Osaakohan kukaan sanoa vaikuttaako esim. fun light -mehujen juominen negatiivisesti painonpudotukseen vai vaikuttaako se mitenkään? Itselläni kyseistä litkua saattaa nimittäin mennä helposti ihan kolme litraakin päivässä, riippuen tietysti siitä kuinka paljon vettä on juonut..
Fun Light-mehut
12
9730
Vastaukset
- tinka-
En usko, että noilla juomilla on juurikaan painonpudotukseen negatiivista vaikutusta kun eihän niissä oikein laimennettuina ole energiaa juuri ollenkaan.
Mutta itselläni ainakin tulee päänsärkyä noiden mehujen liiallisesta juomisesta. Kun jätin mehut pois, katosivat särytkin. Sattumaa ehkä, mutta hyvä kuitenkin että pääkipu on poissa. Noissa mehuissa kun on aikatavalla makeutus ym. aineita, että en sitten tiedä miten hyväksi ne pitkässä juoksussa ihmiselle ovat...- perfect day
Mulla oli joskus kans pitkähkö aikakausi kun join paljon fun lightia ja muitakin light-mehuja ja huomasin tuon saman vaikutuksen. Uskon että se johtui ainakin osittain niistä, koska niiden juomisen jätettyäni säryt vähenivät. Joskus olen lukenut että makeutusaineisiinkin voi kehittyä jonkinlainen riippuvuus ja käytöstä tulla muitakin sivuvaikutuksia.
Tiedä sitten tosiaan vaikuttavatko ne laihtumiseen... toki sokerimehun juominen on huonompi vaihtoehto sen energiapitoisuuden takia jos kuitenkin jotain makeaa juomista kaipaa välillä. - ariella
perfect day kirjoitti:
Mulla oli joskus kans pitkähkö aikakausi kun join paljon fun lightia ja muitakin light-mehuja ja huomasin tuon saman vaikutuksen. Uskon että se johtui ainakin osittain niistä, koska niiden juomisen jätettyäni säryt vähenivät. Joskus olen lukenut että makeutusaineisiinkin voi kehittyä jonkinlainen riippuvuus ja käytöstä tulla muitakin sivuvaikutuksia.
Tiedä sitten tosiaan vaikuttavatko ne laihtumiseen... toki sokerimehun juominen on huonompi vaihtoehto sen energiapitoisuuden takia jos kuitenkin jotain makeaa juomista kaipaa välillä.-vesi
-rasvaton maito - Jasma
ariella kirjoitti:
-vesi
-rasvaton maitoettä funlightit ym sokerittomat mehut turvottavat eivätkä sovellu laihduttajalle. Mitenkähän tuo nyt oikein on. Pelkän veden juominen ei oikein nappaa ja noita sokerittomia en tohdi käyttää, kun turvotusta on muutenkin. Mitäs mieltä olette?
- gfkjjj
Jasma kirjoitti:
että funlightit ym sokerittomat mehut turvottavat eivätkä sovellu laihduttajalle. Mitenkähän tuo nyt oikein on. Pelkän veden juominen ei oikein nappaa ja noita sokerittomia en tohdi käyttää, kun turvotusta on muutenkin. Mitäs mieltä olette?
mielestäni tuo on ihan henkilökohtainen mielipide tai siis tarkoitan että joillakin saattaa vatsa turvota light - mehuista, toisilla taas ei.
itse juon todella paljon näitä kyseisiä juomia enkä kyllä ole huomannut mitään haitta vaikutuksia ja kilot senkun häviävät :)
suosittelen kaikille lämpimästi ja TURVALLISESTI light mehua ;P - Anonyymi
Jasma kirjoitti:
että funlightit ym sokerittomat mehut turvottavat eivätkä sovellu laihduttajalle. Mitenkähän tuo nyt oikein on. Pelkän veden juominen ei oikein nappaa ja noita sokerittomia en tohdi käyttää, kun turvotusta on muutenkin. Mitäs mieltä olette?
Kun ihmisellä on oikeasti jano, on saatava juotavaa. Janoiselle kelpaa vesihanasta tuleva vesi erinomaisesti. Jos ei kelpaa, ei juominen ole tarpeen.
- AapeliAbsurdi
Funlight Metsämarja 0,5 litraa Vichy 1,5 litraa 4 litraa vettä = jääkaappiin yksi täysi satsi Ikean upeassa "Hanallinen purkki - FÖRFRISKNING" ... Siihen mahtuu kyllä 6 litraa ja "ylilaimennettuna" toimii itselle hienosti.
- Anonyymi
Hei mieluumin sokerillista koska makeutus aine ei ole terveellistä mutta stevia makeutus on terveellistä.
Sokeri on vielä epäterveellisempää kuin makeutusaineet. Jos elintarvikelisäaine on kovin haitallinen niin se vedetään pois markkinoilta. Funlightin ym. haitallisin piirre on se, että se on hampaille pahaksi.
- Anonyymi
hvp27 kirjoitti:
Sokeri on vielä epäterveellisempää kuin makeutusaineet. Jos elintarvikelisäaine on kovin haitallinen niin se vedetään pois markkinoilta. Funlightin ym. haitallisin piirre on se, että se on hampaille pahaksi.
Kannattaa totutella laimeampiin sekoitussuhteisiin, ne eivät ole niin haitallisia hampaillekkaan. Tai siihen, että ottaa lopuksi suuhun hörpyn pelkkää vettä .
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa totutella laimeampiin sekoitussuhteisiin, ne eivät ole niin haitallisia hampaillekkaan. Tai siihen, että ottaa lopuksi suuhun hörpyn pelkkää vettä .
Hämmästyttävää kyllä mehun laimennus ei juurikaan vähennä sen happamuutta. pH on logaritminen asteikko ja hedelmähapot heikkoja happoja joten laimennus ei toimi.
Jos huuhtelee suun juomisen jälkeen niin voi juoda vettäkin, minä kylläkin hiilihapotan ja saatan lisätä mineraalejakin.- Anonyymi
hvp27 kirjoitti:
Sokeri on vielä epäterveellisempää kuin makeutusaineet. Jos elintarvikelisäaine on kovin haitallinen niin se vedetään pois markkinoilta. Funlightin ym. haitallisin piirre on se, että se on hampaille pahaksi.
Makeutusaineet herättävät joissakin ihmisissä syvää epäluuloa. Eri makeutusaineet eivät ole keskenään kemiallisesti sukua toisilleen, joten jos jostain makeutusaineesta paljastuu tutkimuksessa jotain negatiiviseen vaikutukseen viittaavaa, ei tarkoita että sen voisi kategorisesti yleistää kaikkiin muihinkin makeutusaineisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531489- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231218- 1401044
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602