kulutus seis

en kuluta......

Olen peruspäivärahalla... sekin loppuu kohta....
Rahaa on tosi vähän.

Lopetin kuluttamisen. En osta kuin ruokaa.
Esim. Töihin meno ei onnistu, ei ole autoa
( maalla ei ole enää julkisia kulkuneuvoja...)

Otan vastaan vain työtarjouksen jossa on autoetu ja kulukorvaukset...
---eihän tästä muuten voi nousta... ei ole rahaa !!!

33

1985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei 100 km

Hieman samoja kokemuksia on minullakin. Asun maaseudulla. Ei toimi julkinen liikenne täälläkään.

Kun on pitkään työttömänä, siis vähissä rahoissa, pitää hävittää oma auto -- ei ole rahaa ylläpitää, hyvä kun saa itse syödäkseen.
      (ne auton kulut on muuten yhtä suuret rikkaalle kuin köyhälle -- eli siis se tasavero on toteutunut.. jo !)

Auton hankintaan ei kannata ruveta kovin lyhyen työpestin takia. Olisi oltava vähintään vuoden työt ja palkat tiedossa, että lainaa hakisi auton ostoon.

Kyllä fillarilla ajaa noin 9kk ajan vuodesta tollasen 10km matkan töihin
      ( talvella en kehtaa fillaroida ... liian kylmää,, vain joku kilometri menisi, mutta 10km on jo liikaa talvella - kun teitäkään ei enää aurata kunnolla !!).

• laiska olet

Hiton laiska olet jos et umpihangessa pyöräile vähintään 20 km töihin ja takasin päivässä.
        Me isänmaanystävät on aina talsittu vilussa ja nälässä. Ei oo valitettu, ei !

• maataloustuki elättää

maalla eletään erittäin leveästi maataloustukien avulla.
        Ei siellä todellisia töitä tehdä. Ei ole työmatkoja.
        Nostetaan vain tota ilmaista maatukea.

Auto osteaan heinäkuussa kun eu-sosiaali-maataloustuki pullahtaa pankkiin.
        -Keskikokoisella tiloilla noin 90 000 e.
        - isoilla tiloilla miljoonia ja satoja tuhansia...
        --mtk palvelu-syteemi tekee tuen hakupaperit tiloille.

Raha pesii maalla.
        Ja se oma omaisuus ei vaikuta tuen määrään !!!
        Sikailua se on...

• Tuossa olet oikeassa, mutta monesti köyhälle ihmiselle kulut ovat lopulta suuremmat, kun ajattelet, että ei ole alla sitä uutta takuilla olevaa koslaa vaan vaikkapa 15v vanha kosla jota saa korjailla useasti tai katsastaa pääsääntöisesti pariin otteeseen.

Ja mitä auton hankintaan myös todella tulee niin aika ikävä on tunne käydä"velalla"vain työssä, mutta joskus ja pääsääntöisesti maaseudulla pakko sanoo ehdot.

Suomessa pitäisi kai joittenkin turhanpäiväisten ilmaistaksi edustajien mukaan pitää"maaseutu eloisana"..ei ihan siten, että ihmiset siitä kärsivät.

• lehmänkauppojen mestari
        labtech27 kirjoitti:

Tuossa olet oikeassa, mutta monesti köyhälle ihmiselle kulut ovat lopulta suuremmat, kun ajattelet, että ei ole alla sitä uutta takuilla olevaa koslaa vaan vaikkapa 15v vanha kosla jota saa korjailla useasti tai katsastaa pääsääntöisesti pariin otteeseen.

Ja mitä auton hankintaan myös todella tulee niin aika ikävä on tunne käydä"velalla"vain työssä, mutta joskus ja pääsääntöisesti maaseudulla pakko sanoo ehdot.

Suomessa pitäisi kai joittenkin turhanpäiväisten ilmaistaksi edustajien mukaan pitää"maaseutu eloisana"..ei ihan siten, että ihmiset siitä kärsivät.

Suomessa on pitkät perinteet tuolla maaseudun "eloisana" pitämisellä. Suomen 300 000 neliökilometristä onkin pian tulossa maailman suurin - ja ennen kaikkea kallein ulkoilma-kotiseutumuseo, jossa helsinkiläiset ja muiden kasvukeskusten ihmiset voivat käydä ihastelemassa menneen maailman elämäntapaa mm. pitkien lomaviikkojen aikana.

Todellisuudessa Suomen KEPU, poliittisten lehmänkauppojen mestari, ajoi SMP:n kanssa toisen maailmansodan jälkeen Suomen asuttamista. Valtava määrä sotaveteraaneja perheineen asutettiin kivisille pikkutiloille parin nälkiintyneen naudan kanssa, jotta saataisiin alkava maaseudun autioituminen pysäytettyä ja tietysti KEPU:lle iso joukko äänestäjiä tulevaisuudessa. Panostus kannatti; KEPU on vuonna 2007 edelleen Suomen suurin puolue, vaikka onkin leimallisesti politiikaltaan lähellä maajussin sydäntä ja siitäkin huolimatta, että tässä maassa alle 7% ihmisistä saa toimeetulonsa maanviljelyksestä/karjataloudesta !!!

• en saanu paikkaa

Mä kysyin työnantajalta auto-etua.

- mun ilmainen työpanos olisi kovasti kiinnotanut ( harjoittelu - tukityö ).

--mutta oikean palkan maksu ei kiinnostanu.
      --auto-etu ei ollenkaan... se jopa nauroi päin naamaa..
      --kiva kokemus..
      --eli olen yhä työtön

• ei normaalia kulutusta

Rahan puute vie noi luksus välineet työttömän ulottumattomiin. Jopa ei ole varaa ostaa vatteita tai käydä parturissa.

Moniin töihin ei haluta palkata vanhoissa verkkareissa liikkuvaa, parturoimatonta ja nukkavierua työtöntä ja vanhaa ihmistä, siis yli 35v, siinähän dynaaminen imago kärsii yrityksellä.

Mulla on ollu naurussa pidättämistä, kun olen katsellu ilmaisen työn tekijää himoitsevaa ahnetta yrittäjää tai työvoimavuokraaja-sutenööriä,
      kun olen alkanu vaatia kulukorvauksia ja autoetuja ja bonuksia.
      Se on hiton hyvä keino lopetta ns orjatyön tarjoajien ja huijareiden isottelu.
      - Siis suosittelen, että vaatikaa etuja itsellenne. Ei silloin orjatyötä tarjota enää.
      Ääni muutuu kellossa ja palaveri päätyy.

Kannattaa myös kysyä huijarilta, että millä autolla ajat, miten lomasi vietät ja miten kallis puku sulla on, tai kello...
      Palaveri nopeutuu.

• samanlainen käytös.

Tutulta kuulostaa palaverikäytös.
        Itse jouduin tollaiseen työvomapalvelukeskus-gestapon pyöritykseen.
        Menin vapaaehtoisena sinne, kun luulin sitä hyödylliseksi. Oli mm ilmainen lääkärintarkastus ja kuntotesti yms.
        Lisäpalveluna siellä oli kuraattoria yms kallonkutistajaa. Ne aikoi tehokuntouttaa syrjäytyneitä, kuten minä. Ne oli oikein team töissä. Ne toimijat oli hypertoiminnallisia yh-naisia, joilla oli joku vinksahtanu maailmankuva.
        Hoitajia ja jumppareita ja sosiaali naisia.

Tosin, en ole mitenkään syrjäytyny, se jäi niiltä huomaamatta. Mutta, kun se teamin käytös ja keinot oli kuin gestaposta, niin ei siihen voi ihminen vastata kuin samoin tavoin -- asiattomasti.

Sain lähetteen mielenterveystoimistoon.
        Kävin uteliaisuuttani siellä. Ja kysyin, että miksi minusta hullu pitää tehdä?
        -töitä ja palkkaa minä tavitsisin kyllä.
        Siellä virkailija sanoi, ettei ole mitään vaaraa käynnissä, kun hullujen hoitoon ei ole rahaa kuitenkaan.

Elikkä kun tällainen 50v mies ei kelpaa töihin, niin erilaiset työvoimapalvelu-teamit sitten terrorisoi ja haluaa puhdistaa tilastot vaikka hullujen huoneelle.
        Vosin tietysti olla päätoiminen hullukin, jos työehdoista ja palkoista sovittaisiin.

• Hessu maalta

Minä ostin käytetyn mopoauton pojalle pääsee sillä kesätöihinsä, maksaa muuten itse loput n. puolet siitä työansioillaan pankiin. Halpaan tuntsaan kyllä riitää jokaisella rahaa ja töihin pääsee kulkemaan. Ei luksusta tarvi kun vaan työhalut on!

• et pääsee diskoon
        Hessu maalta kirjoitti:

Minä ostin käytetyn mopoauton pojalle pääsee sillä kesätöihinsä, maksaa muuten itse loput n. puolet siitä työansioillaan pankiin. Halpaan tuntsaan kyllä riitää jokaisella rahaa ja töihin pääsee kulkemaan. Ei luksusta tarvi kun vaan työhalut on!

Mä ostin ferrarin pojalle.
        Nyt se pääsee tsadiin.

• ..............
        samanlainen käytös. kirjoitti:

Menin vapaaehtoisena sinne, kun luulin sitä hyödylliseksi. Oli mm ilmainen lääkärintarkastus ja kuntotesti yms.
        Lisäpalveluna siellä oli kuraattoria yms kallonkutistajaa. Ne aikoi tehokuntouttaa syrjäytyneitä, kuten minä. Ne oli oikein team töissä. Ne toimijat oli hypertoiminnallisia yh-naisia, joilla oli joku vinksahtanu maailmankuva.

Tosin, en ole mitenkään syrjäytyny, se jäi niiltä huomaamatta. Mutta, kun se teamin käytös ja keinot oli kuin gestaposta, niin ei siihen voi ihminen vastata kuin samoin tavoin -- asiattomasti.

Siellä virkailija sanoi, ettei ole mitään vaaraa käynnissä, kun hullujen hoitoon ei ole rahaa kuitenkaan.

Elikkä kun tällainen 50v mies ei kelpaa töihin, niin erilaiset työvoimapalvelu-teamit sitten terrorisoi ja haluaa puhdistaa tilastot vaikka hullujen huoneelle.
        Vosin tietysti olla päätoiminen hullukin, jos työehdoista ja palkoista sovittaisiin.

"Elikkä kun tällainen 50v mies ei kelpaa töihin, niin erilaiset työvoimapalvelu-teamit sitten terrorisoi ja haluaa puhdistaa tilastot vaikka hullujen huoneelle.
        Vosin tietysti olla päätoiminen hullukin, jos työehdoista ja palkoista sovittaisiin. "

AIka osuvasti ilmaisit asian. Tuosta tuli mieleeni erään tunnetun psykiatri-kirjailijan teksti: "ota ihmiseltä kaikki pois ja katso miten hassusti se rupeaa käyttäytymään, hullu se on, voidaan todeta".

Niin se saakeli on että jos ihmistä kidutetaan (380€ /kk ) työmarkkinatuella niin, että mihinkään ei pääse, mitään ei pysty harrastamaan, juuri ja juuri saa huonoa ruokaa ostettua ja sen päälle vielä syljetään silmille kun ei töihin "viitti mennä", niin ei ole ihme jos alkaa hiukan "hassusti" käyttäytymään.

Ja ratkaisu siihen ei tietenkään ole lisäraha tai antaa vähäksi aikaa palkallista työtä, vaan "työkuntoutus". Sellainen kuntoutus jossa potkitaan lisää ja rahaa ei tipu sen enempää.
        Paitsi tietysti nämä konsultit ymm... kuntouttajat vetävät hyvät tilit.

Hyvä Suomi!!

• poju....
        Hessu maalta kirjoitti:

...kyllä sut tunnetaan. Sulla ittelläs on juuri ja juuri sen verran ikää että saat mopedilla ajella.

• sain minäkin
        samanlainen käytös. kirjoitti:

Samaa kohtelua ja "kuntoutusta" sain minäkin.
        On kai paljo jo noita työvoiman palvelukeskuksia suomessa !?
        Mua uhkailtiin vammaisten työkeskuksella, mut kun en ole vammainen niin en menny.
        Sain karenssin, kaksi viikkoa niskuroinnista.

Työttömyysterveisin jaska

• työmarkkina ei toimi

Ilmaista orja-työtä ja harjoittelua on paljon tarjolla.

Sellaista työtä, jolla elättäisi itsensä ei ole tarjolla.......
        Miksi on näin ?

• sama kokemus .....
        sain minäkin kirjoitti:

Samaa kohtelua ja "kuntoutusta" sain minäkin.
        On kai paljo jo noita työvoiman palvelukeskuksia suomessa !?
        Mua uhkailtiin vammaisten työkeskuksella, mut kun en ole vammainen niin en menny.
        Sain karenssin, kaksi viikkoa niskuroinnista.

Työttömyysterveisin jaska

Aivan sama kokemus.

-taisi se inkvisiittio olla tehokas systeemi

• palvelukseen
        sama kokemus ..... kirjoitti:

Aivan sama kokemus.

-taisi se inkvisiittio olla tehokas systeemi

-Ne palvelu-pyöveli-keskukset oli sos dem uudistuksia työttömyyden hoitoon !

-Mitähän kepu ja kokoomus keksii ?
        -voisi vaikka saunan taa viedä työttömät tai hennalaan.
        -Kepu tartteis renkejä ja piikoja ja kokoomus rouvat kans.

• tulot rikkaille
        palvelukseen kirjoitti:

-Ne palvelu-pyöveli-keskukset oli sos dem uudistuksia työttömyyden hoitoon !

-Mitähän kepu ja kokoomus keksii ?
        -voisi vaikka saunan taa viedä työttömät tai hennalaan.
        -Kepu tartteis renkejä ja piikoja ja kokoomus rouvat kans.

Tuntuu et kaikilla on oikeus lyödä lyötyjä .... siis työttömiä.

Mutta ei velvollisuuksia jakaa tuloa.
        Sak ei jaa tuloa, työnantajat ei jaa tuloa, kirkko ei jaa,,,,
        Ahneuden syntiä kaikki vaan harrastaa.....

• Hessu maalta
      • onko sinulla kavereita...

...kun et ole ulkona viettämässä aikaa heidän kanssaaan. No, ei siinä mitään, kyllä me palstan sedät ja tädit ymmärretään ongelmiasi. Että kirjoittele vaan.

• -toisilla on vastaavasti en...

Älä ole huolissaan.
      Jos sinulla ei ole rahaa, niin vastaavasti jollain on enemmän.

Eli loppupeleissä menee tasan.
      ja mukaansa ei saa rikaskaan mitään,, ehkä vain huonon omantunnon.

• R. Hurskainen

Jos ihmisellä ei ole rahaa työmatkoihin niin ei ole. Ei voi vaatia 30 km työmatkaa kulkemista kävllen tai fillarilla. Jos omistaakin fillarin ei ainakaan talviaikaan voi fillarilla kulkea.

Työttömät on loukutettu nurkkaan erilaisilla säännöillä ja kaiken lisäksi mikään taho ei ole halukas asialliseen neuvontaan kuinka esimerkiksi tässä tapauksessa pitäisi toimia, jos onni potkaisisi ja työpaikka löytyisi. On olemassa muuttoavustukset sun muut, mutta jos ei ole rahaa ei sitäkään voi odottaa se pitäisi saada samantien kun työkin. Sitä paitsi jos joutuu vuokraamaan asunnon niin usein pitää maksaa takuuvuokra etukäteen.

• Ikityötön

Silloin tosin huomaa konkreettisesti miten huonossa kunnossapidossa kevyen liikenteen slummisto on. Kerran rospuuttoaikana hurautin keskustaan jäitä myöten kun oli parempi ajaa kuin ns. kunnossapidetyllä pyörätiellä.

Toisaalta, eipä ole niitä töitä täällä niin mitäs pyörällä ajosta, pyöräteistä ja jäistäkään.

• Kyllä...
        Ikityötön kirjoitti:

Silloin tosin huomaa konkreettisesti miten huonossa kunnossapidossa kevyen liikenteen slummisto on. Kerran rospuuttoaikana hurautin keskustaan jäitä myöten kun oli parempi ajaa kuin ns. kunnossapidetyllä pyörätiellä.

Toisaalta, eipä ole niitä töitä täällä niin mitäs pyörällä ajosta, pyöräteistä ja jäistäkään.

...Kyllä voi talvella ajaa fillarilla...

Helsingissä kyllä, mutta menepä maaseudulle. Kyllä ne työttömien suurimmat kulkuongelmat ovat pääkaupunkiseudun ulkopuolella.

• Vaatii...

...Jos ihmisellä ei ole rahaa työmatkoihin niin ei ole. Ei voi vaatia 30 km työmatkaa kulkemista kävllen tai fillarilla...

Työkkäri voi vaatia työtöntä järjestämään kulkemisen työpaikkaan miten parhaaksi näkee. Matka voi olla pidempikin kuin 30 km, sillä ns. työssäkäyntialueella on pystyttävä järjestämään kulkemisensa. Työssäkäyntialueet löytyvät tuolta: http://www.mol.fi/mol/fi/01_tyovoimapalvelut/08_tyottomyys/01_tyottomyysturva/02_tyossakayntialueet/01_uusimaa/index.jsp .

Jos työtön ei mene kurssille tai työhön sen vuoksi, ettei kulkuyhteyksiä ole, niin se on vähintään kahden kuukauden karenssin paikka. Pahassa tilanteessa työkkäri voi katsoa, ettei työtön ole työmarkkinoiden käytettävissä ja evätä pysyvästi oikeuden työttömyystukiin. Takaisin työttömyystukien piiriin pääseminen onkin sitten oma juttunsa.

Esimerkki elävästä elämästä:

Työttömälle tuli koulutusosoitus 50 km:n päässä olevaan koulutuspaikkaan, johon ei ollut yhteyksiä julkisilla kulkuvälineillä. Omaa autoa ei ollut ja 50 km kyläteitä pyörällä talvipakkasella tuskin keneltäkään olisi onnistunut.

Sama kurssi olisi alkanut muutaman viikon päästä kuntakeskuksessa, jonne työttömällä olisi ollut kulkuyhteydet, ja työtön tarjoutui menemään sinne kurssille. Se ei työkkärille kelvannut.

Se oli kahden kuukauden karenssi, koska työttömän on järjestettävä kulkunsa työssäkäyntialueellaan.

• Jxxx
        Vaatii... kirjoitti:

...Jos ihmisellä ei ole rahaa työmatkoihin niin ei ole. Ei voi vaatia 30 km työmatkaa kulkemista kävllen tai fillarilla...

Työkkäri voi vaatia työtöntä järjestämään kulkemisen työpaikkaan miten parhaaksi näkee. Matka voi olla pidempikin kuin 30 km, sillä ns. työssäkäyntialueella on pystyttävä järjestämään kulkemisensa. Työssäkäyntialueet löytyvät tuolta: http://www.mol.fi/mol/fi/01_tyovoimapalvelut/08_tyottomyys/01_tyottomyysturva/02_tyossakayntialueet/01_uusimaa/index.jsp .

Jos työtön ei mene kurssille tai työhön sen vuoksi, ettei kulkuyhteyksiä ole, niin se on vähintään kahden kuukauden karenssin paikka. Pahassa tilanteessa työkkäri voi katsoa, ettei työtön ole työmarkkinoiden käytettävissä ja evätä pysyvästi oikeuden työttömyystukiin. Takaisin työttömyystukien piiriin pääseminen onkin sitten oma juttunsa.

Esimerkki elävästä elämästä:

Työttömälle tuli koulutusosoitus 50 km:n päässä olevaan koulutuspaikkaan, johon ei ollut yhteyksiä julkisilla kulkuvälineillä. Omaa autoa ei ollut ja 50 km kyläteitä pyörällä talvipakkasella tuskin keneltäkään olisi onnistunut.

Sama kurssi olisi alkanut muutaman viikon päästä kuntakeskuksessa, jonne työttömällä olisi ollut kulkuyhteydet, ja työtön tarjoutui menemään sinne kurssille. Se ei työkkärille kelvannut.

Se oli kahden kuukauden karenssi, koska työttömän on järjestettävä kulkunsa työssäkäyntialueellaan.

Itä-Vantaalta ei ole muuten kivaa lähteä vaikkapa Lohjalle kurssitettavaksi. Kokemusta ei ole, mutta voin kuvitella, kuinka "helposti" tuo matka taittuu julkisilla. Ja kyllä sitä autonkin kanssa saa raappasambaa tanssia jo aikaisin talviaamuina. No kyllähän tuon 50 km tulee vaikka juosten kolmessa tunnissa, jos on oikein mielenkiintoinen kurssi.

• ilman rahaa

Pidän lomaa koko kesän.
      En kuluta.

-Ruokaan menee noin 1 -e päivässä.
      Sanoin vuokra-asunnonkin irti. Asun teltassa syyskuulle asti. ( en saa vuokratukea..)
      Ei siis muita kuluja !

-toi euro päivässä se on sama kuin paljon puhutun köyhän afrikan asukkaan kulutuskyky !
      --sitä pidetään äärimmäisen köyhyyden merkkinä !

---mut mun mielestä Suomessa ne köyhimmät asuu espoossa ja ajaa citymaasturilla eestaas saastuttaen koko maailman ja ne samat sanoo olevansa vihreitä -- kun se on muotia !!!
      --noi vihreet yms rikkaat on pahimpia, ne mm. homoilee pitkin afrikkaa ja kuluttaa ( vrt haavisto... hassi,,,)

• perheellinen ei

Kyl käy kateeksi, kun voit tollai irtiottaa tästä marsunpyörästä, edes kesäksi !
        Meikäläinen köyhä erehty tekemään lapsia ja nyt on huollettavia. Pitää ne ruokkia ja elättää. Ei voi irtautua.

Kun tää yhteiskunta vie elämisen edellytykset köyhiltä, niin köyhän ei kannata perustaa perhettä.

• onnistuuko ?

Onnistuuko talvi teltassa, tulis halvaksi ?

Asuntovaunussa asuu paljon työmiehiä helsingissä talvetkin... asunnot on niin kalliita.

Suomeen kehittyy vähitellen soweton kaltaisia slummeja .. niitä on jo vantaan lähiöissä.
        Helsingissä vain pakolaisella on varaa asua....

• ei moraali

Hyvä että joku voi irtautua kulutuspakosta.
      Kulutuspakko on raakaa tulonsiirtoa köyhiltä rikkaille.

Köyhiä tarvitaan tähän massiiviseen tulonsiirtoon valtiolta rikkaille :

-köyhille tukea, esim asumistuki --- se menee tulonsiirtona rikkaille sijoittajille ja kenottelijoille ...
      -- keinottelijoiden jatkuvan rikastumisen vuoksi tarvitaan suomeen runsaasti pakolaisiakin, niiden asuminen tuo tuloa paljon asuntokeinotteluun.....

• rikas kuluttaa

Mutta rikas kuluttaa !!
      Ei ole harvinaista, että rikkaat maksaa yhdestä lounaasta sen kela-korvauksen verran, jolla köyhä elää koko kuukauden
      (köyhä myös maksaa veroa 20% kela-tuesta,
      mm maatalousyrittäjä ei maksa juuri veroa... vaikka saa sosiaalitukea, maataloustukea,,,ja nyt perinnötkin ilman veroa,,,,,).

Nää tuloerot on karanneet. Suomi on jo nyt pohjolan intia. Kastiton, alin luokka ovat työttömät.

Päättäjät ei pysty samaistumaan köyhään, ne ei ymmärrä mitä köyhyys on. Kun köyhyyttä ei ole omassa elämässä, niin sitä ei tajuta.
      Päättäjämme ovat mm huolissaan afrikan köyhistä, hyi hitto !!! - niin kaukaa pitää köyhät hakea nykyään! - lähelle ei nähdä. Köyhät ovat Suomessa.
      Suomessa ei ole sisäpolitiikkaa !
      Huomio on muualla.

• Jämä.

• rikas kuluttaa
        Jämä. kirjoitti:

Ota sinäkin rikas puoliso:
        http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1359753

Niin tai anna rikkaalle ilmatteeks !!
        -- siis pereää ja/tai työpanos....
        -- kun raha sopii vain rikkaalle -- köyhän osuus on vain se orjuus ja hyväksikäyttö.

Toikin ministeri ilmeisesti saa kiinteistöistään vero-etua ja saa monen köyhän kautta valtion asumistuet ja maataloustuet (vuokrat), jne....
        siis suoraa tulonsiirtoa valtiolta rikkaille.... ministereille... raha peli toimii yhteen suuntaan....

-------kokoomus mm on aina kannattanut asumistukien nostoa !!! -miksiköhän !!!?

• on keinottelija
        rikas kuluttaa kirjoitti:

Niin tai anna rikkaalle ilmatteeks !!
        -- siis pereää ja/tai työpanos....
        -- kun raha sopii vain rikkaalle -- köyhän osuus on vain se orjuus ja hyväksikäyttö.

Toikin ministeri ilmeisesti saa kiinteistöistään vero-etua ja saa monen köyhän kautta valtion asumistuet ja maataloustuet (vuokrat), jne....
        siis suoraa tulonsiirtoa valtiolta rikkaille.... ministereille... raha peli toimii yhteen suuntaan....

-------kokoomus mm on aina kannattanut asumistukien nostoa !!! -miksiköhän !!!?

Rahaa kierrätetään köyhien tukien kautta takaisin rikkaille....
        Tästä yhteiskunnan kuppauksesta ne ei myöskään maksa veroa...

Tää on rikkaiden sosialismia !

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      121
      3040
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      34
      2443
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2415
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      2071
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1670
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      171
      1388
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      289
      1212
    8. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      1133
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      62
      1067
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71