Nukkumisesta parisuhteessa

Welmu

Haluaisin teiltä tätä palstaa lukevat kommentteja seuraavaan asiaan. Elän avoliitossa mieheni kanssa, ja minua on alkanut suuresti vaivaavaan/tekemään surulliseksi se, kun emme juuri koskaan mene yhtäaikaa nukkumaan. Mieheni haluaa katsoa tw:tä myöhään yöhön, mutta minun on mentävä aina aikasin nukkumaan aikasen herätykseni vuoksi töihin. Lisäksi pulmana on se, että minulla on todella vaikea uniongelma, kärsin siis useasti unettomuudesta ja siitä ettei sama yörytmi toistu koskaan meidän elämässä. Elän siis useasti viikkoja vain muutamalla tunnilla, mutta mieheni ei siihen voi tulla juurikaan vastaan, koska kokee että vien häneltä kaiken mitä hän haluaa tehdä, eli katsoa telkkaria ja oleilla messengerissä yömyöhään, vaikka makaa jo ennen iltaa päivä kahdesta telkkarin ja messengerin ääressä... Meillä on tästä asiasta useasti tappeluja, koska minä haluaisin todella paljon mennä yhdessä sänkyyn ja nukkumaan, mutta mieheni ei koe sitä tärkeäksi. Ja lisäksi kun on vielä se uniongelma minulla, niin aika solmussa olen välillä suhteessani. Molempia ärsyttää todella paljon se mitä toinen tekee, mutta emme kuitenkaan pääse sopuun asiasta, en tiedä pystynkö olemaan onnellinen aina, ja taas mieheni ei kestä sitä että miten tällanen asia voi olla näin iso minulle. En tiedä mitä teen, en haluaisi menettää täysin yöuniani ja tarvetta siihen että toinen on vieressä. Miten teidän suhteissa tapahtuu kaikki iltatoimiin ja yönukkumiseen liittyen? Onko yleistä että pariskunta menee eri aikaan nukkumaan?

45

14923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aina eri

aikaan nukkumaan ja nukutaan eri huoneissa eri rytmien takia. Ei unet häiriinny silloin.

• unikeot<3

Todella huolestuttavaa ettette nuku samassa huoneessa. Ymmärrän jos silloin tällöin nukkuu eri huoneessa jos toinen on vaikka kovasti kipeänä eikä toinen saa nukuttua kovan yksän, jne takia. Mutta että joka yö eri huoneessa. Ei taida olla muutenkaan hyvässä kunnossa koko suhde? Halaatteko? Harrastatteko seksiä edes koskaan?

Jos parisuhteessa ei ole fyysistä kontaktia, se ei ole parisuhde vaan ystävyyssuhde. Kannattaa miettiä tarkasti. Kohta nukutte jo eri osoitteissa.

• nimetön nainen

Minä ja avokkini mennään tosi usein eri aikaan nukkumaan. Mieheni on yleensä todella pitkään töissä ja menee aina aikaisin nukkumaan, minulla taas on aina iltaisin töitä jonka takia välillä jopa piristyn ja saatan valvoa pitkäänkin ja kömmin sitten joskus yöllä mieheni viereen.

Yleensä ne viikonloput ovat sellaisia, että mennään samaan aikaan sänkyyn ja jotain jutskaillaan ennen kuin nukahdetaan.

Mutta.. Siis etkö saa unta ilman miestäsi? Sen käsityksen sain.. Eikös se olisi joskus ihan kivakin nukahtaa ihan kaikessa rauhassa, niin ettei mies ole vaikka esim. kuorsaamassa siinä vieressä?

Minusta se ei ainakaan ihan kamalan vakava asia ole jos eri aikaan mennään nukkumaan.. Saahan sitä ihminen mennä koisimaan milloin tykkää:)

Tämä viesti siis tarkoitettu alkuperäiselle kirjottajalle..

• halataan ja
        unikeot<3 kirjoitti:

Todella huolestuttavaa ettette nuku samassa huoneessa. Ymmärrän jos silloin tällöin nukkuu eri huoneessa jos toinen on vaikka kovasti kipeänä eikä toinen saa nukuttua kovan yksän, jne takia. Mutta että joka yö eri huoneessa. Ei taida olla muutenkaan hyvässä kunnossa koko suhde? Halaatteko? Harrastatteko seksiä edes koskaan?

Jos parisuhteessa ei ole fyysistä kontaktia, se ei ole parisuhde vaan ystävyyssuhde. Kannattaa miettiä tarkasti. Kohta nukutte jo eri osoitteissa.

harrastetaan seksiäkin jaksoittain (aina ei vaan huvita), mutta yksinkertaisesti tilanne on vaan ajautunut siihen, että nukumme eri huoneissa.

Olemme hieman erkaantuneet toisistamme. Tämä alkoi siitä, kun minulle tuli pelkkiä iltavuoroja ja sitten halusin nukkua rauhassa, kun toinen heräsi aamulla.

Sitten oli tämä kuorsaamisongelma. Yksinkertaisesti unirytmini meni niin sekaisin tämän kuorsaamisen takia, että aloin jännittämään nukkumaan menemistäkin. Aina puolessa välissä yötä jouduin heräämään ja kömpimään toiseen huoneeseen nukkumaan. Aluksi yritin hieman "muksia" ja töniä, jotta kuorsaaminen loppuisi, mutta kun ei niin ei.

Mielestäni uni on niin tärkeä asia, ettei siitä voi mitenkään tinkiä. Ainakin minun pitää saada vähintään se kahdeksan tuntia unta. Muuten olen todella kiukkuinen töissä.

Parisuhde muuten? On tämä ehkä enemmän ystävyyssuhde kuin parisuhde. Mutta ei sitä kannata niin vakavasti ottaa. Ihmiset kokevat kaikenlaisia asioita. Emme sentään riitele ja tappele hulluna.

• se samainen unikeko :)
        halataan ja kirjoitti:

harrastetaan seksiäkin jaksoittain (aina ei vaan huvita), mutta yksinkertaisesti tilanne on vaan ajautunut siihen, että nukumme eri huoneissa.

Olemme hieman erkaantuneet toisistamme. Tämä alkoi siitä, kun minulle tuli pelkkiä iltavuoroja ja sitten halusin nukkua rauhassa, kun toinen heräsi aamulla.

Sitten oli tämä kuorsaamisongelma. Yksinkertaisesti unirytmini meni niin sekaisin tämän kuorsaamisen takia, että aloin jännittämään nukkumaan menemistäkin. Aina puolessa välissä yötä jouduin heräämään ja kömpimään toiseen huoneeseen nukkumaan. Aluksi yritin hieman "muksia" ja töniä, jotta kuorsaaminen loppuisi, mutta kun ei niin ei.

Mielestäni uni on niin tärkeä asia, ettei siitä voi mitenkään tinkiä. Ainakin minun pitää saada vähintään se kahdeksan tuntia unta. Muuten olen todella kiukkuinen töissä.

Parisuhde muuten? On tämä ehkä enemmän ystävyyssuhde kuin parisuhde. Mutta ei sitä kannata niin vakavasti ottaa. Ihmiset kokevat kaikenlaisia asioita. Emme sentään riitele ja tappele hulluna.

Huolestun vain enemmän kun itsekin sanot että suhde on ystävyyssuhde enemmänkin.. :( Eikö nyt ole siis aika miettiä onko suhteesta ollenkaan parisuhteeksi enää?

• tähän.:)
        se samainen unikeko :) kirjoitti:

Huolestun vain enemmän kun itsekin sanot että suhde on ystävyyssuhde enemmänkin.. :( Eikö nyt ole siis aika miettiä onko suhteesta ollenkaan parisuhteeksi enää?

Kiitos vastauksesta:) Olet oikeassa. Kyllä minua huolestuttaa ja olen ollut aika ahdistunutkin viime aikoina, kun iskee ikävä. Koko talvi meni jotenkin sumussa. Ei tämä ole sellainen parisuhde, josta unelmoin. Suuria päätöksiä ei tehdä ihan hetkessä.

Mutta kyllä se tästä.

• 345jkl
        unikeot<3 kirjoitti:

Ai huolestuttavaa, me nukutaan eri huoneissa silti menee hyvin ja meillä on myös seksiä joten miksi pitäis olla huolissaan. Ei kaikkien tarvii nukkua yhdessä.

• nukkueeva

Sama juttu. Mennään myös nukkumaan eri aikoihin, ei koskaan samaan aikaan. Minulla on kanssa uniongelmia ja ne johtuvat tästä meidän erilaisesta unirytmistä. Kaipaan hellyyttä ja kun sänkyyn menen, jään alitajuisesti odottamaan, milloin mies tulee nukkumaan ja oma nukahtaminen menee sitten pyörimiseksi. Odotan ja odotan ja lopulta, kun mies tulee sänkyyn, joudun siirtymään olohuoneen sohvalle, että saisin vihdoin unenpäästä kiinni. Mies kuorsaa vielä häiritsevästi...

Tämä ongelma on ollut päällä jo pitkän ajan. Vaivaa, häiritsee, vihastuttaa, tekee surulliseksi jne..Päivällä on itse kärttyinen ja koskaan ei tummista silmän alusista eroon pääse. Eri rytmit tarkoittaa myös sitä, että meillä ei tuolla makkarin puolella juuri mitään tapahdu.

En valitettavasti osaa neuvoja sinulle antaa muuta, kuin että pidä huolta siitä, että saat itse riittävästi unta, ettei terveys ehdi mennä. Minusta terveeseen parisuhteeseen kuuluisi noin suurin piirtein yhteinen rytmi, jos työ ei sitä estä. Minä saan nukuttua kunnolla, kun valmistaudun yöuneen siten, että sanon haluavani nukkuvan yksin ja pyydän miestä nukkumaan toisaalla. Pääsen näin siitä alitajuisesta odottamisesta ja uni on syvää.

• eräs nuori nainen

on täysin eri unirytmi, mutta tehdään niin, että toisinaan myöhemmin nukkumaan menevä tulee "nukuttamaan" ja jatkaa omia hommiaan sitten, kun on hetken aikaan "nukuttanut" (toinen ei tosin välttämättä nukahda, mutta saapahan molemmat ainakin vähän läheisyyttä...)

• tämä!

ihanalta kuulostaa tommonen järjestely :) Molemmille hyvä mieli, molemmat joustaa eli toimiva kompromissi :) Hienoa!

• Fleece-karhu

Meillä minä menen yleensä aikaisemmin nukkumaan - töihin on herättävä aikaisin toisin kuin mieheni, ja lisäksi hänellä on uniongelmia, joihin "vain aikaisemmin nukkumaan meneminen" ei auta, vaan saa unen vasta myöhään. Niinpä pyydän ihan suoraan, että tuutko paijaamaan, ja hän tulee sitten viereen silittelemään, joskus kunnes nukahdan, joskus lyhyemmäksi aikaa.

On tässä hyvä puoli sekin, että jos herään painajaisiin, se tapahtuu usein kun mies on vielä hereillä. Toisen herättäminen tuollaisen takia tuntuisi aikuisena vähän friikiltä, mutta kun mies istuu vielä tietokoneella, voin hyvin kertoa nähneeni pahaa unta, jolloin hän tulee viereen rauhoittelemaan :).

• Minä menen töihin jo klo 8 ja miesystäväni vasta klo 10 tai 12...minun pitäisi siis periaatteessa mennä unille joskus kahdentoista kieppeillä... Mutta en kyllä minäkään tahdo saada unta jos toinen kukkuu ylhäällä. Ei auta, että kuuntelee musiikkejaan koneelta kuulokkeilla, kun näppiksen naputtelu riittää jo siihen etten saa oikeen unen päästä kiinni. Tässä suurin pulma on se että meillä olisi molemmilla se "luonnollinen" rytmi juuri tuollainen puoli kahden aikaan nukkumaan ja ysin aikaan ylös..toimii vapaapäivinä. Viikolla vaikka olisin kuinka väsynyt, alan virkistymään yötä kohti ja juuri sen takia vaikea nukahtaa kun ei oikeasti itse haluaisi edes nukkua.. Noh, meillä kyllä ukko tulee myötätunnosta nukkumaan myös aikaisin että minä saisin riittävästi unta viikollakin..ja en itse ole onneksi edes tätä joutunut pyytämään vaan toinen on sen itse hiffannut :)

• n25...

Aika hankala on tilanteenne. Olen itsekin seurustellut miehen kanssa joka tykkäsi katsoa tv:tä myöhään ja tiedän tunteen. tosin itselläni ei ole uniongelmaa.

Onnistuisikohan mieheltä jos hän vaikka parina iltana viikossa malttaisi jättää mesettelyn iltamyöhällä, ja laittaisi tv:n myöhäisohjelmat menemään videolle. Ajastimella.. Ehtiihän niitä katsella sitten vaikka seuraavana päivänä tai viikonloppuna. Ohjelmatiedoista näkee aika hyvin jo viikkoja etukäteen mitä kannattaa katsoa ja mitä ei.

Vältä jankutusta tai mahdollista syyllistämistä asiasta. Ei tilanne ainakaan tappelemalla parane, päinvastoin saattaa jääräpäisyyttä tulla kuvioihin mukaan. Jotkut ihmiset vain ovat yöeläjiä eikä sille oikein hirveästi mahda mitään.

Mutta jos mahdollista niin koeta kääntää tilanteen muuttuminen hänen kannaltaan positiiviseksi ja houkuttelevaksi tarjoukseksi. Miten mukava hänen olisikaan nukahtaa rakkaan tuhistessa vierellä. Ja ennen nukahtamista voisi jutella päivän tapahtumista ja kahdenkeskisistä asioista, muistella hetken menneitä mukavia tapahtumia ja miettiä niitänäitä. Myös makuuhuoneeseen voi kiinnittää hieman huomiota, tuulettaa kunnolla ja laittaa joku tunnelmallinen himmeä lamppu palamaan jonka voi sitten sammuttaa kun siltä tuntuu ja molemmat ovat jo unisina peiton alla.

Ehdota vaikka väliaikaista muutosta ja kokeilua, sillätavalla ihan rakkauden hengessä, ei vaatien.

Mites jos.. yhteiset päiväunet? vaikka puolisen tuntia hiljaa toisen kainalossa tekee ihmeitä, vaikkei ihan uneen saakka pääsisikään. Jos tämä vain on mahdollista järjestää.

tässä joitain ajatuksia, josko näistä jotain vinkkiä olisi.. Voimia ja tsemiä teille

• eri rytmiset

Eipä tuo nyt välttämättä ole ongelmallista, jos molemmat ymmärtävät asian merkityksen ja tärkeyden. Voipi muuten olla jopa niin, että uniongelmasi eivät ole niinkään syy vaan seuraus tästä teidän tilanteestanne??

Meillä minä olen se ilta- ja yöihminen, mies taas aamukukkuja ja lähtee töihin 6-8 aikaan ja nukahtaa 23-24. Minä taas nukahdan 24-02 ja heräilen aamulla 8-10 aikaan. Mutta illalla mennään tietysti samaan aikaan peiton alle ja kainaloon. Tietysti siinä sitten useinmiten myös on muuta ohjelmaa :)

Kun mies on nukahtanut, minä nousen ylös ja touhuilen omiani vielä tunnin pari... Ei ole ongelmaa!

• meillä

Samaan aikaan nukkuminen, samassa sängyssä jne. ei ole minusta olennaista parisuhteessa.

Olemme kumpikin hyvin kevyitä nukkujia ja lisäksi puoliso kuorsaa joka asennossa ja minä kuulemma pyörin. Arkena menemme samoihin aikoihin nukkumaan n. klo 22-22.30, viikonloppuna vaihtelevasti 22-01. Toinen jää usein katsomaan tv:tä kuulokkeilla tai lukemaan tai tietokoneelle - valveilla oleva pyrkii olemaan häiritsemättä. Iltatoimet pyrimme tekemään samoihin aikoihin (sähköhammasharjan surina). Tullessaan juhlimasta puoliso menee eri huoneeseen (olen sijannut patjan valmiiksi), sillä en saa nukuttua jos hän tulee kolistellen muutaman maistaneena ja haissen viereeni, yöuni häiriintyy jo siitä patjan painumisesta. Minulla on jatkuvasti korvatulpat, aika usein kömmin sohvalle kesken yön kuorsauksen takia. Sitten kun varaa ja tilaa, haaveilemme kumpikin omista makuuhuoneista omine sänkyineen. Hyvä yöuni on pohja virkeälle päivälle. Tykätään nukkua omassa rauhassa kumpikin, hempeillään toistemme kainalossa sitten muulla ajalla tai pidetään "päikkärit" seurustellen. Nykyään meillä on sama töihinmenorytmi, aiempina vuosina lähdin 1½ aiemmin töihin, silloinkin tämä systeemi toimi ihan hyvin.

• 1111

meillä mennään joten kuten yhtä aikaa! Itse olen iltauninen ja pvätöissä kun taas avopuolisoni on ravintolassa töissä ja aamu-uninen,joten unirytmimme ovat erilaiset jo työn puolesta , mutta jo myös sisäisen rytmin puolesta!Itse kärsin ajoitain siitä että herään keskellä yötä ja menee joskus parikin tuntia tai en enää nukahda uudestaan, joten uniongelmia myös on!

kun on ilta, että olemme kaikki kotona, menemme yhdessä sänkyyn vaikka miestä ei klo21 nukuta, syö usein siihen aikaan lämpöisen ruuan...=) olemme hommanneet tv makuuhuoneeseen, jolloin voin nukahtaa murun kainaloon kun NukkuMatti korjaa minut höyhensaarille...ja hän saa katsoa tv vaikka 05 aamulla asti!Monesti näinä iltoina myös itse valvotan itseäni, jotta saisin seurustella,halia,suukotella yms. ennen nukkumaan menoa. Yhdessä olo on meille molemmille tärkeä eli minä yritän joustaa illalla valvomalla vähän pidempään ja avopuolisoni joskus herään meidän(minun ja lasten) kanssa aamupalalle ja kun me olemme lähteneet töihin ja kouluun, hän kömpii takas sänkyyn nukkumaan....kuten tänä aamuna!! (mä valvoin jopa 23 eilen!!! =))

Alkuun mulla meni kauan ennen kuin totuin siihen että hän tulee (olen eronnut lasteni isästä 03 ja yhteen muutettu avokin kanssa 08/06) yöllä kotiin ja tekee niitä omia juttuja, kun työpvän jälkeen uni ei heti ota tullakseen. tai että hän halusi tulla minun viereen katsomaan tv ennen kuin itse nukahtaa. mutta nyt 8kk jälkeen en enää kiinnitä huomiota milloin tulee nukkumaan tai mitä yö tunteina tekee! Molemmin puolinen jousto ja halu viettää aikaa yhdessä auttoi jaksamaan valvomiset,jotta kunpikin saa nyt tarpeeksi unta ja yhdessä oloa!

kokeilkaa tv makkarissa, vaikka perusajatusta olinkin alussa vastaan, koska makuuhuone on nukkumista ja rakastelua varten ja tv huoneessa heikentää nukahtamisen laatua yms.,mutta kotona on ainakin rauha tämän asian tiimoilta!

hyvää kevättä ja hyvää yhdessä oloa...ehkäpä tv parissa!! =)

• Siiruli

Jepjep, vanha avoliitto kaatui muun muassa sen takia, ettei koskaan menty yhdessä petiin. Eipä siinä sitten muutakaan läheisyyttä tullut paljon harrastettua. Tottakai se kaatui myös sen takia, että miehen mielestä netissä ja tv:n ääressä on kivempaa kuin mun kanssa sängyssä...

No, nykyisessä suhteessa ollaan paljon onnellisempia ja mennään aina yhdessä nukkumaan ja harrastetaan melkein joka yö seksiä (vielä kahden vuoden yhdessäolon jälkeenkin). Kumpi sitten on syy ja kumpi seuraus... :)

• Miksi ei?

Häpeiletkö vartaloasi? Harrastakaa nyt sitä seksiä jossain muuallakin kuin sängyssä, jos uskallatte.

• Meirami

Meillä on rytmit erilaiset sikäli, että minä teen vuorotyötä, menen välillä töihin 6.30 ja välillä tulen kotiin illalla kymmenen maissa. Isäntä menee säännöllisesti yleensä 9:ltä. Toisinaan siis se olen minä, jonka täytyy mennä aiemmin, toisinaan hän.

Molemmat tykätään kukkua silloin, kun ei ole pakko mennä aikaisin nukkumaan. Asiaa on kuitenkin ratkottu tuolla "nukuttamisella", josta joku kirjoitti, sekä siten, että melko usein toinen tule nukkumaan toisen seuraksi (isäntä usein sanoo katsovansa vielä vartin telkkaria kun menen nukkumaan, ehdin rauhoittua ja kun tulee viereen, nukahdan nopeasti. Toisinaan hän nousee sitten vielä puuhailemaan.). Se on aika pieni palvelus kuitenkin, mielellään sitä toista ilahduttaa. Jos ei saa unta, nousee sitten, kun toinen nukkuu.

Kyllä minulle olisi iso ongelma jos ei koskaan tai useimmiten mentäisi yhdessä nukkumaan. Varsinkin toisen lähtiessä aamulla ja toisen iltapäivällä, ainoa yhteinen aika on illalla ja varsinaiset keskustelut käydään pääasiassa sängyssä. Toki on muitakin tapoja saada toinen rentoutumaan ja edistää hyvää unta ;) Ehdottomasti valvomaan jäävän täytyy ainakin kunnioittaa toisen unta ja tehdä äänekkäät asiat ennen nukkumaanmenoaikaa.

• mgs

Meillä on kans aavistuksen eri rytmit ukkokullan kanssa, mutta ainakin silloin jos toinen menee nukkumaan, niin toisen pitää käydä peittelemässä:) Siinä saattaa aina joskus käydä niin, että tehdään muutakin kivaa.

Meillä on useimmiten mahdollisuus nukkua eri huoneissa, meillä ei lapset asu koko ajan meidän kanssa. Joten jos on kipeä, kuorsaa tai on muuten vain sellainen fiilis, että haluaa nukkua omissa oloissaan, niin voi mennä lastenhuoneeseen nukkumaan. Paitsi tietysti silloin, kun lapset on meillä. Mutta silloinkin voi nukkua olkkarin isossa vanhassa puusohva/sängyssä, siihen myös helposti nukahtaa, jos jää katsomaan leffaa.

Edellisessä pitkässä suhteessani mies ei tykännyt, kun minulla oli valvomisöitä, hän tuli aina etsimään minua keskellä yötä ja ärtyi, jos en tullut petiin yhtäaikaa. Näin jälkikäteen ajateltuna hän oli kaikessa hyvin mustasukkainen ja riippuvainen tyyppi.

Hyvässä suhteessa pitäisi voida keskustella tällaisista asioista ja nähdä ongelman ydin. Ja aikuiset ihmiset voivat aivan hyvin nukkua eri aikaan eri sängyissä, kunhan pitävät huolta siitä, että seksiä ja hellyyttä on tasaisesti ja molemmat voivat hyvin.

• tälleen

Meillä minä nousen viimeistään 5.30 ja sen mukaisesti pitää päästä aiemmin nukkumaan. Mies taas menee iltavuoroon usein miten joten nousee vasta joskus ja nukkumaan vasta joskus. Mies ei tätä ole koskaan käsittänyt ja vuorokausirytmin erilaisuus onkin suurin ongelma ja käynnissä olevan eron syy. Mies kun ei oikein sulata että tahtoisin joskus nukkuakkin ennen työpäivää enemän kuin 4 tuntia.

Vuorokausirytmin erilaisuus ei ole ongelma mikäli molemmat haluavat tehdä asian eteen jotain. Uni on kuitenkin niin tärkeä että siitä ei kannata tinkiä jatkuvasti.

• kuin todeta

että pakko se on näköjään riitaa saada aikaseksi vaikka mistä. Me menemme mieheni kanssa usein eri aikaan nukkumaan mutta ei siitä ole pieneen mieleenkään tullut alkaa riitelemään. Kaikista sitä riidelläänkin...

• Yö-eläjä

Meillä mennään lähes aina eri aikoihin nukkumaan,viikolla ja viikonloppuna.Mies tekee päivätöitä ja itse 3-vuorotöissä,niin pakostakin nukutaan eri aikoihin ja varsinkin yövuorojen jälkeen unirytmin kääntyminen takasin normaaliksi ottaa oman aikansa.Seksiä ja läheisyyttä voi olla muuallakin kun makuuhuoneessa.Eikä asiasta todellakaan ole tarvinnut ikinä riidellä.Ihmettelen vaan,että nukutteko lainkaan jos puolisonne ei ole yötä kotona,jos eri aikaan nukkumaan meno on noin iso ongelma?

• <Mies29>
        Yö-eläjä kirjoitti:

Meillä mennään lähes aina eri aikoihin nukkumaan,viikolla ja viikonloppuna.Mies tekee päivätöitä ja itse 3-vuorotöissä,niin pakostakin nukutaan eri aikoihin ja varsinkin yövuorojen jälkeen unirytmin kääntyminen takasin normaaliksi ottaa oman aikansa.Seksiä ja läheisyyttä voi olla muuallakin kun makuuhuoneessa.Eikä asiasta todellakaan ole tarvinnut ikinä riidellä.Ihmettelen vaan,että nukutteko lainkaan jos puolisonne ei ole yötä kotona,jos eri aikaan nukkumaan meno on noin iso ongelma?

Jos ei helposti nukahda, eikä nuku kovinkaan sikeästi ja kaiken lisäksi tarvitsee keskimääräistä enemmän unta, niin pari tuntia myöhemmin sänkyyn kömpivä puoliso on _ongelma_. Se tarkoittaa käytännössä sitä että joka yö herää siinä vaiheessa kun pitäisi jo nukkua sikeästi ja yöunet leikkautuvat parilla tunnilla.

Tämmöiselle henkilölle on ihan turha sanoa että nuku paremmin, se on sama kuin sanoisit rullatuolipotilaalle että lähdeppäs siitä kävelemään.

Olisiko sinusta mukavaa nukkua yösi huonosti ja olla joka päivä perhanan väsynyt? Mitä jos sinun yöusnista leikattaisiin kaksi tuntia pois? Minua ainakin väsyttäisi.

"Ihmettelen vaan,että nukutteko lainkaan jos puolisonne ei ole yötä kotona"

Silloinhan sitä nukkuukin kaikkein parhaiten kun ei ole ketään häiritsemässä.

• Welmu
        <Mies29> kirjoitti:

Jos ei helposti nukahda, eikä nuku kovinkaan sikeästi ja kaiken lisäksi tarvitsee keskimääräistä enemmän unta, niin pari tuntia myöhemmin sänkyyn kömpivä puoliso on _ongelma_. Se tarkoittaa käytännössä sitä että joka yö herää siinä vaiheessa kun pitäisi jo nukkua sikeästi ja yöunet leikkautuvat parilla tunnilla.

Tämmöiselle henkilölle on ihan turha sanoa että nuku paremmin, se on sama kuin sanoisit rullatuolipotilaalle että lähdeppäs siitä kävelemään.

Olisiko sinusta mukavaa nukkua yösi huonosti ja olla joka päivä perhanan väsynyt? Mitä jos sinun yöusnista leikattaisiin kaksi tuntia pois? Minua ainakin väsyttäisi.

"Ihmettelen vaan,että nukutteko lainkaan jos puolisonne ei ole yötä kotona"

Silloinhan sitä nukkuukin kaikkein parhaiten kun ei ole ketään häiritsemässä.

Todella hienoa, että jotkut ovat tässä ymmärtäneet sen, että ongelma todellakin on vakava, eikä se todellakaan hoidu minun kohdallani sillä, että ottaisin mieheni mukaan makkariin telkkaria katsomaan kun menen itse nukkumaan. Siinä en sitten todellkaan saisi unta vaikka mihes oliskin ihanasti vieressä mutta uniongelmaista häiritsevä telkkari valoineen vilkkumassa vieressä... Eli ongelmaa ei ole niin helppo selvittää kuin se joillain on. Todellakin toivoisin etttä se minullakin olisi niin helppo selvittää, mutta kaikkea on kokeiltu mutta useat nistä ei vain onnistu. Joskus voin nukahtaa sänkyyn vaikka mies katsoisikin siinä telkkaria, mutta tämä vain harvoin ja silloin vain kun ei ole unettomuuskautta menossa.

Tiedän kyllä että olen varmasti ahdistava ja inhottava usean mielestä, mutta omaa unta ja siihen liittyviä vaikeuksia on todella vaikea poistaa varsinkin jos ne ovat näin vaikeita kuin minulla. Yksin eläessä ne eivät mene niin vaikeiksi, koska silloin pystyy hallita täysin sitä miten nukkuu ja kukaan ei koskaan häiritse eikä tarvi nukkua koiranunta odotellessa toista mahdollisesti pian tueban nukkumaan jotta saisi itse täyden rauhan ja vaipuisi kunnon uneen..

Se se olisikin helppoa kun vain voisi nukkua miten vaan ja missä vaan -> sehän on se haave!!!
        Siksi tällä palstalle kirjotin kun halusin tietää että onko muilla tällasta ongelmaa ja juuri että miten sen selvittävät.

Odotan kyllä itseltänikin muutosta tähän juttuun, koska onhan minunkin pystyttävä suhteessa nukkumaan ilman toista, ei toista voi kahlita ja oakotaa, tiedän. Se miten itsensä saisi rauhotettua uneen, on vielä auki minulla, mutta uskon ja toivon sen vielä joskus rauhottuvan ja jäävän pois mielestä ja minun nukkuvan ilman miestäni ja olevan ajattelematta että mitä se nyt tekee ja koska tulee, ja katsovan kelloa paljonko se nyt on, ja voi ei muutama tunti enää aikaa nukkua...

Sellasta se on. Ongelmiin etsitään vastausta ja niden toivotaan selviävän joskus, ihan näin meidän molempien taholta.

Sehän siinä on aina, että ihmiset ovat erilaisia, tuntevat ja kokevat kaiken erilailla, ja minulla se on tärkeää että uni ja läheisyys sitä ennen olisi toistuvaa. Joillekinhan se ei ole mikään juttu, he nukkuisivat vaikka aina yksin vaikka ovatkin parisuhteessa. Ihmiset on yksilöitä ja minä nyt koen näin.
        Olisipa joskus hienoa tavata ihminen joka nukkuu samanlailla kuin minä :)

• vain unettomuus?
        Welmu kirjoitti:

Todella hienoa, että jotkut ovat tässä ymmärtäneet sen, että ongelma todellakin on vakava, eikä se todellakaan hoidu minun kohdallani sillä, että ottaisin mieheni mukaan makkariin telkkaria katsomaan kun menen itse nukkumaan. Siinä en sitten todellkaan saisi unta vaikka mihes oliskin ihanasti vieressä mutta uniongelmaista häiritsevä telkkari valoineen vilkkumassa vieressä... Eli ongelmaa ei ole niin helppo selvittää kuin se joillain on. Todellakin toivoisin etttä se minullakin olisi niin helppo selvittää, mutta kaikkea on kokeiltu mutta useat nistä ei vain onnistu. Joskus voin nukahtaa sänkyyn vaikka mies katsoisikin siinä telkkaria, mutta tämä vain harvoin ja silloin vain kun ei ole unettomuuskautta menossa.

Tiedän kyllä että olen varmasti ahdistava ja inhottava usean mielestä, mutta omaa unta ja siihen liittyviä vaikeuksia on todella vaikea poistaa varsinkin jos ne ovat näin vaikeita kuin minulla. Yksin eläessä ne eivät mene niin vaikeiksi, koska silloin pystyy hallita täysin sitä miten nukkuu ja kukaan ei koskaan häiritse eikä tarvi nukkua koiranunta odotellessa toista mahdollisesti pian tueban nukkumaan jotta saisi itse täyden rauhan ja vaipuisi kunnon uneen..

Se se olisikin helppoa kun vain voisi nukkua miten vaan ja missä vaan -> sehän on se haave!!!
        Siksi tällä palstalle kirjotin kun halusin tietää että onko muilla tällasta ongelmaa ja juuri että miten sen selvittävät.

Odotan kyllä itseltänikin muutosta tähän juttuun, koska onhan minunkin pystyttävä suhteessa nukkumaan ilman toista, ei toista voi kahlita ja oakotaa, tiedän. Se miten itsensä saisi rauhotettua uneen, on vielä auki minulla, mutta uskon ja toivon sen vielä joskus rauhottuvan ja jäävän pois mielestä ja minun nukkuvan ilman miestäni ja olevan ajattelematta että mitä se nyt tekee ja koska tulee, ja katsovan kelloa paljonko se nyt on, ja voi ei muutama tunti enää aikaa nukkua...

Sellasta se on. Ongelmiin etsitään vastausta ja niden toivotaan selviävän joskus, ihan näin meidän molempien taholta.

Sehän siinä on aina, että ihmiset ovat erilaisia, tuntevat ja kokevat kaiken erilailla, ja minulla se on tärkeää että uni ja läheisyys sitä ennen olisi toistuvaa. Joillekinhan se ei ole mikään juttu, he nukkuisivat vaikka aina yksin vaikka ovatkin parisuhteessa. Ihmiset on yksilöitä ja minä nyt koen näin.
        Olisipa joskus hienoa tavata ihminen joka nukkuu samanlailla kuin minä :)

Sinut tekee surulliseksi se, että ette juuri koskaan mene yhtäaikaa nukkumaan. Eli ymmärsinkö nyt oikein, että ongelma ei ole vain siinä, että untasi häiritsee se, että mies kömpii sänkyyn? Juuri kun kenties olet saanut nukahdettua? Taisit mainita, että nukahdat vasta kun mies on tullut makkariin?

Jotenkin sain käsityksen, että sinusta uniongelmasi lisäksi parisuhteessa kuuluu mennä yhtäaikaa sänkyyn ja on huolestuttavaa jos ei mennä? Ja kyselit miten muut menee. Et kai kysellyt vain uniongelmaisilta?

• Aliana

Me menemme ukon kanssa eriaikaan nukkumaan yleensä hän menee varemmin kun minä ja nousee varemmin paitsi silloin kun itsekin nousen viideltä mutta nukkumaan mennään harvoi koska olen yöeläjä.
      Meillä se ei ole ongelme koska ukko kuorsaa usein kun menen yhen maissa nukkumaan rikä herää vaikka talo räjähtäis.
      illat meillä on yhteistä aikaa kahestaan viettää.

• Nimetön

menemme aina yhtäaikaa nukkumaan (molemmat tahtovat köllöttää toisen viekussa, yhteiselo jo 10 v.)ja tv sekä tietokone on makkarissa. Jos toinen tahtoo katsoa tv:tä, katsokoon, toinen köllii vieressä ja nukahtaa. Semmoinen tapa.

• Mies vastaa

Mies ei ole mitenkään vastuussa sinun uniongelmistasi tai muista psyykkeesi häiriöistä. Sinuna hakisin apua ammattiauttajalta ongelmiisi.

Lopeta tuo miehesi omistaminen ja opettele nukkumaan yksin. Juu ja on ihan normaalia mennä nukkumaan eri aikoihin jos sille tuntuu. Toiseen ei tarvi olla liimattuna kiinni.

• aamuvirkkuilija

Meillä ukko on yökukkuja ja mä vastaavasti aamuvirkku (sukuvika?). Näinä vuosina oon todennu, ettei toista voi muuttaa: enkä itsekään haluaisi/pystyisi muuttumaan yökukkujaksi.

Meidän kohdalla juuri työt rytmittävät unet. Jopa viikonloppuisin herään jo kello 8, kun voisin nukkua pitkään. Puoliso heräilee vasta lounaan aikoihin.

Nukun "koiranunta" siihen asti kunnes siippa tulee nukkumaan, sitten nukahdamme toistemme kainaloon. Vastaavasti herätyskelloni herättää osittain siippani. Sikäli harmillista, että on näin paljon häiriötekijöitä, kun uni on tosi tärkeä juttu terveydellekin!

Toi tv/tietsikka tuhoaa juuri yöunet. Koetan vedota , että kannattaisi mennä nukkumaan aikaisemmin, ettei olisi niin väsynyt töissä. Itse tarvitsen 7-8 h unta, mies 8-9 h. Kunnon lenkkeily illalla väsyttää sopivasti jo aikaisessa vaiheessa, oottekos kokeillu?

• ja jää omaa aikaa

Ei kun lenkkeily illalla vie loputkin unet.

Meillä minulle riittää 4-5 tunnin yöuni, on sukuvika. Mies taas on ihan räätti, ellei saa nukkua noin 8 tuntia. Molemmat päivätöissä. Ja sitten on vielä aina ollut niin, että minä kukun aamuyöhön asti, mies taas usein rupeaa heräilemään, kun minä rupean nukkumaan sikeimmin.

Kun lapset olivat ihan pieniä, oli kätevää, kun toinen on niin selvästi aamu-uninen, toinen taas iltauninen.

Joku jo sanoikin, ettei unirytmiä paljon voi muuttaa, se on peritty. Samoin hauska huomata, miten tuo unisuus pakkaa menemään suvuittain. Miehen molemmat vanhemmat nukkuivat aina kun oli mahdollista noin 10 tuntia yössä, eläkkeellä vielä yhdessä lounasunetkin. Uhh!

• ei muuta

Niin ja sitä seksiä voi harrastaa muulloinkin kuin aina yöllä ja sängyssä.

Exäni oli aina sellainen että ei saanut sanottua että tekee mieli päivällä/illalla. Sitten myöhällä kun pitäisi ruveta nukkumaan niin ruoes siinä hinkkaan ja kiehnään sängyssä ja aamulla aikainen töihin lähtö. Ei siinä paljon kiinnosta väsyneenä ruveta jyystään ja mennä sitten vielä väsyneempänä parin tunnin yöunilla töihin. Muutenkin oli aina sellainen että rupes aina sängyssä jauhaan kaikkee paskaa kun olis pitäny ruveta nukkuun. Muutenkin olen huono uninen niin käy sitten pikkusen hermolle tommonen. Seksikin oli aina sängyssä pimeessä perus setti. Ei kuulemma muualla voinut ja valoja ei saanut olla. Rupes sekin hiukan korpeen.

• <Mies29>
        ei muuta kirjoitti:

Niin ja sitä seksiä voi harrastaa muulloinkin kuin aina yöllä ja sängyssä.

Exäni oli aina sellainen että ei saanut sanottua että tekee mieli päivällä/illalla. Sitten myöhällä kun pitäisi ruveta nukkumaan niin ruoes siinä hinkkaan ja kiehnään sängyssä ja aamulla aikainen töihin lähtö. Ei siinä paljon kiinnosta väsyneenä ruveta jyystään ja mennä sitten vielä väsyneempänä parin tunnin yöunilla töihin. Muutenkin oli aina sellainen että rupes aina sängyssä jauhaan kaikkee paskaa kun olis pitäny ruveta nukkuun. Muutenkin olen huono uninen niin käy sitten pikkusen hermolle tommonen. Seksikin oli aina sängyssä pimeessä perus setti. Ei kuulemma muualla voinut ja valoja ei saanut olla. Rupes sekin hiukan korpeen.

"Exäni oli aina sellainen että ei saanut sanottua että tekee mieli päivällä/illalla. Sitten myöhällä kun pitäisi ruveta nukkumaan niin ruoes siinä hinkkaan ja kiehnään sängyssä ja aamulla aikainen töihin lähtö. Ei siinä paljon kiinnosta väsyneenä ruveta jyystään ja mennä sitten vielä väsyneempänä parin tunnin yöunilla töihin."

Ex-avovaimo oli opiskelija ja kukkui aina myöhään. Totta hitossa sitä itse aina heräsi siihen kun toinen kömpi nukkumaan. Itse teen ajatustyötä ja vähänkin väsyneenä ainakin puolet työpäivästä menee ihan perseelleen kun ajatukset puuroutuvat.

Tuo eri rytmitys tuhosi osaltaan meidän seksielämänkin totaalisesti kun avokki kömpii sänkyyn kello 11 ja alkaa kiehnäämään. Muutenkin meillä oli alkanut tökkimään koko panotouhu niin sitten vielä tuo päälle. Minulla herätys ennen seitsemää ja uniongelmia sekä urheiluharrastusten takia tarve nomraalia pitemmille yöunille tarvin muutenkin keskimääräistä enemmän unta. Ei siinä oikeasti huvita alkaa panemaan kun tietää että unet jäävät vähiin ja seuraava päivä on pilalla.

Kerran sanoinkin suoraan päin naamaa että on se nyt vittu kumma kun valitat ettei ole seksiä, mutta silti joka helvetin ilta on tärkeämpää katsoa Conan O'Brienin show/whatever kuin tulla minun viereen kiehnäämään.

"Muutenkin oli aina sellainen että rupes aina sängyssä jauhaan kaikkee paskaa kun olis pitäny ruveta nukkuun."

Sama ongelma! Ensin jauhetaan puoli tuntia päivän asioita ja sitten naimaan. Ei helvetti. Helppohan se on jos opiskelee mutta kun toisen pitäisi käydä töissä ja olla vielä skarppina. Väsyneenä tulee vain pahoja virheitä ja koko päivä vituttaa. Kotia tullessa on sitten jo valmiiksi ihan ärtynyt.

"Seksikin oli aina sängyssä pimeessä perus setti. Ei kuulemma muualla voinut ja valoja ei saanut olla."

No tuollaista ongelmaa meillä ei ollut :) Itseasiassa minä aloin loppuaikoina sammuttelemaan valoja ja vetämään peittoa päälle ihan vain sen takia että tuli jotenkin tuhma olo tehdä sitä pimeässä piilossa. Me pantiin aina alusta asti valot päällä kaikissa asennoissa ja ihan lelujen kera.

• näin.....

Itsellä usein on aikaisempi herätys kuin avokilla. Ja vaikka ei olisi, niin mies kyllä valvoo illalla/yöllä pitempään.

Kun mie käyn unille, niin mies tulee käymään vieressä, jutellaan hetki ja ollaan lähekkäin. Itselläni on myös isoja univaikeuksia ollut monta vuotta ja tarvittaessa otankin unilääkkeen illalla..

Meillä on myös ollut keskusteluja tästä nukkumaan käymisestä. Haluaisin niin kovasti, että mies tulisi samaan aikaan nukkumaan ja sais nukahtaa siihen syliin. Mutta viikonloppusin ja lomilla sitten minunkin rytmi muuttuu enemmän aamu-uniseen suuntaan ja uniajatkin ovat samansuuntaiset.

• <Mies29>

Onko makuuhuoneen puitteet kunnossa? Onko sänky hyvä ja tarpeeksi iso ja makuuhuoneen järjestely sellainen että sinne pääsee hiljaisesti ja kätevästi?

• Welmu

Kiva että huolehdit ja annat hyviä ajattelun aiheita. Kyllä sänkymme on parisänky, eli tarpeeksi iso, Nukun seinän puolella joten mies ei hypi ylitseni kun tulee nukkumaan. Ja sänky on heti oven vieressä, että ei joudu vaeltamaan sinne päästäkseen. Pimennysverhokin ostettiin mutta se ei ole oikein hyvä, ei siis oikeestaan pimennä yhtään enempää kuin tavallinen rullaverhokaan. Nukun korvatulpilla. usein jos olen nukahtanut ennen mieheni tuloa sänkyyn niin en herää siihen kun hän tulee.. mutta ongelma on se etten läheskään aina nukahda ennen kuin hän tulee...

• härkäsen

Ihmiset on erilaisia, toiset voi olla aamuvirkkuja toiset ilta. Miksi vaatisin, että mies tulee kanssani aikaisin nukkumaan? Ei minustakaan olisi mukava yrittää väkisin pysytellä hereillä jotta voisin mennä hänen kanssaan sitten nukkumaan kun hän menee. Me kyllä annamme hyvänyön suukon, kun menen nukkumaan.

En ymmärrä miten se, että mies tulisi viereesi nukkumaan auttaisi unettomuuteesi? Heräätkö miehen tullessa sänkyyn ja se sekoittaa unirytmisi? Pitääkö miehesi TV:tä isolla, että et saa nukuttua?

Oletko käynyt lääkärissä unettomuutesi takia? Tuskin unettomuutesi johtuu vain siitä että mies ei ole vierelläsi. Eikä ole hänen syynsä. Minusta on ihan normaalia mennä eri aikaan nukkumaan. Kaipaatko läheisyyttä? Ettekö voisi halia muuna aikana kuin ennen nukkumista? Omasta mielestäni on hankala nukkua toisen kainalossa. Ja toki, jos mies on yötä pois tulee ikävä, mutta kyllä mä voin ihan hyvin mennä yksin nukkuun. En mä kuorsatessani rekisteröi onko mies siinä vieressä vai ei.

Oletko ehkä läheisriippuvainen tai riippuvainen miehestäsi? Ja teidän pitäisi jatkuvasti könöttää yhdessä? Kannattaisi antaa vähän tilaa toiselle. Ja miksi miehen muokata elämäänsä ja nukkumisiaan sinun aikaisen työhön menon ja univaikeuksiesi takia? Mielestäni olet nyt pikkaisen itsekäs.

Toivottavasti saat lääkäriltä avun uniongelmiisi ja totut nukkumaan/nukahtamaan yksin ja saatte suhteeseenne rauhan.

• Unelias

Joskus menemme yhdessä nukkumaan, joskus eri aikaan. Tarvitsen pidemmät yöunet kun mieheni. Jos valvon pitkään, olen aamulla rättiväsynyt. Jos mies menee aikaisin nukkumaan, hän herää reippaasti ennen kellon soittoa. Joten käytännön syistä emme mene aina samaan aikaan nukkumaan. Eräs ystäväni jopa silloin tällöin nukkuu eri huoneessa kuin miehensä. Mies kuorsaa ja hän ei saa nukuttua. Ja erään toisen ystävän mies on "yökukkuja" ja menee tosi myöhään nukkumaan. Joskus nukahtaa sohvalle, kun katselee telkkua.

Ehkä voisitte kokeilla sitä "nukuttamista" mitä joku tuolla aiemmin ehdotti. Että mies tulee vähäksi aikaa vierellesi. Vai auttaako se mitään?

• ymmärrän ongelman

TIEDÄN: se on helvetin ärsyttävää, kun mies tulee sänkyyn yöllä klo 00:30- 01:00 arkena. olen juuri nukahtanut, ja sitten tietysti herään, koska hän ei osaa tulla pimeässä/ hiljaa, vaan laittaa valot päälle...tai jättää oven valoisaan käytävään raolleen siksi aikaa kun on käynyt vaihtamassa pyjaman ja menee pesemään hampaitaan, joskus myös rupeaa halailemaan ja tarrautuu kiinni...

suhteen alkuaikoina sopeuduin mieheni aikatauluihin ja olin väsynyt koko ajan, mutta nyt
        en enää opiskele ja haluan olla töissä skarppina ja ajoissa. mieheni yleensä venyttää töihin menoa aamusta (ei varmaan anna kovin hyvää kuvaa töissä...mutta mikä minä olen sanomaan)

harkitsemme isomman asunnon ostoa, minä haluaisin arkikäyttöön oman makuuhuoneen, seksiä harrastamme yleensä aamuisin viikonloppuina tai iltapäivällä - yleensä muualla kuin sängyssä ja ei nukkumaan menon yhteydessä vaan pirteinä.

• nukkumaan

ollaan aina menty samaan aikaan nukkumaan vaikka toisella ei olisikaan aina aamulla aikainen herätys..niin on alusta asti ollut ja varmaan tulee aina olemaankin.

• Neuvoton

Hei aattelin kysyä täältä neuvoja mun miesystävä haluaa aina kymmeneltä nukkumaan ei koskaan halua valvoa myöhään eikä edes harrastaa vaikka seksiä tai kattoo leffaa tuntuu aina kellon kanssa pelaavan joka ilta kympiltä kulkuun ja herää vasta puoli kahdeksalta aamulla mua ärsyttää suunnattomasti koska en ole itse koskaan ollut niin täsmällinen nukkumaanmenon suhteen ;( ;(

• Mihin haluat neuvoja. Miesystävän muuttamiseksi?

Vaatiiko mies sinuakin nukkumaan kympiltä? Jos ei, niin mikä ongelma siinä. Menet vain nukkumaan myöhemmin.

Jos taas vaatii, niin näen, että on kaksi vaihtoehtoa.

1) et tottele miestä ja elät mahdollisesti sen mökötyksen kanssa, mutta tyytyväisenä omasta vapaudesta ja omien rajojen asettamisesta parisuhteessa.

2) menet kympiltä sänkyyn, mutta et nuku, vaan luet tai vaikka katsot elokuvaa kännykällä käyttäen kuulokkeita.

Se mitä mielestäni et voi vaatia on , että mies valvoisi sinun kanssa.

Sinänsä hyvä yöuni ja säännöllisyys elämässä ovat todella tärkeitä, mutta ymmärrän kyllä, että voi ärsyttää jos mistään ei voi joustaa.

• Anonyymi

Miehesi tulisi ehkä kanssasi samaan aikaan sänkyyn, jos siellä olisi tarjolla parempaa kuin tv-ohjelmat.

• Anonyymi

En ole ikinä nukkunut samassa huoneessa vaimoni kanssa,enkä myöskään sauno hänen kanssaan näin sovimme jo seurustellessa kun kumpikin tykkää nukkua yksin.Miksi siinä toinen pitäs olla kyljessä kiinni.

• Anonyymi

Hei. Ettehän te ole mitään lapisia joka pitää nukuttaa. Menkää kumpikin nukkumaan silloin kun nukuttaa.
      Kuulostaa lapselliselta että toisen pitäisi tulla sänkyyn pyörimään siksi aikaa että toinen nukahtaa.
      Taitaa olla ongelma ihan muualla. Kannattaa miettiä mikä se todellinen ongelma sinulla on ja hakea siihen apua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8259
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      44
      2244
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2122
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1718
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1667
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      32
      1427
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1083
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1005
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      870
    Aihe