Glauber-suolasta

tttttt

Juu eli olen perjantaina aloittamassa 4-5päivän paastoa. Paastoan samoilla aineilla kuin mitä tuo vogelin 5-päivän paketti pitää sisällään, paitsi että karsin turhat pois. Ja kun ostaa erikseen, hinnassa säästää jopa puolet.

Ainoa mitä nyt sitten en erikseen ostamalla voi saada käsiini on se ohjekirja. Eräänlaisen manuaalin/ohjekirjasen, ihan hyvänkin, löysin netistä, mutta yksi asia askarruttaa.

Tiedän että paasto alkaa glauber-suolalla, mutta nautitaanko se päivää ennen varsinaisen paaston alkamista, vai 1-päivänänä, sikäli kuin sillä suurtakin väliä on?

Vastatkaa pian.

7

2182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paastotar

      Mielestäni sen Glauber-suolan voi ottaa edellisenä tai samana päivänä. Minulla se toimi koko päivän ajan, joten on hyvä olla vessan lähellä, esim kotona. Pahan makuista se on, sisulla vaan!
      Mutta kyllä olen huomannut, että nälkää ei jostain syystä tunne lainkaan sinä päivänä kun sen ottaa.

    • Paastoaja

      Itse olen pitänyt ensin 3 kevennettyä päivää, vihanneksia ja hedelmiä. Sitten tuo ihanainen suola (joskus yritin sitä mehuunkin sekoittaa, mutta se maku ei häviä, paras on siis veteen se laittaa) ja sen jälkeen vaan nestepitoista ravintoa. Lopetuspäiviä myös olen pitänyt 3 vihanneksilla yms. Ja varsinaisen paaston aikana on hyvä tehdä ne suolihuuhtelut, kivaa se ei ole, mutta välttyy päänsäryiltä (apteekista saa suolihuuhteluletkuja). Tsemppiä!! Jos paasto onnistuu, olo on tosi mahtava.

      • Paastotar

        juu, suolihuuhtelut kuuluu asiaan. Siihen tottuu, eikä se satu.
        Olo on kyllä ihanan kevyt ja turvotus häviää silmien alta. Varmasti se johtuu siitäkin, ettei suolaa tule syötyä lainkaan.
        Glauber-suola siis maistuu äärettömän suolaiselta. Ihmisellä kai luontaisesti tulee oksennusreaktio ja yökötys, kun juo liian suolaista vettä. Sehän on elimistön puolustusreaktio.


      • Konkari'

        Glauber-suolan maku on kyllä maailman kamalin :D

        Tumma rypäletuoremehu peittää makua aika paljon ja jos ottaa pelkkään veteen sekoitettuna, niin haaleaan tai vähän lämpimään veteen sekoitettuna maku ei ole niin läpitunkeva. Samoin jos juo vuorotellen kulauksen glauberia / kulaus laimentamatonta appelsiinituoremehua, on operaatio paljon siedettävämpi.

        Alkuperäiselle: Tarkoitus on, että glaubersuolan jälkeen ei enään syödä mitään, eli ensimmäinen varsinainen paastopäivä aloitetaan glauberilla.


    • GlauberBauber

      Meillä on siis sama paaston aloituspäivä! Netistä Vogelin sivuilta lötyy sama ohje joka löytyy itse paastopaketista...ainakin kun viimeksi ostin koko paketin. Nyt ostin erikseen tuotteet ja säästin noin 15€. Itse otin tunti-puolitoista sitten Glauber-suolan mehun seassa (sairaan pahaa) ja vatsa tuli kipeäksi mutta teho ei ole vielä alkanut. Kannattaa siis ottaa edellisenä päivänä jotta voi heti aamulla aloittaa paaston paasto-aamiaisella. Loppuis jo tää mahakipu...

      • Paasto-Arska

        Glauber-suola otettu tunti sitten, mutta ei mitään vaikutusta. Pitääkö vetää uusi suolasatsi, jos ei suoli tyhjene? Vai voiko jättää sen varaan, että kyllä suoli tyhjenee suolihuuhteluilla.

        Pari vuotta sitten paastosin ekaa kertaa ja silloin glauber-suolan vaikutuksesta juostiin vessaan vartti suolan ottamisen jälkeen.


      • Voihan sitä kokeilla

        Kokeilehan rauhassa mitä tapahtuu jos otat edellisenä päivänä....... (!?)

        Kerro sitten miten kävi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      923
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      47
      799
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      709
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      75
      700
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      45
      692
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      33
      660
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      105
      652
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      78
      626
    9. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    10. Olet tyylitajuton

      Ja ruma. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäsi. Et ole minun tyyppiäni millään tavalla. Puheesi on sellaista mongerrusta ett
      Ikävä
      25
      571
    Aihe