Paljonko on liikaa ajettu?

AnttiSO

Moro,

Suunnitelmis on ostaa eka oma auto. Hinta pitää olla matala mun budjetilla, joten kilometrejä saa autossa olla.
Mutta paljonko sitten on liikaa ajettu? Kannattaako satsata enemmän hintaan, kuin joutua tekemään täysremontti autohon. Riippuu varmasti automerkistäkin paljon on kuolettavat metrit.

Kyseinen auto on 95 vuoden Honda accord 2.0 ja ajettu vähän yli 200tkm. Mielipiteitä odotellaan

Peace

25

23703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuommonen määrä

      Tosin hondasta en tiiä, mutta jos kyseessä olis nissan/mazda/toyota niin yli 500.000 ajettuja voi pitää maailma nähneenä. Mutta luulis et tuollaki ajetaan pitkä pätkä, kunhan muistaa huoltaa. Ooppelille tuo kilometrimäärä olis jo kohtalokas...

      itellä hakusessa yli 600.000 ajettu diesel carina -80 luvulta. Vastaisi mun auton tarvetta, sopivasti sisäänajettu..

      • Anonyymi

        Paljonko on paljon?


    • kuha2

      Honda on käsittääkseni maailman suurin moottoreiden valmistaja, joten kyllä heidän koneensa menee kestävyydeltään vähintään muiden japanilaisten kanssa samaan sarjaan.

      Jos auto on muuten siisti (hyvässä pidossa) niin ei sitä 200tkm tarvitse pelätä. Vähintään 100 tkm aivan huoletonta ajoa on varmasti edessä. Mulla pyörähti just 305tkm 1.6 Nissaniin, enkä koneen puolesta pelkää yhtään.

      Muista, että koneeseen on kuitenkin helppo vaihtaa kohtuuhalpoja osia kuten vesipumppua, laturia jne, mutta jos kori alkaa ruostumaan, niin sitten peli on pelattu.

      Honda on tietysti hyvä auto, mutta samalla rahalla saisit uudemman/vähemmän ajetun muun merkkisen japanilaisen auton.

      • poks poks

        mottorilla ei juuri ole tekemistä toistensa kanssa, joten "maailman suurin moottorinvalmistaja" -titteli ei ole oikein imartelevaa. No, silti Hondan koneen kestävät kuten muutkin jos vain öljyt ja suodattiment vaihdetaan riittävän usein.


    • automerkistä

      tuon verran ajetun japanilaisen kori on yleensä jo melko lopussa kun taas monelle eurooppalaiselle lukema ei ole mitään. Hondan moottori kestää melko hyvin kun toisaalta tuon verran ajettu Toyotan moottori vie jo öljyä melko lailla. Itse ostaisin jonkun tunnetusti hyväpeltisen eurooppalaisen tuolla rahalla. Niissä on tekniikkakin paljon kestävämpää.

      • oletkin

        Persaukinen velallinen.
        Olisit vain heti mennyt hondaan. Nyt et itkis perseaukisena,.


      • nainen_ratissa
        oletkin kirjoitti:

        Persaukinen velallinen.
        Olisit vain heti mennyt hondaan. Nyt et itkis perseaukisena,.

        itse ostin sunnyn vm 87 1.3 ekaks autoks ajettu oli 200tkm, monta vuotta meni, vaihdoin sen kun ajettu oli 500tkm. eli kyllä sekin menee varmasti toiset mokomat.


    • sääntö:

      -japsimerkit vasta 350-400 tkm enteilee bensakoneissa remonttia itse koneeseen (siis normaalisti huollettu moottori)

      -ranskalaiset jo 100 tkm on hirveä määrä, alustan osat, sähkölaitteet ja usein moottorin yläkertakin (venttiilikoneisto, kannentiiviste) tarvitsee remonttia ---> pysy kaukana!

      -saksalaiset: alusta vaatii remppaa viimeistään sadan tonnin kohdalla, VAG:n tuotteissa ja BMW:ssä jo 40-50 tkm (pallonivelet ja raidetangonpäät), bensakoneella 200-250 tkm mennään yleensä huollettuna, poikkeuksiakin on eli jopa yli 350 tkm (VW/Audi 1,8-kone 2 -ventiilirakenteella eli 80/90-luvun taitteesta)

      • Seliselisetä

        kestää vaikka miljoona kilometriä jos niitä on säännölliseti huollettu ja käytetty normaalisti, ainoa mikä vika on paljon ajetussa autossa on se että ihmiset pelkää niitä jo kun tauluun paukahtaa 200tkm, ei se ole mikään lukema jossa kuminauha paukahtaa poikki ja auto leviää kuin Jokisen eväät ;)
        Ja joka auton saa rikki jo alle tuhannen kilometrin jos haluaa...
        Eli hyvin huollettu paljon ajettu auto voi olla hyväkin sijoitus, koska niiden hinnat on yleensä paljon edullisempia.


      • ei-seliseli
        Seliselisetä kirjoitti:

        kestää vaikka miljoona kilometriä jos niitä on säännölliseti huollettu ja käytetty normaalisti, ainoa mikä vika on paljon ajetussa autossa on se että ihmiset pelkää niitä jo kun tauluun paukahtaa 200tkm, ei se ole mikään lukema jossa kuminauha paukahtaa poikki ja auto leviää kuin Jokisen eväät ;)
        Ja joka auton saa rikki jo alle tuhannen kilometrin jos haluaa...
        Eli hyvin huollettu paljon ajettu auto voi olla hyväkin sijoitus, koska niiden hinnat on yleensä paljon edullisempia.

        Puhut puppua. Jos autoon vaihdetaan kaikki osat moottoria myöten niin mikäs miljoona kilsaa on ajaessa, vaan ei pääse remonteitta edes Mersulla. Harva dieselmersu yltää ilman koneen hoonausta/vaihtokonetta miljoonaan kilsaan, ja vähintään kansi on jo vaihdettu. Apulaitteet myös rempattu moneen kertaan (pumppu, laturi, suuttimet, vaihdeloota). Bensavehkeissä alkaa 300 tkm olla raja, sen jälkeen öljyä menee reilusti. Aivan eri asia on lähes kokoaikainen käyttö ja nimenomaan pitkän maantieajon ajaminen, vaan ei koneet kestä niin kauaa lyhyessä työmatka/kaupunkiajossa.

        Sitäpaitsi: mikä ihmeen orkun paikka on saavuttaa huima km-lukema? Autoon kuin autoon on joka tapauksessa tehty ja joudutaan tekemään kalliita remontteja, vaikkei osakokonaisuus olisikaan sinänsä vakava (jarrut, pakoputkisto, laturi, venttiilit); työ nimittäin maksaa eikä ne nyrkkipatkaan ilmaisia ole.


      • Seliselisetä
        ei-seliseli kirjoitti:

        Puhut puppua. Jos autoon vaihdetaan kaikki osat moottoria myöten niin mikäs miljoona kilsaa on ajaessa, vaan ei pääse remonteitta edes Mersulla. Harva dieselmersu yltää ilman koneen hoonausta/vaihtokonetta miljoonaan kilsaan, ja vähintään kansi on jo vaihdettu. Apulaitteet myös rempattu moneen kertaan (pumppu, laturi, suuttimet, vaihdeloota). Bensavehkeissä alkaa 300 tkm olla raja, sen jälkeen öljyä menee reilusti. Aivan eri asia on lähes kokoaikainen käyttö ja nimenomaan pitkän maantieajon ajaminen, vaan ei koneet kestä niin kauaa lyhyessä työmatka/kaupunkiajossa.

        Sitäpaitsi: mikä ihmeen orkun paikka on saavuttaa huima km-lukema? Autoon kuin autoon on joka tapauksessa tehty ja joudutaan tekemään kalliita remontteja, vaikkei osakokonaisuus olisikaan sinänsä vakava (jarrut, pakoputkisto, laturi, venttiilit); työ nimittäin maksaa eikä ne nyrkkipatkaan ilmaisia ole.

        kuin että en vain ymmärrä miksi immeiset pelkää kun auton mittarilukema lähenee 100Tkm niin heti pitäisi tehdä kone/perä/laatikko/jarrut/kori ja ym. ne korjataan kun ne hajoaa, ei siihen ole mitään tarkkaa kilometrimäärää milloin mikäkin hajoaa, jokainen valmistunut auto on oma yksilö vaikka niitä tulisi samalta hihnalta, koska auton käyttäjä tekee ne hyödyt/virheet jotka näkyy auton kunnossa käytettynä...
        P.S. Toi miljoona oli vain tuollainen heitto.
        Itellä on ollut MB 200D -87 jolla todistetusti oli ajettu 1.1miljoonaa kilsaa ja oli korjattu vaik mitä muttei konetta avattu :)


      • AnttiSO
        Seliselisetä kirjoitti:

        kuin että en vain ymmärrä miksi immeiset pelkää kun auton mittarilukema lähenee 100Tkm niin heti pitäisi tehdä kone/perä/laatikko/jarrut/kori ja ym. ne korjataan kun ne hajoaa, ei siihen ole mitään tarkkaa kilometrimäärää milloin mikäkin hajoaa, jokainen valmistunut auto on oma yksilö vaikka niitä tulisi samalta hihnalta, koska auton käyttäjä tekee ne hyödyt/virheet jotka näkyy auton kunnossa käytettynä...
        P.S. Toi miljoona oli vain tuollainen heitto.
        Itellä on ollut MB 200D -87 jolla todistetusti oli ajettu 1.1miljoonaa kilsaa ja oli korjattu vaik mitä muttei konetta avattu :)

        Kiitoksia kaikille vastauksista. Taitaa Honda saada uuden omistajan!

        Peace


      • Anonyymi

        Meillä on sitten varsin poikkeuksellinen audi s4 vm2005 kun on jo bensakoneella ajettu 500tkm, tietysti pallonivelet menneet jo useamman kerran uusiksi.


    • HondallaPääsee

      95 jenkki accord 2.2l motilla 400 tuhatta kilahtaa iha just tauluu ja ei tunnu missää ;)

    • oiskonai

      sanoisin et 99000km

    • 5465745

      300tkm ja 20 vuotta on aika hyvin kaikkiin merkkeihin pätevä raja, tuon jälkeen alkaa vikoja tulla enemmän, ei välttämättä kone hajoa vielä mutta kaikenlaista jatkuvaa pikkuvikaa. Puhun nyt useiden eri autojen kokemuksella, niin euroja kuin japsejakin ollut.

      Säännöllinen huolto ja ruostesuojaus myös vaikuttaa paljon. Ehkä ruostesuojaus jopa tärkeämpi, jo 15v ikäisenä helposti tulee jo ruostevaurioita useimpiin autoihin ellei erillistä suojausta tehty. Kannattaa aina ensisijaisesti etsiä suojattua käytettyä, tai vaatia reilua alennusta ellei todistusta suojauksesta löydy.

    • Sepik

      No itse ajoin viime autolla päälle 6000km ja vaihdoin taas 0km ajetttuun. En vaan tykännyt uuden autoni rengasmelusta. Takkiin tuli vaihdossa 8tonnia juuri viikko sitten. Mutta nyt on alla auto josta tykkään ja jota ajaa oikein mielellään. Yleensä ajan autolla sen 30 tuhatta kilometriä korkeintaan ja vaihdan ennenkuin tulee tarvetta huoltoihin tms. Eli aikalailla joka vuosi uusi auto tulee pihaan. Toki oman firman rahoilla vedellään.

    • Täysintietämätön

      Moikka, itellä olis kans ekan auton osto edessä, sellanen mahollisimman halpa millä ainaki kesän ajelis, onko järkevää ostaa opel astra merkkinen -94 vuoden auto millä ajettu 350t, katsastettu viime huhtikuussa moitteetta?

      • kerranastalla

        Tuo astra on hyvin edullinen korjata ja huoltaa. Perusvarma auto, mutta tietysti niissäkin on useimmat tehottomia 8-venttiili moottorilla. Tehokkaampi 16-venttiilinen (vapaasti pyörivä) on jo loisto-ostos. Tuo moitteetta katsastus saattaa tarkoittaa myös sitä että auto on hylätty ensin ja sitten katsastettu "moitteetta". Ja jos valita voi niin ruosteista ei kannata ostaa.


    • Anonyymi

      300tkm on usean auton kokemuksella se raja kun alkaa tulla enemmän ja kalliimpia vikoja. 200tkm asti moni auto on hyvin vähävikainen, 200-300tkm välillä voi jotain pientä alkaa tulemaan, mutta 300tkm yleensä enemmän ja kalliimmin saanut korjailla.

      Ei ole väliä onko halpis vai "premium", samat kokemukset molemmista.

    • Anonyymi

      H-mallin Astra 1,6 bensa 366 000km.
      kaksi jakohihnan vaihtoa.
      Kerran imusarja puhdistettu
      Venttiilikoppa kerran vaihdettu, koska huohottimen kalvo on vent.kopassa.
      Kaksi sytytyskasettia vaihdettu
      Yksi ilmastointilaitteen kompura.
      Takaiskarit vaihdettu, koska toinen meni pakkasella kerrasta särki.
      Jarrulevyjä- ja paloja on mennyt, kuten myös alapalloja ja raidepäitä.
      Niiden kulutus taitaa johtua nykyvaraosien laadusta.

      Startti ja laturi alkuperäisiä, kuten myös pyöränlaakerit

      • Anonyymi

        Laakerit varmaan jo pitää ääntä? Jos ajelee paljon samalla niin tottuu helposti

        Ovat kyllä laatulaakerit halpoja kuten muut kulutusosat.

        Uusin omaan toiseen merkkiin kerralla kummallekin puolelle akselile kun toinen piti vähän ääntä.


    • Anonyymi

      Osta pois jos ruostetilanne ei ole paha

    • Anonyymi

      Älä osta yli 300 tkm ajettua Bemaria.

    • Anonyymi

      Tämä on jo 15 vuotta vanha keskustelu, niin ei sitä varmaan enää kannata ostaa, nythän se on jo 27 vuotta vanha auto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3382
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3202
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2738
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      44
      2553
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1505
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1330
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1199
    Aihe