Oma väri takaisin?

Aquila.

Hiukseni ovat oikeasti vaaleanruskeat ja olen värjännyr ne itse tumman ruskeiksi viime syksynä. Pari viikkoa sitten kävin kampaajalla ja olsin halunnut selkeästi vaaleamman ilmeen. Kampaaja kuitenkin sanoi että ainut millä hiukseni saisi vaaleammaksi, olisi värinpoisto ja sen jälkeen värjäys, mutta hän ei suositellut sitä. Hän sanoi laittavansa vaaleita raitoja niin, että yleisilme saadaan vaaleammaksi. Raitoja on kuitenkin loppujen lopuksi niin vähän, että vaikka olenkin ihan tyytyväinen hiuksiini, juurikasvu puskee taas uhkaavasti esille.

Hiukseni ovat siis nyr tummanruskeat ja niissä on muutamia vaaleita raitoja. Haluaisin niistä vaaleanruskeat. Rakenteeltaan hiukseni ovat pitkät, paksut, vahvat ja hyväkuntoiset. Ne ovat vähän luonnonkiharat ja siten karheat ennemmin kuin liukkaat.

Osaako kukaan sanoa kestäisivätkö hiukseni värinpoistoa ja saisiko sillä menetelmällä toivotun tuloksen? Tekisin sen luonnollisesti kampaajalla. Kuinkahahn paljon tämä tulisi maksamaan ja millaiseen kuntoon hiukseni menisivät?

Kiitos etukäteen.

9

1167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Color_Trauma

Sitä ihan omaa väriäsi etsää takaisin mutta sen varman jo tiesitkin. Pigmentti on jo mennyttä joten täytyy todellakin värjätä uudestaan värinpoiston jälkeen. En osaa sanoa yhtään miten siinä käy kun en näe hiustasi ja hinnasto riippuu kampaajasta/kampaamosta. Luulisin että jos normaaleilla kuluilla niin leikkaus värjäys värinpoisto=80-110 euroa
      Kannattaa ihan mennä kampaamoon ja näyttää hiuskai kampaajalle niin hän osaa kertoa paremmin, mutta luulne että kunnon raidoitus plus uusi sävy tekee tuloksesta vaaleamman ja vähemmän hiusta rasittavamman, joten epäilen vahvasti että kampaaja ei lähde koko päätäsi vaalentamaan vaan vaalennus tehdään raitoina ja uusi sävy jolloin lopputulos on varmasti vaaleampi. Itsekkin suosittelen sillä tavalla koska jo käsitelty hius on jo kärsinyt ja isot käsittelyt vain huonontaa sen kuntoa ja sitten kun hiussuomut on niin pahasti auki niin väri "vuotaa" ulos hiuksesta pesujen yhteydessä joten raidoittaminen uusi sävy on varmasti paras ja vähemmän koko kuontaloa kuormittavampi.

• vihdoinkin tyytyväinen

Itse olen jo vuosia haaveillut omasta väristä, joka on vaaleanruskea/tummanvaalea. Sitä ennen olin värjännyt blondiksi, punaseksi ja viimeisimmäksi ruskeaksi. Niinpä alkoi olla hiukset ihan minkä väriset satuu ja niin paljon hiusvärejä päällekäin, että värjäyksen jälkeen hyvin pian taas paljastui inhottava sekavärinen tukka. Olin onnistunut pilaamaan hiukseni lukuisilla värjäyksillä niin, ettei kestovärit enää pysyneet, vaikka ennen olivat pysyneet ihan hyvin.

Niinpä päätin ruveta raidoilla muuttamaan hiusväriäni vaaleampaan ja omaan väriin takaisin. Vaaleat raidat olivat ainut vaihtoehtoni, koska ne pysyivät hiuksissa toisinkuin ruskeat värit, joita olin yrittänyt. Värinpoistoa en halunnut sillä se kuluttaa hiusta todella paljon. Olen nyt kolmen vuoden ajan ottanut säännöllisin väliajoin kampaajalla paljon hyvinohuita vaaleita raitoja ilman pohjaväriä. Kun vaaleat raidat ovat tarpeeksi ohuita, ne eivät vähän paksummassa tukassa enää erotu yksittäisinä raitoina vaan yleisilme vaalenee. Kampaajalle on pitänyt korostaa että tahdon tosiohuita, ne mielellään tekevät paksumpia, jotka erottuvat... Olen koko ajan myös kasvattanut hiuksia. Nyt parin vuoden jälkeen lopputulos alkaa olla suurinpiirtein oman värinen tai hilkun verran vaaleampi. Itse olen nyt hiuksiini hyvin tyytyväinen. Jos haluan raidoistakin kokonaan eroon, että olis pelkä oma väri, niin luulen että se onnistuis kun ottais vaan pikkuhiljaa vähemmän ja vähemmän vaaleita raitoja. Raidoitus on ollut myös hiuksille värinpoistoa hellävaraisempaa...

Mulla on nyt omasta mielestäni ihana tukka, ja just sopivan värinen. Ja lisäksi luonnokihara, kuten sinullakin ja siis myös karhea. Ja puoleenselkään ulottuva :)

• Mieeeee

Itse olen ottanut elämäni aikana kolme vai neljä kertaa värinpoiston ja ihan hyvin ne hiukset on päässä pysyny! Kohta taas uutta värinpoistoa kehiin :)

• suustani

Minä sain oman hiusvärini takaisin juuri samalla tavalla: vaaleita raitoja tehtiin pari kolme vuotta, kunnes lopputulos alkoi näyttää omalta. Raidat tehtiin hupulla, jokainen raita oli muutaman hiuksen paksuinen eli hiukset eivät edes näyttäneet raidoitetuilta.

Vaikka tuossa vieressä yksi terästukka sanoo, ettei värinpoisto ole vahingoittanut hänen hiuksiaan, varoittelisin kuitenkin luonnonkiharien eli kuivien hiusten värinpoistokäsittelyistä ja vaalennuksista - yksi poisto 10 vuotta sitten teki hiuksistani venyvää, purkkamaista huopaa, jolle ainut apu löytyi lyhyeksi leikkaamisesta.

Minäkin pidän omista hiuksistani juuri tällaisina. Ihanaa, kun joka toinen päivä hiukset asettuvat itsekseen kuin Hollywoodin kultakauden tähtösillä! Joka toinen päivä lapaan asti ulottuvat luonnonkiharani näyttävätkin ekaluokkalaisten käherrysleikkien tulokselta, mutta viis siitä. :)

• vihdoinkin tyytyväinen
        suustani kirjoitti:

Minä sain oman hiusvärini takaisin juuri samalla tavalla: vaaleita raitoja tehtiin pari kolme vuotta, kunnes lopputulos alkoi näyttää omalta. Raidat tehtiin hupulla, jokainen raita oli muutaman hiuksen paksuinen eli hiukset eivät edes näyttäneet raidoitetuilta.

Vaikka tuossa vieressä yksi terästukka sanoo, ettei värinpoisto ole vahingoittanut hänen hiuksiaan, varoittelisin kuitenkin luonnonkiharien eli kuivien hiusten värinpoistokäsittelyistä ja vaalennuksista - yksi poisto 10 vuotta sitten teki hiuksistani venyvää, purkkamaista huopaa, jolle ainut apu löytyi lyhyeksi leikkaamisesta.

Minäkin pidän omista hiuksistani juuri tällaisina. Ihanaa, kun joka toinen päivä hiukset asettuvat itsekseen kuin Hollywoodin kultakauden tähtösillä! Joka toinen päivä lapaan asti ulottuvat luonnonkiharani näyttävätkin ekaluokkalaisten käherrysleikkien tulokselta, mutta viis siitä. :)

kuulostaa kuin oman tukkani kanssa :) Itse olen myöskin tässä raidoitusprosessissa huomannut, että kun uusia raitoja menee päällekkäin vanhempien kanssa, tulee vaalean erivivahteita. Se lisää luonnollisen värin vaikutelmaa - ikään kuin aurinko olis vaalentanut! ja yksi kaverini juuri sanoi yhtenä päivänä tässä, että "onpas sulla ihanan luonnollisen väriset hiukset."

• asialla!
        vihdoinkin tyytyväinen kirjoitti:

kuulostaa kuin oman tukkani kanssa :) Itse olen myöskin tässä raidoitusprosessissa huomannut, että kun uusia raitoja menee päällekkäin vanhempien kanssa, tulee vaalean erivivahteita. Se lisää luonnollisen värin vaikutelmaa - ikään kuin aurinko olis vaalentanut! ja yksi kaverini juuri sanoi yhtenä päivänä tässä, että "onpas sulla ihanan luonnollisen väriset hiukset."

Kuka vaan, jolla hiukset kasvaa saa "oman värin" takaisin muutamassa vuodessa! Aurinko haalistaa myös jokaisen omaa väriä. Vaaleat raidat vahingoitaa hiusta yhtä lailla kuin värinpoisto, aurinko, väärät hoito- ja pesuaineet ja niiden "väärin käyttö"!

• vihdoinkin tyytyväinen
        asialla! kirjoitti:

Kuka vaan, jolla hiukset kasvaa saa "oman värin" takaisin muutamassa vuodessa! Aurinko haalistaa myös jokaisen omaa väriä. Vaaleat raidat vahingoitaa hiusta yhtä lailla kuin värinpoisto, aurinko, väärät hoito- ja pesuaineet ja niiden "väärin käyttö"!

No tottakai oman hiusvärin saa takaisin ihan vaan kasvattamalla, jos on valmis seuraamaan juurikasvunsa kasvamista vähintään pari kolme vuotta. Itse otin raidat kun juurikasvu alkoi olemaan korvien kohdalla eli noin 15 cm pitkä. Sellainen juurikasvu ei näyttänyt mielestäni hyvältä! Lisäksi latvat jotka olivat aiemmin värjättyjä, olivat melko kulahtaneen näköiset, sillä värjäys oli haalistunut. Voin kertoa että molemmat harmit läksivät kun otin runsaasti ohuita raitoja. Raidoilla saa peitettyä juurikasvua tehokkaasti!

Jos värinpoiston jälkeen ei hiuksiin onnistuta saamaan ihan oman väristä väriä värjäämällä, on juurikasvun näkyminen uhkana silloinkin. Myös tästä mulla on omakohtaista kokemusta aiemmilta vuosilta...

En käske ketään tekemään samalla tavalla, ainoastaan halusin kerota miten olen itse päässyt takaisin omaan väriin, ja että juuri minä olen tyytyväinen siihen tapaan. Se on sitä kokemusten jakamista ja vaihtoa!

• vaan punapää
        asialla! kirjoitti:

Muuttuminen lähes mustasta takaisin punapääksi pelkästään hiuksia kasvattamalla ei ollut ainakaan minulle sopiva vaihtoehto, kun en ole kulahtanut gootti enkä pariinkymmeneen vuoteen kaksivärinen punkkarikaan.

Hiuksiin tehtiin ohuen ohuita vaaleampia raitoja, joita sitten alettiin muuttaa yhä kuparisempaan suuntaan. Totta kai raidat kuivattivat hiuksia, mutta oikealla käsittelyllä, koneellisen kuivaamisen välttämisellä ja kunnollisilla aineilla hiukset pysyivät suhteellisen hyvässä kunnossa verrattuna muinaiseen värinpoistoon, joka kaikesta yrittämisestä huolimatta tuhosi hiukseni kumitakuksi.

• Minna.
        vaan punapää kirjoitti:

Muuttuminen lähes mustasta takaisin punapääksi pelkästään hiuksia kasvattamalla ei ollut ainakaan minulle sopiva vaihtoehto, kun en ole kulahtanut gootti enkä pariinkymmeneen vuoteen kaksivärinen punkkarikaan.

Hiuksiin tehtiin ohuen ohuita vaaleampia raitoja, joita sitten alettiin muuttaa yhä kuparisempaan suuntaan. Totta kai raidat kuivattivat hiuksia, mutta oikealla käsittelyllä, koneellisen kuivaamisen välttämisellä ja kunnollisilla aineilla hiukset pysyivät suhteellisen hyvässä kunnossa verrattuna muinaiseen värinpoistoon, joka kaikesta yrittämisestä huolimatta tuhosi hiukseni kumitakuksi.

harkinnut tuota raidoitusta... Jäin vain miettimään sitä, kun raidat haalistavat myös omaa väriä ja sitten värjättyä hiusta, niin tuleeko kontrastista räikeä? Eli oma väri vaalenee entisestään ja sitten värjätty hius muuttuu taas asteen vaaleammaksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2799
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      24
      2633
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2298
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      40
      1693
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      52
      1595
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1503
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      26
      1384
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      38
      1300
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26