appivanhemmat helvetistä!

maan matonen

Tekisi mieleni heittää kaivoon mieheni ihanat täydelliset synnittömät vanhemmat!!!! Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä ihan teinistä lähtien.Yhteisiä vuosia olemme kulkenneet pain 17vuotta ja naimisissa olemme olleet pian11 ihanaa vuotta.Kärsimme lapsettomuudesta ja olemme saaneet monien vuosien hoitojen jälkeen 2 ihanaa elämän lahjaa.Perhe ja avoiliitto ovat olleet aina kunnossa.Mutta kaikki riidat mitä meillä on lähtöisin ihanista appivanhemmista!! Sanon ja teen kaiken heidän mielestään väärin.En osaa hoitaa enkä kasvattaa lapsiani.Olen laiska,saamaton ja en todellakan kelpaa heidän kultapojalleen vaimoksi saatikaan lastensa äidiksi.Mieheni ei koskaan ole puolellani, vain on mielestään puolueeton.Hah sanon minä.Monen itkut ja pahat mielet ovat appivanhempani minulle tehneet.Alusta pitäen he ovat olleet minua vastaan. Tässä muutama esimerkki heidän teoistaan. Poikamme sairastui 2vuotta sitten diabetekseen.He tulivat meitä katsomaan sairaalaan.Pojalla oli ruokailu kesken,ja mitä tekikään anoppini? Hän nappasi pojan kesken syömisen leikkihuoneeseen ja sanoi hänelle.Ei sinun tarvitse syödä.Hei haloo!Pojalla oli todettu diabetes ja tyhmäkin sen tietää että ruokalu tiettyyn kellon aikaa kuuluu sairauden hoitoon.Hain pojan takaisin syömään .Täsätäpä he riemastuivat.He menivät hoitajn luokse kertomaan kuinka minä en osaa hoitaa lapsiani.Eikä meillä tehdä edes ruokaakaan.He mustamaalasivat ja valehtelivat minut täysin.Pyysin heitä poistuman sairaalasta.Yllätys ylllätys he eivät tientenkään olleet kertoneet mitään pojalleen tapahtuneesta.Mieheni ei uskonnut minua täysin.Toinen kerta oli kuin anoppini tuli aamusta8 aikaan oven taakse ja päästyään sisään hän tokaisi heti.Ette te mitään kolmatta lasta tarvitse.Hyvä kun kärsitte lapsettomuudesta.Olemme yrittänneet kolmatta lasta kaikilla hidoilla jo 4vuoden ajan.EN voinut kuin itkeä.Viimesin hyökkäys oli minua kohtaan hetki sitten.Olemme ostaneet talon jota mieheni kanssa yhdessä peruskorjaamme.He tulivat mukamas "auttamaan meitä".Lähdettyään appi soitti miehelleni ja haukkui minut pystyyn.Olin kuulemma kyylännyt heitä pahasti.En edes ollut samassa huoneessa heidän kanssaan. Ja siten sain viikon ajan heiltä uhkaus viestejä.Olin kuulemma huora joka ei osaa hoitaa lapsiaan.Olen hoidon tarpeessa ja täysin vastuuton.Lähetin heille yhden viestin missä pyysin olla ottamatta minuun mitään yhteyttä mauttomuksillaan .Ja sain viestin takaisin,että he aikovat mennä perheneuvolaan ja näyttää vistini silellä ja lapseni otettaisiin pois minulta.Vastasin että näyttäkään kenelle haluatte.Ja mieheni on aina heidän puolellaan tapahtuipa mitä tahansa.Hänen vanhempansa ovat täydellisiä eivätkä voi mtään pahaa toiselle haluta.Lapsemme ovat alkanneet vältellä heitä.En ole koskaan heitä mustamaalannnut heille.H e ovat jo sen ikäisiä että he tajuavat asioita omilla aivoillaan ja näkevät toisen väärän käytöksen.Olen ajatellut että se vähäinenkin yhteydenpito saa nyt loppua minun ja lasteni puolelta.He kuin ovat alkanneet myös heille olemaan ilkeitä.Onko kukaan ollut samassa tilanteessa?

22

3878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Almaaa

      Ihmettelen kovin, että miksi haluat tämän miehen kanssa lisää lapsia. Jos hän ei seiso rinnallasi, kun appiväen taholta tulee näitä loukkauksia ja törkeää käytöstä, niin miten hän voi tukea sinua elämän muissa asioissa?

      • maan matonen

        samaa kysynyt itseltäni viime aikoina.Olemme mieheni kanssa keskustelleet asiasta.Ja hän myöntää että hänellä on vaaleanpunaiset lasit silmillään kun on kyse vanhemmistaan.Rakastan miestäni kaikesta huolimatta ja tiedän hänenkin rakastavan minua.Hän sanoo minulle kun puhumme asiasta,että emmehän me ole vanhempiemme kanssa naimisissa ja elä.Siinä on totuuden poikanenkin mielestäni.Tilanne on vaikea kieltämättä jo pelkästään lapsiamme ajatellen.He kun jäävät paitsi isovanhempiaan.Onneksi heillä on toiset rakastavat isovanhemmat.Mieheni on todellinen sinisilmäinen hiirulainen ja hän myöntää tämän.


      • Itse en uskaltaisi ...........

        sitä, vaikka asia on pelkästään teidään henkilökohtainen asianne, että haluatte kolmannen lapsen.
        Diabetes on usein geeneissä ja luulisi jo kahden lapsen ja deabeetikkolapsen hoidon olevan riittävän raskasta, koska koskaan ei tiedä, periytyykö se muihin lapsiin.
        En halua pelotella, puhun vain oman mielipiteeni.


    • miestäsi

      oikein kunnolla! Kysäise, miltä tuntuisi elää ilman sinua ja lapsia, muuttaisi vaikka vanhempiensa luo. Mitä tuollaisella miehellä tekee, joka ei omiansa puolusta. Anoppi hyppii silmillesi tasan niin kauan kuin miehesi sen sallii. Vanhemmistaan saa pitää mutta rajansa kaikella. Törppöjä ovat appivanhempasi! Päästä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos anoppisi puheet, eiköhän ole jo todistanut kuinka typerä ihminen on. Ja todellankin, kyllä lapsetkin huomaavat miten anoppi sinua kohtelee ja näin hän IHAN ITSE ajaa lapset luotaan.

      • keski-ikäinen nainen

        ap, viestisi on niin outo, että puutun joihinkin kohtiin. Yritä lukea loppuun asti.
        Et ole enää tyttö, olet aikuinen naimisissa oleva nainen, perheellinen ihminen.
        Miksi olet näin riippuvainen appivanhemmistasi? Miksi appivanhemmilla on näin paljon (sinun antamaasi) valtaa teidän asioihin?

        Olet varmaan suoraan kysynyt, miksi appivanhemmat eivät pidä Sinusta. Mitä he ovat sanoneet? Ovatko he muuten kunnollisia ihmisiä, siis eivät alkoholisteja tai sairaita tms?

        Minusta jokin kertomuksessasi on pielessä. Anteeksi, älä nyt suutu. Oletko koskaan harkinnut, että Sinä kävisit puhumassa ammattiauttajan kanssa, jotta Sinä saisit lisää voimia ja elämänrohkeutta arkea varten? Monet, esim. minä sisareni miehen kuoltua, kävin kaksi kertaa puhumassa psykiatrin kanssa. Selvitti ihmeesti päätäni ja auttoi suhtautumaan ihan surusta sekopäiseksi tullutta sisartani.

        Tässä yksi konkreettinen ehdotus.


      • maan matonen
        keski-ikäinen nainen kirjoitti:

        ap, viestisi on niin outo, että puutun joihinkin kohtiin. Yritä lukea loppuun asti.
        Et ole enää tyttö, olet aikuinen naimisissa oleva nainen, perheellinen ihminen.
        Miksi olet näin riippuvainen appivanhemmistasi? Miksi appivanhemmilla on näin paljon (sinun antamaasi) valtaa teidän asioihin?

        Olet varmaan suoraan kysynyt, miksi appivanhemmat eivät pidä Sinusta. Mitä he ovat sanoneet? Ovatko he muuten kunnollisia ihmisiä, siis eivät alkoholisteja tai sairaita tms?

        Minusta jokin kertomuksessasi on pielessä. Anteeksi, älä nyt suutu. Oletko koskaan harkinnut, että Sinä kävisit puhumassa ammattiauttajan kanssa, jotta Sinä saisit lisää voimia ja elämänrohkeutta arkea varten? Monet, esim. minä sisareni miehen kuoltua, kävin kaksi kertaa puhumassa psykiatrin kanssa. Selvitti ihmeesti päätäni ja auttoi suhtautumaan ihan surusta sekopäiseksi tullutta sisartani.

        Tässä yksi konkreettinen ehdotus.

        elämää nähnyt!!Tässä ajassa missä me elämme löytyy todellakin ilkeitä ja pahaa tahtovia ihmisiä.Itsestäsi riipumatta voi saada mitä törkeämpää kohtelua jopa ihan sukulaisiltaankin.En tiedä mikä saa heidän käyttäytymään epäinhimillisesti.Olen asiaa heiltä kysynyt ja jäänyt ilman vastausta.Ei aina tarvitse olla mikään niin sanottu "laitapuolen kulkija" ollakseen huonosti käyttäytyvä ja ilkeä moraaliton ihminen.Missä maailmassa oikein elät? En ottannut hernettä nenääni kommenteistasi, mutta vähäsen kyllä ihmettelen niitä?


      • tässä....
        keski-ikäinen nainen kirjoitti:

        ap, viestisi on niin outo, että puutun joihinkin kohtiin. Yritä lukea loppuun asti.
        Et ole enää tyttö, olet aikuinen naimisissa oleva nainen, perheellinen ihminen.
        Miksi olet näin riippuvainen appivanhemmistasi? Miksi appivanhemmilla on näin paljon (sinun antamaasi) valtaa teidän asioihin?

        Olet varmaan suoraan kysynyt, miksi appivanhemmat eivät pidä Sinusta. Mitä he ovat sanoneet? Ovatko he muuten kunnollisia ihmisiä, siis eivät alkoholisteja tai sairaita tms?

        Minusta jokin kertomuksessasi on pielessä. Anteeksi, älä nyt suutu. Oletko koskaan harkinnut, että Sinä kävisit puhumassa ammattiauttajan kanssa, jotta Sinä saisit lisää voimia ja elämänrohkeutta arkea varten? Monet, esim. minä sisareni miehen kuoltua, kävin kaksi kertaa puhumassa psykiatrin kanssa. Selvitti ihmeesti päätäni ja auttoi suhtautumaan ihan surusta sekopäiseksi tullutta sisartani.

        Tässä yksi konkreettinen ehdotus.

        tapauksessa anoppi olisi ammattiauttajan tarpeessa? Purkaa omaa pahaa oloaan miniään. Antaisi poikansa ja tämän perheen elää omaa elämäänsä ja eläisi itse omaansa, mitä se sitten lieneekään.

        Kyllä, tiedän että tämänkaltaisia ihmisiä on olemassa, jopa ihmeen paljon. Itse olen jo anoppi-iässä, joten olen näitä tapauksia ystäväpiirissäni nähnyt useampiakin. Oma anoppini on pidetty aisoissa mieheni toimesta jos on liikaa välillä innostunut. Anopilla on valtaan ap:n perheessä tasan niin paljon kuin heidän poikansa antaa periksi.

        Ap sinulle sanon yhä edelleen, pistä miehesi puun ja kuoren väliin, tuollainen elämä kuluttaa sinut loppuun ja viimekädessä nimenomaan lapsesi kärsivät kun äiti voi huonosti.


    • ..kehiin

      keski-ikäinen paljon nähnyt on ihan omilla raiteillaan, jos kuvittelee ettei ilkeitä, katkeria ihmisiä ole ja alkup. kirjoittajassa olisi jotain vikaa. Sinussa ei ole vikaa. Älä lannistu, olet kiltti ja hyvä ihminen. JOillakin ihmisillä on taipumus täyttää elämänsä sisältö muihin purkamalla. näillä palstoilla olen lukenut lukuisista tapauksista, joissa pääasiassa anoppi haluaa mustamaalata suvun miniää, miniöitä. Motiivina ei tarvitse muuta kuin katkeruus oman elämän tyytymättömyyteen ja kateus miniää kohtaan. usein tälläiset "kiusaajat"keräävät myös muita ihmisiä porukoihinsa. Olen itse joutunut samankaltaiseen tilanteeseen. Persoona ei miellytä ja kateus jyllää. Olen tunnollinen ja kiltti ihminen ja onnistun elämässäni kaikilla alueilla. Anoppi on joutunut kokemaan kovia ja haluaa kostaa sen jollekin. hän vain ei näe että on muillakin kovia kokemuksia. pistimme miehen kanssa välit poikki häneen. se on paras ratkaisu lapsia ajatellen, koska voin vain kuvitella mitä ilkeyksiä hän heille tekisi. olemme riidelleet paljon miéheni kanssa asiasta, mutta hän sattui näkemään tarpeeksi monta epäoikeutettua kohtelua minua kohtaan. mutta ajatelkaa että tämä isoäiti on koittanut kaikin tavoin valheilla ,vetoomuksilla rikkoa välejäni muihin ihmisiin, mieheeni ja jopa lapsiini, ja silti kuvittelee että hänellä olisi oikeus nähdä lapsiamme.. sukulaisuus ei ole mikään PAKKO!ilkeitä hulluja ihmisiä on ja heitä kannattaa väistää, kyllä he löytävät uusia kiusattavia.

    • Lainamuori

      Teidän perhe-elämänne vaikuttaa kyllä tuon kirjoituksen perusteella kieroutuneelta. Eniten minua ihmetyttää miehesi rooli. Ihmisillä on kai luontainen vallanhalu. Appivanhempiesi määräily ja asioihinne puuttuminen on todella läpinäkyvää. Toisen vaikeuksilla mässäily (esimerkiksi lapsettomuudesta nälviminen) on suorastaan sairasta. Kysyn kuten muutama muukin, miksi miehesi ei puutu asiaan? Miksi appivanhempasi ylipäätään pyörivät teidän elämässänne? Yleensä se on niin, että kenen lauluja laulat, sen leipää syöt. Olisiko parempi, etteivät miehesi vanhemmat olisi auttamassa teidän remontissanne vaan yrittäisitte hoitaa perheenne asiat ihan itse kuten aikuiset ihmiset yleensä tekevät?

    • eräs -------------

      tunnut olevan. Varmasti moni vastaaja on oikeassa etä anoppi olisi ammattiauttajan tarpeessa. Mutta "paljon elämää nähneen" ohjeen että itse hakisit apua kestääkseni tilanteen, näen erittöin hyvänä. Eihän se tarkoita, että sinussa olisi vika, vaan saisit voimia ja apua kestämään tilannetta.

      Tunnen yhden miniän selvitelleen anoppi poika miniä kolmiodraamaa terapeutin kanssa juuri kaltaisessasi tilanteessa. Jos et voi tehfä anopille mitään niin voit auttaa itseäsi. Jos mies ei lähde mukaan niin me yksin.

      • -------------------

        sopisi lähteä mukaan terapeutille,jos vaikka järkipuhe ammattilaisen suusta tehoaisi...


      • keski-ikäinen nainen
        ------------------- kirjoitti:

        sopisi lähteä mukaan terapeutille,jos vaikka järkipuhe ammattilaisen suusta tehoaisi...

        En ole naivi. Anoppi on elänyt vanhaksi sellaisena kuin on. Ei hän mihinkään terapeutille luultavasti lähde.
        Joten ei ap:lle oikeastaan jää muuta mahdollisuutta kuin hoitaa itsensä. Hänen on ymmärrettävä, että vain HÄN ITSE voi muuttaa tilannetta itselleen siedettävään suuntaan.

        Kaikenlaisia ihmisiä on. Pahat ihmiset eivät lähde terapiaan. Eivätkä muutu.

        Kysyinkin tätä jo aiemmin. Onko teidän pakko olla tekemisessä noin paljon, että anoppi pääsee loukkaamaan Sinua pahasti?
        Siitähän et pääse mihinkään, että anoppi on aina anoppisi ja lapsesi isoäiti on juuri tämä anoppi.

        Mutta suojele itseäsi. Sen voit tehdä itsellesi. Itsensä voi muuttaa, oman tapansa suhtautua asioihin voi muuttaa. Toista ei voi koskaan muuttaa - ellei hän ole siihen itse motivoitunut.


    • anabeatrix

      Minulla on juuri samantyyppiset appivanhemmat, mikään ei kelpaa eikä ole hyvä. Luulen tietäväni mitä koet. Koeta jaksaa ja pidä puolesi.

    • voi muuttaa

      voit tietää enemmän tilanteestasi/sairauksista/vihasta/ym...niin
      jos haluat oppia näitä asioita lue Luule Viilman kirja sarja Paras Lääkäri Ja Et Ole Yksin sarjat.
      Tulet varmasti pääsemään asioiden yläpuolelle jos vain näet hiukan vaivaa.

      Kirjoitin sinulle siksi koska olen kokenu samoja asioita.Pahinta oli se että mies ei koskaan puolustanut.
      Ja muista miehesi on saanu kasvatus mallin kotoaan,eli hän on vanhempiensa peili.
      No kirjat kertokoot loput :)

    • määääää

      Et uskokkaan kun koi sielun sisaruutta lukiessani tarinasi..Minulla on täysin samoja kokemuksia. Mikään mitä teen ei kelpaa..aina saan kuulla muilta miniöiltä mitä paskaa anoppi on taas puhunu! Anoppi puuttuu jokaiseen asiaan mitä mieheni kanssa teemme ja päätämme...anoppi soittelee mitä pitäs rahoilla tehä jne. olemme kuulemma vastuuttomia ja tai siis minä olen..miheni ón anopin mielestä täydellinen ja minä en ole miehen arvoinen jne. Kärsimme myös lapsettomuudesta..olemme olleet 4 vuotta naimisissa ja lasta ei ole yrityksestä huolimatta tullut :( sit kuulin kyliltä et anoppi oli sanonu meidän käyttävän ehkäisyä! kyllä tuntu pahalta! Olen useammin kuin kerran soittanut anopille hänen sanomisistaan ja teoistaan mutta hän tietysti kieltää kaiken. Mulla on niin paska anoppi et ei kellään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vihaan sitä ämmää!!!!!!! Onneksi mieheni tuntee äitinsä myös napin alta ja myöntää hänen olevan vähän päästä pipi...välillä hän on kuitenkin äitinsä puolella mut sillon ajatteln et onhan tuo akka hänen äitinsä ja ei ole varmaan helppo myöntää itselle et äiti on täys PASKA! huh........kyl helpotti! :) tsemppiä teille muille joilla on yhtä paha ja pahempi anoppi kuin minulla!

      • ...tulevaisuutta edessänne,ellette saa anoppejanne KURIIN ja koulutus on alettava MIEHISTÄNNE. Jos mies vastaa kysymykseen: Kumman kanssa olet naimisissa minun vai minun anoppini ? Rakkaan äitini ! Silloin hälyytyskellojen pitäisi alkaa soida.
        No,minulla ei ole kokemusta ! Älkää pillastuko . Olen "sunnuntailapsi",mummo ja anoppi sekä ollut myös minijä. Tsemppiä teille !


    • Vaimo84

      Minä olen tällä hetkellä :/ meillä ei ole lapsia viel mutta ,anoppi vihas mua heti alusta alkaen ja sit yks kaks se muutti mieltään ja oli tosi ystävällinen yms ja nyt ku me muutettiin niitten naapuriin heidän pyynnöstäään ,kuukausi meni ihan ok ilman mitään , ollaan asuttu tääl 3kk ja 2 kk täyttä hvettiä !
      Valittelua mm . verhoistani ; ovat kuulemma väärän väriset ja yrittää tökätä sen jtn 70 luvun synkkiä verhoja minulle , ja laittoki keittiön ikkunaan jo :S , meil on kissa ja koira ja se valittaa niistäkin..jopa valitti siitä kun siivosin la iltana , eli en sais sen mielest ees siivota milloin haluan.

      Tää talo mihnkä me muutettiin , ongelmat alkoivat heti , en sais tiskata emme saa käyttää omaa vessaa vaan pitää juosta tuohon kylmään vessaan eteiseen ja suihkuakaan emme saa käyttää , n.kk :n verran olemme saanneet elää niin :(
      tämä on yhtä valittamista päivittäin !

    • reuetjetji

      Mitäpäs jos koittaisit ajatella asiasta niin että nämä ihmiset eivät ole sinulle tärkeitä, he ovat myrkkyä, joten heidän mielipiteellään ei ole mitään merkitystä. PISTE.

      Jos noiden appivanhempien kälätykset aiheuttavat kiistoja miehesi kanssa, älkää puhuko niistä.

      Sen minkä kiistattomasti tiedät oikeaksi, pidä siitä kiinni ja pidä se mielessäsi, äläkä anna muitten ajatusten tai mielipiteiden sotkea niitä.

      Älä tappele tuulimylläjä vastaan, älä käännä toista poskea, vaan kävele pois. Anna heidän pihistä omassa kiukussaan. Parasta vittuilua.

      Rakkauden vastakohta ei ole viha, vaan se on välinpitämättömyys, pyri tossa asiassa siihen.

      Ei haukku haavaa tee, se tekee vaan paskanpuhujasta tyhmän.

      Laske irti!!! oman itsesi ja oman hyvinvointisi takia.

      Jos kerta appivanhempasi ovat asiat tolle tolalle asiat sotkeneet, anna heidän itse korjata sotkut.

      • kyllävaan

        tää oli kyllä hyvin kirjotettu..


    • oppeliini1

      Todellakin, vain anna nuo ilkeydet mennä toisesta korvasta sisän, toisesta ulos. Kehitä itsellesi Teflon mieli jossa paljon roinaa astiaan-mikään ei jää kiinni.

      Sinä et voi muuttaa noita ihmisiä, itsesi kylläkin. Joten vain paina DELETE nappulaa kun he hopisevät typeryyksiään ja kävele seurasta pois. Tai jos todella omaat Teflon ajatuksen, kysy: haluaisitteko lisää kahvia? tai Onpa sinulla, anoppi, nätti hame, mistä loysit?

      Pahinta mitä voit tehdä on heittäytyä marttyyriksi ja sallia heidän tietävän että laukomansa nuolet haavoittavat sinua!

      Teflon ajatuksen kehittäminen vaatii hyvin paljon vaivaa ja harkintakykyä. On niin paljon helpompaa mennä nurkkaan itkemään ja valittamaan. Mutta usko pois, Teflon ON sen vaivan arvoista!!!!!!

    • Saunan takana tilaa

      Samassa helvetissä 20 vuotta sitten, hyvä että järki säilyi siinä myllytyksessä. Sairasta kieroilua, esim. anoppi yritti väittää että mieheni haluaa abortin mutta ei uskalla sanoa sitä minulle, ohjeet abortin hankkimisesta tuli kuin apteekin hyllyltä. Me olimme jo avioliitossa ja yhden lapsen vanhempia. Mieheni laittoi välit äitiinsä poikki, koska muuta vaihtoehtoa ei ollut. Alku oli sitä että mies ei ymmärtänyt äitinsä olevan mustasukkainen vaan sitä helvettiä kesti vuosia. Anoppi teki pahaa minulle puheillaan ja teoillaan. Nyt on ollut rauha maassa lähes koko ajan. Se noita ottaa yhteyttä kerran vuodessa. Sekin yleensä päättyy ikävästi. Lapsetkaan eivät halua olla tekemisissä, ovat itse todenneet missä päässä vika on. Katkaise välit pysyvästi , mikäli haluat säilyttää järkesi. Miehesi ehkä kasvaa "aikuiseksi" jossain vaiheessa. Meillä se kesti liian pitkään ja psyyke oli todella kovilla.

    • varg4

      minä ainakin miehenä tälläisessä tilanteessa iskisin nyrkin pöytään ja toteaisin vanhemmilleni että jos ei vaimo kelpaa ei tarvitse minuunkaan yhteyttä pittää saatikka lapsia nähdä. Tosin minä muutenkin olen tehnyt pesäeron sukuuni, on vain minä ja minun elämäni, suvulla ei ole merkitystä ja he sen ovat pikkuhiljaa hyväksyneet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2058
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1962
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      149
      1563
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe