Purentakiskon hinta

Kunnallisessa

Meillä purentakisko maksaa kaikkine kuluineen sis. röntgen yms. koko hela hoito n.250e

Jossain vuoden 2005 keskusteluissa luki että yksityiseltä saisi 200-300e hintaan kiskot, voiko pitää paikkansa?

Millaisia hintoja muilla on ollut?

6

3218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että..

purentakiskon kohdalla yksityisellä ja kunnallisella puolella ei hinnalla juuri ole eroa?

Yksityisellä purentakiskon saa 260 eurolla ja kunnallisella puolella kiskon hintahaitari tuntuu olevan 130-250e, riippuen onko omaa labratoriota missä kisko valmistetaan. Yksityisellä puolella saa vielä kelan korvaustakin.

• että........

Kunnallisella ei ole hammaslaboratoriota...
        Kaikki hammaskiskot tehdään samassa paikassa, oli sitten yksityinen tai kunnallinen.

Joku vain vetää provikat välistä....
        Kunnallinen on edullisempi ja heillä on työlle myös erilainen takuu!!!

nim. kaiken kokenut

• !!!!!!!!!!!!!!!
        että........ kirjoitti:

Kunnallisella ei ole hammaslaboratoriota...
        Kaikki hammaskiskot tehdään samassa paikassa, oli sitten yksityinen tai kunnallinen.

Joku vain vetää provikat välistä....
        Kunnallinen on edullisempi ja heillä on työlle myös erilainen takuu!!!

nim. kaiken kokenut

Hammasteknisellä alalla on n. 1000 hammasteknikkoa/laboranttia ympäri suomen. Hammaslaboratorioissa työskentelee keskimäärin n. 2,3 henkilöä = kaikkia purentakiskoja ei todellakaan tehdä samassa paikassa!!

Hinnoittelu on vapaata, eli hinnat vaihtelevat.
        Isommat kunnat ovat pääsääntöisesti kilpailuttaneet hammaslaboratoriot eli käyttävät halvimpia.

• Lellu-P

Mä olen kanssa miettinyt tota kiskon hommaamista, kun tulee narskutettua hampaita kuulema ihan pirusti unissaan..Kundikaveri saa vähän väliä olla tönimässä hereille että lopettaisin..Itse koetin katsella netistä tietoa hinnoista, mutta ei oikeen löytyny mitään..Ootko kysyny mistään yksityisiltä et paljon maksais ja saisko kelan alennusta?

• ----

Yksityisten hintataso taitaa olla 200-300e, hintaarvio oli ainakin yhdessä yksityisessä 260e, en tiedä oliko tuossa aivan kaikki kulut.

Kunnallisella kiskon saa paikkakunnasta riippuen jopa 140 eurolla. Yleisin hinta tuntuu olevan 200e, voi olla 250 euroakin.

Itse olen tyytyväinen kunnallisen palveluun, oma kisko maksoi n.220e sis. mm.röntgen ja hammashygienistikäynti. Itse kisko 126,6 e, loput kunnalllisen maksuja.

Yksityiseltä tietysti saisi nopeammin ajan.

Minuakin kiinnostaisi millaisia kokemusia on kiskon hankkimisesta yksityisellä puolella?

• Nimetön
        ---- kirjoitti:

Yksityisten hintataso taitaa olla 200-300e, hintaarvio oli ainakin yhdessä yksityisessä 260e, en tiedä oliko tuossa aivan kaikki kulut.

Kunnallisella kiskon saa paikkakunnasta riippuen jopa 140 eurolla. Yleisin hinta tuntuu olevan 200e, voi olla 250 euroakin.

Itse olen tyytyväinen kunnallisen palveluun, oma kisko maksoi n.220e sis. mm.röntgen ja hammashygienistikäynti. Itse kisko 126,6 e, loput kunnalllisen maksuja.

Yksityiseltä tietysti saisi nopeammin ajan.

Minuakin kiinnostaisi millaisia kokemusia on kiskon hankkimisesta yksityisellä puolella?

Hammaslääkäri sanoi, että kisko pestään hammastahnalla ja harjalla.
        Kaverilla on myös kisko ja hän sai ohjeet kiskon pesusta apteekin puhdistusaineella tms. Netissä taas luki, että astianpesuaineella ja harjalla.

Ja jossain lukee että pitää säilyttää kosteana ja jossain taas että saa säilyttää kuivanakin..

Eikös kaikki kiskot ole kuitenkin samaa ainetta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe