä on tullut tosi kivoja ideoita ja hyviä pointteja esiin!


      • JaanaS
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Joo, farkkuja tuntuu olevan, mutta ne mitä itse viime viikolla kaupoissa näin oli ehkä vähän tylsiä. Tosin en minä kaikkia mahdollisia kauppoja kolunnutkaan läpi.

        Toistaiseksi en muuten ole löytänyt valmistajaa, joka tekisi kivoja isokokoisia kangashousuja, tai sitten ne ovat todella leveitä lahkeisiin saakka. Onko se yleistä? Olisko perinteisille suorille housuille kysyntää? Entä jakuille? Siis housupuvuille, kuitenkin niin että jakun ja housut voi valita eri kokoisina.

        Housuvalmistajista olisi todellakin mukava löytää sellainen, joka tekisi eri pituuksilla lahkeita.

        Entäs ne alusvaatteet? Onko jo ylitarjontaa vai puuttuuko tarjonnasta jonkin tyyppisiä malleja, esim. pitsisiä ym. Yöpaitoja tms.?


        Hinnoista vielä sen verran, että tarkoituksenani on löytää kohtuuhintaisia vaatteita myyntiin. Ketjujen kanssa en kuitenkaan voi hinnassa kilpailla. Heillä on suuret sisäänostomäärät ja hinnat saadaan painettua alas sillä tavalla.

        Kertokaa lisää ajatuksianne, täällä on tullut tosi kivoja ideoita ja hyviä pointteja esiin!

        Alusvaatteissa tahtoisin, että meidät "omituisemmankin" muotoiset huomioitaisiin. En tiedä onko ulkomaisissa liikkeissä suuria ympäryksiä pienillä kupeilla. Ja vaikka olisi, se ei minua hyödyttäisi, koska en omista luottokorttia.

        En saa mistään sellaisia liivejä, jotka istuisivat minulle oikeasti, sillä ympäryksen pitäisi olla luokkaa 110-120 ja kupin A tai maksimissaan B. Jos mennään perinteisellä mittaustekniikalla, kuppini olisi A. Nyt joudun ostamaan aina "rinnakkaiskokoa", jossa usein joudutaan lipsumaan jopa C tai D-kuppiin. Eipä ole kivan näköistä, kun pizzalautasen kokoinen kuppi levitetään littanalle rintakehälle. Meissä suurikokoisissakin on myös lähes rinnattomia lankkuja, joihin itsekin kuulun. Apuva!


      • liian iso?
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Joo, farkkuja tuntuu olevan, mutta ne mitä itse viime viikolla kaupoissa näin oli ehkä vähän tylsiä. Tosin en minä kaikkia mahdollisia kauppoja kolunnutkaan läpi.

        Toistaiseksi en muuten ole löytänyt valmistajaa, joka tekisi kivoja isokokoisia kangashousuja, tai sitten ne ovat todella leveitä lahkeisiin saakka. Onko se yleistä? Olisko perinteisille suorille housuille kysyntää? Entä jakuille? Siis housupuvuille, kuitenkin niin että jakun ja housut voi valita eri kokoisina.

        Housuvalmistajista olisi todellakin mukava löytää sellainen, joka tekisi eri pituuksilla lahkeita.

        Entäs ne alusvaatteet? Onko jo ylitarjontaa vai puuttuuko tarjonnasta jonkin tyyppisiä malleja, esim. pitsisiä ym. Yöpaitoja tms.?


        Hinnoista vielä sen verran, että tarkoituksenani on löytää kohtuuhintaisia vaatteita myyntiin. Ketjujen kanssa en kuitenkaan voi hinnassa kilpailla. Heillä on suuret sisäänostomäärät ja hinnat saadaan painettua alas sillä tavalla.

        Kertokaa lisää ajatuksianne, täällä on tullut tosi kivoja ideoita ja hyviä pointteja esiin!

        Turhan usein ovat isokokoiset alusvaatteet aika tylsännäköisiä, ylitarjontaa ei missään nimessä ole. Ei ole mitenkään erityisen itsetuntoa kohottavaa, että alushousut ovat esim. mummomalliset sloggit tai vastaavat - eli kyllä sellaisia naisellisia ja muodikkaampiakin alusvaatteita olisi mukava välillä käyttää. Liivejä en itse kovin mielelläni osta verkkokaupasta, kun tuo oikean koon löytäminen ei aina ole niin helppoa.

        Yöasuissa tahtoo myös olla ongelmana tämä tylsyys. Itse olen pitkään haeskellut sellaista mukavan kevyttä pyjamayöasua, jossa olisi hihaton toppi ja housut (lyhyet tai pitkät). Itse tykkään yöasuissa semmoisesta "tyttömäisestä" tyylistä, vaaleista väreistä ja sarjakuva-aiheista, mutta kyllä parille pitsisellekin olisi käyttöä :). Mitä tahansa muuta kuin niitä karmeita pitkiä, pitkähihaisia kolttuja, joiden kaula-aukko on pieni ja ahdistava ...

        En ole itse jakkupukutyyppiä, mutta erillisenä tulee joskus jakkuja ostettua - kuitenkin mieluummin sellaisia, joissa on leikkauksen tai värin puolesta joku "juju", eli sellaisia virallisenoloisia perusjakkuja ei tule käytettyä. Suoria housujakin tulee pidettyä suhteellisen vähän.


      • Laivuri45__
        liian iso? kirjoitti:

        Turhan usein ovat isokokoiset alusvaatteet aika tylsännäköisiä, ylitarjontaa ei missään nimessä ole. Ei ole mitenkään erityisen itsetuntoa kohottavaa, että alushousut ovat esim. mummomalliset sloggit tai vastaavat - eli kyllä sellaisia naisellisia ja muodikkaampiakin alusvaatteita olisi mukava välillä käyttää. Liivejä en itse kovin mielelläni osta verkkokaupasta, kun tuo oikean koon löytäminen ei aina ole niin helppoa.

        Yöasuissa tahtoo myös olla ongelmana tämä tylsyys. Itse olen pitkään haeskellut sellaista mukavan kevyttä pyjamayöasua, jossa olisi hihaton toppi ja housut (lyhyet tai pitkät). Itse tykkään yöasuissa semmoisesta "tyttömäisestä" tyylistä, vaaleista väreistä ja sarjakuva-aiheista, mutta kyllä parille pitsisellekin olisi käyttöä :). Mitä tahansa muuta kuin niitä karmeita pitkiä, pitkähihaisia kolttuja, joiden kaula-aukko on pieni ja ahdistava ...

        En ole itse jakkupukutyyppiä, mutta erillisenä tulee joskus jakkuja ostettua - kuitenkin mieluummin sellaisia, joissa on leikkauksen tai värin puolesta joku "juju", eli sellaisia virallisenoloisia perusjakkuja ei tule käytettyä. Suoria housujakin tulee pidettyä suhteellisen vähän.

        Alusvaatteita ei todellakaan tunnu löytyvän mistään isolla ympärysmitalla ja pienellä kuppikoolla. Kai kaupat olettavat, ettei sellaista yhdistelmää ole. Luulisi, että sellaisia kokoja kuitenkin valmistettaisiin.

        Selailin netissä sivuja, jotka myyvät isoja kokoja. Minua niissä vaivasi se, että vaikka vaatetta olisi saatavilla esim. koossa 60, niin kuva on pienestä koosta. Häiritseekö tämä vain minua? Miten yleensä haluatte, että vaatteet on esitetty? Mallin päällä? Jos, niin saako malli olla isokokoinen? Vai haluatteko mieluummin nähdä pelkän vaatteen esim. nuken päällä?
        Etelä-Eurooppalaisissa kaupoissa isot koot todellakin esitellään isokokoisten mallien päällä, samoin USA:ssa.


      • liian iso?
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Alusvaatteita ei todellakaan tunnu löytyvän mistään isolla ympärysmitalla ja pienellä kuppikoolla. Kai kaupat olettavat, ettei sellaista yhdistelmää ole. Luulisi, että sellaisia kokoja kuitenkin valmistettaisiin.

        Selailin netissä sivuja, jotka myyvät isoja kokoja. Minua niissä vaivasi se, että vaikka vaatetta olisi saatavilla esim. koossa 60, niin kuva on pienestä koosta. Häiritseekö tämä vain minua? Miten yleensä haluatte, että vaatteet on esitetty? Mallin päällä? Jos, niin saako malli olla isokokoinen? Vai haluatteko mieluummin nähdä pelkän vaatteen esim. nuken päällä?
        Etelä-Eurooppalaisissa kaupoissa isot koot todellakin esitellään isokokoisten mallien päällä, samoin USA:ssa.

        Kyllä kuvissa mielestäni pitäisi olla isokokoisia malleja, koska vaate ei todellakaan näytä samanlaiselta koossa 36 kuin 50. Nuken päällä vaatteet harvoin näyttävät luonnollisilta, eli mieluummin eläviä malleja :).


    • Cam1

      Muita vaatteita vielä löytyy jotenkin, mutta hyvännäköiset ja modernit urheiluvaatteet on kiven alla. Useimmissa naisten mallistoissa koot loppuvat numeroon 44. Itse olen kokoa 48-50 ja urheiluvaatteissa ei ole naisten vaatteissa tarjolla kuin mummomalleja. Valmistajien kotisivuja selaamalla näkee, että vaatteita valmistetaan isoissakin kokonumeroissa - mutta niitä ei vain vähittäiskaupoista löydy.

      • Laivuri45__

        Minkälaisia urheiluvaatteita tarkoitat? Sisä- vai ulkoliikuntaan vai molempiin? Entä noista valmistajista, mitä valmistajia olet katsellut? Käsittääkseni isot ja tunnetut urheiluvaatevalmistajat tekevät isompia kokoja, mutta ne ei tule tänne Suomen markkinoille.
        Minkälaiset urheiluvaattet ovat aliedustettuina tällä hetkellä?


    • juttuja..

      Ihana keskustelu ja hyvä aihe, kiitos! En jaksanut/ehtinyt lukea kaikkia, joten laitan vaan omat ajatukseni ja tietoni, vaikka olisikin samankaltaisia vastauksia.

      -165cm/hiukan yli 100kg, alle 30-vuotias nainen
      -kokoluokkaa 46-48, liiveissä kokoni on n.95 C
      -olen melko lihaksikas ja hartekas, käsivarsista kinnaa sovittaessa usein...
      -käytän paljon joustavia materiaaleja

      Kaipaan ehkä eniten selkeitä, naisellisia ja hyvälaatuisia trikoopaitoja ja tunikoita moneen menoon! Hyvä trikoo ei ole liian löysää ja ohutta, vaan sopivan tanakkaa, jotta kestää hyvin pesua ja käyttöä. Tykkään myös suoralahkeisista, joustovyötäröisistä housuista, joko liituraitatrikoota tai puuvilla-pellavaa... Nilkkapituisia hameita suosin kesällä!

      Yksivärisyys on plussaa, koska selkeisiin väreihin ainakin minun on helpointa yhdistellä asusteita. Vaatteissa voi kuitenkin olla joitain jujuja: koristeröyhelöt hihansuissa, helmikirjailua pääntiessä tms., ei tietenkään kaikkea samassa vaatteessa! :)

      Monilla vaateliikkeillä on hienosti plus-kokoja, mutta sopivia vaatteita on hankala löytää silti! Paidat ovat usein joko kinkelohihaisia paitapuseroita tai sitten liian löysästä trikoosta valmistettuja kukertavankirjavia halaatteja/tunikoita, joissa on valtavan isot kaula-aukot ja mittasuhteet muutenkin vinksallaan. En osaa pukeutua sellaisiin, ei vaan tunnu omalta...

      Hinnoilla ei niin suurta merkitystä, jos vaan löytyy sopivaa kokoa, tyyliä ja laatua! :)

    • äitikkä

      Siis jos joku tosiaan löytäis vaatteita isommillekin.. Itse käytän kokoa 56 yläosissa ja 52 alaosissa.

      En lukenut aiempia kommentteja montaa. Mutta mielestäni tilausta olisi aivanperusvaatteille, paitoja, tunikoita, neuleita ym. vastaavaa. Useasti kun kiertelen vaatekauppoja/selaan netistä, tulee olo, että "normaalikokoja" on vaikka mitä vaatteita, mutta miksi niitä samoja ei ole isompina kokoina?? Ja sitten ongelma usein on mittasuhteissa.. Ainakin minun kohdalla. Yksi ainoa toppi minulla on ollut, jossa käsiaukot on sopivat. Muissa on aina ollut liian isot, niin että kaikki läskit ja rintsikat näkyy sieltä välistä.. Eli ei kiva. Housuissa ongelma on aina se, että lahkeet on ku teltat, eikä yhtään normaalisuhteessa vyötäröön.. Vai olenko niin kummallisen mallinen, ettei muilla olesamoja ongelmia??
      Lisäksi kannatan yksivärisyyttä, tai jotain hillittyä kuviota, että on helppo yhdistellä muihin vaatteisiin. Ja sitten se NUOREKKUUS. Monet ison koon vaatteet on suunniteltu keski-ikäisille, eikä kolmekymppiselle...
      Siinä muutamia asioita...

    • Pullukka

      Mun on todellakin mahdotonta löytää tuulipukuja, verryttelyasuja ja talvitakkeja kokoa 60.
      Olisin älyttömän onnellinen jos sellaisia saisi jostain.
      Vaatteiden myyjät vissiin aattelee, ettei läskit liiku.

      Toinen asia, mitä ostaisin töihin, kotiin ja talviversiona vuorellisena olisi kumisaappaat. On niin paksut pohkeet, että edes sievin nauhalliset eivät käy.
      Sukkahousuja ei myöskään saa Suomesta. Ei juhlasukkahousuja eikä villaisia tai puuvillaisia talvisukkahousuja.

      Kokoluokan 60 vaatteissa alkaa loppua valinnanvara. On otettava mitä saa. Jos joku alkaa myydä isoja vaatteita ja tietää mistä niitä saa niin ilmoittakaa ihmeessä minullekin.
      Lorellan alet käyn aina penkomassa, mutta on aika kallis kauppa ja aika tanttamaiset valikoimat.

      [email protected]

    • Pullukka

      Moni firma tuo jo kokoja 56 saakka, mutta 60 ei myy kukaan.
      Haluaisin kauniita vaatteita myös, ja käytännöllisiä.

      • Laivuri45__

        Kiva, että keskustelua syntyy! Tarkoituksena on ottaa koko 60 myös myyntiin. Mahdollisesti muutama isompikin koko. Mutta tosiaan, koko 60 on sellainen, jonka nyt näiden keskustelun pohjalta uskallan ottaa myyntiin. Ja onneksi ainakin Eteleä-Euroopassa sitä kokoa valmistetaan ja tarjolla on värikkäitä, hauskoja vatteita.

        Kiitos hyvästä keskustelusta ja kirjoittakaa ihmeessä lisää mielipiteitä, ideoita ja toivomuksia aiheeseen liittyen!


      • Tonnikeiju.
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Kiva, että keskustelua syntyy! Tarkoituksena on ottaa koko 60 myös myyntiin. Mahdollisesti muutama isompikin koko. Mutta tosiaan, koko 60 on sellainen, jonka nyt näiden keskustelun pohjalta uskallan ottaa myyntiin. Ja onneksi ainakin Eteleä-Euroopassa sitä kokoa valmistetaan ja tarjolla on värikkäitä, hauskoja vatteita.

        Kiitos hyvästä keskustelusta ja kirjoittakaa ihmeessä lisää mielipiteitä, ideoita ja toivomuksia aiheeseen liittyen!

        että otat koot 60 ja 62 mukaan. Housut,joissa on kuminauhavyötärö saa tietysti olla pienemmätkin. Käytän jakkuja, myös kesällä pienellä hihalla topin päällä, helma saa olla puoleen peppuun tai pitempikin. Myös ulkobleisereitä valikoimiin sekä ulkoilupukuja.
        Toivon nuorekkaita malleja, joissa tosiaan on jokin jippo, esim. röyhelöt tai joku muu kiva yksityiskohta.


        Kaikki eivät asu Hesassa eikä lähelläkään, joten esim. Lorella on liian kaukana ja tulee liian kalliiksi lähteä pelkästään vaateostoksille.
        Nettikauppa olisi MAHTAVA IDEA.


      • Laivuri45__
        Tonnikeiju. kirjoitti:

        että otat koot 60 ja 62 mukaan. Housut,joissa on kuminauhavyötärö saa tietysti olla pienemmätkin. Käytän jakkuja, myös kesällä pienellä hihalla topin päällä, helma saa olla puoleen peppuun tai pitempikin. Myös ulkobleisereitä valikoimiin sekä ulkoilupukuja.
        Toivon nuorekkaita malleja, joissa tosiaan on jokin jippo, esim. röyhelöt tai joku muu kiva yksityiskohta.


        Kaikki eivät asu Hesassa eikä lähelläkään, joten esim. Lorella on liian kaukana ja tulee liian kalliiksi lähteä pelkästään vaateostoksille.
        Nettikauppa olisi MAHTAVA IDEA.

        Vielä kysymyksiä noista ulkoilu- ja urheiluvaatteista. Onko näin, että nyt ei löydy kokoja, vai ovatko vaatteet muuten ei niin kivoja, väri, materiaali ym.?

        Entä jumppavaattet? Kaipaako joku esim. jazz-housun tyylisiä jumppavaatteita, paitoja tms.?


      • urheiluhullu kokoa 56
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Vielä kysymyksiä noista ulkoilu- ja urheiluvaatteista. Onko näin, että nyt ei löydy kokoja, vai ovatko vaatteet muuten ei niin kivoja, väri, materiaali ym.?

        Entä jumppavaattet? Kaipaako joku esim. jazz-housun tyylisiä jumppavaatteita, paitoja tms.?

        Mä kaipaan liikuntavaatteista mainitsemiasi jazz-housuja ja urheilutoppeja, adidaksen verkkareita (housut ja takki), lasketteluun toppahousut henkseleillä ja korkealla selkäosalla, sporttisia shorsteja pyöräilyyn ja uimapukua, jossa olisi sellainen "painija-leikkaus selässä" ja joka tukisi rintoja hyvin.


      • tosiaankaan
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Vielä kysymyksiä noista ulkoilu- ja urheiluvaatteista. Onko näin, että nyt ei löydy kokoja, vai ovatko vaatteet muuten ei niin kivoja, väri, materiaali ym.?

        Entä jumppavaattet? Kaipaako joku esim. jazz-housun tyylisiä jumppavaatteita, paitoja tms.?

        ole saatavilla, ainakaan niitä suurimpia 60 numeroisia. Mieluusti lähtisin reippaalle kävelylle/pyöräilylle mutta eipä ole sopivia vaatteita.
        Merkkilaput vaatteissa ei ole tärkeitä, kuten alla esim. adidas. Kunhan on siistit vaatteet.


      • Laivuri45__ kirjoitti:

        Vielä kysymyksiä noista ulkoilu- ja urheiluvaatteista. Onko näin, että nyt ei löydy kokoja, vai ovatko vaatteet muuten ei niin kivoja, väri, materiaali ym.?

        Entä jumppavaattet? Kaipaako joku esim. jazz-housun tyylisiä jumppavaatteita, paitoja tms.?

        Ite kaipaisin sellaisia rentoja snoukka henkisiä toppatakkeja ja housuja. eri väreissä.Muutenkin urheilu/ rock henkiset rennot vaatteet on kiven takana.


    • vielä..

      Sellainen tuli mieleen, että jos on tarkoitus laittaa vaatteista kuvia mallin päällä, niin se malli voisi oikeasti olla hiukan rehevämpi! Monissa kuvastoissa xl-malli on vain hiukan normaalia mallia kookkaampi, joten todellista kuvaa vaatteen istuvuudesta lihavan päällä on hankala saada...

      • Ottawa

        Ei tosiaan ole siitä kiinni, etteikö väri tai muu asia kelpaisi vaan se, ettei kokoja todellakaan löydy.
        Niin kuin taisin jo mainita olen etsinyt kevättakkia oikein urakalla ja siinä sivussa sitten on tullut kokeiltua noita tuuli- ja urheilutakkejakin. Ei toivoa.
        Oikein harmittaa kun just nyt ei ole varaa lähteä Lontooseen Evansille ostoksille. Sieltä huolisin ehkä kaikki vaatteet mitä niillä on.

        Täytyy sanoa, että jos joku osaisi kunnolla ommella niin voisi saada paljonkin isokokoisia asiakkaita. Etenkin jos hinnat olisi kohdillaan.
        Tuntuu, että Hennesin vaatteet ainakin vaan pienentyy joka vuosi.


      • Laivuri45__
        Ottawa kirjoitti:

        Ei tosiaan ole siitä kiinni, etteikö väri tai muu asia kelpaisi vaan se, ettei kokoja todellakaan löydy.
        Niin kuin taisin jo mainita olen etsinyt kevättakkia oikein urakalla ja siinä sivussa sitten on tullut kokeiltua noita tuuli- ja urheilutakkejakin. Ei toivoa.
        Oikein harmittaa kun just nyt ei ole varaa lähteä Lontooseen Evansille ostoksille. Sieltä huolisin ehkä kaikki vaatteet mitä niillä on.

        Täytyy sanoa, että jos joku osaisi kunnolla ommella niin voisi saada paljonkin isokokoisia asiakkaita. Etenkin jos hinnat olisi kohdillaan.
        Tuntuu, että Hennesin vaatteet ainakin vaan pienentyy joka vuosi.

        Tämä on ollut erittäin mielenkiintoista keskustelua ja kannustanut minua hankkeessani. Tähtään kesäkuun alkuun. Vaatevalmistajia on jo löytynyt! Urheiluvaatteita vielä metsästän. Alussa vaate-erät ovat varmasti pieniä, mutta katsotaan mitä tästä tulee. Itse ainakin olen luottavaisella mielellä.

        Jatketaan tätä hyvää keskustelua, joka on pysynyt hienosti aiheessaan!


      • että annat
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Tämä on ollut erittäin mielenkiintoista keskustelua ja kannustanut minua hankkeessani. Tähtään kesäkuun alkuun. Vaatevalmistajia on jo löytynyt! Urheiluvaatteita vielä metsästän. Alussa vaate-erät ovat varmasti pieniä, mutta katsotaan mitä tästä tulee. Itse ainakin olen luottavaisella mielellä.

        Jatketaan tätä hyvää keskustelua, joka on pysynyt hienosti aiheessaan!

        toivoa saada kauniita ja käytännölisiä vaatteita. Voin omasta puolestani sanoa, että raha ei ole ollut este vaateostoksille vaan kokojen puute. Olisi upeaa saada uusi vaatevarasto!


      • sanon osani
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Tämä on ollut erittäin mielenkiintoista keskustelua ja kannustanut minua hankkeessani. Tähtään kesäkuun alkuun. Vaatevalmistajia on jo löytynyt! Urheiluvaatteita vielä metsästän. Alussa vaate-erät ovat varmasti pieniä, mutta katsotaan mitä tästä tulee. Itse ainakin olen luottavaisella mielellä.

        Jatketaan tätä hyvää keskustelua, joka on pysynyt hienosti aiheessaan!

        tähän soppaan..
        Se on hyvä että joku uskaltaa yrittää, pidä meitä ajantasalla ja älä säikähdä jos ja kun avaat nettisivut niin joku mollaa valikoiman ihan lyttyyn.Kaikkia kun ei voi mielyttää ja on semmoisiakin, jotka moittii aina.
        Minä tarvitsen 52-54 vaatteita, ikää on 38v, palvelualalla. Ja kaikesta olen kiinostunut.
        Housut,puserot ja yleensäkin yläosat.
        Mutta suurin ongelma on esin verkkapuku, ei löydy urheiluliikkeistä, ja jos joku on sinne tilannut d-mitoitusta niin suurin on 44. Liikkeet ei tilaa niitä. Pattitilanne.
        Hinnoista sen verran että tietty edullinen aina kiinostaa, mutta olen todennut että nämä mun kokoluokan vaatteet maksaa. Ja olen valmis maksamaankin muodikkaista ja tyylikkäistä vaatteista. Mä ihmettelen esin hobby hallin ostajaa, eikö siellä ole yhtään isoa "tyttöä", joka sanoi mielipiteensä vaattista. Siellä on joskus niin kummallisia valintoja. Ulkoiluvaatteita ja farkkuja olen sieltä tilannut.
        Farkkujen hinta vaihtelee 49-100e. Musta se 100 on aika paljon ja sit pitäis olla joku juttu niissä.
        Hesassa kattelin farkkuja, jotka makso 139e. Tuntu liian kalliilta arkikäyttöön. Lihavilla on yl se ongelma et reidet hankaa ja housut kuluu haaroista, joten farkut ei vuosikausia kestä käytössä.
        Mutta onnea matkaan. Olen seurannut palstaa ja aika hiljaista on ollu, mutta huomaan että kyllä täällä kävijöitä on. Tämä aihe on herättänyt kiinostusta ja huomaat että pula on huutava.


      • Laivuri45__
        sanon osani kirjoitti:

        tähän soppaan..
        Se on hyvä että joku uskaltaa yrittää, pidä meitä ajantasalla ja älä säikähdä jos ja kun avaat nettisivut niin joku mollaa valikoiman ihan lyttyyn.Kaikkia kun ei voi mielyttää ja on semmoisiakin, jotka moittii aina.
        Minä tarvitsen 52-54 vaatteita, ikää on 38v, palvelualalla. Ja kaikesta olen kiinostunut.
        Housut,puserot ja yleensäkin yläosat.
        Mutta suurin ongelma on esin verkkapuku, ei löydy urheiluliikkeistä, ja jos joku on sinne tilannut d-mitoitusta niin suurin on 44. Liikkeet ei tilaa niitä. Pattitilanne.
        Hinnoista sen verran että tietty edullinen aina kiinostaa, mutta olen todennut että nämä mun kokoluokan vaatteet maksaa. Ja olen valmis maksamaankin muodikkaista ja tyylikkäistä vaatteista. Mä ihmettelen esin hobby hallin ostajaa, eikö siellä ole yhtään isoa "tyttöä", joka sanoi mielipiteensä vaattista. Siellä on joskus niin kummallisia valintoja. Ulkoiluvaatteita ja farkkuja olen sieltä tilannut.
        Farkkujen hinta vaihtelee 49-100e. Musta se 100 on aika paljon ja sit pitäis olla joku juttu niissä.
        Hesassa kattelin farkkuja, jotka makso 139e. Tuntu liian kalliilta arkikäyttöön. Lihavilla on yl se ongelma et reidet hankaa ja housut kuluu haaroista, joten farkut ei vuosikausia kestä käytössä.
        Mutta onnea matkaan. Olen seurannut palstaa ja aika hiljaista on ollu, mutta huomaan että kyllä täällä kävijöitä on. Tämä aihe on herättänyt kiinostusta ja huomaat että pula on huutava.

        Joo, tuota ajattelinkin että takuulla tulee viestejä, että olipa paljon melua tyhjästä ja että kyllä ketjukaupoista saa samanlaisia vaatteita paljon halvemmalla. Mutta pitää muistaa, että normaalissa kaupassa kohderyhmä on rajatumpi. Kun kohderyhmä on n.18-100-vuotiaat on ihan selvää, ettei kaikkia voi miellyttää.

        Alukuun en pysty ottamaan suuria varastoja ja se tarkoittaa sitä, että jokin loppuu ehkä kesken ja toimitusaika pidentyy. Kenkiä en ainakaan vielä ota myyntiin. Täytyy lähteä liikkeelle siitä mistä parhaiten pääsee, tällä hetkellä se näyttää olevan paidat ja housut, jonkin verran alusvaatteitakin. Urheiluvaatteita en ole onnistunut vieläkään löytämään.

        Tuo, että farkut eivät kestä haaroista kun reidet hinkkaavat, on ehkä sellainen, mitä harva tulee ajatelleeksi, ellei ole itse kokenut. Tottahan se on, että farkut ja housut muutenkin ovat kovalla koetuksella. Onko kenelläkään kokemusta pellavahousujen kestävyydestä? Itselläni ne kestää hyvässä lykyssä yhden kesän.

        On myös selvää, etten voi kilpailla hinnalla. Ketjut ostavat paljon ja voivat myydä halvemmalla. Mutta toivottavasti pystyn tarjoamaan erilaista valikoimaa.

        Jatketaan keskustelua!


      • 00800
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Joo, tuota ajattelinkin että takuulla tulee viestejä, että olipa paljon melua tyhjästä ja että kyllä ketjukaupoista saa samanlaisia vaatteita paljon halvemmalla. Mutta pitää muistaa, että normaalissa kaupassa kohderyhmä on rajatumpi. Kun kohderyhmä on n.18-100-vuotiaat on ihan selvää, ettei kaikkia voi miellyttää.

        Alukuun en pysty ottamaan suuria varastoja ja se tarkoittaa sitä, että jokin loppuu ehkä kesken ja toimitusaika pidentyy. Kenkiä en ainakaan vielä ota myyntiin. Täytyy lähteä liikkeelle siitä mistä parhaiten pääsee, tällä hetkellä se näyttää olevan paidat ja housut, jonkin verran alusvaatteitakin. Urheiluvaatteita en ole onnistunut vieläkään löytämään.

        Tuo, että farkut eivät kestä haaroista kun reidet hinkkaavat, on ehkä sellainen, mitä harva tulee ajatelleeksi, ellei ole itse kokenut. Tottahan se on, että farkut ja housut muutenkin ovat kovalla koetuksella. Onko kenelläkään kokemusta pellavahousujen kestävyydestä? Itselläni ne kestää hyvässä lykyssä yhden kesän.

        On myös selvää, etten voi kilpailla hinnalla. Ketjut ostavat paljon ja voivat myydä halvemmalla. Mutta toivottavasti pystyn tarjoamaan erilaista valikoimaa.

        Jatketaan keskustelua!

        lue myös tuo ylläoleva vaatemyyjättären viesti siitä, kuinka käyttäytyy huonon itsetunnon omaava lihava (anteeksi, isokokoinen) nainen ...
        ovat meinaan hankalia tapauksia : )

        ja lämpimästi onnea uudelle yrityksellesi!


      • rättikauppias
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Joo, tuota ajattelinkin että takuulla tulee viestejä, että olipa paljon melua tyhjästä ja että kyllä ketjukaupoista saa samanlaisia vaatteita paljon halvemmalla. Mutta pitää muistaa, että normaalissa kaupassa kohderyhmä on rajatumpi. Kun kohderyhmä on n.18-100-vuotiaat on ihan selvää, ettei kaikkia voi miellyttää.

        Alukuun en pysty ottamaan suuria varastoja ja se tarkoittaa sitä, että jokin loppuu ehkä kesken ja toimitusaika pidentyy. Kenkiä en ainakaan vielä ota myyntiin. Täytyy lähteä liikkeelle siitä mistä parhaiten pääsee, tällä hetkellä se näyttää olevan paidat ja housut, jonkin verran alusvaatteitakin. Urheiluvaatteita en ole onnistunut vieläkään löytämään.

        Tuo, että farkut eivät kestä haaroista kun reidet hinkkaavat, on ehkä sellainen, mitä harva tulee ajatelleeksi, ellei ole itse kokenut. Tottahan se on, että farkut ja housut muutenkin ovat kovalla koetuksella. Onko kenelläkään kokemusta pellavahousujen kestävyydestä? Itselläni ne kestää hyvässä lykyssä yhden kesän.

        On myös selvää, etten voi kilpailla hinnalla. Ketjut ostavat paljon ja voivat myydä halvemmalla. Mutta toivottavasti pystyn tarjoamaan erilaista valikoimaa.

        Jatketaan keskustelua!

        Hyvä laivuri,olet varmaan ajatellut että koska XL-kokoisia on enemmän ja enemmän, siinä olisi hyvä markkina-sauma, totta se periaatteessakin on, mutta...viime vuoden puolella käytiin tällainen samanlainen keskusteluketju erään toisenkin netti-yrittäjän aloittaessa laajentamaan XL-kokoisten vaatteisiin ,kannustusta ja Bravoo-huutoja annettiin täällä palstoilla, mutta kun sitten tuhansien eurojen satsauksien jälkeen kaikki oli valmista, asiakkaat kuitenkin tilasivat vaatteensa edelleen kuka mistäkin postimyynnistä ja HM:ltä etc. koska "pienet" yrittäjät eivät pysty koskaan hankkimaan tarpeeksi isoa varastoa ja tarpeeksi edullisesti verrattuna miljoonavaateketjuihin että näitä vaatteita sitten todellisuudessa tilattaisiin paljon.Jos olet valmis tienaamaan hieman ylimääräistä tällä tavalla,OK, mutta en suosittelisi jättämään päivätyötä tämän idean takia!


      • Laivuri45__
        rättikauppias kirjoitti:

        Hyvä laivuri,olet varmaan ajatellut että koska XL-kokoisia on enemmän ja enemmän, siinä olisi hyvä markkina-sauma, totta se periaatteessakin on, mutta...viime vuoden puolella käytiin tällainen samanlainen keskusteluketju erään toisenkin netti-yrittäjän aloittaessa laajentamaan XL-kokoisten vaatteisiin ,kannustusta ja Bravoo-huutoja annettiin täällä palstoilla, mutta kun sitten tuhansien eurojen satsauksien jälkeen kaikki oli valmista, asiakkaat kuitenkin tilasivat vaatteensa edelleen kuka mistäkin postimyynnistä ja HM:ltä etc. koska "pienet" yrittäjät eivät pysty koskaan hankkimaan tarpeeksi isoa varastoa ja tarpeeksi edullisesti verrattuna miljoonavaateketjuihin että näitä vaatteita sitten todellisuudessa tilattaisiin paljon.Jos olet valmis tienaamaan hieman ylimääräistä tällä tavalla,OK, mutta en suosittelisi jättämään päivätyötä tämän idean takia!

        Niin, kukin ostaa vaatteensa sieltä mistä parhaaksi näkee.

        Monessa muussa maassa toimii isoja kokoja myyviä nettikauppoja ja kai ne jollakin tavalla menestyy, kun ovat vielä pystyssä.

        Ideana tämä ei ole ainutlaatuinen ollenkaan. ja varmasti moni muu on nähnyt marrkinaraon tässä kauan sitten. Siihen en kuitenkaan usko, että XL-kokoiset olisivat hankalia asiakkaita ja kauppa kaatuisi siihen.

        Hinnalla en voi kilpailla, sen olen jo maininnut muutaman kerran. On päivänselvää, etten voi ostaa yhtä vaatetta tuhansia kappaleita.

        Ja ei, älä huoli, en jätä päivätyötäni, koska olen unelma-ammatissani ;)


      • Laivuri45__
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Niin, kukin ostaa vaatteensa sieltä mistä parhaaksi näkee.

        Monessa muussa maassa toimii isoja kokoja myyviä nettikauppoja ja kai ne jollakin tavalla menestyy, kun ovat vielä pystyssä.

        Ideana tämä ei ole ainutlaatuinen ollenkaan. ja varmasti moni muu on nähnyt marrkinaraon tässä kauan sitten. Siihen en kuitenkaan usko, että XL-kokoiset olisivat hankalia asiakkaita ja kauppa kaatuisi siihen.

        Hinnalla en voi kilpailla, sen olen jo maininnut muutaman kerran. On päivänselvää, etten voi ostaa yhtä vaatetta tuhansia kappaleita.

        Ja ei, älä huoli, en jätä päivätyötäni, koska olen unelma-ammatissani ;)

        Vielä kaipaisin kommentteja housuista. Minkälaisia materiaaleja suositte housuissa? Entä värejä ja housumalleja?

        Entäpä hameet? Niitä taitaa löytyä lähes joka kaupasta, joka myy isompia kokoja ja valikoimaakin on, vai onko?

        Vielä kysymys neuleista: pidättekö neuleista tai yleensä neulevaatteista? Nehän ovat usien mukavia päällä, ainakin omasta mielestäni.
        Onko neuleita riittävästi tarjolla kaupoissa? Ainakin yksi suomalainen merkki tekee neuleita myös isoissa ko'oissa. Ne ovat vain aika hintavia, mutta laadukkaita.

        Antaa keskustelun jatkua!


      • sanon osani
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Vielä kaipaisin kommentteja housuista. Minkälaisia materiaaleja suositte housuissa? Entä värejä ja housumalleja?

        Entäpä hameet? Niitä taitaa löytyä lähes joka kaupasta, joka myy isompia kokoja ja valikoimaakin on, vai onko?

        Vielä kysymys neuleista: pidättekö neuleista tai yleensä neulevaatteista? Nehän ovat usien mukavia päällä, ainakin omasta mielestäni.
        Onko neuleita riittävästi tarjolla kaupoissa? Ainakin yksi suomalainen merkki tekee neuleita myös isoissa ko'oissa. Ne ovat vain aika hintavia, mutta laadukkaita.

        Antaa keskustelun jatkua!

        jatkan että esim raiskilla on verkkapuku, jonka isoin on tosin d52. Otin yhteyttä raiskiin ja kyllä prismaan on niitä myyty. Eilen sinne marssin innoissani ja kappas vaan siellä oli kun olikin pukuja alkaen d36 ja loppuen 48, jota oli 1. Eli ilman jäin, kaupat ei ota isoja kokoja.
        Kysy sieltä Raiski:lta.
        housut: farkut on ok, sit semmoset juhlajutut laskeutuvaa kangasta, ja esim liituraitahousut töihin laskeutuvaa kangasta.
        Pellavaa en ole kokeillu kun se rypistyy.


      • Omena50
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Vielä kaipaisin kommentteja housuista. Minkälaisia materiaaleja suositte housuissa? Entä värejä ja housumalleja?

        Entäpä hameet? Niitä taitaa löytyä lähes joka kaupasta, joka myy isompia kokoja ja valikoimaakin on, vai onko?

        Vielä kysymys neuleista: pidättekö neuleista tai yleensä neulevaatteista? Nehän ovat usien mukavia päällä, ainakin omasta mielestäni.
        Onko neuleita riittävästi tarjolla kaupoissa? Ainakin yksi suomalainen merkki tekee neuleita myös isoissa ko'oissa. Ne ovat vain aika hintavia, mutta laadukkaita.

        Antaa keskustelun jatkua!

        Esim. ribbi-housut olisivat hyvät. Yleensäkin hyvin laskeutuvaa ja kuosissaan pysyvää.
        Noita stretch-housuja kun olen ostanut, ne on puettaessa tiukat mutta hetikohta niin väljät että nyrkki menee vyötärön läpi ja polvipussit löpöttää. Siis napakkaa kangasta ja mieluiten kuitenkin kuminauhavyötäröllä.


      • lähetin

        lähetin molemmille taannoin palautetta että riepuakaan en heiltä osta ennenkuin mallit ovat malliston kokoisia, ei luurangon päällä esitellä xl-mallistoa! sain pahoittelevan vastauksen, en juuri muuta.


    • wehejcpöqej
      • 00800

        näinköhän nyt saadaan ulla popken suomeenkin ... olispa fyffee, niin alkaisin heti jälleenmyyjäksi!


      • Laivuri45__
        00800 kirjoitti:

        näinköhän nyt saadaan ulla popken suomeenkin ... olispa fyffee, niin alkaisin heti jälleenmyyjäksi!

        Kiitos vinkistä! Tuota vaihtoehtoa en ollut huomioinutkaan. Täytyy tutustua aiheeseen. Sakasan kielen taitoni on 0, joten joudun perehtymään tuohon paremmalla ajalla. Jos joku kielitaitoinen ehti tuon lukea, niin oliko siinä vaihtoehtona tavaran myyminen on-line kaupassa, vai ainoastaan fyysisessä liikkeessä?

        Ei fyysisen liikkeenkään perustaminen mahdoton ajatus olisi, mutta en tiedä menestyisikö tuon kaltainen liike paikkakunnalla, jolla asun.

        Erittäin hyvä vinkki kuitenkin, kiitos siitä.


      • gdwieybgc
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Kiitos vinkistä! Tuota vaihtoehtoa en ollut huomioinutkaan. Täytyy tutustua aiheeseen. Sakasan kielen taitoni on 0, joten joudun perehtymään tuohon paremmalla ajalla. Jos joku kielitaitoinen ehti tuon lukea, niin oliko siinä vaihtoehtona tavaran myyminen on-line kaupassa, vai ainoastaan fyysisessä liikkeessä?

        Ei fyysisen liikkeenkään perustaminen mahdoton ajatus olisi, mutta en tiedä menestyisikö tuon kaltainen liike paikkakunnalla, jolla asun.

        Erittäin hyvä vinkki kuitenkin, kiitos siitä.

        Olipas hölmöä, että laittamani linkki heitti saksankieliselle sivulle, vaikka linkkasin englanninkielisen sivun...

        No, mene jokatapauksessa sivulle ullapopken.eu ja valitse kielivaihtoehdoksi englanti. Sivun oikeassa alareunassa on sitten palkki "franchise partner"

        Klikkaa sitä, niin saat saman tekstin englanniksi.


      • Laivuri45__
        gdwieybgc kirjoitti:

        Olipas hölmöä, että laittamani linkki heitti saksankieliselle sivulle, vaikka linkkasin englanninkielisen sivun...

        No, mene jokatapauksessa sivulle ullapopken.eu ja valitse kielivaihtoehdoksi englanti. Sivun oikeassa alareunassa on sitten palkki "franchise partner"

        Klikkaa sitä, niin saat saman tekstin englanniksi.

        Olen ottanut selvää asioista ja toistaiseksi ainakin pysyn vielä alkuperäisessä suunnitelmassani, eli en perusta "valmista" nettikauppaa. Olen jo edennyt asiassa sen verran, etten viitsi peruuttaa tekemiäni tilauksia. Täytyy katsoa miten teen sitten jatkossa. Kiitos kuitenkin tuosta Ulla Popken-vinkistä.

        Postituskuluista vielä: En oikein löytänyt nettisivuilta toimituskulujen hintoja. Mikä on keskiverto toimituskulu? Tavallisen paketin verran 7,4€ joitakin muita kuluja? 10€?


      • liian iso?
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Olen ottanut selvää asioista ja toistaiseksi ainakin pysyn vielä alkuperäisessä suunnitelmassani, eli en perusta "valmista" nettikauppaa. Olen jo edennyt asiassa sen verran, etten viitsi peruuttaa tekemiäni tilauksia. Täytyy katsoa miten teen sitten jatkossa. Kiitos kuitenkin tuosta Ulla Popken-vinkistä.

        Postituskuluista vielä: En oikein löytänyt nettisivuilta toimituskulujen hintoja. Mikä on keskiverto toimituskulu? Tavallisen paketin verran 7,4€ joitakin muita kuluja? 10€?

        Mitenkähän nuo postikulut muissa firmoissa pelaavat - monissa paikoissa ne ovat nimittäin 5 euron luokkaa. Olisivatko ne sitten maksikirjeitä? Joissakin paikoissa on myös tehty niin, että postikulut sisältyvät tuotteiden hintoihin - tai niin, että esim. yli 50 euron tilaukset saa ilman postikuluja.

        10 euroa kuulostaa aika paljolta - tämä on varmaan sellainen psykologinen juttu, että ennemmin maksaa tuotteesta vähän enemmän kuin ikään kuin "tyhjästä" eli toimituskuluista - vaikka loppusumma sitten olisikin sama.


      • Laivuri45__
        liian iso? kirjoitti:

        Mitenkähän nuo postikulut muissa firmoissa pelaavat - monissa paikoissa ne ovat nimittäin 5 euron luokkaa. Olisivatko ne sitten maksikirjeitä? Joissakin paikoissa on myös tehty niin, että postikulut sisältyvät tuotteiden hintoihin - tai niin, että esim. yli 50 euron tilaukset saa ilman postikuluja.

        10 euroa kuulostaa aika paljolta - tämä on varmaan sellainen psykologinen juttu, että ennemmin maksaa tuotteesta vähän enemmän kuin ikään kuin "tyhjästä" eli toimituskuluista - vaikka loppusumma sitten olisikin sama.

        Totta, postikulut ovat ns. tyhjää. Maksikirje taas on suhteellisen kallis, paketti tulee usein halvemmaksi. Osan postikuista voisi todella ajtella sisältyvän tuotteen hintaan. Itse en muista koska olisin Suomesta jotakin tilannut. Ulkomailta kyllä sitäkin enemmän ja joskus postikulut ovat olleet itse tuotetta kalliimmat! Kyllähän sellainen hulluluta tuntuu. Tämä antoi lisää ajattelemisen aihetta. Yksi ohuehko vaate mahtuu varmasti tulemaan kirjeenä, mutta esim. neule ei tule kirjeenä edes hyvällä tahdolla. Täytyy miettiä asiaa.

        Kaikki keskustelu aiheeseen vaatteet ja nettikauppa on edelleen hyvin tervetullutta!


      • :)!
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Totta, postikulut ovat ns. tyhjää. Maksikirje taas on suhteellisen kallis, paketti tulee usein halvemmaksi. Osan postikuista voisi todella ajtella sisältyvän tuotteen hintaan. Itse en muista koska olisin Suomesta jotakin tilannut. Ulkomailta kyllä sitäkin enemmän ja joskus postikulut ovat olleet itse tuotetta kalliimmat! Kyllähän sellainen hulluluta tuntuu. Tämä antoi lisää ajattelemisen aihetta. Yksi ohuehko vaate mahtuu varmasti tulemaan kirjeenä, mutta esim. neule ei tule kirjeenä edes hyvällä tahdolla. Täytyy miettiä asiaa.

        Kaikki keskustelu aiheeseen vaatteet ja nettikauppa on edelleen hyvin tervetullutta!

        Suosittelisin että tee näin jos aloitat netti myynnin;

        -Pyri saamaan samoja malleja, mutta aina sesongin väreissä.

        On helppo ostaa esim. "sama paita" (malliltaan siis) kun tietää että se sopii. Sama pätee myös housuihin, esimerkkinä Leviksen 501; voi pyytää kaveria tuomaan Levikset mallin 502 siinä ja siinä tuumakoossa, ja tietää aina 100% varmuudella että ne sopivat:)

        Jos sinulla esim. on myynnissä vaikka farkkuja malleissa "Lisa" "Anne" "Sarah" "Jessica" ja "Nicole" (jokaisessa toki tietenkin vielä koot esim. 44-60!) Niin tilaaja tietää, että ko. malli mitä hän on aiemmin tilannut ja mikä on ollut hänelle hyvä, on jatkossakin sama:) Ja muodin mukaan väri/kulutus/taskujen muoto ymv. voivat vaihdella.

        Tuo helpottaa tilaamista, ja kun on kerran löytänyt sen itselle sopivan mallin&koon, niin sitä tilaa varmasti uudellen! Tässäkin on ilmennyt, että on "läski" kertyy eri paikkoihin, joten nuo mallit housuissa voisivat olla hiukan erilaisia (yksi omiaan reitevälle, toinen omenavyötäröiselle, kolmas lyhyt jalkaiselle jne.)


        Sama juttu alusvaatteissa; rintaliivien/housujen mallit voisivat aina olla samat, vain kuosi/kangas vaihtelisi. On helppo tilata, kun tietää mikä koko mistäkin mallista sopii.

        T-paitoja voi varsin edullisesti painattaa itse, ns. omana tuotantona. Valitse muutama paitamalli (esim. kaula-aukoissa pyöreä, vene, ja v-aukkoiset, pitkillä&lyhyillä hihoilla, ja pitkinä ja lyhyinä helmoina, sekä "tiukka malli" ja "löysä")

        Sitten painatat itse noihin malleihin eri kuvia, ja tietenkin paitoja myytäisiin aina sesongin väreissä, mustana ja valkoisena. Tässä taas sama juttu; on helppo valita aina se tietty paitamalli koko minkä tietää itselle istuvan, mutta saa muodikasta päälle!:)

        Joten suosittelen, että otat alkuun myyntiin X määrän eri mallisia housuja, X määrän perus trikoo-paitoja ja muutamaa eri mallia rintaliivejä. ( esim. jakkuja tmv.)

        Uskoisin että tämä helpottaa myös omaa työtäsi (voit aina tilata samalta valmistajalta, samoilla kaavoilla tehtyjä vaatteita mutta eri kuoseilla/kankailla) ja laskee hintoja.
        Voit esim. tilata X määrän paitoja (suuri määrä=pienempi hinta)ja painattaa niihin eri kuvia. Tilaaja voi valita haluamansa kuvan/kuosin, ja tietää että paita sopii hänelle hyvin.

        Tiedän esim. erään kauppiaan, joka painattaa Suomessa liikkeessään myymänsä paidat. Ja kuvioita on helpoo keksiä vaikka itse (pyytää alan opiskelijaa suunnittelemaan).
        Nythän esim. pääkallot ymv. "rokkimeininki" on muotia, mieti miten helppoa on painaa joku pääkallo kuvio (tai kukka, perhonen, sydän, what ever!) samalla sapluunalla moneen eri paitaan. Jos haluat, voi lisäksi tilata paitaa pienen hile koristelu, pari pajettia tmv. joilla paita saa vielä enemmän persoonallista otetta.

        ...Itse esim. teen paljon itse paitoja itselleni. Osta halvan perus paidan esim. Hennesiltä, ja tuunaan sen mieluisaksi. Ja jos voi tilata suoraan tehtaalta X määrän paitoja, ei hinta tosiaan ole kallis!:)


      • *************
        :)! kirjoitti:

        Suosittelisin että tee näin jos aloitat netti myynnin;

        -Pyri saamaan samoja malleja, mutta aina sesongin väreissä.

        On helppo ostaa esim. "sama paita" (malliltaan siis) kun tietää että se sopii. Sama pätee myös housuihin, esimerkkinä Leviksen 501; voi pyytää kaveria tuomaan Levikset mallin 502 siinä ja siinä tuumakoossa, ja tietää aina 100% varmuudella että ne sopivat:)

        Jos sinulla esim. on myynnissä vaikka farkkuja malleissa "Lisa" "Anne" "Sarah" "Jessica" ja "Nicole" (jokaisessa toki tietenkin vielä koot esim. 44-60!) Niin tilaaja tietää, että ko. malli mitä hän on aiemmin tilannut ja mikä on ollut hänelle hyvä, on jatkossakin sama:) Ja muodin mukaan väri/kulutus/taskujen muoto ymv. voivat vaihdella.

        Tuo helpottaa tilaamista, ja kun on kerran löytänyt sen itselle sopivan mallin&koon, niin sitä tilaa varmasti uudellen! Tässäkin on ilmennyt, että on "läski" kertyy eri paikkoihin, joten nuo mallit housuissa voisivat olla hiukan erilaisia (yksi omiaan reitevälle, toinen omenavyötäröiselle, kolmas lyhyt jalkaiselle jne.)


        Sama juttu alusvaatteissa; rintaliivien/housujen mallit voisivat aina olla samat, vain kuosi/kangas vaihtelisi. On helppo tilata, kun tietää mikä koko mistäkin mallista sopii.

        T-paitoja voi varsin edullisesti painattaa itse, ns. omana tuotantona. Valitse muutama paitamalli (esim. kaula-aukoissa pyöreä, vene, ja v-aukkoiset, pitkillä&lyhyillä hihoilla, ja pitkinä ja lyhyinä helmoina, sekä "tiukka malli" ja "löysä")

        Sitten painatat itse noihin malleihin eri kuvia, ja tietenkin paitoja myytäisiin aina sesongin väreissä, mustana ja valkoisena. Tässä taas sama juttu; on helppo valita aina se tietty paitamalli koko minkä tietää itselle istuvan, mutta saa muodikasta päälle!:)

        Joten suosittelen, että otat alkuun myyntiin X määrän eri mallisia housuja, X määrän perus trikoo-paitoja ja muutamaa eri mallia rintaliivejä. ( esim. jakkuja tmv.)

        Uskoisin että tämä helpottaa myös omaa työtäsi (voit aina tilata samalta valmistajalta, samoilla kaavoilla tehtyjä vaatteita mutta eri kuoseilla/kankailla) ja laskee hintoja.
        Voit esim. tilata X määrän paitoja (suuri määrä=pienempi hinta)ja painattaa niihin eri kuvia. Tilaaja voi valita haluamansa kuvan/kuosin, ja tietää että paita sopii hänelle hyvin.

        Tiedän esim. erään kauppiaan, joka painattaa Suomessa liikkeessään myymänsä paidat. Ja kuvioita on helpoo keksiä vaikka itse (pyytää alan opiskelijaa suunnittelemaan).
        Nythän esim. pääkallot ymv. "rokkimeininki" on muotia, mieti miten helppoa on painaa joku pääkallo kuvio (tai kukka, perhonen, sydän, what ever!) samalla sapluunalla moneen eri paitaan. Jos haluat, voi lisäksi tilata paitaa pienen hile koristelu, pari pajettia tmv. joilla paita saa vielä enemmän persoonallista otetta.

        ...Itse esim. teen paljon itse paitoja itselleni. Osta halvan perus paidan esim. Hennesiltä, ja tuunaan sen mieluisaksi. Ja jos voi tilata suoraan tehtaalta X määrän paitoja, ei hinta tosiaan ole kallis!:)

        Siis tietenkin Levikset mallia 501, ei 502;)


      • Laivuri45__
        ************* kirjoitti:

        Siis tietenkin Levikset mallia 501, ei 502;)

        Erittäin hyvä idea tuo, että vaatteissa säilyisi sama malli. Jatkossa se voikin olla mahdollista, jos aion käyttää samaa toimittajaa kuin nyt olen ajatellut.
        T-paita ideakin oli hauska, pitäisi vain löytää hyvälaatuisia t-paitoja. Itse pidän hyvälaatuisena puuvillaista t-paitaa, jossa on 2-4% elastaania. Silloin se pysyy paremmin kuosissa. Hyvä ja kehityskelpoinen idea!

        Farkkujen kohdalla on ainakin nyt sellainen tilanne, että niitä tulee erikokoisia ja mallisia, kaikista ei välttämättä ole kaikkia kokoja. Merkkifarkkujen ja muidenkin vaatteiden myynnissä on vaikeuksia. Niillä on yleensä maahantuojat joiden ohi ei tavraa ole lupa tuoda. Ja maahantuojathan eivät tunnetusti tuo isoja kokoja.

        Kivoja ideoita! Jään miettimään ja katsotaan miten käy.


      • Susa80
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Erittäin hyvä idea tuo, että vaatteissa säilyisi sama malli. Jatkossa se voikin olla mahdollista, jos aion käyttää samaa toimittajaa kuin nyt olen ajatellut.
        T-paita ideakin oli hauska, pitäisi vain löytää hyvälaatuisia t-paitoja. Itse pidän hyvälaatuisena puuvillaista t-paitaa, jossa on 2-4% elastaania. Silloin se pysyy paremmin kuosissa. Hyvä ja kehityskelpoinen idea!

        Farkkujen kohdalla on ainakin nyt sellainen tilanne, että niitä tulee erikokoisia ja mallisia, kaikista ei välttämättä ole kaikkia kokoja. Merkkifarkkujen ja muidenkin vaatteiden myynnissä on vaikeuksia. Niillä on yleensä maahantuojat joiden ohi ei tavraa ole lupa tuoda. Ja maahantuojathan eivät tunnetusti tuo isoja kokoja.

        Kivoja ideoita! Jään miettimään ja katsotaan miten käy.

        Mä kaipaan ihan tavallisia trendikkäitä vaatteita. Sellasia mitä kaupoissa muutenkin on. Printti t-paitoja ja muita värikkäitä vaatteita. Hinnat sais olla samaa luokkaa kun normaalikokoisissakin vaatteissa.


      • Laivuri45__
        Susa80 kirjoitti:

        Mä kaipaan ihan tavallisia trendikkäitä vaatteita. Sellasia mitä kaupoissa muutenkin on. Printti t-paitoja ja muita värikkäitä vaatteita. Hinnat sais olla samaa luokkaa kun normaalikokoisissakin vaatteissa.

        Vielä mietin noita postikuluja. Toisaalta tuntuisi ikävältä sisällyttää ne vaatteiden hintoihin. Ongelma tulee siinä että paljonko yhteen vaatteeseen sisällyttäisi kuluja. Entä jos ostaa useamman vaatteen, maksaako silloin "liikaa" kuluja? Piilotettuja kuluja, mutta kuitenkin. Vaatteelle tulee väkisin muutenkin jonkin verran hintaa. Postikulut taas ovat sellaiset, että kaikki me tiedämme, paljon postin kautta lähettäminen maksaa. Mitä mieltä olette?

        Olen yrittänyt löytää "iloisia" vaatteita. Ja vähän muitakin kuvioita kuin kukkia, vaikka niitäkin kyllä on.

        Laittakaa vielä kommentteja hinnoista ja toimituskuluista ym. Luen mielelläni!


      • liian iso?
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Vielä mietin noita postikuluja. Toisaalta tuntuisi ikävältä sisällyttää ne vaatteiden hintoihin. Ongelma tulee siinä että paljonko yhteen vaatteeseen sisällyttäisi kuluja. Entä jos ostaa useamman vaatteen, maksaako silloin "liikaa" kuluja? Piilotettuja kuluja, mutta kuitenkin. Vaatteelle tulee väkisin muutenkin jonkin verran hintaa. Postikulut taas ovat sellaiset, että kaikki me tiedämme, paljon postin kautta lähettäminen maksaa. Mitä mieltä olette?

        Olen yrittänyt löytää "iloisia" vaatteita. Ja vähän muitakin kuvioita kuin kukkia, vaikka niitäkin kyllä on.

        Laittakaa vielä kommentteja hinnoista ja toimituskuluista ym. Luen mielelläni!

        Hankalia nuo postikulut...Jos tilaa vaikka 150 eurolla tuotteita, 10 euroa postikuluja ei ole mitään, mutta jos tilaakin vaikka vain yhden t-paidan, tuntuu aika kovalta, jos neljännes hinnasta tulee postikuluista.

        Mitenkäs, jos homman hoitaisi niin, että ensinnäkin toimituskulut ovat vaikka sen 5 euroa. Sitten kaikissa tuotteissa on vaikka 10 prosenttia laitettu hintaan lisää postikulujen kattamiseksi. Sitten sinulla voisi olla erikseen, että esim. alle 25 euron tilauksiin tulee pientoimituslisä, 3 euroa tms. Ja yli 100 euron tilaukset toimitetaan ilman postikuluja.

        Eli tämmöisellä järjestelyllä, esim. 24 euron tuotteessa olisi se 10 % postikulujen kattamista, eli 2,5 €, joten kun laskee yhteen 5 € postikulut, 2,4 € tuotteesta ja 3 € pientoimituslisä, saisit postikuluja kasaan 10,4 €. Ja vastaavasti, 100 € tuotteessa tuolla 10 % lisällä saisit jo pelkästä tuotteesta n. 10 € kasaan, joten erillisiä toimitusmaksuja ei tarvita.

        Saisiko tällaisella mallilla jotain aikaan? Noita prosentteja ja summia voi tietysti rukata jonkun verran, mutta periaatteessa tuo voisi toimia, postikulut eivät olisi niin suurennäköiset, ja ajatus postikuluttomista toimituksista saattaisi kannustaa asiakkaita hiukan isompiin tilauksiin.

        Mutta toki postikulut voi pitää erillisenäkin, ei siinä mitään :).


      • Laivuri45__
        liian iso? kirjoitti:

        Hankalia nuo postikulut...Jos tilaa vaikka 150 eurolla tuotteita, 10 euroa postikuluja ei ole mitään, mutta jos tilaakin vaikka vain yhden t-paidan, tuntuu aika kovalta, jos neljännes hinnasta tulee postikuluista.

        Mitenkäs, jos homman hoitaisi niin, että ensinnäkin toimituskulut ovat vaikka sen 5 euroa. Sitten kaikissa tuotteissa on vaikka 10 prosenttia laitettu hintaan lisää postikulujen kattamiseksi. Sitten sinulla voisi olla erikseen, että esim. alle 25 euron tilauksiin tulee pientoimituslisä, 3 euroa tms. Ja yli 100 euron tilaukset toimitetaan ilman postikuluja.

        Eli tämmöisellä järjestelyllä, esim. 24 euron tuotteessa olisi se 10 % postikulujen kattamista, eli 2,5 €, joten kun laskee yhteen 5 € postikulut, 2,4 € tuotteesta ja 3 € pientoimituslisä, saisit postikuluja kasaan 10,4 €. Ja vastaavasti, 100 € tuotteessa tuolla 10 % lisällä saisit jo pelkästä tuotteesta n. 10 € kasaan, joten erillisiä toimitusmaksuja ei tarvita.

        Saisiko tällaisella mallilla jotain aikaan? Noita prosentteja ja summia voi tietysti rukata jonkun verran, mutta periaatteessa tuo voisi toimia, postikulut eivät olisi niin suurennäköiset, ja ajatus postikuluttomista toimituksista saattaisi kannustaa asiakkaita hiukan isompiin tilauksiin.

        Mutta toki postikulut voi pitää erillisenäkin, ei siinä mitään :).

        Hyvä idea! Tuota täytyy tosiaan miettiä. Kiitos!


      • 00800
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Totta, postikulut ovat ns. tyhjää. Maksikirje taas on suhteellisen kallis, paketti tulee usein halvemmaksi. Osan postikuista voisi todella ajtella sisältyvän tuotteen hintaan. Itse en muista koska olisin Suomesta jotakin tilannut. Ulkomailta kyllä sitäkin enemmän ja joskus postikulut ovat olleet itse tuotetta kalliimmat! Kyllähän sellainen hulluluta tuntuu. Tämä antoi lisää ajattelemisen aihetta. Yksi ohuehko vaate mahtuu varmasti tulemaan kirjeenä, mutta esim. neule ei tule kirjeenä edes hyvällä tahdolla. Täytyy miettiä asiaa.

        Kaikki keskustelu aiheeseen vaatteet ja nettikauppa on edelleen hyvin tervetullutta!

        ... ja ehkä hieman aiheen ohikin;
        tilasin pölypusseja netitse. vertailin eri toimittajia ja päädyin tilaamaan yritykseltä, joka toimittaa pölypussit ilman toimituskuluja. korkein toimitusmaksu oli 7.40 euroa.
        se on minusta paljon!


    • *****

      Kokoja voisi olla 42 alkaen, vaikka 42 ei nykymitoituksen mukaan mikään iso olekaan. Vaatekoot meillä, minulla ja tyttärelläni, vaihtelevat merkistä ja mallista riippuen 42 - 46. Ja täällä taas on selvästi rintavuudesta johtuva ongelma eli 80F/G. Joten toivoisin alusvaatteita ja uimapukuja nettikauppaan.
      Kyselin jo aiemmin alusvaatepalstalla Anitan liiveistä ja Schöllerin alusvaatteista. Pelkään pahoin, että ne ovat aika kalliita, mutta hyviä liivejä, kaarituellisia balconette-mallisia, jotka eivät levitä tuota etumusta kainaloihin, ei tunnu löytyvän em koossa kovinkaan helposti ja rintava tarvitsee uimapukuunkin kunnon tuen kuppikoon mukaan. Ja Anitalla on mielestäni kivoja malleja, niitä ei vain tahdo löytyä mistään. Liiveistä ja uimapuvuista olen joutunut maksamaan n 80 - 100 euroa, ja se on kyllä ihan maksimihinta, mitä olen valmis maksamaan, mutta tuskin halvemmalla saa mistään noita kokoja. Varsinkin liiveissä pitäisi olla oikeanlainen leikkaus, pystysauma tuossa kupin sivustassa.
      Täällä käy usein niin, että ison koon vaatteissa hartiat roikkuvat ja hihat ovat liian pitkät, eli olkapäissä on ihan liikaa, mutta rinnankohta saattaa kiristää, eli meitä on monen mallisia.
      Ja urheiluvaatteita toivoisin löytäväni nettikaupastasi, kokemuksesta näiden tavallisten urheiluliikkeiden valikoimat loppuvat niukanmallisiin kokoihin 42 tai 44. Hyvästä hiukan muotoillusta perus t-paidasta maksaisin n 40 euroa. Ja hyvänlaatuiset blazerit ja paitapuserot, housupuvut, jos niitä löytyisi, niillä pärjäilisi hyvin. Materiaali on tärkeä, kevyt ja laadukas, niitä ei ehkä ihan muutamalla kymmenellä eurolla saa, mutta blazerista ehkä 180 euroa olisi maksimi, paitapuserosta 40 - 80 euroa. Tärkeintä on mielestäni hinta-laatusuhde ja materiaalit, en kaipaa mitään erikoisuuksia, mutta istuvuus on tärkeä.

      • Laivuri45__

        Viestejä on tullut kiitettävän paljon ja tästä on todellakin ollut hyötyä. Hyviä ideoita on ollut paljon ja paljon olen saanut myös lisää ajateltavaa.

        Se on ainakin nyt selvää, että vaatteet tulevat olemaan sellaisia, joita ei Suomesta muualta saa.

        Selvää on myös se, etten voi kilpailla hinnalla esim. Halensin, Cellbesin ym. nettikauppojen kanssa. Tuolla aiemmin joku kirjoitti, että 15€ on sopiva hinta t-paidalle. Valitettavasti monien t-paitojen sisäänostohinta on jo 15€ ja siihen päälle vielä muut kulut, niin aivan noin edullisiin hintoihin ei ole mahdollisuutta. Miinuksella ei mitään bisnestä kannata eikä voikaan pyörittää. Toisaalta voin ehkä tarjota erilaisia vaatteita.

        Ja edelleen ne urheiluasujen toimittajat ovat piilossa! Kokoon 56 saakka löytyy, mutta sitä isommat eivät kai muiden mielestä liiku, kun ei vaatteitakaan liikuntaan löydy.

        Olen auttamattomasti myöhässä liikkeellä kesää ajatellen ja sen takia määrät per vaate ovat hyvinkin rajoitetut. En saanut läheskään kaikkia tilaamiani vaatteita. No, jostain täytyy kuitenkin aloittaa ja ehkä syysmalliston ehdin tilata jo aikaisemmin.

        Tämä alku on takuulla aikamoista hakemista, mikä menee kaupaksi jne, mutta toivon että halukkaat ovat mukana kehittämässä kauppaa. Hyvä tarkoitus on siis todellakin kuunnella mitä asiakkaat haluavat. Toteutus voikin olla hankalampi juttu.

        En halua mainostaa täällä, enkä aio jatkossa käydä täällä mainostamassa tms. Pyrin hoitamaan mainonnan "virallisia teitä pitkin". Kiinnostuneet voivat kuitenkin laittaa minulle meiliä osoitteeseen [email protected] ,niin voin kertoa tulevan kaupan osoitteen. Toivottavasti pääsen aukaisemaan kaupan suunnitellun aikataulun mukaisesti. Alustavasti olen siis tähdännyt kesäkuun alkuun.

        Keskustelu saa yhä jatkua!


    • Murmel;i

      oletko paikalla

      • Pullukka

        Tässä, joku mainitsi, että lihavat ovat vaikeita ja tyytymättömiä asiakkaita. Tunnustan, ettö ärsyttää valmiiksi mennä kauppaan ostamaan ei oota ja kuitenkin haluaisi kauniita vaatteita, se turhauttaa.
        kyllä sen tietää, ettei se myyjän vika ole, myyjäparka on siinä vain lähinnä.
        Tietysti isoista vaatteista pitää maksaa jonkin verran enemmän, meneehän niihin enemän kangasta, välillä koko vartalon pituus lisää.
        Jotkut saksalaiset vaatekoot ovat pienempiä kuin suomalaisen valmistajan. Itse olen joutunut ottamaan yhtä kokoa suurempia vaatteita.


      • josta pidän
        Pullukka kirjoitti:

        Tässä, joku mainitsi, että lihavat ovat vaikeita ja tyytymättömiä asiakkaita. Tunnustan, ettö ärsyttää valmiiksi mennä kauppaan ostamaan ei oota ja kuitenkin haluaisi kauniita vaatteita, se turhauttaa.
        kyllä sen tietää, ettei se myyjän vika ole, myyjäparka on siinä vain lähinnä.
        Tietysti isoista vaatteista pitää maksaa jonkin verran enemmän, meneehän niihin enemän kangasta, välillä koko vartalon pituus lisää.
        Jotkut saksalaiset vaatekoot ovat pienempiä kuin suomalaisen valmistajan. Itse olen joutunut ottamaan yhtä kokoa suurempia vaatteita.

        Mä tykkään kovasti Zhenzin vaatteista, niissä on hintakin kohdallaan. Maahantuojan mukaan niitä saa sokoksista, mutta siellä ei todellisuudessa ole kuin pari tuotetta kerralla ja kootkin loppuu kesken. Lorellassa on jonkin verran, mutta kaipaisin kunnollista valikoimaa zhenzin vaatteita. Niistä jokainen on sellainen, jonka haluaisi omakseen. Ja laatukin on ollut hyvä.

        http://kompagnietaf1991.dynamicweb.dk/Default.asp?ID=3570


      • Laivuri45__
        josta pidän kirjoitti:

        Mä tykkään kovasti Zhenzin vaatteista, niissä on hintakin kohdallaan. Maahantuojan mukaan niitä saa sokoksista, mutta siellä ei todellisuudessa ole kuin pari tuotetta kerralla ja kootkin loppuu kesken. Lorellassa on jonkin verran, mutta kaipaisin kunnollista valikoimaa zhenzin vaatteita. Niistä jokainen on sellainen, jonka haluaisi omakseen. Ja laatukin on ollut hyvä.

        http://kompagnietaf1991.dynamicweb.dk/Default.asp?ID=3570

        Väliaikatietoja: Vaatepaketteja on nyt saapunut ja rakentelen tässä kovalla tohinalla verkkokauppaa. Valikoima ei ole suuren suuri, mutta jostakin on aloitettava. Kiitoksia kaikista sähköpostiini ja tänne tulleista viesteistä! Niitä saa edelleenkin laittaa [email protected]

        Ja edelleen siis keskustelu voi jatkua!


      • Susa80
        Laivuri45__ kirjoitti:

        Väliaikatietoja: Vaatepaketteja on nyt saapunut ja rakentelen tässä kovalla tohinalla verkkokauppaa. Valikoima ei ole suuren suuri, mutta jostakin on aloitettava. Kiitoksia kaikista sähköpostiini ja tänne tulleista viesteistä! Niitä saa edelleenkin laittaa [email protected]

        Ja edelleen siis keskustelu voi jatkua!

        Kävin katsomassa nyt noi sivut kun sain alennuskupongin. Ihan kivoja paitoja ja farkkuja mutta en ostanut viellä mitään. Onko joku jo ostanut? Kauanko kesti toimitus?


      • haluan heti
        Susa80 kirjoitti:

        Kävin katsomassa nyt noi sivut kun sain alennuskupongin. Ihan kivoja paitoja ja farkkuja mutta en ostanut viellä mitään. Onko joku jo ostanut? Kauanko kesti toimitus?

        linkin ja tietoa lueskelin koko ketjua ja en löytänyt mitään linkkiä.


      • tämäkö?
        haluan heti kirjoitti:

        linkin ja tietoa lueskelin koko ketjua ja en löytänyt mitään linkkiä.

        ---


    • Rockin'Girl

      Minun unelma vaatemallisto olisi Hennesin Divided mallisto plus-koossa. Aivan ihania vaatteita mutta niin pieniä kokoja. Torrid.com myy myös upeita, trendikkäitä ja hyvin istuvia plus koon vaatteita, kenkiä ja koruja, mutta en ole usasta asti viitsinyt tilata postikulujen takia. Ja hottopic.com myy myös mahtavia vaatteita.
      Ite olen kokoa 50/52 ja haluaisin ostaa katu-uskottavia rock kuteita (mitä edellämainituissa paikoissa myydään) mutta suomesta en sellaisia löydä. Ja olen varma että moni muukin nuori tyttö haluaisi samaa. Hinta tasoltaan hennesin luokkaa.
      Että näin. :)

    • marian sydan

      Hei, olen myynyt ja ostanut yli 40 vuotta koon 58/60 vaatteita, kaikki ovat ikäväkseni mammamekkoja kukkakuosilla, onneksi Majlenilta saa netistä goottihenkisiä nuorekkaita vaatteita samassa koossa, cellbesiltä minkkiturkkijäljitelmiä....mistä muualta olette löytäneet, te rock-henkiset, nuorekkaat muotitietoiset kuningattaret? Evansille Tukholmaan on retki jo tilattu, mutta miten saisimme Suomeen???? t, Maria Terhi

    • Green eyes

      Olen yli 40 v ikäisenä alkanut saada elopainoa lisää ja joka 44 käytän. Olen joutunut tilaamaan hyvin paljon vaatteita Usasta kun on vaan niin vaikea löytää sopivaa kokoa ja plussa koon talvitakkeja ja rintaliivejä esim. erityisesti vaikea löytää.Muutenkin jos yleensä jotain vaatetta plussa koon naiselle etsii niin ne on sitten aika tätimäisiä.Melkein uskaltaisin väittää että jos joku ymmärtäisi tästä markkina raon löytää nuorekkaita vaatteita plussa koon naisille niin saattaisi menestyä aika hyvin ja löytää menestyvän liikeidean.Farkkujakin on yllättävän vaikea saada.Yritän kovasti pudottaa painoa, mutta aina tulee olemaan pyöreämpiä ihmisiä, ei koskaan tule olemaan ihmiset samanlaisia ja saman näköisiä tai kokosia.Kovasti olen ihmetellyt miksei samalla hinnalla kun muillekin voisi ihan tavallisiin liikkeisiin laittaa myyntiin samoja nuorekkaita vaatteita kun muillekin myös näille plussa koon ihmisille.

      • -----------

        Tehkää itse, käytän minäkin kokoa 44 eivät ne kaikki ole tätimäisiä.


    • janetskij.

      Olen 51.
      Mutta en todellakaan halua mummovaatteita.
      Värimaailmaani ei löydy marketeista.

      Tykkäisin luonnonväreistä eli vihreää,ruskeaa liilaa tummahkoissa väreissä.
      Samassa vaatteessa voisi olla useitakin värejä. Kuten joissakin Indianbazar-vaatteissa on. Liukuvärjäys?

      Hameet mahdollisimman laajahelmaisia.
      Takit väljähköjä,paljon taskuja. En tykkää aina kantaa käsilaukkua.

      Vaateiden leikkaus sellainen,että käsiä voi nostella huoletta.
      Siis ihanaa ja huoletonta.

      Ja siis kaikkea muuta kuin muotigurujen mieleen....

    • Anonyymi

      Hyvät vaatteista keskustelijat käykää vastaamassa kyselyyn jossa kartoitetaan uniikkien käsityönä valmistettujen lasten ja aikuisten vaatteiden ostaja kuntaa, aloittelevan käsityönä valmistavan vaatteiden ompelimo. Vastauksiin menee aikaa noin 2-10 minuuttia.
      https://link.webropolsurveys.com/S/44D3D9E090B06645

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      417
      4667
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      249
      2324
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1740
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1477
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      325
      1450
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1157
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      140
      1151
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      80
      1120
    9. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1095
    10. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1005
    Aihe