Matkustella muihin maihin?
Voiko olekeluluvan aikana
4
774
Vastaukset
Tottahan voimassaolevan oleskeluluvan aikana voi matkustella. Mutta oleskeluluvan käsittelyn aikana ei voi, koska ottavat passin haltuun siksi ajaksi.
Näköjään sitten käytäntö vaihtelee koska täällä riittä valokopio passista oleskelulupa-hakemukseen ja itse passin saa pitää itsellään.
Passi kädessä mennään vaan sitten tarra noutamaan.
Jos oleskelulupa on Suomeen tai johonkin muuhun Schengen-maahan, matkustaa voi vapaasti koko schengen-alueella ja tietysti kotimaassaan, mutta jos halua Schengen-alueen ulkopuolella matkustaa, viisumitarve riippuu passin haltijan kotimaasta mihin maihin viisumin tarvitsee.- kysymys..
Mutta yritän tässä juuri perehtyä nuihin papereihin ja tuntuu kovin sekavalle. Olemme siis mieheni kanssa aviossa ja hänen olisi tarkoitus tulla Suomeen jossain vaiheessa syksyä, kun on saanut työprjojektinsa hoidettua kotimaassaan. Kysymys kuuluukin, voinko minä hakea oleskelulupaa hänen puolestaan täälä Suomessa vaikka mies itse onkin ulkomailla? Ja jos voin niin riittääkö kopio passista vai tarviiko hänen lähettää passinsa minulle tänne? Jos joku asiasta tietävä pystyisi vastaamaan minulle. Kiitos jo etukäteen! =)
- 123
Kyllä passin sai pitää. Kun kertoi lupaa hakiessa, että voi tarvia matkustaa. Kun lupa oli valmis niin passin kanssa poliisi laitokselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.657283Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652773Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️191902Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181898- 1471894
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1361781Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?291582- 1021467
- 381271
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411216