Sulantien autoliikkeet Tuusulassa ?

SannaL2

Työkaverit varoitteli menemästä sinne jobbareiden pesään.
Kävin kuitenkin,oli aika masentava kokemus tytöttelyineeen ja kummeli tyylisine reteine automyyjineen.
Miten muilla,onko samanlaisia fiiliksiä vai onko jollain onnistunut siellä paremmin,vai johtuiko se vain "tyttönä" olemisesta ?

26

9382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turisti2007

      Moi!

      Vaikka olenkin mies , niin ihan sama fiilari tulee kun käy autokaupassa. Yleensä myyjä ylimielisyys riittää karkoittamaan ...
      Itse ostan autoni Saksasta ja teen myös jatkossakin niin.
      Jos jatkat auton hankintaa niin katsele vaikkapa nettiautosta tarjontaa . Jos soittaessasi yksityiselle myyjälle ja hän vastaa puhelimeen haloo ... niin vaihda kohdetta :)

      • Jotain hyvääkin.

        älä yleistä koko Sulan alueen myyjiä samanlaisiksi hönöiksi, meitä on täällä yli 100 liikettä tällä alueella.Minä ainakin yritän palvella asiakkaitani hyvin enkä aliarvioi heitä ulkonäön, sukupuolen tai yms. mukaan, heiltähän se leipä minunkin pöytään tulee, ihan niinkuin muillakin kaupan aloilla.
        Toivottavasti tulette käymään ja huomaatte että palveluakin voi olla vielä olemassa...
        Terveisiä Sulantieltä ja hyvää Vappua näin etukäteen.


      • Anonyymi
        Jotain hyvääkin. kirjoitti:

        älä yleistä koko Sulan alueen myyjiä samanlaisiksi hönöiksi, meitä on täällä yli 100 liikettä tällä alueella.Minä ainakin yritän palvella asiakkaitani hyvin enkä aliarvioi heitä ulkonäön, sukupuolen tai yms. mukaan, heiltähän se leipä minunkin pöytään tulee, ihan niinkuin muillakin kaupan aloilla.
        Toivottavasti tulette käymään ja huomaatte että palveluakin voi olla vielä olemassa...
        Terveisiä Sulantieltä ja hyvää Vappua näin etukäteen.

        Samaa mieltä!
        Sulantiellä on fiksuja ja ammattinsa osaavia autoliikkeitä!
        Toki varmasti on noita teletappejakin ,mutta mun kohdalla on pelkkää plussaa!
        Vaikka en ole rahakkain ostaja ( tietää siitä,että haen hyvää ja kestävää ,sekä tavarat päällä kivasti liikkuvaa ja vain alle 5 000 hintaisista, n vuodeksi) Tuo käyttämäni liike joutunut varmasti kututukseen saakka,etsiessään mulle sopivaa kärryä ennen kesäkuuta,mutta silti kohteliaan asiallisesti on minua palveltu,ja varmasti tullaan palvelemaan.
        Tuolla liikkeessä kerrotaan suoraan mahdolliset ongelmat näin ohuen lompsankanssa kulkijalle,mutta sata varmalle maksajalle.

        Saan jonkun hyvän ja sopivan auton.
        Seikka on saletti !
        Ps. Olen lähes 100kilsan päästä,mutta Sulantielle neuvottiin,enkä kadu yhtään. Harmi niille,jotka menevät hönöjen,teletappien liikkeeseen...tuolla n.40 vaihtoauton likkeessä kannattaa asioida!


    • yhtä "hyvin"

      Kyllä ihmetyttää mikä näitä ihmisiä pitää töissä tällä palvelualalla kun vaikuttaa että he tekevät koko ajan (virhe)arviota asiakkaan maksukyvystä ja kohtelevat sen mukaan.

      Olin viime kesänä vanhempieni puolesta kokeilemassa uutta, 35.000 euron hintaluokassa olevaa autoaa. Vaikka kerroin että ole tosiaan ostoasiamiehenä liikkeellä ja rahat ovat olemassa, niin siitä huolimatta palvelu oli ihmeellistä.

      Ensimmäinen automyyjä (mies) jolta sain auton koeajoon ei vastannut puhelimeen kun yritin esittää lisäkysymyksiä seuraavalla viikolla vaan löi luurin korvaan useampaan kertaan. Kun hän lopulta vastasi, kertoi heti olevansa kesälomalla ja kehotti palaamaan asiaan sen jälkeen... Ei vastaajaan kannattaisi laittaa viestiä asiasta tai yksinkertaisesti sulkea puhelinta?

      Menin sitten käymään liikkeessä kun autoliikkeen puhelinjärjestelmä oli kuin suoraan jostain viihdeohjelman sketsistä, puhelua yhdisteltiin paikasta toiseen ja lopulta se joko katkesi tai kukaan ei vastannut. Toinen miesmyyjä vastaili ylimielisesti kysymyksiini esim. auton maavaran riittävyydestä mökkiteillä ajamiseen vaikka oli kuulemma ollut alalla pitkään. Ei puhettakaan että olisi alkanut oikeasti selvittää sitä maavaraa numeroina. Ainoa tarkoitukseni oli selvittää että olisiko "korotettu" versio tarpeen kun auto vaikutti matalalta. Lopulta keskustelu päättyi kun joku vanha äijä tunki väkisin myyjän puheille ja myyjä alkoi muina miehinä keskustella tämän kanssa minun jäädessäni hölmönä seisomaan viereen. Läksin sitten menemään, ei kukaan edes tuntunut huomaavan poistumistani.

      Lopulta teimme kaupat liikkeen naismyyjän kanssa joka palveli paljon näitä äijiä asiallisemmin. Kyllä siinä sitten molemmat äijät katselivat naama pitkällään ja hölmön näköisinä kun olimme uutta autoa hakemassa pois. Jäivät provikat mulkuilta saamatta :D

      Ainiin vielä, olen 23v. siististi pukeutuva nuori mies jolla on autoista aika paljon omakohtaista kokemusta sekä ajamisen että korjaamisen puolesta.

      • myös täällä

        Ei voi kyn yhtyä edelliseen. Monesti tuntuu että jos itse ryhtyisi mokomaan ammattiin niin palkka tulisi tienattua moneen kertaan kun niin usein ostoaikeet lopahtavat käsittämättömän huonoon palveluun. Mikä näitä vaivaa? Luulisi heidän olevan provisiopalkalla mutta siltä ei näytä.


    • make

      Autoplaneetasta olen saanut aina erinomaista palvelua. En ole ostanut sieltä saatikka koeajanut mutta kyllä sieltä autoa voisi ostaa kunhan muuten vastuu kysymykset on kohdallaan.

      • Sannal2

        Niin,varmaan kaikenlaista palvelua onkin. Kävin siinä sisäänmenon jälkeen oikealla olevassa hyundai liikkeessä.Taisi olla omistaja (siltä ainakin tuntui) kun tytötteli ja naureskeli naisellisille kysymyksille. No menin delta autoon ja ostin uuden sportagen,ja isännän rahoilla 8) Sieltä sain ainakin asiallista palvelua,saa nähäd miten jatkossa.


      • Sulallallei
        Sannal2 kirjoitti:

        Niin,varmaan kaikenlaista palvelua onkin. Kävin siinä sisäänmenon jälkeen oikealla olevassa hyundai liikkeessä.Taisi olla omistaja (siltä ainakin tuntui) kun tytötteli ja naureskeli naisellisille kysymyksille. No menin delta autoon ja ostin uuden sportagen,ja isännän rahoilla 8) Sieltä sain ainakin asiallista palvelua,saa nähäd miten jatkossa.

        Just just, tyttönen osti isännän rahoilla. Apuaaah, missä mennään!


      • Nimetön
        Sulallallei kirjoitti:

        Just just, tyttönen osti isännän rahoilla. Apuaaah, missä mennään!

        Mitäs ihmeellistä siinä on ?
        Käykö kateeksi vai ?


      • Pertzaertgew
        Nimetön kirjoitti:

        Mitäs ihmeellistä siinä on ?
        Käykö kateeksi vai ?

        Ei sitä kateeksi käy, ei vaan ole saanut vuosiin.


    • Sivusta seurailin kerran

      Poikkesin kerran Automarket Finlandissa, tuolla samalla alueella, ja seurasin sivusta miten nuorehko nainen hieroi kauppaa, ilmeisesti liikkeen johtajan kanssa.

      Kyllä siitä oli tytöttely kaukana. Nainen tiedusteli asioita joista ei perillä ollut (ei kyllä ole moni mieskään), tekniikasta, vastuista jne.

      Vastaukset olivat asiallisia ja napakoita. Luulenpa että tässä tapauksessa nainen sai asiallisemman ja paremman kohtelun kuin mies olisi saanut. Nähdäkseni kauppakin syntyi.

      Joten iloisia poikkeuksiakin toki löytyy.

      Jo kaksikymmentä vuotta sitten, naisten autoliikkeissä saamaa ylimielistä kohtelua seurattuani, ehdotin tutulle autokauppiaalle erikoistumista autojen myyntiin naisille.

      Totuushan on, että naisilla on rutosti ostovoimaa, yhä enemmän, ja sinkkuja on yhä enemmän, joten on jokseenkin typerää suhtautua naisiin autonostajina väheksyvästi.

      Terkuin "Vanha Äijä"

      • pettynyt

        Todella pettynyt kyseisen liikkeen toimintaan.. valehtelevat auton huoltohistoriaa ja kun jotain menee rikki niin väittävät muuta vaikka he joutuvat maksamaan.. myöntyvät maksamaan ja sitten 2 kk päästä rupee vaatimaan korjauksesta rahaa ja uhkailemaan kaikilla ihme prätkillä ajavilla hemmoilla..

        olisko "vanha äijä" itse toinen myyjä


    • saanut palvelua

      ja vuosien varrella ostanut 3 autoa. Auto Planeetasta yhden. Mielestäni palvelu on parempaa kun ns merkkiliikkeissä, joille vaihdokki on välttämätön paha.

      • crashline

        Ole mitään POSITIIVISTA sanottavaa sulan-alueesta ja sen liikkeistä saatikka sitten niin........2kpl autoja ostanut kyseiseltä alueelta ja Paskoja möivät.


      • paskoja ostit...!
        crashline kirjoitti:

        Ole mitään POSITIIVISTA sanottavaa sulan-alueesta ja sen liikkeistä saatikka sitten niin........2kpl autoja ostanut kyseiseltä alueelta ja Paskoja möivät.

        Ostaminen on vapaaehtoista, oletkos semmoisesta kuullut?

        Jos haluaa halvalla ja haluaa mitä haluaa, niin voivat tulla elämän kovat lait vastaan: paskaa saa.

        Pitää vaan muista kuka sen paskan osti.

        Kas kun myyjä ei voi myydä väkisin, mutta ostaja voi ostaa ihan mitä haluaa. Mä olen ostanut monta autoa noilta kulmilta, ja ihan itse olen valinnut, eikä myyjä ole vastaan pannut. Olen siis valinnut jotain muuta kuin paskaa, koska minulla on valinnanvapaus, myyjällä ei ole. Myyjä myy mitä asiakas haluaa.

        Ei autokauppa ole maantieteellinen ongelma. Paskaa saa mistä vain, ja Sulan alueelta saa ihan oivallisia autoja, jos ei paskaa halua.

        Katos, valinta on sun. Sä vaan käytit sitä väärin.


      • puolen vuoden
        crashline kirjoitti:

        Ole mitään POSITIIVISTA sanottavaa sulan-alueesta ja sen liikkeistä saatikka sitten niin........2kpl autoja ostanut kyseiseltä alueelta ja Paskoja möivät.

        käyttöturvan jolla varmaan korjasit paskasi. Sen saa Sulalta tai Vehosta lakisääteisenä yhtä lailla.


      • täällä

        Kivihaassa asiallista, yhden auton olen sieltä hakenut. Autoplaneetasta huonoja kokemuksia kaverilla, myivät viallisen auton jonka korjaus sitten kesti kesti ja kesti, tosin liike sijaitsi silloin vielä herttoniemessä.


      • Unto b.
        crashline kirjoitti:

        Ole mitään POSITIIVISTA sanottavaa sulan-alueesta ja sen liikkeistä saatikka sitten niin........2kpl autoja ostanut kyseiseltä alueelta ja Paskoja möivät.

        Miettikää mistä ne autot tulee?


    • aslu

      Juu ne pitää naisia helppoina narutettavina joka puolel samanlaista skeidaa! Ja ne miehet jotka ymmärtävät jotain autoista ovat niiden mielestä rkaan potkijoita , varohan ostamasta tuonti autoa , yleensä niil on ajettu kolminkertainen määrä mitä mittari näyttää ! Ne ovat ihmeellistä kansaa siel saksassa kun jollain 96 vm autollakin on ajettu vaan sata tonnii mut penkeistä ja vaihdekepistä , polkimista näkee suurinpiirtein paljonko ajettu , jos oikein kuluneet niin 300 tonnia ainakin mennyt! Jep,sellaista se huijareitten mailma on . Jos tarvit apua auton hankinnassa niin otahan yhteyttä niin voin ilomielin lähteä oppaaksi , ne autokauppiaat oikein pitää minusta kun löydän aina joitain vikoja niiden autoista .

    • Huvittunut:-)

      Ihanko totta? Eikö ole kummallista, että siellä Sulassa käy kauppa kuin siimaa samaan aikaan kun ylihintoja pyytelevissä merkkiliikkeissä on hiljaista? Iso merkkiliike Autosalpa Keravalla myi peräti neljä käytettyä tammikuussa. Samaan aikaan eräskin tuontiautoihin keskittynyt liike Sulantiellä myi oli 30 autoa ja paljon pienemmästä varastosta. Ostajat eivät ole tyhmiä ja ylihintaiset autot seisovat, se on totuus.

      • ferrex

        vähän siltä,että joidenkin olisi paras ottaa isi mukaan kun lähtee autokaupoille......


      • Sulantiellä

        Sama valehteleva mainostaja taas asialla.


    • z-mander

      Löytyy Sulan alueelta. Vähänkään vertailua tekevä löytää edullisemman jostain muualta.

    • t.o.i.o.t.a.

      Jos ei ole ihan pakko mennä sinne niin mieti jospa lähdet pohjoisen suuntaan.
      Mainitsemallasi aluella myydään autoja kaupunkilaistyyliin, pidetään asiakasta ihan hölmönä.
      Jos tulee autoon vikaa niin mitään vastuuta eivät halua ottaa.
      Muutama tapaus on tiedossa, ei mitään huhupuhetta, viimeisin tapaus
      on menossa. Rahat pois ja näkemiin on tyyli siellä.
      Mutta itsehän ovat maineensa pilanneet.

    • Anonyymi

      Sulantiellä korjattiin 10 v sitten ruosteisia Mazda 6 autoja, niitä oli paikallisessa nyrkkipajassa maahantuojan rahtaamana liki 10 kerralla. Osasta oli irrotettu ovet ja tosi kiva juttu vesisateella. Hitsasivat lokarikaaria ja hioivat muualta pintaruosteet ja maali vaan päälle ja myyntiin. Jobbaritouhua...

    • Anonyymi

      Sulan alueella on järkyttävän kovat hinnat kun vertaa muihin etelä-Suomessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe