Aviopuolison suku ärsyttää.......

Unelmavävykö.......

Jeps. Elikkä tälläinen tarina tällä kertaa. Vaimoni äidin puoleinen suku puhuu minusta kaikkea paskaa selän takana vaimolleni. Vaimoni on kertonut minulle nämä asiat koska olen itse ihmetellyt sukulaisten ihmeellistä käyttäytymistä minua kohtaan esim sukujuhlilla. Nyt tilanne on kärjistynyt pahaksi,koska asia on edelleen kupla joka minun mielestäni pitäisi puhkaista jotta asioista voitaisiin keskustella niiden oikeilla nimillä ja kiinnostaisi jutella kyseisten ihmisten kanssa ihan kasvotusten mistä nämä jutut juontaa juurensa. Vaimoni ei halua että aloitan kuplan puhkaisun itse koska olen aika suorasanainen ja sanon mitä ajattelen kyseisistä ihmisistä. Ottaa aivoon tälläiset ihmiset ja olisikin helpompaa jos meillä ei olisi lapsia. Voisi pistää sukulaiset vaihtoon. Miten voin edes yrittää näyttää hymyilevää naamaa kyseisten ihmisten seurassa.

26

3401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miniänplanttu

      Meillä tilanne meni niin pahaksi (sain niin kovan stressin), että katkaisimme lopulta välit puolisoni sukuun. Muuta vaihtoehtoa ei oikein ollut kun tilanne kalvoi niin, eikä suvulla ole mitään kiinnostusta nostaa kissaa pöydälle.

      Nyt elämme perheenä ilman toisia isovanhempia. Isovanhempia, joita ei edes lasten etu kiinnosta, vaan toivoivat eroamme. Lapsista he tosin eivät koskaan kyselleet edes mitään, saati hoitoon ottaneet, joten tilanne lienee heillekin vaan helpotus.

      Olen jutellut usean tahon kanssa aiheesta ja kuulemma perhe, jossa lapset elää on etusijalla ja jos joku asia kalvaa suunnattomasti aiheuttaen närää ja natisuttaen liittoa, täytyy se karsia pois.

      Toivottavasti vaimosi ymmärtää asian yhtä hyvin kuin mieheni ymmärsi! Veri ei aina olekaan vettä sakempaa..

      • Unelmavävykö......

        Joo meillä on se tilanne ainakin tällä hetkellä ettei vaimoni ymmärrä perhe statusta tällä hetkellä, eli kumpi on tärkeämpi sukulaiset vai minä ja lapset...Keskustelua vaatii ihan todella paljon tämä asia. Vaimoni ei uskalla sanoa asiasta sukulaisilleen koska pelkää menettävänsä välit heidän kanssaan.


      • Jos ei
        Unelmavävykö...... kirjoitti:

        Joo meillä on se tilanne ainakin tällä hetkellä ettei vaimoni ymmärrä perhe statusta tällä hetkellä, eli kumpi on tärkeämpi sukulaiset vai minä ja lapset...Keskustelua vaatii ihan todella paljon tämä asia. Vaimoni ei uskalla sanoa asiasta sukulaisilleen koska pelkää menettävänsä välit heidän kanssaan.

        uskalla omille sukulaisilleen paskapuheita oikaista niin ei kyllä kovin lämpimät ja läheiset välit silloin ole. Sinun sijassasi nostaisin sen kissan pöydälle ja sanoisin suoraan mitä olet kuullut ja kysy kenenkä etua palvelee tämä päättömyyksien levittely.


      • ja pelin henki
        Jos ei kirjoitti:

        uskalla omille sukulaisilleen paskapuheita oikaista niin ei kyllä kovin lämpimät ja läheiset välit silloin ole. Sinun sijassasi nostaisin sen kissan pöydälle ja sanoisin suoraan mitä olet kuullut ja kysy kenenkä etua palvelee tämä päättömyyksien levittely.

        Skitso ja pahansuopa suku voi tehdä elämästä mielipahan täyttämän selviytymisleirin. Pahimmat juonittelijat ovat avioliittoihinsa tai elämäänsä pettyneet katkeroituneet "muka-onnelliset" ja kaikentietävät selän takana piikittelijät. Tässä taistelussa et voi voittaa ellet liittoudu joidenkin pahansuopien ihmisten kanssa taistelemaan samoin asein.

        Kissan nostaminen pöydälle on tyhmistä mitä voit tehdä. Se ei kuulu pelin henkeen, eikä auta yhtään mitään. Se idiootti, joka nostaa hätääntyneenä ensiksi kissan pöydälle on siis aina se hankalin ja kaiken syy joka ei muuta halua kuin riidellä. Ja miksi sen pitää tuollatavoin (suoraan puhumalla) pilata välit ja nolata itsensä? Näin se ajattelu menee. Eli ei tervettä meininkiä.

        Ylivoimainen ilkeys ja röyhkeyden kasvattaminen on valttia. Sitä suvun kierokaulat pelkää. Pitää olla pelottavin paskiainen jonka nokalle ei hypitä tai sitten akateemista ruotsinkielisestä suvusta joka osaa nenäänsä honottaen sanoa loukkaukset ylimieliseen tyyliin riikinruotsiksi. Se auttaa kans.

        Jos siis et halua etsiä liittolaisia suvusta, tai niitä on mahdotonta löytää (tilanne näyttää kohdaltasi huonolta sillä oma vaimokin vaikuttaa nynnyltä joka on kääntynyt sinua vastaan sukunsa puolelle, joiden tajoamasta upeasta sukulaissuhteesta (voi helskutti) ei halua luopua) ja jos et halua muuttua samanlaiseksi ota välimatkaa suvun irvikuvasta.

        Minä tein niin 6 vuotta sitten ja on kuule elämä maistunut ja myönteinen ajattelu palannut ihmissuhteisiin ja arkeen. Suosittelen vakavasti.
        Ne jotka suvun kanssa jäivät liittoutumaan ja sopeutumaan vaikuttavat nykyään ihan sekopäiltä, mitä viimeksi 4v sitten kävin moikkaamassa (pikaisesti ohiajaessa).


      • Miniänplanttu
        ja pelin henki kirjoitti:

        Skitso ja pahansuopa suku voi tehdä elämästä mielipahan täyttämän selviytymisleirin. Pahimmat juonittelijat ovat avioliittoihinsa tai elämäänsä pettyneet katkeroituneet "muka-onnelliset" ja kaikentietävät selän takana piikittelijät. Tässä taistelussa et voi voittaa ellet liittoudu joidenkin pahansuopien ihmisten kanssa taistelemaan samoin asein.

        Kissan nostaminen pöydälle on tyhmistä mitä voit tehdä. Se ei kuulu pelin henkeen, eikä auta yhtään mitään. Se idiootti, joka nostaa hätääntyneenä ensiksi kissan pöydälle on siis aina se hankalin ja kaiken syy joka ei muuta halua kuin riidellä. Ja miksi sen pitää tuollatavoin (suoraan puhumalla) pilata välit ja nolata itsensä? Näin se ajattelu menee. Eli ei tervettä meininkiä.

        Ylivoimainen ilkeys ja röyhkeyden kasvattaminen on valttia. Sitä suvun kierokaulat pelkää. Pitää olla pelottavin paskiainen jonka nokalle ei hypitä tai sitten akateemista ruotsinkielisestä suvusta joka osaa nenäänsä honottaen sanoa loukkaukset ylimieliseen tyyliin riikinruotsiksi. Se auttaa kans.

        Jos siis et halua etsiä liittolaisia suvusta, tai niitä on mahdotonta löytää (tilanne näyttää kohdaltasi huonolta sillä oma vaimokin vaikuttaa nynnyltä joka on kääntynyt sinua vastaan sukunsa puolelle, joiden tajoamasta upeasta sukulaissuhteesta (voi helskutti) ei halua luopua) ja jos et halua muuttua samanlaiseksi ota välimatkaa suvun irvikuvasta.

        Minä tein niin 6 vuotta sitten ja on kuule elämä maistunut ja myönteinen ajattelu palannut ihmissuhteisiin ja arkeen. Suosittelen vakavasti.
        Ne jotka suvun kanssa jäivät liittoutumaan ja sopeutumaan vaikuttavat nykyään ihan sekopäiltä, mitä viimeksi 4v sitten kävin moikkaamassa (pikaisesti ohiajaessa).

        Tämän kirjeen suosittelen sinulle Ap ottamaan vakavasti!

        Voin allekirjoittaa nuo kissa pöydälle-juttuja myöden. Kyse ei ole oikeudenmukaisuudesta vaan; MITÄÄN ONGELMAAHAN EI OLE. Ongelma on vain vävyn tai miniän korvien välissä. Suku ei edes halua tulla juttuun.

        Hauska tuo viimeinen kappale. Poikani tuli lastenhuoneensta kysymään; mitä sinä äiti naurat. Että tuli hyvä fiilis:)

        Meillä näin; sponsorointeja ei enää heru (tuo raha pitää useita perheitä isovanhempien otteessa), mutta elämä on alkanut soljua lähes tanssin lailla. Rahan perässä juokseminen ei ole koskaan onnea tuonutkaan ja moni asia on alkanut loksahdella paikoilleen kuin itsestään.

        nimim. välit katkaissut ja vapautunut


      • Miniänplanttu
        Miniänplanttu kirjoitti:

        Tämän kirjeen suosittelen sinulle Ap ottamaan vakavasti!

        Voin allekirjoittaa nuo kissa pöydälle-juttuja myöden. Kyse ei ole oikeudenmukaisuudesta vaan; MITÄÄN ONGELMAAHAN EI OLE. Ongelma on vain vävyn tai miniän korvien välissä. Suku ei edes halua tulla juttuun.

        Hauska tuo viimeinen kappale. Poikani tuli lastenhuoneensta kysymään; mitä sinä äiti naurat. Että tuli hyvä fiilis:)

        Meillä näin; sponsorointeja ei enää heru (tuo raha pitää useita perheitä isovanhempien otteessa), mutta elämä on alkanut soljua lähes tanssin lailla. Rahan perässä juokseminen ei ole koskaan onnea tuonutkaan ja moni asia on alkanut loksahdella paikoilleen kuin itsestään.

        nimim. välit katkaissut ja vapautunut

        tarkoitin, että kannattaa ottaa tosissaan EDELLISEN kirjoitus skitsosta suvusta. En siis omaani niinkään:)


      • Unelmavävykö....
        ja pelin henki kirjoitti:

        Skitso ja pahansuopa suku voi tehdä elämästä mielipahan täyttämän selviytymisleirin. Pahimmat juonittelijat ovat avioliittoihinsa tai elämäänsä pettyneet katkeroituneet "muka-onnelliset" ja kaikentietävät selän takana piikittelijät. Tässä taistelussa et voi voittaa ellet liittoudu joidenkin pahansuopien ihmisten kanssa taistelemaan samoin asein.

        Kissan nostaminen pöydälle on tyhmistä mitä voit tehdä. Se ei kuulu pelin henkeen, eikä auta yhtään mitään. Se idiootti, joka nostaa hätääntyneenä ensiksi kissan pöydälle on siis aina se hankalin ja kaiken syy joka ei muuta halua kuin riidellä. Ja miksi sen pitää tuollatavoin (suoraan puhumalla) pilata välit ja nolata itsensä? Näin se ajattelu menee. Eli ei tervettä meininkiä.

        Ylivoimainen ilkeys ja röyhkeyden kasvattaminen on valttia. Sitä suvun kierokaulat pelkää. Pitää olla pelottavin paskiainen jonka nokalle ei hypitä tai sitten akateemista ruotsinkielisestä suvusta joka osaa nenäänsä honottaen sanoa loukkaukset ylimieliseen tyyliin riikinruotsiksi. Se auttaa kans.

        Jos siis et halua etsiä liittolaisia suvusta, tai niitä on mahdotonta löytää (tilanne näyttää kohdaltasi huonolta sillä oma vaimokin vaikuttaa nynnyltä joka on kääntynyt sinua vastaan sukunsa puolelle, joiden tajoamasta upeasta sukulaissuhteesta (voi helskutti) ei halua luopua) ja jos et halua muuttua samanlaiseksi ota välimatkaa suvun irvikuvasta.

        Minä tein niin 6 vuotta sitten ja on kuule elämä maistunut ja myönteinen ajattelu palannut ihmissuhteisiin ja arkeen. Suosittelen vakavasti.
        Ne jotka suvun kanssa jäivät liittoutumaan ja sopeutumaan vaikuttavat nykyään ihan sekopäiltä, mitä viimeksi 4v sitten kävin moikkaamassa (pikaisesti ohiajaessa).

        Eli kannattaisi olla vaan hiljaa ja vältellä tapaamasta vaimon sukulaisia ja vastata samalla mitalla loan heittoon? Hyvin olen tähän asti onnistunut välttelemäänkin kyseisiä ihmisiä ja se taas ottaa vaimoa aivoon. Joo olet varmasti oikeassa ettei kannata pitää kulissia yllä ja hankaloittaa täten omaa elämäänsä vaan antaa samalla mitalla takasin.Ja koetuksella on myös avioliittomme,koska vaimo saa huomata miten vaikeaa on olla "nynny" tässä asiassa.Onhan meillä kuitenkin lapsemme joiden etua ja hyvinvointia varmasti alkaa vaimokin miettimään. Kyseiset sukulaiset from hell, ovat niin sanotusti "parempia ihmisiä" jotka katsovat kauniit ja rohkeat tv-sarjaa päivittäin ja ammentavat sieltä taivaallisen tietämyksensä ja kyvyn puuttua toisten asioihin.


      • ja nyt voi jo nauraakin
        Miniänplanttu kirjoitti:

        tarkoitin, että kannattaa ottaa tosissaan EDELLISEN kirjoitus skitsosta suvusta. En siis omaani niinkään:)

        Ollaan muka vimpan päälle auttavaista ja hei me kyllä hädän hetkellä riennetään apuun, kissan viikset!
        silloin tällöin jotain pikkujeesausta josta saat kuulla miljoona vuotta eteenpäin kunhan olet ensin vaivaantuneena anellut apua sataan kertaan ja vihdoin joku armollisesti nöyrtyy jeesaamaan.

        Moni rakas ex-sukulainen tykkäsi "hyväähyvyyttään" antaa ohjeita kuinka perheeni tulisi elää ja avata okeat silmäni sille kuinka hölmön puolison itseasiassa menin valitsemaan.

        Ei voi siis olla täysjärkinen mies mitenkään joka nyt mun valintaan perustuu ja ei ikinä tuu onnistumaan tolla mentaliteetilla.Mikä toiki jätkä oikeestaan on, kaivetaas vähän tietoa, jne...huhhuh. Ja sitä tietoa kaivettiin. Ja kun ei faktaa löytyny ,eikä rikosrekisteriä. niin löytyhän sitä ilkeämielisten mielikuvituksesta.

        Suku auttaa toisiaan.

        Hinta jonka joudut "avun piiriin" kuulumisesta maksamaan on vuosien piikittely

        ja pikku-pikku mielenpohjalla kalvavat mielipahakommentit lapsista, puolisosta, työstä, asemasta, kodistasi, siivoamisesta, liian vähän siivoamisesta, kuinka väsyneeltä tänään näytätkään, saako lapsesi hyvää hoitoa ja riittävästi ruokaa?, lapsesi saa liian paljon ruokaa,jne.. jne,jne,.

        Moni sukujen henkinen keskitysleiri perustuu illuusioon sukuun kuulumisen myötä tulevasta "turvasta".

        Paras turva (mielenterveyden ja oman perheonnen kannalta)on häipyä takavasemmalle nauttimaan perhe-elämästään kaikessa rauhassa ilman suvun "apua".

        Ne jotka älyää häipyä on yleensä keskivertoa fiksumpia ja todellisia "kovanaamoja" (myönteisessä merkityksessä) koska eivät tunne tarvetta jauhaa pa***a samoista asioista ja ilmiöistä sataa vuotta eteenpäin pakollisilla sukukinkereillä, joissa loppujenlopuksi kukaan ei aidosti viihdy. Ja jossa kukaan tai mikään ei kehity, ei kasva, eikä rakennu.


      • Brooke Forrester.
        Unelmavävykö.... kirjoitti:

        Eli kannattaisi olla vaan hiljaa ja vältellä tapaamasta vaimon sukulaisia ja vastata samalla mitalla loan heittoon? Hyvin olen tähän asti onnistunut välttelemäänkin kyseisiä ihmisiä ja se taas ottaa vaimoa aivoon. Joo olet varmasti oikeassa ettei kannata pitää kulissia yllä ja hankaloittaa täten omaa elämäänsä vaan antaa samalla mitalla takasin.Ja koetuksella on myös avioliittomme,koska vaimo saa huomata miten vaikeaa on olla "nynny" tässä asiassa.Onhan meillä kuitenkin lapsemme joiden etua ja hyvinvointia varmasti alkaa vaimokin miettimään. Kyseiset sukulaiset from hell, ovat niin sanotusti "parempia ihmisiä" jotka katsovat kauniit ja rohkeat tv-sarjaa päivittäin ja ammentavat sieltä taivaallisen tietämyksensä ja kyvyn puuttua toisten asioihin.

        Sä kuulostat fiksulta sälliltä.
        Kyllä sä pärjäät ok, ei mitään probleemaa.
        Se mikä on heissä- se ei ole sinussa.

        Muista ettei se oo helppoa sun vaimolle, se on siis kasvanu niitten pönttöjen seassa. Ja jos sun vaimon suku kattoo kauniita ja rohkeita (varsinanien oppikirja kivalle suvun muodostukselle) niin God help you, dear.

        Paitsi sä voit sanoa niille, noin niin ku yllärinä, että "minä jotenkin tykkään tämän Ericin ihmissuhdetaidoista ja varsinkin tavasta jolla suhtautuu appiukko-miniä-asetelmaan (Eric kävi hitsaamassa armasta miniäänsä ja vei sen välillä vihille saakka , anoppi-Stephanien kiristellessä hampaita vieressä, heh.

        Tai sitten sano mietteliään vakaasti : anoppi Stephanie on luonteensa puolesta taatusti akateemisesta perheestä. Siellä kasvaa tuollaisia luonteita, olen huomannut.


      • epätietoinen nuorikko
        ja nyt voi jo nauraakin kirjoitti:

        Ollaan muka vimpan päälle auttavaista ja hei me kyllä hädän hetkellä riennetään apuun, kissan viikset!
        silloin tällöin jotain pikkujeesausta josta saat kuulla miljoona vuotta eteenpäin kunhan olet ensin vaivaantuneena anellut apua sataan kertaan ja vihdoin joku armollisesti nöyrtyy jeesaamaan.

        Moni rakas ex-sukulainen tykkäsi "hyväähyvyyttään" antaa ohjeita kuinka perheeni tulisi elää ja avata okeat silmäni sille kuinka hölmön puolison itseasiassa menin valitsemaan.

        Ei voi siis olla täysjärkinen mies mitenkään joka nyt mun valintaan perustuu ja ei ikinä tuu onnistumaan tolla mentaliteetilla.Mikä toiki jätkä oikeestaan on, kaivetaas vähän tietoa, jne...huhhuh. Ja sitä tietoa kaivettiin. Ja kun ei faktaa löytyny ,eikä rikosrekisteriä. niin löytyhän sitä ilkeämielisten mielikuvituksesta.

        Suku auttaa toisiaan.

        Hinta jonka joudut "avun piiriin" kuulumisesta maksamaan on vuosien piikittely

        ja pikku-pikku mielenpohjalla kalvavat mielipahakommentit lapsista, puolisosta, työstä, asemasta, kodistasi, siivoamisesta, liian vähän siivoamisesta, kuinka väsyneeltä tänään näytätkään, saako lapsesi hyvää hoitoa ja riittävästi ruokaa?, lapsesi saa liian paljon ruokaa,jne.. jne,jne,.

        Moni sukujen henkinen keskitysleiri perustuu illuusioon sukuun kuulumisen myötä tulevasta "turvasta".

        Paras turva (mielenterveyden ja oman perheonnen kannalta)on häipyä takavasemmalle nauttimaan perhe-elämästään kaikessa rauhassa ilman suvun "apua".

        Ne jotka älyää häipyä on yleensä keskivertoa fiksumpia ja todellisia "kovanaamoja" (myönteisessä merkityksessä) koska eivät tunne tarvetta jauhaa pa***a samoista asioista ja ilmiöistä sataa vuotta eteenpäin pakollisilla sukukinkereillä, joissa loppujenlopuksi kukaan ei aidosti viihdy. Ja jossa kukaan tai mikään ei kehity, ei kasva, eikä rakennu.

        Tiedän opetella tätä uusavioliittoani.

        Just vihitty. poika.


      • mihestäni
        epätietoinen nuorikko kirjoitti:

        Tiedän opetella tätä uusavioliittoani.

        Just vihitty. poika.

        mies on huippuhyvä tyyppi. Kerron hänestä mielelläni, siis mukaville ja normaaleille ihmisille.
        En tuonkaltaisille "sukulaisille".

        Kauan vihittynä ollut. nainen.


      • Kuiseli

        Kiitos tästä, helpottaa päätöksentekoani. Eli lasta ajateltava. Hullut adjöö!!!


      • koretar
        ja pelin henki kirjoitti:

        Skitso ja pahansuopa suku voi tehdä elämästä mielipahan täyttämän selviytymisleirin. Pahimmat juonittelijat ovat avioliittoihinsa tai elämäänsä pettyneet katkeroituneet "muka-onnelliset" ja kaikentietävät selän takana piikittelijät. Tässä taistelussa et voi voittaa ellet liittoudu joidenkin pahansuopien ihmisten kanssa taistelemaan samoin asein.

        Kissan nostaminen pöydälle on tyhmistä mitä voit tehdä. Se ei kuulu pelin henkeen, eikä auta yhtään mitään. Se idiootti, joka nostaa hätääntyneenä ensiksi kissan pöydälle on siis aina se hankalin ja kaiken syy joka ei muuta halua kuin riidellä. Ja miksi sen pitää tuollatavoin (suoraan puhumalla) pilata välit ja nolata itsensä? Näin se ajattelu menee. Eli ei tervettä meininkiä.

        Ylivoimainen ilkeys ja röyhkeyden kasvattaminen on valttia. Sitä suvun kierokaulat pelkää. Pitää olla pelottavin paskiainen jonka nokalle ei hypitä tai sitten akateemista ruotsinkielisestä suvusta joka osaa nenäänsä honottaen sanoa loukkaukset ylimieliseen tyyliin riikinruotsiksi. Se auttaa kans.

        Jos siis et halua etsiä liittolaisia suvusta, tai niitä on mahdotonta löytää (tilanne näyttää kohdaltasi huonolta sillä oma vaimokin vaikuttaa nynnyltä joka on kääntynyt sinua vastaan sukunsa puolelle, joiden tajoamasta upeasta sukulaissuhteesta (voi helskutti) ei halua luopua) ja jos et halua muuttua samanlaiseksi ota välimatkaa suvun irvikuvasta.

        Minä tein niin 6 vuotta sitten ja on kuule elämä maistunut ja myönteinen ajattelu palannut ihmissuhteisiin ja arkeen. Suosittelen vakavasti.
        Ne jotka suvun kanssa jäivät liittoutumaan ja sopeutumaan vaikuttavat nykyään ihan sekopäiltä, mitä viimeksi 4v sitten kävin moikkaamassa (pikaisesti ohiajaessa).

        niin samoja tunteita. Mieheni suku on rasittava, tai ainoastaan yksi ihminen, hänen veljensä. Hän on sika niin sanotusti, rasittava, kukkoilija joka vitsailee alituisesti minulle rahasta tms. tuntuu kauhealta olla kylässä kun en ole se pidetty ihminen koska en satu nauramaan hänen röyhkeille vitseilleen. Puolisolleni olen yrittänyt puhua asiasta että hänen veljensä tunkee väliimme, joka päivä soittelemassa, tai pitäisi mennä kylää sinne taas kuuntelee sitä paskaa, mä en jaksa, tilanne on jo niin paha, että riitelemme puolisoni kanssa asiasta, hän ei näe samaa mitä minä? mikä avuks? ja joo jos minä sanon suoraan mikä mättää minä olen hankala!


      • naama2
        ja nyt voi jo nauraakin kirjoitti:

        Ollaan muka vimpan päälle auttavaista ja hei me kyllä hädän hetkellä riennetään apuun, kissan viikset!
        silloin tällöin jotain pikkujeesausta josta saat kuulla miljoona vuotta eteenpäin kunhan olet ensin vaivaantuneena anellut apua sataan kertaan ja vihdoin joku armollisesti nöyrtyy jeesaamaan.

        Moni rakas ex-sukulainen tykkäsi "hyväähyvyyttään" antaa ohjeita kuinka perheeni tulisi elää ja avata okeat silmäni sille kuinka hölmön puolison itseasiassa menin valitsemaan.

        Ei voi siis olla täysjärkinen mies mitenkään joka nyt mun valintaan perustuu ja ei ikinä tuu onnistumaan tolla mentaliteetilla.Mikä toiki jätkä oikeestaan on, kaivetaas vähän tietoa, jne...huhhuh. Ja sitä tietoa kaivettiin. Ja kun ei faktaa löytyny ,eikä rikosrekisteriä. niin löytyhän sitä ilkeämielisten mielikuvituksesta.

        Suku auttaa toisiaan.

        Hinta jonka joudut "avun piiriin" kuulumisesta maksamaan on vuosien piikittely

        ja pikku-pikku mielenpohjalla kalvavat mielipahakommentit lapsista, puolisosta, työstä, asemasta, kodistasi, siivoamisesta, liian vähän siivoamisesta, kuinka väsyneeltä tänään näytätkään, saako lapsesi hyvää hoitoa ja riittävästi ruokaa?, lapsesi saa liian paljon ruokaa,jne.. jne,jne,.

        Moni sukujen henkinen keskitysleiri perustuu illuusioon sukuun kuulumisen myötä tulevasta "turvasta".

        Paras turva (mielenterveyden ja oman perheonnen kannalta)on häipyä takavasemmalle nauttimaan perhe-elämästään kaikessa rauhassa ilman suvun "apua".

        Ne jotka älyää häipyä on yleensä keskivertoa fiksumpia ja todellisia "kovanaamoja" (myönteisessä merkityksessä) koska eivät tunne tarvetta jauhaa pa***a samoista asioista ja ilmiöistä sataa vuotta eteenpäin pakollisilla sukukinkereillä, joissa loppujenlopuksi kukaan ei aidosti viihdy. Ja jossa kukaan tai mikään ei kehity, ei kasva, eikä rakennu.

        niin hyvä teksti. Ainoa ongelma minun puolellani on että puolisoni sukulaisiteet ovat niin voimakkaat(ulkomaalainen) perhetausta todella vahva, joten aina jos kommentoin hänen perhettään, sukulaisiaan, hän toteaa että en kunnioita perhettään,ja minä olen paska ja aiheutan ongelmia. Niin lopen kyllästynyt tähän. Jos minä sanon mielipiteeni jostain pienestä rikollisesta mitä suku puuhaa niin minä olen se paska joka sanoi asiat ääneen, vaikka muut vaimot ajattelee samalla lailla, mutta kun minä sanon miehelleni mitä ajattelen , minä olen se joka ei ymmärrä asioista mitään. Tuhat kertaa sanon että kun suomessa asutaan niin pelataan niin kuin täällä ollaan. Tuntuu että aina tulen kakkosena kun suku kyseessä. en tiedä mitä tehdä. ahdistaa olla kylässä, vessa niin sanotusti pelastaa kun hetken saa olla naama norsun vitulla niin jaksaa hymyillä ne pakolliset tunnit mitä pitää olla kylässä


      • Anonyymi
        Jos ei kirjoitti:

        uskalla omille sukulaisilleen paskapuheita oikaista niin ei kyllä kovin lämpimät ja läheiset välit silloin ole. Sinun sijassasi nostaisin sen kissan pöydälle ja sanoisin suoraan mitä olet kuullut ja kysy kenenkä etua palvelee tämä päättömyyksien levittely.

        Sanopas se. Oliko oulusta se suku.


      • Anonyymi
        Unelmavävykö...... kirjoitti:

        Joo meillä on se tilanne ainakin tällä hetkellä ettei vaimoni ymmärrä perhe statusta tällä hetkellä, eli kumpi on tärkeämpi sukulaiset vai minä ja lapset...Keskustelua vaatii ihan todella paljon tämä asia. Vaimoni ei uskalla sanoa asiasta sukulaisilleen koska pelkää menettävänsä välit heidän kanssaan.

        Narsistit yrittää estää vaimoja pitämästä yhteyttä omaan sukunsa.


    • Unelmavävykö.......
      • joka ei nynnyile

        Jos vaimosi ei halua kuunnella moista hän voi toimia näin.

        Aina suvun sortuessa asiattomuuksiin todeta: Turpa kiinni.

        Voi myös vaihtaa ruotsin kieleen (kuulostaa tarpeeksi akateemiselta) Håll käften!

        Saksalainen RRRRAAAAUUS!!! Käsky on myös vallan tehokas mutta sitäkäytettäessä tulee olla omassa kotona ei anoppilassa.

        Ohje: Sanaa toistetaan peräkkäin uudelleen ja uudelleen, yhä voimakkaammalla äänenpainolla ja jos mahdollista---- samanaikaisesti pullistella nenänsieraimiaan , pyöritellä silmänmunanvalkuaisiaan ja (todella kokenee ammattilaiset) jotkut osaavat taidon lisäytä naamansa punakkuutta jopa purppuraan saakka.
        Tämä toistetaan aina asiattoman käytöksen ilmetessä. Tässä tapauksessa vaimon (jolle asiatonta käytöstä kohdistetaan) tulee ottaa harjoitukset nyt vastaan ja toteutettava niitä. Sensijaan että toimii "pahanmielen"-vietintuojana kertoen mitä hupaa rakas suku on taas viisaasta ja varmasti "hyväätarkoittavasta" suustaan lohkaissut.


      • kuinkas kävikään.
        joka ei nynnyile kirjoitti:

        Jos vaimosi ei halua kuunnella moista hän voi toimia näin.

        Aina suvun sortuessa asiattomuuksiin todeta: Turpa kiinni.

        Voi myös vaihtaa ruotsin kieleen (kuulostaa tarpeeksi akateemiselta) Håll käften!

        Saksalainen RRRRAAAAUUS!!! Käsky on myös vallan tehokas mutta sitäkäytettäessä tulee olla omassa kotona ei anoppilassa.

        Ohje: Sanaa toistetaan peräkkäin uudelleen ja uudelleen, yhä voimakkaammalla äänenpainolla ja jos mahdollista---- samanaikaisesti pullistella nenänsieraimiaan , pyöritellä silmänmunanvalkuaisiaan ja (todella kokenee ammattilaiset) jotkut osaavat taidon lisäytä naamansa punakkuutta jopa purppuraan saakka.
        Tämä toistetaan aina asiattoman käytöksen ilmetessä. Tässä tapauksessa vaimon (jolle asiatonta käytöstä kohdistetaan) tulee ottaa harjoitukset nyt vastaan ja toteutettava niitä. Sensijaan että toimii "pahanmielen"-vietintuojana kertoen mitä hupaa rakas suku on taas viisaasta ja varmasti "hyväätarkoittavasta" suustaan lohkaissut.

        Puheenaiheet muuten paranee huomattavasti kun ottaa hajuraon hölmöihin sukulaisiin.

        On kaikkea kivaa juteltavaa. Muutakin kun arvaa mitä se (anoppi,anopin insinöörivävy, appi,setä, täti,se toinen suositumpi miniä, serkunnaapuri, kumminkaima) ny susta oli sanonu.....?

        Hasta La Vista ja se on hulppea kesä tulossa, sano.


      • alakynnessä
        kuinkas kävikään. kirjoitti:

        Puheenaiheet muuten paranee huomattavasti kun ottaa hajuraon hölmöihin sukulaisiin.

        On kaikkea kivaa juteltavaa. Muutakin kun arvaa mitä se (anoppi,anopin insinöörivävy, appi,setä, täti,se toinen suositumpi miniä, serkunnaapuri, kumminkaima) ny susta oli sanonu.....?

        Hasta La Vista ja se on hulppea kesä tulossa, sano.

        Kas tässä povitaskuun iskeviä keskustelunaiheita tilanteissa joissa

        a) koet joutuvasi alakynteen ja suotta aliarvioiduksi keskustelussa

        b) se anopin tai appiukon "Basca" taas pätee suu vaahdossa arvostellen taitojanne selviytyä ihmisarvoiseen elämään "hyvää hyvyyttään"

        Aloitat keskustelun seuraavasti:

        1. "Näin viime yönä TAAS unta että olit (anopille) joutunut suonikohjuleikkaukseen. Eikö merkillistä mistä kaikesta ihminen uneksii? Olin NIIIIIIN huolissani siinä unessa sinusta rakas anoppi." (tätä lausetta käytetään silloin kun paikalla mahdollisimman paljon ihmisiä, mieluummin julkisella paikalla ja mahdollisimman selkeällä ja kuuluvalla äänellä artikuloiden, eduksi myös tilanteet joissa anoppi on pukeutunut hameeseen).

        2. "Periytyykö muuten vähäjärkisyys?" (tätä kysymystä ennen on huolellisesti ja mietteliäänä 5 minuuttia tarkasteltava appiukon profiilia mahdollisimman läheltä).
        Lopuksi selitettävä että kun me sitä lastenhankintaa tässä mietittiin eilen illalla... Tämä toimii tehokkaasti keventämässä tilanteissa joissa suku painostaa lapsentekoon ja kyselee kiusallisesti kaikkea intiimejä asioita.

        3. "Luin pitkän ja perusteellisen tutkimuksen siitä, että menestyvissä ja korkeapalkkaisissa ammateissa toimivissa miehissä esiintyy eniten pedofiilejä, eikö mielenkiintoista? (Tätä käytetään tilanteessa jossa taas kerran ylistetään sitä suvun bisnes- ja uraihmettä ja tehdään tämä duunariperheenne vähättelyn kustannuksella.)

        Nämä kolme nyt ensalkuun tehoaa aina.
        Muistakaa opetella keskeyttämään toisen puhe tai vastaavasti puhumaan päälle.


    • naisukkainen

      Joo, mulla sama juttu, käytöksestä huomaa selvästi. Mutta anoppi on todellinen kaikkien mustamaalaaja ja appiukolla on jotain häikkää korvien välissä.

      oletko varma ettei puolisosi ole itse mustamaalannut sinua suvulleen, ei siksi halua että saat tätä tietää. Näin minulla. Siis mustamaalaa mustasukkaisuukissaan, jotta alun hyvä vastaanotto vaihtuisikin huonoksi. Sairasta mutta totta.

      • Unelmavävykö....

        Mä en jaksa uskoa oikein että puolisoni mustamaalaisi mua omille sukulaisilleen. Puolisoni ei ole henkilönä sellainen ns "pahansuopa". Sukulaiset on vaan niin paskantärkeitä ja yrittävät oikeesti tietää kaiken kaikesta. Eli yli ihmisiä tuntuvat olevan.:)Voimia sulle hankalien sukulaisten kanssa jaksamiseen.


      • todettu.
        Unelmavävykö.... kirjoitti:

        Mä en jaksa uskoa oikein että puolisoni mustamaalaisi mua omille sukulaisilleen. Puolisoni ei ole henkilönä sellainen ns "pahansuopa". Sukulaiset on vaan niin paskantärkeitä ja yrittävät oikeesti tietää kaiken kaikesta. Eli yli ihmisiä tuntuvat olevan.:)Voimia sulle hankalien sukulaisten kanssa jaksamiseen.

        Puuttuva empatiakyky ihmisessä näkyy juuri tuollaisena tärkeilynä ja tarpeena kaikkitietävyyteen.

        Kun ymmärtää että on kyse todellakin empatiakyvyn puutteesta, niin asian tajuaa helpommin. Eli että tilanteelle ei voi mitään vaikka päällään seisoisi, piirre on pysyvä siis.

        Mutta hyvin raskasta on sellaisen/sellaisten Koska todellinen lämpö ja välittäminen sekä kunnioitus puuttuvat aina kyvyttömyyden vuoksi.

        Eli se mikä normaalisti ilmenee tsemppamisena ilmenee empatikyvyttömässä nalkuttamisena tai epäoleellisuuksiin puuttumisena.

        Esimerkki:

        Mies on hukkumaisillaan ja huutaa hengensä hädässä apua.
        Empatiakyvytön huikkaa rannalta:
        kyllä mielestäni sinun tulisi välttää huutamista, sillä se tekee kuulemma kurkun kipeäski ja äänen käheäksi.


    • hymy huulessa luin niin kauan,kunnes luin vaimosi viestin ja tajusin että ei mikään "huono mies maku"-juttu ole kyseessä.tuollaisesta asiasta kun puhuvat epäilevät ja vaimosi hakee tukea,niin minä sanoisin että kissa pöydälle ja jos ei välit parane,niin ei ne ainakaan huonone,kunhan muistat hillitä itsesi(vaimosi vuoksi),niin voit sanoa että olet kaikkesi tehnyt...

      • 2 eri kohtaloa

        Joo, tuossa näytti olevankin kaksi eri kohtaloa, "unelmavävyn" ja sitten tämän perheen missä sairastetaan.
        Voimia molemmille perheille todella paljon.


    • Anonyymi

      Oletko sitten se vätys joka elää vaimon siivellä kuten minun tyttären mies. Siksi me häntä kartamme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      74
      1423
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      114
      1183
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1126
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      984
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      732
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      725
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe