Lähihoitajan palkka??

Tuleva lähihoitaja

Hei!
Kertoisiko joku kokemuksensa perusteella, että mikä on lähihoitajan keskimääräinen kuukausipalkka (ilman lisiä)Lapissa?Olisin todella kiitollinen!

12

1815

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • llisiä

1750.

ensimmäinen työ kannattaa ottaa vastaan.

,mutta
      ,mutta

SIIHEN EI SITTEN JUMAHDUTA, JOS PALKKA EI TYYDYTÄ!!!

Lähihoitaja ansaitsee enemmän. Itse tienaan n.1600 euroa kaksi kertaa kuussa. Mielestäni hoitaja ansaitsee saman.

Toisin sanoen. Mielestäni hoitajien palkassa on paljon korotusvaraa. Kaikkeen ei tarvitse suostua. (tosin, vaimoni on hoitsu).

Hoitsun ala on paska ala.
      Enkä tarkoita tällä työtä, vaan sitä, että tuntuu siltä, että naiset ovat tyytyväisiä siihen, että jollain muulla menee vielä huonommin, kuin itsellään. Perkele, lähihoitaja, sairaanhoitaja jne. Teillä on kolme liittoa, eikä kenelläkään valtaa. Yhdistykää! Teette tärkeää työtä. Siitä on saatava myös asianmukainen korvaus. Lisäksi alalla vitutusta aiheuttaa se, että työvuorot eivät tule ajallaan ja pahimmat perseen nuolijat saavat valita. Vitun lokit. Ajakaa yhteisiä asioita ja vetäkää samaa köyttä. Kukaan ei hyödy siitä, että saa nauttia "etuoikeutettua" asemaansa, jos ei jää kuin paskaa käteen.

Vaimoni tekee parempaa hommaa, kuin minä ja tienaa paljon vähemmmän. Naisen euron ei tarvitse olla pienempi, kuin miehen.

Yhdistykää.
      Lähi, perus, sairaanhoitajat. Kaikki samassa asemassa. Te olette tarpeellisia. Teitä tarvitaan.

Ei ole mitään järkeä lokittaa toista hoitsua. Kaikki samassa veneessä. Nyt tuntuu, että lähihoitaja on sitä mieltä, että sairaanhoitaja saa liikaa, koska he tekevät raskaat työt. Sairaanhoitaja on sitä mieltä, että lähihoitaja saa liikaa, koska tienaa melkein saman, kuin hän. Todellisuudessa ei kannata riidellä keskenään, vaan olla yhdessä, ystävinä ja tehdä työtä sen eteen, että alan palkkaus saadaan kohdalleen...

• Paska palkka.

Nyt kun olen kuullut jatkuvasti, kuinka sairaanhoitajat ja kaikki muut maailman lähihoitajat ja muut vastaavat valittavat palkastaan, alkaa omaa päätäni jo riepoa. Itse painan kirjaimellisesti niska limassa lasihommia Lumonilla ja rahaa jää käteen kuussa vähä alta 1100e, vaikka veroprosennti naurettavan alhainen.
        Teen vielä kolmea vuoroa.. Kiittäisin jumalaa jos saisin EDES saman verran kun lähihoitajat, sillä pärjäisin sentään elämässä edes jotenkin, tällä palkalla rahaa ei jää todellakaan mihinkään ylimääräiseen. Voin sanoa, että oli lähihoitajien homma kuinka "fyysistä" tahansa, niin se ei oikeasti voi olla fyysistä nähnytkään. Ainut fyysisyys on ehkä henkinen uupumus, mikä johtuu epäsäännöllisistä työajoista.
        Sitä vaan ajoin tässä takaa, että todellakaan lähihoitajat eivät ole sitä paskapalkkaisinta sakkia. Tuntuu, että työharjoittelija kukkakaupan takahuoneessakin tienaa enemmän kun minä.

• Kannattaako?
        Paska palkka. kirjoitti:

Nyt kun olen kuullut jatkuvasti, kuinka sairaanhoitajat ja kaikki muut maailman lähihoitajat ja muut vastaavat valittavat palkastaan, alkaa omaa päätäni jo riepoa. Itse painan kirjaimellisesti niska limassa lasihommia Lumonilla ja rahaa jää käteen kuussa vähä alta 1100e, vaikka veroprosennti naurettavan alhainen.
        Teen vielä kolmea vuoroa.. Kiittäisin jumalaa jos saisin EDES saman verran kun lähihoitajat, sillä pärjäisin sentään elämässä edes jotenkin, tällä palkalla rahaa ei jää todellakaan mihinkään ylimääräiseen. Voin sanoa, että oli lähihoitajien homma kuinka "fyysistä" tahansa, niin se ei oikeasti voi olla fyysistä nähnytkään. Ainut fyysisyys on ehkä henkinen uupumus, mikä johtuu epäsäännöllisistä työajoista.
        Sitä vaan ajoin tässä takaa, että todellakaan lähihoitajat eivät ole sitä paskapalkkaisinta sakkia. Tuntuu, että työharjoittelija kukkakaupan takahuoneessakin tienaa enemmän kun minä.

Mitä luulet voittavasi tälläisellä paskanjauhannalla? Kenelläkään ei ole suomessa noin huono palkka. Lumon kuuluu rakennustuoteteollisuuden tesin alle, joten tota paskaa ei usko kukaan.

Tai sitten ulosottomies mittaa puolet palkastasi.

Niin, kukkakaupan työharjoittelija tienaa n. 1850 euroa kuussa, jos oletetaan, että joutuu olemaan töissä sunnuntait ja joitakin iltavuoroja. Todennäköisesti joutuu.

• paska palkka
        Kannattaako? kirjoitti:

Mitä luulet voittavasi tälläisellä paskanjauhannalla? Kenelläkään ei ole suomessa noin huono palkka. Lumon kuuluu rakennustuoteteollisuuden tesin alle, joten tota paskaa ei usko kukaan.

Tai sitten ulosottomies mittaa puolet palkastasi.

Niin, kukkakaupan työharjoittelija tienaa n. 1850 euroa kuussa, jos oletetaan, että joutuu olemaan töissä sunnuntait ja joitakin iltavuoroja. Todennäköisesti joutuu.

...Oman palkkani jota olen saanut jo pitkän aikaa tilinauhasta toljotella. Paras tili on kahdessa viikossa ollut koko tähänastisen urani aikana hurjat 580e/netto. Normaalisti se on n. 550e. Peruspalkka on TES:in mukainen, tietenkin alhaisin mahdollinen, 7,85e/tunti. Että kyllä tämä nyt ihan paikkaansa pitää, joidenkin on vaan niin vaikea uskoa, että jotkut todella tienaavat OIKEASTI vitun vähän massia. Toisin kun lähihoitahat (minuun verrattuna). Lähihoitajat voisivat vaatia lisää palkkaa, jos niiden palkka olisi OIKEASTI aivan hanurista. Mutta se on nyt jo 400-500e enemmän kuussa kun lasitehtaan sankareilla. Jos lähihoitajien palkka on perseestä, niin kertokaa sitten mitä on minun palkka?

• itket ja
        paska palkka kirjoitti:

...Oman palkkani jota olen saanut jo pitkän aikaa tilinauhasta toljotella. Paras tili on kahdessa viikossa ollut koko tähänastisen urani aikana hurjat 580e/netto. Normaalisti se on n. 550e. Peruspalkka on TES:in mukainen, tietenkin alhaisin mahdollinen, 7,85e/tunti. Että kyllä tämä nyt ihan paikkaansa pitää, joidenkin on vaan niin vaikea uskoa, että jotkut todella tienaavat OIKEASTI vitun vähän massia. Toisin kun lähihoitahat (minuun verrattuna). Lähihoitajat voisivat vaatia lisää palkkaa, jos niiden palkka olisi OIKEASTI aivan hanurista. Mutta se on nyt jo 400-500e enemmän kuussa kun lasitehtaan sankareilla. Jos lähihoitajien palkka on perseestä, niin kertokaa sitten mitä on minun palkka?

murehrit illalla, ku ne lasit kärsii ja itkee siel varastos? ja joku lasi on hajonnu ja lasin omaiset kävi olkapäätä vasten itkemäs just, ku siin lasis on naarmu ja se lasi täytyis varmaan heittää roskikseen pois kärsimästä.

ja ku sil lasil pitää puhua, ja hymyillä ja antaa toivoa ja elämänarvoa, ettei sen tarttis vaan olla mollottaa siin ikkunas tyhjänpanttina kuolemaa odotellen, et ois jotain sisältöö elämälle.

bla bla, henkisty vähän.

• paska palkka
        itket ja kirjoitti:

murehrit illalla, ku ne lasit kärsii ja itkee siel varastos? ja joku lasi on hajonnu ja lasin omaiset kävi olkapäätä vasten itkemäs just, ku siin lasis on naarmu ja se lasi täytyis varmaan heittää roskikseen pois kärsimästä.

ja ku sil lasil pitää puhua, ja hymyillä ja antaa toivoa ja elämänarvoa, ettei sen tarttis vaan olla mollottaa siin ikkunas tyhjänpanttina kuolemaa odotellen, et ois jotain sisältöö elämälle.

bla bla, henkisty vähän.

... onneton nykijä alat avautumaan? Sanoinko sulle jotain henkilökohtaista pahaa? Sinä varmaankin olet työtön ja elät työttömyyskorvauksilla vailla kiinnostusta edes tehdä töitä. Voisit viimesillä rahoillas ostaa menolipun Kuubaan ja viettää veljiesi kanssa siellä mukavan loppuelämän. Terve!

• Täti maalta

Kunnalla. Jotain pieniä lisiä saattaa saada, tosin aloittelijat eivät yleensä pääse palkkauksen kannalta parhaimpiin, mutta työn tekemisen kannalta hankalimpiin vuoroihin. Vkl-työt nostavat ansioita, mutta lisät on pois selkänahasta ja perhe-elämästä. Palkkaus on todella syvältä kaikkeen rehkimiseen ja työn luonteeseen nähden. Vastuitakin on. Kuten lääkkeiden jako, pistokset yms. Apteekki voi toimittaa lääkkeet, mutta ei vastaa lääkejakelusta asiakkaalle! Jos apteekki tekee virheen lääkejakelussa lähäri joutuu syytteeseen koska ei valvonut pillereiden jakoa asiakkaalle. Oman auton käytöstä saa korvauksen, mutta kaupungissa pakkasella 1 km siirtoajot monta kertaa peräkkäin tuottavat vain kustannuksia työnantajalle. Ei taksitkaan aja 2 km matkaa 2 x 0,43 e korvauksella. Lähihoitajat ajaa. Omalla autolla. Suosittelen harkitsemaan mitä tahansa muuta työtä kuin lähihoitajan. Palkka, vaivannäkö ja vastuut vanhusten hengestä ja ohuesta elämänlangasta eivät kohtaa toisiaan millään tasolla.

• minä itse

Hetkinen, lähihoitajako jakaa lääkkeet ja antaa pistokset ? Eikös se ole sairaanhoitajan tehtävä ?

• Valittamista?
        minä itse kirjoitti:

Hetkinen, lähihoitajako jakaa lääkkeet ja antaa pistokset ? Eikös se ole sairaanhoitajan tehtävä ?

Mitä valittamista siinä on että käyttää töissä omaa autoaan ja saa km-korvauksia 0,43€/km? Itse ainakin ajelisin tuolla summalla mielelläni, tosin autonkin valitsisin sitten pieniruokasen. Kyllä tolla summalla kuitenkin bensat maksellaan ja jää vielä reilusti yli.

• vastuu
        minä itse kirjoitti:

Kyllä lähihoitaja jakaa lääkkeet ja antaa pistoksia.Ja mitä vastuuseen tulee,niin lähihoitajat vastaavat ensisijaisesti vanhuksista ja lähihoitajan työ on hoitoalalla ihmisläheisintä.Ja kyse ei aina ole siitä palkasta, vaan siitä,että pienellä hoitajamäärällä ei voida antaa vanhuksille laatuhoitoa,jonka he todella ansaitsisivat.Täytyy kuitenkin sanoa,että pieni lisäys palkkaan kannustaisi tulevia nuoria opiskelemaan lähihoitajiksi,sillä vanhusten hoitoon tarvitaan lisää hoitajia.

• Täti maalta
        Valittamista? kirjoitti:

Mitä valittamista siinä on että käyttää töissä omaa autoaan ja saa km-korvauksia 0,43€/km? Itse ainakin ajelisin tuolla summalla mielelläni, tosin autonkin valitsisin sitten pieniruokasen. Kyllä tolla summalla kuitenkin bensat maksellaan ja jää vielä reilusti yli.

Siirtymäajoa asiakkaiden välilä vajaasta kilometristä kahteen. Päivän km-saldo voi olla hurjat 11 km. 20 asteen pakkasessa hommassa jää tappiolle.

• hoitaja

Peruspalkka on 1600 e, siitä verot pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      48
      3130
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2894
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      121
      2326
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1336
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1316
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1083
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      989
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      922
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      802
    Aihe