Fun Light-mehut

vesiholisti

Osaakohan kukaan sanoa vaikuttaako esim. fun light -mehujen juominen negatiivisesti painonpudotukseen vai vaikuttaako se mitenkään? Itselläni kyseistä litkua saattaa nimittäin mennä helposti ihan kolme litraakin päivässä, riippuen tietysti siitä kuinka paljon vettä on juonut..

12

9730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tinka-

      En usko, että noilla juomilla on juurikaan painonpudotukseen negatiivista vaikutusta kun eihän niissä oikein laimennettuina ole energiaa juuri ollenkaan.

      Mutta itselläni ainakin tulee päänsärkyä noiden mehujen liiallisesta juomisesta. Kun jätin mehut pois, katosivat särytkin. Sattumaa ehkä, mutta hyvä kuitenkin että pääkipu on poissa. Noissa mehuissa kun on aikatavalla makeutus ym. aineita, että en sitten tiedä miten hyväksi ne pitkässä juoksussa ihmiselle ovat...

      • perfect day

        Mulla oli joskus kans pitkähkö aikakausi kun join paljon fun lightia ja muitakin light-mehuja ja huomasin tuon saman vaikutuksen. Uskon että se johtui ainakin osittain niistä, koska niiden juomisen jätettyäni säryt vähenivät. Joskus olen lukenut että makeutusaineisiinkin voi kehittyä jonkinlainen riippuvuus ja käytöstä tulla muitakin sivuvaikutuksia.

        Tiedä sitten tosiaan vaikuttavatko ne laihtumiseen... toki sokerimehun juominen on huonompi vaihtoehto sen energiapitoisuuden takia jos kuitenkin jotain makeaa juomista kaipaa välillä.


      • ariella
        perfect day kirjoitti:

        Mulla oli joskus kans pitkähkö aikakausi kun join paljon fun lightia ja muitakin light-mehuja ja huomasin tuon saman vaikutuksen. Uskon että se johtui ainakin osittain niistä, koska niiden juomisen jätettyäni säryt vähenivät. Joskus olen lukenut että makeutusaineisiinkin voi kehittyä jonkinlainen riippuvuus ja käytöstä tulla muitakin sivuvaikutuksia.

        Tiedä sitten tosiaan vaikuttavatko ne laihtumiseen... toki sokerimehun juominen on huonompi vaihtoehto sen energiapitoisuuden takia jos kuitenkin jotain makeaa juomista kaipaa välillä.

        -vesi
        -rasvaton maito


      • Jasma
        ariella kirjoitti:

        -vesi
        -rasvaton maito

        että funlightit ym sokerittomat mehut turvottavat eivätkä sovellu laihduttajalle. Mitenkähän tuo nyt oikein on. Pelkän veden juominen ei oikein nappaa ja noita sokerittomia en tohdi käyttää, kun turvotusta on muutenkin. Mitäs mieltä olette?


      • gfkjjj
        Jasma kirjoitti:

        että funlightit ym sokerittomat mehut turvottavat eivätkä sovellu laihduttajalle. Mitenkähän tuo nyt oikein on. Pelkän veden juominen ei oikein nappaa ja noita sokerittomia en tohdi käyttää, kun turvotusta on muutenkin. Mitäs mieltä olette?

        mielestäni tuo on ihan henkilökohtainen mielipide tai siis tarkoitan että joillakin saattaa vatsa turvota light - mehuista, toisilla taas ei.
        itse juon todella paljon näitä kyseisiä juomia enkä kyllä ole huomannut mitään haitta vaikutuksia ja kilot senkun häviävät :)

        suosittelen kaikille lämpimästi ja TURVALLISESTI light mehua ;P


      • Anonyymi
        Jasma kirjoitti:

        että funlightit ym sokerittomat mehut turvottavat eivätkä sovellu laihduttajalle. Mitenkähän tuo nyt oikein on. Pelkän veden juominen ei oikein nappaa ja noita sokerittomia en tohdi käyttää, kun turvotusta on muutenkin. Mitäs mieltä olette?

        Kun ihmisellä on oikeasti jano, on saatava juotavaa. Janoiselle kelpaa vesihanasta tuleva vesi erinomaisesti. Jos ei kelpaa, ei juominen ole tarpeen.


    • AapeliAbsurdi

      Funlight Metsämarja 0,5 litraa Vichy 1,5 litraa 4 litraa vettä = jääkaappiin yksi täysi satsi Ikean upeassa "Hanallinen purkki - FÖRFRISKNING" ... Siihen mahtuu kyllä 6 litraa ja "ylilaimennettuna" toimii itselle hienosti.

    • Anonyymi

      Hei mieluumin sokerillista koska makeutus aine ei ole terveellistä mutta stevia makeutus on terveellistä.

      • Sokeri on vielä epäterveellisempää kuin makeutusaineet. Jos elintarvikelisäaine on kovin haitallinen niin se vedetään pois markkinoilta. Funlightin ym. haitallisin piirre on se, että se on hampaille pahaksi.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Sokeri on vielä epäterveellisempää kuin makeutusaineet. Jos elintarvikelisäaine on kovin haitallinen niin se vedetään pois markkinoilta. Funlightin ym. haitallisin piirre on se, että se on hampaille pahaksi.

        Kannattaa totutella laimeampiin sekoitussuhteisiin, ne eivät ole niin haitallisia hampaillekkaan. Tai siihen, että ottaa lopuksi suuhun hörpyn pelkkää vettä .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa totutella laimeampiin sekoitussuhteisiin, ne eivät ole niin haitallisia hampaillekkaan. Tai siihen, että ottaa lopuksi suuhun hörpyn pelkkää vettä .

        Hämmästyttävää kyllä mehun laimennus ei juurikaan vähennä sen happamuutta. pH on logaritminen asteikko ja hedelmähapot heikkoja happoja joten laimennus ei toimi.

        Jos huuhtelee suun juomisen jälkeen niin voi juoda vettäkin, minä kylläkin hiilihapotan ja saatan lisätä mineraalejakin.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Sokeri on vielä epäterveellisempää kuin makeutusaineet. Jos elintarvikelisäaine on kovin haitallinen niin se vedetään pois markkinoilta. Funlightin ym. haitallisin piirre on se, että se on hampaille pahaksi.

        Makeutusaineet herättävät joissakin ihmisissä syvää epäluuloa. Eri makeutus­aineet eivät ole keske­nään kemialli­sesti sukua toisilleen, joten jos jostain makeutus­aineesta paljas­tuu tutkimuk­sessa jotain negatiivi­seen vaikutuk­seen viittaa­vaa, ei tarkoita että sen voisi kategorisesti yleistää kaik­kiin muihinkin makeutus­aineisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1489
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1218
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe