Vappu ja "pakkojuhliminen"

Jotkut istuvat kotonaan vaput, juhannukset ja uudet vuodet sanoen, etteivät halua osallistua pakkojuhlintaan. Minusta tämä on outoa, koska eihän kenenkään ole pakko juhlia, jos ei homma maistu.

Minä pidän yleisistä hulinapäivistä kuin hullu puurosta. Pidän tungoksesta, metelistä ja humalaisista juhlijoista ympärilläni. Minun fiilistäni nämä kansalliset juhlapäivät vain ylevöittävät.

Mitenkäs te muut, onko vappu iloinen asia vain vetäydyttekö pimeään komeroon vitutuksen vallassa?
281802
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 28

Vanhimmat

ostaa huomenna hyvää juustoa (Edam17%) ja hyvän punkun (tyyliin dom opas) ja nauttii hulinasta. Mut on kyl mä tajuun myös ton pakkojuhlameiningin idean.

Äänestä

minulla on Valborgista pääasiassa huonoja kokemuksia. En vastusta "pakkojuhlintaa", mutta pidätän oikeuden olla juhlimatta silloin kun ei juhlituta. Paras ystävänikin on työmatkalla, joten minä meinaan relata, siivota, pestä ikkunat ja katsoa telkkaa/leffoja. Huomenna otan varmaan vähän viiniäkin. Minusta se on hyvä tapa juhlistaa elämää, ja aion ottaa siitä ilon irti.

Äänestä

vaan muitten sekaan. Tänä wappuna (huomenna) ei tosin onnistu.

Äänestä
  • työn juhla.

Äänestä

juhlistamista sillee hillitysti

Äänestä

laiskottelun vuoksi jouduin sopimaan kuuman deitin erään fysiikan kirjan kanssa. Epäilen ettei deittiseurani hyväksi juomista tai ainakaan emme ymmärtäisi silloin toisiamme.

Mutta ei mulla mitään periaatteellista ole vappuja yms. vastaan.

Äänestä
  • Viime viikon perjantaina mä luin itku silmässä ja hermot pinnassa tenttiin. Jääkaapissa oli pari siideriä, joiden voimalla toka kirja kahlattiin läpi eikä tentti olisi paremmin voinut mennä.

Jos on tenttijännitykseen taipuvainen, niin lasillisesta ja kahdesta voi oikeasti olla hyötyäkin... mutta tätä ei siis pidä sekoittaa siihen, että tuhoaa mäyräkoiran pentuineen ja palaa pikkutunneilla serpentiinit kaulassa ja häntä koipien välissä kotio. :D

Äänestä

• IngallsinLaura kirjoitti:

Viime viikon perjantaina mä luin itku silmässä ja hermot pinnassa tenttiin. Jääkaapissa oli pari siideriä, joiden voimalla toka kirja kahlattiin läpi eikä tentti olisi paremmin voinut mennä.

Jos on tenttijännitykseen taipuvainen, niin lasillisesta ja kahdesta voi oikeasti olla hyötyäkin... mutta tätä ei siis pidä sekoittaa siihen, että tuhoaa mäyräkoiran pentuineen ja palaa pikkutunneilla serpentiinit kaulassa ja häntä koipien välissä kotio. :D

Laskeminen ja alkoholi ei ainakaan minulla sovi yhteen. En tiedä onko tilanne eri jos kyseessä on enempi toisen tyyppiseen ymmärtämiseen perustuva asia.

Mä en ole oikeastaan koskaan jännittänyt tenttejä - välillä kyllä pitäisi, sillä huomaan ajoittain sortuvani ylimielisyyteen - vieläpä siten, että mitä helpompi tentti, sitä enemmän menee persiilleen.

Mutta nyt ei ole edes kyse tentistä vaan muutamasta harjoituksesta.

Äänestä

ihan normiviikonlopusta. Vappuna on liikaa amatöörejää liikenteessä.
Tosin kyllä vappuna/jussina jne voio olla hauskaakin. Riippuu seurasta jne.
Juhlapäivinä usein on kyl sellanen olo et ois pakko olla hauskaa, ja hauskempaa kun yleensä. Sit pettyy jos ei oo.

Äänestä

Vappu menee töitten merkeissä :( Muuten olisin kyllä lähtenyt kylille ja osallistunut vappuhumuun.
Pidän kyllä tälläisistä juhlapäivistä ku kansaa on liikkeellä normaalia enemmän ja menokin sen mukaista. Nastaa puuhaa.

Äänestä

Onhan tuollainen pakkojuhliminen tavallaan säälittävää: jengi vetää nupin turvoksiin ja mokailee pikkujouluissa/vappuhulinassa/juhannustanhuissa minkä ehtii ja teeskentelee pitävänsä hauskaa. Tungos, meteli ja humalaiset on yleensä huono yhdistelmä.

Äänestä

"Pidän tungoksesta, metelistä ja humalaisista juhlijoista ympärilläni."

itse en voi sietää ym asioita/tilanteita ja aina kun niihin joudun (ehkä kerran vuodessa) niin on hirveesti töitä itsehillinnän kans etten iske maata kiertävälle radalle jokasta helevatan ääliötä joka tulee jotain sössöttämään tai yrittää iskeä tms... onneks olen vapun töis! =)

pitäkää hauskaa.. ;)

Äänestä

vappu olisi iloinen asia. Tungoksesta en hirveästi tykkää, mutta iloisesti humalassa sekin menettelee.

Äänestä

Vappu on iloinen asia. Lähinnnä siksi, että silloin on paljon iloisia ihmisiä liikkeellä. Kotona voi istua, mutta ei välttämättä muita kiroten. Joillekin näyttää maistuvan viini, niin ehkä minullekin.

Vähän samalla mielellä lähden vappuun, kuin muihinkin juhlapäiviin. Parasta on, kun voi toivottaa hyvää vappua vastaantulijalle ilman, että tämä katsoo kieroon. (tai jos katsookin, se on vain yksi syy lisää nauraa)

Äänestä

En iloitse enkä vittuunnu. Vappu on aivan yhdentekevä asia.

Äänestä

nytkin hummailemaan juhlahumuun, mutta kuten usein tällaisina juhlapäivinä on avokki töissä ja yksistään ei huvita lähteä.
Kyllä tuo naiseni mua patisteli lähtemään lupasi jopa tulla hakemaankin töidensä jälkeen (halusikohan varmistaa, että tulisin ajoissa :)).
Mutta kun ei huvita, niin ei huvita.

Äänestä
  • No, eikähän tuo kunnon takatalvi kivasti rauhoita vapun juhlintaa, niin ettei poliisille tulee liikaa ylitöitä tai kaupungin työtekijät eivät joudu tolkuttomasti siivoamaan muiden sotkuja.

Tänään töissä ja huomenna voi onneksi taas nukkua aamulla vähän pitempään. Ei sitä jaksa innostua tuommoisesta pakkojuhlinnasta, sillä tähän ikään mennessä (30 ) sitä on nähnyt aivan riittävän monta vappua.

Äänestä

• Aina Selvin Päin kirjoitti:

No, eikähän tuo kunnon takatalvi kivasti rauhoita vapun juhlintaa, niin ettei poliisille tulee liikaa ylitöitä tai kaupungin työtekijät eivät joudu tolkuttomasti siivoamaan muiden sotkuja.

Tänään töissä ja huomenna voi onneksi taas nukkua aamulla vähän pitempään. Ei sitä jaksa innostua tuommoisesta pakkojuhlinnasta, sillä tähän ikään mennessä (30 ) sitä on nähnyt aivan riittävän monta vappua.

suosi tällä kertaa kevään juhlintaa.

Äänestä

pakanalle nämä juhlat ei merkkaa oikein mitään. Ainakaan siinä merkityksessä, miten tavallinen pulliainen ne käsittää.

Äänestä
  • Aloittaja

Mitä tekemistä uudella vuodella, vapulla ja juhannuksella on uskonnon kanssa?

Äänestä

• ratikkakuski kirjoitti:

Mitä tekemistä uudella vuodella, vapulla ja juhannuksella on uskonnon kanssa?

joillakin on vähän erilaiset juhlapyhät. Esim. nyt on Beltane, juhannuksena kesäpäivänseisaus eli Litha ja meikäläinen uusi vuosikin on lokakuussa.

Äänestä

eli kunhan oon käyny terkkaris näyttääs persettäni hoitsulle niin baariin (jonne ei pääse haalareis) pelaamaan bilistä. Vihaan amatöörien "juhlimista" =/

Äänestä

Jonkin verran osallistun kannatuksen vuoksi. Simaa, munkkia, siideriä ja serpentiiniä. Parina vuotena olen "linnoittautunut" selvinpäin kämppääni, mutta siitä jäi niin paska maku ettei enää...

Semmonen kevyt kompromissivappu on taas tiedossa. Mutta mikä ittu siinä on että kaikki työt kaatuu niskaan just vappuna?. Muutenki on quuppa hajalla aina keväisin niinku kaikilla hulluilla.

Äänestä

Mikähän siinä on että suurin osa vetää lärvit jokaisen juhlapäivän aattona ja varsinaisena juhlapäivänä maataan krapulassa?

Äänestä
  • kun meidän kulttuurissamme lärvien vetäminen ja örveltäminen on virallisesti sallittua ja suotavaa, melkein pakollista, jos seuraava päivä on vapaa.

Sen sijaan jos kertoo juoneensa pari saunakaljaa tiistai-iltana tai vetäisee pienen sievän skumppanupin vapunpäivänä, on vastuuton alkoholisti, koska seuraavana päivänä on töitä.

Äänestä

kun meidän kulttuurissamme lärvien vetäminen ja örveltäminen on virallisesti sallittua ja suotavaa, melkein pakollista, jos seuraava päivä on vapaa.

Sen sijaan jos kertoo juoneensa pari saunakaljaa tiistai-iltana tai vetäisee pienen sievän skumppanupin vapunpäivänä, on vastuuton alkoholisti, koska seuraavana päivänä on töitä.

Eli kaikkeen juhlintaan liittyy alkoholi? Juhlapäivän aatto antaa vain hyvän syyn juopottelulle, mutta juhlalla sinänsä ei ole mitään väliä?

Äänestä

• miiskuliinu kirjoitti:

Eli kaikkeen juhlintaan liittyy alkoholi? Juhlapäivän aatto antaa vain hyvän syyn juopottelulle, mutta juhlalla sinänsä ei ole mitään väliä?

tai kokeile itse sanoa, että tällä kertaa meinaat olla selvinpäin ja nauttia vapaapäivästä :)

Esimerkkini oli ehkä joo hitusen kärjistetty, mutta aika paljon sitä kohtaa oletuksen, että viikonlopulla pitää ottaa kuppia ja jos ei ota, niin sitä pitää selittää. Vapusta tai uudestavuodesta nyt puhumattakaan.

Äänestä

tai kokeile itse sanoa, että tällä kertaa meinaat olla selvinpäin ja nauttia vapaapäivästä :)

Esimerkkini oli ehkä joo hitusen kärjistetty, mutta aika paljon sitä kohtaa oletuksen, että viikonlopulla pitää ottaa kuppia ja jos ei ota, niin sitä pitää selittää. Vapusta tai uudestavuodesta nyt puhumattakaan.

No enpä minäkään absolutisti ole ja alkomahooli maistuu joskus vähän liiankin hyvin. Töistäni johtuen olen vapaapäiviäni yleensä viettänyt arkena ja tosiaan jotkut närkästyvät arkijuopottelusta. Olen kyllä toisaalta huomannut, että parhaimmat ja hauskimmat illat olen kokenut arkena jos baariin olen eksynyt.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

ratikkakuski kirjoitti:

Jotkut istuvat kotonaan vaput, juhannukset ja uudet vuodet sanoen, etteivät halua osallistua pakkojuhlintaan. Minusta tämä on outoa, koska eihän kenenkään ole pakko juhlia, jos ei homma maistu.

Minä pidän yleisistä hulinapäivistä kuin hullu puurosta. Pidän tungoksesta, metelistä ja humalaisista juhlijoista ympärilläni. Minun fiilistäni nämä kansalliset juhlapäivät vain ylevöittävät.

Mitenkäs te muut, onko vappu iloinen asia vain vetäydyttekö pimeään komeroon vitutuksen vallassa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu