Täältä löytyy työsuhdeauton

valintaopas

15

3950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoh hoijaa

      työsuhdeautoa mietittäessä ei ole mitään väliä arvonalenemisella eikä takuulla. Ympäristöasiat ovat yks hailee, koska kaikki tarjolla olevat uudet autot täyttävät voimassa olevat päästökriteerit. Jos leasinghinnalla on merkitystä, silloin se on huomioitava, koska leasinghinta ja verotusarvo eivät ole kytköksissä toisiinsa. Itse valintakriteerit työsuhdelle autolle voi kiteyttää yhteen: minun tarpeisiini sopiva auto joka mahtuu budjettiin.

      • Arvo Posti

        Siitähän kirjoituksessa juuri olikin puhe:

        "Oma omistamaa autoa valitessa on pakko tehdä kompromisseja polttoainetalouden, jälleenmyyntiarvon ja huoltokustannusten kanssa. Täysetuautossa nämä seikat tulevat merkityksettömiksi, elleivät käänny suorastaan päälaelleen. Kun on kerrankin tilaisuus kokeilla sellaisia autoja joita ei muuten hankkisi, ei tilaisuutta kannata jättää käyttämättä.

        Täytyisi siis löytää auto, joka on:

        1. mahdollisimman hyvä ajettava
        2. tehokkaalla moottorilla varustettu
        3. paljon polttoainetta kuluttava
        4. vikaherkkä
        5. helposti ruostuva
        6. nopeasti arvonsa menettävä

        Loputulokset, päätelmät ja koko juttu osoitteessa:

        http://arvoposti.blogspot.com/2007/04/paras-tysuhdeauto.html


      • K. Mulkqvist
        Arvo Posti kirjoitti:

        Siitähän kirjoituksessa juuri olikin puhe:

        "Oma omistamaa autoa valitessa on pakko tehdä kompromisseja polttoainetalouden, jälleenmyyntiarvon ja huoltokustannusten kanssa. Täysetuautossa nämä seikat tulevat merkityksettömiksi, elleivät käänny suorastaan päälaelleen. Kun on kerrankin tilaisuus kokeilla sellaisia autoja joita ei muuten hankkisi, ei tilaisuutta kannata jättää käyttämättä.

        Täytyisi siis löytää auto, joka on:

        1. mahdollisimman hyvä ajettava
        2. tehokkaalla moottorilla varustettu
        3. paljon polttoainetta kuluttava
        4. vikaherkkä
        5. helposti ruostuva
        6. nopeasti arvonsa menettävä

        Loputulokset, päätelmät ja koko juttu osoitteessa:

        http://arvoposti.blogspot.com/2007/04/paras-tysuhdeauto.html

        Tuonkin on pähkäillyt? Kun ajalee yö-ja talviaikaan noita korpitaipaleita ruuhkasuomen ulkopuolelle on kyllä ehdottoman tärkeää että (työsuhde)auto on mahdollisimman vähän vikaherkkä.
        Jopa ajo-ominaisuuksista ja moottoritehostakin tinkien.


      • Arvo Posti
        K. Mulkqvist kirjoitti:

        Tuonkin on pähkäillyt? Kun ajalee yö-ja talviaikaan noita korpitaipaleita ruuhkasuomen ulkopuolelle on kyllä ehdottoman tärkeää että (työsuhde)auto on mahdollisimman vähän vikaherkkä.
        Jopa ajo-ominaisuuksista ja moottoritehostakin tinkien.

        lukea koko juttua. Ote kirjoituksesta:

        "Siirrytään siis vikaherkkyyteen. Se ei kyllä ole aivan yksiselitteinen ominaisuus, koska ei työsuhdeauton kanssakaan jatkuvasti jaksa pajalla rampata, vaikka huollosta sijaisauton tilalle saakin. Mutta jos korjata täytyy, niin mieluummin ALD:n autoa, kuin omaansa."

        Kirjoitus kokonaisuudessaan:

        http://arvoposti.blogspot.com/2007/04/paras-tysuhdeauto.html


      • K. Mulqkvist
        Arvo Posti kirjoitti:

        lukea koko juttua. Ote kirjoituksesta:

        "Siirrytään siis vikaherkkyyteen. Se ei kyllä ole aivan yksiselitteinen ominaisuus, koska ei työsuhdeauton kanssakaan jatkuvasti jaksa pajalla rampata, vaikka huollosta sijaisauton tilalle saakin. Mutta jos korjata täytyy, niin mieluummin ALD:n autoa, kuin omaansa."

        Kirjoitus kokonaisuudessaan:

        http://arvoposti.blogspot.com/2007/04/paras-tysuhdeauto.html

        ...taivaanrannanmaalarin (tai muun oikeaa työtä tekemättömän teoreetikon) höpötystä koko juttu.


      • Vapaa autoetu!
        K. Mulqkvist kirjoitti:

        ...taivaanrannanmaalarin (tai muun oikeaa työtä tekemättömän teoreetikon) höpötystä koko juttu.

        Kyllä kirjoittaja kirjoitti asiaa. Näin autoetu valitaan. Kaikki ne arvot joita itselleen autoa ostavalla on sijoittuvat yritysautoa ostavalle/liisaavalle aivan viimeiseksi. Takuulla, ruostumisella, huoltojen hinnoilla, jälleenmyyntiarvolla, vikaherkkyydellä jne. ei ole tuon taivaallisen merkitystä esimerkiksi minulle eikä muillekaan autoedun omaaville. Edellinen kirjoittaja ajelee omalla autolla eikä voi käsittää asiaa.

        Itse olen vielä pudottanut brändin ja statusarvon pois listoilta jolla ei ole mitään merkitystä minulle. Harmaa tavallinen isohko auto jossa on pellin alla potkua, ohjaamossa kaikki mahdollinen tekniikka ja tilaa riittävästi yhdistettynä edulliseen verotusarvoon.

        Ranskalaiset jyräävät tällä kentällä. Nykyistä edellinen oli Ranskis ja seuraava on taas 90% todennäköisyydellä. Niissä on edullinen verotusarvo ja kaikki varusteet. Mistään ei tarvitse tinkiä.


      • A. Ammattimies
        Vapaa autoetu! kirjoitti:

        Kyllä kirjoittaja kirjoitti asiaa. Näin autoetu valitaan. Kaikki ne arvot joita itselleen autoa ostavalla on sijoittuvat yritysautoa ostavalle/liisaavalle aivan viimeiseksi. Takuulla, ruostumisella, huoltojen hinnoilla, jälleenmyyntiarvolla, vikaherkkyydellä jne. ei ole tuon taivaallisen merkitystä esimerkiksi minulle eikä muillekaan autoedun omaaville. Edellinen kirjoittaja ajelee omalla autolla eikä voi käsittää asiaa.

        Itse olen vielä pudottanut brändin ja statusarvon pois listoilta jolla ei ole mitään merkitystä minulle. Harmaa tavallinen isohko auto jossa on pellin alla potkua, ohjaamossa kaikki mahdollinen tekniikka ja tilaa riittävästi yhdistettynä edulliseen verotusarvoon.

        Ranskalaiset jyräävät tällä kentällä. Nykyistä edellinen oli Ranskis ja seuraava on taas 90% todennäköisyydellä. Niissä on edullinen verotusarvo ja kaikki varusteet. Mistään ei tarvitse tinkiä.

        ...kaupungissa pyörivälle pikkutakkiselle rihkamakauppiaalle (toimistotarvike jne.) tuo sopinee, mutta kun ajelee työajoa (paljon) talvella noilla synkillä korpitaipaleilla alkaa arvostamaan luotettavuutta ja viattomuutta (jopa mukavuuden kustannuksella).
        Tästä nohevammat varmaan jo arvaavatkin minkä maalainen ja minkä merkkinen peli persauksen alla (firman puolesta) on...


      • Jaakkoaa
        A. Ammattimies kirjoitti:

        ...kaupungissa pyörivälle pikkutakkiselle rihkamakauppiaalle (toimistotarvike jne.) tuo sopinee, mutta kun ajelee työajoa (paljon) talvella noilla synkillä korpitaipaleilla alkaa arvostamaan luotettavuutta ja viattomuutta (jopa mukavuuden kustannuksella).
        Tästä nohevammat varmaan jo arvaavatkin minkä maalainen ja minkä merkkinen peli persauksen alla (firman puolesta) on...

        Aivan, amerikkalaisvalmisteinen


      • Nykyaikana
        A. Ammattimies kirjoitti:

        ...kaupungissa pyörivälle pikkutakkiselle rihkamakauppiaalle (toimistotarvike jne.) tuo sopinee, mutta kun ajelee työajoa (paljon) talvella noilla synkillä korpitaipaleilla alkaa arvostamaan luotettavuutta ja viattomuutta (jopa mukavuuden kustannuksella).
        Tästä nohevammat varmaan jo arvaavatkin minkä maalainen ja minkä merkkinen peli persauksen alla (firman puolesta) on...

        Kerroppa minkälainen alle kolme vuotta vanha auto jättää tänä päivänä tielle? Minulla on nyt karvaa vajaa miljoona pääosin maantie kilometriä takana (15 vuodessa) ja ainut auto joka on koskaan tielle jättänyt oli Corolla ja sekin sen vuoksi, että bensa loppui.

        Kokeiltu on Corolla, Carina, Passat, B-Vectra, 406, Mondeo, Astra ja lyhyempiaikaisesti kymmeniä muita. Kestävyydeltään paras on ollut 406 (jolla myös ajoin eniten, yli 250 tkm) jota seuraa ehkä Corollat (ruoste=pahin vika!!!). Huonoimpia tuo -99 mallin Passat ja Opelit. Mikään niistä ei kuitenkaan ollut edes lähelläkään jättää tielle. Välikorjaukset huoltojen välissä on laskettavissa yhden käden sormilla.

        Mistäköhän ammennat tietosi? En esimerkiksi kirveelläkään maksa 200-300 Euroa kuussa ylimääräistä Audin, VW:n tai Bemarin logosta. Sehän on järjetöntä haaskausta, varsinkaan kun rahalle ei imagon lisäksi saa todellista vastinetta. Ehkä sitten kun vuosipalkka ylittää 100 t€ niin voi alkaa harkitsemaan sitä, että maksaa siitä, että saa naapurit kateellisiksi. Mutta jokainenhan saa pröystäillä niinkuin haluaa ja maksaa olemattomasta.


      • A. Ammattimies
        Nykyaikana kirjoitti:

        Kerroppa minkälainen alle kolme vuotta vanha auto jättää tänä päivänä tielle? Minulla on nyt karvaa vajaa miljoona pääosin maantie kilometriä takana (15 vuodessa) ja ainut auto joka on koskaan tielle jättänyt oli Corolla ja sekin sen vuoksi, että bensa loppui.

        Kokeiltu on Corolla, Carina, Passat, B-Vectra, 406, Mondeo, Astra ja lyhyempiaikaisesti kymmeniä muita. Kestävyydeltään paras on ollut 406 (jolla myös ajoin eniten, yli 250 tkm) jota seuraa ehkä Corollat (ruoste=pahin vika!!!). Huonoimpia tuo -99 mallin Passat ja Opelit. Mikään niistä ei kuitenkaan ollut edes lähelläkään jättää tielle. Välikorjaukset huoltojen välissä on laskettavissa yhden käden sormilla.

        Mistäköhän ammennat tietosi? En esimerkiksi kirveelläkään maksa 200-300 Euroa kuussa ylimääräistä Audin, VW:n tai Bemarin logosta. Sehän on järjetöntä haaskausta, varsinkaan kun rahalle ei imagon lisäksi saa todellista vastinetta. Ehkä sitten kun vuosipalkka ylittää 100 t€ niin voi alkaa harkitsemaan sitä, että maksaa siitä, että saa naapurit kateellisiksi. Mutta jokainenhan saa pröystäillä niinkuin haluaa ja maksaa olemattomasta.

        Alle kolme vuotta vanhoina on tien päälle jättänyt VW (vuonna 2001) ja Citroen (2004). Volkkari oli ihan oma.
        Ja kuka tässä mistään ns. premium autoista (harva huoltoverkosto ja kalliit viat) on puhunut ...kele? Puhuin luotettavasta autosta, sellaiset tulevat ihan toiselta suunnalta.


      • A. Ammattimies
        Jaakkoaa kirjoitti:

        Aivan, amerikkalaisvalmisteinen

        ...miehiä(kö)???


      • tarkoitat?
        A. Ammattimies kirjoitti:

        Alle kolme vuotta vanhoina on tien päälle jättänyt VW (vuonna 2001) ja Citroen (2004). Volkkari oli ihan oma.
        Ja kuka tässä mistään ns. premium autoista (harva huoltoverkosto ja kalliit viat) on puhunut ...kele? Puhuin luotettavasta autosta, sellaiset tulevat ihan toiselta suunnalta.

        Se oli ensimmäinen päätös kun vapaa autoedun (3 autoa sitten) sain, että enää ei tarvitse ajaa Japanilaisella autolla. Myönnän, että saattaisin tinkiä ominaisuuksista ja ostaa Japskin jos ostaisin itselleni mutta en firman autoksi. Nuo esim. Toyotan määrätyt loisto-ominaisuudet eli hyvä huolto, jälleenmyyntiarvo ja luotettavuus ei merkitse yritysautoilijalle sitten yhtään mitään.

        Ehkäpä sieltä joku päivä tulee auto joka ominaisuuksiltaan kelpaa mutta se päivä ei ole vielä tullut. Ainakaan minun mielestäni.


      • B. Virtanen
        tarkoitat? kirjoitti:

        Se oli ensimmäinen päätös kun vapaa autoedun (3 autoa sitten) sain, että enää ei tarvitse ajaa Japanilaisella autolla. Myönnän, että saattaisin tinkiä ominaisuuksista ja ostaa Japskin jos ostaisin itselleni mutta en firman autoksi. Nuo esim. Toyotan määrätyt loisto-ominaisuudet eli hyvä huolto, jälleenmyyntiarvo ja luotettavuus ei merkitse yritysautoilijalle sitten yhtään mitään.

        Ehkäpä sieltä joku päivä tulee auto joka ominaisuuksiltaan kelpaa mutta se päivä ei ole vielä tullut. Ainakaan minun mielestäni.

        ...huolto-organisaatio on hyvä pointti sekä omistus- että yritysautoilijalle. Itse se kiesi pitää sinne kuitenkin viedä ja noutaa.
        Kokemusta on pääkaupunkiseudun erään saksalaisen automerkin valohoidosta ja v...lusta sekä omistus- että yritysautoilijana.

        Jaa, miksiköhän muuten toyota taitaa olla nykyään ostetuin yritysautonakin?


      • Jaskakin
        B. Virtanen kirjoitti:

        ...huolto-organisaatio on hyvä pointti sekä omistus- että yritysautoilijalle. Itse se kiesi pitää sinne kuitenkin viedä ja noutaa.
        Kokemusta on pääkaupunkiseudun erään saksalaisen automerkin valohoidosta ja v...lusta sekä omistus- että yritysautoilijana.

        Jaa, miksiköhän muuten toyota taitaa olla nykyään ostetuin yritysautonakin?

        "Jaa, miksiköhän muuten toyota taitaa olla nykyään ostetuin yritysautonakin"

        Avensista jonkin verran ajaneena ihmettelen minäkin tuota

        Hinta lienee ainoa millä merkki kilpailee ja TM:n "puolueettomat" vertailut


      • Pee-Aa Turpeinen
        B. Virtanen kirjoitti:

        ...huolto-organisaatio on hyvä pointti sekä omistus- että yritysautoilijalle. Itse se kiesi pitää sinne kuitenkin viedä ja noutaa.
        Kokemusta on pääkaupunkiseudun erään saksalaisen automerkin valohoidosta ja v...lusta sekä omistus- että yritysautoilijana.

        Jaa, miksiköhän muuten toyota taitaa olla nykyään ostetuin yritysautonakin?

        Kun toyotan legendaarinen laatu (usein) ratkaisee.
        Sitä kun on räntäsateessa odotellut hinausautoa citikalle, opelille tms. niin alkaa toyota kummasti kiinnostamaan työsuhde-etuutena(kin). Tuohon laatuun kun lisää vielä loistavan myynnin ja hyvän jälkimarkkinoinnin niin avot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sä pelkäät

      Ettei tää etene?
      Ikävä
      101
      3761
    2. Satuit vain olemaan

      Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      48
      2691
    3. Vieläkö toivot, että kuulisit

      Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      114
      2519
    4. 24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä

      Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣
      Ikävä
      39
      2018
    5. Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi

      Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu
      Ikävä
      30
      1797
    6. Mulla tulee vaan niin

      Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et
      Ikävä
      22
      1571
    7. Rakastan sua

      Tänäänkin, eilenkin, varmaan huomennakin..
      Ikävä
      27
      1542
    8. En tunne, en ymmärrä

      enkä muista 😱
      Ikävä
      22
      1348
    9. Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi

      Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?
      Ikävä
      70
      1295
    10. Olikohan se

      Kuitenkin niin, että kiinnostuit minusta ihan tosissaan. Loukkaannuit, kun en ollutkaan valmis tapaamaan sinua.. Pelkäsi
      Ikävä
      8
      1281
    Aihe