Heido,
Ajelen itse riisipussilla (Toyota Corolla 1993) ja ymmärrettävistä syistä haaveilen full-size 4-door sedan USA-autoista. Seuraavat maantielaivat ovat mielestäni hienoimmat mitä maanteillä on koskaan nähty:
Ford LTD 1971
Dodge Monaco 1974
Oldsmobile 98 1973
Nämä autot ovat esiintyneet kaikki joissain elokuvissa ja
todellakin erottuisivat nykyaikaisista pallomuotoisista euro-kärryistä edukseen :)
Tälläisiä autoja ei enää koskaan tehdä ja niistä haaveilevien on pikinmiten käytävä USA:n reissulla. Voi tosin olla että sieltäkään ei enää löydy, ainakaan alkuperäis-kunnossa olevaa yksilöä :(
Car-Fan
Hienoimmat USA-autot
25
4418
Vastaukset
- Immuuni
Kyllä, googletin nuo automerkit ja nehän ovat HIENOJA! Itse kanssa olen haaveillut noista isosta amerikkalaisista, mutta se vaatii melko kovat investoinnit/ matkailut, siksi olenkin ainakin toistaiseksi tyytynyt eräänlaiseen kompromissiin.
Ainoa auto joka edes hieman muistuttaa noita kromilaivoja on...Volvo S80! Näitähän saa melko edullisesti muutaman vuoden vanhoina ja eiväthän nämä kunnon jenkkiä korvaa, mutta ovatpahan korvikkeita sen takia että tosiaankin muistuttavat
koriltaan noita oikeita jenkkejä :P
Korvike-Jenkki - limitediä
näkyis löytyvän ihan kotimaastakin myynnissä ja vielä avona.. eiku ostoksille..
- GranFury-75
Haie!!
Full Size autoissa on tosiaan järkeä, tsekkaapa vielä malli Plymouth Gran Fury jos "blues mobileista" pidät. Sämmösellä mäe kurvailen(rumalla tosin...mattamusta on). Rock! - Simo
Lincoln Continental Mark 4 Hardtop Coupe, vm-72.
- GM...
Eli lähes tällaista tarkoitat :)
Tällä olen ajanut ja oli kyllä upea kyyti - ISO auto liikkui kevyesti pienen naisen käsissä !
Elviksellä oli ainakin Lincoln Mark V, muistaakseni 1975 (tai 1975), mutta hänellähän oli Jenkkejä paljon erilaisia ...
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=842566&display=inline&id_vehicle_type=&id_make=39&id_model=&id_car_type=&id_fuel_type=&id_gear_type=&pfrom=&pto=&yfrom=&yto=&search=Hae&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?display=inline@id_vehicle_type=@id_make=39@id_model=@id_car_type=@id_fuel_type=@id_gear_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@search=Hae - GM...
GM... kirjoitti:
Eli lähes tällaista tarkoitat :)
Tällä olen ajanut ja oli kyllä upea kyyti - ISO auto liikkui kevyesti pienen naisen käsissä !
Elviksellä oli ainakin Lincoln Mark V, muistaakseni 1975 (tai 1975), mutta hänellähän oli Jenkkejä paljon erilaisia ...
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=842566&display=inline&id_vehicle_type=&id_make=39&id_model=&id_car_type=&id_fuel_type=&id_gear_type=&pfrom=&pto=&yfrom=&yto=&search=Hae&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?display=inline@id_vehicle_type=@id_make=39@id_model=@id_car_type=@id_fuel_type=@id_gear_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@search=HaeTarkoitin siis :
- Elviksellä Mark V 1975 (tai 1976). - Heikkilä
GM... kirjoitti:
Tarkoitin siis :
- Elviksellä Mark V 1975 (tai 1976).Lincoln Continental Mark IV vuosimallit ovat 1972-1976. Mark V vuosimallit ovat 1977-1979.
- fdsdfsdfsdfsd
ovat dodge challengerit, chargerit ja seitkytä luvun Plymouth Barracudat. Mustangit, corvetet ja muut paskat herättävät lähinnnä myötähäpeää.
- GranFury-75
Eih. Kyllä Mustangit toimii... joku -68 Sportrooffi ku lipuu vierelle ni kyllä sykähdyttää.
- adhdfjdrsasdjhhyf
Charger -71 on paras mut kyllä noi muutkin on nameja!!!!
- 68-71
Eli muskeliautokausi. Amc:ltä Javelin, AMX. Geeämmältä Firebirdit ja Camarot. FoMoColta Musse ja Cyclone. Moparilta 68-70 Charger ja 71-72 Roadrunner ja E-bodyt.
Sitten pidän erittäin aliarvostetusta mahtavasta Oldsmobile Toronado vm. 66-67:sta. http://www.ev1.pair.com/toronado/index.html Etuvetoinen fullsizer, olisi kiinnostavaa tietää, mitä jenkkikriitikko on siitä mieltä. Kyseessähän oli ensimmäisiä etuvetoisia jenkkejä. Moblakin huomasi ilokseni em. biilin ja teki siitä loistavan jutun.- Retku
todellakin.Aliarvostettu muskeliautona.Kuitenkin melkoisen ajatonta muotoilua.Stephen kingin Dark half leffassa pahis ajoi mustalla Toronadolla.
- AgentOrange
Pitää kirjoittaa todellakin yksi positiivinen viestikin sinulle JK. Minusta sinä olet varsin älykäs ihminen ja tiedät, etten nuoleskele sinua sanoessani tämän.
Olen ilahtunut viimeisistä viesteistäsi. Käsittelit autoilua ihan ansiokkaasti. Et rönsyillyt vastineissasi muille elämän alueille. Minä en ole mikään sheriffi enkä hahua siksi, mutta haluan, että sinullekin osoitetaan rajat.
Vaikka olen kärjekkäästi sinua kritisoinutkin, enkä todellakaan halua sinua sheriffiksi, niin en kuitenkaan halua sitäkään, että lopettaisit tyystin kirjoittamasta tälle palstalle.
Minäkään en lopeta kirjoittelua huumeet-palstalle, jota en olisi edes tiennyt olevankaan ilman apuasi. Mutta väitellään siellä, jooko?
Lämmöllä: From AgentOrange To Jenkkikriitikko - Apv-606
AgentOrange kirjoitti:
Pitää kirjoittaa todellakin yksi positiivinen viestikin sinulle JK. Minusta sinä olet varsin älykäs ihminen ja tiedät, etten nuoleskele sinua sanoessani tämän.
Olen ilahtunut viimeisistä viesteistäsi. Käsittelit autoilua ihan ansiokkaasti. Et rönsyillyt vastineissasi muille elämän alueille. Minä en ole mikään sheriffi enkä hahua siksi, mutta haluan, että sinullekin osoitetaan rajat.
Vaikka olen kärjekkäästi sinua kritisoinutkin, enkä todellakaan halua sinua sheriffiksi, niin en kuitenkaan halua sitäkään, että lopettaisit tyystin kirjoittamasta tälle palstalle.
Minäkään en lopeta kirjoittelua huumeet-palstalle, jota en olisi edes tiennyt olevankaan ilman apuasi. Mutta väitellään siellä, jooko?
Lämmöllä: From AgentOrange To JenkkikriitikkoOlisi upeaa omistaa 1964 valiant. 1965 valiant 1966 barracuda 1967 barracuda 1968 dart 1969 barracuda 1970 new yorker 1971 new yorker 1972 camaro 1973 firebird 1973 camaro 1974 camaro 1975 new yorker 1976 camaro 1977 mustang 1978 le baron 1979 camaro 1980 le baron 1981 le baron 1982 camaro 1983 camaro 1984 camaro 1985 camaro 1986 electra 1987 electra 1988 electra
- yleensä ...
Jokaisellahan on varmasti muotoutunut mielikuva siitä oikeasta Usa-autosta .
Syynä yleensä on mahdollisesti nuorempana nähty sarja/elokuva jossa ks. auto on ollut mukana ja tätä kautta muodostunut oma käsitys .
Oma suosikkini oli aikoinaan Frank Cannonin Lincoln Continental, kaksiovinen 70- luvun malli :pitkä laakea konepelti , muhkea varapyörän muoto takaluukussa ja yli metrin levyiset ovet :) !
Mutta rehellisesti sanottuna , jos Usa-autoa tänä päivänä ostaisin mielummin tällaisen :
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto_pildid.php?id=305388&view=10&cache_missing=1 - Nimetön
Itse olen autoja harrastanut jo neljännesvuosisadan. Joskus jopa toinkin jenkkejä tänne pohjolaan puoliammattilaisena.
On olemassa todella paljon hienoja malleja mutta tässä muutama:
1. Ford GT 40 ( sekä uusi, että vanha )
2. Ford Thunderbird -56 ( continental kitillä )
3. Ford Mustang fastback -64 1/2
4. Chevrolet Corvette -58-62 sekä -68-72
5. Dodge Charger -68 pyöreillä takavaloilla
6. Buick -58
7. Cadillac avo -59 ( myös 2dht -59 käy )
Muitakin upeita löytyy mutta tässä nyt aluksi.
Mutta jos kaikkein kauneinta auton korimallia kautta aikojen kysellään niin vastaukseni on 308 Ferrari tai 360 Modena spider. - Palle
Borgward Isabella.
Ei amerikkalainen mutta jos tämän kerran sallitaan... - hot rod omistaja
Plymouth business coupe vm. -50! Makee auto, pitäisin jos olis varaa. Myytävänä!!!Kuvii FHRA:n sivulla.
- alppu
Tapastikos
- h44
kieltämättä sulla on silmää autoille.
itellä 73 avo caprice 400 400 sekä 56 sedan deville ht 468 700.kummallakin tulee ajeltua yli 5000 vuodessa viimoisen 4 vuoden ajalla - äijä!!!!!
autot tulee ameriikasta ja kalja hanasta!
heartbeat chevrolet!!!!!!!!!! - Odottavan aika...
Hienoin USA auto on se mihin on rekisteriote perstaskussa tai edes tekee realistisista haaveista totta eikä vain lässytä niinkuin täällä.Suurin osa ei tee yhtään mitään asian eteen koska:Ei jaksa,bensa kallista,ei sovi talliin/ei tallia,eukko ei anna(ainakaan sitä sitten),ei saa osia,kalliit vakuutukset,pitkä talvi,liian kalliita,arvo romahtaa,keväällä-syksyllä,lottovoiton jälkeen...ja mitä kaikkea pas..aa niitä on kuultu.Odotelkaa ihan rauhassa rikastumista,bensan hinnan romahdusta ja ilmastonmuutosta uuden tallin kera jonka joku tietty lahjoittaisi avaimet käteen systeemillä...Meikä ihan tavallinen duunari ja jenkki ollut kortti-iästä lähtien joko 1 tai 2 autona harrasteena.
Aluksi tietty 4d tolppia kun täällä ei muita juuri ollut järkihintaan ja nyttemmin, kun kaikkea löytyy jos yhtään asialla, muskelijenkki MR kilvin jolla ajetaa tai ei.Se tallissa keltään mitään pyydä.
Tänä keväänä ilmestyy sen kaveriksi ykspyttyinen 500 pyörä ja tietty katsastetaan MR...eli toiset puhuu ja toiset toimii!Eikä eukkokaan ole yhtään vastaan ollut kun hänen mielestään MIES tekee niinkuin haluaa ja on tyytyväinen.Onhan hänelläkin omat harrasteensa enkä minä niihin puutu=) - hillstriitbluus
Ns. Fuselag-Chryslerit 70-luvun vaihteesta ovat myös upean näköisiä. Ja mitä pitemmälle 70-lukua mennään, sitä paremman näköisiä Moparit olivat muihin jenkkiautoihin nähden (siis eivät rumentuneet yhtä paljon). Tekniikkahan näissä oli vähän alkeellista, lehtijouset takana ja kalliimmissakin malleissa oli yllättävän pitkään rumpujarrut edessä.
- laatu
Tekniikka on näissä Chrysler-autoissa toimivaa, vahvaa, luotettavaa jolla pystyy ajamaan vielä tänäpäivänäkin ilman ylimääräisiä huoltoja. 1980- luvun puolivälin jälkeen alkoi laatu näissäkin huonontua. Huomasivat että tekivät liian kauan kestäviä autoja ja alettiin tehdä heikompia.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760