Ateismi kirja suomeksi

Crossittaja

Mikä olis joku hyvä "Ateismi kirja" Kristinuskoa kriittisesti käsittelevä kirja SUOMENKIELELLÄ?

Ei jaksais mitään enklannin kielistä miljoonan sivun romaania ruveta lukemaan.

15

862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelen

Roope Ankka rahapulassa.

• hakoteilla

oleva suositus!

Jumala ei ole köyhä, eikä Hänen todelliset seuraajansa! Koska he saavat Herralta kaiken, mitä elämään ja jumalisuuteen tarvitaa!
        Meidän ei tarvitse huolehtia mistään, eikä murehtia, koska Taivaan Isä tietää meidän kaikkea tarvisevan. Meidän tulee vain etsiä ensimmäiseksi Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan, niin kaikki muu siinä sivussa meille annetaan!

Haggai 2:
        8. Minun on hopea, ja minun on kulta, sanoo Herra Sebaot.

• Factor suomi

Rauhotu hyvä mies jo!

• crossittaja

Kaikki crossittajan nimissä tehdyt aloitukset eivät ole häneltä, joka oli kutsuttu julistamaan Jumalan hulluutta, salattua valkoiseen kiveen kirjoitettua mannaa, jonka nimen yksin Jeesus ja minä tiedämme. Katso, perkele on nostattanut minua ja Herraani vastaan teeskentelijöitä, jotka pilkkapuheinensa jalopeuran lailla kiljuen luulevat näin Jumalan työtä vahingoittavansa, mutta ei tule onnistumaan sellainen (niin ymmärrän).

En kirjoita tällä nickillä tänne enää mitään, joten tästälähtien tiedätte kaikki crossittajan nimellä laaditut iljetykset perkeleen työksi.

• Dawkins, Richard: Jumalharha

• agnostikko____

Todellakin mun kesälukemis listalla toi Jumalharha! :) Täytyy toivoa että suomentaja on osannut asiansa.

• Alex-Reg

Moi !

Juuri tuo "jumalharha" ja Raamattu yhdessä tai erikseen luettuna.

Sen jälkeen on selvää miten absurdi koko kristinusko ja sen jumalakäsitys on.

--

• ois,,

joku ateismia kriittisesti käsittelevä kirja?
      Vastaus:
      Se on Raamattu!

Ja löytyy melkein millä kielellä tahansa, mikä etulyöntiasema!!:=)

• se se on

Joku viisas on sanonut jotenkin silleen, että Raamattu on eräitä voimakkaimpia aseita ateismin puolesta. Olen täysin samaa mieltä. Ja siksi suosittelenkin sen lukemista mitä lämpimimmin. Kannattaa muistaa lukea myös vanha testamentti kunnolla.

• sama,
        se se on kirjoitti:

Joku viisas on sanonut jotenkin silleen, että Raamattu on eräitä voimakkaimpia aseita ateismin puolesta. Olen täysin samaa mieltä. Ja siksi suosittelenkin sen lukemista mitä lämpimimmin. Kannattaa muistaa lukea myös vanha testamentti kunnolla.

pitääkin lukea VT:tti ja kannesta kanteen ja samoin UT:tti myöskin. Takaaan sen, että jos avonaisella mielellä lukee kaiken, huomaa,että Jumala ON!
        Ja jos vielä lisäksi viitsii katsella ulos ikkunasta lukemisen aikana silloin, täälöin, asia vain vahvistuu!!:=)

• ent. uskis
        sama, kirjoitti:

pitääkin lukea VT:tti ja kannesta kanteen ja samoin UT:tti myöskin. Takaaan sen, että jos avonaisella mielellä lukee kaiken, huomaa,että Jumala ON!
        Ja jos vielä lisäksi viitsii katsella ulos ikkunasta lukemisen aikana silloin, täälöin, asia vain vahvistuu!!:=)

kuule aevan sammoo mieltä oun, ee eppäelystäkää!

• ertert
        sama, kirjoitti:

Tuo kirjoituksesi kuulostaa siinä mielessä oudolta, että olen lukenut useiden entisten kristittyjen todistuksia, jotka ovat luopuneet uskostaan sen jälkeen, kun ovat koko Raamatun lukeneet ihan ajatuksen kanssa.

• nimi-merkitön

Pirkko Leinon teos suomen kielioppi olisi sinulle varmaaan hyvä näin aluksi.

• Jetsulleen.

Sama sulle. Jos meinaat kiinnittää huomiota johonkin typerään kärpäsenpaskaan henkilössä, kannattaa edes yrittää itse olla opetustensa kaltainen.

• santa klaus

turhaa kirjoittaa mistä ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 516
      7733
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      231
      2682
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2581
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      161
      1940
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1788
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      5
      1502
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1376
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1203
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1178
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1155
    Aihe