Ketä mielestäsi kuului tuohon Suomea johtaneeseen sotaklikkiin?
Tuolla eräässä toisessa ketjussa kirjoitetaan näin:
"Demokraattista Suomea johti muutaman miehen klikki
Pohjimmiltaan demokraattista Suomea johti muutaman miehen klikki, sotaklikki. Eduskunta samoin kuin hallituskin oli enemmän tai vähemmän syrjässä tuosta päätöksenteosta. Tosin mukana oli osin samoja herroja kuin hallituksessakin.
Pitää kylläkin muistaa, että Suomessa oli voimassa 1939 Talvisodan peruja julistettu SOTATILALAKI, joka salli aika paljon erivapauksia ja demokratian kavennuksia.
Tuota lakia ei siis kumottu Välirauhan aikana ja tämä on aika tärkeä pointti, ainakin minun mielestäni, pohdittaessa tapaa kuinka Jatkosotaan lähdettiin ja kenen toimesta."
Keitä kuului Suomen sotaklikkiin?
17
1073
Vastaukset
- Antti Rock
Helikopterissa saattojoukko on
Tykki jyskää
tulitauko loppumaton
Summan miehet kestää
Suomussalmi soi
Raatteen pojat kurkottaa
pitkäkaulaa voi
Talvisota riehuu pönttösillalla
Döbeln katsoo sivusta Juuttaalla
Sukellusveneet ryskää
vaahtopää, laine lyö
Pastori, lohtapa nyt
muuten voi kiristyä vyö
Lepikossa panohommat
taistomelskeen poistaa
Satakieli kuusikossa
tykinlaulun toistaa
Hei, me yhdessä käymme kohti kuolemaa
eikö saa, eikö saa
Päijänteessä hiekka vastaan pöllyää
etkö nää, etkö nää
Suomi power!
Aseet puhuu näin,
jee!
Pojat käykää päin,
jee!
Mitä, syöksyvene esiin
Taidetaankin päästä
itse varistenpesiin
Hiivitään lähemmäksi,
ei se meitä huomaa
Annas muuten mulle vielä
sitä ekstrajuomaa
Perkele, äijää tulee kuin meren mutaa, vittu,
ja sitä on kuin tatti tuossa, perkele!
Ota nyt jätkä kivääri käteen ja paina kk:lla
Vittuun sotiminen, tämä äijä lähtee paskalle, perkele!
Vihollinen isänmaassa näkyy jo, aargh!
Käykää nyt joku perkele päälle (aargh)!
Hei, hyökkäykseen, nopeasti, suojautukaa
Nythän niitä tulee joka paikasta, saatana!
Kyllä Suomen poika perkele näyttää
Hei pojat, antakaa vaan mennä niin saatanasti!
(Säv. G.A. Johanssonin perikunta, san. Ruotsin kuningas)- Go, man, go!
Ja kaiken lisäksi isänmaallinenkin vielä.
- ilmestyskirjan veto
Rangell,Witting,Mannerheim,Ryti,Kivimäki ja Tanner. Ainakin nämä herrat olivat hyvin informoituja kaikesta mitä tapahtuman piti ja heillä oli mahdollisuus tehdä ne ratkaisut jotka Suomenkin sitten veivät hyökkäyssotaan Neuvostoliittoa vastaan....
- PÄÄSYYN??
"Rangell,Witting,Mannerheim,Ryti,Kivimäki ja Tanner. Ainakin nämä herrat olivat hyvin informoituja kaikesta mitä tapahtuman piti ja heillä oli mahdollisuus tehdä ne ratkaisut jotka Suomenkin sitten veivät hyökkäyssotaan Neuvostoliittoa vastaan.."
Neuvostoliiton laiton hyökkäys 1939, maamme alueiden laiton miehtys, niiden asukkaiden ajaminen sidan uhalaal pois ja alueiden laiton liittäminen N:liittoon. TÄMÄ vei Suomen sotaan N:liittoa vastaan. - Kelpaakos
"Rangell,Witting,Mannerheim,Ryti,Kivimäki ja Tanner"
Hyvä lista. Lisäisin siihen tuon ankaran Suur-Suomi miehen, Ragnar Nordströmin. - ilmestyskirjan veto
PÄÄSYYN?? kirjoitti:
"Rangell,Witting,Mannerheim,Ryti,Kivimäki ja Tanner. Ainakin nämä herrat olivat hyvin informoituja kaikesta mitä tapahtuman piti ja heillä oli mahdollisuus tehdä ne ratkaisut jotka Suomenkin sitten veivät hyökkäyssotaan Neuvostoliittoa vastaan.."
Neuvostoliiton laiton hyökkäys 1939, maamme alueiden laiton miehtys, niiden asukkaiden ajaminen sidan uhalaal pois ja alueiden laiton liittäminen N:liittoon. TÄMÄ vei Suomen sotaan N:liittoa vastaan...takia kun ei se kysynyt sitä!
- ilmestyskirjan veto
Kelpaakos kirjoitti:
"Rangell,Witting,Mannerheim,Ryti,Kivimäki ja Tanner"
Hyvä lista. Lisäisin siihen tuon ankaran Suur-Suomi miehen, Ragnar Nordströmin.kyllähän tuo Nordström taisi olla monessa mukana mutta olikos hänellä varsinaisia vaikutuskanavia/päätäntävaltaa silloin tässä asiassa?
- ..nyt..
PÄÄSYYN?? kirjoitti:
Neuvostoliiton laiton hyökkäys 1939, maamme alueiden laiton miehtys, niiden asukkaiden ajaminen sidan uhalaal pois ja alueiden laiton liittäminen N:liittoon. TÄMÄ vei Suomen sotaan N:liittoa vastaan...on kuitenkin kysymys niistä fyysisistä henkilöistä jotka päätöksien takana olivat, ei varsinaisesti tuosta tapahtumaketjusta joka oli taustalla.
- Yksi vielä lisää
ilmestyskirjan veto kirjoitti:
kyllähän tuo Nordström taisi olla monessa mukana mutta olikos hänellä varsinaisia vaikutuskanavia/päätäntävaltaa silloin tässä asiassa?
Ragnar Nordström ja Rudolf Walden, nuo nimet esiintyy monissa yhteyksissä puhuttaessa Karjalaan menosta tai sen vapauttamisesta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Walden - ilmestyskirjan veto
Yksi vielä lisää kirjoitti:
Ragnar Nordström ja Rudolf Walden, nuo nimet esiintyy monissa yhteyksissä puhuttaessa Karjalaan menosta tai sen vapauttamisesta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Walden..ainakin Waldenista on tullut sellainen käsitys kirjallisuudessa, että hän olisi ollut lähinnä jonkinlainen Mannerheimin etäpesäke, eli 100%:sti uskollinen marskille ja vain lähinnä heijasteli marskin toiveita/ajatuksia. Mahtaneeko tuossa olla mitään perää?
- Paperimies
ilmestyskirjan veto kirjoitti:
..ainakin Waldenista on tullut sellainen käsitys kirjallisuudessa, että hän olisi ollut lähinnä jonkinlainen Mannerheimin etäpesäke, eli 100%:sti uskollinen marskille ja vain lähinnä heijasteli marskin toiveita/ajatuksia. Mahtaneeko tuossa olla mitään perää?
Paperiteollisuusmiehenä hän himoitsi Karjalan metsiä!
- ilmestyskirjan veto
Paperimies kirjoitti:
..se on loogista.
- Anonyymi
Paperimies kirjoitti:
Minä olen kuullut, että metsíen sijaan taisi himoita kotiapulaista! Kaikkee määki kuulen!
- ketju,.,..
Kirjoittakaa nyt helvetti muutkin, etteivät kommarit koko keskustelua vie nimiinsä.
- Tuuraaja
Talvisota,Välirauha ja Jatkosota.Tässä on se kokonaisuus joka on otettava kaskustelun kulmakiveksi.Talvisota johti Välirauhaan,Välirauhan rauhattomuuden aika johti Suomen jatkosotaan,N.liittoa vastaan,Saksan rinnalla.
- Anonyymi
Eihän Tanner ollut edes ministeri / hallituksen jäsen kun Suomi lähti sotimaan 1941. Siitä huolimatta ry$$ät vaativat tämän "Mensevikin" tuomittavaksi sotaan syyllisenä, koska hän oli kommunistien vihollinen nro 1.
- Anonyymi
Varsinainen sotaklikki oli Stalin ja HItler!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113607
- 643232
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832533
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716