GREAT LENGTHS/PIDENNYS

babel

Hei kaikki kohtalotoverit.

Otin toissapäivänä great lengthsin hiustenpidennykset, 75 kpl 40 cm pituisia osioita. Oma hiuslaatuni on ohutta hentoa suomalaista hiusta, kysyin kampaajalta onko surkea hiuslaatuni ongelma, hän vastasi ei. Kampaaja itse sanoi oman hiuksensa olevan myös ohutta, ja kertoi pitäneensä itse hiuspidennyksiä jo 6 vuoden ajan-joka on aika he*vetin kauan. Hyvältä näytti kampaajan hius, ja sai minut sen verran vakuutetuksi, ettei gl revi omaa hiustani pois/vahingoita sitä lainkaan...

Rakastan uutta ihanaa paksua pitkää tukkaani, mutta kuitenkin olen alkanut pelkäämään/panikoimaan, entä jos näistä ohuista hiuksistani ei jää mitään jäljelle sinettien poiston yhteydessä ja jälkeen? Olen lukenut monia kokemuksia, ohuttukkaisten ihmisten kokemuksista sinettipidennyksistään, jotka ovat olleet kaikkea muuta kuin kannustavia. On ollut kaljuuntumista, hiusten harventumista, katkeilua, hiustupsujen lähtöä. On ollut sinettienpoistoja, jossa oma hius lähti mukana, eikä jäljelle jäänyt mitään.
En halua samaa kohtaloa, ja pelkään oman hiukseni takia aivan kauheasti juuri nyt. Harkitsen näiden sinettien otattamista pois samalla kampaajalla, vaikka rakastan näitä upeita hiuksiani aivan mielettömän paljon...

APUA....

Oma pidennysten hinta oli korkea, lähes 400 euroa - se on kuitenkin pienempi hinta kuin oman rakkaan ohuen tukkani menettäminen

Olkaa ystävällisiä, ja kertokaa kokemuksianne hiustenpidennyksistä, olivat ne GL:t ta simple naturalit...

kertokaa oikeista hoito-ohjeista (hiustenharjaus, oikeat hoitoaineet, shampoot yms) tai virheistä mitä teitte hiuspidennyksillenne(ette hoitaneet oikein tai jotain vastaavaa) ettemme me muut kompastu samoihin virheisiin ja maksa tulevaisuudessa virheistä omilla ohuilla hiuksillamme (minun tilanteessa super-ohuilla)

olkaa ystävällisiä ja kertokaa kaikki.
varsinkin tarvitsen kannustavaa puhetta muilta superohut hiuksisilta gl:n omistajilta/entisiltä omistajilta. paksutukkaisilla on loppupeleissä parempikuntoiset hiukset/kestävät paremmin tätä painetta ja alituista harjaamista... :)

iso kiitos ja superkumarrusniiaus.

8

3604

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • djgdgjd

En usko, että hiuksesi harvenevat, jos olet amattilaisella ottanut, ja otat pois.

Ainoa, mikä saattaa vaikeuttaa poistoa, on ainakin sineteissä se, ettei ole harjattu tarpeeksi hyvin, ja juuret ovat rastoittuneet. Eli ei kannata pelätä hiusten tippumista sillon kun harjaat, ei ne niin helposti tipu.

• Exxtenssion^

Itselläni on ollut sekä great lengthsit ja simply naturalin sidennykset.. Itselläni on siis todella ohuet ja hennot hiukset.. Greath Lengthsit oli ne ensimmäiset.. Kokemukseni niistä oli aivan kamala, tippulivat päästä tasaiseen tahtiin ja repivät omat hiukset samalla juurineen päivineen, eli niitä kaljuja kohtia tuli.. ja kampaaja kertoi samat jutut minullekkin "eivät vahingoita lainkaan omaa hiusta" ja hänelläkin on ollut pidennyksiä monen vuoden ajan" ja plaaplaa .. Greath Lenghtsin jälkeen otin Simply Naturalin sinetit, ne olivat huomattavasti paremmat,sinetit pysyivät paremmin ja olivat luonnollisemman näköiset (koska sinetit oltiin jaettu kahtia), hiuslaatukin oli mielestäni parempaa.. Päätin sitten kokeilla tuota ompelutekniikkaa Simply Naturalin hiusnauhasta ja olen kokenut sen parhaaksi.. EI IRTOILE TUKKAA PÄÄSTÄ ja on myöskin todella paksu ja näyttävän näköinen ja halvempikin laittaa.. plus hiusnauhan voi käyttää useampaan kertaan!

• tuttu kertomus...

Mä aloittelin myös GL-hiuksilla tän pidennyskierteeni useita vuosia sitten, eikä loppua näy...
      Mulle kampaaja höpötti samat tarinat kun sulle ja oli myös itse pitänyt niitä useamman vuoden. Ja mä hölmö uskoin kaiken.

Mulla on samanlainen hiuslaatu kun sulla eli tiedän mistä puhun.

Eka pidennys oli toki hieno, sinettejä oli muistaakseni joku 100. Kun ekat sinetit sitten aikanaan poistettiin, multa oikeesti pääsi itku siellä kampaamossa! Eihän mulla koskaan mikään leijonanharja ollut ennen pidennyksiä, mutta näky oli aika kauhee; jäljelle jääneet suortuvat oli kaikki ihan eri mittasia, hiuksia lähti tukkokaupalla (tiesin kyllä että niitä lähtee koska eihän ne pääse luontevasti putoamaan kun ovat sinetin sisällä). Ennen pidennyksiä mulla oli hiukset vähän alle olkapään ja ihan ok-kuntosetkin, mielestäni vaan vähän liian ohuet.

Voi kun olisin silloin tiennyt mitä nyt tiedän... * syvä huokaus*

No, pidennyskierre alkoi ja ajattelin kokoajan, että vähennä sinettejä pikkuhiljaa. Kuudes vuosi on menossa! Nyt onnekseni löysin ompelupidennyksen. Ei sekään loistava ratkaisu ole, mutta ainakaan päässäni ei ole minkään sortin liimaa tms.

Sen verran vielä tuosta kampaajasta... Helppohan se on kampaajan sanoa että hyvin pysyy ja tukka on hyvässä kunnossa. Heillä kun on se mahdollisuus että voivat vaikka kerran viikossa uusia sinettejä, eikä taatusti maksa kovin paljoa. sen verran halpoja nuo sinetit heille ovat vaikka muuta tietenkin väittävät! Laitto on myös ilmaista, toinen kampaaja laittaa tai jopa laittavat itse ainakin sivuille.

No, tsemppiä kovasti sulle ja mieti tarkkaan haluatko pitää nuo sinetit päässäsi.
      Uskon, että sinunkin hiuksesi näyttävät hyvältä kun vaan löydät niihin oikean värin ja leikkauksen!

• babel

tätä mä just pelkäsin, miten te sitten hoiditte niitä hiuksianne? harjasitte joka päivä? käytittekö hoitoaineita tai vastaavaa?

olkaa ystävällisiä ja kertokaa miten hoiditte hiuksianne päivittäisesti, muuten kuolen henkisesti ja meen ottamaan nää heti huomenna pois.

• jatkaa...
        babel kirjoitti:

tätä mä just pelkäsin, miten te sitten hoiditte niitä hiuksianne? harjasitte joka päivä? käytittekö hoitoaineita tai vastaavaa?

olkaa ystävällisiä ja kertokaa miten hoiditte hiuksianne päivittäisesti, muuten kuolen henkisesti ja meen ottamaan nää heti huomenna pois.

joo, mä siis kirjotin ton viimesen viestin (ennen sun vastausta)...

Mä hoidin hiuksiani taatusti hyvin, monen vuoden kokemus nimittäin! Aina on joku joka väittää että olet hoitanut väärin ja blaa blaa...aina se hoitokaan ei vaan riitä!

En mennyt koskaan märällä päällä nukkumaan, hiukset oli aina yön kiinni (ehkä muutamia kertoja oli auki, max.5x), käytin hoitoainetta toki latvoihin, mutta en sinettiosiin, koska hoitoaine "syövyttää" sinettejä. Lisäksi käytin myös hoitosuihkeita, koska mielestäni GL-hius ei ole hyvän laatuista! Tai saattaa olla, mutta ei meikäläisille joilla on tää perus suomi-tukka... GL-hius tulee Aasiasta ja siellä tunnetusti ihmisten hiuslaatu on PALJON paksumpaa ja karkeampaa. Mua myös inhotti se, että kun itselläni on ihan piikkisuora hius, niin tää GL-hius on sellaista että menee kosteana vähän kiharalle, tai laineelle.
        Mieti yhdistelmä: ohut ja suora oma hius ja seassa paksu, karkea ja vähän kihara hius...ei hyvä!

Harjasin hiukset aina varovasti niitä kiskomatta tai repimättä. Pidin siis aina hiusosiosta kiinni ylhäältä kun harjasin pituuksia. Välillä hiuksia lähti enemmän ja välillä taas vähemmän. Se on niin paljon kiinni siitä, että onko sinetti tarpeeksi hyvin kiinni/onko osio liian iso tms.

Se, mikä myös raivostutti, oli se, että hiuksien seassa oli aivan pikimustia hiuksia! Eihän se tummatukkaisilla haittaa, mutta itse olen ihan blondi... joskus joku kysyikin että miten sulla on tommosia mustia jouhia tuolla päässä...vähän hävetti!

Sinettien irrotus oli aina tuskaa ja olen kyllä sitä mieltä että 6kk on AIVAN liian pitkä aika pitää sinettejä. 4 kuukauttakin on mielestäni liikaa. Siinä ajassa oma hius (varsinkin tämä ohut hento ja silkkinen)ehtii rastoittumaan aika tavalla sientin juuressa. Mielestäni on vähän väärin, että GL-pidennystä mainostetaan paljon sen varjolla, että sitä voi huoletta pitää jopa ½ vuotta. Ihan oikeasti, en tunne ketään, joka olisi niitä pitänyt niitä niin kauan ja todennut poistojen jälkeen että "onpas tämä oma hius pysynyt hyvänä!"

En toki haluaisi pelotella, mutta kaikki tuo mitä kirjoitin, on omalta kohdaltani surullisen totta...

Jos haluat vielä kysyä jotain, laita vaikka meiliä. Vastaan mielelläni :)!
        [email protected]

• Exxtenssion^
        babel kirjoitti:

Hei!

Joo, eli hoitelin minäkin tuota pidennysta todella hellävaraisesti, ostin kampaajan suosittelemat shampoot ja harjan. Ja tein juuri kuin oli pyydetty. Mutta jotenkin ne sinetit vain painoi liikaa omiin hiuksiini nähden. Epäilyttävää oli myös se, että pidennys tehtiin 45 minuutissa, kampaajalla oli siis aikamoinen kiire niiden tekemisessä.. Ajatella, että tuo Greath Lengths -pidennys on ollut kallein hiustenpidennykseni ikinä, mutta myös rumimman näköinen ja huonoimman laatuinen.. Otin ompelupidennykseni päästä tuossa pari viikkoa sitten ja hiukset ovat hyvässä kunnossa edelleen (ei kaljuja kohtia päässä), kyllä niitä hiuksia aikalailla lähti, mutta viikossa palasi lähes entiselleen, pidin tuota ompelupidennnysta 5 kk, joka on taitaa olla vähä liian pitkä aika..

• Exxtenssion^
        Exxtenssion^ kirjoitti:

Hei!

Joo, eli hoitelin minäkin tuota pidennysta todella hellävaraisesti, ostin kampaajan suosittelemat shampoot ja harjan. Ja tein juuri kuin oli pyydetty. Mutta jotenkin ne sinetit vain painoi liikaa omiin hiuksiini nähden. Epäilyttävää oli myös se, että pidennys tehtiin 45 minuutissa, kampaajalla oli siis aikamoinen kiire niiden tekemisessä.. Ajatella, että tuo Greath Lengths -pidennys on ollut kallein hiustenpidennykseni ikinä, mutta myös rumimman näköinen ja huonoimman laatuinen.. Otin ompelupidennykseni päästä tuossa pari viikkoa sitten ja hiukset ovat hyvässä kunnossa edelleen (ei kaljuja kohtia päässä), kyllä niitä hiuksia aikalailla lähti, mutta viikossa palasi lähes entiselleen, pidin tuota ompelupidennnysta 5 kk, joka on taitaa olla vähä liian pitkä aika..

Maksoit niistä kuitenkin aika muhevan hinnan, niin ei niitä ihan heti kannata pois ottamaan.
        Jos niitä sinettejä alkaa tippuilemaan enemmän kuin pitäisi, niin mene sitten poistattamaan ne.. On tietenkin normaalia, että muutama sinetti irtoaa, jos pitää tuon 4 kk:kin niitä. Voihan se olla, että sinun kampaajasi on sitten kuitenkin laittanut ne paremmin kuin mitä minun kampaajani laittoi ... Ei kannata ruveta panikoimaan, mut tää mun tarina noiden gl kohdalla tosin ei ollut mikään ruusuinen.. Onkait joillakin ollut hyviäkin kokemuksia niistä..

• ottokoo

itellä ollu aitoa remyhius sinettejä ostanu kampaamotarvikkeen netistä pysyneet aikansa ja ku irronneet niin ihan vetämällä ja harjatessa omaa hiusta ei oo lähteny ollenkaan mukana. Elkää vaa missään nimessä ostako sinettejä esim ebaystä on kokemusta ja kaikki on ollu parin pesun jälkeen täysiä hamppukasoja,,,jos jollakin on parempia kokemuksia ebayn tukkatilauksista niin kertokaa ihmeessä mistä niitä sieltä löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe