Gillette Fusion

Monopoli?

Onko kenelläkään kertoa josko jostain saisi kunnollisia partahöyliä Gilleten tuotteiden sijaan? Itseäni korpeaa ostaa kyseisen firman kalliita höyliä. Tuntuu että höylämarkkinalla vallitsee täydellinen monopoli, jossa myyjä päättää hinnat. Laatu ja käyttömukavuus ovat ok, mutta esim tuon uuden Fusion höylän terä tuntuu tylsyneen kolmessa viikossa vaihtokuntoon. Tällä tahdilla pelkkiin teriin kuluu 200€ / vuosi. Yli 1000 mummoissa... Onko vaihtoehtoja? (Ja ne surkeat muovihöylät eivät sellainen ole)

33

24167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • safety razor
    • Willyx

      Kyllähäm kaupasta löytyy kaiken maailman dailyja ja pirkkoja. Osta niitä, jos ei oo varaa laatutavaraan. Minusta 5-teräinen fusion on ylivoimaisesti paras höylä mitä olen käyttänyt. Millä matematiikalla teriin saa kulumaan 200 euroa vuodessa? Jos yhtä terää käyttää kolme viikkoa, tulee vuodessa käytetyksi n. 18 terää. 8 terän paketti maksoi muistaakseni semmoiset 25 euroa, joten vuoden terät maksaa n. 60 euroa. Kyllä laadusta kannattaa maksaa.

      • Monopolis

        Hei Willyx, Kiitos mahtavasta vastauksesta. Onneksi asia ei jää hinnasta kiinni, vaan enemmän kyse on siitä, että harmittaa Gilleten monopoli. Monopoli ei kuulu kuin viinakauppaan, eikä edes sinne.

        Jos teillä siellä Gilleten markkinointiosastolla osattaisiin lukea, niin olisitte huomanneet, että en Gilleten ajotulosta moittinut, sekä kerroin että dailyt jne. paskat eivät ole vaihtoehto. Mitä tuohon hinta-asiaan tulee, niin valitettavasti henkilökuntakauppaanne ei pääse kuka tahansa, vaan muiden on ostettava höylänsä tavallisista kaupoista. Siellä ei 25 euroa 8 terään riitä.

        Mieti tarkasti ja hyväksytä pomollasi teksti jolla aiot tähän viestiin vastata, jottet vallan nolaa firmaasi.


      • The Real J.
        Monopolis kirjoitti:

        Hei Willyx, Kiitos mahtavasta vastauksesta. Onneksi asia ei jää hinnasta kiinni, vaan enemmän kyse on siitä, että harmittaa Gilleten monopoli. Monopoli ei kuulu kuin viinakauppaan, eikä edes sinne.

        Jos teillä siellä Gilleten markkinointiosastolla osattaisiin lukea, niin olisitte huomanneet, että en Gilleten ajotulosta moittinut, sekä kerroin että dailyt jne. paskat eivät ole vaihtoehto. Mitä tuohon hinta-asiaan tulee, niin valitettavasti henkilökuntakauppaanne ei pääse kuka tahansa, vaan muiden on ostettava höylänsä tavallisista kaupoista. Siellä ei 25 euroa 8 terään riitä.

        Mieti tarkasti ja hyväksytä pomollasi teksti jolla aiot tähän viestiin vastata, jottet vallan nolaa firmaasi.

        Jos palataan tähän juttuun. Itse olen nähnyt ihan marketeissa neljän kappaleen Gillette Fusion vaitoteräpaketteja vajaan 14 euron hintaan. Se lienee aika normaali hinta.

        Jos yksi terä kestää kolme viikkoa menee vuodessa noin 18 terää. Se tekee viisi teräpakkausta á 14 euroa eli vuodessa noin 70 euroa.

        Tietenkin jos ostat uuden höylän aina terän kuluttua loppuun tulee huomattavasti kalliimmaksi, mutta teriähän myydään erikseen.


      • aika?

        ihan pakko kysyä: miten ihmeessä pystyt käyttämään yhtä terää kolme viikkoa?

        minulla menisi kyseisessä ajassa naama ihan verille. yksi terä kestää minulla n. pari, kolme päivää


      • Rane179

        Tilasin efiltä Wilkinson Quattro Titanium Varren ja terät jatkotilauksena ja paketti osottautui erittäin hyväksi! 4-Teräinen osottautui eritäin tehokkaaksi mutta silti hellävaraiseksi iholle! Hinta noin 8-terää 15e! Tulee Postin kautta kotiin haluamalla aikavälillä!


      • pyh--

        Kuka helvetti tarvitsee viittä terää rivissä ajaakseen partansa! En edes minä, ja mulla on erittäin paksu ja jäykkä parta. Tapanani on myös ollut sipaista nenäkarvat höylällä, mutta miten tunget jotain viiden terän höyläasetelmaa sieraimeen? Aivan turhia uudistuksia keksitään, joilla vain pakotetaan vaihtamaan uuteen, koska vanhemmat versiot poistuvat myynnistä.


    • alskjffhf

      Gilletten Sensor Exelillä. 5 terän paketti maksaa 7,15 euroa, eli kustannukset vuodessa reilusti alle 30 euroa.

    • nuori mies

      Mulla meni hermot törkeenhintaisten gillet-vaihtoterien kanssa, jotka tylsyy käyttökelvottomiksi viikossa.

      Siirryin käyttämään partaveistä. Jälki alkaa olla jo pienen harjoittelun jälkeen parempi kuin höylällä.

    • villevee

      Suomesta saa vain Gilletteä. Ulkomailta saa myös Wilkinson Swordin tuotteita, joka on ainoa vaihtoehto Gilletelle (jos safety razor ei kelpaa).

      Itse olen tilannut Blademailista:
      http://www.blademail.co.uk/

      Halvinta on ostaa vanhanaikainen partakone kirpputorilta ja tilata siihen Derby-teriä ebaysta. Suomessa nuo safety razorin terät maksavat viisi euroa viideltä kappaleelta - merkkihän on tuttu Gillette.

    • karvanaamari

      mutta mahtaako mulla olla jotenkin outo naamakarvoitus kun tuolla uudella Fusion powerilla ei saa läheskään yhtä hyvin partaa ajettua kuin vanhalla jopa tylsyneellä Mach 3:lla.

    • niin ei

      tartte teriä vaihdella...

      • karvanaamari

        ajaa viikon sänkeä, kun on jo sen verran pitkä. Parin päivän sängen saa ajettua mutta en minä ainakaan niin usein viitsi naama ajella ja toiseksi naama punoittaa koneella ajon jälkeen kuin paloauto, siksi käytän höylää ajelussa.


    • Vizki

      14€ maksaa 4 terää joutuu ostaa vuodessa 3-4 pakkausta teriä. Kieltämättä siinä melkein 100€ menee kaikkien muiden tuotteiden kanssa (geelit, aftershave jne.) Ei kovin halpaa, mut toisaalta tulos on loistava eikä iho kärsi. Itellä partaa kasvaa kuin gorillalla, niin joutuu usein ajamaan paksua sänkee. Sähkökoneet ei oo läheskään niin hyviä. Jos sänki ei oo paksua niin sit on hyvä koneella. Mach3 on suht hyvä ja hintakin tippuu noin 50€ vuodessa

      • Oli noita

        Näin jossain kotimaisessa luettelossa mainostettiin vajaalla kympillä noita teriä, nettikaupoissa myös edullisempia. Koneella on kiva ajaa, kannattaa panostaa laatuun.


      • Minä vaan
        Oli noita kirjoitti:

        Näin jossain kotimaisessa luettelossa mainostettiin vajaalla kympillä noita teriä, nettikaupoissa myös edullisempia. Koneella on kiva ajaa, kannattaa panostaa laatuun.

        Ainakin nykyään paikallisessa citymarketissa gillette fusion neljän terän pakkaus on lähes 17€. Gillettekauppa.fi myy kahdeksan terän pakkausta vajaan 18€ hintaan joten kyllä netistä saa noita teriä suht edullisesti.


    • lateksi81

      Hommasin efi.fi-nettikaupasta Wilkinson Sword Quattro titanium höylän. Tuntuu toimivan paremmin kuin Gilletten tuotteet ja hintakin kohdillaan.

      • Schick

        Phuketista Carrefour-marketista löytyy Schick Quattro Titanium terät, jotka ovat identtiset Wilkinsonin vastaavien kanssa. 4 kpl teräpakkaus 295 baht, eli n.6,2 euroa.


    • Partahöylä

      Tällaien sivu tuli vastaan www.gillettekauppa.fi. Marketissa neljän terän pakkaus gillette fusionia 17€ täältä alle 10€..

    • Rolf Sjöholm

      Vertasin Gillette yhtiön partahöyliä Mach 3 ja Fusion keskenään jatuls oli yllättävä.
      Mach 3 leikkasi normaalin suomalaisen miehen parra siloiseksi 21 kertaa mutta
      FUSIO ainoastaan 11 kertaa
      Mistä moinen ero, oliko terä materiaalit aikaisemmin ylivoimaisesti parempia vai
      onko syy GILETTEN ahneus.!!!!!!!!!!!!!!
      Minä ainakin vaihdan toiseen merkki tuotteeseen enkä maksa olemattomasta
      n.s. mukavuudesta ja mainos hölynpölystä
      Rolf Sjöholm

      • JS

        Itse en ole kokeillut mach 3 teriä, pelkästään fusionia, mutta kyllä ne minulla kestävät mielestäni kauemmin. Olen myös kuten joku muu täällä tilannut teräni tuolta gillettekauppa.fi :stä jolloin terät tulevat selvästi halvemmiksi kuin marketista.


      • Totanoin1
        JS kirjoitti:

        Itse en ole kokeillut mach 3 teriä, pelkästään fusionia, mutta kyllä ne minulla kestävät mielestäni kauemmin. Olen myös kuten joku muu täällä tilannut teräni tuolta gillettekauppa.fi :stä jolloin terät tulevat selvästi halvemmiksi kuin marketista.

        Hmm ette uk:n liikkeitten tarjontaa ole selailleet, itse hankin parranajovälineet englannista hintataso edullisempi kuin suomessa.


      • terä väterä

        Itse käytin muutaman vuoden Mach 3:sta, kun paremmasta en tiennyt. Onhan sillä mukava vedellä, eipä sillä, mutta yllätyin huomatessani Lidlin vastaavan laadusta. Pysyy posket ja päänuppi siloisina pidempään kun sillä oppi ajamaan ja terätkin tuntuu kestävän. Ergonomiahan tuossa sitten.. ..no, sitä ei ole.
        Viikko takaperin tilasin eBaysta Weishin safety razorin, jota höylätyyppiä kovasti kehuvat. Jospa sillä pärjäisi vähän pidempään..
        Partaveitsi löytyy myös, mutta en ole tekniikkaan viitsinyt perehtyä kun täytyy tuo pääkin pitää posliinina..


      • Eilekaitata
        terä väterä kirjoitti:

        Itse käytin muutaman vuoden Mach 3:sta, kun paremmasta en tiennyt. Onhan sillä mukava vedellä, eipä sillä, mutta yllätyin huomatessani Lidlin vastaavan laadusta. Pysyy posket ja päänuppi siloisina pidempään kun sillä oppi ajamaan ja terätkin tuntuu kestävän. Ergonomiahan tuossa sitten.. ..no, sitä ei ole.
        Viikko takaperin tilasin eBaysta Weishin safety razorin, jota höylätyyppiä kovasti kehuvat. Jospa sillä pärjäisi vähän pidempään..
        Partaveitsi löytyy myös, mutta en ole tekniikkaan viitsinyt perehtyä kun täytyy tuo pääkin pitää posliinina..

        Ite jo nelisen vuotta pitäny naaman sileenä Braunin silk epil-laitteella, pysyy _kauan_ sileenä eikä terien hinnasta tarvii itkee.

        Ajokokemus pari ensimmäistä kertaa aika kivuliaita mutta kuka voi sanoa itseään mieheksi jos ei nyt pientä nipistelyä kestä?

        Suosittelen !


      • Alex1979***
        Eilekaitata kirjoitti:

        Ite jo nelisen vuotta pitäny naaman sileenä Braunin silk epil-laitteella, pysyy _kauan_ sileenä eikä terien hinnasta tarvii itkee.

        Ajokokemus pari ensimmäistä kertaa aika kivuliaita mutta kuka voi sanoa itseään mieheksi jos ei nyt pientä nipistelyä kestä?

        Suosittelen !

        mulla on gilleten mac-3 ja fusion ja gilleten blue halpahoyliä.. jännä et mulla kestaa halpahöylä se joka maksaa euron pari viikkoo ja sitten vuoden välein ostan 4kappalta uusia teriä.. halpateriä kerran vuodes pari höylää aina anopille, isälle, tyttöystävälle jne. siis näita halpahöyliä bic-3, gillette blue 2 jne..

        kuinka toisilla menee noin paljon höyliä vaikka ajan parran 5-6 kertaa viikos.. onko mulla sitte pehmeempi parta tai jotai.. :)


    • fgfghgyjft

      Lidl:in Gibellini on paljon halvempi kuin Gillette ja mielestäni ihan hyvä. Terät on huomattavasti halvempia. Jollain 6-7 € saa teräpaketin, jossa oli muistaakseni 15 terää.

    • Mies, 25

      Vaihtoehto on todella olemassa: perinteinen safety razor -parranajo. Lue asiantunteva artikkeli klassisesta parranajotekniikasta, selaile Badger and Blade -foorumia, katso videoita Youtubesta ja tilaa Merkur HD -partahöylä, näyte-erä erilaisia partateriä sekä hyvää parranajovaahtoa. Hemmottele itseäsi kiireettömillä ja tarkoilla parranajoilla, jotka tulevat hyvin edullisiksi.

      http://today.msnbc.msn.com/id/6886845
      http://www.youtube.com/user/mantic59
      http://badgerandblade.com
      http://www.miehenkauppa.fi/merkur-heavy-duty-partahoyla-p-247.html
      http://www.shaving-shack.com/10-feather-10-derby-extra-10-israeli-made-double-edged-razor-blades.html
      http://www.iherb.com/Kiss-My-Face-SH-Moisture-Shave-Cool-Mint-11-fl-oz-325-ml/16735?at=0

      Ei kestä.

      • sdfewsf

        Saako noihin Merkurin "klassikkoihin" vaihtoteriä? Ja kauanko yhdellä terällä voi partaa ajaa?

        Ajattelin vaihtaa nimittäin Philipsin akkukoneen terälliseen, tarvitsisin uudet pyöröterät ja 60€ maksaisivat! En todellakaan maksa koneen hintaa teristä.


      • edellinen kirjoittaj
        sdfewsf kirjoitti:

        Saako noihin Merkurin "klassikkoihin" vaihtoteriä? Ja kauanko yhdellä terällä voi partaa ajaa?

        Ajattelin vaihtaa nimittäin Philipsin akkukoneen terälliseen, tarvitsisin uudet pyöröterät ja 60€ maksaisivat! En todellakaan maksa koneen hintaa teristä.

        Ja olisihan se pitänyt tarkemmin lukea, sainkin vastaukset jo itsessään sivulta....


    • Gonapartanen

      Ite ostin Gillette fusionin vaihtoterät e-villestä. Sattui osumaan silmään, että oli lisänny kauppaan, niin tilasin. Meni tosin pari viikkoa ennenkuin tuli perille, mutta hinta oli 13€/4kpl

    • viikon välein puhtaa

      itse nyt kokeillut niin konetta(huono,pitkällä sängellä)fusionia,tylsä,mach 3,menettelee,paras tulos oli nyt kun piruuttani kokeilin tuota wilkinsonin quatro titanium,mistähän saisi teriä halvalla siihen,netistä,?

      tähän mennessä paras höylä tuo viimeksimainittu,
      kertakäyttörojut voi heittää sinne roskiskeeen avaamattomana pakkauksena,repii ja todella huonoja,
      vaarin vanha yksiteräinen halpa ja huono,repijä.
      ulkomailla käynyt monesti parturilla oikealla partaveitsellä ajattamassa,todella puhdas jälki tosin repii kivuliaasti joskus
      samoin kun tuo vaarin yksiteräinen tai kertakäyttö romut.

    • halvinterä
    • Teräkauppias

      Itse olen siirtymässä muovivälineistä safety razor -tyyppisen ajamiseen. Miten tuon sitten suomeksi sanoisi. Meillä niiden terät ovat myymälässä 2.50e 5 kappaleen paketti, joten vaikea kuvitella että rahaa kauheasti teriin palaisi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe