kreikkalaiset..

just me.

Seurusteleeko, onko seurustellut, tai onko naimissa tai ollut naimisissa, joku kreikkalaisen miehen kanssa?
Millaisia yhteisiä piirteitä on kreikkalaisilla miehillä.Miten esim.ottaa naisen huomioon? ym.

kokemuksia!! : >

kiitos.

12

2278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miehet...

Mä itse seurustelen kreikkalaisen kanssa, oli vuoden ajan kaukosuhde, kunnes sitten muutin jo Kreikkaan.
      Niin, kreikkalaiset miehet on miehiä siinä missä suomalaisetkin miehet. Kulttuuri siellä on vähän vanhanaikaisempi, eli naiset ovat naisia ja heitä kohdellaan naisina. Tarkoitan siis lähinnä sitä, että miesten ja naisten työt on jaettu selvemmin. Kaikki hiemankin raskaammat työt on miesten töitä.
      Luin jostain netistä, että kreikkalaiset miehet tosian kohtelee naistaan kuin jumalatarta. Eli tälle annetaan huomiota ja tästä pidetään hyvä huolta. Mustasukkaisia he ovat, mies ei halua, että muille näytellään paikkoja, hänen kuuluu olla ainoa, joka naisensa rinnat ym. pepun näkee (Mikä siis mielestäni vain hyvä). Mies ei lähde ulos viettämään iltaa kavereidensa kanssa ilman tyttöystävää. Itse arvostan kreikkalaista kulttuuria paljon ja pidän siitä, että miehet ovat miehekkäitä Kreikassa, koska se tarkoittaa sitä, että naiset saavat olla naisia.

Mutta joo, kirjoitin tosi tyhmästi yleistäen, koska ei ole kokemusta kuin yhdestä kreikkalaismiehestä. Joten tää nyt on vain meidän suhteestamme hieman.

• just me.

Todella kiva kun kirjoitit. : >Luin pelkällä mielenkiinnolla tuota juttuasi, eli et kirjoittanut lainkaan tyhmästi, aivan päinvastoin! Kiitos kirjoituksesta. : >
        Lisää voit kertoilla, sekä muidenkin kommentit enemmän kuin tervetulleita!
        Adio : >

• kreikkalainen mies

Olen aviossa kreikkalaisen kanssa ja me asutaan täällä Suomessa. Minun, kuin myös tuttujen kreikkalaiset miehet, tekee nk. naisten töitä (tiskaa, siivoa, laittaa ruokaa). Kreikkalainen mies haluaa olla perheen pää, ja niin luulee olevansa mutta tosiasiassa vaimo on se kaula joka sitä päätä kääntää (myös silloin kun vaimo on kreikkalainen). Se on totta että omalla tavallaan ovat vanhanaikaisia kuten edellinen kirjoittaja sanoi.
        Siihen pitää valmistautua että erilaisista kulttuureista johtuen yhteentörmäyksiä tulee joskus ihan pienistäkin asioista, ja silloin on tärkeää että molemmat tulee puolitiehen vastaan.
        Ihan kelvollisen puolison kreikkalaisesta saa, toki pientä fiilausta ne vaatii niinkuin kaikki miehet.

• kreikan miehestä

valehtelua,salailua,hyväksikäyttöä...niin hävyttömässä mittakaavassa ettei niitä kehtaa eikä halua tähän eritellä.mutta tällaiseksi paljastui meidän tarinamme lopulta...sitten kun silmäni lopulta aukenivat!kumpa en IKINÄ olisi siihen mieheen törmännyt...no,elämä opettaa!Toivottavasti sulle käy paremmin kuin mulle :)
      Kaikkea hyvää!

• just me.

mielenkiintoista lukea erilaisia värikkäitä kokemuksia. : >
        onko muillakin vastaavia, tai kenties vielä erilaisia?
        Kaiken ikäisiltä...nuorilta, aikuisilta..otetaan vastaan seurustelu suhteesta tai avioliitosta kreikkalaisen kanssa!! :)
        eli kaikki mukaan vaan!!!

• hohhoijaa...
        just me. kirjoitti:

mielenkiintoista lukea erilaisia värikkäitä kokemuksia. : >
        onko muillakin vastaavia, tai kenties vielä erilaisia?
        Kaiken ikäisiltä...nuorilta, aikuisilta..otetaan vastaan seurustelu suhteesta tai avioliitosta kreikkalaisen kanssa!! :)
        eli kaikki mukaan vaan!!!

Anteeksi nyt vaan, mutta turha mennä yleistämään kreikkalaisia miehiä. Sieltä nimittäin löytyy ihmisiä moneen lähtöön, niinkuin joka maasta. Sen verran sanon, että jos olet tavannut miehen turistipaikassa (eli saarilla), niin kannattaa unohtaa koko juttu. Harrastavat siellä turistien iskemistä aika reippaasti. Kannattaa olla varovainen!

• kreikan miehestä
        hohhoijaa... kirjoitti:

Anteeksi nyt vaan, mutta turha mennä yleistämään kreikkalaisia miehiä. Sieltä nimittäin löytyy ihmisiä moneen lähtöön, niinkuin joka maasta. Sen verran sanon, että jos olet tavannut miehen turistipaikassa (eli saarilla), niin kannattaa unohtaa koko juttu. Harrastavat siellä turistien iskemistä aika reippaasti. Kannattaa olla varovainen!

Vaan eipä ollut mikään lomakohteen gigolo tämä kyseinen kreikkalainen eikä lomaromanssi vaan aivan tavallinen mutta TODELLA kaksinaamainen kaveri...manner-kreikasta ja ensin vaikutti rehelliseltä tyypiltä,kunnes...vaan enpä täällä enempiä enää selittele,paska mikä paska,kunhan kerroin kokemukseni...enkä todellakaan ole yleistänyt vaan kirjoitin koskien yhtä ainoaa henkilöä...

• hohhoijaa..
        kreikan miehestä kirjoitti:

Vaan eipä ollut mikään lomakohteen gigolo tämä kyseinen kreikkalainen eikä lomaromanssi vaan aivan tavallinen mutta TODELLA kaksinaamainen kaveri...manner-kreikasta ja ensin vaikutti rehelliseltä tyypiltä,kunnes...vaan enpä täällä enempiä enää selittele,paska mikä paska,kunhan kerroin kokemukseni...enkä todellakaan ole yleistänyt vaan kirjoitin koskien yhtä ainoaa henkilöä...

En niinkään osoittanut vastausta sinulle, vaan aiemmille vastaajille, jotka kehuvat miten kreikkalainen kohtelee naistaan kuin prinsessaa. Tähän lankaan ei nimittäin kannata mennä. Lähes kaikki miehet osaavat siellä naisten kohtelun ja eräs kreikkalainen miespuolinen ystäväni kertoi, miten helppoa turistinaista on naruttaa. Itse olen asunut vuosia Kreikassa ja kyllä hymyilyttää ja joskus myös säälittää nämä skandinaavinaiset, jotka päätä pahkaa menevät rakastumaan kreikkalaiseen (yleensä myös pettyvät pahasti). Tottakai poikkeuksiakin on, etenkin yli 30-vuotiaissa miehissä, jotka haluavat vakiintua! Mutta alle kolmekymppiset ovat lähinnä kiinnostuneita erilaisuuden tuomasta eksotiikasta ja uskollisuus on harvinaista. Ja en sano tätä ilkeyttäni, vaan ihan ystävällisesti..eli kannattaa olla varovainen!

• totta varmaan toikin
        hohhoijaa.. kirjoitti:

En niinkään osoittanut vastausta sinulle, vaan aiemmille vastaajille, jotka kehuvat miten kreikkalainen kohtelee naistaan kuin prinsessaa. Tähän lankaan ei nimittäin kannata mennä. Lähes kaikki miehet osaavat siellä naisten kohtelun ja eräs kreikkalainen miespuolinen ystäväni kertoi, miten helppoa turistinaista on naruttaa. Itse olen asunut vuosia Kreikassa ja kyllä hymyilyttää ja joskus myös säälittää nämä skandinaavinaiset, jotka päätä pahkaa menevät rakastumaan kreikkalaiseen (yleensä myös pettyvät pahasti). Tottakai poikkeuksiakin on, etenkin yli 30-vuotiaissa miehissä, jotka haluavat vakiintua! Mutta alle kolmekymppiset ovat lähinnä kiinnostuneita erilaisuuden tuomasta eksotiikasta ja uskollisuus on harvinaista. Ja en sano tätä ilkeyttäni, vaan ihan ystävällisesti..eli kannattaa olla varovainen!

Niin joo mieheni on kyllä aivan varmasti haluaa vakiintua, ja ihan kuin se tähän muka liittyisikin, niin on myös yli kolmekymppinen. Eikä tavattu turistirysässä.

Itse ensimmäisessä viestissä sanot, ettei kannata yleistää, mutta sitten kovasti itse yleistät!

Eli ihan vaan yleisesti suomalaisille naisille tiedoksi, että kulttuuri Kreikassa on hyvin erilainen kuin Suomessa. Suomessa pari voi hyvinkin aloittaa seurustelun baari-illan ja panon jälkeen, Kreikassa jos miehellä antaa ekana iltana, niin mies ei tosiaan halua sua sen enempää. Eli jos vakavan suhteen haluatte turistipaikkojen kreikkalaisten (jotka on oikeesti albaaneja tai venäläisiä)tarjoilijoiden kanssa, niin pitäkää housut jalassa.

Ja sitten vielä, että kyllä tää mun mies ainakin kohtelee mua kuin "prinsessaa", mutta eiköhän kaikista maista löydy huonoja ,sekä hyviä miehiä. Eli yhtälailla Suomessa jotkut miehet käyttää seksuaalisesti hyväksi naisia, mutta ei kukaan voi silti väittää, ettei ketään suomalaista miestä kannata ottaa vakavasti.

Eli saattaa sieltä turistipaikoista löytyä kunnon miehiäkin, kannattaa vaan käyttää pikkasen järkeään.

• kreikkalainen mies
        hohhoijaa.. kirjoitti:

Minä kyllä olen puolisoni tavannut ihan turistirysäsaarella, eikä hän ollut edes yli kolmekymppinen. Avioliittoa takana yli 10 vuotta, eikä se ole aina ollut ruusuilla tanssimista (kulttuurierot yksi isoimmista piikeistä niissä ruusuissa), silti en häntä pois vaihtaisi. Kyllä sieltä saarilta näitä "helmiäkin" löytyy. Tiedän toki ko. saarelta monia joille se uskollisuus on tuntematon käsite (vaimoina sekä kreikkalaisia että ulkomaalaisia).
        Olen myös sitä mieltä, että jos suomessaa olisi yhtä runsas tarjonta halukkaista turistinaisista niin samanlaisia suomalaiset miehet olisi.

• ............
        kreikkalainen mies kirjoitti:

Minä kyllä olen puolisoni tavannut ihan turistirysäsaarella, eikä hän ollut edes yli kolmekymppinen. Avioliittoa takana yli 10 vuotta, eikä se ole aina ollut ruusuilla tanssimista (kulttuurierot yksi isoimmista piikeistä niissä ruusuissa), silti en häntä pois vaihtaisi. Kyllä sieltä saarilta näitä "helmiäkin" löytyy. Tiedän toki ko. saarelta monia joille se uskollisuus on tuntematon käsite (vaimoina sekä kreikkalaisia että ulkomaalaisia).
        Olen myös sitä mieltä, että jos suomessaa olisi yhtä runsas tarjonta halukkaista turistinaisista niin samanlaisia suomalaiset miehet olisi.

Mina asun kreikassa, ja 5 vuotta mennaan naimisissa, hyvin toiminut.minuakin kiinnostaa myos muut kreikkalaisten kanssa naimisissa olevat tai seurustelevat.
        kirjoitelkaa ihmeessa.

• jepnnii.

Minä olisin myös justme:n kanssa kiinnostunut tietämään lisää suhteestanne kreikkalaisiin miehiin tai naisiin,.
      Myös lomaromansseista olisi kiva kuulla, vaikka se ei kuulu tähän palstalle!! :>

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3744
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2587
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1765
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1468
    Aihe