bändin perustaminen ja oma kerho

saija

moi! tänne laittakaa vinkkejä kun olen perustamassa bändiä!! ja sitten kans vinkkejä mistä kannttaa alottaa kun olen perustmassa musa kerhoo pienemmille?! helppii

58

4610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saija

      voitteko vastatakkiii

    • mimmu

      jos ensin perusjutut niinku soittajat ja soittimet ja treenitilat on olemassa, niin sitten vois miettiä esim. millasta musiikkia aikoo soittaa, covereita vai omia biisejä, treeniajat ja sellasta... musakerhosta en sitten oikeen tiiäkkään..:) varmaan pikkusten kanssa lähinnä kärsivällisyyttä ja huumorintajua.

    • banaana_

      ootko miehikkälästä?

    • Anarchist

      ...minä tulla bändiin,olen 9-vuotias poika.Mikä osoite,itse oon Nurmijärveltä.

      • -heidi-

        anarchist ois kiva jos tulisit mun bändiin itte on kylläkin 10 mutta meistä vois tulla bändi kamut vai käykö se?


      • Sanyid
        -heidi- kirjoitti:

        anarchist ois kiva jos tulisit mun bändiin itte on kylläkin 10 mutta meistä vois tulla bändi kamut vai käykö se?

        Olen itse nastolasta 14v tyttö, mut sitä vaan, et miten bändin voi perustaa jos soittais iha joko paramoren tyyppistä musaa tai sitte muitten julkkisten biisei omal coveril. ;D


      • diuwhee
        Sanyid kirjoitti:

        Olen itse nastolasta 14v tyttö, mut sitä vaan, et miten bändin voi perustaa jos soittais iha joko paramoren tyyppistä musaa tai sitte muitten julkkisten biisei omal coveril. ;D

        opettele ensin soittamaan ja/tai laulamaan ja sitten mene perustamaan bändi


      • Satu Viitala
        Sanyid kirjoitti:

        Olen itse nastolasta 14v tyttö, mut sitä vaan, et miten bändin voi perustaa jos soittais iha joko paramoren tyyppistä musaa tai sitte muitten julkkisten biisei omal coveril. ;D

        Hei,
        Olemme Porin keskustan nuorisotalolla aloittelemassa Bändiprojektia. Treenattu tähän mennessä yhden kerran, joten mukaan mahtuu hyvin.
        Aikaisempaa soittotaitoa ei tarvita!

        Ota yhteyttä
        [email protected]
        0447014417


      • Satu Viitala
        Satu Viitala kirjoitti:

        Hei,
        Olemme Porin keskustan nuorisotalolla aloittelemassa Bändiprojektia. Treenattu tähän mennessä yhden kerran, joten mukaan mahtuu hyvin.
        Aikaisempaa soittotaitoa ei tarvita!

        Ota yhteyttä
        [email protected]
        0447014417

        Anteeksi, tämä tulikin väärän kunnan alle ;)


      • sdadsg
        diuwhee kirjoitti:

        opettele ensin soittamaan ja/tai laulamaan ja sitten mene perustamaan bändi

        Miks nää kaikki vaikuttaa trolleilta?


    • riksula

      no se olisi mun mielestä aivan sairaan helppoa,ku mulla on ollut jo kaksi bändiä,mutta jos levyjä aiot tehä nii siitä en oo kovinkaan varma.,sun kannattaa koota tyypit sun bändii,ja hankkii tietty soittimia,ja päätä,laulatteko te suomee,enkkuu,tai mitä muita vaihtoehtoja onkaa tarjolla,tehkää pari biisiä,ja sitte,JOS pystyt,nii nauhota biisit levylle,ja eti jostai semmonen levy-yhtiöjoka haluisi sun bändin tekee levyjänii lähetä levys vaikka semmosee paikkaa,tai lähetä radioon sun musaa,mutta konsertteja ei heti ekaksi kannata miettiä ollenkaan.

      • Sarkku!

        Mullaki on vähä semmost onkelmaa, ku haluisin perustaa bändin.. Otin kaksvuotiseks valinnaiseks musan, et saisin opetel soittaa rumpui paremmi ja kitaraa jonkun verran :) Niin.. Miten mä saisin bändin kasaan? Ku ei tääl mein paikkakunnal oo ketää jota kiinnostais.. :/ Ja musa olis sit hengellistä, mitä mää niinkö soittasin. (:

        Tuota tuota.. Niih.. Tän ikäsenä varmaa miteskää viel saakkaa bändii, ku nii nuori. Mut sit myöhempää ajatelle =)

        Jos joku vaa tietää et mitenkä sais bändin kokoo ja sillee, nii ilmottelee mulle :) ! eiks nii? ^^


      • .....
        Sarkku! kirjoitti:

        Mullaki on vähä semmost onkelmaa, ku haluisin perustaa bändin.. Otin kaksvuotiseks valinnaiseks musan, et saisin opetel soittaa rumpui paremmi ja kitaraa jonkun verran :) Niin.. Miten mä saisin bändin kasaan? Ku ei tääl mein paikkakunnal oo ketää jota kiinnostais.. :/ Ja musa olis sit hengellistä, mitä mää niinkö soittasin. (:

        Tuota tuota.. Niih.. Tän ikäsenä varmaa miteskää viel saakkaa bändii, ku nii nuori. Mut sit myöhempää ajatelle =)

        Jos joku vaa tietää et mitenkä sais bändin kokoo ja sillee, nii ilmottelee mulle :) ! eiks nii? ^^

        ...kannattais osallistua seurakunnan nuortentoimintaan ja etsiä bändikavereita sitä kautta.


      • Sarkku!
        ..... kirjoitti:

        ...kannattais osallistua seurakunnan nuortentoimintaan ja etsiä bändikavereita sitä kautta.

        No sepä tässä just onki ongelmana.. Ku ei oo seurakunnas nuoria jotka on kiinnostuinet ku kaikki on vanhempii ku mä.. Ja sit niil on omat juttunsa.. :/

        Miten sais nuoret kiinnostuu? :)


      • Blu
        Sarkku! kirjoitti:

        Mullaki on vähä semmost onkelmaa, ku haluisin perustaa bändin.. Otin kaksvuotiseks valinnaiseks musan, et saisin opetel soittaa rumpui paremmi ja kitaraa jonkun verran :) Niin.. Miten mä saisin bändin kasaan? Ku ei tääl mein paikkakunnal oo ketää jota kiinnostais.. :/ Ja musa olis sit hengellistä, mitä mää niinkö soittasin. (:

        Tuota tuota.. Niih.. Tän ikäsenä varmaa miteskää viel saakkaa bändii, ku nii nuori. Mut sit myöhempää ajatelle =)

        Jos joku vaa tietää et mitenkä sais bändin kokoo ja sillee, nii ilmottelee mulle :) ! eiks nii? ^^

        Yleensähän nämä jotka ovat bändissä tuntevat ennalta toisensa joten eikös se onnistuisi jotenkin että etsii vain soittotaitoisia kavereita ja kokeilee aluksi niiden kanssa, sitten on esim. www.muusikoiden.net mistä löytyy ilmoituksia kun laulaja etsii bändiä ja bändi laulajaa.


      • dipu
        Blu kirjoitti:

        Yleensähän nämä jotka ovat bändissä tuntevat ennalta toisensa joten eikös se onnistuisi jotenkin että etsii vain soittotaitoisia kavereita ja kokeilee aluksi niiden kanssa, sitten on esim. www.muusikoiden.net mistä löytyy ilmoituksia kun laulaja etsii bändiä ja bändi laulajaa.

        Mäkin tykkäisin perustaa bändin tai kuulua bändiin lähinnä Ulvilan alueelta niinku harjunpäästä, friitalasta, vanhasta-kylästä jne. mutta kyllä Porikin kävis... oon 13


      • SilentEve
        dipu kirjoitti:

        Mäkin tykkäisin perustaa bändin tai kuulua bändiin lähinnä Ulvilan alueelta niinku harjunpäästä, friitalasta, vanhasta-kylästä jne. mutta kyllä Porikin kävis... oon 13

        Osaatkos soittaa jotain ja kuinka hyvin?


      • Sanyid
        Sarkku! kirjoitti:

        No sepä tässä just onki ongelmana.. Ku ei oo seurakunnas nuoria jotka on kiinnostuinet ku kaikki on vanhempii ku mä.. Ja sit niil on omat juttunsa.. :/

        Miten sais nuoret kiinnostuu? :)

        ...päin olet ja minkä ikäinen ??


      • Satu Viitala
        dipu kirjoitti:

        Mäkin tykkäisin perustaa bändin tai kuulua bändiin lähinnä Ulvilan alueelta niinku harjunpäästä, friitalasta, vanhasta-kylästä jne. mutta kyllä Porikin kävis... oon 13

        Hei,
        Olemme Porin keskustan nuorisotalolla aloittelemassa Bändiprojektia. Treenattu tähän mennessä yhden kerran, joten mukaan mahtuu hyvin.
        Aikaisempaa soittotaitoa tai soittimia ei tarvita!

        Ota yhteyttä
        [email protected]
        0447014417


      • tomppi112
        dipu kirjoitti:

        Mäkin tykkäisin perustaa bändin tai kuulua bändiin lähinnä Ulvilan alueelta niinku harjunpäästä, friitalasta, vanhasta-kylästä jne. mutta kyllä Porikin kävis... oon 13

        mä ooon kymmene ja oon saanu luokasta pikku bändikasaa


    • maijuhelena

      Mun nimi on Maiju ja olen pienestä asti halunnut laulajaksi. Jotkut ovat kehuneet ääntäni, että laulan ihan kuin Tarja Turunen. Laulan mielelläni mitä musaa vain paitsi en teknoa. olen 23-vuotta ja asun lahdessa. Hain myös nightwishiin laulajaksi mutta Anette vei voiton. olisin kiitollinen jos pääsisin laulamaan. Haluaisin taiteilijanimeksi Mandi

      • sama tyyppi

        Nii mun meiliin saa laittaa viestiä jos joku huolii mut bändiinsä laulajaksi.


      • samamuija
        sama tyyppi kirjoitti:

        Nii mun meiliin saa laittaa viestiä jos joku huolii mut bändiinsä laulajaksi.

        nii mun meiliossa on : [email protected]


      • jk
        samamuija kirjoitti:

        nii mun meiliossa on : [email protected]

        hei mä ainaki vain perustan mun kamujen kaa bändin ja me tarttettais toinen basisti


      • Sanyid

        Jos oot kert niin hyva laulaa, et paasit melkein nightwishiin ni onnee sulle.... nyt oon kyl kade... >D


    • metal hammer

      Eli aluksi opettele joku soitin ja sitte eti samanhenkisii ihmisii, ja perusta se bändi.

    • Skebamään

      Nopea ohje bändin aloittamiseen. Ei välttämättä absoluuttisessa aikajärjestyksessä, mutta kun nämä hanskaa niin ollaan jo pitkällä.

      Puhu ihmisille. Kyllä jostain löytyy kiinnostunut ihminen. Itse perustin viimeisimmän noin vuosi sitten, eikä vieläkään ole löytynyt laulajaa. Treenikämpän hakemiseen meni puoli vuotta. Kärsivällisyyttä tämän kanssa! Kiinnostus lopahtaa helposti kun mitään ei saa aikaiseksi, mutta lujalla tahdolla onnistut varmasti. Bänditouhu ottaa paljon, mutta parhaimmillaan antaa ihan älyttömän paljon!

      Hommaa kamat. Ei tartte olla kalliit vermeet alkuun. Toivo vaikka lahjaksi. Jos ja kun kiinnostus säilyy ja porukka löytyy ympärille, niitä kamoja voi sitten päivitellä. Eikä sitten korkealta putoa taloudellisesti jos on hommannut 300e kamat eikä kiinnostakaan parin kuukauden jälkeen. Hintakattoa tässä harrastuksessa kun ei ole, ja helposti menee useampi tonni kun alkaa paneutumaan.

      Opettele ja harjoittele soittamaan. Tämä ei tarkoita sitä että riittäisi että osaat soittaa Smells like teen spiritin. Treenaile kaikenlaista musaa, erilaisia tekniikoita, googlaa ohjeita ja vinkkejä, käy soitto/laulutunneilla, mikä insrumenttisi sitten onkaan. Luot tällä tosi hyvän pohjan bänditouhuille. Bändissä pitää siis harjoitella muutakin kuin sitä yhdessä soittoa. Treenaa omalla ajalla, yksinkin.

      Hanki treenikämppä/tilat. Muiden jäsenten löytyminen helpottuu huomattavasti kun sulla on tarjota tilat harrastukselle. Moni haluaa varmasti tulla kokeilemaan, rämpyttämään jne. Siitä se kipinä saattaa lähteä. Treenitilaksi käy lähes mikä vain sisätila, jossa lämpötilavaihtelut eivät ole suuria ja johon tulee sähköt. Viileä varasto tai autotallikin käy. Improvisoi!

      Päätä musatyyli. Haluatko hc-mättöä vai iskelmää? Helpottaa kun haet niitä soittokavereita. Älä haukkaa liian isoa palaa, eli jos et osaa soittaa sitä Bodomin tilulilua vaikka haluaisit niin älä soita.

      Hanki viimeistään nyt ne bändikaverit. Tähän mennessä sulla on aika paljon tehtynä ; kamat, soittotaitoa, tilat ja visio. Luulisi kiinnostuneita löytyvän.

      Soitelkaa jotain yksinkertaisia biisejä alkun. Tunnustelkaa millaista on soittaa yhteen, tuleeko tästä mitään? PUHUKAA ONGELMAKOHDISTA! Kehitystä ei voi tapahtua jos ei saa palautetta. Jos ei kestä palautetta, on minusta väärä henkilö ja huonosti motivoitunut touhuun.

      Kehitelkää omia biisejä/soitelkaa enemmän niitä covereita. Miten haluatte. Biisien ei tarvitse olla monimutkaisia. Tässä kohtaa auttaa se soittotaito. Myös musiikin teoriasta on vain hyötyä.

      Tästä eteenpäin bändi on jo teidän käsissänne, ja varmasti tiedätte jo itsekin enemmän. Pähkinänkuoressa vielä :
      -Olkaa avoimia, puhukaa asioista
      -Kuluttakaa musiikkia paljon, lukekaa haastatteluja, käykää keikoilla, kuunnelkaa musaa
      -Älkää lannistuko!

      Tsemppiä!

    • apuuva-aapuva-apuva!

      mäki haluisin bändin kannatta kysellä kavereila jättä lappusia kapan krääsä hyllyyn sitten harjoitella ja esittää vaikka koulussa

      • MalminFrenddiii

        ja Malmilla on MelPlay studio siellä voi teetättää levyjä eikä maksa ku 20€€€€€€€€€€


      • heiska00
        MalminFrenddiii kirjoitti:

        ja Malmilla on MelPlay studio siellä voi teetättää levyjä eikä maksa ku 20€€€€€€€€€€

        halpa kun ajattelee et jokku vaatii yli 100e. ja sit jokku onneks ei oo sillee rahan perää et antaa noin halvalla sinne kannattaa mennä levyttämään!!

        Ittellänikin on bändi haave eli jos joku haluaa mun bändiin niin ei muuta kun sähkistä tulemaan!!!
        HUOM!! ÄLÄ LÄHETÄ PILAVIESTEJÄ JOS SUA EI KIINNOSTA!!!!

        T. Heidi00
        [email protected]


      • heidi00

        en ole rumpali mutta soitan sähkökitaraa kotona ja käyn piano tunneilla. oon siinä -99 syntynyt. mun musamaku on sellanen rock,hip hop, räppi, vaihtelevaa mut yleensä kuuntelen rockii.


      • tällänen ja tollanen
        heidi00 kirjoitti:

        en ole rumpali mutta soitan sähkökitaraa kotona ja käyn piano tunneilla. oon siinä -99 syntynyt. mun musamaku on sellanen rock,hip hop, räppi, vaihtelevaa mut yleensä kuuntelen rockii.

        HEI, HEI, ja HEI!!!!!
        mä oon ykstoist soitan kitaraa asun kotkassa. ette ehkä usko mut käyn mun bändin kans sellaset pari kolme kertaa kuussa keikoil....
        bändin on synnyttävä sillee aikas luonnostaa!!
        kannattaa kysellä ja noin kyllä seki auttaa ja sit jos vaa löytyy soittajii ja halua ni pitä olla kärsivällinen.ja jos jotaa kiinnostaa ni käykää meijän bändin sivuil ja laittakaa ittenne vieraskirjaa....
        [[www.viidentahdenihme.nettisivu.org]]


    • 161616

      Kahtokaa elokuva Ganes! Miten Hurriganes syntyi.
      Siinä miten perustetaan aito rokkenroll bändi!

    • D4llianssi

      Eli ensiks vaa hankitaa kamat, tilat, taito ja sit vast soitto frendit.
      Itellä on kyl jo kamat(ei pa:ta),taito ja frendi jonka kans on ollu jo pitkään haave bändin perustamisesta ja 14v.
      Pitäs vaa löytää Porin seudulta lisää soittajia.

      • Miten saa bändin

        Jjo juuri kirjoitin yhteen toiseen ketjuun että yksi vaihtoehto on bändikoulu jos sellainen on omalla kotipaikalla tai jossain lähellä.
        Niissä voi aloittaa vaikka ei osais soittaa mitään, ainakin siinä missä mä oon. Kun menin, osasin tosi vähän. Ennen sitä mulla oli oma bändi mut ei se oikein toiminut kun muut ei ottanut sitä oikein tosissaan. Ei tulleet treeneihin ja ei oikein harjoitelleet. Luulinkin että ei tästä tuu mitään mut sitten vähän kuin vahingossa iskä toi bändikoulun mainoksen jonkun kaupan seinältä ja ilmoittauduin sinne.
        Nyt on bändi, ollaan menty eteenpäin todella paljon. Bändi menee eteenpäin kun on opettaja joka kokoajan auttaa. Se on vähän samaa kuin silloin kun oli oma bändi mut kuitenkin aika erilaista kun on opettaja joka vie kokoajan eteempäin. Ja lisäksi käydään keikoilla. Eka kun oli olin aivan hermona. Nyt en enää ole niin hermona kun niitä on tehnyt joitakin.
        Onneksi kesä on kohta loppu ku opistossakin on kesäloma.


    • Dreadfulband
    • reiu

      Liian hyvää musaa ei kannata tyrkyttää liian pienille koska muuten ne ei opi omin päin arvostamaan sitä myöhemmässä elämässä. opettele saku sammakko kitaralla ja se on siinä :)

    • inteno_98

      14w poika pohjanmaan suunnalta hakee bändiä tai laulajaa. Laulajaksi mieluiten kauniimoaa sukupuolta edustava ihminen(: . soittokokemusta noin 1,5v Meilatkaa jos kiinnostaa [email protected]

    • höpölöp

      Olis kaks 11v:tä perustamassa bändiä tampereella. Tarvittas vinkkejä ja jäseniä lisää... =)

      • Bändiin hakija

        Höpölöp mä tulisin teidän bändiin olen 11.v
        ja teen biisejä. Oma bändini o niin huono että loppaan ottakaa mut mukaan. Asun urjalan asemalla. Anna numerosi niin otan yhteyttä jos ette ota mukaan voisko joku muu ottaa mukaan joka asuu lähellä Forssaa.?


    • Tikru fani

      Tiikerit on paras bändi. kato vinkkejä niiltä.

      • Tiikereiden poju!

        Tiikereissä on 03 tyttöjä ja ne on tosi kovii laulamaan se on kauheen hyvä bändi ne laulajat on kauheen nättejä. ps. oon poika.


      • Anna!
        Tiikereiden poju! kirjoitti:

        Tiikereissä on 03 tyttöjä ja ne on tosi kovii laulamaan se on kauheen hyvä bändi ne laulajat on kauheen nättejä. ps. oon poika.

        Joo määki oon kuunnellu niitä. Paras laulu on 2500. Niiten netti sivu on vielä tuntutematon.


    • jade1234567789

      Samat sanat jostaki syystä se on hyvä. Ois kiva jos ne keikkailis ylivieskassa paitsi niillä ei oo oluu vielä keikkoja.

      • jade123456789

        Siis se netti sivu on tuntematon ????????????
        Minkä ihmeen takia ????????????


      • jade1234567789
        jade123456789 kirjoitti:

        Siis se netti sivu on tuntematon ????????????
        Minkä ihmeen takia ????????????

        böööööööööööööööööööööööööööööööööööö


    • Tiikeri raini

      Apuuua Mitä te meistä puhutte?

      • tiikeri ialn

        ggggr


    • doily

      sssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ooooooooooooooooooo

    • ihgu daag

      Moikka mä oon maailman kaunein

    • lulo

      Kuka ihme tiikeri eläin ???

    • fheidfhr ijtbu

      Ek sää tiiiä?

    • TIIKERIT

      me ollaan tiikereitä!!!!!!!! me ollaan tiikerit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Puolen vuojen päästä tai vuojen mejän biisejä tulee yt:hen hakusana tiikerit.Toivottavasti tykkäätte meidän musasata;))))))))))))))

    • FANI1234

      mäki oon kuullu siitä bändistä! se on hyvä.

    • Ilona ja Riina

      ´Moi ollaan tiikerit bändin laulajii.On kiva kun tykkäätte meistä

    • Lily00

      Hei haloo! Ei oo olemassakaan mitään Tiikerit- bändiä. Mitä te kaikki oikeen luulette Inu ja Stella vaan sano että vois perustaa bändin, nii yhet tulee ilmotteleen kaikkee. Se oli vaan ehdotus Inulta ja Stellalta. Joten MITÄÄN BÄNDIÄ EI TIIKERIT- BÄNDIÄ EI OLEKKAAN!

    • Anonyymi

      Mut miten saa soittimia??

    • Anonyymi

      miltä tästä tekno ja konemusiikki bändi nimi Kolme Salama

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 115
      2396
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2237
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2001
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      13
      1378
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1357
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe