Tradolan Retard 100mg kokemuksianne kaipaan

Martta73

Minulla on ollut sähköiskumaista kipua oikeassa jalassa, joka on nyt muuttunut jatkuvaksi kivuksi ja "siritykseksi" iholla.Lääkäri määräsi mulle Tradolania. Otin yhden tabun ja olin seilissä vuorokauden. Toista en ole uskaltanut ottaa, koska minun täytyy pystyä hoitamaan lapseni (olen hoitovapaalla). Minkälaisia sivuvaikutuksia muille on tullut ja kauanko ne ovat kestäneet? Voiko depottabletin puolittaa veitsellä vaikka tabussa ei ole puolitusuraa? Jos kokeilisin aloittaa uudestaan pienemmällä määrällä.En ole aiemmin käyttänyt kuin buranaa, joten tämä vahvojen lääkkeiden käyttö on minusta todella pelottavaa. Lyrikaa kokeilin jo 3x75mg/vrk, mutta siitä ei ollut mitään apua.

9

8651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on hyvä kipulääke

      Itseäni oksetti ja väsytti kyseiset lääkkeet. Kuitenkin tottumus lääkkeisiin tuli jo aivan lyhytaikaisen käytön ainakan. Joten jos vaan mitenkään uskallat, niin pari päivää kun tabuja popsit, niin haittavaikutukset häviävät.

      Paranemisia!

      p.s itse kyllä olen surutta puolitellut noita depottejakin, vaikka se ei kai virallisesti olisi sallittua...

      • Kivut

        Lääkeohjeissa lukee aina saako puolittaa. Älä puolita ellei lue, koska vaikutus erilainen. Tramal ja tradolan niissä ero puolituksessa ja riippunee myös vahvuudesta. Kysy lisää apteekista.


      • Anonyymi

        Puolittanut ole 100 tradolanin ja toimii. Ottanut viime hätään. Kaularanka leikattu 2 kertaan ja nyt taas ehkä uusi leikkaus.Jos isolla määrällä aloittaa nii liian kovat sivuvaikutukset. Kuurina en enää ota. Loppuu muuten teho


    • markku koo

      ota lääkäriin yhteyttä,kokemattomalle tuolainen vahva keskushermostoon vaikuttava kipulääke voi olla aluksi niin kuin sanoit pökerryttävä kokemus.kannattaisi ehkä pyytää lääkkeen määränneen lääkärin vaihtamaan lääkkeen miedompaan mutta kuitenkn samat aineosat sisältävään läkkeeseen.noita tradolanin kaltaisia lääkeita joissa vaikuttavana aineena on tramadoli on niin monen laista ja eri vahvuisia että varmaan löytyy teillekkin sopiva annostus.

    • jeejee

      mulla kävi kyseisen lääkkeen kanssa samanlailla ensin menin aivan sekasin.

      Kipu pakotti kuitenkin ottamaan lisää ja seuraavalla kerralla se ei pistänyt päätä sekaisin.

      Se eka kerta oli kyllä paha :)

      • tumppi1258

        sairastan sle-autoimmuunireumaa joka tuhoaa niveliä (toinen lonkkanivel vaihdettu) ja aiheuttaa tulehduksia eri puolilla kehoa. kivut ovat välillä järkyttäviä ja minulla onkin samaa valmistetta, tosin 200mg vahvuudella. lääke on tehokas ja aiheutti minullekin alussa krapulanomaisia pahanolon tunteita. olen pitänyt lääkettä varalla ja käytän sitä vain äärimmäisessä kivuntunteessa. yleensä kun pahimmat säryt tulevat yöllä ja pyhinä jolloin apua ei saa mistään. täytyy vain pitää mielessä että kaikki on myrkkyä, kyse on vaan annostelusta. tämäkin lääke on lähinnä huume joka vaikuttaa suoraan keskushermostoon.
        itse olen saanut siitä avun, tosin joudun onneksi melko harvoin turvautumaan siihen.
        ja kannattaa myös muistaa että autoilu kannattaa unohtaa ja muutenkin liikkua varoen.


    • valkp

      Minun toinen jalka operoitu 3 kertaa jalkaterä kerran isovarvas kahdesti.Otan aamulla 1/2 tralolan tapletin jos meinaan pystyä käymään aamulla pienellä lenkillä.välillä koetanlopettaa lääkkeen mut eipä tartte sit lenkkeilläkään. Sivuvaikutuksia on jos otan suuremman annoksen.Häviää estot,vaimon mukaan minusta tulee oikea papupata.Mut
      haitanneeko mitään jos ei tee kellekään pahaa!!!!

    • valkpekka

      Olin kesän käyttämättä tradolaania,Sitkeästi koitin vaan aamuisin käydä lenkillä 2-5 km mutta sitten kärsittiin loppu päivä aika kovasta särystä.Ilalla otettuna tosiaankin on vaikeaa saada nukuttua.Vaikka käytän nukahtamiseen stilnokkia ja valdoksaania.

    • Anonyymi

      Depottabletteja ei saa puolittaa tai murskata. Depottablettien idea on se että lääkeaine imeytyy pikkuhiljaa ja tämä vähentää haittoja ja pidentää lääkkeen vaikutusaikaa. Jos Depottabletin murskaa tai puolittaa, se lääkeaine imeytyy samantien ja siitä tulee erilainen vaikutus. Jotkut depottabletit muuttuvat myös syövyttäviksi jos ne murskaa tai puolittaa (esimerkki: Voxra eli bupropioni!).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe