noh niin nyt olen sitte vaihtanu ite ekan kerran renkaat. Aivan oikein sen osasin, mutta miten mitataan rengaspaineet. Huoltoasemalla näytti olevan värkit jossa vois mitata ja lisätä jos on tarvis. Neuvokaa nyt joku ! Oon niin ylpeä itestäni, kun renkaanvaihto onnistui niin näppärästi, mutta näitä rengaspaineita en oo koskaan mitannu. 1.8 sanoo huoltokirja.
Vastaukset 7
- näyttävät mitä sattuu
Biltemasta tai muusta tarvikekaupasta saat luotettavamman.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=151922.htm&tuote=151922- myös väärin
Nämä ns. tarkemmat mittarit näyttävät myös mitä sattuu. Ostin oikein hyvän mittarin, jolla tarkistin paineita ja lisäsin ilmaa sen mukaan (meillä poikien ja pojanpoikien kanssa on yhteensä 5 autoa). Kaikki valittelivat, että on niin kovat renkaat ja kun tarkistaa asemalla, on ylipainetta melkoisesti. Sain mittarin näyttämään oikein vääntämällä viisaria akselinsa ymppäri virheen verran.
- AE111
Paineet tulee mitata kylmistä renkaista (rauhallista ajoa max 3-4km). Jos joudut pitkän matkan jälkeen mittaamaan, niin lisää suositusarvoihin noin 0,2-0,3 baria. Huoltoasemien laitteet ovat niin kovalla käytöllä, ettei ne kelpaa kuin ilman lisäämiseen. Muutamalla kympillä voit ostaa kunnon mittarin, jolla lasket paineet oikeiksi, kunhan olet ensin laittanut renkaisiin hieman yli tavoitepaineen. Näin saat tarkat paineet.
- pitää....
Miksi pitää lisätä ?
- AE111
pitää.... kirjoitti:
Miksi pitää lisätä ?
Koska renkaat ja ilma sen sisällä ovat lämmenneet, nousee paine vastaavasti renkaassa, noin 0,1bar / 10 astetta. Jos laitat normipaineet renkaat kuumina, joudut ajelemaan alipaineisina silloin, kun ne eivät ole kuumat.
Huoltoasemalla menet ilma baarin luokse, sieltä löytyy joko letku tai sellainen kannettava systeemi ja molemmissa on mittari mikä näytää paljonko renkaassa on painetta. Eli vettiilin korkki pois ja suulake paikoilleen kunnolla (ei kuulu suhinaa) ja mittari nayttää paineen. Lissää plus painikkeesta jos on alle mainitus suositus paineen. Kysy joltai apua reaalissa jos ei onnistu.
- Anonyymi00008
Kärsämäen Juustoportin Ilmanpaineen mittaus paikka on Tasoa Junior Karsikas tekee Sähkötarkistus Vikavirtaa
Revitty rikki on
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1141596Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91837- 56747
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja145740Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35721Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat39611Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔40601Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö220582- 67579
Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol33567