Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Auton kolhiminen ja ilmoittamatta jättäminen

Harri D.

Kävipä niinkin kivasti, että joku oli parkkeerannut autoni perään melkoisen tomerasti. Eilen 12.4. jätin Tampereen Pinninkadulle autoni muutamaksi tunniksi parkkiin, minkä aikana taakseni oli parkkeerannut punainen auto (merkkiä en muista.) Lähdin ajamaan Helsinkiä kohden enkä lähtiessäni ollut katsonut autoni takaosaa ollenkaan. Nyt tänään aamulla vasta huomasin, että takapuskuriin oli ilmestynyt isoja punaisia viiruja ja muunlaisia pitkiä naarmuja. Jos törmäys on aiheuttanut jotain rakenteellistakin damagea autooni, niin tuosta saattaa melko mukava lasku napsahtaa tämmöiselle opiskelijanuorukaiselle.

Kohtalotovereita?

Ovatko syylliset löytyneet jälkikäteen esim. silminnäköijöiden, valvontakameran jne. avulla?

Oli tarkoitus lomailla viikonloppu Helsingissä, mutta taidanpa lähteä suosiolla Tampereelle selvittämään asiaa.

Että terveisiä vain jollekin punaista autoa ajavalle Tamperelaiselle!

14

1569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos olet

      Jos olet siis pysäköinyt tienvarteen ja taaksesi oli pysäköity toinen auto niin se maksaja olet valitettavasti sinä. Käytännössä jos kumpikin auto oli oikein pysäköity niin syyllinen on se joka autoaan johonkin liikuttaa.

      Ja kyllä niitä on joskus turvakameroilla selvitetty, saattaa tulla poliisilta ja vakuutusyhtiöltä soitto lähiaikoina.

      • Harri D.

        Siis minun autoni oli oikein pysäköity, pysäköintimerkki jäi hivenen autoni perseen taakse. Tämä toinen auto taas oli pysäköinyt vasta minun jälkeeni ja oli kaiketi yrittänyt päästä lähemmäs pysäköintimerkkiä ja siinä samalla tötöillyt ja törmännyt autooni.

        Autoni ei siis ollut liikkeessä kun tämä kolhu tuli. Ja varmasti kolhun tekijä huomasi tekonsa, mutta päätti kuitenkin olla ilmoittamatta asiastaan. Rehellisyys maan perii jne.


      • jos olet
        Harri D. kirjoitti:

        Siis minun autoni oli oikein pysäköity, pysäköintimerkki jäi hivenen autoni perseen taakse. Tämä toinen auto taas oli pysäköinyt vasta minun jälkeeni ja oli kaiketi yrittänyt päästä lähemmäs pysäköintimerkkiä ja siinä samalla tötöillyt ja törmännyt autooni.

        Autoni ei siis ollut liikkeessä kun tämä kolhu tuli. Ja varmasti kolhun tekijä huomasi tekonsa, mutta päätti kuitenkin olla ilmoittamatta asiastaan. Rehellisyys maan perii jne.

        ymmärsin asian väärinpäin. Itselle käynyt samaa kun jonkun on ollut pakko pysäköidä aivan viereen ja sen jälkeen potkaista auton ovi oikein voimalla auki.

        Paras oli kun olin juuri mennyt autooni ja olin tekemässä jo lähtöä, viereen pysäköi auto, ovi avataan ponnekkaasti ja kuuluu hauska kolahdus, katson pelkääjän paikalta nousijaa, joka mulkoilee minua ihankuin olisin hakannut hänen autoaan juuri moukarilla... En viitsinyt kuin huokaista ja ajaa pois. siitä kerrasta ei onneksi jäänyt pahempaa jälkeä.


      • tuollainen tapaus
        jos olet kirjoitti:

        ymmärsin asian väärinpäin. Itselle käynyt samaa kun jonkun on ollut pakko pysäköidä aivan viereen ja sen jälkeen potkaista auton ovi oikein voimalla auki.

        Paras oli kun olin juuri mennyt autooni ja olin tekemässä jo lähtöä, viereen pysäköi auto, ovi avataan ponnekkaasti ja kuuluu hauska kolahdus, katson pelkääjän paikalta nousijaa, joka mulkoilee minua ihankuin olisin hakannut hänen autoaan juuri moukarilla... En viitsinyt kuin huokaista ja ajaa pois. siitä kerrasta ei onneksi jäänyt pahempaa jälkeä.

        mutta en ollut lähdössä minnekkään kun odotin kaupan parkkipaikalla.. Autoni kolhija kun oli mennyt menojaan niin tarkkailin ympäristöä ja olin jotakuinkin selvillä missä on kameroita kuvaamassa mutta niistä ei ollut harmia. Avasin ikkunan ja vedin naarmut avaimella hänen oveen ja sitten ajoin toiselle puolelle parkkipaikkaa jatkaamaan odottelua. Jos edes voisi pyytää anteeksi ja ottaa asian esille että on kolhinut toisen autoa kun vielä minä olen itse paikalla niin voi selvitä ilman jälkiseuraamuksia jos kolhu on vähäinen mutta se että vain tuijottaa ja menee menojaan niin saa oppia oppia kunnioitusta toisia kohtaan. KAi ne jotenkin ajattelee että auto on just se millä ei ole vitunkaan väliä mitä sillä tekee liikenteessä tai jossain muualla. Auto on liian suuri vapaus aika monille ja sitten on ylilyontejä. Tein minäkin väärin tällälailla kostaessani mutta mitä väliä kun kyse on kahdesta ns terveestä ihmisestä ja teko on huolimatton tahallinen. Ei kuulu kostaminen minun ajatusmaailmaani mutta kerran siis tein niin. Ehkä paremmin tietää miltä se kolhu omassa autossa näyttää ja tuntuu.


    • valvonta 

      Itse jouduin samaan tilanteeseen pari vuotta sitten ja eihän sitä syyllistä löytynyt joten omaan piikkiin meni korjaukset.

      Minulla on nyt viiden kameran kokoaikainen 24 tunnin nauhoitus autossa ja karkeammalla kuvalaadulla ajan voi venyttää jopa kymmenkertaiseksi. Liikkeellä ollessaan kuvaan tallentuu myös gps:n paikka-, aika- ja vauhtitieto.

      Itse en varsinaisesti ole vielä tietoja tarvinnut muuta kuin että 'hyvä tietää' mitä auton ympärillä tapahtuu. Kerran nauhoitusta on käytetty ulkopuolisen liikennevahingon selvittelyssä.

      Miksi viisi kameraa? No, alkuun oli vain yksi mutta nälkä kasvaa syödessä...

      Ja mitä se sitten maksaa? Alle viisisataa euroa rommppeet normaali nykyaikainen läppäri. Ja jonkin verran puuhastelua ja mielenkiintoa.

      • Kiinnostuin ja lisäinfoa ka...

        Olisi todella mielenkiintoista tietää enemmän. Ihan näin harrastusnäkökulmastakin jo.


      • olisiko materiaali antaa
        Kiinnostuin ja lisäinfoa ka... kirjoitti:

        Olisi todella mielenkiintoista tietää enemmän. Ihan näin harrastusnäkökulmastakin jo.

        jotain nähtäväksi..


    • kaikkea sitä...

      että ihan oli naarmuja autossa. Kyllä varmaan resitentille pitäisi soittaa ja syylliset vankilaan sulkea!!

      • Pekka.

        H*lvetin taukki...


      • Harri D.

        Enpä oikein ymmärtänyt tämän viestin ulosantia. Se, että joku kolhii toisen autoa niin että tulee enemmän kuin karkkipussin verran maksamista, on ihan okei? Ja kun kyseessä on vielä jonkun muun auto, jolloin ihan takuuvarmasti joku (eli minä) joutuu maksamaan sen summan mitä vaurion korjaamisen kustannukset sitten ovatkaan. Auton merkki, malli ja arvo pysykööt omana tietonani mutta riittänee se, että kyseessä ei ole mikään parin tonnin auto. Onko oikein että joutuu maksamaan tuntemattoman ihmisen hölmöilystä tuhannen euron verran? Lisätään vielä niinkin mukava aspekti touhuun, että meikäläinen elää Kelan opintotuella ja "ylimääräinen raha" on todellakin pelkästään urbaani legenda.

        Mielenkiintoinen asenne jollakulla.


      • töihin
        Harri D. kirjoitti:

        Enpä oikein ymmärtänyt tämän viestin ulosantia. Se, että joku kolhii toisen autoa niin että tulee enemmän kuin karkkipussin verran maksamista, on ihan okei? Ja kun kyseessä on vielä jonkun muun auto, jolloin ihan takuuvarmasti joku (eli minä) joutuu maksamaan sen summan mitä vaurion korjaamisen kustannukset sitten ovatkaan. Auton merkki, malli ja arvo pysykööt omana tietonani mutta riittänee se, että kyseessä ei ole mikään parin tonnin auto. Onko oikein että joutuu maksamaan tuntemattoman ihmisen hölmöilystä tuhannen euron verran? Lisätään vielä niinkin mukava aspekti touhuun, että meikäläinen elää Kelan opintotuella ja "ylimääräinen raha" on todellakin pelkästään urbaani legenda.

        Mielenkiintoinen asenne jollakulla.

        voisit yhteiskunnan elätti mennä töihin, niin olisi varaa korjata pikku naarmut. Sitäpaitsi missään laissa ei sanota, ettei autossa SAISI olla naarmuja.


      • Grrr_74
        töihin kirjoitti:

        voisit yhteiskunnan elätti mennä töihin, niin olisi varaa korjata pikku naarmut. Sitäpaitsi missään laissa ei sanota, ettei autossa SAISI olla naarmuja.

        Sinä urpo olisit voinut vähän opiskella ettet ole tollanen juntti vaan edes pikkasen sivistynyt.


      • Anonyymi
        Grrr_74 kirjoitti:

        Sinä urpo olisit voinut vähän opiskella ettet ole tollanen juntti vaan edes pikkasen sivistynyt.

        Törmäillään taas!


    • Anonyymi

      Ihme kitinää. Ei pienet lommot ajoa haittaa. Miten pärjäisit ulkomailla ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe