Täältä löytyy työsuhdeauton

valintaopas

15

3935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoh hoijaa

      työsuhdeautoa mietittäessä ei ole mitään väliä arvonalenemisella eikä takuulla. Ympäristöasiat ovat yks hailee, koska kaikki tarjolla olevat uudet autot täyttävät voimassa olevat päästökriteerit. Jos leasinghinnalla on merkitystä, silloin se on huomioitava, koska leasinghinta ja verotusarvo eivät ole kytköksissä toisiinsa. Itse valintakriteerit työsuhdelle autolle voi kiteyttää yhteen: minun tarpeisiini sopiva auto joka mahtuu budjettiin.

      • Arvo Posti

        Siitähän kirjoituksessa juuri olikin puhe:

        "Oma omistamaa autoa valitessa on pakko tehdä kompromisseja polttoainetalouden, jälleenmyyntiarvon ja huoltokustannusten kanssa. Täysetuautossa nämä seikat tulevat merkityksettömiksi, elleivät käänny suorastaan päälaelleen. Kun on kerrankin tilaisuus kokeilla sellaisia autoja joita ei muuten hankkisi, ei tilaisuutta kannata jättää käyttämättä.

        Täytyisi siis löytää auto, joka on:

        1. mahdollisimman hyvä ajettava
        2. tehokkaalla moottorilla varustettu
        3. paljon polttoainetta kuluttava
        4. vikaherkkä
        5. helposti ruostuva
        6. nopeasti arvonsa menettävä

        Loputulokset, päätelmät ja koko juttu osoitteessa:

        http://arvoposti.blogspot.com/2007/04/paras-tysuhdeauto.html


      • K. Mulkqvist
        Arvo Posti kirjoitti:

        Siitähän kirjoituksessa juuri olikin puhe:

        "Oma omistamaa autoa valitessa on pakko tehdä kompromisseja polttoainetalouden, jälleenmyyntiarvon ja huoltokustannusten kanssa. Täysetuautossa nämä seikat tulevat merkityksettömiksi, elleivät käänny suorastaan päälaelleen. Kun on kerrankin tilaisuus kokeilla sellaisia autoja joita ei muuten hankkisi, ei tilaisuutta kannata jättää käyttämättä.

        Täytyisi siis löytää auto, joka on:

        1. mahdollisimman hyvä ajettava
        2. tehokkaalla moottorilla varustettu
        3. paljon polttoainetta kuluttava
        4. vikaherkkä
        5. helposti ruostuva
        6. nopeasti arvonsa menettävä

        Loputulokset, päätelmät ja koko juttu osoitteessa:

        http://arvoposti.blogspot.com/2007/04/paras-tysuhdeauto.html

        Tuonkin on pähkäillyt? Kun ajalee yö-ja talviaikaan noita korpitaipaleita ruuhkasuomen ulkopuolelle on kyllä ehdottoman tärkeää että (työsuhde)auto on mahdollisimman vähän vikaherkkä.
        Jopa ajo-ominaisuuksista ja moottoritehostakin tinkien.


      • Arvo Posti
        K. Mulkqvist kirjoitti:

        Tuonkin on pähkäillyt? Kun ajalee yö-ja talviaikaan noita korpitaipaleita ruuhkasuomen ulkopuolelle on kyllä ehdottoman tärkeää että (työsuhde)auto on mahdollisimman vähän vikaherkkä.
        Jopa ajo-ominaisuuksista ja moottoritehostakin tinkien.

        lukea koko juttua. Ote kirjoituksesta:

        "Siirrytään siis vikaherkkyyteen. Se ei kyllä ole aivan yksiselitteinen ominaisuus, koska ei työsuhdeauton kanssakaan jatkuvasti jaksa pajalla rampata, vaikka huollosta sijaisauton tilalle saakin. Mutta jos korjata täytyy, niin mieluummin ALD:n autoa, kuin omaansa."

        Kirjoitus kokonaisuudessaan:

        http://arvoposti.blogspot.com/2007/04/paras-tysuhdeauto.html


      • K. Mulqkvist
        Arvo Posti kirjoitti:

        lukea koko juttua. Ote kirjoituksesta:

        "Siirrytään siis vikaherkkyyteen. Se ei kyllä ole aivan yksiselitteinen ominaisuus, koska ei työsuhdeauton kanssakaan jatkuvasti jaksa pajalla rampata, vaikka huollosta sijaisauton tilalle saakin. Mutta jos korjata täytyy, niin mieluummin ALD:n autoa, kuin omaansa."

        Kirjoitus kokonaisuudessaan:

        http://arvoposti.blogspot.com/2007/04/paras-tysuhdeauto.html

        ...taivaanrannanmaalarin (tai muun oikeaa työtä tekemättömän teoreetikon) höpötystä koko juttu.


      • Vapaa autoetu!
        K. Mulqkvist kirjoitti:

        ...taivaanrannanmaalarin (tai muun oikeaa työtä tekemättömän teoreetikon) höpötystä koko juttu.

        Kyllä kirjoittaja kirjoitti asiaa. Näin autoetu valitaan. Kaikki ne arvot joita itselleen autoa ostavalla on sijoittuvat yritysautoa ostavalle/liisaavalle aivan viimeiseksi. Takuulla, ruostumisella, huoltojen hinnoilla, jälleenmyyntiarvolla, vikaherkkyydellä jne. ei ole tuon taivaallisen merkitystä esimerkiksi minulle eikä muillekaan autoedun omaaville. Edellinen kirjoittaja ajelee omalla autolla eikä voi käsittää asiaa.

        Itse olen vielä pudottanut brändin ja statusarvon pois listoilta jolla ei ole mitään merkitystä minulle. Harmaa tavallinen isohko auto jossa on pellin alla potkua, ohjaamossa kaikki mahdollinen tekniikka ja tilaa riittävästi yhdistettynä edulliseen verotusarvoon.

        Ranskalaiset jyräävät tällä kentällä. Nykyistä edellinen oli Ranskis ja seuraava on taas 90% todennäköisyydellä. Niissä on edullinen verotusarvo ja kaikki varusteet. Mistään ei tarvitse tinkiä.


      • A. Ammattimies
        Vapaa autoetu! kirjoitti:

        Kyllä kirjoittaja kirjoitti asiaa. Näin autoetu valitaan. Kaikki ne arvot joita itselleen autoa ostavalla on sijoittuvat yritysautoa ostavalle/liisaavalle aivan viimeiseksi. Takuulla, ruostumisella, huoltojen hinnoilla, jälleenmyyntiarvolla, vikaherkkyydellä jne. ei ole tuon taivaallisen merkitystä esimerkiksi minulle eikä muillekaan autoedun omaaville. Edellinen kirjoittaja ajelee omalla autolla eikä voi käsittää asiaa.

        Itse olen vielä pudottanut brändin ja statusarvon pois listoilta jolla ei ole mitään merkitystä minulle. Harmaa tavallinen isohko auto jossa on pellin alla potkua, ohjaamossa kaikki mahdollinen tekniikka ja tilaa riittävästi yhdistettynä edulliseen verotusarvoon.

        Ranskalaiset jyräävät tällä kentällä. Nykyistä edellinen oli Ranskis ja seuraava on taas 90% todennäköisyydellä. Niissä on edullinen verotusarvo ja kaikki varusteet. Mistään ei tarvitse tinkiä.

        ...kaupungissa pyörivälle pikkutakkiselle rihkamakauppiaalle (toimistotarvike jne.) tuo sopinee, mutta kun ajelee työajoa (paljon) talvella noilla synkillä korpitaipaleilla alkaa arvostamaan luotettavuutta ja viattomuutta (jopa mukavuuden kustannuksella).
        Tästä nohevammat varmaan jo arvaavatkin minkä maalainen ja minkä merkkinen peli persauksen alla (firman puolesta) on...


      • Jaakkoaa
        A. Ammattimies kirjoitti:

        ...kaupungissa pyörivälle pikkutakkiselle rihkamakauppiaalle (toimistotarvike jne.) tuo sopinee, mutta kun ajelee työajoa (paljon) talvella noilla synkillä korpitaipaleilla alkaa arvostamaan luotettavuutta ja viattomuutta (jopa mukavuuden kustannuksella).
        Tästä nohevammat varmaan jo arvaavatkin minkä maalainen ja minkä merkkinen peli persauksen alla (firman puolesta) on...

        Aivan, amerikkalaisvalmisteinen


      • Nykyaikana
        A. Ammattimies kirjoitti:

        ...kaupungissa pyörivälle pikkutakkiselle rihkamakauppiaalle (toimistotarvike jne.) tuo sopinee, mutta kun ajelee työajoa (paljon) talvella noilla synkillä korpitaipaleilla alkaa arvostamaan luotettavuutta ja viattomuutta (jopa mukavuuden kustannuksella).
        Tästä nohevammat varmaan jo arvaavatkin minkä maalainen ja minkä merkkinen peli persauksen alla (firman puolesta) on...

        Kerroppa minkälainen alle kolme vuotta vanha auto jättää tänä päivänä tielle? Minulla on nyt karvaa vajaa miljoona pääosin maantie kilometriä takana (15 vuodessa) ja ainut auto joka on koskaan tielle jättänyt oli Corolla ja sekin sen vuoksi, että bensa loppui.

        Kokeiltu on Corolla, Carina, Passat, B-Vectra, 406, Mondeo, Astra ja lyhyempiaikaisesti kymmeniä muita. Kestävyydeltään paras on ollut 406 (jolla myös ajoin eniten, yli 250 tkm) jota seuraa ehkä Corollat (ruoste=pahin vika!!!). Huonoimpia tuo -99 mallin Passat ja Opelit. Mikään niistä ei kuitenkaan ollut edes lähelläkään jättää tielle. Välikorjaukset huoltojen välissä on laskettavissa yhden käden sormilla.

        Mistäköhän ammennat tietosi? En esimerkiksi kirveelläkään maksa 200-300 Euroa kuussa ylimääräistä Audin, VW:n tai Bemarin logosta. Sehän on järjetöntä haaskausta, varsinkaan kun rahalle ei imagon lisäksi saa todellista vastinetta. Ehkä sitten kun vuosipalkka ylittää 100 t€ niin voi alkaa harkitsemaan sitä, että maksaa siitä, että saa naapurit kateellisiksi. Mutta jokainenhan saa pröystäillä niinkuin haluaa ja maksaa olemattomasta.


      • A. Ammattimies
        Nykyaikana kirjoitti:

        Kerroppa minkälainen alle kolme vuotta vanha auto jättää tänä päivänä tielle? Minulla on nyt karvaa vajaa miljoona pääosin maantie kilometriä takana (15 vuodessa) ja ainut auto joka on koskaan tielle jättänyt oli Corolla ja sekin sen vuoksi, että bensa loppui.

        Kokeiltu on Corolla, Carina, Passat, B-Vectra, 406, Mondeo, Astra ja lyhyempiaikaisesti kymmeniä muita. Kestävyydeltään paras on ollut 406 (jolla myös ajoin eniten, yli 250 tkm) jota seuraa ehkä Corollat (ruoste=pahin vika!!!). Huonoimpia tuo -99 mallin Passat ja Opelit. Mikään niistä ei kuitenkaan ollut edes lähelläkään jättää tielle. Välikorjaukset huoltojen välissä on laskettavissa yhden käden sormilla.

        Mistäköhän ammennat tietosi? En esimerkiksi kirveelläkään maksa 200-300 Euroa kuussa ylimääräistä Audin, VW:n tai Bemarin logosta. Sehän on järjetöntä haaskausta, varsinkaan kun rahalle ei imagon lisäksi saa todellista vastinetta. Ehkä sitten kun vuosipalkka ylittää 100 t€ niin voi alkaa harkitsemaan sitä, että maksaa siitä, että saa naapurit kateellisiksi. Mutta jokainenhan saa pröystäillä niinkuin haluaa ja maksaa olemattomasta.

        Alle kolme vuotta vanhoina on tien päälle jättänyt VW (vuonna 2001) ja Citroen (2004). Volkkari oli ihan oma.
        Ja kuka tässä mistään ns. premium autoista (harva huoltoverkosto ja kalliit viat) on puhunut ...kele? Puhuin luotettavasta autosta, sellaiset tulevat ihan toiselta suunnalta.


      • A. Ammattimies
        Jaakkoaa kirjoitti:

        Aivan, amerikkalaisvalmisteinen

        ...miehiä(kö)???


      • tarkoitat?
        A. Ammattimies kirjoitti:

        Alle kolme vuotta vanhoina on tien päälle jättänyt VW (vuonna 2001) ja Citroen (2004). Volkkari oli ihan oma.
        Ja kuka tässä mistään ns. premium autoista (harva huoltoverkosto ja kalliit viat) on puhunut ...kele? Puhuin luotettavasta autosta, sellaiset tulevat ihan toiselta suunnalta.

        Se oli ensimmäinen päätös kun vapaa autoedun (3 autoa sitten) sain, että enää ei tarvitse ajaa Japanilaisella autolla. Myönnän, että saattaisin tinkiä ominaisuuksista ja ostaa Japskin jos ostaisin itselleni mutta en firman autoksi. Nuo esim. Toyotan määrätyt loisto-ominaisuudet eli hyvä huolto, jälleenmyyntiarvo ja luotettavuus ei merkitse yritysautoilijalle sitten yhtään mitään.

        Ehkäpä sieltä joku päivä tulee auto joka ominaisuuksiltaan kelpaa mutta se päivä ei ole vielä tullut. Ainakaan minun mielestäni.


      • B. Virtanen
        tarkoitat? kirjoitti:

        Se oli ensimmäinen päätös kun vapaa autoedun (3 autoa sitten) sain, että enää ei tarvitse ajaa Japanilaisella autolla. Myönnän, että saattaisin tinkiä ominaisuuksista ja ostaa Japskin jos ostaisin itselleni mutta en firman autoksi. Nuo esim. Toyotan määrätyt loisto-ominaisuudet eli hyvä huolto, jälleenmyyntiarvo ja luotettavuus ei merkitse yritysautoilijalle sitten yhtään mitään.

        Ehkäpä sieltä joku päivä tulee auto joka ominaisuuksiltaan kelpaa mutta se päivä ei ole vielä tullut. Ainakaan minun mielestäni.

        ...huolto-organisaatio on hyvä pointti sekä omistus- että yritysautoilijalle. Itse se kiesi pitää sinne kuitenkin viedä ja noutaa.
        Kokemusta on pääkaupunkiseudun erään saksalaisen automerkin valohoidosta ja v...lusta sekä omistus- että yritysautoilijana.

        Jaa, miksiköhän muuten toyota taitaa olla nykyään ostetuin yritysautonakin?


      • Jaskakin
        B. Virtanen kirjoitti:

        ...huolto-organisaatio on hyvä pointti sekä omistus- että yritysautoilijalle. Itse se kiesi pitää sinne kuitenkin viedä ja noutaa.
        Kokemusta on pääkaupunkiseudun erään saksalaisen automerkin valohoidosta ja v...lusta sekä omistus- että yritysautoilijana.

        Jaa, miksiköhän muuten toyota taitaa olla nykyään ostetuin yritysautonakin?

        "Jaa, miksiköhän muuten toyota taitaa olla nykyään ostetuin yritysautonakin"

        Avensista jonkin verran ajaneena ihmettelen minäkin tuota

        Hinta lienee ainoa millä merkki kilpailee ja TM:n "puolueettomat" vertailut


      • Pee-Aa Turpeinen
        B. Virtanen kirjoitti:

        ...huolto-organisaatio on hyvä pointti sekä omistus- että yritysautoilijalle. Itse se kiesi pitää sinne kuitenkin viedä ja noutaa.
        Kokemusta on pääkaupunkiseudun erään saksalaisen automerkin valohoidosta ja v...lusta sekä omistus- että yritysautoilijana.

        Jaa, miksiköhän muuten toyota taitaa olla nykyään ostetuin yritysautonakin?

        Kun toyotan legendaarinen laatu (usein) ratkaisee.
        Sitä kun on räntäsateessa odotellut hinausautoa citikalle, opelille tms. niin alkaa toyota kummasti kiinnostamaan työsuhde-etuutena(kin). Tuohon laatuun kun lisää vielä loistavan myynnin ja hyvän jälkimarkkinoinnin niin avot.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      219
      5016
    2. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      191
      2705
    3. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1582
    4. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      52
      1480
    5. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      9
      1292
    6. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      99
      1268
    7. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      132
      1247
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      155
      1185
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      109
      1184
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      82
      1163
    Aihe