Mineraalimeikeistä tietoa

kaipaisin

Eli minulla on melko paha couperosa, mutta muuten iho on todella sileä ja nätti. Kysyisin vain että saako noilla mineraalimeikeillä peitettyä couperosaa kuinka hyvin? Ja tuleeko niillä luonnollinen jälki ettei mitään pakkeli-ihoa? Ja miten niitä käytetään ja mistä voi ostaa ja minkä hintaisia? Suositelkaa jotakin, kiitos :)

26

6463

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

Itselläni on couperosaa ja saan mineraalimeikillä hyvin peitettyä sen. Käytössäni on ollut Youngblood ja tällä hetkellä Lily Lolo, josta tykkään ehdottomasti enemmän. Mielestäni se ei kiillä kasvoilla niin paljon, eikä aiheuta pistelyn tunnetta iholla, niin kuin Youngbloodia käyttäessäni. Lily Lolo on myös hurjan paljon edullisempi sarja, suosittelen!

• tilaatte/ostatte

Lily Loloa? Täällä tuppulassa ei ole
        noita mineraalimeikkejä!

• .............
        tilaatte/ostatte kirjoitti:

noita mineraalimeikkejä!

Lily Loloa saa tilattua Englannista (googlaa sillä nimellä), jolloin vältyt myös tullimaksuilta (EU alue). Itse maksan Visalla, mutta jostain luin, että nuorten suosiossa olevat visa electron kortit myös käyvät. Tilaukseni on tullut yleensä noin kolmessa päivässä postilaatikkoon.

• alkup.
        ............. kirjoitti:

Lily Loloa saa tilattua Englannista (googlaa sillä nimellä), jolloin vältyt myös tullimaksuilta (EU alue). Itse maksan Visalla, mutta jostain luin, että nuorten suosiossa olevat visa electron kortit myös käyvät. Tilaukseni on tullut yleensä noin kolmessa päivässä postilaatikkoon.

Eli tuosta lily lolon nettikaupasta. Miten tiedät mikä väri on hyvä ihollesi? Ja paljonko on postikulut? Jos tilaisin näytekappaleet niin varmaan ainakin tuo vihreä mineraalijauhe mikä peittää punaisuutta kannattaisi tilata? Ja sitten joku pohjustusjauhe?

• .............
        alkup. kirjoitti:

Eli tuosta lily lolon nettikaupasta. Miten tiedät mikä väri on hyvä ihollesi? Ja paljonko on postikulut? Jos tilaisin näytekappaleet niin varmaan ainakin tuo vihreä mineraalijauhe mikä peittää punaisuutta kannattaisi tilata? Ja sitten joku pohjustusjauhe?

Juuri siitä. Kokeile pistää tavaraa koriin, niin näet postikulut (shipping) sekä arvonlisäveron (vat), total kertoo sen summan minkä joudut maksamaan. Netistä löytyy valuuttalaskureita, millä voit kääntää punnat euroiksi.Jos etsit mineraalimeikkipuuteria, niin se on nimellä foundation.Oma sävyni on tällä hetkellä cool caramel, koska olen hiukan ruskettunut, muuten sävyni on se alempi. Oma ihoni on siis punertava ja ihonsävyni on muutenkin hiukan tummempi. Aika monille on sopinut sävyt porcelain ja blondie. Kokeilemalla löydät oikean sävyn eli suosittelen tilaamaan näytteitä ja käy lukemassa juurikasvussa lisää Lily Lolosta, sieltä saat hyviä vinkkejä!

• Nainen 26
        tilaatte/ostatte kirjoitti:

noita mineraalimeikkejä!

Nyt on sekä L'orealilta että Isadoralta tullut mineraalimeikkipohjat markkinoille. Luulisi ainakin ensiksimainittua löytyvän joka marketilta.

• sapii
    • Mirellias
    • Nainen 26

Jos asut kaupungissa, jossa on Stockmann tai Sokos suosittelen, että käyt siellä. Pyydä kosmetologia/myyjää esittelemään tuotteen ja sovittamaan sitä ihollesi.

Itse kävin tänään Stockalla ja törmäsin vahingossa L'orealin kosmetologiin. Näin jo lehdestä uuden mineraalipohjan mainoksen ja uteliaisuudesta pyysin häntä meikkaamaan minut sillä (tänä vkloppuna ilmaista ainakin Oulussa).

Hinta oli tosiaan vain 17,90e, eli paljon halvempaa kuin nuo Jane Iredalet ja Lilyt ja muut kosmetologien ylihinnoitellut tuotteet.

• .............

Tiedoksi sinulle, että Lily Lolon foundation maksaa 12 puntaa, mikä on tämän hetkisen kurssin mukaan 17,66 euroa!

• Nainen 26
        ............. kirjoitti:

Tiedoksi sinulle, että Lily Lolon foundation maksaa 12 puntaa, mikä on tämän hetkisen kurssin mukaan 17,66 euroa!

Eikös kurssi ole fiksattu euro myötä? Enivei...

Eipä tuo Lily Lolo sitten hirmu kallis ole jos sitä tosiaan saa tuohon hintaan (muistan nähneeni/kuulleeni kalliimman hinnan). Tuotettakin taitaa olla saman verran kuin tuossa L'orealin True Matchissa.
        Hinnanvaihtelujahan esiintyy aina, ja tuo hinta johon minä tuotteen osti oli Stockmannin hinta. Oletan siis, että tuotetta löytyy perusmarketista ja anttiloista vähintään eurolla-parilla halvemmalla.

Tuohon Lily Lolon hankintahintaan saa sitten jo melkein lisätä Visan/Masterin vuosimaksut ja postikulut, mikäli verkkokauppa sellaisia harrastaa. Lisäksi Tullilla saattaa haluta omansa isoista tilauksista.

Ja vaikka Lily Lololta saa 99 pencellä (eli n. 1,5e) tilattua samplen, onhan se kuitenkin helpompaa marssia lähimpään L'orealia myyvään liikkeeseen (eiköhän joka kylästä löydy Prisma, Citymarket tai Euromarket ainaski?) ja kokeilemaan tuotetta ihan ilmaiseksi vaikkapa ruokaostoksien yhteydessä :)

• ddddda
        Nainen 26 kirjoitti:

Eikös kurssi ole fiksattu euro myötä? Enivei...

Eipä tuo Lily Lolo sitten hirmu kallis ole jos sitä tosiaan saa tuohon hintaan (muistan nähneeni/kuulleeni kalliimman hinnan). Tuotettakin taitaa olla saman verran kuin tuossa L'orealin True Matchissa.
        Hinnanvaihtelujahan esiintyy aina, ja tuo hinta johon minä tuotteen osti oli Stockmannin hinta. Oletan siis, että tuotetta löytyy perusmarketista ja anttiloista vähintään eurolla-parilla halvemmalla.

Tuohon Lily Lolon hankintahintaan saa sitten jo melkein lisätä Visan/Masterin vuosimaksut ja postikulut, mikäli verkkokauppa sellaisia harrastaa. Lisäksi Tullilla saattaa haluta omansa isoista tilauksista.

Ja vaikka Lily Lololta saa 99 pencellä (eli n. 1,5e) tilattua samplen, onhan se kuitenkin helpompaa marssia lähimpään L'orealia myyvään liikkeeseen (eiköhän joka kylästä löydy Prisma, Citymarket tai Euromarket ainaski?) ja kokeilemaan tuotetta ihan ilmaiseksi vaikkapa ruokaostoksien yhteydessä :)

Pisti vain silmään, kun toista dissasit kurssin fiksaamisesta ja itse kämmähdit tuohon, että tuli sakottaisi Lolojen tilausta. Ei taida Brittitilauksiin tulli omia lisiään laittaa, vai mitä veikkaat ;)

L'Oreal ei ole ihan sama kuin mikä tahansa mineraalimeikki. Toisille se silikoni ei sovi, ja sitä L'Oreal on omaansa ympännyt. Isadorasta en tiedä.

Hienoa sinänsä, että Suomesta alkaa näitä saada. Ehkä kohta "puhtaampiakin" mineraalimeikkejä on tarjolla :)

• Nainen 26
        ddddda kirjoitti:

Pisti vain silmään, kun toista dissasit kurssin fiksaamisesta ja itse kämmähdit tuohon, että tuli sakottaisi Lolojen tilausta. Ei taida Brittitilauksiin tulli omia lisiään laittaa, vai mitä veikkaat ;)

L'Oreal ei ole ihan sama kuin mikä tahansa mineraalimeikki. Toisille se silikoni ei sovi, ja sitä L'Oreal on omaansa ympännyt. Isadorasta en tiedä.

Hienoa sinänsä, että Suomesta alkaa näitä saada. Ehkä kohta "puhtaampiakin" mineraalimeikkejä on tarjolla :)

Piti ihan repäistä tuo lappu purkin pohjasta irti, ja dimethiconehan siinä komeili. Kumma, ettei L'orealin edustaja puhunut tästä. Toisaalta tuotteella on Allergia- ja astmaliiton hyväksyntä, joten luotan siihen, että se sopii ainaki minunlaiselleni kuivaihoiselle lievästä atopiasta kärsivälle.

Tuli näköjään aivohalvaus kesken kirjoituksen :)

Eli joo, jos Lily Loloa myyvä kauppa tosiaan sijaitsee manner-UK:ssa, eikä esim. Jerseyn-saarella (jossa myös käytetään puntaa valuuttana) pääsee helpolla. Tullimaksuja ei varsinaisesti tarvitse maksaa tosiaan jos tilaa arvolisäalueeseen kuuluvasta EU-maasta toiseen, mutta alvin saattaa joutua maksamaan Tullin tiedotteen mukaan. Joten taidamme molemmat olla oikeassa, vai mitä? ;)

Näin Isadorasta sanotaan merkin sivuilla:
        · 100 % mineraler
        · Fri från kemiska ingredienser
        · Fri från konserveringsmedel
        · Fri från talk
        · Fri från oljor och vax
        · Täpper inte till porerna
        · Oparfymerad
        · Kliniskt testad
        · Passar alla hudtyper

Eiköhän silikooni lasketa kemialliseksi ainesosaksi? Siinä tapauksessa sitä ei ole tässä tuotteessa.

• .............
        Nainen 26 kirjoitti:

Piti ihan repäistä tuo lappu purkin pohjasta irti, ja dimethiconehan siinä komeili. Kumma, ettei L'orealin edustaja puhunut tästä. Toisaalta tuotteella on Allergia- ja astmaliiton hyväksyntä, joten luotan siihen, että se sopii ainaki minunlaiselleni kuivaihoiselle lievästä atopiasta kärsivälle.

Eli joo, jos Lily Loloa myyvä kauppa tosiaan sijaitsee manner-UK:ssa, eikä esim. Jerseyn-saarella (jossa myös käytetään puntaa valuuttana) pääsee helpolla. Tullimaksuja ei varsinaisesti tarvitse maksaa tosiaan jos tilaa arvolisäalueeseen kuuluvasta EU-maasta toiseen, mutta alvin saattaa joutua maksamaan Tullin tiedotteen mukaan. Joten taidamme molemmat olla oikeassa, vai mitä? ;)

· 100 % mineraler
        · Fri från talk
        · Fri från oljor och vax
        · Oparfymerad
        · Kliniskt testad
        · Passar alla hudtyper

Eiköhän silikooni lasketa kemialliseksi ainesosaksi? Siinä tapauksessa sitä ei ole tässä tuotteessa.

Kun tilaat Lily Lololta, niin hintaan toki kuuluu arvonlisävero, ihan samoin kuin suomalaisessakin kosmetiikassa. Tilaus tulee Englannista, joten tullimaksuja ei peritä. Joku mainitsi hintaa korottavana vielä luottokortin vuosimaksut, totta, itselläni se on kuitenkin vain 20 euroa vuodessa ja se jaettuna kaikkiin tialuksiin mitä vuoden aikana teen eli häviävän pieni summa.Kukaan ei pakota tilaamaan mineraalimeikkejä ulkomailta, mutta se on yksi hyvä vaihtoehto.

• Nainen 26
        ............. kirjoitti:

Kun tilaat Lily Lololta, niin hintaan toki kuuluu arvonlisävero, ihan samoin kuin suomalaisessakin kosmetiikassa. Tilaus tulee Englannista, joten tullimaksuja ei peritä. Joku mainitsi hintaa korottavana vielä luottokortin vuosimaksut, totta, itselläni se on kuitenkin vain 20 euroa vuodessa ja se jaettuna kaikkiin tialuksiin mitä vuoden aikana teen eli häviävän pieni summa.Kukaan ei pakota tilaamaan mineraalimeikkejä ulkomailta, mutta se on yksi hyvä vaihtoehto.

Tutustuinkin itse noihin Lily Lolon verkkosivuihin (todella selkeät, plussa siitä), ja tilausta tehdessä todellakin VAT ja postituskulut lisätään hintaan. Minulle se tosin näytti 13 puntaa yhteissummaksi pohjalle, joten taitaa tuo olla hitusen kalliimpi kuin L'oreal :)

Mutta kuten joku jo huomautti, L'orealin pohjassa on silikonia, jota ilmeisesti Lily Lolossa ei ole?

• .............
        Nainen 26 kirjoitti:

Tutustuinkin itse noihin Lily Lolon verkkosivuihin (todella selkeät, plussa siitä), ja tilausta tehdessä todellakin VAT ja postituskulut lisätään hintaan. Minulle se tosin näytti 13 puntaa yhteissummaksi pohjalle, joten taitaa tuo olla hitusen kalliimpi kuin L'oreal :)

Mutta kuten joku jo huomautti, L'orealin pohjassa on silikonia, jota ilmeisesti Lily Lolossa ei ole?

Lily Lolon sivuilla, kun katsot foundationia, niin siellä sivun ylhäällä on ilmoitettu mitä tuote sisältää. En ole asiantuntija näissä asioissa, mutta lista on ainakin lyhyempi kuin lorealilla, eikä sisällä bismuth oxychloridea, mitä oli aiemmin käyttämässäni Youngbloodissa. Luin jostain, että se on syynä ihon pistelyyn ja minulla pisteli aina kun sitä käytin. Ei kai se silikoni mikään peikko ole, joten en usko, että sitä niin hirveästi tarvitsee pelätä. Minusta henkilökohtaisesti vain on nyt kahden viime vuoden ajan ollut mukavampi käyttää mahdollisimman "puhtaita" tuotteita iholleni, ainakin minulla ne ovat toimineet hyvin.

• Nainen 26
        ............. kirjoitti:

Lily Lolon sivuilla, kun katsot foundationia, niin siellä sivun ylhäällä on ilmoitettu mitä tuote sisältää. En ole asiantuntija näissä asioissa, mutta lista on ainakin lyhyempi kuin lorealilla, eikä sisällä bismuth oxychloridea, mitä oli aiemmin käyttämässäni Youngbloodissa. Luin jostain, että se on syynä ihon pistelyyn ja minulla pisteli aina kun sitä käytin. Ei kai se silikoni mikään peikko ole, joten en usko, että sitä niin hirveästi tarvitsee pelätä. Minusta henkilökohtaisesti vain on nyt kahden viime vuoden ajan ollut mukavampi käyttää mahdollisimman "puhtaita" tuotteita iholleni, ainakin minulla ne ovat toimineet hyvin.

Itsekin olen jo lukioajoista pyrkinyt käyttämään mahdollisimman hellävaraisia ja puhtaita tuotteita. Minulla kun on melko herkkä ja lievästi atooppinen iho. Tähän asti olen ostanut Cliniquen ja Biothermin tai apteekista saatavien sarjojen meikkivoiteita, jotka kuitenkin ovat hintavempia kuin tämä L'orealin mineraalimeikki.

Luotan siihen, että allergia- ja astmaliiton hyväksyntä takaa sen, että tuote sopii minulle :)

• compact vai foundation?
        Nainen 26 kirjoitti:

· 100 % mineraler
        · Fri från talk
        · Fri från oljor och vax
        · Oparfymerad
        · Kliniskt testad
        · Passar alla hudtyper

Mitä eroa on mineral compact powderilla ja mineral foundation powderilla? Tiedän, että compact on tiivis puuteri ja foundation on "irtonainen".. Pitääkö minun hankkia molemmat puuterit vai riittääkö vain toinen? Onko peittävyydessä eroja? Voisinko vaikka arkena käyttää pelkästään compact powderia ja esim. juhlissa (kun tarvii peittävämmän pohjan) foundation powderia?

• käytän

sitä foundationia? Sekoitetaanko se johonkin?
      Pärjääkö näytteiden kans ilman sitä
      sivellintä? Kuinka paljon värit on vääristyneitä
      kuvissa? Ilmeisesti se puuteri laitetaan niinkuin
      tavallinen irtopuuteri?

• .............

Foundationia käytät kuin puuteria (jos haluaa nestemmäisen tuloksen voi kuulemma sekoittaa kosteusvoiteeseen, itse en ole tosin koskaan kokeillut), mutta jännästi iholle pyöritellen. Tärkeää on myös se, että laitat sitä erittäin vähän ja lisäät jos haluat enemmän peittoa. Jos käytät liikaa tulos on kaikkea muuta kuin luonnollinen, siispä vähemmän on enemmän! Pärjäät varmasti alussa ilman kabukia, mutta sillä kyllä kieltämättä saa hyvän tuloksen, eikä tuote pölyä.Finishing powderia en ole pahemmin käyttänyt, koska olen pelkällä foundationilla saanut hyvän lopputuloksen. Kuitenkin jos olet nuori ja omaat kovasti kiiltelevän ihon, voit laittaa sitä ennen foundationia kriittisiin kohtiin.

• on hintansa arvoinen

Kannattaa hommata se kabuki-harja, sillä saa heti paremman tuloksen kuin peruspensseleillä! Everyday mineralsilla on myös hyviä ja suht edullisia siveltimiä, ja tietty noita mineraalimeikkejäkin. Miinuksena paaaljon pidemmät toimitusajat kuin esim. Lilylololla, ja tullimaksut kalliimmissa tilauksissa.

• lolon alle?
        ............. kirjoitti:

Foundationia käytät kuin puuteria (jos haluaa nestemmäisen tuloksen voi kuulemma sekoittaa kosteusvoiteeseen, itse en ole tosin koskaan kokeillut), mutta jännästi iholle pyöritellen. Tärkeää on myös se, että laitat sitä erittäin vähän ja lisäät jos haluat enemmän peittoa. Jos käytät liikaa tulos on kaikkea muuta kuin luonnollinen, siispä vähemmän on enemmän! Pärjäät varmasti alussa ilman kabukia, mutta sillä kyllä kieltämättä saa hyvän tuloksen, eikä tuote pölyä.Finishing powderia en ole pahemmin käyttänyt, koska olen pelkällä foundationilla saanut hyvän lopputuloksen. Kuitenkin jos olet nuori ja omaat kovasti kiiltelevän ihon, voit laittaa sitä ennen foundationia kriittisiin kohtiin.

Tarvitseeko edelleen laittaa jotain
        kosteusvoidetta/kasvoöljyä alle?
        Olen ajatellut kokeilla myös jojoba öljyä,
        käviskö se alle, kokemuksia?

• .............
        lolon alle? kirjoitti:

Itse en ole öljyjä käytellyt alle, vain tavallista kevyttä kosteusvoidetta. Ainakin jos käytät öljyä, niin kannattaa ylimääräinen pyyhkiä iholta pois, koska muuten mineraalit jämähtävät paksuna kerroksena kasvoille.

• ja toimii
        lolon alle? kirjoitti:

paremmin kuin mikään muu. Pestyille, vielä kosteille kasvoille. Eli pari tippaa kämmenelle ja siitä taputellen kasvoille. Ei jätä tahmeaksi eikä kiiltäväksi. Pari minuuttia, ja meikin levitys.

• lili lolon

Foundation ja Finishing Powder-näytteet
      kestää käytössä?

• .............

Näytteet on pienissä purkeissa (pikkuisen suurempi kuin 2 euron kolikko)ja tuotetta tarvii todellakin käyttää erittäin vähän. Jokapäiväisessä käytössä uskoisin kestävän jopa kuukauden(toisilla pidempäänkin), riippuu tietysti kuinka paljon peitettävää löytyy..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2306
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      425
      2170
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1186
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      975
    5. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      804
    6. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      800
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      776
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      15
      774
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      699
    Aihe