Uuden auton rekisteröinti

Kestääkkö näin kauan?

Moi,
Ostin uuden auton 17.4. joka rekisteröitiin samana päivänä autoliikkeen nimiiin! Miksi autoliikkeen, sitä en tiedä eli olisiko sen voinut laittaa suoraan minun nimiini? Silloin kun se rekisteröitiin niin liike ei vielä tiennyt että maksan auton käteisellä pois eli voiko johtua tästä että rekisteröivät sen omiin nimiin?!
Mutta nyt edelleen vielä reilu kahden viikon jälkeen auto on liikkeen nimissä. He selittävät sitä rekisterikeskuksen naisten papereiden siirtona ja sanovat sen kestävän tämän johdosta. Voiko olla että liike tahallaan viivyttää auton minun nimiiin laittamisessa ja jos näin on mistä se voi johtua???
Tietääkö joku näistä asioista jotain ??

6

5187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinun kuulu

eikös sinun kuulu itse rekisteröidä se omiin nimiisi,
      eli mennä vakuutusyhtiöön papereitesi kanssa
      ottaa liikenne ja tietysti kaskovakuutuskin ja

laittaa rekisteriin.

TITYSTI liike töppäsi ja sen kuuluu maksaa se nyt ylimääräinen rek. maksu.
      Ja tietysti liikeen kuluu toisaalta töppäyksensä hoitaa.

• siirrettiin

vanhasta autosta tähän uuteen eli liike hoitaaa tiedot eteenpäin vakuutusyhtiöön (normaali käytäntö autokaupassa). Vaan eipä ole vakuutusyhtiöönkään mennyt vielä mitään tietoa. Auto edelleen liikkeen nimissä ja vakuutukset heidän yhtiössään.

• löytyy
        siirrettiin kirjoitti:

vanhasta autosta tähän uuteen eli liike hoitaaa tiedot eteenpäin vakuutusyhtiöön (normaali käytäntö autokaupassa). Vaan eipä ole vakuutusyhtiöönkään mennyt vielä mitään tietoa. Auto edelleen liikkeen nimissä ja vakuutukset heidän yhtiössään.

Ostin uuden auton juuri eli 2.5. ja tänään sain AKE:lta postissa rekisteriotteen, jossa olen omistajana.
        Myyjä kertoi, että liike voi rekisteröidä uuden auton netissä jo ostopäivänä, joten myyjästä se johtuu jos kestää.
        Vakuutukset hoituivat siinä samalla myyjän toimesta vanhasta uuteen autoon.

Itse sinun ei tarvitse hoidella mitään muuta kuin myyjän potkiminen!

• Hmmmm..

Ei muuta tule mieleen kuin se että liike on tilannut auton "esittelyautoksi" ja saanut siitä maahantuojalta pienen alennuksen ja jottei näyttäisi että auto on samana päivänä myyty eteenpäin niin pitävät sitä omissa nimissään edes vähän aikaa etteivät jäisi kusetuksesta kiinni. Rekisteröinnin voi hoitaa uudestaan ihan milloin kats.konttori nyt vain on auki ja siinä ei mene kuin se aika kun siellä käväisee. Toimituskuluihin sisältyy kyllä rekisteröintimaksut.
      Jotain kusetusta siinä nyt on meneillään mutta jos saat auton omiin nimiisi niin eihän siinä sitten mitään, voitat vaan kun ei tarvi maksaa vakuutuksia ja käyttöveroja siltä ajalta kun kärry on liikkeen nimissä.

• automyyjä2

Esittelyauton pitää yleensä olla liikkeen nimissä ainaki 3kk että siihen saa alennukset.
        Syy miksi auto on ehkä rekiteröity liikkeen nimiin on se että asut jonkun toisen liikkeen alueellla ja rekisteröintipisteet menisivät eri alueelle. Niin liike rekisteröi auton ensin itselle että saa rekisteröinti pojot ja sitten sinulle. ja se prosessi voi kestää vähän yli viikon. Ja mitähän haittaa sinulle on siitä että se rekisteröidään ensin liikkeen nimiin

• Hmmm....
        automyyjä2 kirjoitti:

Esittelyauton pitää yleensä olla liikkeen nimissä ainaki 3kk että siihen saa alennukset.
        Syy miksi auto on ehkä rekiteröity liikkeen nimiin on se että asut jonkun toisen liikkeen alueellla ja rekisteröintipisteet menisivät eri alueelle. Niin liike rekisteröi auton ensin itselle että saa rekisteröinti pojot ja sitten sinulle. ja se prosessi voi kestää vähän yli viikon. Ja mitähän haittaa sinulle on siitä että se rekisteröidään ensin liikkeen nimiin

3 kk on aika yleinen aika minkä jälkees esittelyauton saa/voi myydä. Ainakin siellä mistä on omia kokemuksia EA-alen saa kyllä heti laskun yhteydessä ja toivomus on että edes muutama kuukausi sitä pidetään. Maahantuojakohtaista.

Ja voihan se olla niinkin että auto on myyty toiseen piiriin ja sen takia tuollainen rekkaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2483
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1718
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      925
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      924
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      871
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      835
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      167
      784
    Aihe