Pari päivää on vasen jalka kipuillut oudosti, siis sellasta särkyä ollut, ja tuntuu kuin yhdenstä kohdasta olisi hitusen turvonnutkin.. Kipu on aika ilkeää, sellaista vihlovaa särkyä, muttei ollenkaan estä kävelemistä tai muuta liikkumista, ainoastaan välillä kun jalkaa taittaa ylöspäin, alkaa sattua..
Kipu tuntuu siis tuossa nilkasta ylöspäin (siis EI nilkan kohdalla kuitenkaan) oikeastaan joka puolella, takana, edessä, ja ulkosivulla. Pelkään että se on veritulppa, kun isälläkin on ollut pari kertaa veritulppa (joku riskitekijä veressään), mutta siskolla oli n. kuukausi sitten myös outoa jalkakipua ja meni lääkäriin, eivät tutkineet tai mitään sanoivat vaan että jotain lihaskipua se vain on, että huolettaa jos eivät ota tosissaan kun jalka ei punoita tai ole silmin nähden turvonnut tai muuta, tämä kipu vain vaivaa..
Kipu tuskin on mitään pelon takia kuviteltuakaan, koska kipu alkoi siitä että heräsin aamulla särkyyn, ja sitten seuraavana aamuna ihan sama juttu että ihan heräsin kun särki..
Outo jalkakipu,veritulppako??
5
4231
Vastaukset
- kroonikko
Käy ensin läpi seuraavat asiat:
* Onko sinulla uudet kengät?
* Oletko aloittanut uuden harrastuksen/liikunnan?
* Oletko ollut paljon paikallasi?
* Nukkunut samassa asennossa monta tuntia?
* Oletko nyrjäyttänyt nilkkasi?
Jos jalassasi tulppa,se on usein punainen ja arka,ei tosin aina.Jos sinua pelottaa,että tulppa olisi mahdollinen,käy lääkärissä.Tulppa nähdään varmuudella vain ultraääni laitteella.Asetyylisalisyyli( asperin,disperin,primaspan)on aka huvä ensiapu tulpassa.Hajoittaa ja liuottaa verihyytymiä.
Mukavaa kevättä ja toivottavasti syy kipuun selviää. - wfag
Minulla on kanssa nilkan yläpuolella outoa kipua. Se on jatkunut jo yli kuukauden. Käyn terkalla pian näyttämässä sitä.
- outo kipu?
Myös minulla kummallinen sietämätön kipu vasemmassa sääressä, joka kestää noin 20 minuuttia kun olen makuuasennossa.
Nyt juuri aijoin levätä keskellä päivää ja lukea sohvalla, mutta kipu oli niin kova että että täytyi nousta istumaan ja heti kipu hävisi.
Tämä alkoi noin kuukausi sitten ja kipu tulee ehkä vain kerran vuorokaudessa ja on herättänyt minut öisin enkä pääse sen jälkeen uneen.
Kipu on todella kova mutta en ota mitään lääkettä koska se vain kestää alle puolen tunnin makuuasennossa.
Onko tämä vanhuuden oireita. Olen 78 vuotias ja tanssin ja kävelen vieläkin paljon. Koko aikuisen elämäni olen käyttänyt korkokenkijä ja nytkin 6/7 sentin korkoja tanssiessa.
Pelottaa jos alkaa useammin sattua koska alussa kipu oli ehkä kolmen/neljän päivän välein. - ei hätää
Kyllä tuollasen voit kestää jos kerran pystyt tanssimaan.
Minulla kipua koko ajan jossakin osassa kehoa. - --61
kyllä kannattaa käydä lääkärissä.
ultra ja dimeerikoe kertovat mahdollisesti tukoksen ,ultraan pitää päästä silloin kun kipu on päällä.
asperiini on kyllä hyvä ensiapu ,mutta paras olisi päästä ensin ultraan ,jos se alkaa sulamaan asperiinilla ei se enään näy ultrassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892648Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031678- 1161610
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411471Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641232Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 67871
- 45867
- 61835