Pilalle Passatut Mammanpojat

hyvin yleistä

Taitaa olla melko yleistä nykyään tuo, että äidit eivät osaa päästää irti poika-lapsistaan, eivätkä pojat äideistään. Nykyään kun naisetkin ovat työssä ja miehenkin pitäisi osallistua kotitöihin jäävät nämä mammanpojat roikkumaan äidin helmoihin. Varsinkin jos on passattu piloille. Ei tästä voi pelkästään anoppeja syyttää kun eiköhän ne mammanpojat ihan itse siihen äitiin turvaudu kun "paha vaimo käski imuroida". Sitten haukutaan seläntakana sitä pahaa vaimoa joka yrittää puurtaa töissä ja passata tuota hemmoteltua mammanpoikaa jaksamisen äärirajoilla. Fiksut anopithan osaavat hellästi "potkaista maailmalle" tällaiset vellivesselit parikymppisenä. Näin mm. äitini teki veljelleni, joka vielä yli kaksikymmpisenä majaili äidin nurkissa. Hellästi hän auttoi oman asunnon löytämisessä ja oman elämän aloituksessa. Tukien, mutta määrätietoisesti.
Jotkut valitettavasti omistushaluisuuttaan ja mustasukkaisuuttaan käyttävät tätä tilannetta vain hyväkseen eivätkä tajua pilaavansa siinä sivussa monen ihmisen elämän. Valitettavasti myös omakohtaista komeusta on. Jos ei mies tajua lähteä äitinsä helmoista niin omapa on häpeänsä, olkoot naimisisa äitinsä kanssa, minä en sillä elämääni pilaa, itsenäinen kun olen.
Tuskin tulee koskaan saamaan onnellista parisuhdetta ja elämää, niin kauan kun on äitissä kiinni. Kai siinä on anopilla taustalle melko itsekkäät aatokset: ei tarvi olla yksin, auttaja vanhoille päiville, itse haluaa olla tärkein ja paras.
Ei kannata ollakatkera anopille, sääliä voi vain miestä, joka ei tule koskaan saamaan tervettä hyvinvoipaa onnellista kahden ihmisen välistä suhdetta. Ikävää kun pitää mennä siihen pisteeseen, että joutuu ihminen valitsemaan oman vanhemman ja elämänkumppanin väliltä. Saas nähdä miten tässä käy, jos häviän jatkan pää pystyssä, silloin tiedän, ettei mies koskaan minua rakastanut vaan oli rakastunut äitiinsä eikä osaa päästää irti. Kai tälle on psykologiassakin jokin ilmiö olemassa (kertokaahan viisaammat) olikohan se nyt oidipus syndrooma tai jotain vastaavaa, jossa lapsi rakastuu omaan vanhempaansa eikä osaa irrottaututa lapsuudenkodista aikuisuuteen. Muistakakin että tämä on vain tavallisen maallikon tekstiä, pienestä yksinkertaisesta maailmastani jossa nämä asiat ovat minulle totta ja valitettavia.

62

10254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykynaisista ei mihinkään

mammanpojat ovat onnellisia omassa elämässään, kun ei tarvi elää nykynaisten aiheuttamassa perhehelvetissä.
      Turha puhua onnellisesta parisuhteesta, sellaisia ei nykyään enää ole piste.
      Ei poika ole rakastunut äitiinsä vaan rakastaa vanhempiaan, eikä anna kenenkään naisenketaleen
      siihen vaikuttaa.
      Totta kai poika, joka rakastaa vanhempiaan, haluaa auttaa vanhempiaan niiden vanhetessa.
      Onneksi meillä on vain 20 vuotta ikäeroa, joten
      toivottavasti jaksan poikani elämässä hyvin hyvin pitkälle..............

• nykyään yleistä

asian ytimeen pääsit. Eli aika monen anoppi ihmisen mielestä nykynaisista ei ole mihinkään. Ongelmahan on siinä, että myös naiset nykyään tekevät uraa ja näin ollen myös miehet joutuvat uhrautumaan. Valitettavasti on monia miehiä joille pienikin uhraus koti askareisiin on liikaa, esim. tiskaus. Jos olemme molemmat olleet miehen kanssa paljon töissä, saattaa kotimme olla kuin pommin jäljiltä. Anoppi itse jaksaa imuroida ja mopata joka ikinen päivä, joten tottakai minä olen huonompi kun en välitä tehdä noita asioita joka päivä. Anoppi on vielä alle viiskymmpinen ja (varakas) shoppailee ja istuksii kotona. Kai hänellä ei ole sitten itsellään parempaa tekemistä...anoppini on kyllä ihan hyvä tyyppi, hän ei vain älyä normaalien suhteiden rajoja vaan käyttäytyy kuten kaikki asiat olisivat kaikkien. Olen yrittänyt näyttää anopille rajoja, mutta tästä hän vain riemastuu ja "palauttaa minut asemaani". Tämä kertonee siitä, että anoppi ei juuri minua arvosta tai pidä tuntevana ja ajattelevana ihmisenä vaan on ryhtynyt valtataisteluun. Olen myös miettinyt sitä vaihtoehtoa, että mieheni ei itse välitä taistella kanssani ja turvautuu tässäkin äitiinsä. Eipä tarvi minun kanssa hakea ratkaisuja kun anoppi sanelee ne minulle. Kummallista...

• Yksi helpotus
        nykyään yleistä kirjoitti:

asian ytimeen pääsit. Eli aika monen anoppi ihmisen mielestä nykynaisista ei ole mihinkään. Ongelmahan on siinä, että myös naiset nykyään tekevät uraa ja näin ollen myös miehet joutuvat uhrautumaan. Valitettavasti on monia miehiä joille pienikin uhraus koti askareisiin on liikaa, esim. tiskaus. Jos olemme molemmat olleet miehen kanssa paljon töissä, saattaa kotimme olla kuin pommin jäljiltä. Anoppi itse jaksaa imuroida ja mopata joka ikinen päivä, joten tottakai minä olen huonompi kun en välitä tehdä noita asioita joka päivä. Anoppi on vielä alle viiskymmpinen ja (varakas) shoppailee ja istuksii kotona. Kai hänellä ei ole sitten itsellään parempaa tekemistä...anoppini on kyllä ihan hyvä tyyppi, hän ei vain älyä normaalien suhteiden rajoja vaan käyttäytyy kuten kaikki asiat olisivat kaikkien. Olen yrittänyt näyttää anopille rajoja, mutta tästä hän vain riemastuu ja "palauttaa minut asemaani". Tämä kertonee siitä, että anoppi ei juuri minua arvosta tai pidä tuntevana ja ajattelevana ihmisenä vaan on ryhtynyt valtataisteluun. Olen myös miettinyt sitä vaihtoehtoa, että mieheni ei itse välitä taistella kanssani ja turvautuu tässäkin äitiinsä. Eipä tarvi minun kanssa hakea ratkaisuja kun anoppi sanelee ne minulle. Kummallista...

Mutta ihan pienenä vihjeenä sinulle. Minulla on ollut kolmekymmentä vuotta tiskikone.
        Ei tarvitse "rättinä" käyttää tiskirättiä!!!!
        En ole anoppi ja minun aikuiset poikani siivoavat kotinsa ja huvilansa ihan itse niin sisältä kuin ulkoakin päin ja lisäksi pesevät pyykkinsä ja tiskikone pesee tiskit (kattilat, kahvinkeittimen. paistinpannut etc).
        Lisäksi osaaat kunnostaa veneet, käyttää ruohonleikkuria, lukea paljon ammattiin ja henkiseen kehitykseen liittyvää ja avartavaa kirjallisuutta. etc etc
        Miksi otatte sellaisa pullamössöjä.

• yleistä nykyään
        Yksi helpotus kirjoitti:

Mutta ihan pienenä vihjeenä sinulle. Minulla on ollut kolmekymmentä vuotta tiskikone.
        Ei tarvitse "rättinä" käyttää tiskirättiä!!!!
        En ole anoppi ja minun aikuiset poikani siivoavat kotinsa ja huvilansa ihan itse niin sisältä kuin ulkoakin päin ja lisäksi pesevät pyykkinsä ja tiskikone pesee tiskit (kattilat, kahvinkeittimen. paistinpannut etc).
        Lisäksi osaaat kunnostaa veneet, käyttää ruohonleikkuria, lukea paljon ammattiin ja henkiseen kehitykseen liittyvää ja avartavaa kirjallisuutta. etc etc
        Miksi otatte sellaisa pullamössöjä.

Sepä siinä onkin kun nämä passatut miehet kuvittelevat tekevänsä yksin kaiken eivätkä huomaa niitä asioita mitä vaimo tekee kun vaimon pitäisi tehdä kaikki. Jos mies joskus sattuu siivoamaan hän nostaa itsensä ylimmäksi tyyliin katso mitä minä tein! Eipä kukaan huomaa minun tekemisiäni tai ole kehumassa vaikka kuinka kuuraisin tms.

• toisinpäin
        yleistä nykyään kirjoitti:

Sepä siinä onkin kun nämä passatut miehet kuvittelevat tekevänsä yksin kaiken eivätkä huomaa niitä asioita mitä vaimo tekee kun vaimon pitäisi tehdä kaikki. Jos mies joskus sattuu siivoamaan hän nostaa itsensä ylimmäksi tyyliin katso mitä minä tein! Eipä kukaan huomaa minun tekemisiäni tai ole kehumassa vaikka kuinka kuuraisin tms.

Kotiäiti tekee niitä kotitöitä ja vatii töistä tulevalta mieheltään kiitoksen jokaisesta erikseen. Huokailee ja kantaa marttyyrinkruunua selkä kumarassa.
        Mies tekee kotityöt työnsä ohella kaikessa hiljaisuudessa ja ottaa vastaan moitteet kun kaikki tuli tehtyä väärin, eli siis eri tavalla kuin vaimo ne tekee.
        Tämä on sitä nuoren perheen todellista arkea tänäpäivänä. Tasa-arvoa ;)))))

• yleistä nykyään
        toisinpäin kirjoitti:

Kotiäiti tekee niitä kotitöitä ja vatii töistä tulevalta mieheltään kiitoksen jokaisesta erikseen. Huokailee ja kantaa marttyyrinkruunua selkä kumarassa.
        Mies tekee kotityöt työnsä ohella kaikessa hiljaisuudessa ja ottaa vastaan moitteet kun kaikki tuli tehtyä väärin, eli siis eri tavalla kuin vaimo ne tekee.
        Tämä on sitä nuoren perheen todellista arkea tänäpäivänä. Tasa-arvoa ;)))))

Uskon että noin on joissain tapauksissa, mutta huomattavasti harvemmin ja minä en kuulu tähän kategoriaan. En ole koskaan puuttunut siihen miten mieheni asioita tekee vaan annan hänen tehdä asiat omalla tavallaan ja tahdon tehdä myös itse asiat esim. kotityöt omalla tavallani (joka ei ole äitini tyyli vaan itse kehittämäni minulle sopiva). sepä siinä onkin kun mammanpoika tekee kaikki äidin tavalla ja haluaisi että vaimoki tekis.

• Kissa kiitoksella elää!!!

kiitoksella elää. Hoidin minäkin kotona ilman avustuksia kaksi poikaani ja tein kaikki kotityöt ja kävin töissä, kun lapset varttuivat ja opiskelin ja ryhdyin kirjailijaksi, että enpä ole mitään kiitosta vartoillut.
        Elämä on tekemistä varten, eikä niitä lattioita nyt aina tarvitse kuurailla!!!
        Onko monta lasta. Jos on, niin jos molemmat ovat yhtä vaativassa työssä, niin tasajako ja mieleen voi pistää lauseen: Kissa kiitoksella elää!!!!!!

• ...mihinkään...

Itsestäsi ei ole mihinkään, naisena nimittäin. Pidät omaa poikaasi miehen korvikkeena, kun et ole omaa miestä onnistunut pitämään...SAIRASTA.

Ja mitkä ihmeen nykyajan naiset? Etkös sinä elä juuri nyt, eli etkö ole nykyajan nainen? Entisajan nainenko olet?

Vai tarkoitatko ettet ole oikea nainen ollenkaan.

Siinä on kyllä ajatusta... saatat olla jopa oikeassa....

• työnikin puolesta

todella paljon nuoria miehiä, naimisissa ja sinkkuina olevia, mutta täytyy sanoa että kuvaamasi miestä ei heistä kyllä yhtään löydy. Tytöissä sitävastoin heitä on valtaosa, joka ei osaa irrottautua kotoaan ja äidistään ja monilla tytöillä se on isä kenen ns. lahkeissa roikutaan.

Valtaosa noista tuntemistani mieheistä on lähtenyt kotoaan heti täysi-ikäiseksi tullessaan ja jo ennenkin ja eläneet itsenäisesti.
      Pojille ei juurikaan äiti ole se tärkeä ihminen sen jälkeen kun kumppani on löytynyt ja sitäkautta uusi paidanpesijä ;)

• nyt taisi kalikka...

osua omaan nilkkaan kirjoittajalta...!
        Nimittäin on valtavasti enemmän "mammantyttöjä" kuin "mammanpoikia". Roikutaan äidissä koko elämä. Aviomiehen äiti sensijaan sai painua. Eikä fiksu mies ota moksiskaan moisesta, mitä nyt anoppi vähän kärsii "sivullisena", haluaisi vähän enemmän lapsenlapsiaan tavata. Elikkä menkääpä itseenne mammantytöt, kasvun varaa on teissäkin! Se, jolla on puhdas omatunto niin varmaan tietää anopinkin arvon. Äiti on hänkin vain.

• Kateutta riittänee............

päinvastoin.
        No, naiset eivät yleensä panosta perheeseen ja onhan se selvää, koska ei ole henkistä sidettä, niin mennään ja hillutaan ja erotaan ja tehdään vaikka mitä.
        Minun pojillani on omat asunnot ja huvilat, en ole pessyt paitoja enkä siivonnut asuntoja.
        Yleensä juuri kunnollisilla ja fiksuilla miehillä on erityisen läheinen suhde vanhempiinsa.
        Se on hyvä osa, kun vertaa siihen, että suomipissis pilaa elämän ja vie mahdolliset lapset mennessään avioeron tullessa ja se on varma asia nykypäivänä.
        Minua ei sinun kommenttisi liikauta laisinkaan, koska tietämäni asiat ovat juuri päinvastaisia eli naiset elävät enemmän omaa elämäänsä ja tottakai, koska suuri osa on vakipanoja, kuka
        vanhempi sellaisia kotonaan katselisi.
        Poikani on onneksi niin viisas, että osaa tehdä
        ihan itse, siis ihan itse omat päätöksensä ja
        aurata lumesta omat polkunsa.
        Hyvät suhteet kotiin tulevat jatkumaan loppuelämän ajan ja minä oli 20 kun hän syntyi ja onneksi olen terve. Samoin mieheni.

• Ei voisi olla asiat paremmin
        nyt taisi kalikka... kirjoitti:

Nimittäin on valtavasti enemmän "mammantyttöjä" kuin "mammanpoikia". Roikutaan äidissä koko elämä. Aviomiehen äiti sensijaan sai painua. Eikä fiksu mies ota moksiskaan moisesta, mitä nyt anoppi vähän kärsii "sivullisena", haluaisi vähän enemmän lapsenlapsiaan tavata. Elikkä menkääpä itseenne mammantytöt, kasvun varaa on teissäkin! Se, jolla on puhdas omatunto niin varmaan tietää anopinkin arvon. Äiti on hänkin vain.

ihanasti. Meillä ei pojan tai miehen äiti saa painua, mitä se nyt tarkoittaneekaan.
        Onneksi meillä on hyvät ja rakatavat suhteet koko perheellä.
        Menemmekin huvilalle vapunajaksi haravoimaan ja sitten ulos syömään kaikki yhdessä.
        Soitan kohta kolmen kummilapseni äidille......
        Olemme kanssa maailman parhaat ystävät.

• hyvin yleistä alkup.
        nyt taisi kalikka... kirjoitti:

Olen todellakin itsenäistynyt äidistäni, minulla on oma talous, omat rahat, omat arvot ym. Äidin kanssa soitellaan n. kerran pari kuukaudessa, eli en joka risauksessa ole takertumassa äitiin vaan yritän oppia ja selvitä itse. Jos oikeen suuri hätä tulee, silloin tottakai turvaudun vanhempiini, mutta sehän nyt on ihan järkevää ja normaalia. Mieheni ei halua oppia kanssani asioita vaan soittaa aina ensin äidille ja kysyy neuvoa. Äiti on siis numero ykkönen, äitiään hän katsoo ylöspäin ja minua alaspäin. Turha yrittää kääntää tätä asiaa nurinpäin...

• Äiti on tärkeä miehelle
        hyvin yleistä alkup. kirjoitti:

Olen todellakin itsenäistynyt äidistäni, minulla on oma talous, omat rahat, omat arvot ym. Äidin kanssa soitellaan n. kerran pari kuukaudessa, eli en joka risauksessa ole takertumassa äitiin vaan yritän oppia ja selvitä itse. Jos oikeen suuri hätä tulee, silloin tottakai turvaudun vanhempiini, mutta sehän nyt on ihan järkevää ja normaalia. Mieheni ei halua oppia kanssani asioita vaan soittaa aina ensin äidille ja kysyy neuvoa. Äiti on siis numero ykkönen, äitiään hän katsoo ylöspäin ja minua alaspäin. Turha yrittää kääntää tätä asiaa nurinpäin...

miehillä, katos sillä äidillä on sitä kokemusta ja äidin kanssa on paljon rattoisampaa jutella kuin tapella sen kumppanin kanssa.

• yleistä nykyään
        Kateutta riittänee............ kirjoitti:

päinvastoin.
        No, naiset eivät yleensä panosta perheeseen ja onhan se selvää, koska ei ole henkistä sidettä, niin mennään ja hillutaan ja erotaan ja tehdään vaikka mitä.
        Minun pojillani on omat asunnot ja huvilat, en ole pessyt paitoja enkä siivonnut asuntoja.
        Yleensä juuri kunnollisilla ja fiksuilla miehillä on erityisen läheinen suhde vanhempiinsa.
        Se on hyvä osa, kun vertaa siihen, että suomipissis pilaa elämän ja vie mahdolliset lapset mennessään avioeron tullessa ja se on varma asia nykypäivänä.
        Minua ei sinun kommenttisi liikauta laisinkaan, koska tietämäni asiat ovat juuri päinvastaisia eli naiset elävät enemmän omaa elämäänsä ja tottakai, koska suuri osa on vakipanoja, kuka
        Hyvät suhteet kotiin tulevat jatkumaan loppuelämän ajan ja minä oli 20 kun hän syntyi ja onneksi olen terve. Samoin mieheni.

"No, naiset eivät yleensä panosta perheeseen...." ongelma taitaakin olla siinä, että naiset nimenomaan panostavat ja tekevät kaikkensa perheensä puolesta. Jokainen alta 30 on itsekäs ja kuulukin olla, sillä nuoruuttaan ei takaisin saa.
        Suomi"pissisksen" ei tarvitse niitä lapsia viedä jos mies on kunnollinen, mikä on nykyään harvinaista. Miehet vain ryyppäävät ja kulkevat baareissa tai ovat täysin ura-ihmisiä. Nykyajan nuorilla on niin paljon vaihtoehtoja, että he eivät osaa tasapainoilla näiden kaikkien vaihtoehtojen välillä. Vielä kun soppaa tulee hämmentämään mustasukkainen ja omistushaluinen anoppi niin johan on kaikkien elämä sekaisin ja pilalla.
        Kirjoituksesi todisti juuri, että nimeonmaan nämä mammanpojat ovat niitä pelimiehiä, jotka eivät kunnioita tyttöystäviään/vaimojaan. Heille äidin sana on laki ja tyttöystävä vain palvelija tai muut naiset vain kertakäyttökamaa koska äiti korvaa kaiken muun, miksi pitäisikään sitoutua vaimoon tai oppia tuntemaan tätä kun voi aina turvautua äitiin.

• lasjflf
        Äiti on tärkeä miehelle kirjoitti:

miehillä, katos sillä äidillä on sitä kokemusta ja äidin kanssa on paljon rattoisampaa jutella kuin tapella sen kumppanin kanssa.

Niin, ja sitten kun siitä äidistä aika jättää, sen poika jää vallan yksin. Hyvin tehty.?

• aivan upeeta?
        Kateutta riittänee............ kirjoitti:

päinvastoin.

Puhut, että naiset eivät panosta perheeseen, koska ei ole henkistä sidettä. Etkö sinäkin ole nainen, vai ovatko ne äidit jotain omaa rotua?

Sanot, että yleensä juuri kunnollisilla ja fiksuilla miehillä on erityisen läheinen suhde vanhempiinsa. Sain kuvan, että sinun poikasi ovat tällaisia. Kuitenkin sanot, että suomipissikset pilaavat elämän ja vievät lapset mennessään eron tullessa ja se on varma. Jos poikasi ovat niin kunnollisia ja fiksuja, mikseivät osaa valita niitä kunnollisia vaimoja itselleen?

Eikö sitäpaitsi pissis -termiä käytetä noin teini-ikäisistä ja hieman yli 20-vuotiaista tytöistä? Tällaiset harvemmin ovat naimisissa, ehkä poikasi ovat innostuneet hieman liian nuorista tytteleistä.

Tiedät tämän kaiken omasta kokemuksesta. Kuinka monta eroa pojillasi on oikein takana, ja lapsia maailmalla exien vietävinä? Mutta älä sure, tärkeintähän on, että sinun pojillasi on läheinen suhde vanhempiinsa. So what, että heidän äitinsä uskoo poikiensa suhteet olevan tuhoontuomittuja, erittäin äidillistä käyttää termiä vakipano poikansa tyttöystävästä.

Hyvää tulevaa äitienpäivää sullekin.

• toopelle naiselle
        aivan upeeta? kirjoitti:

Puhut, että naiset eivät panosta perheeseen, koska ei ole henkistä sidettä. Etkö sinäkin ole nainen, vai ovatko ne äidit jotain omaa rotua?

Sanot, että yleensä juuri kunnollisilla ja fiksuilla miehillä on erityisen läheinen suhde vanhempiinsa. Sain kuvan, että sinun poikasi ovat tällaisia. Kuitenkin sanot, että suomipissikset pilaavat elämän ja vievät lapset mennessään eron tullessa ja se on varma. Jos poikasi ovat niin kunnollisia ja fiksuja, mikseivät osaa valita niitä kunnollisia vaimoja itselleen?

Eikö sitäpaitsi pissis -termiä käytetä noin teini-ikäisistä ja hieman yli 20-vuotiaista tytöistä? Tällaiset harvemmin ovat naimisissa, ehkä poikasi ovat innostuneet hieman liian nuorista tytteleistä.

Tiedät tämän kaiken omasta kokemuksesta. Kuinka monta eroa pojillasi on oikein takana, ja lapsia maailmalla exien vietävinä? Mutta älä sure, tärkeintähän on, että sinun pojillasi on läheinen suhde vanhempiinsa. So what, että heidän äitinsä uskoo poikiensa suhteet olevan tuhoontuomittuja, erittäin äidillistä käyttää termiä vakipano poikansa tyttöystävästä.

Hyvää tulevaa äitienpäivää sullekin.

Ei ole yhtään exää eikä yhtään lasta on vain muutama pieni kummilapsi ja tulevaisuus on ekokatastrofaalinen, suosittelen sinullekin asioiden sisäistämistä, siis fiksut ja älykkäät ja yliopistokoulutukse saaneet ajattelevat muutakin kuin parisuhdetta.
        Mielestäni sinkuilla pitäisi olla rauha elää omaa elämäänsä eikä kaikenmaailman naisenhimpuloiden olla kimpussa, koska ei teikäläisen tasoiset kiinnostaisi tippaakaan eikä myöskään minua.
        Oletko nyt kauhean pettynyt, kun on niin viisaita, että ei ole takana yhtään exää eikä yhtään lehtolasta.
        Vai mitä vielä vaadit?
        Oletko itse yh vai kuinka paljon niitä exiä on, vai oletko jo vannoutunut vanhapiika?
        Vielä siitä vähä yli kaksikymppisistä naisista, joita tytöiksi sanot.
        Minä aloin seurustella tulevan mieheni kanssa
        18-vuotiaana ja menin naimisiin 20-vuotiaana ja lapsi hommattiin vuosi ja 3 kk avioliiton solimisesta ja sanoisin,e ttä tämän ikäiset todella ovat täysiä naisia, jos ovat normaalisti kehittyneet.
        Tytöiksi voi sanoa 0-15-vuotiaita.
        Meillä on ainakin avioliitto kestänyt vuosikymmenet ja aina vain se on parantunut entisestään.
        Miehet voivat hankkia vaimon ja lapsia vaikka
        45-vuotiaina ja vanhempinakin.
        Naisilla asia on eri.
        Järkevä ihminen kuitenkin seuraa poliittisia sotakonflikteja ja ekokatastrofin edistymistä, ennenkuin tänne lapsia byykaa.
        Meillä on paljon läheislapsia.
        Olen kirjailija ja sijoittaja, joten en nyt tällä hetkellä tarvitse yhtään mitään muuta.
        Huolehdi omat asiasi, niitä tuskin olet osannut hoitaa, mutta aina kannattaa yrittää.

• Mistä kenkä puristaa?
        lasjflf kirjoitti:

Niin, ja sitten kun siitä äidistä aika jättää, sen poika jää vallan yksin. Hyvin tehty.?

ja hyviä ystäviä ja kummilapsi ja meillä on pari kummilasta ja vapaa-ajanasuntoja, joissa aika kuluu ja matkustaessa.
        No, meillä on ikäeroa 21v ja naisten keskimääräinen elinikä on n. lähes 10 vuotta pitempi kuin miesten ja meidän suvussa on erityisen paljon lähes 100-vuotiaiksi eläneitä ja ylikin.
        Tuskin ihan yksin jää ja kovin pitkäksi ajaksi.
        Minkä ihmeen ilon saat siitä, että käyt sinkkujen kimppuun ja mikä itse olet.
        Nykyisin yli puolet avioliitoista päätyy eroon ja tulevaisuudessa enemmän.
        Ei se avioliitto enää nykyisin mitään takaa ja
        itse tiedän, että lapsista on aina huoli, vaikka he olisivat 70-kymppisiä.
        Onneksi sukuni muodostuu lähes yksinomaan 87,98.101:een eläneistä ja juuri naisista että näköjään et varmaankaan saa sitä iloa, että poikani ainakaan kauaa tulee yksin tallustelemaan ja onhan hänellä veli ja paljon ystäviä, siis sinkkuystäviä.
        Vielä kysyn, että oletko onnelisesti naimisisssa ja jos olet, niin mistä tiedät kauanko se sinun miehesi elää ja toisekseen onko se avioliitto edes varmalla pohjalla.
        En todellakaan kadehdi yh-ihmisiä.

• ikäkorjaus
        Mistä kenkä puristaa? kirjoitti:

ja hyviä ystäviä ja kummilapsi ja meillä on pari kummilasta ja vapaa-ajanasuntoja, joissa aika kuluu ja matkustaessa.
        No, meillä on ikäeroa 21v ja naisten keskimääräinen elinikä on n. lähes 10 vuotta pitempi kuin miesten ja meidän suvussa on erityisen paljon lähes 100-vuotiaiksi eläneitä ja ylikin.
        Onneksi sukuni muodostuu lähes yksinomaan 87,98.101:een eläneistä ja juuri naisista että näköjään et varmaankaan saa sitä iloa, että poikani ainakaan kauaa tulee yksin tallustelemaan ja onhan hänellä veli ja paljon ystäviä, siis sinkkuystäviä.
        Vielä kysyn, että oletko onnelisesti naimisisssa ja jos olet, niin mistä tiedät kauanko se sinun miehesi elää ja toisekseen onko se avioliitto edes varmalla pohjalla.

97,98 101 v

• miksi niin luulet
        Mistä kenkä puristaa? kirjoitti:

Miten niin käyn sinkkujen kimppuun? Vastasin ed. kirjoittajan viestiin, jossa sanottiin lyhyesti, muutamalla virkkeellä, että parempi olla äidin kanssa, kuin tapella sen kumppanin kanssa. Ei se suhde ole vain tappelua.

Se, että pojalla on veli ja ystäviä ja kummilapsi, ei todellakaan lähimainkaan ole sama kuin, että olisi se kumppani siinä vierellä. Mitä tekemistä sillä pojan ja sukulaisten elämänpituudella tässä asiassa on? Jos pojan äiti on valinnut, että pojalle ei sovi tyttökaveri, että paras kaveri on se äiti, niin ei se pojan vanheneminen ainakaan tuo helpotusta asiaan. Nuorempana on helpompi löytää se kumppani, kuin yli 40-v, esim. jos on elänyt vain äidin kotona koko ikänsä.

Olen onnellisesti naimisissa. Siksi ihmettelen, miksi eräät äidit, et välttämättä sinä, haluavat mustata naisten maineen jo etukäteen, ettei se heidän poikansa vaan löytäisi ketään. Paheksun sitä ajatustapaa, että se äiti on kaikkein tärkein siinä vierellä. Eivätkö nämä äidit tiedä, ettei kukaan ole riistämässä sitä äidin paikkaa pojalta? He kertovat innoissaan tällä palstalla, nämä äidit, että minun poikani näkee minua kaksi kertaa päivässä, on ihan sukuperinne, että naiset ovat vain yhden illan juttuja, jne, eivätkö he näe minkälaista hallaa he tekevät pojalleen?

• Vähän realiteetteja
        miksi niin luulet kirjoitti:

Miten niin käyn sinkkujen kimppuun? Vastasin ed. kirjoittajan viestiin, jossa sanottiin lyhyesti, muutamalla virkkeellä, että parempi olla äidin kanssa, kuin tapella sen kumppanin kanssa. Ei se suhde ole vain tappelua.

Se, että pojalla on veli ja ystäviä ja kummilapsi, ei todellakaan lähimainkaan ole sama kuin, että olisi se kumppani siinä vierellä. Mitä tekemistä sillä pojan ja sukulaisten elämänpituudella tässä asiassa on? Jos pojan äiti on valinnut, että pojalle ei sovi tyttökaveri, että paras kaveri on se äiti, niin ei se pojan vanheneminen ainakaan tuo helpotusta asiaan. Nuorempana on helpompi löytää se kumppani, kuin yli 40-v, esim. jos on elänyt vain äidin kotona koko ikänsä.

Olen onnellisesti naimisissa. Siksi ihmettelen, miksi eräät äidit, et välttämättä sinä, haluavat mustata naisten maineen jo etukäteen, ettei se heidän poikansa vaan löytäisi ketään. Paheksun sitä ajatustapaa, että se äiti on kaikkein tärkein siinä vierellä. Eivätkö nämä äidit tiedä, ettei kukaan ole riistämässä sitä äidin paikkaa pojalta? He kertovat innoissaan tällä palstalla, nämä äidit, että minun poikani näkee minua kaksi kertaa päivässä, on ihan sukuperinne, että naiset ovat vain yhden illan juttuja, jne, eivätkö he näe minkälaista hallaa he tekevät pojalleen?

Pojallani on oma osake ja kaksi huvilaa, että ei ole asunut äidin kanssa ja yliopistokoulutus,joten varmasti saa ihan kaikessa rauhassa valita itselleen puolison,mutta itse ehkä olet niitä ainoita onnellisia, kun ajattelee avioerojen määrää ja sitä, että mieheltä otetaan omat lapset pois erossa.
        Ei kukaan nainen katsele muuta kuin joitain renttuja, ei fiksu mies ole kiiltokuvamaisesta kauneudestaan ja komeudestaan huolimatta mikään
        kiinnostuksen kohde ja yksi paha asia on tietysti varakkuus, sen on näillä palstoilla saanut kuulla tuhat kertaa.
        Sen kyllä voin sanoa, että äiti on tuhat ja sata kertaa parempi kuin petollinen nainen ja sellaisia ne ovat.
        Naiset yleensä aina hakevat avioeroa.
        Ja avoliitot päättyvät melkein aina ja avioliitoissa ei puhuta vaikeuksista, vaan näytellään kulissia.
        Vanhempian ja omaisten kanssa ja ystävien, jotka ovat todella hyviä, on ihan hyvä olla.
        Mistä sinä tiedät kuinka vanhaksi sinun ihmeellinen miehesi elää?
        Monet viisikymppiset miehet ovat siinä vaiheessa, että toinen jalka on jo haudassa.
        Älä kuvittele liikoja.
        yksin lasten kanssa on ikävä jäädä tänne kitumaan.
        Lapset ovat aina eri sukupolvea.
        Omat ystävät ja sukulaiset, jotka ovat samaa ikäpolvea ovat erityisen tärkeitä.
        Älä nuolaise ennenkuin tipahtaa, et sinä ole mikään määräämään miehesi ikää, sitten se vasta onkin surullista, kun on tottunut toiseen ja jää yksin.
        Sorry!

• psykologisia termejä

Ei ehkä oidipuskompleksi vaan psykologian termeillä sitominen ja karkottaminen voisi löytyä enemmänkin tuollaiseen tilanteeseen sopivaa amattikirjallisuutta.

• karkota itses

muuta kuin aviomieheeni.
        Olemme todella läheisiä koko perhe toisillemme.
        Karkottaminen ei kuulu meidän perheen elämään ja sitäpaitsi jokainen naisen letukka haluaa karkottaa miehen äidin ja isän elämästään, joten
        tuskin poika tai mies kovin onnelliseksi sellaisesta tulee.
        Poikani sanoi, että jatkuvat läheiset suhteet omiin vanhempiin ovat täysin ehdottomat, jos olisi naimisissa, ja sellaiset asiat pitäisi jo etukäteen päättää.
        Hän on valinnut oikean tien, siitä olen varma, ja jos jotain muuta tulee, se nainen on nainen todella isolla kirjaimella, ei näiden palstojen
        pissis.

• Eräälle paholaiselle

jos olet vanhapiika tai eronnut, että olet karkottanut miehet elämästäsi ja lapset tietysti, sehän on taivahan tosi.
        Olet erittäin kova ja kylmä luonne, älä enää kirjoita minulle tai sanon jotain, joka voi muistua mieleesi vielä kiikkustuolissakin.

• hyvin yleistä alkup.
        karkota itses kirjoitti:

muuta kuin aviomieheeni.
        Olemme todella läheisiä koko perhe toisillemme.
        Karkottaminen ei kuulu meidän perheen elämään ja sitäpaitsi jokainen naisen letukka haluaa karkottaa miehen äidin ja isän elämästään, joten
        tuskin poika tai mies kovin onnelliseksi sellaisesta tulee.
        Poikani sanoi, että jatkuvat läheiset suhteet omiin vanhempiin ovat täysin ehdottomat, jos olisi naimisissa, ja sellaiset asiat pitäisi jo etukäteen päättää.
        Hän on valinnut oikean tien, siitä olen varma, ja jos jotain muuta tulee, se nainen on nainen todella isolla kirjaimella, ei näiden palstojen
        pissis.

Suhteen tuleekin olla läheinen jokaisella omiin vanhempiin ja se onnistuu silloin kun vanhemmat tajuavat olla puuttumatta lastensa aikuiseen elämään. Jokainen tekee omat virheensä, vanhemmat eivät voi estää lapsiaan tekemästä virheitä. Pystytkö olemaan sanomatta joka asiaan mielipidettäsi ja olla arvostelematta miniääsi? Itse sietäisin enemmän anoppiani jos hän älyäisi, että minä olen pomo minun huushollissani ja hän omassaan, mutta hän ei ymmärrä, tulee ja menee ja määräilee. Mikä oikeus hänellä on määrätä meidän elämästämme? Onko pakko sanoa ja nalkuttaa joka asiasta jonka miniä tekee eritavoin? Eihän minunkaan vanhempani arvostele miestäni, fiksuja kun ovat.

• On outo anoppi
        hyvin yleistä alkup. kirjoitti:

Suhteen tuleekin olla läheinen jokaisella omiin vanhempiin ja se onnistuu silloin kun vanhemmat tajuavat olla puuttumatta lastensa aikuiseen elämään. Jokainen tekee omat virheensä, vanhemmat eivät voi estää lapsiaan tekemästä virheitä. Pystytkö olemaan sanomatta joka asiaan mielipidettäsi ja olla arvostelematta miniääsi? Itse sietäisin enemmän anoppiani jos hän älyäisi, että minä olen pomo minun huushollissani ja hän omassaan, mutta hän ei ymmärrä, tulee ja menee ja määräilee. Mikä oikeus hänellä on määrätä meidän elämästämme? Onko pakko sanoa ja nalkuttaa joka asiasta jonka miniä tekee eritavoin? Eihän minunkaan vanhempani arvostele miestäni, fiksuja kun ovat.

Ei anopille kuulu mitään pojan huusholli. Outoa touhua.
        Mutta luulen, että takana on se kuuluisa mustasukkaisuus ja se, että äiti ja poika eivät missään tapauksessa halua erota siitä symbioottisesta olotilasta, jossa ovat koko aikaisemman elämänsä eläneet.
        Anopille voi sanoa, että menee sinne omaan kämpäänsä järjestelemään tavaroita eikä minun tavarani kuulu hänelle.

• Mustasukkainenko?

Lapsuudenkoti on aina niin kauan kun vanhemmat elää. Toisilla suhde on kiinteempää ja toisilla väljempää.

Älykäs nainen oppii ymmärtämään. Minulla on mies jolla oli kotiäiti ja miehen/poikien ei koskaan tarvinnut tehdä ns. naisten töitä. Ruoka passattiin nenän eteen niin ettei tarvinnut kuin pöytään istua ja häipyä saappaat jalassa miestentöihin.

Silti minun ei ole tarvinnut koskaan "ruokkia" miestäni sillä hän tekee itse omat sapuskansa kun kuulemma minä en ole tarpeeksi hyvä kokki. Ihan hyvä onkin etten tee samanlaisia ruokia mihin hän on kotonaan tottunut (maustan liikaa) niin hän tekee itse sörsselinsä. Ja toisekseen en syö liharuokia paljoo, niin kuin mieheni tykkää.

Haukkumalla ja parjaamalla en koskaan miestäni kannusta vaan kehumalla (vaikkei aina aihettakaan olisi). Itse olen kuitenkin paljon enemmän "mamman" tyttö kuin mieheni "mamman" poika. Minulla on paljon läheisemmät välit äitiini. Puhumme lähes päivittäin ja kiistelemme, tappelemmekin. Mieheni puhuu äitinsä kanssa vain säästä kerran viikossa.

Miksi sinun pitäisi omistaa joku mies? Etkö ole itsenäistynyt itsekkään niin että pitää heti riippuvaisuus suhde olla johonkin? Ei kai se miehesi rakkaus vähene jos sitä jakaa muuallekkin niin ettei pettämisestä ole kysymys.

Sääli vain itseesi sillä et voi ennustaa muiden elämää tulevaisuuteen. Jos miehesi jätät niin hänellä voi olla paljon paremmin jos löytää ymmärtäväisemmän kumppanin kuin sinä olet.

Minkälainen mies on niin riippuu aika paljon siitä vastakkaisesta kumppanista, naisesta. Onko heikko itsetuntoinen nainen joka kyttää kaikki ja ihan kaikesta on mustasukkainen? Vai onko elämää ymmärtävä laajakatseinen nainen jolla ymmärrys on ihan eri luokkaa kuin silmälaput silmillä kulkevilla.

• hyvin yleistä...alkup,.

"älykäs" nainen oppii ymmärtämään... mitenkähän nämä ihmissuhde asiat liittyvät kenekään älykkyyteen. Tunneälykkyydestä varmaan voidaan puhua, ja mitä silläkin milloinkin tarkoitetaan. Vaikutat empaattiselta ihmiseltä, sellaiselta joka ei juuri koskaan ajattele itseään vaan uhraa kaiken muiden puolesta. Ääretön miellyttämisen halu on myös eräänlainen häiriötila uskoisin. Ihminen vain antaa itsestään eikä osaa tasapainoilla sen välillä mitä itse haluaa ja mitä muut toivovat. Jos tahdot elää elämäsi uhraten sen täysin muille, on se sinun tiesi. Minä en halua enkä pysty kaikkea uhraamaan muiden vuoksi vaan haluan joitain asioita itsellenikin. Olen aina halunnut tasa-arvoisuuteen ja tasapuoliseen kumpaanuuteen perustuvan parisuhteen, jossa kumpikin osapuoli saa elää "vapaasti hengittäen", mutta kuitenkin kiinteästi toisen rinnalla.
        Uskon edelleenkin, että aikuisen parisuhteen pystyy perustamaan vasta kun on irrottautunut lapsuudenkodistaan ja vanhempiensa arvo/ajatusmaailmasta. Vahemmistaan voi välittää ja vanhempiinsa voi tukeutua ja vanhempiaan voi auttaa vaikka heissä ei olisikaan kiinni, kuten lapsena on ollut. Mielestäni vanhemmille ei myöskään kuulu kaikki lastensa asiat, myös yksityisyys on hyvä muistaa. Kaikki asiat eivät ole kaikkien vaan parisuhteen intiymiyttä ja yksityisyyttä on suojeltava kaikilta ulkopuolisilta uhilta. Esim. puuttuva anoppi, hankala appi, sisarukset, ystävät tms. Pahimmillaan tällainen puuttuva ihminen voi sotkea toisten elämän. Se mikä tässä on pahinta, on se, että tällainen ihminen ei itsekkyyttään edes tajua mitä on saanut aikaiseksi.

• anabeatrix
        hyvin yleistä...alkup,. kirjoitti:

"älykäs" nainen oppii ymmärtämään... mitenkähän nämä ihmissuhde asiat liittyvät kenekään älykkyyteen. Tunneälykkyydestä varmaan voidaan puhua, ja mitä silläkin milloinkin tarkoitetaan. Vaikutat empaattiselta ihmiseltä, sellaiselta joka ei juuri koskaan ajattele itseään vaan uhraa kaiken muiden puolesta. Ääretön miellyttämisen halu on myös eräänlainen häiriötila uskoisin. Ihminen vain antaa itsestään eikä osaa tasapainoilla sen välillä mitä itse haluaa ja mitä muut toivovat. Jos tahdot elää elämäsi uhraten sen täysin muille, on se sinun tiesi. Minä en halua enkä pysty kaikkea uhraamaan muiden vuoksi vaan haluan joitain asioita itsellenikin. Olen aina halunnut tasa-arvoisuuteen ja tasapuoliseen kumpaanuuteen perustuvan parisuhteen, jossa kumpikin osapuoli saa elää "vapaasti hengittäen", mutta kuitenkin kiinteästi toisen rinnalla.
        Uskon edelleenkin, että aikuisen parisuhteen pystyy perustamaan vasta kun on irrottautunut lapsuudenkodistaan ja vanhempiensa arvo/ajatusmaailmasta. Vahemmistaan voi välittää ja vanhempiinsa voi tukeutua ja vanhempiaan voi auttaa vaikka heissä ei olisikaan kiinni, kuten lapsena on ollut. Mielestäni vanhemmille ei myöskään kuulu kaikki lastensa asiat, myös yksityisyys on hyvä muistaa. Kaikki asiat eivät ole kaikkien vaan parisuhteen intiymiyttä ja yksityisyyttä on suojeltava kaikilta ulkopuolisilta uhilta. Esim. puuttuva anoppi, hankala appi, sisarukset, ystävät tms. Pahimmillaan tällainen puuttuva ihminen voi sotkea toisten elämän. Se mikä tässä on pahinta, on se, että tällainen ihminen ei itsekkyyttään edes tajua mitä on saanut aikaiseksi.

Anoppi voi saada tuhoa paljonkin aikaiseksi jos haluaa. Kun miehelle tulee oma perhe sen pitäisi olla mielestäni number one. Ainakin minulle on. Ne korkeakoulutetut naiset on yhtä pahoja kuin suomipissikset jollei joissakin tapauksissa pahempia.Jos äiti haluaa olla poikansa elämässä number one niin silloin ei ole vielä pystynyt päästämään irti lapsestaan ja mielestäni silloin olisi aika mennä terapeutin pakeille. Suurinta rakkautta on päästää lapsistaan irti. Minusta semmoinen ihminen joka sanoo että äitin pitää olla numero 1 poikansa elämässä, rakastaa vain itseään mielettömästi ja on hirveän itsekäs.

• olemassakaan
        anabeatrix kirjoitti:

Anoppi voi saada tuhoa paljonkin aikaiseksi jos haluaa. Kun miehelle tulee oma perhe sen pitäisi olla mielestäni number one. Ainakin minulle on. Ne korkeakoulutetut naiset on yhtä pahoja kuin suomipissikset jollei joissakin tapauksissa pahempia.Jos äiti haluaa olla poikansa elämässä number one niin silloin ei ole vielä pystynyt päästämään irti lapsestaan ja mielestäni silloin olisi aika mennä terapeutin pakeille. Suurinta rakkautta on päästää lapsistaan irti. Minusta semmoinen ihminen joka sanoo että äitin pitää olla numero 1 poikansa elämässä, rakastaa vain itseään mielettömästi ja on hirveän itsekäs.

sellaisia äitejä jotka tahtovat olla aikuisen perheellisen poikansa elämässä ykkösiä. En usko.

• yleistä nykyään...
        anabeatrix kirjoitti:

Nimeomaan, olen kanssasi TÄYSIN samaa mieltä. Anoppi , joka ei osaa päästää lapsestaan irti ja tee tätä ns. karkotusta jonka jokainen vanhempi joutuu lapselleen tekemään, jotta tämä itsenäistyisi on äärimmäisen itsekäs ja heikko. Vaatii vahemmalta paljon pukata lapsia maailmalle "oman onnensa nojaan" elämään ja tekemään virheensä. Kukaan kun ei pysty virheetöntä elämää elämään ja näissä tapauksissa virhe on se äidin ja pojan molemmin puolinen takertuminen joka pilaa oman ja muidenkin elämän.

• Tosiasioiden hyväksyminen?????
        anabeatrix kirjoitti:

että äiti ei koskaan irrota otettaan omasta pojastaan ja päinvstoin. Siihen ei liity oppiarvot eikä mikään.

• Pelimiehessä ainesta???????...
        yleistä nykyään... kirjoitti:

Nimeomaan, olen kanssasi TÄYSIN samaa mieltä. Anoppi , joka ei osaa päästää lapsestaan irti ja tee tätä ns. karkotusta jonka jokainen vanhempi joutuu lapselleen tekemään, jotta tämä itsenäistyisi on äärimmäisen itsekäs ja heikko. Vaatii vahemmalta paljon pukata lapsia maailmalle "oman onnensa nojaan" elämään ja tekemään virheensä. Kukaan kun ei pysty virheetöntä elämää elämään ja näissä tapauksissa virhe on se äidin ja pojan molemmin puolinen takertuminen joka pilaa oman ja muidenkin elämän.

pukata omat rakkaat poikansa maailmalle oman onnensa nojaan.
        Älä kyttää tällaisia poikia, hae pelimies, niillä kun ei ole ollut läheistä suhdetta äitiinsä, he käyttävät siitä syystä naisia vain hyväkseen.
        Molempi parempi vai kuinka se on............

• yleistä nykyään
        Pelimiehessä ainesta???????... kirjoitti:

pukata omat rakkaat poikansa maailmalle oman onnensa nojaan.
        Älä kyttää tällaisia poikia, hae pelimies, niillä kun ei ole ollut läheistä suhdetta äitiinsä, he käyttävät siitä syystä naisia vain hyväkseen.
        Molempi parempi vai kuinka se on............

tajuaa tämän "karkottamis" homman luonnostaan. Eihän lapsiaan tarvitse täysin hylätä vaikka heidät kasvattaisikin itsenäisiksi... hylkääminen on aivan täysin eri asia. Ja voin kertoa sinulle, että en kyttää tällaisia "poikia" (äideille miehetkin ovat näköjään poikia...) mieheni ihan itse minut iski ja on tehnyt kaikki aloitteet yhteen muuttoon yms. Väitätkö tosiaan, että kaikki miehet, jotka eivät ole mammanpoikia ovat pelimiehiä? Aika suppea on maailmankuvasi, et ole tainnut paljon maailmaa nähdä, tai sitten olet vain sulkenut silmäsi kaikelta mikä ei tue omia näkemyksiäsi.
        En ole koskaan painostanut häntä mihinkään vaan ollut vähän liiankin ymmärtäväinen tähän saakka. Anoppia kohtaan olen myös ollut aivan liian helläkätinen ja kunnioittava, eihän anoppikaan kunnioita pätkääkän minua ja se ärsyttää minua kaikista eniten. Miksi ihmiset eivät nykyään kunnioita toisiaan ollenkaan, yritetään vain hyötyä kaikin mahdollisin tavoin ja haalia rahaa ja tavaraa. Ihan kuin millään muulla ei olis mitään merkitystä. Elämä on hyvin rankkaa tällaiselle nuorelle ja kauniille naiselle, joka välittää muista ihmisistä kun kaikki vain yrittävät hyötyä tai alistaa jotenkin.

• Mietippä tätä

tajuaa tämän "karkottamis" homman luonnostaan. Eihän lapsiaan tarvitse täysin hylätä vaikka heidät kasvattaisikin itsenäisiksi... hylkääminen on aivan täysin eri asia. Ja voin kertoa sinulle, että en kyttää tällaisia "poikia" (äideille miehetkin ovat näköjään poikia...) mieheni ihan itse minut iski ja on tehnyt kaikki aloitteet yhteen muuttoon yms. Väitätkö tosiaan, että kaikki miehet, jotka eivät ole mammanpoikia ovat pelimiehiä? Aika suppea on maailmankuvasi, et ole tainnut paljon maailmaa nähdä, tai sitten olet vain sulkenut silmäsi kaikelta mikä ei tue omia näkemyksiäsi.
        En ole koskaan painostanut häntä mihinkään vaan ollut vähän liiankin ymmärtäväinen tähän saakka. Anoppia kohtaan olen myös ollut aivan liian helläkätinen ja kunnioittava, eihän anoppikaan kunnioita pätkääkän minua ja se ärsyttää minua kaikista eniten. Miksi ihmiset eivät nykyään kunnioita toisiaan ollenkaan, yritetään vain hyötyä kaikin mahdollisin tavoin ja haalia rahaa ja tavaraa. Ihan kuin millään muulla ei olis mitään merkitystä. Elämä on hyvin rankkaa tällaiselle nuorelle ja kauniille naiselle, joka välittää muista ihmisistä kun kaikki vain yrittävät hyötyä tai alistaa jotenkin.

ihan siitä. että suurin osa lapsista hoidettiin tarhassa jo tuttipullovaiheessa ja lapset eivät saaneet hellyyttä eikä äidin rakkautta, siis heillä oli todella rankat työpäivät ja tädit hoiti heitä rahasta.
        Vanhemmat korvasivat poissaolonsa ja saadakseen omaa aikaa antamalla lapsilleen rahaa rahaa rahaa, siis keksi parempi selitys.
        Jos ei ole saanut ympärivuorokautista rakkautta osakseen, ei ole mistä ammentaa, koska saavi on tyhjä.

• yleistä nykyään
        Mietippä tätä kirjoitti:

ihan siitä. että suurin osa lapsista hoidettiin tarhassa jo tuttipullovaiheessa ja lapset eivät saaneet hellyyttä eikä äidin rakkautta, siis heillä oli todella rankat työpäivät ja tädit hoiti heitä rahasta.
        Vanhemmat korvasivat poissaolonsa ja saadakseen omaa aikaa antamalla lapsilleen rahaa rahaa rahaa, siis keksi parempi selitys.
        Jos ei ole saanut ympärivuorokautista rakkautta osakseen, ei ole mistä ammentaa, koska saavi on tyhjä.

Tuossa on ensimmäinen tosissaan mielenkiintoni herättävä kommentti. Olen itsekkin ollut lapsena tarhassa ja vanhempani töissä, tosin he ovat kyllä olleet lähes kaiken vapaa-ajan kotona meidän kanssamme, että rakkautta olen varmaan saanut, mutten kuitenkaan ympärivuorokautista, joten sekään ei selitä kykyäni olla empaattinen muita kohtaan ja nykyään niin harvinaislaatuista kykyäni arvostaa kanssaihmisiä. Tämäkin voi olla kasvatuksen tulos, varmaankin vanhempani osan näistä arvoista minulle antaneet. Muistan kuitenkin kerran kun isä sanoi minulle ollessani teini-ikäinen että olet harvinaislaatuisen suvaitsevainen, kunpa pystyisit pitämään sen aikuisenakin. Kai minulle on annettu sitten normaalia enemmän tätä "tunneälykkyyttä".

• Ei ymmärrä ei????????????

Tuossa on ensimmäinen tosissaan mielenkiintoni herättävä kommentti. Olen itsekkin ollut lapsena tarhassa ja vanhempani töissä, tosin he ovat kyllä olleet lähes kaiken vapaa-ajan kotona meidän kanssamme, että rakkautta olen varmaan saanut, mutten kuitenkaan ympärivuorokautista, joten sekään ei selitä kykyäni olla empaattinen muita kohtaan ja nykyään niin harvinaislaatuista kykyäni arvostaa kanssaihmisiä. Tämäkin voi olla kasvatuksen tulos, varmaankin vanhempani osan näistä arvoista minulle antaneet. Muistan kuitenkin kerran kun isä sanoi minulle ollessani teini-ikäinen että olet harvinaislaatuisen suvaitsevainen, kunpa pystyisit pitämään sen aikuisenakin. Kai minulle on annettu sitten normaalia enemmän tätä "tunneälykkyyttä".

selvällä suomenkielellä selitettynä, siis
        mistähän se kenkä nyt sitten puristaa?????

• yleistä nykyään
        Ei ymmärrä ei???????????? kirjoitti:

selvällä suomenkielellä selitettynä, siis
        mistähän se kenkä nyt sitten puristaa?????

palaa tuonne alkuun, eli kenkä puristaa mammanpoikuudessa...

• Miksi olet palstalla?

tai liitoissasi onnistunut tässä tunneälykkyydessäsi??????
        Rehellinen vastaus!!!

• yleistä nykyään
        Miksi olet palstalla? kirjoitti:

tai liitoissasi onnistunut tässä tunneälykkyydessäsi??????
        Rehellinen vastaus!!!

ole ollut oikeassa tietenkään, kukaan ihminen ei ole niin viisas. Myönnän virheeni tottakai.

• ylesitä nykyään
        Tosiasioiden hyväksyminen????? kirjoitti:

että äiti ei koskaan irrota otettaan omasta pojastaan ja päinvstoin. Siihen ei liity oppiarvot eikä mikään.

niin, eli perustele, miksi ei?

• niinpä niin

mammanpojan pitäisi ottaa se isin prinsessa, mutta kun nämä ovat molemmat niin täydellisen avuttomia elämän edessä, että osataan vain ojentaa käsi, ja sanoa "anna" ... niin eihän siitä mitään tule.

Pilaavat sitten muiden elämän.

• manikset ja prinsessat

näitä palstoja lukiessani, että mammanpojat ja isin prinsessat ja pelimiehet ennen kaikkea, siis tavallaan kaikki pilaavat nykyään kaikkien elämän.
        Parempi elää yksin, niin voi sieltä norsunluutornista vain katsella ja naureskella toisten toilauksille ja elää sitä hyvää elämäänsä eikä miettiä, kuka pilasi kenen elämän.

• yleistä nykyään
        manikset ja prinsessat kirjoitti:

näitä palstoja lukiessani, että mammanpojat ja isin prinsessat ja pelimiehet ennen kaikkea, siis tavallaan kaikki pilaavat nykyään kaikkien elämän.
        Parempi elää yksin, niin voi sieltä norsunluutornista vain katsella ja naureskella toisten toilauksille ja elää sitä hyvää elämäänsä eikä miettiä, kuka pilasi kenen elämän.

No mikähän siinä sit on, että itseään ja muita kunnioittavat itsenäiset miehet ja naiset eivät kohtaa :)...

• Sinkkuus muotisana

No mikähän siinä sit on, että itseään ja muita kunnioittavat itsenäiset miehet ja naiset eivät kohtaa :)...

että jokainen mies ja nainen haluaa nykyisin avioliittoon?????
        Se on kuule ihan vanhanaikaista.
        Sinkkuna paras. Vastaa itsestään eikä tartte kattella ketään naisenketaleita samassa huushollissa.
        Oma tupa, oma lupa.....

• yleistä nykyään
        Sinkkuus muotisana kirjoitti:

että jokainen mies ja nainen haluaa nykyisin avioliittoon?????
        Se on kuule ihan vanhanaikaista.
        Sinkkuna paras. Vastaa itsestään eikä tartte kattella ketään naisenketaleita samassa huushollissa.
        Oma tupa, oma lupa.....

Niin eli itseään kunnioittavan ja muita arvostavan ei kannata ottaa miestä itelleen (joka on vieläpä äidissä kiinni). Mammanpoika kai sitten ansaitseekin juuri sen laiskan petturi vaimon, ei empaattista, hellää ja rakastavaa, oman kortensa kekoon kantavaa naista. Sehän on anopillekkin hyvä jos mies ei sitoudu kenenkään naiseen, on anopilla seuraa ja saa omistaa lapsensa ja on vielä hoitajakin vanhoille päiville. sinun kanssasi kun keskustelee niin ihan kuin keskustelisi murrosikäisen kanssa joka ei edes yritä nähdä asioita laajasti vaan purkaa vaan omaa pahaa oloaan kiukuttelemalla.

• yleistä nykyään

Niinhän siinä kävikin, että mieheni suuttui anopille eli äidilleen. Tämä kun oli mennyt penkomaan papereitamme ja kaappejamme luvatta ja kehtasi vielä tentata, että missä se ja esine on (varastossa). Eipä ole näkynyt pariin päivään eikä kuulunut. Toivon vaan, että hän nyt tahollaan miettii käytöstään. Tietysti pyrin keskustelemaan asiasta anopin kanssa myöhemmin, mikäli mahdollista.
      Mieheni ketoi minulle, että olen hänelle kaikista tärkeintä maailmassa ja sen vuoksi säälin nyt tuota vanhenevaa ihmistä, joka tahollaan nyt kärsii, mutten saa liikaa miettiä miltä hänestä tuntuu, sillä on nyt hänen aika oppia ja minun jatkaa mieheni kanssa itsenäistä elämää. Oloni on uskomattoman levollinen ja helpottunut tuon välikohtauksen jälkeen. Kyllä se vain on niin, että kun kieroilut ihmissuhdekuvioissa menevät liian pitkälle, ei niihin auta muu kuin kissan nostaminen pöydälle.

• Mites sitten itse vanhana?????

totaalisesti juu.....mutta mutta.
        Mietippä itsesi siihen tilanteeseen, että olet jäänyt leskeksi ja lapsesi ovat maailmala ja olet ypöyksin............
        Miltäs tuntuu???????
        Äidin on hyvin vaikea erottaa poikaa omasta elämästään ja vaikka nyt olet helpottunut, niin voin sanoa, että nuorena toimin itse täysin väärin anoppia kohtaan, onneksi viimeisinä vuosina oikein.
        Nykyisin viedään vain annansilmiä haudalle.
        Lapset jäivät lapsuudessaan ilman mummuja ja vaaria.

• tavoitteeseesi

ja sait anopin ulos elämästäsi ja miehen elämästä.
        Tasapuolisuuden nimissä sinun on nyt luovuttava omasta äidistäsi. Myös hänelle porttikielto ja uudet käytöstavat.
        Varmaankin toiminnallasi pyrit juuri tuohon ja provosoit anoppisi toimimaan noin. Lienetkö juuri niitä miniöitä joka jotenkin vain hukkaa tai hävittää kaiken mitä anoppi antaa tai tallon tuo ja lahjoittaa.
        Ahdistit hänet nurkkaan ja nyt sitten olet onnellinen kun miehesi äiti ei kuuluelämäänne.
        Tyypillistä miniää, joka on epävarma itsestään.

• käytännössä
        Mites sitten itse vanhana????? kirjoitti:

Mietippä itsesi siihen tilanteeseen, että olet jäänyt leskeksi ja lapsesi ovat maailmala ja olet ypöyksin............
        Miltäs tuntuu???????
        Äidin on hyvin vaikea erottaa poikaa omasta elämästään ja vaikka nyt olet helpottunut, niin voin sanoa, että nuorena toimin itse täysin väärin anoppia kohtaan, onneksi viimeisinä vuosina oikein.

Eikö jokaisen tulisi kunnioittaa toisen omaisuutta? On sitten leski, ypöyksin tai vanhus, nämä olotilat eivät tunnu kivalta, mutta eivät ne anna oikeutta käyttäytyä huonosti. Jos vanhus, leski, yksinelävä alkaa näin käyttäytyä, on syytä ounastaa jotain mielenterveysongelmaa. Eikä siihen ainakaan auta siihen peliin mukaan meneminen, sen käytöksen salliminen, että sallii anopin penkoa omia nurkkiaan, oman perhe-elämän ja avio-onnen kustannuksella.

Mitäköhän lapsetkin tästä ajattelevat, jos näkevät mummom kaivavan äidin tavaroita, ja äiti vain sallii sen, ja sitten riita on valmis, kun anoppi lähtee kotiinsa? Ja jos eivät riitele tästä, lapset luulevat tämän olevan normaalia, ja ihmettelevät aikanaan, ettei minun anoppin vain näin tehnyt? Oma koti on oma koti.

• hhhhhhhhhhhh
        tavoitteeseesi kirjoitti:

ja sait anopin ulos elämästäsi ja miehen elämästä.
        Tasapuolisuuden nimissä sinun on nyt luovuttava omasta äidistäsi. Myös hänelle porttikielto ja uudet käytöstavat.
        Varmaankin toiminnallasi pyrit juuri tuohon ja provosoit anoppisi toimimaan noin. Lienetkö juuri niitä miniöitä joka jotenkin vain hukkaa tai hävittää kaiken mitä anoppi antaa tai tallon tuo ja lahjoittaa.
        Ahdistit hänet nurkkaan ja nyt sitten olet onnellinen kun miehesi äiti ei kuuluelämäänne.
        Tyypillistä miniää, joka on epävarma itsestään.

Kuule, ei anopin tarvitse saada tutkia miniän tavaroita, vaikka tämä onkin naimisissa anopin pojan kanssa.Jokin raja sentään täytyy vetää. Jos miniän äiti ei käyttäydy samoin, ei ole kuule mitään syytä polttaa siltoja sinne. Onko mykkäkoulu anoppiin maailman pahin juttu?

Kun annat lahjan, menetät muuten oikeuden määrätä mitä lahjan saaja sillä lahjalla tekee. Sinä säilytät kaikki anopin antamat lahjat sen varalta, että anoppi tulee ja tarkastaa kamasi? Jos pelkäät anoppia niin, niin siitä vaan. Mutta älä oleta, että muut tekevät samoin. Vai elätkö yhteistaloudessa anoppisi kanssa?

• ...huokaus!
        Mites sitten itse vanhana????? kirjoitti:

Miltäs tuntuu???????

Voi kun minäkin voisin viedä annansilmiä anoppini haudalle....

• noin käy

juuri kilteille ja hieman (ei niin söpöille) tytöille. Kun ei oikein pääse valkaamaan.Markkinoila on miehiä ja naisia vaikka kuinka mutta sulle kävi paskatuuri kun "löysit" tollasen velliperseen.

..niin ja tei muijat kyllä roikutte vanhemmissanne vielä pahemmin. Ja jo mies laittaa omat vahempansa etusijalle parisuhteessa niin tiedossa on totaalista paskaa. Ihan sama käy jos muija roikkuu äidissä eikä huomioi miestään. Niin se vaan on

• änoppi ykkönen vaimo kakkonen

Kuvauksesi oli omaa tilannettanikin kuvaava- sillä erotuksella, että en ollut riittävän fiksu tajuamaan mieheni sairaanloista riippuvuutta äidistään ajoissa. Riippuvuus tulee esiin esim juhlapyhien aikana, jolloin mieheni kutsutaan anopin luo - ja tietysti mieheni menee.

Elämä tarjoaa sellaisia kokemuksia, joita ei toiselta kuullessa osaisi pitää totena.Valitettavasti vain itseään voi muuttaa, ja sekin on niin vaikeaa.Onneksi elämää on vielä päälle 40-v:na edessä, mikä ei tarkoita kohdallani "uuden etsimistä" vaan " vanhasta (ihan konkreettisestikin verrattuna omaan ikääni- mieheni on 55v)eroon pääsemistä".Toivon vain, etten jämähdä katkeruuteen. Joskus voin ehkä pitää miestäni ja anoppiani vitsinä, joka ei tosin vielä naurata.

• Menit siis naimisiin vitsin...

Kuinka voi pitää aviomiestään vitsinä ja hänen äitiään. Tottakai juhlapyhinä käydään miehen äidin luona ja käytännössä joka päivä.
        Jätä se miehesi ja hänen äitinsä rauhaan, äläkä ole niin varma, että jäät miehesi jälkeen.
        Naisilla on niin paljon syöpää nykyään, että miehesi voi vielä pitää sinua vitsinä. Huoh

• anoppi itsekin

Kyllä se napanuora äidin ja lapsen välillä pitäisi katkaista viimeistään silloin, kun tulee puoliso mukaan. Mulla kaksi lasta, mutta en heihin läheskään joka viikko ole yhteydessä ja kuitenkin meillä erinomaiset suhteet keskenämme.

Vietämme yhdessä aikaa lomilla ja meille voi tulla milloin tahansa, tosin ovat ruvenneet ilmoittamaan tulostaan.

Yritä nyt saada se mammanpoika tajuamaan, että te olette perhe. Onko teillä lapsia? Vaimo ja perhe tärkein kuitenkin.

• ruusua
        anoppi itsekin kirjoitti:

Kyllä se napanuora äidin ja lapsen välillä pitäisi katkaista viimeistään silloin, kun tulee puoliso mukaan. Mulla kaksi lasta, mutta en heihin läheskään joka viikko ole yhteydessä ja kuitenkin meillä erinomaiset suhteet keskenämme.

Vietämme yhdessä aikaa lomilla ja meille voi tulla milloin tahansa, tosin ovat ruvenneet ilmoittamaan tulostaan.

Yritä nyt saada se mammanpoika tajuamaan, että te olette perhe. Onko teillä lapsia? Vaimo ja perhe tärkein kuitenkin.

Enpä ihmettele että välinne ovat hyvät.
        Harvinaisen fiksu ihminen.Oikea helmi!

• sinulta
        Menit siis naimisiin vitsin... kirjoitti:

Kuinka voi pitää aviomiestään vitsinä ja hänen äitiään. Tottakai juhlapyhinä käydään miehen äidin luona ja käytännössä joka päivä.
        Jätä se miehesi ja hänen äitinsä rauhaan, äläkä ole niin varma, että jäät miehesi jälkeen.
        Naisilla on niin paljon syöpää nykyään, että miehesi voi vielä pitää sinua vitsinä. Huoh

Mutta niinhän näillä palstoilla on tapana vetää puoleensa kaikenlaista ilkeää ja tyhmää sakkia.

• mummeli 56 v.
        ruusua kirjoitti:

Enpä ihmettele että välinne ovat hyvät.
        Harvinaisen fiksu ihminen.Oikea helmi!

Olen otettu, kiitos.

• ...kylläkin....
        Menit siis naimisiin vitsin... kirjoitti:

Sinä ainakin olet vitsi. Vieläpä aika hyvä sellainen.

• ...sanoista!
        anoppi itsekin kirjoitti:

Ihana kuulla että sinunlaisiasi on olemassa. Olet unelma-anoppi!!

Ketjusta on poistettu 92 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3336
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1419
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1286
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe