Oli murot loppu joten ei muuta ku kauppaan. Skannailin taas murohyllyä, josko löytyisi joku uusi mitä kokeilla - ja hitto, näköjään oli jotain weetabixin "shredded wheat" -juttuja, joissa ravintosisällön mukaan vaan 1g sokeria / 100g. Uusi ennätys! Eli ei muuta ku paketti matkaan.
Tänä aamuna sitten lautasellinen kohti ääntä, eka ylläri = onpas isoja murotyynyjä. Toka ylläri, maistuu ihan pikkuisen samalle kuin ne vanhat kunnon weetabix -soikiot mitä joskus penskana vedettiin hillon ja maidon kanssa. Illuusio hävisi kyllä aika nopeasti, ja lopun ajasta nuo maistuivat parhaimmillaankin pahville. Yök.
Suosikiksi jää siis edelleen Råg Fras ruismurot, joissa 5g sokeria / 100g.
Mites muilla? Ketkä muut syö muroja? :D
Muroja
7
1027
Vastaukset
- muroja...
olen itsekin syönyt noita shredded wheat muroja ja maidon kanssa aika mitäänsanomattomia, mutta mehukeiton kanssa tosi jees!!!
toinen on jota syön on talkmurut, sellasia pieniä täysjyväpallosia! niissä oli myös tosi vähän sokeria, oisko just ollut se 1g/100g
sitten kerran olen ostanut niitä fitness&jogurt, mutta ovat niin hyviä (SOKERIA PALJON) että menee yksi paketti vähän turhan nopeasti...
täytyy kyllä myöntää, että olen enemmänkin puuro ihmisiä, mutta kyllä murojakin silloin tällöin tulee syötyä.- Yks_tyttö_vaan
Mä ostin noita paljon mainostettuja Nestlen Fitness muroja :S huh, uskoin sokeasti näiden laihduttaviin lupauksiin, taas kerran! Tulipa katsottua ravintosisältöjä, 17,1g sokerii/100g.. :( 46% täysjyvää, rautaa, kalsiumia ja 9 eri vitamiineja.. juupsista.. Kai näitä joskus voi syödä :))
- miksi syö feikkiruokaa?
Sinä siis olet Muroasiantuntija? Miksi et ostaisi ihan oikeaa ruokaa? Sua on kuule huijattu pahemman kerran, noilla feikkielintarvikkeilla. Etkä ole ainut, kuka mielellään ostaa kivannäköisen pakkauksen ravintomerkintöjen kera. Osta vaikka näkkileipää ja murenna ne muroiksi.
Äläkä ota tätä kirjoitusta liian henkilökohtaisesti, sillä kirjoituksen tarkoituksena on lähinnä herättää muitakin ihmisiä ostamaab OIKEAA ruokaa, missä luontaiset ravintoaineetkin on paremmin tallella.- g0ldie
Odotan innolla miksei mielestäsi täysjyvämurot ole yhtä kelvollista ruokaa kuin joku näkkäri.
Syönhän mä muutakin kuin niitä muroja, sattumoisin en vaan jaksa aamulla mutustaa ruisleipää tai puuroa kun niitä tulee vedettyä myöhemmin päivällä anyway. Ja kun haluan aamulla jotain kohtalaisen hidasta hiilaria niin eri vaihtoehtoja punnittuani oon päätynyt siihen että joku kuitupitoinen, vähäsokerinen murovalmiste on ihan jees. Mysli voisi olla vielä parempi, mutta ei jotenkin hotsita yhtään sellaiset.
En myöskään väittäisi olevani asiantuntija, kunhan vaan katselen vähän kriittisellä silmällä mitä eri paketit pitävät sisällään. Tapa ulottuu jokseenkin kaikkiin syömisiini, ei pelkästään muroihin. - sama hlö
g0ldie kirjoitti:
Odotan innolla miksei mielestäsi täysjyvämurot ole yhtä kelvollista ruokaa kuin joku näkkäri.
Syönhän mä muutakin kuin niitä muroja, sattumoisin en vaan jaksa aamulla mutustaa ruisleipää tai puuroa kun niitä tulee vedettyä myöhemmin päivällä anyway. Ja kun haluan aamulla jotain kohtalaisen hidasta hiilaria niin eri vaihtoehtoja punnittuani oon päätynyt siihen että joku kuitupitoinen, vähäsokerinen murovalmiste on ihan jees. Mysli voisi olla vielä parempi, mutta ei jotenkin hotsita yhtään sellaiset.
En myöskään väittäisi olevani asiantuntija, kunhan vaan katselen vähän kriittisellä silmällä mitä eri paketit pitävät sisällään. Tapa ulottuu jokseenkin kaikkiin syömisiini, ei pelkästään muroihin.Olet oikealla linjalla, että pitää olla kuitua.
Niin ja uskon, että syöt terveellisesti ja tiedät ravintoaineista jne.
Miksi minun mielestäni murot eivät ole terveellisin tai paras valinta? No ravintosisältömerkintöjä tarkasteltaessa kuitumurot ovat varmaan yhtä terveellisiä kuin jokin vähemmän jalostetussa muodossa oleva tuote esim. vehnän alkiot, leseet, tai eri tyyppiset siemenet.
Murot ovat pitkälti prosessoituja tuotteita eli en ole kovinkaan vakuuttunut tuotteen todellisesta ravintoainepitoisuudesta. - g0ldie
sama hlö kirjoitti:
Olet oikealla linjalla, että pitää olla kuitua.
Niin ja uskon, että syöt terveellisesti ja tiedät ravintoaineista jne.
Miksi minun mielestäni murot eivät ole terveellisin tai paras valinta? No ravintosisältömerkintöjä tarkasteltaessa kuitumurot ovat varmaan yhtä terveellisiä kuin jokin vähemmän jalostetussa muodossa oleva tuote esim. vehnän alkiot, leseet, tai eri tyyppiset siemenet.
Murot ovat pitkälti prosessoituja tuotteita eli en ole kovinkaan vakuuttunut tuotteen todellisesta ravintoainepitoisuudesta.No joo, toi on kyllä totta. Prosessoiduissa safkoissa tuppaa aina niitä ravintoaineita karsiutumaan matkan varrella, ongelmallista on vaan kun ihan kaikkea ei pysty tai viitsi käsittelemättömänä syömään.
Veikkaan että murot sun muut ovat suunnilleen samalla viivalla vastaavien leipä-, pasta-, ym. valmisteiden kanssa, eli löytyy laidastaa laitaan täysjyvää ja toisessa ääripäässä sitä valkoista patonkia (/sokerihuurrettuja corn-flakeseja). Tavallaan kyse on siis pienemmän pahan valitsemisesta, kun kuitenkin vaakakupissa on myös käytön helppous ja se tietty maukkaus; kiva kun aamulla voi vaan kaataa hyvän makuisia juttuja lautaselle ja syödä siitä suoraan, ei tartte askarrella :)
- sinni00
... Joskus niitä ihan tavallisia Weetabixejä maidon ja hillon kanssa tai sitten viipaloin jotakin hedelmää esim. banaania päälle. Marjojen kanssa ne on kans tosi hyviä.
Mutta nyt olen syönyt aika pitkän aikaa silloin tällöin Quakerin Råg Fraseja ja Havre Fraseja. Niitä syön maidon kanssa ja pari rusinaa sekaan tai sitten maustamattoman jugurtin kanssa. Ihania ja "terveellisiä".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2553123Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy732569Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har271713Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään701625Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1821580Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j171240Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.501123- 641103
- 951023
- 24899